كافيه المتعة | الجزء الثّاني – الحلقة الأولى

نونو: أنا مش عبيطة يا شهاب… أنا من يوم ما شوفتك واتكلمت معاك وانت عاجبني ونفسي فيك ومش هسمح لأي حركة غباء مني تخليني اخسرك واخسر الاحساس اللي لاقيته معاك من شوية… نجوى اه صاحبتي وحبيبتي بس كل واحد بيبقى له سر محتفظ به لنفسه بس وانت دلوقتي بقيت سري الخاص اللي محدش هيعرفه هههههههههخالص
انا: دا ايه الكلام الجامد دا هههه
نونو: كلام من القلب يا دكري
انا: بقيت دكرك خلاص ههههههه
نونو: اه دكري ومش هخلي ايه بني ادم تاني يلمسني غيرك… أنا كنت بنام مع رجالة بسبب نجوى واني محتاجة لكن دلوقت خلاص وصلت لجزء من اللي كنت بتمناه وعارفة انك مش هتقصر معايا في اي حاجة يبقى لي افضل زي ما أنا عاملة زي الشرموطة… لازم اتغير علشانك لانك مش ايه حد يا شهاب ومبقتش عايزة حد غيرك يلمسني
انا: مش عارف اقولك ايه يا نونو بس كدا بتكوني بتظلمي نفسك معايا لاني مش دايما هبقى ليكي
نونو: عارفة دا كويس وعارفة انك مبتحبش تبقى مرتبط بحد معين وبتحب تمشي بدماغك انت محدش يحركك بس أنا يكفيني اكون جزء من تفكيرك ويبقى ليا معاك شوية وقت دا هيبسطني جدا وانا مش عايزة اكتر من كدا
انا: تمام وأنا هعمل كل اللي اقدر عليه معاكي لانك شخصية حلوة وانا حاببها ولازم ابسطك
نونو: يبقى كدا اتفقنا
انا: طب مش ناوية تقومي تلبسي حاجة
نونو: الصراحة مبسوطة كدا ههههه
انا: بس أنا مش مبسوط وتعبان ههه
نونو: خلاص تعال ريح نفسك وريحني معاك
انا: تصدقي أنا كدا مبسوط فشخ هههههه
نونو: يلهوووي عليك انت صعب اوي
انا: طب أنا هنزل بقى الساعة بقت 4
نونو: خليك قاعد شوية طيب
انا: كفاية كدا بقى وهاتي المفتاح بتاع الشقة أنا هسلمه للبنات علشان لو حبوا ينقلوا في اي وقت محدش فيهم يقلقك
قامت نونو جابت المفتاح اخدته منها ونزلت الكافيه كملت باقي الوقت قاعد مبعملش حاجة على الساعة 7 كنت خلاص ماشي وواقف قدام العربية لاقيت حد بينادي عليا ببص لاقيتها ليلى
انا: ايه دا ليلى انتي مختفية فين؟
ليلى: في الدنيا يا شهاب انت يعني سألت ولا حتى فكرت ترن عليا تطمن
انا: ما انتي عارفة ان في مليون حاجة في دماغي.. المهم اخبارك ايه وكنتي مختفية فين
ليلى: أنا كويسة.. كنت في البلد زيارة لبابا وماما
انا: علشان كدا مختفية من فترة ومش بشوفك مع دينا ولا بتتصلي حتى
ليلى: انت رايح البيت ولا ايه؟
انا: ايون كنت هعدي على حد اديله مفتاح شقته وبعد كدا اروح على البيت
ليلى: هي دينا مجاتش الكافيه؟
انا: كانت هنا مع صاحبتها وبعد كدا راحت البيت تكمل سهرتها هناك… رني عليها كدا
طلعت ليلى الفون ورنت على دينا
ليلى: انتي فين يا بنتي بكلمك من بدري مبترديش عليا افتكرت نايمة لولا قابلت شهاب قالي انك كنتي في الكافيه
دينا: مسمعتش الفون وهو بيرن.. كنت في الكافيه وروحت كملت سهره عند واحدة صاحبتي وخلصنا من شوية ولسه بلم حاجتي علشان نمشي أنا واميرة
ليلى: طيب خلاص اقابلك بكره بقى
دينا: اوك حبيبتي.. باي
انا: تعالي اركبي هنعدي على ناس صحابي اديلهم مفتاح شقتهم وهوصلك للبيت
ليلى: لا دا مشوار عليك هاخد تاكسي
انا: يا ستي اركبي وأبقى هاتي الاجرة هههه
ركبنا أنا وليلى العربية وروحت عند العمارة اللي فيها نهاد وانا متأكد اني هلاقي دينا هناك وفعلا اول ما ركنت العربية لاقيت دينا نازلة من العمارة هي واميرة وطلع اللي في دماغي صح (دينا سيطرت على نهاد ونسرين ومارست معاهم سكس ليز وكدا يبقى كلام نهاد بجد ان بينها وبين نسرين حاجة)
انا: دينا واميرة كمان… بتعملوا ايه هنا يا بنتي انتي وهي؟ مش قولتوا هتروحوا بيت اميرة
دينا: ايه دا شهاب انت جاي ليه
انا: أنا جاي ل نهاد علشان اديلها مفتاح الشقة اللي هتأجرها جديدة هي ونسرين
دينا: امممم…اصلنا قولنا نسهر مع نهاد. ونسرين بدل ما احنا لوحدنا جو خنقة
انا: (كلمت دينا بصوت واطي) يا تري اتمتعتي بيهم ولا طلعوا مش جامدين 😉هههه
دينا: شهاب انت مصيبة ومفيش حاجة بتفوتك
انا: دينا أنا عارف من وقت ما خرجتي من الكافيه انك لفيتي عقل البنات وهتيجي هنا تنامي معاهم بس كنتي مستني اشوف اتمتعتي ولا فاكس ههه
دينا: عرفت منين يا ناصح
انا: من غباءك…. مش قادرة تستني انهم يمشوا بعيد عن الكافيه بشوية وبعد كدا تمشي انتي وتقفي بالعربية علشان يركبوا
دينا: انت متابع الموقف من اوله بقى
انا: مبقاش شهاب لو حاجة زي دي فاتتني.. كمان انهم اول ما قالوا هيمشوا انتي كمان قولتي انك هتمشي مع انك كنتي بتفضلي سهرانة للصبح في الكافيه بس كسك اللي بياكلك مكنش مخليكي عارفة تفكري قومتي على طول وراهم
دينا: مش هعرف ارد عليك علشان انت صح
انا: المهم يكون ناره بردت واتكيف
دينا: يعني بردت شوية ههههه
انا: ماشي يا ناصحة يلا اتكلي انتي وانا هديلها المفتاح واروح اوصل ليلى بيتها
دينا: هي ليلى فين
انا: في العربية عندي روحي شوفيها لحد ما اشوف نهاد اللي اكيد مش هتقدر تنزل ههه
رنيت على نهاد وطلعت فوق شقتها وانا على الباب
انا: خدي يا نهاد دا مفتاح الشقة الجديدة لو عايزة تنقلي بكره اوكي هي جاهزة
نهاد: بجد يا شهاب طب تعال ادخل
انا: لا أنا همشي أنا علشان اسيبك ترتاحي من الحرب اللي كنتي فيها مع دينا هههه
نهاد: هي قالتلك الوسخة دي
انا: لا مقالتليش حاجة بس أنا فاهم الحوار من اوله من بداية ما وقفت ليكو علشان تركبي انتي ونسرين عند الكافيه وكمان لسه مقابلها نازلة من عندك… ولا كنتو بتذاكروا سوا هههه
نهاد: كنا بنذاكر اه… بليز يا شهاب بلاش ايه حد يعرف الحوار دا نسرين تموت فيها دي شكاكة
انا: انتي عبيطة يا بنتي… أنا مليش دعوة بتصرفات حد وكمان اطمني أنا لا عرفت حاجة ولا بتكلم في حاجة متخصنيش
نهاد: أنا عارفة انك مش هتتكلم بس بأكد عليك علشان انت عارف نسرين جبانة اووي وبتخاف فشخ
انا: متخافيش ويلا ادخلي انتي واقفلي الباب
نهاد: تمام… تصبح على خير
نزلت ركبت عربيتي ومعايا ليلى وكانت دينا معاها
انا: عايزة حاجة يا دينا؟
دينا: شكرا يا شهاب نتقابل بكره بقى
انا: اوكي يا قمر.. سلام
مشيت بالعربية ومعايا ليلى وبقينا نتكلم في اي حاجة لحد ما وصلت بيتها
انا: وصلنا يا قمر يلا تصبحي على خير
ليلى: طب انزل طيب اقعد شوية واشرب حاجة
انا: لا يدوب كدا امشي علشان الحق انام شوية الساعة بقت 8 وبعدين الشيطان شاطر وانتي احلويتي عن المرة اللي فاتت ولو طلعت عندك هعمل فيكي قلة ادب هههههه
ليلى: تعال بسرعة دا أنا نفسي تعمل زي المرة اللي فاتت أنا مش قادرة انساها ونفسي تتكرر تاني
انا: خليها مرة تانية بقى مش لازم دلوقت اصلي فاصل بجد وعايز انام فشخ
ليلى: تمام يا شهاب بس معنى كدا ليها عندك مرة تانية تيجي تقعد معايا ويحصل تاني بينا علاقة
انا: سيبيها بظروفها يا ليلى وكله خير
ليلى: اوكي.. تصبح على خير
مشيت من عند ليلى وصلت الشقة عند نرمين طلعت ودخلت الشقة لاقيت نرمين لسه نايمة لانها سهرت امبارح معانا في الكافيه دخلت غيرت هدومي وطلعت جمبها على السرير والغريب انها محستش بيا ولا صحيت من نومها شكلها تعبانة من السهر… فضلت صاحي شوية على السرير لحد. ما نمت على نفسي محسيتش بأي حاجة غير الساعة 6 كانت نرمين بتصحيني علشان نتغدا
نرمين: شهاب قووم يلا الساعة 6 الغدا جاهز
انا: صباح الفل يا قمر.. صحيتي امتى؟
نرمين: صحيت من ساعتين كدا سخنت الاكل وحضرت السفرة وسيبتك شوية تنام
انا: لحقتي تعملي غدا في ساعتين
نرمين: لا أنا لما رجعت امبارح من الكافيه معرفتش انام على طول في قولت اجهز الاكل لبكره علشان لو نمت اصحى براحتي وكمان البريود نزلت عليا النهارده فهبقى تعبانة وصحيت سخنته وجاهز اهو
انا: تمام يا قمر هلبس واجي وراكي على السفرة
قعدنا اتغدينا وشربنا القهوة وكله تمام
انا: النهارده اول يوم بريود؟
نرمين: اه بيبقى يوم متعب اوي وجسمي كله متكسر مبقدرش اتحرك خالص يا شهاب
انا: اممم طب بكره الخميس كنت هاخد اجازة زي ما اتفقنا علشان نخرج فيه
نرمين: لا شكله هيتلغي لاني مبقدرش اخرج وانا عندي بريود مبضمنش الظروف
انا: خلاص نأجلها ليوم تاني يا جميل.. بس كدا مش هتعرفي تيجي عيد ميلاد اميرة؟
نرمين: عيد الميلاد هيبقى يوم الاحد ودا غالبا هيبقى اخر يوم في البريود فمش هينفع اخرج في اليوم دا بالذات وانا هبقى اكلم اميرة اعتذرلها واقولها كل سنة وهي طيبة وانت أبقى قولها بردو
انا: تمام وانا هشتري هدية بردو واديها ليها باسمك انتي مع الاعتذار علشان متزعلش
نرمين: أنا كنت هقولك كدا برافو عليك
انا: عيب عليك دا أنا شهاب فاهم دماغك
نرمين: يخليك ليا يا قمر
انا: ما تيجي نريح شوية في الاوضة ههه
نرمين: يا شهاب بقولك في بريود وحاجات وحشة مينفعش طبعا خطر عليا أنا وانت
انا: يا عم أنا بهزر انتي خلاص شوفتيني يعني قومت قلعت واغتصبتك ههههه
نرمين: سافل سافل بجد ههههه
انا: تسلم يا بطل تسلم ههه… هقوم البس بقى علشان انزل الساعة بقت 7 وشوية يا قمر
نرمين: اوكي يا حبيبي
انا: عايزة حاجة اجيبهالك وانا راجع.. يعني مثلا مسكن للألم بسبب البريود دي او حاجات تانية من بتاعة البنات دي ههههه
نرمين: بس بقى يا شهاب أنا عاملة حسابي ملكش دعوة انت بالحاجات دي.. دي للبنات بس
انا: تصدقي أنا غلطان أنا غلطان هههه
نرمين: ايون غلطان بقى ملكش دعوة هه
قومت لبست وكله تمام ونزلت ركبت العربية وصلت الكافيه لاقيت أحمد بيقفل الحسابات قعدت معاه
انا: ازيك يا ابو حميد ايه الاخبار؟
أحمد: حبيبي يا شهاب كله تمام اخبارك انت
انا: تمام يا غالي.. الشغل تمام ولا
أحمد: كله تمام يا برنس
انا: طب اعمل حسابك أنا مش هاجي الكافيه يوم الاحد عندي مشوار كدا
أحمد: خير في حاجة؟
انا: لا حد من اصحابي عيد ميلاده ولازم أبقى معاه يعني وانت فاهم جو لو مروحتش هيزعل وكدا
أحمد: تمام ولا يهمك أبقى خلي أشرف ياخد باله من الكافيه مكانك وأشرف شخص كويس يعني
انا: كنت هعمل كدا بس قولت اعرفك بردو قبلها بكذا يوم علشان لو عندك اقتراح تاني
أحمد: تسلم يا شهاب هقوم أنا اخلع بقى علشان عازم المدام على العشا برا ومش عايز اتأخر
انا: تمام يا غالي روح انت لتدفع غرامة تأخير هه
أحمد: هههههه انت فاهم اهو
انا: انت هتقولي على دماغهم دي صعبة فشخ وفي ثانيه يتقلب عليك وتبقى حوار هههه
أحمد: عايز حاجة قبل ما امشي طيب
انا: ايوون هات سيجارة هههههه
أحمد: خد العلبه اهي خليها معاك ههه
انا: لا هي واحدة عايز اجرب سجايرك يا سيدي وبعدين اهي رخامة وخلاص بدل الزهق
أحمد: نفسي تبطل رخامة بقى انت كبرت ههه
انا: بقولك ايه… اتكل انت يا أحمد ههههه
أحمد: هتكل ماشي يا عم.. سلام
انا: سلام يا غالي
قعدت في الكافيه متابع الدنيا ولاقيت ناس جديدة موجودة منهم شباب وبنات معرفهمش او مشوفتهمش قبل كدا في الكافيه والدنيا تمام جدا… على الساعة 10 كانت دينا وصلت بس لوحدها
دينا: اهلا بالمخابرات بتاعتنا
انا: اهلا يا شاذه هههه
دينا: ايه الكلمه القديمة دي اسمها ليز يا جاهل
انا: معلش أنا جاهل بس مش شاذ بلعب في حاجات نفس اللي عندي مفيش اختلاف
دينا: يا بني دي متعة جامدة ايش عرفك انت
انا: عارف انها متعة بس لما تكون علاقة طبيعية مش نفس نوعي… بتعملي ايه انتي زيادة عن الشاب دا بالعكس انتي مبتعمليش اللي الشاب بيعمله في البنت الا لو عندك زوبر كمان تبقى كملت اوي
دينا: اخترعوا زوبر صناعي على فكرة
انا: دا بينزل لبن بردو يا ناصحة!
دينا: يا شهاب العلاقة بين البنتين ممتعة بردو مش لازم يكون موجود زوبر علشان يبقى في متعة
انا: يا دينا فاهم كل اللي بتقوليه كويس وعارف كمان ان البنت تعرف النقاط الحساسة اللي في جسمكم اكتر من الشاب كل دا معروف بس الموضوع في الاول والاخر شذوذ ومش طبيعي ودي حقيقة مهما تقولي مش هتتغير
دينا: أنا معاك وكلامك صح بس أنا بميل للبنت اكتر من الشاب دي ميولي وصعب اغيرها بسهولة حتى لما جربت شباب متمتعتش زي ما اكون مع بنت الاحساس مختلف تمامآ كل واحدة فينا عارفة هتعمل ايه علشان تمتع التانية مش زي الشباب معلش يعني اخرهم يدخلو الزوبر في الكس ويفضلوا خمس دقايق وفجأة تلاقي الشاب نزل شوية لبن ومات
انا: مش ذنبنا انك بتختاري خولات تنام معاكي
دينا: يعني بقيت أنا اللي غلط بسبب اختياراتي
انا: يا دينا صدقيني فاهم اللي بتقوليه كله وفعلا في شباب مبتقدرش تمسك نفسها قدام البنت خصوصا لو جامدة زيك بس بردو انتي حالتك دي شذوذ ومش هينفع تفضلي كدا دايما… طب لما تتجوزي هتجيبي واحدة معاكي يوم الدخلة؟
دينا: اهو الجواز دا مش في بالي خالص بسبب علاقة السرير خايفة اتجوز واحد يطلع اخره 3 دقايق في السرير وبعد. كدا اولع أنا في نفسي
انا: المهم قوليلي عملتي ايه مع نهاد ههه
دينا: اسكت يا شهاب دي نهاد دي جسمها اووووف فتاك بجد حاجة خيال دي الهدوم بتخبي بلاوي
انا: حاسس اني قاعد مع حمدي الوزير ههه
دينا: لا بجد جسمها جميل وسخنة جدا مبتزهقش من السكس دا احنا فضلنا ييجي 4 ساعات مع بعض لحد ما أنا تعبت وهي كانت لسه عايزة كمان
انا: ونسرين ايه ظروفها؟
دينا: جسها حلو بردو بس مش زي نهاد وكمان بتتعب بسرعة هههه كانت هي واميرة مع بعض بيتعبوا بسرعة ومطولوش في السرير
انا: اميرة كمان طلعت ليز
دينا: اميرة مش ليز بس من يوم ما جربت النيك مع الواد الخول دا وطيزها بتحرقها شكله كان بيجيب لبنه في طيزها وبقت مدمنة، فجات معايا تبردها شوية وتجرب علاقة البنات يمكن تعجبها ومتفكرش تنام مع شاب تاني
انا: المهم بقى يا دينا الكلام اللي هقوله دلوقت ممكن تزعلي منه بس لو زعلتي من اللي قالته يبقى زعلتي مني أنا ومش هيبقى بينا كلام تاني لان اللي قالتلي الكلام دا كانت خايفة لتزعلي منها
دينا: كلام ايه يا شهاب اللي يزعلني ومين اللي قالتلك وخايفة ازعل منها بسببه
انا: انتي ليه اتفقتي مع ليلى انها تخلص حوار اميرة بس تطلب مني انام معاها مقابل انها تخلصه
دينا: اممم بص يا شهاب أنا نفسي فيك قووي من يوم ما عرفتك واتكلمت معاك
انا: هو أنا كل ما اتكلم مع حد يقولي نفسي فيك والجو دا يا جماعة أنا كسم انسان عادي زيي زيكم مش كائن فضائي يعني مفيش ايه اختلاف
دينا: يا شهاب انت طريقتك مختلفة عن شباب كتير.. مبتشغلش بالك بحد وكمان اسلوب تعاملك مع الناس كويس وبتعرف تكسب اللي قدامك كويس جدا بأقل كلمه والاهم انك مش مدلوق على اي بنت مهما كانت حلوة او جامدة كل دا عندك. ملوش لازمة ودا بيخلي اي بنت تشك في نفسها اللي هو ازاي الشخص دا مبصش عليا ولا محاولش يتكلم معايا مع اني الكل هيموت عليا دا بيبقى حال كل بنت انت بتتعامل معاها كأنها شخص عادي ملوش لازمة او مش ملفته ليك
انا: هي دي طبيعتي يا دينا أنا مبديش لحد اكبر من حجمه الطبيعي عندي بس في نفس الوقت لا بزعل حد مني ولا برفع من حد لدرجة انه يشوف نفسه عليا كل واحد فيه ميزة عن التاني دا طبيعي وأنا بعرف ميزة كل شخص وبحتفظ بيها لنفسي ومش لازم اقولك انتي فيكي ميزة كذا علشان ارضي غرورك لا اولعي بغرورك طالما أنا مرتاح
دينا: مهو دا بيخلي اي بنت تتشد للراجل اللي بيعمل كدا بيبقى صعب عليها وانت عارف ان الممنوع مرغوب.. شهاب أنا اعرف واحدة بتيجي الكافيه من الشخصيات اللي الغرور فاشخها دي سمعتها مرة بتكلم صاحبتها عليك وبتقولها انها مش هتسكت غير وانت معاها بس لسه مش عارفة توصلك ازاي ومش لاقيه حوار تشغلك به معاها دا كله بسبب انك مش معبرها وكأنها مش موجودة
انا: دي مين اللي واثقة في نفسها دي؟
دينا: معرفش اسمها ومش موجودة دلوقت بس اول ما تيجي هقولك عليها وعايزاك تفشخها
انا: المهم انتي لي خليتي ليلى تطلب كدا
دينا: عارفة انك طالما عرفت الحوار فهي قالتلك لي بس هقولك تاني…. كنت متفقة معاها انها تخليك تروحلها الشقة وتبدأوا العلاقة وبعد كدا ادخل أنا عليكم وأبقى معاكم في العلاقة من كتر ما أنا عايزاك ومبقاش معايا حل اخليك تنام معايا ولا عارفة اقولك كدا بطريقة مباشرة
انا: لو كل اللي مخططة له دا حصل وفعلا دخلتي علينا ايه يضمنك اني اكمل معاكو مش اسيبكو وامشي لا وكمان بنسبة كبيرة جدا مش هنتكلم تاني والعلاقة بينا هتتقطع من غير رجوع
دينا: مش عارفة بقى يا شهاب مفكرتش في رد فعلك وقتها كل اللي كان في بالي اني اوصللك وخلاص بأي طريقة كانت بقى
انا: غلط يا دينا تفكيرك دا وكان وارد جدا يحصل اللي مخططة له وكان وقتها فعلا هقطع علاقتي بيكي نهائي حتى لو اعتذرتي مليون مرة
دينا: من وقت ما انت اتعصبت على ليلى يوم لما قالتلك تنام معاها وانا عرفت ان الحوار باظ خلاص وانت مش هتنام معاها غير بمزاجك
انا: عموما يا دينا اللي حصل حصل وخلص المهم بعد كدا بلاش تمشي ورا افكارك التعبانة دي هتخسرك كتير وبقولهالك تاني بلاش تزعلي من ليلى لانها خايفة على زعلك جامد بس أنا ضغطت عليها علشان تتكلم وطلعت عين اهلي لحد ما اتكلمت
دينا: مش زعلانة بس معنى انك عرفت منها حصل بينكم علاقة ولا أنا غلطانة؟
انا: لا مش غلطانة حصل فعلا لاني وعدتها بعد ما تخلص حوار اميرة ليها عندي مرة اعملها فيها اللي عايزاه ووفيت بوعدي ليها
دينا: طب أنا بقولهالك صريحة يا شهاب أنا عايزاك جدا ونفسي فيك لو حتى مرة واحدة بس
انا: سيبيها بظروفها وانتي عارفة اني مش هنسى حاجة تخصك انتي بالذات وهعملك كل اللي تحبيه
دينا: خلاص يا شهاب أنا مستنيه على نار
انا: خليكي على نار لحد ما تولعي هههه المهم فين اميرة مش معاكي يعني
دينا: اميرة تعبانة من اللي حصل ونايمة ههه
انا: يخربيت دماغك هتفسدي اخلاق البنت
دينا: أنا مالي هي اللي الفضول قاتلها ونفسها تجرب ولما جربت طلعت ضعيفة فشخ
انا: قوليلها خليكي مع شهاب وهو يظبطك ههه
دينا: طب اظبطني أنا الاول وبعدين اظبطها هي
انا: لا انتي خليكي مع البنات حلوين عليكي
دينا: يخربيت رخامتك يا جدع ههه
واحنا بنتكلم ليلى دخلت الكافيه وفجأة لاقيناها واقفة جمبنا وقعدت معانا على الترابيزة
ليلى: ازيكو ازيكو
انا: اهلا بعالم سمسم هههه
دينا: اهلا بالوسخة اللي فضحتني دا أنا هنفخك
ليلى: في ايه حصل ايه بس
دينا: يا وسخة اقولك على سر تقومي تقول له
ليلى: كدا يا شهاب تقولها وتخليها تزعل مني
انا: دي مين دي اللي تزعل عيب عليكي أنا اديتك كلمه وكمان هي مش زعلانة اصلا
دينا: لا مش زعلانة يا جزمة بس بردو هنفخك
ليلى: اعملي اللي عايزاه بس متزعليش
انا: طب اسيبكم بقى تصفوا الحوار هههه
دينا: اه حقك ضربت بينا وعايز تخلع
انا: ضربت ايه واخلع ايه يا زفت انتي… انتي لو زعلتي منها يبقى زعلتي مني أنا شخصيا وانتي وراحتك بقى ازعلي او لا
دينا: بقى دا شكل واحدة زعلانة؟
انا: طب قوليلها بقى لتفكر انك زعلانة
ليلى: لا خلاص كدا عرفت انها مش زعلانة وانا معاكي اهو يا ستي اعملي اللي نفسك فيه
سيبتهم ومشيت وهما قعدوا مع بعض
دينا: بقى كدا يا ليلى تقولي لشهاب كل حاجة
ليلى: غصب عني بجد وانتي عارفة ان شهاب سهل عليه يوقع ايه حد في الكلام
دينا: مهو علشان عارفة فأنا مزعلتش منك وكمان كدا كدا كان لازم يعرف المهم انه ميزعلش مني
ليلى: لا على فكرة مش زعلان منك وكان بيسمع الكلام عادي ومحسيتش منه بأي زعل خالص
دينا: شهاب صعب ومتعرفيش هو بيفكر في اي
ليلى: في دي عندك حق جدا
دينا: قوليلي بقى عمل معاكي اي.. نمتوا سوا؟
ليلى: يلهووي يا دينا دا كان يوم جامد. اوي وبعدين بلاش نتكلم في الموضوع دا هنا احسن هسخن كل ما افتكر اللي حصل جسمي بيولع
دينا: كان جامد اوي كدا؟
ليلى: جامد. بس؟ دا كان فظيع يا بنتي احنا منمناش مع رجالة قبل كدا اصلا قصاد اللي شهاب عمله فيا فإحنا مكناش نعرف رجالة اصلا
دينا: اهدي يا وسخة أنا اصلا هايجة من وقت ما قولتله اني نفسي فيه حاسة بنار
ليلى: بجد قولتيله كدا
دينا: اه من شوية فتح حوار الكلام اللي قولتيه له وبعدها قولتله بقى اني عايزاه
ليلى: قالك ايه طيب
دينا: قالي سيبيها بظروفها وان أنا بالذات هيعملي اي حاجة نفسي فيها لاني مهمة عنده فشخ
ليلى: ما تاخديني معاكو يوم ما تبقوا سوا
دينا: برقبتك يا وسخة دا انتي نمتي معاه ومقولتيش ليا حاجة غير لما هو قال
ليلى: خلاص بقى يا دينا سامحيني وبعدين يعني هتاخديه ليكي لوحدك يا طماعة أنا صاحبتك بردو
دينا: خلاص يبقى سيبيني اول مرة ليا معاه نبقى لوحدنا وانا هحاول معاه اننا نتجمع احنا التلاتة في مرة مع بعض انتي صاحبتي بردو
ليلى: بجد تسلميلي يا مزه
نرجع عندي بقى قاعد في المكتب ولاقيت حد بيخبط عليا والباب اتفتح دخلت بنت معرفهاش
بنت: ممكن ادخل
انا: اكيد اتفضلي
بنت: شكرا ليك يا شهاب
انا: مين حضرتك؟
بنت: أنا شيرين وكنت محتاجة استفسر لو عايزة احجز الكافيه ل حفلة خاصة هينفع
انا: اهلا بيكي… الصراحة مش عارف الكافيه بيتحجز ل حفلات خاصة ولا لا بس ممكن شوية وقت بس اعمل مكالمة وهرد على حضرتك حالا
شيرين: طب تحب اجي ليك وقت تاني
انا: لا لا زي ما انتي هعمل مكالمة بس
طلعت فوني ورنيت على أحمد
انا: سوري يا ابو حميد بس عندي استفسار صغير كدا. بخصوص الكافيه
أحمد: خير يا شهاب
انا: هو الكافيه بيتحجز حفلات خاصة؟
أحمد: اه عادي ممكن يتحجز يوم كامل او بالساعة على حسب اللي عايز يحجزه
انا: طب في حد عايز يحجزه بس لسه معرفش التفاصيل بالضبط
أحمد: طب اعرف التفاصيل وشوف لو عايز حجز يوم كامل هيبقى المبلغ 10000 لكن لو بالساعة هتبقى الساعة ب 1000
انا: خلاص تمام هشوف كدا واكلمك تاني
قفلت مع أحمد ورجعت ل شيرين
انا: تمام يا شيرين الكافيه بيتحجز عادي بس انتي هتحجزي يوم كامل ولا كم ساعة
شيرين: لا أنا هحجز 3 ساعات بس… عيد ميلاد صاحبتي وهيبقى موجود صحابنا فعايزين الكافيه خاص بينا احنا بس
انا: تمام مفيش ايه مشكلة.. عيد الميلاد امتى؟
شيرين: يوم الجمعة… هنبدأ الحجز الساعة 7 بالليل
انا: تمام جدا يوم الجمعة الساعة 7 كله هيبقى جاهز لعيد الميلاد والمكان فاضي تمامآ ليكم
شيرين: محتاجة بس طقم الكافيه الناس اللي شغالة هنا ولو انت تبقى موجود يبقى تمام
انا: مفيش ايه مشكلة بس ممكن أنا معرفش اجي او هاجي متأخر شوية لظروف خاصة
شيرين: اتمنى تيجي تحضر معانا
انا: على قد ما اقدر هحاول تمام
شيرين: تمام يا شهاب شكرا ليك
خلصت معاها كلام وهي مشيت طلعت فوني كلمت أحمد وقولتله اني اتفقت معاها وهتاخد الكافيه 3 ساعات وكله تمام ورجعت تاني كملت قعدتي كانت الساعة وصلت 11و شوية خرجت من المكتب طلبت قهوة ورايح لترابيزة دينا لاقيت نهاد موجودة
انا: اهلا انتو وصلتوا بالسلامة
نهاد: بقالنا نص ساعة هنا وانت شكلك كنت مشغول مع حد في المكتب محبتش اعطلك
انا: اه واحدة عايزة الكافيه حجز خاص
دينا: دا امتى الحجز دا؟
انا: يوم الجمعة هتحجز 3 ساعات من 7 ل 10… اعملوا حسابكم تتأخروا شوية بقى
دينا: خلاص هنبقى نروح نشوف شقة نهاد الجديدة ونقعد معاها شوية وبعدين نيجي هنا يكون الحجز الخاص دا خلص
انا: صحيح يا نهاد نقلتي حاجتك انتي ونسرين ولا لسه من الشقة القديمة
نهاد: نقلنا من شوية وبصراحة الشقة جميلة جدا
انا: ايه خدمة عدى الجمايل دي… امال فين نسرين مش ظاهرة يعني
نهاد: بترتب حاجتها في الدولاب وشوية وهتنزل اصلها بتاخد وقت في الحاجات دي
انا: طب تمام ومبروك عليكو الشقة
نهاد: شكرا بجد يا شهاب انت عملت معانا جميل مش هننساه طول عمرنا
انا: يا ستي عايزك تنسيه وتهدي شوية
سيبتهم وقومت اعمل مكالمة……..
انا: ازيك يا هالة ايه الاخبار؟
هالة: شهاب.. ازيك انت… كله تمام وبخير
انا: نقلتي انتي ومامتك واختك؟
هالة: اه احنا في القاهرة في الشقة وبصراحة طلعت جميلة وماما عمالة تسألني ليه نقلنا والشقة غالية والكلام اللي انت تعرفه دا
انا: قوليلها اي حاجة.. مثلا شكلكم هيبقى وحش لو فضلتوا في البلد بعد ما اتعرف ان جوزها بيتاجر مخدرات ودعارة والجو دا
هالة: هو دا اللي بقوله ليها
انا: طب. تمام ولو محتاجة اي حاجة كلميني
هالة: حاضر.. شكرا ليك يا شهاب
انا: تمام يا قمر عايزة حاجة؟
هالة: تسلملي… مع السلامة
ناديت على أشرف قولتله يروح يعرف الناس اني عايزهم يتجمعوا 5 دقايق بس لما يبقوا مش معاهم شغل هقولهم كلمتين وأبقى جيبلي القهوة هشربها معاكوا واحنا بنتكلم
أشرف: تمام يا هندسة
رجعت تاني للبنات على ترابيزتهم
انا: بتتكلموا في ايه
دينا: بنشوف هنلبس ايه في عيد ميلاد اميرة
انا: طبعا نهاد ونسرين وليلى رايحين
ليلى: دا اكيد يا عم لازم نروح
انا: اهدي يا وحش هو أنا قولت حاجة ههه
نهاد: طبعا انت جاي يا شهاب
انا: مش عارف لسه بفكر اروح او لا
دينا: ازاي دا لا اميرة هتزعل منك لو مجيتش انت ونرمين كمان لازم تيجي
انا: بالنسبة لنرمين مش هتيجي لان عندها ظروف وصعب تخرج لكن أنا هحاول اجي عادي
دينا: هو دا وقت ظروف بس تقوم بالسلامة وانت لازم تيجي طالما نرمين مش جاية يا اما اميرة تزعل منك ومنها لازم حد فيكو يحضر علشان يعوض التاني
انا: طب بالنسبة للهدية أنا معرفش اجيبلها اي
نهاد: ملكش دعوة انت هديتك وهدية نرمين أنا هاجيبهم على ذوقي ومتقلقش ذوقي جميل في الهدايا
انا: خلاص تمام بس تقوليلي بكام وتاخدي فلوسهم يا بلاش تتعبي نفسك وتجيبيهم لاني مش هاخدهم من غير فلوس ودا كلام نهائي
نهاد: طيب طيب يخربيت دماغك دي
و أنا قاعد معاهم لاقيت أشرف بينادي عليا
انا: ايون يا أشرف جايلك دلوقت
روحت ل أشرف والناس اللي شغالة
انا: ازيكم يا شباب عاملين اي
كلهم: تمام يا هندسة كله بخير
انا: علشان بس مطولش عليكم.. في حد حجز الكافيه لحفلة خاصة عيد ميلاد هيبقى يوم الجمعة من الساعة 7 ل 10.. أنا مكنتش اعرف ان الكافيه بيتحجز بس كلمت أحمد وطلع عادي والناس دي طالبه ان انتو تبقوا موجودين معاهم علشان لو محتاجين حاجة يعني
أشرف: بيتحجز عادي يا هندسة واحنا الطقم دا بالكامل حضر الحفلات دي وكنا بنبقى موجودين
انا: طب كويس جدا… بس عايز اعرف دا متعب ليكو ولا شغله زي الايام العاديه
بنت1: لا يا هندسة دا بيبقى مريح جدا كدا كدا اللي حاجزين الكافيه مبيحتاجوش حاجات كتير مجرد بس تظبيط للمكان او مشاريب بعد الحفلة ما تخلص ومبيبقاش شغل كتير يعني دا احنا بنحب يبقى في حجز كل يوم هههههه
انا: تمام جدا… بس كدا انتو هتيجوا يوم الجمعة بدري عن الميعاد بتاعكو يعني قبل 7 تكونوا هنا لان الطقم دا هو اللي مطلوب يبقى موجود
أشرف: يا هندسة من 6 ونص هنكون هنا
انا: أشرف… فين القهوة يسطى ههههه
أشرف: موجودة اهي يا هندسة بس انت مشوفتهاش مش ذنبي بقى ههههه
انا: ماشي يا عم…. تمام كدا يا شباب واتمنى يعني يكون الموضوع سهل زي ما بتقولوا لاني مبحبش جو الحفلات والتلزيق دا ومطلوب اني احضر.. كان نفسي اخلع بس اشطا لبست ههههههه
بنت2: حلو اوي احنا بنحب تكون معانا اصلا
انا: اووبس يبقى انتي اللي لبستيني في الحوار دا
كلهم: هههههههههه بنحبك يا هندسة
انا: حبايبي يا بشوات ربنا يعلم بغلاوتكم عندي
أشرف: اشطا يا رجالة حفلة وهتهيصوا هههه
انا: أنا مش مقلق من حد غيرك انت يا أشرف هه
أشرف: متقلقش يا هندسة هرفع راسك
انا: يبقى اللي في بالي صح وهتودينا في داهيه
شاب الشيشة: ايون يا هندسة دا فلاتي بتاع نسوان ومش هتشوفه يوم الحفلة بيختفي هههه
انا: طب خد بالك يا أشرف عيني هتبقى عليك طول الحفلة دي واياك تختفي عني هشلوحك
أشرف: ليه كدا يا هندسة أنا بحافظ على سمعة الكافيه وبرفع من قيمته بين كافيهات المنطقة ههه
انا: تمام يا شباب تقدروا تتفضلوا
كلهم: تمام يا هندسة
خلصت مع الشباب وروحت للمكتب لاقيت فوني بيرن رقم غريب رديت عليه
انا: الو
رقم: ازيك يا شهاب عامل اي
انا: كله تمام.. مين معايا؟
رقم: انت مش عارف صوتي؟
انا: الصوت مش غريب عليا بس مش مجمع
رقم: أنا اللي كنت هتاكل بزازها بعيونك
انا: نعم!! هتقولي مين ولا اقفل مبحبش الحوارات والجو بتاع الساسبينس دا
رقم: اهدي طيب متبقاش عصبي، انا…..

 

انتهت الحلقة الأولى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *