كافيه المتعة | الجزء الثّاني – الحلقة السّادسة

فضلنا نتكلم في حاجات كتير والجو عندي دربكة بسبب لبسهم وجرأتهم الزيادة في اللبس كأنهم بيقولوا تعال اركبنا وانا طبعا عامل فيها عبيط لان حرفيا مبقتش قادر انيك بقالي 3 ايام ورا بعض بنيك لما تعبت وقولت اريح شوية

انا: صحيح اعملوا حسابكم النهارده الجمعة يعني اللي ييجي الكافيه ييجي بعد 10 ونص يكون الحجز دا خلص مش ناقص توهان منكم
اميرة: هو الحجز دا ايه يا شهاب
انا: واحدة حاجزه الكافيه 3 ساعات على عيد ميلاد صاحبتها وعايزة المكان يبقى ليهم بس
نهاد: احنا كدا كدا بننزل الكافيه متأخر متقلقش
اميرة: يعني أنا ممكن احجز الكافيه دا اعمل فيه عيد ميلادي
انا: اه عادي جدا بس ليه تحجزيه وانتي كدا كدا هتعمليه في الفيلا عندكم وكمان اوسع من الكافيه وتقدري تعملي اللي عايزاه فيها
دينا: شهاب عنده حق يا اميرة وكمان هتدفعي فلوس وخلاص… خليه في الفيلا زي ما هو
اميرة: خلاص يبقى زي ما هو احسن وكمان ماما ممكن متوافقش اني احجز كافيه لانها عازمة صحابها ومش هينفع تخليهم يروحوا كافيه
انا: خليه في الفيلا احسن من الكافيه ضيق… كمان علشان صحاب مامتك زي ما بتقولي يمكن اعرف اشقط ميلف منهم تدلعني بدل شوية الكتاكيت الصغيرة اللي قدامي دي ههه للميلف طعم اخر يا ساده
دينا: والستات الكبار تفرق ايه عننا بقى يا سي شهاب… دول حتى عواجيز ومكرمشين
انا: دا انتي اللي مكرمشة انتي واللي قاعدين دول… يا بنتي الميلف دي بيتعمل معاها كل حاجة دايسة في اي حاجة مع الراجل وكمان عندها خبرة فشيخة… بصي أنا بحبهم وخلاص
نهاد: انت مش شهاب بتاع الكلية خالص
انا: لا بتاع الكلية دا كان شهاب قديم فشخ دلوقت بقى في شهاب نيو لوك دايس في اي روح
اميرة: يا عم خد بالك من اللي قدامك الاول وبعدين أبقى دور على ميلفات ولا عواجيز حتى
انا: اخد بالي منهم لي طالما اللي بحبهم قدامي… انتو عالم غريبة اوووي هههه
نسرين: انت بجح اوي يا شهاب هههه
انا: دي حقيقة يا ام لسان ههه
اميرة: كدا بقى انت هتتوه وسطهم بصراحة كلهم جامدين دا أنا شخصيا اوقات بهيج عليهم من جمدانهم… جامدين اوووي يا جدع هههه
انا: طب يا مسهل نلاقي واحدة كدا تدخل دماغي
دينا: والغلبانة اللي في البيت دي هتخونها
انا: يا عم سيبني احلم شوية ولا الاحلام بقت بفلوس هي كمان.. انتي على طول كدا هادمة اللذات يا ساتر انثى معقدة  بس جامدة الصراحة هههه
دينا: بعد جامدة دي خلاص سامحتك كنت هقوم اكلك بسبب معقدة  دي هههه
انا: فن تثبيت الانثي ههههه
نهاد: وانت الصراحة استاذ في التثبيت والبرود بردو سامحني بقى يا شهاب ههههه
انا: فين البرود دا يا جزمة انتي
نهاد: قدامك 4 مزز باجسام واشكال ايه راجل يتمنى ان واحدة منهم تبصله بس وكمان قاعدين قدامك يعتبر ملط ومع ذلك ولا مأثر فيك حاجة لا عادي انت قاعد كأنك مع صحابك الشباب ولا شوفت تحرش كدا ولا ايه حاجة يا بارد ههه
انا: دا بقى اسمه فن التحكم في النفس… مش لازم علشان قاعدين كدا يبقى لازم اقوم اهجم عليكو يعني… أنا اللي اتحكم في شهوتي يا مزه مش هي اللي تحركني كأني خرووف.. كمان مينفعش اخون مراتي اللي قاعدة في البيت ومأمناني على نفسها
دينا: شهاب انت ملكش كتالوج.. اخدت الكلمتين اللي أنا قولتهم دخلتهم في جملة تدافع بيها عن نفسك وتخرج نفسك من حوار.. انت مصيبة بجد
انا: ودا اسمه فن اختيار الكلمات والدفاع عن النفس لما تتزنق ومتعرفش تهرب ههههههه
نسرين: يلهوووي عليك انت صعب اوي
انا: لا صعب ولا حاجة.. أنا بس بفكر في كل كلمه اقولها قبل ما تخرج مني علشان متزنقش ولو اتزنقت اعرف اخلع بشياكه بس كدا

قضينا الوقت ضحك ورخامة على بعض وانا ملاحظ وسط القعدة ان اميرة ونهاد عمالين يلمسوا في بعض شكلهم ناويين على حاجة بعد ما امشي قومت واقف علشان انزل وكدا كدا الساعة كانت وصلت 6 بس سيبت مفاتيح العربية على كرسي الانتريه كأني نسيتهم علشان اعرف اطلع تاني اشوف لو اللي في دماغي صح ولا غلط

انا: تمام كدا يا بنات الساعة بقت 6 يدوب انزل اقفل شوية الفواتير علشان اروح انام لاني هاجي الكافيه بدري النهارده
دينا: ما تخليك شوية يا شهاب لسه بدري
انا: علشان اعرف اخد راحتي في النوم يا دينا كدا كدا هصحى بدري ولو مرتحتش في النوم هصحى متعصب ومش هطيق كلام لحد
نهاد: لا يا عم مش ناقصين عصبيتك دي صعبة
انا: اشطا هطير أنا بقى.. سلام

نزلت من الشقة على الكافيه ودخلت المكتب خلصت الفواتير ومكنش في فواتير كتير سجلتهم وكله تمام كان عدى حوالي ربع ساعة قولت اطلع تاني كأني نسيت المفاتيح اجيبهم واشوف بيعملوا ايه … طلعت على الشقة ضربت الجرس كذا مرة ودا دليل ان اللي في دماغي صح بعد شوية لاقيت دينا اللي بتفتح الباب وهدومها متكعبله شوية
انا: ايه يا بطل أنا جيت في وقت مش مناسب ولا ايه… اتأخرتوا ليه يا بنتي في فتح الباب
دينا: يا عم خضيتنا.. نسيت حاجة ولا ايه
انا: يبقى شكلوا كنتو قالبينها بيت دعارة… ايون يا قطه نسيت المفاتيح بتاعتي ولا بلاش اخدها
دينا: ادخل طيب تعال
انا: لا هاتيها انتي وادخلي كملي الحرب بتاعتك ولا العدو جاب اخره وتعب هههه
دينا: نسرين دي ماتت هههه
انا: ضعيفة نسرين بردو بالراحة عليها يا مفترية وبعدين انتي متعبتيش من اللي عملناه ولا ايه
دينا: تعبت فشخ وكسي مش قادرة المسه بس لو رفضت أبقى معاها حد منهم ممكن ياخد باله اني كنت معاك ولا حاجة خصوصا اننا اختفينا سوا
انا: دماغك شغالة بردو وبتفكر اهي
دينا: عيب عليك بتعلم منك حاجات على قدي كدا
انا: على فكرة أنا عارف ان هيحصل حاجة بعد ما انزل لاني كنت واخد بالي ان اميرة ونهاد عمالين يلمسوا في بعض وانا قاعد على كدا سيبت المفاتيح هنا كأني نسيتها قولت اطلع اشوف أنا صح ولا تفكيري اللي غلط ههههه
دينا: يخربيت الشيطان اللي عايش في دماغك دا
انا: بس مكنتش اعرف انك هتشاركي معاهم قولت انك تعبانة ومش هتقدري تعملي حاجة بس طلعتي جامدة اهو وقتلتي البنت هههههه
دينا: فعلا مش قادرة اعمل حاجة بسبب اللي عملناه سوا بس زي ما قولتلك مكنش ينفع ارفض ودلوقت أنا اللي بنيكها وهي نامت من التعب لانها جابت كتير لكن اميرة ونهاد لسه عمالين يفشخوا في بعض ولا كأن الباب كان بيخبط وانت سامع صوتهم اهو… دول عيال فضيحة هههه
انا: انتي هتروحي ولا بايته هنا؟
دينا: مش هقدر اروح أنا هنام هنا أنا واميرة ونبقى نصحى براحتنا ننزل الكافيه لما الحفلة دي تخلص وانت أبقى رن علينا لما تخلص
انا: اشطا… ادخلي بقى على اميرة ونهاد قوليلهم صوتهم كان عالي وصاحبة البيت كانت بتخبط من صوتهم وقالت انكو بتجيبوا رجالة هنا وانها هتعرف شهاب… أبقى قوليلي ردهم ايه ههههه
دينا: ههههههه يخربيت دماغك.. هعمل كدا علشان يبقوا ياخدوا بالهم بعد كدا.. بس هقولهم في الاخر انك انت اللي خبطت وقولتلي اقول كدا علشان ميفضلوش على اعصابهم حرام هههه
انا: ماشي يا حنينة.. سلام

نزلت أنا دخلت الكافيه قعدت كمان شوية الساعة وصلت ل 7 الا ربع ولاقيت فوني بيرن وكانت نهاد اللي بتتصل قولت يبقى دينا رعبتهم
انا: ايه يا بنتي انتي لسه صاحية
نهاد: استهبل يا شهاب استهبل
انا: هههه في ايه يا بنتي استهبل ليه
نهاد: على اساس انك مش عارف بتصل عليك ليه
انا: هو أنا لو عارف كنت هفتكرك نمتي
نهاد: يلهووي عليك وانت عامل عبيط… ينفع يعني اللي عملته فينا دا يا شهاب بجد احنا اعصابنا سابت وقولنا صاحبة البيت هتقولك وتمشينا من الشقة كمان ويبقى خسرنا الشقة دي والتانية
انا: دا على اساس ان نانسي اللي جايبة ليكو الشقة
نهاد: معرفش بقى دا اللي جه في بالي وقتها
انا: أنا بس حبيت ارعبكوا شوية لان صوتكم كان عالي فشخ وكان وارد يحصل فعلا وحد يسمع الصوت خصوصا اننا الصبح والجو هادي خالص واقل صوت بيتسمع
نهاد: نعمل ايه بس كنا هيجانين فشخ وكمان انت زودت الهيجان عندنا اكتر وانت موجود
انا: دا اللي هو ازاي يعني.. هو أنا كنت ماشي العب فيكو ولا حاجة
نهاد: لا يا خفيف اننا نبقى قدامك كدا وانت ولا متأثر ولا بتتحرك دا لوحده يخلي اي بنت تولع
انا: دي مش مشكلتي بقى انك ضعيفة انتي وهي وهي… المهم بردو لما تبقوا في وضع زي دا ابقوا اتحكموا في صوتكم شوية وانا اصلا عارف ان مجرد ما أنا انزل انتو هتفشخوا بعض
نهاد: دينا قالتلي انك كنت واخد بالك مني أنا واميرة واحنا بنلمس في بعض وكمان انك سيبت المفاتيح قصد علشان تطلع تتأكد من اللي شوفته
انا: حصل فعلا… واللي حسبته لاقيته صح
نهاد: كنت اكسب فينا ثواب طيب وادخل افشخنا انت يا بارد دا احنا كنا على اخرنا
انا: اقفلي يا نهاد واياكي تفتحي الموضوع دا تاني معايا.. فاهمة ولا لا
نهاد: ايه بس يا شهاب انت زعلت ولا ايه
انا: لا زعلت ولا نيلة اقفلي يا نهاد وروحي نامي
نهاد: ماشي يا شهاب ماشي.. سلام

قفلت مع نهاد وانا قاصد اني اشد عليها لان ممكن يكون حد جمبها سامع الكلام وانا مش عايز حد يعرف اني بنام معاها او مع غيرها عايز تبقى كل واحدة فاهمة اني بنام معاها هي وبس علشان لو عرفوا اني بنام معاهم كلهم هتبقى نيكة وهيحفلوا عليا ودي تقول اشمعنى أنا وجو ملزق كدا

ناديت على أشرف وجالي
انا: بقولك يا أشرف أنا همشي أنا وانتو خلصوا وروحوا ارتاحو علشان هنيجي بدري النهارده بسبب الحجز دا زي ما قولتلك الناس عايزين الشيفت بتاعنا دا اللي يشرف على الحفلة
أشرف: تمام يا هندسة على 6 ونص هنكون هنا كلنا متقلقش
انا: تمام اووي وعايزك اول ما توصل تكلمني تعرفني انكم هنا علشان انزل اجي أنا كمان
أشرف: تمام هكلم حضرتك اول ما الكل يوصل
انا: تمام يا غالي.. يلا تصبح على خير
أشرف: وانت من اهله يا هندسة

خرجت من الكافيه ركبت العربية وطلعت على العمارة وصلت وركنت وطلعت الشقة دخلت لاقيت نرمين نايمة محبتش اصحيها… غيرت هدومي ودخلت جمبها على السرير نايم في ضهرها وبلعب في شعرها لحد ما نرمين حست بيا وفتحت عينيها

نرمين: شهاب انت جيت امتى؟
انا: لسه من 10 دقايق يدوب غيرت ودخلت جنبك على طول
نرمين: طب استنى متنامش هقوم اعمل فطار علشان تفطر وتبقى تنام براحتك
انا: يا ستي انتي غاويه تعب ولا ايه
نرمين: فين التعب دا يا شهاب
انا: أنا مش عايز اكل يا نرمين… خليكي كدا نايمة جنبي وبس
نرمين: طب انت أكلت حاجة بره
انا: لا مأكلتش ومش جعان بشبع لما بحضنك
نرمين: يلهووي على كلامك دا بيبهدلني
انا: انت بتتلكك بقى هههه
نرمين: لا بجد كلامك بيخليني مش على بعضي وبلاقي نفسي خلاص هولع
انا: يخربيت ام البريود دي كان زماني دلوقت باكل في حاجات حلووه فشخ
نرمين: بس بقى يا شهاب بتتعبني بكلامك
انا: خلاص هسكت اهو بس خليكي نايمة جنبي كدا علشان اعرف انام لان هنزل الكافيه بدري النهارده بسبب الحجز دا
نرمين: حجز ايه دا
انا: واحدة حاجزه الكافيه 3 ساعات حفلة خاصة علشان عيد ميلاد صاحبتها وعايزة الشيفت بتاعي هو اللي يبقى موجود وقت الحفلة
نرمين: طب يلا نام يا قلبي علشان تلحق تريح شوية وانا هصحيك على الساعة 5 كدا نتغدى سوا ونلحق نقعد مع بعض شوية
انا: لسه مش عايزة تيجي بردو تقعدي في الكافيه شوية مع البنات تغيري جو بدل البيت
نرمين: خليها بقى لما البريود تخلص كلها بكره وبعده وأبقى معاك في أي مكان وكمان انت قولتلي انك هتخرجني توديني مطروح ننزل البحر
انا: أنا فعلا كلمت واحد صاحبي وحجزت شقتين قصاد بعض في عمارة على البحر على طول
نرمين: قلبي يا ناس
انا: ايه خدمة يا جميل انت بس تشاور وانا انفذ
نرمين: تسلملي يا حبيب قلبي
انا: خديني بقى في حضنك خليني انام
نرمين: تعال يا قلبي

دخلت في حضن نرمين اللي بحب لمستها جدا و5 دقايق بالضبط كنت رايح في النوم محسيتش بأي حاجة خالص غير الساعة 5 ونرمين بتصحيني علشان نتغدى سوا واقعد معاها شوية قبل ما انزل

انا: هي الساعة كام يا نرمين
نرمين: الساعة 5 يا حبيبي
انا: يعني أنا نمت كل الوقت دا
نرمين: اه شكلك كنت تعبان اووي لدرجة ان فونك رن وانت محسيتش به ولما لاقيته بيرن كتير عملته صامت علشان متصحاش
انا: دا مين ابن التيت اللي رن كتير دا
نرمين: تقريبا كان رقم غريب مش متسجل
انا: تمام يا قمر هاخد شاور سريع تكوني جهزتي الاكل ونقعد نتغدى بقى بقيت مدمن للاكل بتاعك
نرمين: بالهنا يا قلبي طب يلا قوم ظبط نفسك وانا هجهز السفرة تكون خلصت شاور ولبست

قومت من على السرير مسكت الفون اشوف مين كان بيرن لاقيت هالة اللي رنت 3 مرات قولت لما انزل أبقى اكلمها علشان نرمين متسمعش ولا يحصل مشكلة

دخلت خدت شاور سريع ولبست خرجت كانت نرمين جهزت الاكل وقعدنا اتغدينا سوا وشيلنا باقي الاكل ودخلت أنا عملت 2 قهوة ليا ولنرمين وكملنا قعدتنا قدام التلفزيون نهزر ونضحك وحرفيا الوقت بيطير وانا معاها وبحب اقعد معاها جدا لاني حبيتها جدا وحبيت وجودها معايا دايما…. واحنا قاعدين لاقيت أشرف بيرن وعرفني انهم وصلوا الكافيه وانهم ظبطوا الجو علشان الحفلة دي قولتله خلاص نص ساعة واكون في الكافيه

انا: هقوم البس أنا بقى علشان الشباب وصلوا الكافيه وكمان شوية الحفلة دي هتبدأ ولازم اكون موجود
نرمين: تمام يا قلبي خد بالك من نفسك طيب
انا: نرمين لو احتجتي اي حاجة في اي وقت تكلميني على طول… بلاش تفكير اني مشغول والهبد دا… كسم ايه حد او حاجة جمب انك تكوني محتاجة حاجة بلاش تزعليني منك
نرمين: صدقني مببقاش محتاجة حاجة ولو محتاجة حاجة هكلمك على طول متقلقش
انا: تمام يا جميل

قومت لبست وظبطت نفسي وبوست نرمين ونزلت ركبت العربية ووصلت الكافيه كانت الساعة 7 وربع دخلت لاقيت الدنيا تمام وشباب وبنات موجودين حوالين ترابيزة عليا تورتة عيد ميلاد وبيحتفلوا والجو اشطا ماشي كويس…
ناديت على أشرف من بعيد وجالي

انا: هما هنا من بدري ولا ايه
أشرف: بقالهم حوالي 10 دقايق ولسه عيد الميلاد بدأ من شوية مش كتير يعني.. بس البنت اللي كانت بتتفق معاك في المكتب سألت عليك وقولتلها انك جاي في الطريق قدامك ربع ساعة
انا: تمام جدا.. هما طلبوا منكم حاجة تعملوها
أشرف: لا احنا بس حطينا شوية كانزات على الترابيزة لكن محدش منهم طلب حاجة معينة
انا: معلش بقى بسأل كتير لان دي اول مرة من يوم ما اشتغلت احضر حجز او حفلة خاصة كدا
أشرف: ولا يهمك يا هندسة طب ياريت كل يوم يبقى في حفلة خاصة كدا ههههه
انا: ايون علشان تعرف تشقط نسوان براحتك
أشرف: لا لا فاهمني غلط انت يا هندسة
انا: غلط بردو يا جدع هههههه… شقطت كم واحدة لحد دلوقت يا أشرف
أشرف: هي واحدة بس يا هندسة
انا: معلش اليومين دول سوق النسوان واقف
أشرف: عندك حق دا واقف على الاخر
انا: احاا هو ايه دا ياض اللي واقف
أشرف: السوق يا هندسة متفهمنيش غلط
انا: طب انصرف بدل ما احشرهولك كله
أشرف: لا لا تحشره لا أنا هطير خالص احسن

دخلت قعدت في المكتب شوية كانت هيصة عيد الميلاد بقت خفيفة ولاقيت المكتب بيخبط

انا: اتفضل
شيرين: عامل ايه يا هندسة اتمنى مكنش مزعجة
انا: لا خالص اتفضلي طبعا
شيرين: سألت عليك الويتر من شوية قالي انك قدامك ربع ساعة وتوصل بس بدأنا عيد الميلاد بقى من غيرك
انا: ولا يهمك وشكرا لسؤالك بس كويس انكم بدأتوا لاني مبحبش الهيصة والزحمة وكنت هبقى مجبر اني اقف معاكو علشان متزعليش وانا مبحبش اعمل حاجة مجبر عليها المهم يكون النظام عجبكم
شيرين: بصراحة الشباب برا عجبهم الكافيه جدا وكمان الناس اللي شغالة هنا محترمين وعاملين الواجب كله ومعاملتهم وكلامهم كويس جدا معانا
انا: طب كويس جدا
شيرين: على فكرة صاحبتي عايزة تشكرك
انا: تحت امرها طبعا… بس احنا عملنا شغلنا بس مش اكتر واتمنى انها متكونش اخر زيارة للكافيه
شيرين: لا دا هي قالت انها هتيجي هنا دايما
انا: تنور طبعا في اي وقت… انتي دايما بتقعدي في الكافيه ولا اول مرة يوم ما كنتي بتحجزي؟
شيرين: لا كنت قعدت مرة قبل اليوم دا وعجبني الكافيه اوي وكمان الخدمة علشان كدا قولت لصاحبتي ان الكافيه كويس وهيبقى حلو لعيد ميلادها
انا: تمام يا باشا اتمنى تنوري دايما

وانا بتكلم مع شيرين لاقيت فوني بيرن برقم هالة محبتش ارد وعملت الرنة صامت وكملت كلام معاها

شيرين: لا خلاص أنا كل يوم هكون هنا أنا وصحابي كلهم لانهم عجبهم المكان جدا
انا: شرف لينا يا باشا تنوروا دايما
شيرين: على فكرة انت ذوق اووي
انا: تسلمي جدا بس دا العادي يعني لانك ذوق برضو في لازم اكون ذوق معاكي
شيرين: اه وبتعرف تتكلم كمان هههه
انا: مين دا أنا !!! لا خالص ههههه
شيرين: لا بجد اسلوبك جميل وبيشد اللي قدامك انه يتكلم معاك وكلام مترتب كدا وحلو

فوني رن تاني وكانت هالة بردو اللي بترن

شيرين: طب هستأذن أنا علشان ترد على فونك براحتك بس ياريت لما تخلص مكالمتك تخرج معانا برة علشان صحابي حابين يشكروك على المقابلة دي
انا: اسف بس هي مكالمة مهمة…بس تمام يا باشا هخلص المكالمة واكون برة علشان اقابل صحابك

خرجت شيرين ورنيت أنا على هالة

انا: الوو.. ايون يا هالة
هالة: ازيك يا شهاب اخبارك ايه؟
انا: أنا تمام.. المهم انتو عاملين اي؟
هالة: كلنا تمام زي الفل
انا: كويس… في حاجة ولا ايه رنيتي كتير
هالة: مش عارفة ماما عايزة تتكلم معاك لي
انا: تمام هي فين هاتي اكلمها
نوال: ازيك يا شهاب
انا: ازيك يا نوال أنا بخير… في حاجة ولا ايه؟
نوال: عايزاك في موضوع.. بس نكون لوحدنا
انا: طب أنا حاليا مش فاضي يعني قدامي ساعتين كدا… ولا نخليها بكره؟
نوال: لا خلص اللي وراك وتعال خدني نخرج نتكلم برة في أي مكان هادي
انا: تمام هخلص شوية شغل كدا واجيلك ارن عليكي لما اقرب منك علشان تنزلي
نوال: طيب هستنى رنتك
انا: اديني هالة طيب
هالة: ايون يا شهاب
انا: محتاجة فلوس او اي حاجة
هالة: لا معايا فلوس وكله تمام
انا: مش هقولك تاني لو محتاجة حاجة ومكسوفة تقولي ساعتها هزعل منك وزعلي وحش
هالة: صدقني لو محتاجة حاجة هقول على طول
انا: تمام يا قمر.. عايزة حاجة؟
هالة: تسلم يا شهاب… سلام

خلصت كلام مع هالة وقفلت الفون وخرجت برة اشووف شيرين وصحابها دول علشان اخلص من الهيصة دي واروح اشوف نوال عايزة اي

خرجت برة لاقيت شيرين دي واقفة مع كذا بنت واول ما شافتني لاقيتها بتشاور ليا.. روحت ليها وقفت معاها هي والبنات اللي واقفة

شيرين: شهاب… دي نور صاحبة عيد الميلاد… ودا المهندس شهاب يا نور المسؤول عن الكافيه
انا: اهلا وسهلا بيكي وكل سنة وانتي طيبة
نور: وانت طيب.. شكرا جدا على المقابلة والشغل الجميل دا بصراحة اول مرة اعمل عيد ميلاد بطريقة تعجبني كدا والمعاملة هنا جميلة جدا
انا: كويس جدا ان المكان عجبك انتي واصحابك وياريت تنورينا دايما انتي واصحابك. كلهم
نور: اكيد طبعا كل يوم هنيجي نسهر هنا
انا: تنوروا يا باشا في اي وقت
شيرين: دول بقى عزه وسارة.. احنا الأربعة صحاب من ثانوي وعشرة عمر
انا: اهلا وسهلا بيكم منورين المكان
عزه: تسلم يا هندسة واعمل حسابك بقى كل يوم هنقرفك هنا خلاص حبينا المكان
سارة: ايون هنقرفك طبعا وهجيب الشلة كلها
انا: انتو تنورونا يا بشوات في اي وقت انتو وكل اللي ييجي من طرفكم نعمل معاه احلى واجب
نور: واضح ان شيرين صح لما قالت انك بتعرف تتكلم كويس جدا هههه
انا: عادي جدا يا جماعة لا بعرف اتكلم ولا حاجة دا أنا الكلام بيوقع مني.. حاسبي خدي بالك
نور: في اي؟؟
انا: في كلمتين وقعوا مني هتدوسي عليهم
نور: يلهوووي عليك دا انت مش سهل خالص
انا: هههههههه لا خالص أنا بحب اهزر بس
عزه: يا عم وقعت قلبنا ههههه
انا: انتي اللي قلبك ضعيف مش مشكلتي هههه

وقفت معاهم شوية نهزر ونضحك ولاقيت شاب جاي علينا تبع عيد الميلاد

شاب: ازيكم يا بنات.. دا مين دا؟(قصده عليا)
انا: ايه يا عم مالك داخل كدا كأنها حرب
شاب: دا انت بتعرف تتكلم اهو يا حلو
انا: وبعرف اضرب كمان وامسخر اهلك
شيرين: بس بس اهدي يا شهاب معلش
انا: دا ايه الاشكال البضان دي
شاب: لولا اننا في مكان محترم كنت فشختك
انا: انت بتاع كلام ياض واخرك فاضي…. كسم المكان المحترم وتعال برة هات اخرك يا حيلتها
شيرين: معلش يا شهاب أنا اسفة بس ممكن تدخل مكتبك معلش علشان خاطري
انا: اسف يا شيرين الواد دا يطلع برة الكافيه حالا والا هفشخ دين امه

سيبتهم ومشيت دخلت المكتب

شيرين: انت يا بني ادم انت على طول كدا فارد نفسك وفاكر ان محدش يقدر يقف قدامك
شاب: دا مين الواد دا
شيرين: الواد دا !! أحمد ربنا انه مكسرش عضمك… اتفضل بقى نطلع برة لانه مش هيهدى غير لما تخرج وهيبوظ الحفلة
شاب: ليه يعني شغال ايه علشان تخافي منه كدا
شيرين: دا يخويا صاحب الكافيه وكنا بنشكره على اللي عمله
شاب: وتشكريه لي دا واخد فلوس على اللي بيعمله ودا شغله يعني مجبر عليه
شيرين: هتفضل طول عمرك غبي ومعندكش ذوق
شاب: متشتميش بدل ما امد ايدي عليكي
شيرين: طب اعملها كدا وانا اكلم بابا اخليه يكسرك… اطلع برة يلا وخد عربيتك وامشي
شاب: كدا كدا ماشي الجو بقى بضان
شيرين: يلا مع السلامة
نور: اخوكي دا معندوش ذوق يا شيرين
شيرين: تعبت من تصرفاته دي ومكنتش عايزاه ييجي لولا انتي اللي قولتي خليه ييجي اهو كان هيبوظ الدنيا
عزه: بس بصراحة شهاب دا اداله كلمتين حلوين
شيرين: كويس ان شهاب دخل مكتبه… دا اللي اعرفه عنه انه عصبي وبيدوس في ايه حد مبيهموش
نور: اخوكي لو كان كتر في الكلام متوقعة ان شهاب كان هيضربه ومش هيفرق معاه لا عيد ميلاد ولا حاجة بس هيكون عنده حق لان اخوكي دخل في الكلام باسلوب غبي
شيرين: خلاص بقى يا بنات اهي عدت على خير… عايزة اعتذر لشهاب بس خايفة اروح له يكون متعصب ويقولي كلمتين زي الزفت
نور: خلاص استني شوية لما يهدى

كنت أنا قاعد في المكتب مخنوق ومضايق نييك اني ممسكتوش فشخت كسمه ضرب بس عملت حساب للكافيه وسمعته وان مينفعش ابوظ الحفلة
قعدت شوية وقولت اخرج احسن من الكافيه اروح اشوف نوال عايزة ايه وابعد عن الكافيه دلوقت خالص… طلعت فوني رنيت على هالة وخليتها تنادي لنوال قولتلها تلبس وتجهز وانا ربع ساعة وهكون قدام العمارة هرن عليها تنزل….. خرجت من المكتب ناديت على أشرف

انا: بقولك ايه معايا مشوار صغير كدا هخلصه على ما العيد ميلاد دا يخلص مش هتأخر
أشرف: تمام يا هندسة

وانا خارج من الكافيه لاقيت شيرين بتنادي عليا

شيرين: أنا اسفة يا شهاب بس هو اخويا كدا على طول غبي ومبيعرفش يتكلم
انا: حصل خير

سيبتها ومشيت قبل ما تتكلم خرجت أنا من الكافيه ركبت العربية ومشيت رايح لنوال كانت شيرين دخلت جوا لصحابها

نور: هاا اعتذرتي له
شيرين: لسه بقوله اسفة لاقيته بيقول حصل خير وسابني ومشي من غير ايه كلام تاني
نور: دا رد فعل طبيعي اصلا… خلاص يا شيرين سيبيه دلوقت ولما يرجع يكون هدي شوية

مشيت بالعربية ووصلت لاخر الشارع شوفت الواد دا راكب عربية ومستني الطريق يبقى فاضي علشان يعرف يعدي قومت نازل من العربية ورايح عليه فاتح باب عربيته ومنزله منها ومسكته من شعره

انا: بقى انت يا ابن المتناكة بتترسم عليا قدام اختك وصحابها وعايز تبان انك شبح

و أنا ماسكه من شعره مخليه موطي من شدة شعره بإيدي وقومت خابطه بركبتي في وشه جات في مناخيره بقى وشه كله دم وقومت مكمل عليه بونيات واقلام وهو ولا عارف يخلع من ايدي لحد ما لاقيت كذا شاب بيمسكوني يبعدوني عنه ومنهم ناس بتقعد عندي في الكافيه

شاب الكافيه: خلاص يا شهاب يخربيت دماغك هتموته في ايدك
انا: ابن المتناكة بيترسم عليا قدام شوية بنات
شاب الكافيه: طب خلاص بس اركب عربيتك وامشي انت
انا: مش همشي غير لما اموت كسمه ابن الوسخة
شاب الكافيه: يا عم شهاب امشي بس
انا: يا عم سيبني انت ملكش فيه
شاب الكافيه: اسيبك ايه بس الواد وشه باظ وكله دم هتعمل ايه تاني… اركب بس

الشاب اللي بيقعد في الكافيه مسابنيش غير وانا راكب العربية وخلاني امشي وكملت طريقي وكنت هديت شوية فعلا بعد ما فشخت وشه ضرب وبقى كله دم فضلت ماشي لحد ما وصلت للعمارة اللي فيها نوال وطلعت فوني رنيت على هالة قولتلها خلي امك تنزل أنا تحت العمارة… دقيقتين لاقيت نوال نازلة وركبت معايا العربية ومشيت طلعت على كافيه اللي كنت قعدت فيه مع نهاد اول معرفتي بيها وكان كافيه هادي مفيش ناس كتير فيه

انا: خير يا نوال موضوع ايه دا
نوال: بص هو موضوع محرج شوية يا شهاب
انا: نوال اتكلمي على طول بدون مقدمات
نوال: انت عارف ان من يوم ما جوزي اتسجن واحنا قاعدين في الشقة دي لا بنشوف حد ولا نعرف حد…. أنا الصراحة جسمي تاعبني من قلة السكس خصوصا اني كنت كل يوم بعمل سكس كتير ولما قطعت السكس فجأة تعبت ودلوقت مبقيتش مستحملة خلاص وخايفة اغلط مع أي حد من العمارة وتبقى مشكلة وكمان انت قولت لو عرفت ان أنا او واحدة من البنات عملت حاجة زي دي مش هتخلينا نشوف نرمين وانا ما صدقت عرفت ان بنتي موجودة وهقدر اشوفها… أنا دلوقت بين نارين… نار اني تعبانة ومحتاجة راجل ونار اني خايفة اعمل حاجة غلط وانت بسببها تخليني مش اشوف بنتي تاني مش عارفة اتصرف
انا: كنت متوقع ان هييجي يوم وتقولي الكلام دا بس مكنتش متوقع انه هييجي بدري كدا
نوال: يا شهاب أنا كنت كل يوم بنام مع 2 رجالة او اكتر واني اقطع دا فجأة انت اكيد عارف انها حاجة متعب] ومش سهل على ايه واحدة تستحمل
انا: فاهم كل اللي بتقوليه يا نوال بس أنا مش في ايدي حاجة اعملها ليكي ومش هقدر اقولك دوري على راجل يسد احتياجك… أنا مش بقرون يا نوال علشان اعمل كدا ولا عايزكو ترجعوا للي كنتوا بتعملوه زمان بحاول ارجعكو لطبيعتكو تاني
نوال: صدقني أنا فاهمة كل دا وانا بتمنى ارجع لنفسي زمان بس تعبانة اوي وجسمي محتاج دا
انا: موضوع معقد للاسف ومش عارف اقولك اي
نوال: وانا تعبت من كتر التفكير فيه
انا: طب ما تريحوا بعض انتي وبناتك… دا ان مكنش دا بيحصل بينكم فعلا
نوال: بصراحة بيحصل… بس بردو مهما يكن احنا ستات زي بعض مش زي لما يكون معايا راجل
انا: طيب يا نوال لاقيت حل عايزاه تقوليه؟
نوال: في حل بس مش عارفة هيبقى مناسب ولا
انا: ايه هو الحل دا يا نوال
نوال: ان انت اللي تريحني
انا: واضح ان قلة السكس مأثره على عقلك
نوال: لا يا شهاب عارفة بقول ايه كويس… انت اكتر حد مضمون يعمل معايا كدا ومش هبقى خايفة منه وكمان البنات عايزين كدا برضو
انا: احاا انتي بتقولي ايه يا نوال بنات اي


نهاية الحلقة السادسة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *