كافيه المتعة | الجزء الرّابع – الحلقة السّادسة

فضلت مع ماجد شوية وبعد كدا مشي وانا رجعت للكافيه وفوني رن وانا ف الطريق

احا عل الزفت والليله الطين اللي دخلت نفسي فيها

انا: الو…. خير ي اميره
اميره: ازيك ي شهاب… مش عارفه اشكرك ازاي بجد
انا: لا شكر ولا حاجه… معملتش حاجه تستاهل كدا واللي عملته دا ع خاطرك انتي و اخواتك مش عشان خاطر نجوي خالص لانها مهما حصل بردو مش هترجع ولا هتبطل اللي بتعمله وهييجي يوم تضيعك انتي واخواتك
اميره: لا لا مظنش دي شافت ايام سودا وشكلها كدا اتعلمت الادب وهتبعد عن الرجاله كلها
انا: اتمني ذلك فعلا.. بس المهم ان كلكم تبعدوا مش هي بس.. يعني من الاخر اختك الكبيره بردو ليها ف الجو دا وانا عارف حاجات عنها وهتدمر نفسها
اميره: صدقني كلهم بعد اللي حصل دا بيندموا عل كل حاجه عملوها وكمية الرجاله اللي ناموا معاهم
انا: عموما ي اميره خدي بالك من نفسك وامك واختك واوعي تمشي ف طريقهم دا ولو كنتي مشيتي شوية حاولي ترجعي منه لان بصراحه لو حصل حاجه تاني ياريت متكلمينيش لاني مش هحط نفسي ف موقف زي دا مرة تانيه
اميره: لا توبه خلاص كلنا اتعلمنا وانا بشكرك بجد ومتقلقش مش هقول لنحوي ان انت اللي طلعتها من المشكله عشان متحاولش تكلمك وتقرفك
انا: تمام جدا تبقي عملتي معايا خدمه كبيره
اميره: تمام ي شهاب.. محتاج مني حاجه؟
انا: تسلمي ي اميره… سلام

قفلت مع اميره و وصلت الكافيه كانت كرستين موجوده

انا: اي الاخبار ي كريس “شهاب احمد”
كرستين: كل تماام ي شهاب… عملت اي احكيلي
انا: ولا اي حاجه لاقيت ماجد جايب الواد رابطه وقام مخلي رجالته تركبه من ورا وصوره وبعد كدا خليته يكلم كل الستات اتأسف ليهم وخدت منه الفون والفيديو بتاعه وهو مركوب من رجالة ماجد ع لو فكر يرخم عل حد
كرستين: احاا بجد اللي بتقوله دا
انا: يعني ههزر معاكي ي زفت انتي
كرستين: طب فرجني عل الفيديو ع خاطري

فتحتلها الفون وشغلت الفيديو اتفرجت عليه شوية وقومت واخد الفون منها وعملت اخفاء للفيديو

انا: مش هتروحي تنامي ولا اي ي بنتي
كرستين: لا عادي انا قاعده معاك اهو
انا: قومي خلاص النهار بدأ يطلع وانا كدا كدا شوية وهروح انا كمان مستني بس الشيفت ييجي ع اسلم هدي الكافيه واخلع انا اروح اشوف نرمين
كرستين: مالها نرمين.. فيها حاجه.!؟
انا: لا ي بنتي مفيش حاجه بس حامل بقي والهرمونات محتاجه حد يراعيها ويبقي معاها
كرستين: ايووه بقي هتبقي اب وكدا 😂
انا: ي مسهل الحال ييجي بالسلامه بس
نرمين: خلاص عندي فكره… هفضل قاعده معاك لحد ما هدي تستلم منك الكافيه ونروح عندي الفيلا اعملك فطار نفطر سوا وابقي روح شقتك ي عم
انا: المشكله اني فاهم انتي بترمي عل اي مع انك لسه من شوية كنتي بتقولي فشختني وبهدلتني
كرستين: بصراحه هو اه حاسه كسي اتفشخ وطيزي باظت بس حاسه اني عايزه تاني والعنف الجامد دا حبيته اكتر من العنف العادي يعني ميول كدا
انا: كويس انك فتحتي الحوار لان ف كلمتين لازم اقولهم… بصي ي كريس انا كنت قايلك قبل كدا اني هبطل اللي بنعمله دا وللاسف انتي زعلتي ولما جيتي معايا اسكندرية حصل اللي حصل وكتير كمان لكن حاليا مراتي حامل وانتي عارفه بحبها ازاي وكلها فتره وتولد وسامحيني بقي من يوم ما نرمين تولد هقطع اللي بيحصل بينا دا وهفضل مع مراتي وابني او بنتي
كرستين: ي شهاب اللي بيحصل بينا مش بيضر حد ولا نرمين عارفه ولا اي حاجه ع تقطع اللي بينا
انا: يعني انتي توافقي جوزك ينام مع غيرك..!؟
كرستين: طب لي السؤال دا بقي
انا: عايزك تحطي نفسك مكان نرمين وشعوىها هيبقي اي لو عرفت اني عملت معاكي كدا وانتي المفروض بقيتي صاحبتها… مش قلقانه عل صاحبتك.؟
كرستين: خلاص ي شهاب سيبها لوقتها نبقي نشوف هيحصل اي بس خلينا ف الوقت الحالي
انا: بس صدقيني اللي قولته دا هيحصل ومتزعليش
كرستين: ماشي ي شهاب هيحصل بس دلوقت خلينا نفكر ف الوقت اللي معانا ونحاول نستغله اكتر
انا: نفسي تبطلي تفكري بكسك وطيزك
كرستين: بعد اللي قولته وهتعمله مش هفكر غير فيهم بس لازم اخد كل متعتي منك قبل ما نبطل اللي بينا ولا انت ناوي كمان متعملش معايا الفتره دي
انا: لو عليا عايز ابطل اللي بعمله حالا
كرستين: يعني هترجع ف كلامك ي شهاب
انا: لا مش هرجع وهعملك اللي عايزاه لحد ما نرمين تولد
كرستين: خلاص يبقي احنا كدا متفقين
انا: تمام… يلا قومي روحي وانا شوية وهروح
كرستين: تمام ي شهاب… اشوفك بكره وسلملي عل نرممين كتير وانا ف يوم كدا هاخد البنات ونروح نقعد معاها
انا: تمام ي قمر… سلام يلا

مشيت كرستين وانا كملت قعدتي ف المكتب لحد ما الشيفت وصل وسلمت لهدي الكافيه والفواتير وكله تمام… قومت روحت الشقه لاقيت الكل نايم عملت قهوه وقعدت اشرب سيجاره معاها ف البلكونه وبعد شوية دخلت جمب نرمين نمت ومصحيتش غير الساعه 5 العصر ونرمين بتصحيني ع الغدا جاهز

قومت خدت الشاور الجميل ولبست وخرجت اتغديت معاهم وخدت البنات ونزلت للسنتر

دينا: صباح الفل ي هندسه اخبارك اي
انا: ازيك ي دينا… ازيكم ي بنات “شهاب احمد”
دينا: دول بقي صحابي ي شهاب جايين يلفوا ف السنتر وياخدوا اللي يعجبهم
انا: منورين طبعا والسنتر كله تحت امركم.. خليكي معاهم ي دينا انتي عارفه السنتر كويس
دينا: متقلقش هبقي معاهم وهفرجهم كل حاجه حتي غرفة المساچ يمكن تعجبهم ويحجزوا فيها
انا: تمام ي قمر.. خدوا وقتكم ي بنات وبراحتكم

مشيت دينا مع البنات صاحبها وانا قعدت الف شوية ف السنتر لحد ما فوني رن وكانت اللي بترن نونو

انا: عليا الطماطم الفون بيرقص لما شاف اسمك
نونو: ههههههههههه انت بكاش اوي عل فكره… بقي كل دا متسألش عليا ي واطي بسرعه كدا نسيت نونو
انا: حقك ومقدرش ارد… بس فعلا كنت مشغول فشخ
نونو: و ياتري انت فين بقي دلوقت السنتر ولا الكافيه
انا: حاليا ف السنتر ببص عليه كدا وهروح الكافيه
نونو: طب انا حاليا قدام السنتر ومعايا هايا بنتي
انا: دا بجد.. ع كدا السنتر نور فجاه.. ثانيه واكون عندك

قفلت معاها وخرجت لاقيتها بره ومعاها بنتها

انا: ي اهلا وسهلا بصاحبة العمارة كلها هههه
نونو: عامل اي ي شهاب ي واطي
انا: اهلا هايا اخبارك اي.. ينفع كدا ماما تشتمني
هايا: لا لا انا مليش دعوه انتو صحاب مع بعض ههه
انا: طبعا ومين يشهد للعروسه غير بنتها هههه
نونو: بس ي قليل الادب هههههههه اديني جيت السنتر اهو عايزه بقي اتفرج عل كل الهدوم لان هايا محتاجه حاجات كتير جدا
انا: ي باشا السنتر كله تحت امركم… ثانيه واحده

ناديت عل هاله ع تبقي معاهم ف كل مكان

انا: لو سمحتي ي هاله عايزك تبقي مع مدام نونو وهايا بنتها واي حاحه محتاجينها تحيبيها ليهم… دي هاله تبقي اخت المدام ي نونو هانم هتبقي معاكم
هاله: تمام ي شهاب.. اتفضلوا ي هوانم
نونو: تمام ي شهاب هنخلص ونبقي نقعد سوا شوية
انا: تمام ي نونو هتلاقوني مستني هنا

مشيت انا بصيت عل الكافيه بسرعه كانت هدي لسه هناك فاضلها شوية وتمشي قعدت معاهم نص ساعه واتصلت ب اشرف ف اسكندرية تابعت معاه الشغل هناك وكله تمام زي الفل ورجعت تاني عل السنتر ع نونو متزعلش

قضلت شوية ولاقيت دينا والبنات صحابها جايين ومعاهم شنط كتير قولت يبقي الدنيا تمام

انا: اتمني يكون السنتر عجبكم والحاجه اللي موجوده
دينا: عجبهم جدا واشتروا حاجات كتير عجبتهم وكمان عملوا حجز للمساچ بس هيتأخروا شوية لان الحجزات كتير الفتره دي
انا: نورتونا ي بنات واتمني نشوفكم تاني ف اقرب وقت
بنات: اكيد هنيجي تاني… شكرا ليك
انا: العفو… مع السلامه

شويه لاقيت هاله ومعاها نونو وهايا بنتها جايين

انا: اتمني يكون السنتر عجبكم ي هوانم
هايا: جميل حدا والهدوم تحفه وخامات كويسه والمساچ شكله جميل ع كدا حجزت انا ونونو جلسه
انا: كويس جدا يعني هنشوفكم تاني بقي
نونو: متقلقش طالما هايا عجبها الجو هنا هتلاقيهم كل شويه موجوده وتقرفكم ههه
انا: تنور طبعا ف اي وقت هي واصحابها كمان

هاله: اتفضلي ي هانم كدا الحساب تمام والفاتوره جاهزه اهي مع حضرتك
نونو: شكرا جدا ي هاله… عل فكره ي شهاب لولا وجود هاله معانا كنا هنتعب جدا
انا: هاله اهم شخص ف السنتر ي نونو وكمان لازم تبقي واخده بالها من الناس المهمه اللي زيكم طبعا
نونو: تسلم ي شهاب… يلا ي هايا
هايا: اوكي يلا بينا… باي ي شهاب باي ي هاله
انا: مع السلامه ي هوانم شرفتونا

هاله: بقولك ي شهاب…. هي نونو دي مين
انا: دي تبقي صاحبة العماره اللي فيها السنتر وايام ما كنت انا ماسك الكافيه اللي هنا قبل ما نقلبه سنتر كانت بتقعد هنا مع صحابها وبقي بينا معرفه يعني
هاله: بس شكلها ست جدعه اوي وبرنسيسه كدا
انا: اشمعني يعني كل المدح دا هههه
هاله: اصل بصراحه وانا بجمع ليها الفواتير قبل ما تقف معاك لاقيتها بتقولي زودي 2000 جنيه عل المبلغ الكامل ودول ليا يعني زي تيبس ولا بقشيش
انا: نونو جدعه جدا وبتحب الخير جامد وبعد كدا لما حد يسيب ليكي فلوس او بقشيش ههه ياريت متقوليش لأي حد وتخلي الفلوس دي ف جيبك مش تحطيهم عل فلوس السنتر لانهم بتوعك انتي
هاله: لا ما انا حطيتهم عل الفلوس كلها
انا: يبقي تروحي دلوقت تشيليهم وتخليهم معاكي لان دول مش من ضمن الحساب دول يخصوكي انتي مش السنتر
هاله: تمام حاضر…. هروح انا اكمل اللي بعمله
انا: تمام ي قمر… هخلع انا اقعد ف الكافيه شويه لو ف حاجه او محتاجين حاجه ابقي رني عليا
هاله: تمام ي شهاب… سلام

مشيت انا روحت للكافيه تاني لاقيت حسام استلم الشغل وكرستين موجوده هناك بتتابع الشغل ودينا والبنات اللي كانوا معاها بردو كانوا هناك

حسام: هندسه كويس انك جيت “شهاب احمد”
انا: ف اي ي حسام عملت مصيبه ولا اي
حسام: لا لا بس الاستاذه كرستين هنا من شويه ومطلعه عين ابونا من التربيزه دي ل دي بص خلتنا نلف حوالين نفسنا فعلا واعمل كدا ومتعملش كدا
انا: معلش ي حسام هي بس تلاقيها متحمسه شويه
حسام: خليك انت معانا بلاش هي ي هندسه دا بالوضع دا هتكفرنا وتخلينا نكرهه الشغل ونسيبه
انا: لو عايز تسيبه من دلوقت مفيش مشكله عندي… بص ي حسام كرستين شريكه معايا ف الكافيه وحقها تشغله بردو معايا وانا هكلمها تخف عنكم شوية وانتو اعذروها لانها لسه اول مره تتعامل مع ناس بتشتغل ف مكان يخصها بس بردو متقوليش الناس هتسيب الشغل والجو دا لانه مش بياكل معايا ولا هيفرق ي حسام ف مليون واحد عايز يبقي مكانك ويتمني دا
حسام: انت فهمتني غلط ي هندسه… انا كل خوفي ان الناس اللي شغاله تزهق وتمشي من نفسها
انا: محدش منهم هيفكر يعمل كدا وانا عارف الناس دي عل اي وعارف ان لو حد مضايق او زعلان من حاجه هييجي يقولي عل طول مش هيمشي… اتكلم عن نفسك بس ي حسام ومن ناحية كرستين انا هفهمها الوضع انت بس تركز ف شغلك وانا هتصرف
حسام: تمام ي هندسه متزعلش مني
انا: اعملي قهوه ي حسام وهاتهالي المكتب

روحت عل كرستين كانت قاعده مع دينا وصحابها

انا: ازيكم ي بنات منورين الكافيه …. كرستين تعالي معايا ع ف مشكله ف الفواتير ولازم نشوف لها حل
كرستين: تمام حاضر هاجي وراك عل طول

مشيت من عندهم ودخلت المكتب

دينا: ماله شهاب ي كرستين داخل حامي كدا لي
كرستين: مش عارفه شكله مضايق من حاجه
بنت1: هو علي طول كدا شهاب دا جد كدا
دينا: لا خالص دا فرفوش وكل حاجه بس شكله متعصب من حاجه… انتي لو قعدتي معاه هتموتي من الكوميديا بتاعه بس وقت الجد بيبقي فظيع ويلهوووي لو اتعصب عل حد بيفشخه حرفيا ويبهدله

كرستين: طب هروح اشوف ف ايه وهرجعلكم

بنت2: اي علاقة كرستين بالفواتير اصلا
دينا: مهي شريكه مع شهاب ف الكافيه
بنت1: شريكه معاه بردو ف السنتر؟
دينا: لا السنتر شهاب اللي عمله لمراته وحتي هو ملوش فيه وكمان مكتوب بأسم مراته… مالكم مهتمين اوي كدا
بنت2: بصراحه اسلوبه وشخصيته تثير الفضول وشكله كدا راجل وبيعرف يدير مشاريع
دينا: اساسا شهاب خريج هندسه بس اشتغل بيها فتره وبعد كدا اشتغل ف كافيه واتعرف عل نرمين مراته واتجوزها وفتح كافيه هنا وكافيه ف اسكندريه والسنتر اللي كنا فيه.. دماغه شغاله كويس جدا وبيعرف يكسب الشخص اللي قدامه بسهوله

دخلت كرستين المكتب عندي

كرستين: ف اي ي شهاب حاجه حصلت ولا اي
انا: مالك ي كرستين داخله شمال ف الناس اللي بتشتغل هنا وعماله تجيبيهم من هنا لهنا… الناس دي عارفه شغلها كويس ي كرستين بلاش تضغطي عليهم
كرستين: انتي عارفني ي شهاب مش برخم عل حد ولا ببقي قاصده وبعدين انا مكنتش بضغط عليهم كل اللي عملته لما كنت الاقي حد بيشاور او محتاج حاجه كنت بنادي لحسام يروح له
انا: ي كرستين انا قصدي اعملي اللي عايزاه لان ليكي حق لانك شريكه هنا بس تخليكي مفتحه شويه يعني اتعاملي معاهم بالطريقه كدا مش تحسسيهم انك بتأمريهم او بترخمي لانهم مش متعودين عل كدا مني
كرستين: صدقني ي شهاب مش بتأمر ولا قصدي كدا
انا: ي بنتي انا مصدقك بس هما شايفين ان اسلوبك متعب لاني بسيبهم بدماغهم طالما الشغل تمام ومحدش بيشتكي وبعدين انتي خلتيني اهدد واحد منهم انه يمشي من الشغل طالما مش عاجبه
كرستين: لي كدا ي شهاب دول كلهم كويسين
انا: مهو بسبب انه بيشتكي من اللي عملتيه وطريقته معجبتنيش عموما فيما بعد حاولي تكسبيهم
كرستين: ملكش دعوه انت بقي انا هخرجلهم دلوقت
انا: يبقي الشيفت كله هيمشي بسببك ي كرستين
كرستين: ههههه لا متقلقش انا هظبطهم
انا: اديني قاعد اهو مستني الفضايح اللي هتحصل

خرجت كرستين وبعد شويه خرجت انا لاقيتها بتهزر مع الطقم اللي شغال كله والدنيا تمام…فضلت اتنطط من هنا لهنا اتابع الاجواء من بعيد… خرجت وقفت بره الكافيه ف الهوا شويه كانت الساعه وصلت ل 12 بليل… شوية ولاقيت نونو وبنتها هايا واقفين بالعربيه قدامي

انا: اهلا وسهلا بالهوانم… اتفضلوا
نونو: كنت متوقعه اني هلاقيك هنا بردو ههه
انا: هو انا ليا مكان تاني اروح فيه غير هنا والسنتر
هايا: بجد برافو عليك ي شهاب السنتر تحقه وكل اللي فيه برندات وحاجات جميله اوي وهتشوفني هناك كتير بس حاول تستحملني انا وصحابي هههه
انا: ي باشا انتي تنوري واي حد معاكي كمان والسنتر تخت امركم طبعا دا انتي بنت الغاليه
نونو:تسلم ي شهاب جدا طول عمرك راجل وتفهم ف التعامل مع الناس ودا محبب فيك كل الناس
انا: طب اتفضلوا ادخلوا

دخلت مع نونو وهايا وشوفتلهم ترابيزه هاديه بعيد عن البشر شوية وقعدت معاهم كمان وناديت عل حسام

حسام: تحت امرك ي هندسه… طلبتكم ي هوانم
نونو: ممكن قهوه مظبوط لو سمحت
هايا: عايزه عصير فرواله فريش لو سمحت
انا: اعملي قهوه معاك ي حسام “شهاب احمد”
حسام: تحت امركم ي بشوات

انا: عامله اي ي هايا وجو مصر عامل معاكي اي
هايا: الجو تمام جدا مش. زي اوروبا خالص ههه
انا: ايون مهو واضح عل لبسك اهو ههههه
نونو: ياما قولتلها اللبس دا مش نافع هنا بس مش بتسمعلي كلمه خالص ومش عايزه تقتنع ان مصر غير بره
هايا: ي نونو ي حبيبتي مل الاماكن زي بعض بس هنا اللي متشددين جامد وبيركزوا ف حاجات تافهه
انا: بصي ي هايا… احنا هنا ف مجتمع عربي **** يعني طباعنا والعقيده بتاعتنا مختلفه عن اوروبا يعني بالرغم من ان فعلا ف بنات وسيدات متجوزه بتلبس زيك كدا بس بردو بيبقوا ملفتين للنظر وممكن اي كلب يقول كلمه مش كويسه ويجرحك لان العقيده هنا مختلفه عن بره… احنا مش بنقول انك غلط احنا بس بنحاول نخليكي تمشي مع اسلوب وجو الحياه ف مصر يعني بنعودك عليها ومش تنسي انك مسلمه يعني فعلا اللي بتعمليه غلط بس حياتك بره عودتك عل نمط معين مش يهل تغيريه واحنا ي ستي بنحاول معاكي ومش هنسيبك غير لما تقتنعي وانا شخصيا هركز معاكي هههههه
هايا: ماشي ي شهاب هحاول بجد واصلا انا اشتريت من السنتر عندك هدوم غير ستايل لبسي يعني مقفله شوية ومش اوبن زي كدا بس محتاجه وقت مش اكتر
نونو: معاكي كل الوقت ي حبيبتي وانا فرحت جدا لما لاقيت بتحاولي تغيري من لبسك وسيبتك براحتك
انا: طب كويس جدا كدا انتي بدأتي تتعودي اهو

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: ممنوع النسخ