الشيكولاتة العجيبة – الحلقة الرّابعة عشرة

اميرة: يا ابتسام اتصلي بمندوب شركة … شوفيه مجاش ليه لغاية دلوقت.. الكريمات عندنا قربت تخلص

ابتسام: حاضر يا اميرة

اميرة: شوفيلي سيدة كده فوق بتعمل ايه علشان تنزل تعمل الماسك لمدام امال

ابتسام طلعت ل سيدة فوق في غرفة تبديل الملابس مع عروسة بتغير ملابسها وقالت ليها انزلي علشان تعملي الماسك ل مدام امال

سيدة نزلت وابتسام اتصلت بمندوب الشركة وقالها إنه هيجي بكره بالليل

ابتسام: يا اميرة المندوب بيقولك هيجي بكره بالليل

اميرة: نعم .. لا طبعا بكره مش هينفع .. انتي ناسيه اننا بكره قافلين علشان رايحيين الحفلة اللي عاملاها ولاء

 

ابتسام: يا شوقي مدام اميرة بتقولك اننا بكرة قافلين .. ياريت تيجي النهاردة

اميرة: انا طالعة عند ولاء شوية ونازلة لو فيه حاجة رني عليا .. وانتي يا ابتسام بعد ما تخلصي ماسك مدام امال .. انتي متعمليش حاجة وخليكي مع العروسة .. وانتي يا سيدة شوفي البنات اللي تحت ايدك . شغليهم

اميرة طلعت الأتيليه ل ولاء

اميرة: ازيك يا ليلى

ليلى: ازيك يا اميرة

اميرة: امال ولاء فين

ليلى: في الحمام

اميرة: ما تعمليلى كوباية قهوة حاسة دماغي هتنفجر

ليلى: اجبلك حباية للصداع ..؟

اميرة: ياريت لو عندك

ليلى راحت جابت حباية مسكن للصداع وجابت ماية ل اميرة وراحت تعمل القهوة ليها

ولاء خرجت من الحمام

ولاء: ايه ده اميرة .. طالعة بدري يعني .. ايه مفيش شغل في الكوافير ولا ايه

اميرة: لا فيه بس والمحل تحت يضرب يقلب بس انا حاسة دماغي فايرة وعندي صداع رهيب

ولاء: لا الف سلامة ابعت ليلى تجبلك حاجة للصداع من الصيدلية

اميرة: لا ليلى ادتني دلوقت حباية

ولاء: الف سلامة عليكي يا جميل

اميرة: انشالله تسلمي يا ولاء

ولاء: انتي بكره شغالة نص يوم مش كدة

اميرة: بكره هنشتغل لغاية العصر وبعدين هنقفل .. وانتي

ولاء: لا انا بكره مش جاية خالص .. انتي عارفة بقى هكون مسحولة بكره

اميرة: انتي عملتي ايه صحيح في الفيلا اللي اشترتيها

ولاء: اهو والله بالعة كمية فلوس رهيبة ولسة اعتبر معملتش فيها حاجة

اميرة: لسة امبارح انا وسيدة وابتسام كنا بنتكلم مع بعض طق في دماغهم عايزين يشتروا حتة ارض كبيرة ونبني عليها فيلتين ونأجرهم

ولاء: اه عايزينهم مشروع استثماري يعني

اميرة: ايوة احنا يعني هنعيش بطولنا في فيلا لا يا ولاء

ولاء: تصدقي انا كمان فكرت في الموضوع ده خصوصا اني انا كمان عايشة لوحدي وشايفة موضوع اني اتنقل في الفيلا لوحدي دي هتبقي صعبة عليا

اميرة: بقولك ايه صح يا ولاء اديني عنوان العيادة بتاعة الدكتور اللي بتشكري فيه ده

ولاء: تقصدي الدكتور وليد ؟

اميرة: معرفش اسمة ايه .. اللي هو بتاع النسا

ولاء: اه هو الدكتور وليد .. خير يا اميرة

اميرة: خير بس انا بقالي كام يوم بنزف وبعت جبت الحقنة بتاعة النزيف وخليت سيدة ادتهالي وبرضو النزيف لسة زي ماهو

ولاء: ماشي هبعتلك العنوان ورقمة على الواتس بس هو اجازة كام يوم ومعرفش هيفتح امتى .. اقولك هو كده كده بكره جاي الحفلة انا هكلمه وانتي موجودة

اميرة: جاي الحفلة؟ … اشمعنى ؟ هو من اصدقائك

ليلى: القهوة يا اميرة

اميرة: تسلم ايدك يا ليلى

ولاء: تقدري تقولي حاجة زي كده .. او بمعني اصح على اعتاب إنه يبقى من اصدقائي خصوصا إنه شخصية اجتماعية

تليفون اميرة رن

اميرة: سيدة بترن عليا يظهر في حاجة تحت

الو ايوة يا سيدة في حاجة

سيدة: بنتك احلام عايزة تكلمك

اميرة: هاتيها طيب .. ايوة يا احلام

احلام: الو يا مامي انتي فين

اميرة: انا عند طنط ولاء يا حبيبتي

احلام: انا عايزة اطلع اقعد معاكي

اميرة: انا نازلة خلاص يا حبيبتي

خدي فلوس من طنط سيدة وهاتي ليكي حاجة من السوبر ماركت على ما انزل

اميرة قفلت مع بنتها وقالت ل ولاء طيب انا هنزل بقى لحسن احلام هافضل تزن ومش هتسكت غير لو شافتني قدامها

تسلم ايدك يا ليلى على القهوة

ليلى: الله يسلمك يا اميرة

ولاء: ماشي وانا هستناكي انتي والبنات بقى بكره

……………………

 

الساعة 7 جالي تليفون من اخويا شريف

انا: الو ايوة يا شريف

شريف: انت نزلت العيادة ؟

انا: لا مانا واخد اجازة اسبوع علشان هند جوزها خرج من الحبس وانا اديتها اجازة اسبوع

شريف: اه صحيح دانت كاتب ورقة ومعلقها على باب العيادة

طب انت تحت يعني

انا: اه تحت في حاجة ولا ايه

شريف: طب انا هنزلك ..

اول ما قفلت مع شريف حسيت برعب

وجه في دماغي إنه عرف بطريقة او بأخرى باللي بين ابنته نسمة وبين ابني عامر .. وقولت هتخرب بينا

شوية جرس الباب ضرب وعامر ابني خرج من اوضتة وراح يفتح

 

شريف: ازيك يا عامر .. عامل ايه يا حبيبي

عامل: الحمد لله ياعمي .. اتفضل

شريف: بابا فين يا عامر

عامر: في اوضته هروح اندهله

عامر: عمو شريف بره في الصالون عايزك

انا: حاضر هاجي .. روح اعمل كوبايتين شاي

لبست ترنج بدل الشورت والفنلة وخرجت قابلت اخويا

ازيك يا شريف

شريف: تمام يا وليد … اخبارك انت ايه

انا: اهو ماشي الحال

عامر دخل بصينية الشاي وحطها على الطرابيزة وخرج

شريف: بقولك ايه يا وليد .. الشيكولاتة اللي ادتني منها .. لسة فيه منها عندك

انا اخدت نفسي وحسيت ان هم اتشال من على صدري

ابتسمت وقولت له .. ايه هي الشيكولاتة عملت شغل

شريف: دي فيها سحر

 

انا: مش عارف فيه حتة جوا ولا مفيش ثواني هروح اشوفلك

دخلت المعمل جبت قطعتين له من التلاجة اللي كانت مليانة على اخرها ورجعت ل شريف

انا: حظك حلو يا شريف لقيت اتنين

شريف اخد الشيكولاتة مني وحطها في جيبه

انا مش عارف يا اخي الأجانب دول دماغهم معمولة من ايه … شوف بيصنعوا المعجزات واحنا مش عارفين نعمل ابره

انا: بس دي مصنوعة بعد علم يا شريف اكيد اللي صنعها عالم في مجال الطب وعامل فحوصات وابحاث على جسم المرأة وعارف ايه المواد اللي بتدخل الجسم بتاعها وبترفع الشهوة عندها.. الحكاية مبنية على العلم

شريف: ما انا عارف وده اللي اقصده انهم بعلمهم بيصنعوا المستحيل او المعجزة ومش بس على الشيكولاتة .. انا كلامي على مجالات كتير وتطور الصناعة .. حتى الزراعة طوروا فيها

انا: بردو كله مبني على العلم

شريف: يعني احنا معندناش علماء ؟

انا: لا عندنا .. بس مفيش اهتمام لا بالعلم ولا بالعلماء

شريف : فعلا .. دي مشكلتنا وهتفضل مشكلتنا … يلا اسيبك انا

انا: ماشي يا شريف

شريف طلع وانا شغلت التليفزيون شوية وبعد شوية قومت فتحت اوضة الاولاد علشان اشوفهم بيعملو ايه

لقيت عامر قاعد في البلكونة بتاعة الاوضة ومحسن مشغل فيلم اجنبي اكشن على اليوتيوب

 

حاسس بملل وزهق .. فتحت تليفوني واتصلت بحنان فضلت اتكلم معاها بتاع ساعة وبعدين دخلت الأوضة

فتحت اللاب وبقيت عمال أقرأ باقي الرسايل اللي بين عامر ونسمة

وبعدين قومت جبت كابل الشاحن وصلته بالتليفون وباللاب وحملت الصور بتاعة نسمة على تليفوني .. علشان عارف اول حاجة عامر هيعملها لو اخد اللاب إنه هيمسح الصور دي

 

………. القصة في فيلا مريم ………..

 

شيري: لا يا حبيبتي اكيد هاجي

ولاء: واكيد حبيبي قلبي مريم جاية معاكي

شيري: انا قولت ليها يا ولاء وهي قالت هتيجي .. ما تتصلي بيها انتي

ولاء: بس كده حاضر يا حبيبتي .. وبالمناسبة مدحت جنبي وبيسلم عليكي اوي

شيري: ههههههههه ماشي يا ولاء بس لما اشوفك

ولاء: هههههههه حبيبتي .. خلاص انا هقولك باي يا قلبي وهتصل بميريم دلوقت

مريم بعد ما ولاء كلمتها نزلت .. وكانت مامتها قاعدة في الصالة مولعة سيجارة وزجاجة الوسكي قدامها

مريم: ولاء لسة قافلة معايا كلمتني علشان الحفلة بتاعة بكرة

شيري: اه ماهي كلمتني انا كمان وانا اللي قولت ليها تكلمك

مريم قاعدة قدام مامتها وحاطة رجل على رجل

شوية ملاك جه من بره وقعد معاهم

مريم: ايه يا صايع من صباحية ربنا بره

ملاك: كنت خارج مع صحابي ياستي في ايه

مريم: صحابك دول اللي منهم جمال مش كده ههههههه

ملاك: اكيد طبعا بس بتضحكي ليه

مريم: لا بس افتكرت المصيف اللي قابلنا فيه صاحبك جمال.. ده كان من كام سنة تقريبا من تلات او اربع سنين

ملاك: اه هو تقريبا كان في الوقت ده

مريم: . الا صحيح ياماما فاكرة المصيف ده

شيري: مصيف ايه ؟

مريم: مامتك وصلت يا ملاك هههههههه

ملاك: هي بتشرب من امتي … الازازة خلصانة

شيري: وصلت فين ؟

مريم: ههههههههه دي سكرانة طينة

ملاك: اما اخدلي انا كمان كاس

مريم: وانا هروح اجيب التلج من التلاجة لحسن الدماغ محتاجة هي كمان تفصل زي مامتك

مريم راحت المطبخ جابت كاسين وجابت التلج وازازة وسكي تانية

وشوية مزه لوز وفستق

وقعدت وبقت عمالة تشرب هي وملاك وشيري

بعد ما نص الأزازة خلصت كان ملاك هاج على امه وعلى أخته مريم

قام وراح قاعد بينهم على الكنبة

شيري كانت قاعدة بقميص نوم خفيف وفخادها عريانة ونص بزازها باين من سبعة القميص .. ومريم كانت لابسة ترنج شورت ضيق ومش لابسة لا اندر ولا سنتيان من تحت الترنج

وملاك لابس تيشرت ابيض نص كم وبنطلون چينز

ملاك حط ايده على فخاد مامتة وبقي عمال يحسس على فخادها وايده بتدخل بين فخاده.. مريم شايفة ملاك واول مرة تكون قاعدة بالقرب ده وهي شايفة اخوها بيهيج على امه

صوابع ايده وصلت لغاية الأندر وبتتحرك بالراحة على الكلوت الشبكة اللي لابساه

اتعدل وراح طالع بأيده على بزازها وبقي عمال يحسس عليهم

شيري حاسة باللي بيعمله ملاك ومش قادرة تمنعه لانها حاسة بوجود مريم بس الخمرة مخليه اعصابها سايبة ومستسلمة للي بيعمله ملاك

مريم رفعت رجل على مسند الكنبة وايدها دخلت تحت شورت الترنج وبقت عمالة تتحرك على كسها

وملاك عمال يلعب في كس مامته ودخل صوابعه من تحت الأندر بتاعها وعمال يحسس على زنبورها

شيري من الأثاره وحركات صوابع ملاك على كسها بدأت تمسك وتفعص في بزازها وتتأوه

ملاك قام وشد الطرابيزه وبعدها بعيد ونزل على ركبه تحت رجل مامته اللي طلعتهم على الكنبة وفتحت رجليها ل ملاك علشان ياخد راحته في اللعب والتحسيس في كسها السخن واللي بدأت تحس بنبضه.. وملاك باعد حز الكلوت وشفرات كسها بانت منه

قرب منه بلسانه ولمس كسها

اااااااه ااااااااااااااه

مريم قامت وقلعت الشورت اللي لابساه وبدأت تدخل صوابعها جوا

حالة من الهياج انتاب الأم والأبنة .. والأخ مستمتع بكس مامته شيري وعمال يلحس فيه بلسانه وشيري عمالة تتأوه وتفعص في بزازها بأيدها

 

ملاك قام وقلع التيشرت والبنطلون الچنيز وقعد بالبوكسر ورجع نزل على اللارض وكمل اللي كان بيعمله في كس مامته ومريم راحت نازلة قاعدة جنب اخوها على الأرض ومسكت زبه اللي كان منتصب وبقت عمالة تدعك فيه بأيدها كأنها بتضرب عشرة

ملاك قام وقف قدام أخته اللي قاعدة على الأرض وزبه بقى قدام شفايفها وميل على مامته وطلع بزازها من القميص وبقى بيرضع ويمص في كل بز شوية ومريم تحت ماسكة زبه وعمالة تمص وترضع فيه وصوابعها داخلة في كسها وبتنيك نفسها

ملاك بقى عمال يدخل ويخرج زبه في بوق أخته الممحونة وهي بترضع فيه وهايج على اخرها ونزلت تلحس وتشفط في بيضانة

ااااااااح اااااااح .. ااااااه يا ملاك زبك واقف اووووي .. ايه ده. ااااااوووووف

وشيري ماسكة دماغ ابنها وهو بيمص حلمات بزازها وبتدوس عليه علشان يرضعهم اووووي

ملاك مسك ايد مامته واخدها الاوضة ومريم راحت معاهم

طلعو التلاتة على السرير شيري نامت على ضهرها وفتحت رجليها وملاك مفلئس ودماغة بين وراك مامته ولسانه بيلحس كسها وبيبعبص طيزها بصباعة

ومريم ماسكة زبه من وره ولفاه من ناحية طيزه وعمالة تمص الراس .. وتطلع بلسانها تلحس خرم طيز ملاك

اااايه ده يا ملاك .. انت خرم طيزك شكله فظيع .. هو انت خول ياض وانا معرفش… وعمالة تحرك لسانها على خرمه وبأيدها بتدعك في زبه

مريم حست ان ملاك مستمتع بلحس طيزه وحست إنه عايزها تبعبصه

راحت بصباع ايدها اللي في النص لخرم طيزه وبدأت تداعب خرمه بالراحة

وهي بتدعك في زبه اللي وقف اكتر واشتدت عروقة ووووووهوووب رشقت صباعها في خرم طيزه

ملاك اتنفض وجسمه اترعش رعشة خفيفة وكل عروق جسمة اتشدت

بعد ما مريم هرت ملاك اخوها بعبصة ولعب في زبه وطيزه قامت وراحت نايمة جنب مامتها وفتحت رجليها وهي عمالة تدعك بصوابعها في كسها

وملاك دخل بين فخاد ماماته وحط زبه على كسها وبدأ يدوس لغاية ما زبه بقى بالكامل جواها

ااااااه اااااااه نكني اووووي اوووووي يا ملاك .. اااااااااه .. كسي مولع نارررررر

ملاك شغال ينيك في أمه الشرموطة وأخته اللبوة نايمة جنب امها وعمالة هي كمان تنيك نفسها بصوابعها وتفعص في بزازها بأيدها

ملاك نام على مامته وزبه شغال ينيك في كسها وراح واخد شفايفها بين شفايفه وبقي بيعصرهم ويمصهم وبصوابع ايده بيفرك في بزازها

بعد ما فشخ أمه نيك شال زبه من كسها وراح للبوة التانية علشان يشبع منها هي كمان.. فتح رجليها … مريم مسكت زبه وحطتة على كسها ولفت ايدها حوالين رقبته وشدته عليها علشان تاخد شفايفه بين شفايفها

وملاك بينزل بزبه جوا كسها لغاية ما بقي كله جواها

مريم بتاكل في شفايفة وهو شغال ينيك فيها .. طالع نازل بزبه في كسها

وشيري بتنيك كسها بأيدها

ملاك شال زبه من أخته ونام على ضهره وطلب من امه تقوم وتقعد على زبه

شيري قامت وقعدت على زب ملاك ومريم راحت قايمة وقعدت بكسها وهي سانده على ركبها فوق شفايف ولسان ملاك

ملاك شغال يلحس في كس أخته … ومامتة عمالة تطلع وتنزل على زبه

ومريم قربت من مامتها واخدت شفايفها وبقت عمالة تمص فيها

ملاك مسك مامتا من وسطها وبقي هو اللي عمال يطلع وينزل بوسطا وزبه وبينيك مامتا لغاية ما حس إنه خلاص هيجبهم

مريم نزلت نزلت على زبه بعد ما شيري قامت وبدأت تدعك فيه لغاية ما جاب لبنه على وشها

مريم وشيري الأتنين قعدو تحت زب ملاك وبقت كل واحد تاخد زبه تمص فيه شوية وتاخد اللبن اللي نازل منه تمصه وتبلعه

ونامت مريم وشيري وملاك جنب بعض .. ودي كانت اول مرة ملاك ينيك فيها أمه وأخته مع بعض

 

……. المشهد بين بسمة وعامر …….

 

عامر وبسمة كانت اغلب مقابلتهم بتكون في الشقة اللي في الدور الخامس .. وكل واحد فيهم معاه نسخة من المفتاح .. عامر لطش المفتاح من باباه وعمل عليه نسختين .. نسخة معاه .. ونسخة مع بسمة

وطول ما الشقة فاضية ومفيش حد من عماته جت .. بيتقابل هو وبسمة فيها .. لان مفيش حد بيطلع الشقة غير قليل جدا .. لتروقيها

 

بسمة قابلت عامر على السلم وهو نازل ::انت يا زفت عمالة اكلمك على الشات بتاعنا مش بترد ليه

عامر: اطلعي الشقة بتاعتنا .. مش هينفع الكلام هنا

بسمة طلعت الشقة وبعد شوية عامر حصلها على فوق

بسمة: في ايه بقى مش بترد على رسايلي ليه على الشات .. وكمان الرسايل اللي ببعتهالك على الواتس مش بتوصلك ليه

عامر: بابا قفشني وانا بكلمك فيديو وكان منظري خرا وانا مطلع زبي

بسمة: لطمت يا نهار اسود … عمي وليد شافك … يالهوي يا عامر .. دلوقت عمو اكيد هيقول ل بابا

عامر: بابا ميعرفش اصلا انا كنت بكلم مين .. اوعي يا بسمة تكوني بعتي رسايل لحسن هو اخد مني اللاب في ساعتها

بسمة: يانهار طين وبعدين يا زفت انت .. طب الصور اللي بعتهالك في الشات لسة موجودة

 

عامر: ايوة موجودة وربنا يستر وميشفهمش .. بس اللي مطمني ان بابا مش فاهم في اللاب وانا متأكد إنه لغاية دلوقت مشفش حاجة

بسمة: يا عامر انت لازم تتصرف وتمسح الشات ده قبل ما عمو يشوف الصور .. وانا معرفتنيش ليه على الواتس

عامر: انا ساعتها مسحت رقمك من الفون ومسحت الواتس علشان قولت اكيد هيجي ياخد الفون ويقلب فيه

بسمة: انت دلوقت تطلع وتشوف اللاب عمو شايله فين وتمسح كل اللي فيه

عامر: دلوقت مش هينفع .. بكره لما يروح المستشفى انا هدور في الاوضة وهعمل كده

 

بسمة: انا مش عارفة انت كنت مستني ايه ..كان لازم تعمل كده اصلا

وبعدين انا كنت كل شوية انبه عليك تمسح الصور والمحادثة اللي بينا علشان كنت خايفة ان ده يحصل ربنا يستر بقى

عامر: قرب منها وضمها لصدره وقالها على فكرة انتي وحشتيني اوي

بسمة: انت ياعم في ايه ولا في ايه

عامر: يعني انا موحشتكيش ؟

بسمة: انا هنزل قبل ما ماما تلاحظ اني مش موجودة

عامر: يابت بقولك وحشاني .. تعالي بس

وراح زانقها في الحيطة ولزق فيها وبقي عمال يبوس فيها في شفايفها وتحت رقبتها وايده على بزازها عمال يفعص فيهم

بسمة: امممم اوعى بقى يا عامر مش هينفع دلوقت خالص

عامر: طيب علشان خاطر مصي زبي بس انا على اخري

عامر طلع زبه من بنطلون الترنج ونسمة قالت له انا عارفة إنه مش هتسبني غير لو جبتهم

نزلت على ركبها ومسكت زب عامر وفضلت تمص فيه وتلحس في بيضانة اكتر من ربع ساعة لغاية ما عامر جابهم في بوقها .. ونسمة بلعت لبنه ونضفت زبه. وبعدين نزلت .. وعامر نزل لصحابه

4 تعليقات على “الشيكولاتة العجيبة – الحلقة الرّابعة عشرة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *