مدرسة المشاغبات – الحلقة السادسة

السمار نص الجمال
بعد ليلة حلوة مع ألمظ وأمل راحت أمل على مكتبها وأنا غطست في النوم لغاية الظهر من التعب
وعلى الساعه خمسه العصر قمت من النوم كان الكل في الأوض رجعت على الأوضة و عملت قهوة
و روحت على المكتب وعيني جت على ملف جديد من ملفات فصل المشاغبات
الاسم : شيماء أو شيمو زي الناس ما بينادولها
بنت سمراء قصيره ليها إمكانيات حلوه بزاز مدورة وطيز مأمبره وسمراء شوية
ضحكتها حلوة تعتبر الايد اليمين لرانيا زعيمة الشلة و اللي بتقوله رانيا بيتنفذ منها
أمها و أبوها ماتوا وماخرجتش من المدرسة قبل كده
قعدت أدرس في ملفها وتفاصيله لغاية ما نمت وصحيت ندهت على ألمظ تنده لشيمو
وجت شيمو المكتب
شيمو : نعم فيه حاجه
أنا : اه كنت عاوز اتكلم معاكي في موضوع مهم
شيمو : ممكن اعرف عن ايه
أنا : ليه يعني ؟
شيمو : علشان لو تافه أو مايخصكش أرجع مكاني
أنا : ممكن بس تقعدي ونتكلم
شيمو وهي بتخبط على فخدها : اااه شكله موضوع تافهه سلام ولفت تمشي
أنا : أبوكي وأمك الله يرحمهم زعلانين منك أوي
لفت وجرت عليا تمسكني من هدومي وبتقول بعصبية : أوعى تفكر تجيب سيرتهم تاني انت فاهم
مسكت أيدها بقوة وكأني بكسر كل عظمة في أيدها ووبص في عينيها بتحدي : وتفتكري اني بخاف منك
شيمو : أيدي ….أيدي هتكسرها أوعى كده وجعتني
سبت أيدها وقولت : هتعملي فيها سوابق أنا أصلا معرفتش تربيه خشي جوه عايز أتكلم معاكي كلمتين
ولو مش عاجبك الكلام أمشي حتى من غير رد
دخلت بعصبية وقعدت حاطة رجل على رجل وقالت : نعم عاوز ايه
أنا وأنا بشوط رجليها : أولاً نزلي رجلك وأنتي قاعدة ثانياً أسمها حضرتك عاوزني في أيه
نزلت رجليها وهي بتأفأف وتنفخ : اللهم طولك ياروح …. حاضر
أنا : تفتكري كانوا هيكونوا مبسوطين وهما شايفينك فاشلة وضعيفة ومعندكيش شخصية كده
شيمو : أنا ما أسمحلكش تكلمني كده
أنا : ليه هو أنتي في فصل المتفوقين مثلاً …ولا ماكنتيش هتعيطي وأنا بمسك أيدك بره
ولا رانيا اللي ممشية دماغك على كيفها ها كلامي صح
أتكتمت وسكتت خالص
قعدت أتكلمت
شيمو : طيب حضرتك أنا أعمل ايه ؟
أنا : مفيش كلام مع رانيا وشلتها تاني ولازم تذاكري كويس
قعدت معاها أتكلم ساعتين وهي بتسمع ومش بترد لكن سمعاني كويس وبعدها خرجت ولمدة شهر يتنفذ
اللي أتفقنا عليه بالحرف
وفي يوم أخدت شيماء بره المدرسة وخرجتها كأني بخرج حبيبتي فسح وجبت لها حاجات حلوة وهدوم
وهي كأنها طفلة فرحانه فرحة ما تتوصفش
ورجعنا على مكتبي كان الدنيا ليل وهي قعدت معايا في الأوضة وكنا بنتكلم وهي سرحانة في اليوم
وحلاوته وقالت إنها عايزة تتفرج على التليفزيون على فيلم عندي
قعدت تتفرج وأنا جنبها كانت قاعدة وهي نايمة على أيد الكنبة زي العيال الصغيرة ومصدره طيزها لبره
الكنبة وقاعدة مركزه في الفيلم لغاية ما جت لقطة البطل داعك فيها البطلة قامت نص قومه
وبصت نحيتي وضحكت ضحكة خفيفه
أنا : ايه مالك اول مره تشوفي كده ؟
شيمو : لا شوفت وعملت مع البنات بس أشمعنى الفيلم ده بتفرجني عليه
أنا : عادي أي فيلم تحبي أغيره
شيمو : ليه هو فيه قلة أدب تاني ولا خلاص
ضحكت وقولت لها : لا يا شيمو لسه فيه شويه
ضحكت شيمو وقالت : لا سيبه عايزة اتفرج
جت كام لقطة أسخن وأسخن وكل لقطة تبص لي وتضحك وتلف وشها لغاية ما الفيلم خلص
قالت إنها معندناش نوم ونفسها تسمع أغاني
أيتها الموبيل بتاعي فتحت أغاني شعبي وقامت ترقص عليها وقومتني أرقص وبصراحه قولت أجاريها في الرقص
لغاية ما سخنت في الشعبي وبقت بتحك بطيزها في زبري قصد و تمسك فيه وهي عنيها في عيني
روحت قفلت الموبيل
شيمو : ليه يا استاذ
أنا : الوقت أتأخر وانتي شكلك عاوزة تنامي ياللا على أوضتك
شيمو : ايه ده انت خايف مني ولا ايه وجت لعندي بتتقصع وبتفتح القميص (هو انا بخوف كده)
أنا : أنا خايف عليكي يا شيمو علشان لو اتهورت هتزعلي جامد
شيمو لقيتها بتنزل قدامي وبتفتح البنطلون لزبري وبتقولي : أنت منقدرش تزعلني وأنا هبسطك
وخرج زبري ساهر سيفه قدامها ضحكت ضحكت طفله عجبها حاجة ومسكته
شيمو : انت شكلك تعبان زيي أنا هريحك
ورمتني على الكنبة وقعدت تمص في زبري كتير لغاية ماجبت في بقها
شيمو : هاااه يلاهوي ايه الحلاوه دي يا استاذ ده حلو قوي بتاعك وكبير بس اكيد انت ارتاحت
شدتني من أيدي وقالت هاتني مكانك ونزلت البنطلون بتاعها ورفعت القميص
شيمو : ياللا اعملي زي ما عملت لك وهي بتضحك وتفشخ رجليها ليا على السرير
بدون مناقشة نزلت أكل كسها وهي رافعة رجليها لفوق
وتشدني من شعري وتقولي : كسي حلو …..ياللا قول كسي حلو ولا لا قول
أنا : كسك شوكولاته يا قلبي
شيمو : اااه وانت بتتحبها صح ….أنا : بعشق الشكولاته
شيمو : طيب كل الشكولاته ما تسيبش حته اااااه يا مجنون بلاش تلحس الشكولاته بتسيح اهه كل على طول
رحت رافعها ومقرب زبري لكسها الغرقان بعسلها و هي بتقفش في بزازها الكبيرة
اه شكلك عاوز الشكولاته محشية لبن اههه براحة أصل الشكولاته سايبه
أنا : اموت انا في الشكولاته الدارك ودخلت زبري كله
شيمو : ااااه يخرب عقلك بتاعك كبير قوي عليا اههههه كمان نيكني اجمد افشخني ببتاعك الحلو
قعدت انيكها كتير لغاية ما جبنا سوا وهي أتكيفت
نامت فترة وانا زبري في كسها وكل ما اخرجه تقول : توأ توأ بلاش تطلعه خليه جوه ده لذيذ وتبوسني
وبعدها قمت اشرب سيجاره جت ورايا ونزلت تمص في زبري
أنا : ايه يا شوكولاته نوتيلا مفيش راحة
شيمو : مش لما تريحني انت وهي بتضرب بأيدها على طيزها وتضحك
أنا : ايه عايزة فيها
شيمو : بيقولوا بيقى جامد من ورا وانا نفسي اجرب معاك
أنا : طيب أجري استعدي على السرير
جريت فرحانه وانا بسخن زبري اللي شد من منظر طيزها المفنسة وضحكتها اللي معاها شهقة المتعة وهو
بيحشي طيزها وهي بتقول : مممممم يخرب عقلك بتاعك جامد نيك اااااااه دلعني بقى
نزلت ترزيع في طيزها الكبيرة وضرب براحه لغاية ما جبت معاها وقضيناها للصبح في حضن مزه سمراء
تدفي اجدع زوبر وصحينا راحت على الفصل بس زيها زي نانا سابت فصل المشاغبات
وبقت في فصل المشاغبات زعيمة العصابة لوحدها وده كان أول الطريق للحالة الاخيره قبل ما الحكاية
تتبقى ترند

تعليق واحد على “مدرسة المشاغبات – الحلقة السادسة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: ممنوع النسخ