سهام المدرّسة | الجزء الأول – الحلقة التاسعة

سهام : عاوز ايه ، ومتدخلش عليا كده تاني روح البس هدومك وانسى الكلام ده كله

هجم كريم عليها وهو بيقفش في صدرها وهي بتبعده عنها بدلع وهو بيقولها

 

كريم : انا بحبك اوي ياماما ومقدرش ابعد عنك وموافق على اي حاجه انتي عوزاها

سهام : يعني مش هتيجي بعد شويه تقولي تاني انا مش موافق ياماما

كريم : لا خلاص اعملي اللي انتي عوزاه طالما كله لمصلحتنا وطالما مش هتحبي واحد تاني غيري ولا هتخليني ابعد عنك

 

نامت سهام على السرير وطلع كريم فوقها وفضل يلحس بزازها ويلعب في كسها وناكها ونزل لبنه في كسها تاني مع انه كان لسه منزل لبنه 3 مرات ف المدرسة وبعد ماخلصوا

 

سهام : قوم بقى روح اوضتك وخليك هادي قدام اختك طول ماهي في البيت علشان مانلفتش نظرها لحد ماتصرف انا معاها ، وليك عليا ياكيمو اسمع كلامي وانا هدلعك هخليك تنيك نسوان ماتحلمش بيها في حياتك

كريم : حاضر ياماما

سهام : وبلاش صاحبك اللي بتحكيله على كل حاجه وبتصورني ليه وانا نايمه ده يعرف حاجه مش عايزين نتفضح

كريم : عرفتي منين

سهام : من موبايلك ياحدق اومال انا عرفت انك بتحطلي منوم وتنيكني بالليل ازاي

 

وسابها كريم وراح اوضته ونامت سهام مقتوله من التعب وكسها غرقان بلبن مصيلحي وكريم ابنها

صحيت سهام على الساعه 10 بالليل ولقت كريم وندى قاعدين ف الصاله

 

ندى : صح النوم ياماما كل ده نوم

سهام : معلش ياندوش كنت تعبانه اوي النهارده كان عندي شغل كتير ف المدرسة ، اكلتوا ولا لسه

كريم : ناكل ازاي بقى ياماما مانتي ماحضرتيش اكل

سهام : طيب انزل هاتلنا اكل من تحت بقى

 

ونزل كريم جاب اكل جاهز واكلوا ودخلت ندى علشان تنام وفضل كريم وسهام صاحيين

 

سهام : بقولك ياكيمو عاوزه اعمل فيسبوك

كريم : ليه ياماما

سهام : اهو يسلي وقتي وانا فاضيه وكمان البت شيماء بتقول بتجيب من عليه زباين وفلوس من وهي قاعده ف البيت

كريم : شيماء مين شرموطة المدرسة

سهام : هي بعينها اللي عرفتني على كل ده

كريم : ده انا لازم اشكرها بقى علشان خلتني انام معاكي

سهام : هخليك تشكرها متقلقش بس عاوزاك تشكرها كويس وترفع راسي ، يلا بقى عوزاك تعملي فيسبوك وتفهمني كل حاجه عليه

 

جاب كريم موبايله وبدء يشرح لمامته كل حاجه على الفيسبوك وتويتر اكتر من 3 ساعات بيشرحلها كل حاجه عليه لحد ماتعلمت

وتاني يوم سهام روحت من المدرسة بدري وراحت اشترت موبايل حديث بدل موبايلها ابو زراير وعملت فيسبوك عادي ليها باسمها وفيسبوك باسم مستعار وسمته مدام ناديه وصورت نفسها صوره بقميص النوم وحطته صوره شخصيه ونزلت كام صوره ليها بقمصان النوم وعلى بالليل كانت طلبات الصداقه عند سهام بالطابور

في نص اليوم اتصل محمود القواد بسهام علشان يقولها على الزبون الجديد بس المرادي قالها على حاجه جديده

 

محمود : الزبون المرادي واحده

سهام : واحده ازاي بقي

محمود : واحده ياسهام هتروحي تفهمي دماغها وتعامليها بدماغها ، لو عاوزه هي تقطعك وتنيكك تنيكك لو عاوزه تتناك منك وتقطعيها اعمليلها كده

سهام : قولي طيب المكان وامتي

محمود : هتروحيلها بكره الساعه عشره بالليل في العماره في مدينة نصر واداها العنوان بالتفصيل

سهام : تمام متقلقش هشرفك

محمود : بس في حاجه كمان هتاخدي معاكي زبر صناعي علشان لو احتاجتوه

سهام : و ده اجيبه منين الزبر ده

محمود : من الحج غمري زي ماشيماء فهمتك وشوفي هتدفعي حسابه بانهي طريقه بقى بس خلي بالك الزبر الصناعي غالي يعني ممكن يطلع نص الي هتاخديه في نيكة الست ف ادفعي بكسك احسن

سهام : تمام هروحله النهارده واتفاهم انا معاه

 

خلصت سهام المدرسة وراحت البيت جهزت غدا واتغدوا وبعدين قالتلهم انها نازله

وخدت تاكسي وراحت لمحل الحج غمري ودخلت لقيته قاعد على الكرسي والشيشه قدامه

 

سهام : ازيك ياحج عامل ايه

غمري : ياهلاً بالجميل اللي معبرناش ولا مره

سهام : ادينا عبرناك اهو ياحج وطالبه منك شغل

غمري : عنيا ياقمر قمصان النوم اللي ف المحل كلها تنزلك ياباشا

سهام : تسلم ياحج بس انا مش عاوزه قمصان نوم

غمري : اومال عاوزه ايه

سهام : عاوزه حاجه من اللي الستات بتكيف بيها بعضها ياحج

غمري : اه بس دي حاجات غاليه اوي عليكي

سهام : مافيش حاجه تكتر عليا ياحج انا سداده بالطريقه اللي تعجبني

غمري : وهتدفعي بانهي طريقه بقى ياقمر

سهام : على حسب ياحج هو عامل كام

غمري : بيبدء من 1000 وانتي طالعه

سهام : ليه ياحج دي حتة بلاستكايه اومال لو زبر طبيعي بقي

غمري : انتي لو تعرفي انا بعمل ايه علشان اعرف ادخل البلاستاكايه دي مش هتقولي كده

سهام : وعلى ايه ياحج الف وبتاع هدفعلك بالطريقه اللي انت حاببها

غمري : طب تعالي معايا

 

ومشيت ورا غمري من وسط المحل والبنات اللي شغالين ف المحل كلهم عمالين يبصوا عليها ويضحكوا لحد ماوصل بيها لمخزن كله كراتين

 

سهام : انت عبيط ياراجل انت بتدخلني المخزن قدام البنات اللي شغالين عندك ، ناقص تقولهم انا رايح انيكها

غمري : تحبي اجيبلك واحده فيهم تيجي تتناك جمبك دلوقتي ، متقلقيش كلهم بيتناكو مافيش واحده بتشتغل عندي هنا الا لما دخلت المخزن ده وتتناك

 

وفتحلها غمري سوسة البنطلون بتاعه وطلع زبه اللي كان صغير بس تخين وعليه شعر كتير

نزلت سهام على ركبها ودخلت زبه في بوقها وبدات تمص فيه وهو ماسك راسها ومغمض وبيزق زبه جوه بوقها وهي بتحرك لسانها عليه وهو في بوقها وتطلعه وتدخله في بوقها

قومها غمري من على الارض ولفها وخلي ضهرها ليه وخلاها تسند على كرتونه وهي واقفه ورفع عبايتها اللي كانت لبساها على اللحم ونزلها الكلوت ودخل زبه في كسها من بره وهو بيضربها على طيزها

وسهام بتتاوه بصوت واطي

 

غمري : صوتي يامتناكة وعلى صوتك عاوز الشرامط اللي بره يسمعوكي

سهام : اااااه ااااه زبرك حلو اوي ياحج دخله لاخره في كسي افشخ كسي ياحج ياعنتيل

 

عدلها غمري وقعدها على الكرتونه وفشخ رجليها ودخل زبه في كسها ومكملش دقيقتين في الوضع ده وكان بينزل لبنه على كسها من بره وكانت سهام بدات تهيج معاه وملحقتش تتمتع وكانت في سرها بتشتمه وتلعنه

طلع زبه من كسها وقعد على الكرتون وخد نفسه شويه وهي بتمسح لبنه من على كسها

 

سهام : فين بقى الزبر

 

قام غمري ودخل اوضه صغيره كده فتحها بمفتاح لوحده من جيبه وطلعلها منها عشر ازبار تنقي منهم

اختارت سهام زبر كبير وبرباط بيتربط على الوسط علشان تعرف تنيك بيه وخدته حطته في كيسه

وطلعت هي وغمري من المخزن والبنات بيبصوا عليها وهي ولا هاممها وخدت الحاجه ومشيت وهي بتقول لغمري بصوت عالي

 

سهام : مع السلامه يادكري

 

نكمل الباقي الجزء الجاي ونشوف سهام هتعمل ايه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: ممنوع النسخ