النّسوان البلدي – الحلقة العاشرة

وصلنا اخر الجزء التاسع أما اغمي علي أما شوفت عائشة واقفة مع ميدو وماسك ايدها في محل مهجور وحسيت أني دايخ وايدي لاقيتها بتنزف دم من عند الجرح ووقعت الأرض ….

فوقت وفتحت عيني لاقيت نفسي نايم على كنبة في السنتر حوليا ناس كتير بينهم مس وفاء مرات صاحب السنتر وعائشة وصحابي كلهم وبنات معايا في الدرس والكل مخضوض علي ودار الحوار أما صحيت كالتالي….

وفاء: مش قولتلكم يا ولاد أنه هيبقى زي الفل يلا ادخلوا انتم الحصة هتبدأ
عصام (صاحبي): الف سلامة يا زعيم خوفتني عليك
عائشة: عمر انت كويس ايه اللي حصل؟
ميدو: هتلاقيه سخن من الجو ما هو يعني فرفور مش بستحمل الحر
عصام: وانت مالك أنت بتتكلم ليه حد وجهلك كلام
ميدو: محدش وجهلي كلام واتكلمت هتعمل ايه (أنا كل ده باصص لهم وساكت من صدمة الموضوع بتاع ميدو وعائشة واحاسسي بدوخة لسه)
وفاء: خلاص يا ولاد انتم هتتخانقوا وانا واقفة؟ يلا ادخلوا الحصة وانا هفضل جنب عمر، أنا هروح اجبلك عصير يا عمر من التلاجة هتبقي كويس بعد ما تشربه وانا كمان غيرتلك على الجرح وربطته كويس (كلهم فعلا دخلوا الحصة ووفاء راحت تجبلي عصير)
عائشة: أنا هفضل جنبك (وهي وشها فعلا واحاساسها خايفة علي بس ايه اللي خلها تقف مع ابن المتناكة ده في حته زي دي لا وكمان مسك ايدها احااااااا)
عمر: لا خليكي جنب ميدو احسن
عائشة: هو انت شوفتنا؟؟ عشان كده أغمى عليك؟ يالهووووي والله انت فاهم غلط متظلمنيش
عمر: أنا اغمى علي عشان ايدي كانت بتنزف من بدري مش عشان اي حاجة تانيه متخصنيش اصلا
عائشة: مخصكش يا عمر؟ انا مخصكش؟ ده احنا بنحب بعض من واحنا عيال صغيرة بقى دي اخرتها مش واثق فيا ومش عايز تسمعني (ولاقيت الدموع نزلت من عينها)
عمر: (أنا الصراحة بعشق عائشة بس أنا قلبي كان محروووق اووووي منهم هم الاتنين اكتر واحدة بحبها في الدنيا مع اكتر واحد بكره في الدنيا) ادخلي الحصة يا عائشة متضيعش وقتك
عائشة: أنا هدخل دلوقتي بس بعد الدرس هنتكلم يا عمر هاااا بعد الدرس هنتكلم (وهي بتعيط اوووي)
عمر: ماشي طيب لو بقيت فاضي (وانا مش عايز ابص في عينها وهي بتعيط عشان بتصعب علي) ….
المهم لاقيتها قامت دخلت الحمام ومس وفاء جابتلي العصير ..
وفاء: امسك يا عم بالهناء والشفاء
عمر: شكرا ليكي
وفاء: أنا شوفت عائشة بتعيط متعرفش ليه ؟؟
عمر: وانا اعرف منين اساليها
وفاء: هبقا اسالها بعد الحصة بقى ..
واحنا بنتكلم سمعت صوت كعب عالي بيتطرقع ورايا لافيت رأسي وبصيت ويا ريتني ما بصيت احااااااااااا لاقيت ست لابسه شعرها اصفر وسايح ولابسة نضارة شمس وحطه روچ لونه فوشيه ولابسه فستان اسود يعتبر ربع كم مبيان دراعاتها كلها ونازل تحت ركبتها وبزازها مدافع مدورين ومفيش كرش نهائي وطيزها منحوته حرفيا وخده شكل المطب ومرفوعة احاااا جامده نيييييك وقمورة نيييييييك للصبح بقااا، ولمحت حاجة دخلت وراها نسخة من الست دي بس على صغير لابسه بنطلون جينز وتشيرت نص كم بزازها قد الشمامة جسمها مشدود ورفيعة وطيزها عرضها صغير بس زي امها منحوته ومربربه ووخده شكل المطب ومرفوعة احاااا جامدين فشخ لاقيتهم وقفوا عندنا الست هي اللي اتكلمت ….

الست: يعطيكم العافيه (احااااااا دي سورية) (توضيح أنا هتكلم باللغة العامية بتاعتنا وانا بحكي لكم عشان تبقوا فاهمين)
وفاء: اهلا وسهلا أومريني
الست: أنا اسمي حلا وهي بنتي دلع عندها درس انجليزي مع مستر ……. (احا دي معايا في الحصة
عمر: (فضلت باصص للبت أما عرفت أن اسمها دلع احاااا اسم على مسمى ولاقيتها هي بصيت لي) اه معايا بس المستر لسه مجاش بس في امتحان جواه شغال
وفاء: أنا وفاء صاحبة السنتر تعالي يا حبيبتي اقعدي هنا وانتي يا مدام حلا تعالي اخد البيانات منك وتدفعي فلوس الحصة
دلع: (قاعدة على الكرسي اللي جنبي) الف سلامة عليك
عمر: الله يسلمك شكرا
دلع: ده حادث ولا ايه
عمر: لا دي خناقة
دلع: اووه طيب انت منيح (أنا مكنتش بفهم سوري اووي)
عمر: لا أنا عمر اسمي عمر
دلع: ههههههههه لالالا أنا قصادي انت كويس
عمر: لا أنا تمام متقلقيش انتي اول مره تحضري مع المستر
دلع: اه اول مره في المراجعات النهائية بس
عمر: دي هتبقى مراجعات زي العسل إن شاء الله …
لاقيت عائشة خرجت من الحمام بصتلي لاقتني قاعد بتكلم مع بنت صاروخ وانا لمحتها لاقيتها رزعت باب الحمام واديتني ضهرها ومشيت لاقيت وفاء جاي علينا هي وحلا والمستر …
المستر: ازيك يا عمر مالك سمعت انك تعبان، لو لسه تعبان ممكن تروح ونعوض في يوم تاني
عمر: لا يا مستر أنا تمام هحضر النهاردة
المستر: تمام اللي يريحك
حلا: الف سلامة عليك يا عمري لك تقبر قلبي متل القمر
عمر: شكرا ليكي حضرتك اللي القمر
المستر: ازيك يا قمر؟ بسم الله ما شاء الله زي القمر يا حبيبتي
دلع: ميرسي يا مستر
المستر: يلا ندخل
وفاء: عمر لو حسيت باي تاعب أخرج على طول ده بعد أذنك يا مستر طبعا
المستر: اه طبعاً وانا هتبقى عيني عليك ومتقلقيش يا مدام حلا أنا هاخد بالي من دلع بردوه يلا يا ولاد ندخل القاعة …

دخلنا القاعة وانا أما دخلت لاقيت ميدو ده قاعد ورا عائشة، روحت أنا خدت دلع وقعدت جنبها في الصف الأول شلتي كلها يجي 15 أو 16 واحد ايوووه يا زعييييم. روحت أنا بصيت لهم وضحكت لاقيت عائشة باصه علي ووشها محمر بتغلي من الغيرة.

الحصة ابتديت وفي نص الحصة كده لاقيت ورقة اتحدفت علي من ورا روحت فتحت الورقة لاقيت مكتوب فيها: (النهاردة مسكت ايدها، بكره هي تمسك زبي) وانا لفيت بصيت ورايا لاقيت ميدو قاعد وسط شلته وعائشة قاعده قصاده، لاقيته رفع أيده وحرك ايده اكنه بيضرب عشرة على عائشة. روحت اتنرفزت اوووي. بعديها بشوية كده المستر جاله تليفون خرج برااا القاعة، روحت أنا قومت من على الدكة اللي أنا فيها وفضلت ماشي على الدكك لحد ما وصلتله هو لسه هيتكلم شوط وشه ورجعت تاني مكاني. صحابه مسكوه عشان ميقومش ورايا ونتخانق مع بعض، رجعت مكاني ولاقيت عائشة مسكت وشه اللي بينزل دم من بوقه وفضلت تمسح الدم اللي على بوقه. روحت أنا قولتلهم امسحي بوقه اصل ميدو حبيب قلبي ميستحملش الحر، ولا ايه يا ميدو؟ لاقيته بيقولي بعد الحصة هوريك الحر عامل ازاي.

والمستر كمل شرح ولاقيت دلع بتقولي انت كويس؟ انت قومت ضربته ليه؟ قولتلها بعدين ابقا احكيلك. قالتلي أنا بعد الحصة هروح على طول بس عندي فضول اعرف، بس ثواني؟
وكتبت رقمها على الملزمة بتاعتي وقالتلي كلمني في أي وقت وانا مستنياك.
وعدى الوقت بسرعة، روحت أنا خرجت وافتكرت اني معايا المطوة بتاعت بشندي اللي ضربني بيها في الشنطة، وخدت دلع وطلعتها بره السنتر لاقيت امها مستنيها …
عمر: يلا روحي اركبي وملكيش دعوة باللي هيحصل دلوقتي، ابقا احكليك عليه بردوه
دلع: لا أنا مش هسيبك تتخانق
عمر: اسمعي الكلام. روحت شاورت لأمها اللي ضربت لها كلاكس.
دلع: خلي بالك من نفسك طيب
عمر: حاضر (أنا ساعتها سمعت الخناقة اشتغلت جوه بين صحابي وصحاب ميدو روحت أنا طلعت المطواة من الشنطة في ثانية ومستني يخرجلي وفعلا لاقيته خرج بس هو مكانش واخد باله من المطواه عشان انا قافلها والسنتر كله خرج وراه)
ميدو: بتضربني أنا يالا؟ أنت هتبقى فرحان اما اجيب وشك تحت جزمتي
عمر: هات اخرك وهنشوف مين اللي هجيب التاني تحت جزمته، بس صدقني أنا مش هجيبك تحت جزمتي بس، أنا مش هخلي ابوك وامك يتعرفوا على وشك أما يشوفوك (روحت فتحت المطواة).
ميدو: لاااااااا (لاقيته طلع جري، ميدو عارفني كويس عشان قبل كده في المدرسة كسرت ايده فعرفني أنا مش بهزر وهعوره)…
المهم هو جري في اتجاه المحلات المهجورة وانا جريت وراه وزنقته في المحلات ونزلت فيه ضرب وعورته في رجله اول حاجة، وبعدين عورته في دراعه ونزلت بركبتي على صدره، وجاي لسه اعوره في وشه لاقيت عائشة دخلت ومسكت ايدي ومنعتني وكمان زقتني …
عائشة: ااااااااايه انت مجنون هتعوره في وشه
عمر: اوعي من قصادي
عائشة: لاااا انت اتجننت رسمي، والله مفيش حاجة بيني وبينه افهم بقاااا انت فاهم غلط
عمر: بقووووولك اوعي وغوري من وووووشي
لاقيت وانا بتكلم معها حد جاه من ضهري وكسر ازازة حاجة ساقعه على راسي ولاقيت عائشة بتصوت، وميدو خد عبده اللي ضربني على راسي وطلعوا جريوا وهو مكانش قادر يجري اوووي، وانا دوخت تاني من الضربه وحطيت ايدي على رأسي لاقيتها بتجيب في دم وصحابي كلهم في صوت واحد عمر وجريوا علي وانا وقعت في الأرض ..
عائشة: عمررر عمرررر انت كويس هاتوا عربية بسرعة لازم ناخد على المستشفى…

أنا فعلا كنت دايخ اوووي وصحابي شالوني وجابوا تاكسي، ولاقيت قصادي حلا ودلع وقفوا بالعربية وقالوا لصحابي أنهم يحطوني في العربية معهم ودخلوني في عربية حلا وصحابي طلعوا ورايا بالتاكسي وعصام قلعني التيشرت وفضل ضاغط على الجرح بيه لحد ما روحنا مستشفى خاصة ودخلنا الطوارئ، والدكتورة قالت إن الجرح مش هيحتاج خياطة بس هتلف راسي بشاش وبلاستر المهم خلصت وحلا كل ده معايا ..
حلا: انت ايه يا بني انت بقيت كلك جروح (قالتها بالمصري)
عمر: اعمل ايه طيب نصيبي
حلا: أنا كنت واقفة اتفرج على الخناقة لما دلع قالتلي انك هتتخانق مع ح،د وقلبي كان حاسس انك هيحصلك حاجة بس مش عشان انت ضعيف لا بس احاسس جالي
عمر: هي دلع فين ؟؟
حلا: بره هي مش بتحب تشوف منظر الدم بس أنا قلبي جامد
عمر: اه (كنت عايز اقولها انت كلك على بعض جامدة)
حلا: ممكن تعتبرني صديقتك وتحكلي ايه سبب الخناقة
عمر: بصي يا ستي (وحكيت لها اللي حصل بالظبط)
حلا: تفت على الارض قليل ناموس بلا اخلاق (أنا مافهمتش يعني ايه قليل ناموس بالسوري قولت اكتبها زي ما قالتها) خلاص يا حبيبي متزعلش بكره تيجي اللي احسن منها
عمر: عادي أنا مش زعلان بس الموقف مضايقني مش اكتر
حلا: أنا عرفة وحاسة بيك، حصلتلي قبل كده.
عمر: حد خانك قبل كده ولا ايه؟
حلا: مرتين وحياتك، مره قبل الزواج ومره بعد الزواج من طليقي
عمر: أما انسان حمار، ازاي ست زيك تتخان، انت كم سنة بقى ؟
حلا: خمن انت
عمر: 19 سنه هههههه
حلا: مش للدرجة دي، انا هقولك بس اكتم السر جواك، أنا عندي 33 سنة وعمرك ما تفكر تناهلي بطنط دي، نادي علي حلا ولولي
عمر: ايه مش باين عليكي خالص يا لولي، انت اتجوزتي صغيرة على كده بقا
حلا: اتجوزت 16 سنة …
لاقيت الدكتورة دخلت علينا واديتني الروشته وخرجنا وانا حاطط ايدي بين دراع حلا رغم أني اطول منها ودراعي لازق في بزها وطري نيييييييييك لاقيت دلع جريت علي ..
دلع: حمدلله على سلامتك أنا قلبي كان هيقف من الخوف عليك
عمر: الله يسلمك شكرا ليكي (لاقيتها حطيت ايدي التانية على كتفها وسندتتي)
دلع: ماما احنا نوصل عمر على بيته بالمرة
عمر: لا مفيش لزوم احنا هناخد تاكسي، كفاية تعبتكم معايا
حلا: يا عيب الشووم ولا تعب ولا حاجة يلا هنوصلك
عمر: بس أنا هاخد عصام معايا معلش عشان أسند عليه بس (لاقيت عائشة دخلت من باب المستشفى) مين اللي قالها أننا هنا
عصام: معلش ياخويا أنا اللي رديت عليها وقولتلها معرفتش انك هتضايق حقك علي يا زعيم
عمر: ماشي حسابنا بعدين
عائشة: عمرررر أنا اتخضيت عليك انت كويس
عمر: أنا كويس
عائشة: طيب ممكن نتكلم شويه
حلا: لا مش ممكن، انتي مش شايفاه تعبان ومريض، مش وقت كلام انتي وقحة اووي
عمر: حلا خلاص اهدي أنا دماغي مصدعة ومش ناقص حد يتخناق معلش بعد اذنك… نتكلم بعدين يا عائشة سلام
عائشة: سلام يا عمر (وعينها كلها دموع)
روحت خرجت وانا قلبي بيتقطع أما شوفتها بتعيط وحسيت أني بخسرها وانا بعشقها وانا واثق مليون في الميه أنها بتعشقني وممكن فعلا يكون في سواء تفاهم أما شوفتها مع ميدو الزفت ولاقيت عيوني بتدمع أنا كمان، روحت شلت ايديا الاتنين من دراع حلا ومن على كتف دلع ولفيت رجعت لعائشة وهي كانت مدياني ضهرها وحاطة ايدها على وشها ومنهارة من العياط، روحت حطيت ايدي على كتفها لاقيتها شالت ايدها من على وشها ولفت لاقاتني قصادها ودموعي في عيني، لاقيتها نطت علي وخدتها في حضني اووووي وانا رفعها من على الارض وحسست على شعرها ….
عمر: بس بس اهدي يا حبيبتي اهدي بس خلاص انتي في حضني
عائشة: عمررر (وهي بتتشحتف من العياط) اقسم بالله انت فاهمتني غلط أنا كنت قاعدة مخنوقة عند المحلات مستنيك تيجي ولاقيت ازازه، فمسكتها وايدي اتعورت وميدو أما شافني لاقيته جاه اديني منديل وكانت في حتة ازاز صغيرة في ايدي مسك ايدي وشالها وساعتها كان أغمي عليك
عمر: خلاص بقى يا بت مصدقك بطلي عياط بقى (ونزلتها على الارض وطلعت بايدي على وشها ومسحت دموعها ولاقيتها طلعت بشفايفها وباستني من خدي قصاد كل الناس)
عائشة: أنا عيني عمرها ما هتشوف غيرك طول ما انا فيا نفس
عمر: عارف سامحيني أنا مش مظبوط من الصبح معلش أنا آسف (وحطيت ايدي على كتفها ورجعنا) معلش يا حلا هناخد عائشة معايا مش بعرف استغنى عنها معلش
حلا: معلش يا حبيبتي انا اتعصبت عليكي بس كنت خايفه على عمر
عائشة: لا عادي يا طنط
عمر: حلا دلوقتي هتجيبك من شعرك بسبب يا طنط
حلا: اسمي حلا أو انتي بالذات قوليلي يا لولي يا روحي (خدت عائشة في حضنها) انت متل القمر مش عارف عمر كان زعلان منك ليه
عمر: خلاص بقى واضح انك جاي تهدي النفوس يلا نركب ونمشي (حسيت بنظرة غريبة من دلع لعائشة بس مدتهاش أهمية اوي)….
ركبنا ومشينا بالعربية كانت الساعة لسه 5 ونص كده وصلنا البيت عندي قولتلهم يلا كلكم انزلوا واطلعوا بس حلا قالتلي مره تانية ونزلت أنا وعائشة وعصام …
عائشة: معلش أنا لازم اروح عشان اكيد السنتر هيكلم ماما دلوقتي ويقولها اني محضرتش الدرس التاني
عمر: ماشي يا حبيبي خلي بالك من نفسك
عائشة: وانت كمان بحبك يلا باي
عمر: باي .. عصام أنا عايز الواد اللي ضربني على راسي وابن المتناكة التاني
عصام: عيوني ياخويا اعتبرهم عندك هروح أنا اجمع العيال واجبهم لك
عمر: ماشي روح انت وكلمني وعرفني مكان وانا هجيلك
جيجي: عمرررر انت ايه اللي حصل لدماغك في ايه
عمر: انت نزلت كده ليه انتي عبيطه (كانت نزلة بروب بتاع البيت)
جيجي: أنا كنت واقفة في البلكونة ولاقيت منظر راسك ده ملحقتش البس حاجة ونزلت قلقت عليك
عمر: طيب يلا طيب امشي قصادي (حطيت ايدي على كتفها وطلعت عندها الشقة، واحنا طالعين السلم قلعت التيشرت عشان كله كان فيه دم) أم علي في شقتي ولا فين؟
جيجي: اه في الشقة عندك
عمر: طيب كويس (طلعت تليفوني واتصلت بيها)
ام علي: ايه يا حبيبي
عمر: جيجي هتطلعلك من البلكونة دلوقتي اديها تيشرت وشورت من بتوعي
ام علي: ماشي بس في حاجة ولا ايه ؟؟
عمر: ابقا اقولك بعدين سلام
جيجي: استني افتح باب الشقة
عمر: أنا مصدع اوووي
جيجي: هديك برشامة صداع مفعولها قوي هيضيعلك الصداع خالص
عمر: لالالا أنا معايا احسن من البرشام بس أما ندخل الاول …
جيجي فتحت باب الشقة ودخلنا وهي دخلت البلكونة وخدت من أم علي الطقم ودخلت اديتهوني وانا قلعت البنطلون ووكنت لابس البوكسر وعايز اقلعه، روحت قلعته وهي واقفة عادي بقى ما انا كنت بلعب بيه في طيزها الصبح المهم لبست التشيرت والشورت وفكيت الشاش والبلاستر اللي على راسي …

جيجي: وريني كده لا دي صغيرة بس استني اجيبلك اللزقة الصغيرة المدورة احسن
عمر: الدكاترة بيحبوا يكبروا المواضيع وخلاص (روحت فتحت شنطتي وطلعت منها چوب وولعته) هو مفيش طفاية عندك هنا ولا ايه يا جيجي
جيجي: هجبهالك وانا جايه حاضر….
فضلت أنا باصص كده على الشقة لاقيتها مغيرة الديكور عن اخر مرة دخلت فيها كان من شهر، ودولاب الازاز لاقيتها حطيت فيه ازايز خمرة كتيييير اووووي، وضربت بعيني لاقيت جاك دانييلز بالعسل اللي شربتها مع صابرين قبل كده، روحت قومت مسكتها وفتحتها وخدت بوق وقفلتها ورجعت على الكنبة تاني، لاقيت جيجي خرجت من جوا..
جيجي: أنا عرفة الريحة دي كويس اوووي (قصدها على الحشيش) لف راسك الاول
عمر: هتعملي زي الصبح؟ انده لطاهر يجي يحطها لي
جيجي: طيب إثبت بس
عمر: انجزي انت بتعملي عملية جراحية؟
جيجي: أنا حطتها من بدري شوفت بقى أن ايدي طرية وخفيفة وناعمة
عمر: ايديك بس (لاقيتها ضربتني على كتفي بمياعه كده)
جيجي: بس بقى، وبعدين انت هتشرب لوحدك ولا ايه هات الچوب ده
عمر: هو ايه كلها بقيت بتحشش؟ امسكي أنا هطلع اجدع منك وهعزمك على حاجة تشربيها
جيجي: (خدت الچوب مني) تشرب ايه يا روحي؟
عمر: اي حاجة حرام 😂 بس على ذوقك كده
جيجي: استنا طيب هروقلك دماغك دلوقتي….
لاقيتها قامت ودخلت المطبخ وجابت كاسين ودخلت تاني جوه شوية ورجعت بازازة غامقة كده (ابسلوت) صبت ليا كاس وكاس لنفسها روحت أنا شربت على بوق واحد وهي كمان واديتني الچوب وفضلنا كده لحد ما الچوب خلص …
جيجي: تحب تاكل دلوقتي ولا شوية
عمر: والله انت قادرة تقومي من مكانك؟
جيجي: اه تحب تشوف (لاقيتها قامت وفجاة وقعت بضهرها علي وانا على الكنبة)
عمر: اوبااااا شطورة يا جيجي (رأسها بقيت على فخادي اليمين وباقي جسمها مفرود على الكنبة وايد ماسكه رأسها من ورا وايد التانية محطوطة على بطنها تحت بزازها ولامس بزازها من فوق الروب)
جيجي: أنا بقول نأجل الاكل ايه رايك يا وليد
عمر: وليد ايه يا مراا انتي عبيطه ولا ايه
جيجي: سوري سوري يا حبيبي والله اتلخبطت أنا اسفة
عمر: طيب ماشي أنا هدخل الحمام (قومت وسبتها نايمة على الكنبة ودخلت الحمام وابتديت اكلم نفسي حسيت اني اتبضنت من الحالة اللي أنا فيه مش عارف ليه، انا لو فضلت كده مدة شهر همووت لازم انظم نفسي مينفعش افضل انيك كل يوم، لالالا مينفعش كده لازم اعمل كنترول على نفسي ممكن انيك كل اسبوع تلات مرات وبردوه أنا في اسبوع واحد بقى عندي 3 نسوان والرابعة قاعدة بره ا يعني في رقبتي كوم لحم 😂 لا أنا مش هنيك جيجي النهاردة ده حتى زبي موقفش عليها، هي مش نصيبها بقااا أنها تتناك النهاردة. وفكيت ميه وخارج من الحمام وطلعت الصالة احااااااااااااااا ايه ده؟

لاقيت جيجي نايمة على بطنها وقلعت الروب، لقيتها لابسه بيبي دول ابن مره متناكة يوقف زب اتخن دكر وعنتيل وفحل، لونه ابيض ومخرم كله وطيزها نصها باينه وطيزها كبيرة وجامدة نيييييييك وكسها واضح احمررررر فشخ ومفيهوش ولا شعرة، احاااااااااا، وهي تانيه رجلها ورافعاها وسانداها على ايد الكنبة، شوفتوا الكلام اللي أنا قولته في الحمام؟ انسوا عشان زبي ابتدأ يقف.
عقبال ما رجعت على الكنبة زبي كان واقف نييييييك في الشورت وقاعدة قصاد وشها)
جيجي: ايه يا حبيبي انت زعلت ليه ؟؟
عمر: لا مفيش عادي، وانا قاعد معاكي اقولك يا نرمين فيها ايه؟
جيجي: وفيها ايه هعرف هسالك مين نرمين بس
عمر: بجد طيب ماشي
جيجي: انت مش شايف انك كبرت الموضوع؟ أنا قولت جوزي عادي هو انت جوزي عشان تغار علي ؟؟ (وبتتكلم بلبونه وهي سكرانه وكلامها يهيج لوحده)
عمر: لا مش جوزك ولا حاجة عادي أنا مش متضايق
جيجي: عمر انت كداب بص بوزك خارج شبرين لبره ازاي (ولاقيتها حطيت ايدي على شفايفي صباعها دخل في بوقي وخرجته ولاقيتها حطته في بوقها ومصته)
عمر: طيب وبعدين احنا هناكل ولا ايه
جيجي: رجلي واجعاني يعني تدعكها لي يا روحي
عمر: لا خلي وليد يدعكها لك هو أنا جوزك عشان ادعكلك رجلك
جيجي: متبقاش رخم يا مورة دي خدمة إنسانية ملهاش علاقة بجوزي ولا اي حاجة تانية، هو أنا لو لقيت حاجة بتوجعك (لاقيتها باصه على زبي وهو واقف في الشورت) مش هدعكهالك؟
(وضغطت على شفايفها) هقول ساعتها أنا مالي هو أنا مراتك عشان ادعكلك اللي بيوجعك
عمر: لا اقنعتيني، رجلم وجعاكي منين واني رجل فيهم؟
جيجي: كلها من اولها لاخرها الاتنين يا روحي
عمر: ماشي هدعكها وأمري لله، بس افردي جسمك كله على الكنبة (قومت وهي فردت جسمها كله على الكنبة والبيبي دول اترفع اكتر وطيزها كلها باينة قصادي، وبلعت ريقي وأنا مش قادر، نزلت على ركبي وابتديت المس رجلها الشمال الاول)
جيجي: اااااي اااااي يا رجلي
عمر: لا أنا لسه معملتش حاجة اهدي شوية (ابتديت ادعك في رجلها من تحت وبعدين طلعت السمانه وطلعت على فخادها وكانت طرية اوووي لدرجة اني شكيت أن مفيش عضم في فخادها، وفضلت ادعك فيهم ودخلت ايدي بين فخادها اطلع لحد ما خبط في كسها)
جيجي: اممممممم انت بتعرف تعمل مساج حلو اوي
كملت كل شوية ادعك ناحية كسها واخبط فيه، ولاقيت زبي واقف اوووي. قومت نزلت الشورت وقلعته والتشيرت كمان
جيجي: أنت روحت فين ؟؟
عمر: أنا اهووو (ونزلت بايدي على طيزها فضلت ادعك فيها بايدي الاتنين) ها ارتاحتي كده ولا لسه موجوعة
جيجي: لا لسه موجوعه اووووووي
عمر: ماشي أنا هكمل لحد ما ترتاحي (كملت دعك في طيزها وبقيت افتحهم بايدي شوفت خرم طيزها، احاااااا، خرم طيزها وردي وشكله جامد نييييييييك. وفضلت اقفش طيزها وافتح فلقة طيزها ونزلت بلساني لحست كسها وخدته بين شفايفي وبوسته ودخلت لساني)
جيجي: اممممممم ااااااااي لالالالالالالا يخربيتك انت بتعمل ايه مش كده
وفضلت اكل كسها بلساني وشفايفي، ودخلت لساني في كسها لاخره، اممممم كسم طعم كسها جااااامد نيييييييك، روحت طلعت بلساني من عند كسها ودخلت بين فلقة طيزها ولحستها لحد ما وصلت عند خرم طيزها وفضلت الحسه ووبلعب بلساني عليه بشكل دائري ومره واحدة دخلت لساني جوه خرم طيزها
جيجي: احححححححححح اااااااااي كسم لسانك جااااااامد يا واد، اما لسانك كده اومال زبك عامل ازاي …
وفضلت انيك خرم طيزها بلساني وكان واضح فشخ أن خرم طيزها لسه بكرتونته يعني لسه ما تفتحش، وكانت ريحته وطعمه مهياجني اووووي، روحت سبت ايدي من على طيزها وضميت رجليها على بعض وانا طلعت فوقها وتفيت على زبي ودعكته ودخلت زبي واحدة واحدة في كسها ..
جيجي: ااااااي ااااااااااه اوووووووف كسم زوبرك كسم زوبرك
أنا دخلت نصه وفضلت اتحرك وبنيكها بنص زبي بس وهي بتتاوه بس على خفيف ..
جيجي: احااااااا زبك كده دخل كله اممممم امممم
عمر: اه ليه في حاجة ولا ايه
جيجي: لا مفيش، أنا حظي ابن متناكة، الله وعدني بالازبار الصغيرة وانا كنت متوقعه ايه من واحد عنده 1…. ااااااااااااااااااوه اوووووووووووح ااااااااااااااي ااااااااااااااي خررررررجه لالالالالالالا كنت بهزر اوووووووف كسم زوبرك….
ساعتها مخلتهاش تكمل 15 دي وحشرت زبي كله فيها وزنقته فيها حوالي دقيقة خليتها زي المتناكة بتتاوه تحت مني عشان تحرم تقلل مني، وابتديت ارجع وارزع في كسها وازنقه في كسها، ثواني وفضلت اكررها كذا مره اكتر من 5 دقايق …
جيجي: ااااااااه ااااااااااااااي ااااااااااااااي اااااااااه اوووووووووف انت بتعذبني ليه انا حبيبتك جيجي نيك بقاااااا نييييييك ابوس ايديك يا حبيبي نيييييك لبوتك نيييييك بقااااا
روحت خرجت زبي خالص وفضلت العب في كسها من بره وفتحت فلقة طيزها ودخلت زبي بين طيزها وفضلت انيك في فلقة طيزها بالطول ….
جيجي: عمرررر عمرررررر ااااااااااااااي اااااااااااااه لالالا أنا عايزة زبك في كسي يا روحي عشان خاطري متعذبنيش اكتررر من كده عشان خاطر جيجي حبيبتك

فعلا حطيت زبي في كسها وفضلت ارزع في كسها بكل قوة وهي بتصرخ اكن في حد بيضربها علقة مووووت، وفضلت اسرع اووووووي زي المجنون، روحت نايم على ضهرها وبقيت اطلع بجسمي كله وارزع في كسها وفضلت كده 10 دقائق لحد ما حسيت أني هجيبهم، وعدلت نفسي على ركبي وخرجته وحشرت زبي بين طيزها وجبتهم، اححححح لاقيتها اتعدلت على جنبها الشمال ونزلت أنا بينها وبين ضهر الكنبة في حضنها وزبي خابط في كسها من قدام …
جيجي: ايه اللي أنت عملته ده؟ بقى اطلب منك تدعكلي رجلي تقوم تنيكني في كسي ينفع؟ (وبتتكلم بصوت واطي وكله لبونه وشفايفها قريبه من شفايفي وانفاسنا دخله في بعض)
عمر: طيب ما انا عملتك مساچ في رجلك وطيزك وكسك اه ينفع عادي مش انت انبسطتي (روحت خدت شفايفها بين شفايفي وايدي قافشة بزها الشمال)..
جيجي: لا مينفعش أنا كسي لسه واجعني اوووي، وأما اشوف امك هقولها (ولاقيتها عضت شفتي اللي تحت وهي اصلا بتكلم من على شفايفي)
عمر: هتقوليها ايه بقاا
جيجي: هقولها ابنك لحس كسي وبعدين طيزي (أنا هنا قرصتها من حلماتها) ااااااي يا واد، واقولها بعد ما لحس طيزي وكسي دخل زبه وفضل يعذبني تحت زبه وبعدين دخله وفضل يرزع في كسي وانا كنت بصوت تحت منه عشان زبه طلع طويل وتخين، اول جوزي وليد زبه صغير وبكرش لكن ابنك فحل وزبه كبير وفي الأخير بعد ما رزع فيا كتير جابهم في طيزي، ينفع كده جابهم في طيز صاحبتك هااااا ينفع؟ (لاقيتها هجمت على شفايفي ودخلت لسانها جوه بوقي وفضلت تلحس لساني وتلحس شفايفي وخرجت لسانها، وانا خدت شفتها اللي تحت وبقيت بعضها على خفيف واشدها كسم المتعه وكل ده وانا بقفش في بزازها….
جيجي: انت جبتهم في طيزي ليه انا كنت عايزاهم على وشي وبزازي
عمر: أنا كنت بسخن بس يا حبيبي عشان تقدري توقفي على رجلك وتقومي تجيب الاكل، لكن بعد الاكل هكمل
جيجي: حالا هقوم اجيبه …
لاقيتها دخلت المطبخ ولاقيتها صرخت ااااااااااه قومت اتنفضت وجريت على المطبخ ..
عمر: في ايه ايه اللي حصل
جيجي: وانا بخرج الصنية من الفرن اتلسعت في ايدي
عمر: وريني كده (مسكت ايديها وبوستها مكان ما اتلسعت ولحستها بلساني) هتخف دلوقتي
جيجي: طيب استنى أخرج الصنية
عمر: عشان تتلسعي تاني؟ أنت مش بتحرمي؟ أنا هخرجها (وخدت حتة في ايدي اليمين وحته في ايدي الشمال وخرجتها وكانت سخنة مولعه ومتغطية بورق سولفان) هو انتي عاملة اكل ايه؟ أنا مش فاهم وايه الصنية دي كلها(وخدتها وخرجت على السفرة)
جيجي: متفتحهاش لحد ما اجي
عمر: أنا فتحتها يالهوووووي شكلها يجنن
جيجي: لو فتحتها هاجي اضربك، ثواني (لاقيتها خرجت من المطبخ ملط وشايله حلة بالبيبي دول اللي كانت لابسة ومنظر بزازها يجنن العاقل، بيضة اوووي وحلماتها وردي بحجم درة الفشار أو اكبر بشوية) افتح بقا
عمر: تعرفي بعد كل ده ولاقيتها حاجة تافهة هاكلك انتي، ماشي؟

فتحتها يالهوووووي ايه ده؟ لاقيت اكلة سمك معتبرة من اللي قلبك يحبها كل حاجة في البحر موجودة في الصنية استاكوزا سمك بوري بربوني بلطي مقلي ومشوي كاليماري سبيط جمبري جامبو كڤيار كل حاجة حرفيا، ولاقيتها فتحت الحلة وحطيت الارز اللي فيها في نص الصنية وراحت جابت الكاسين وصبتهم وقعدنا ناكل ونشرب في نص الاكل
عمر: انت كنتي عاملة حسابك في النيكة دي من الصبح بقا
جيجي: الصراحة اه مش هكدب عليك وقلبي اتقهر أما جبتهم قولت يا خسارة اكلة السمك اللي وقفت ساعات اعملها، بس فرحت أما قولتلي انك كنت بتسخن
عمر: تسلم ايديكي (لاقيت تليفوني بيرن وجيجي قامت تجيب من الشنطة بتاعتي)
جيجي: مين فوفا دي
عمر: احاااا دي خالتي هات التليفون بسرعة
خالتي: تصدق انك معندكش دم
عمر: ليه بس يا فوفا أنا عملت ايه تاني
خالتي: أما تيجي هتعرف، انت عملت ايه الخناقة اللي انت عملتها دي؟
عمر: خناقة ايه مش فاهم؟ وبعدين اجي فين؟
خالتي: مش خلصت اكل عند جيجي؟ أنا في بيتكم أنا وعمك يوسف مستنيك
عمر: طيب جاي اهوو 5 دقايق سلام (مينفعش اقولها استني اكتر من كده عشان هتشك أني بنيك جيجي بردوه المهم قفلت معها) جيجي معلش أنا لازم انزل خالتي في شقتي مع جوزها وهي عرفت أن عندك
جيجي: هي عرفت منين انك اتخانقت طيب؟ طيب أما تمشي لو تعرف تطلع تاني ابقا تعال ماشي
عمر: هحاول حاضر (لبست هدومي) خلي الهدوم اللي متوسخة دي عندك أما خالتي تمشي هبقى أخدها (وفتحت الباب ونزلت)..
وانا نازل شكيت في أم علي بنت الشرموطة أنها حكت لهم أني اتخانقت، وكمان اني باكل عند جيجي، ده لو طلعت هي هكسرها والله.
المهم نزلت من عمارة جيجي روحت عند عمارتي، لفت انتباهي عربية بي ام زي بتاعت ابويا بس اللون مختلف موديل السنة، المهم عديت من جنبها كان كلها فامي مش شايف اللي جواها، روحت على باب العمارة لاقيت باب العربية وصوت بينادي علي عمررررر لفيت واتفاجات اوووي طلعت زينة بنت خالتي …

زينة: عامل ايه واد وحشني اووي (جريت علي وحضنتني) يخربيتك انت بقيت اطول مني بكتير
عمر: عاملة ايه عروسة انت اللي وحشاني اووي
زينة: إستنى تعال اعرفك على خطيبي كريم كررريم (لاقيت شاب نزل من العربية لابس بدلة سوداء وجسمه مشدود اطول مني بحاجات بسيطة ولون بشرته قمحاوي)
كريم: ازيك يا عمر عامل ايه من كتر ما بسمع عنك قولت اجي مع زينة اشوفك
عمر: ازيك يا كريم وانا كنت عايز اشوفك، بس معلش بقى داخل على امتحانات ومسحول اوووي، طيب احنا واقفين ليه يلا نطلع
كريم: لا أنا عندي شغل قولت اجي اوصل زينة بس
عمر: لا والله مينفعش لازم تطلع نشرب فنجان قهوه في السريع يلا …
وفتحت باب العمارة وطلعنا، طلعت أنا الاول وكريم وزينة طالعين وهي لافة ايديها بين دراعه وطالعين ورايا. فتحت باب الشقة وسلمت على عم يوسف وخالتي ولاقيت أم علي وقفة على باب المطبخ، روحت لها قولتلها اخرجي شوفيهم يشربوا وأما يمشوا هنفخ امك. وخرجت قعدت معهم …
عمر: ايه المفاجآت الحلوه دي
خالتي: سيبك من المفاجآت، احنا جايين عشان حاجة تانية. عمك اتصل بعمك يوسف وقاله نيجي نشوفك
عمر: ااااه يعني طاهر هو اللي قال لعمي وعمي كلمك يا عم يوسف
يوسف: ايه اللي حصل وازاي عورك ابن الكلب ده
عمر: مفيش حاجة موضوع وعدى وانا خدت حقي ساعتها
خالتي: ازاي يعني وريني كده (خالتي قامت مسكت دراعي وهي واقفة قصادي وكالعادة كانت لابسة عباية سوداء وبزازها بنت المتناكة بتلعب فيها، وفكيت الشاش اللي على ايدي وانا كف ايدي محطوطة على بزازها اليمين لاقيت زبي هيبتدي يقف ولو وقف أنا هتكشف قصاد اللي قاعدين)
عمر: خلاص يا خالتو اوعي كده انا هوريكم كلكم (فكيت الشاش) اهوووو خربوش
كريم: خربوش بس كبير الرجل اللي عورك ده اتمسك ولا لسه ؟؟
عمر: اه الشرطة خدته وانا روحت طلعته
خالتي: نعم نعم نعم نعم انت عبيط يا واد ولا ايه؟
يوسف: استني يا فريال طلعتوا ليه بقى يا عمر
عمر: يا جدعان أنا كسرت وشه حرفيا لحد ما جاب دم وكمان الرجل مراته ميتة وعنده 8 عيال اصغر واحد فيهم عنده 4 سنين أنا بقى لو حبسته يا خالتو العيال دي هتبقي في رقبة مين اكيد هيتشردو وانا هبقا حاسس بالذنب
يوسف: جدع يا عمر لا والله رجل من ضهر رجل
خالتي: اه هو ده اللي فالح فيه راجل وتسقف له
زينة: عمر ايه اللي في راسك دي من ورا هو عورك في راسك كمان؟
عمر: لا هو في دراعي بس أنا أما روحت السنتر أغمى علي ونزلت على رأسي من ورا
خالتي: يالهووووي اغمي عليك يلا يا يوسف ناخده على المستشفى
عمر: روحت صحابي وام واحدة صاحبتي خدتني على المستشفى وكتبوا لي على دوا عشان حرارتي كان عاليه ومضاد حيوي يلم الجروح
خالتي: استني طيب اشوف حرارتك كده يالهوووي ده بيغلي يا يوسف فين الروشته اللي فيها الدوا؟
عمر: اهي في جيبي
خالتي: انزل يا يوسف جابله الدواء ده
كريم: : تعال يا عمي أنا هنزل معاك اوصلك وبعدين اطلع على الشغل، عايز حاجة يا عمر؟ الف سلامة عليك استأذن.
عمر: لا شكرا مبسوط اني شوفتك (نازل كريم وعم يوسف) أنا هقوم اخد دش البيت بيتكم، أم علي لو عايزة تروحي روحي خلاص تعبتك معايا النهاردة
خالتي: استنى ادخل اساعدك واغيرلك على الجرح
عمر: أنا لسه مغير على الجرح …
دخلت الحمام قلعت هدومي ومليت البانيو مياه وصابون وانا مبضون من وجودهم كلهم الصراحة وانهم حرموني من اني انيك جيجي بمزاج عالي، ونزلت قعدت في البانيو 10 دقايق لاقيت تليفوني بيرن لاقيتها صابرين قفلت عليها وبعت لها رسالة عائلتي كلها في البيت أما ينزلوا هكلمك، ولبست الروب بتاعي وكانت ريحة صابرين فيه وزبي وقف نص نص كده وخرجت من الحمام
لاقيت خالتي في اوضتي …
خالتي: أنا لازم اروح عشان حمزة اتخانق مع أخته الصغيرة وضربها وعمك يوسف جابلك الدواء اهو، خد الدواء وابقى اكلمك اطمن عليك (لاقيتها بصيت على زبي) هو ايه واقف على طول مش يينام خالص…
وخرجت من الاوضة وقفلت باب الشقة وراها، روحت خدت الدواء وولعت چوب حشيش ونمت على السرير وحسيت أن جسمي متكسر ومهمود اوووي وفضلت اشرب الچوب واتصلت بصابرين ..
عمر: الو يا قمر (كان في صوت اغاني جنبها ودوشة جامدة)
صابرين: ايه يا حبيبي عامل ايه ؟؟
عمر: حبيبك متكسر يا قلبي
صابرين: ليه كده هتلاقيه من نومه العربية امبارح
عمر: لا اتخانقت النهاردة خناقة واتعورت في ايدي وراسي
صابرين: اااااايه أنا جايالك حالاً
عمر: لالالالالالالا اهدي بس أنا تمام أنا قولت اكلمك شوية
صابرين: طيب اتعورت ازاي خبطه ولا ايه
عمر: لا يا بت دول خربوشين، انت ايه الدوشة اللي جنبك دي
صابرين: عندي حفلة عيد ميلاد في الكافي تعرف تيجي الجو حلو اوووي
عمر: لالالا مش قادر أنا بفكر انام
صابرين: ماشي يا حبيبي روح نام بحبك
عمر: وانا بحبك يا قلبي يلا باي …
قفلت معاها وخلصت الچوب قمت روقت الاوضة وغمضت عيني محستيش بحاجة غير تاني يوم لاقيت حد بيصحني
عمررر عمرررر قوم يلا احنا وصلنا. فتحت عيني لاقيت امي، قمت سلمت عليها وحضنتها وخرجت لاقيت عمي وابويا براا
ابويا: انت خارجلنا بالبوكسر كده ليه ياض انت
عمي: ما تسيبه يا عم احنا رجالة في بعض، تعال يا اسد سلم على عمك
عمر: اهووو قالك رجالة في بعض (روحت سلمت على عمي وحضنته وسلمت على ابويا)
بابا: انت مروحتش المدرسة ليه؟ وبعدين نايم لحد دلوقتي؟
عمر: هي الساعة كم (بصيت احاااااااا الساعة 6) معلش بقى يا بابا كان عندي درسين امبارح وفضلت قاعد اذاكر طول الليل
بابا: وبكرة مش هتروح المدرسة عشان قراية الفاتحة بتاعت زينة، يلا خليك صايع
عمر: لينا بالنتيجة في الاخر يا سيادة المستشار، الترم الاول ناقص درجة في كل مادة ومقفل تلات مواد، ده انا ابنك
عمي: : تعال أنا عايزك عند اذنك ياخويا
دخلنا أنا وعمي اوضتي وقفل الباب علينا واتكلمنا في حوار الخناقة وحكيت له اللي حصل بالتفصيل….
عمر: بقولك يا عمي أنا عايز افتح موضوع بس يبقى سر بينا
عمي: ايه المصيبة الجديدة المرة دي
عمر: لا مش مصيبة أنا عايز افتح مشروع بس عايزك شريك معايا
عمي: اوووبا أنا لسه كنت بقول لابوك الواد ده دماغه الماظ، قولي وصدقني لو عجبني هدخل معاك شريك
عمر: اسمع يا عم العالم كله … احنا معايا ست ترزية بس شغلها حلوووو اووووي وشاطرة، المنطقة بتاعتنا وكل المدينة بتيجي عندها، بس أنا عاوز اخد محل أوسع وافتحه ترزي بردو، ومحل ملابس جاهزة وجزم وكل حاجة متعلقة بالملابس ايه رايك
عمي: فكرة حلوة بس عايزة دراسه، وانا معاك جاهز واعتبر المحل موجود
عمر: موجود فين بقا
عمي: ياض انت بتضرب مخدرات؟ المحل البتاعي اللي عند الجامع
عمر: ااااااه صح صح أنا كنت ناسيه، طيب ما محلولة والمحل بحر الله اكبر
عمي: بس هتعوز مني كام ؟
عمر: أنا مش هعوز منك فلوس بس
عمي: اومال عايز ايه تاني
عمر: أنا عايزك تستورد لنا بضاعة من بره، ليك في المجال ولا ايه؟
عمي: يا بني أنا ليا في كل حاجة ،خلاص سيبلي الموضوع، والله ياض يا عمر انت دماغك متكلفة الله يحفظك يا بني، الشباب اللي في سنك واكبر منك قاعدين على القهاوي والبلايستيشن لكن انت دماغ من دهب، اعتبرني شريك أنا وابوك في الموضوع ده
عمر: ماشي بس الادارة هتبقي ليا لوحدي عشان في شركاء تانية معانا.
عمي: ومعانا ومعاك ايه واحد يا عبيط، أنا هخرج اكلم ابوك في الموضوع وانا متاكد انه هيوافق
عمر: وانا هكلم الناس وأكد معهم ….
عمي خرج وانا قفلت الاوضة واتصلت على طول بصابرين قولتها ووافقت، فضل أم سحر قولت دي لازم انزلها مش هينفع التليفون.

قبل ما انزل كلمت بشندي ووصفتله عنوان ام سحر يستناني عندها ولبست وخرجت، ابويا نده علي وقالي الموضوع ده هيتنفذ بعد الامتحانات ركز دلوقتي على الامتحان. ونزلت

خطة أني ابعد رزق عن فاتن واطلقها منه قربت اوووي، فاضل خطوة صغيرة كمان وخلاص أنا هخليه يتحبس بقية حياته في السجن عشان ميقربش من حاجة تخصني تاني. وفعلا روحت لام سحر اول ما شافتني فرحت اوووي
ام سحر: المكان كله نور اهلا وسهلا اتفضل
عمر: لا سيبي اللي في ايدك وتعالي بره (لاقيت بشندي دخل علينا)
بشندي: اهلا يا بيه
عمر: بشندي اعرفك ام سحر تخصني هاااا تخصني (لاقيت فاتن بصتلي اوووي مستغربة)
بشندي: جزمتها على راسي يا بيه
عمر: ده بشندي من هنا ورايح ده دراعي ورجلي اقعدي بقا
ام سحر: ايه ياخويا انت بتقول للراجل أني اخصك؟
عمر: اصلا ده متحرش وفحل صعيدي لو مقولتيش انك تخصني هينيكك فهمتي 😂
ام سحر: اااااه طيب ايه الحكاية
عمر: بصي يا ستي (حكيت لها فكرة المشروع طبعا كلها ومين الشركاء واللي هعمله في جوزها كمان) ايه رايك؟
ام سحر: يا لههههههوي ده حلم ولا علم؟ موافقة طبعا ويغور رزق، أنا مش عايزاه وأطلق منه زي ما بتقول، كده انت بجد اجدع رجل عرفته في حياتي يا دكري (بصوت واطي)
عمر: اي خدمة يا غزال ايه موحتكيش
ام سحر: والله لولا احنا في الشارع كنت قومت ركبت عليك، ورزق كان عايز ينام معايا امبارح بس أنا رفضت خلصني منه في اسرع وقت بقى عشان انا لو فضلت رافضه بيقوم يضربني
عمر: ما تخافيش، جمعيلي انت بس كذا واحدة ترزية يشتغلوا معاكي من دلوقتي ماش،ي وشغلي المحل نااار (لاقيت رزق نازل على عكاز) ادخلي انت دلوقتي
رزق: وانا بقول المحل منور ليه
عمر: ضلم أما أنت نزلت
رزق: الا ليه الطريقة الناشفة دي يا عم عمر؟
عمر: عشان انت رجل خول وحيحان ولو مكملتش في طريقك على المحل صدقني هقعدك على كرسي بعجل
رزق: طيب ليه يابني أنا عملت ايه؟
عمر: خالتي حكيت لي انها ضربتك بالمقص في رجلك، صدقني أنا بنفس المقص هقطع رجلك من الدنيا
رزق: خالتك دي كدابه
عمر: لو جبت سيرة خالتي على لسانك النجس ده تاني هزعلك، بس أنا هسيبك تعيش كام يوم حلوووو
رزق: طيب ما قالتش لك أنها كانت مبسوط أما زبي كان خرم طيزها ليه؟ وهي كانت متكيفة ولفت وباستني ولعبت بزبي ليه!!
عمر: غلط كده (روحت رزعته قلم بعزم ما فيا على وشه وقعته على الارض ولاقيت فاتن مراته مبسوطة فيه وبصالي ومبتسمة)
رزق: لا مش عشان ابوك مستشار أنا هسكت لك (ولسه هيقوم لقيت بشندي رزعه بالرجل ورفع عليه المطواة)
عمر: سيبه يا بشندي ده كتكوت اسود منتوف ريشه، يلا نمشي حسابه مش دلوقتي …
سبنا رزق على الأرض وهو خايف من بشندي واتصلت بطارق قولتله اني جاي اسهر معاه …
عمر: بشندي قولي بصراحه عجبتك ام سحر
بشندي: الصراحة هي نتاية زي الفرس، بس أنا عايز اطلب منك طلب لو ينفع يا بيه، بس في سؤال قبل الطلب
عمر: اطلب اللي انت عايزه انجز يا عم (أنا عرف أنه هيسال على ام علي)
بشندي: الست المنقبة اللي كانت معاك النهاردة دي تخصك بردوه؟
عمر: اه ليه ؟؟
بشندي: ينفع ولا اقولك خلاص يا بيه
عمر: عايز تنيكها زي ما انت نكتها النهاردة وسط الزحمة
بشندي: (بصلي باستغراب اني ازاي شوفته) انت شوفتني؟ بس هي الصراحة طيزها تستاهل، الصراحة متزعلش
عمر: وانا مش معرص يا بشندي، بس هحاول اشبطك معها
بشندي: (نزل بأس ايدي) ربنا ما يحرمني من كرمك علي يا بيه ..
المهم طلعنا عند طارق وسهرنا سهرة حلووووة وروحت نمت، صحيت تاني يوم الساعة 1 قاومت ضبط نفسي استحميت النهاردة قرايت الفاتحة، وطلعت بدلة كانت عندي ولبست شورت وتشيرت وكاب وقطعت حتة حشيش كبيرة اووي وطلعت السطح عندنا ولفيت 5 چوبات ونزلت خدت البدلة وروحت صالون حلاقة مشهور اوي ودخلت حلاقة وخليته يظبطني اكني أنا العريس ودخلت لبست البدلة كانت الساعة 2 ونص لاقيت عمي بيتصل بيا
عمي: انت فين
قولتله على مكاني
عمي: خليك أنا معايا عربيتين نص نقل لازم أخدهم عند خالتك. قولتله فيها ايه؟ قالي عربية نص نقل تلاجة فيها البيبسي والجاتوه وعربية تانية فيها تلات خرفان
عمر: ايه يا جدعان كل ده ؟؟؟
عمي: ابوك قالهم يعملوا قرايت الفاتحة وخطوبة مع بعض وبعد شهر الفرح محدش قالك ولا ايه؟
عمر: لا يا عمي ما انا دائما اخر من يعلم، طيب أنا هركب فين بقا
عمي: مع الخرفان طبعا 😂
عمر: انت هتهزر؟ أنا لسه خارج ومظبط نفسي مستحيل
عمي: أنا قصادك اهووو ومترميش السيجارة اللي انت بتشربها أنا عارف انك بتشرب اللي اوسخ منها : تعال اركب
عمر: (احااااااا عرف منين فتحت الباب) عرفت منين بقا
عمي: الحشاش بيعرف الحشاش اللي زيه، امسك لفلنا دي سجارتين وبعدين انت عارف اني مش بعتبرك ابن اخويا بس، لا انت صاحبي. ولو ضربتك مثلا هتبطله يعني؟
عمر: معايا ملفوف وجاهز (وطلعت له چوب وانا چوب وفضلنا نشرب لحد ما وصلنا) ….
خالتي جوزها عنده عمارته بتاعته في منطقة شعبية وهما واخدين الدور الأول اربع شقق فاتح كل شقتين على بعض، تخيلوا المساحة بقى، واحدة هم عايشين فيها والتانية دي زي بيقعدوا فيها والزيارات وهكذا، يعني ودي اللي هيتعمل فيها الخطوبة، والدور التاني الشقق شايلها لولاده كل واحد شقة، والدور التالت لسه على المحارة.

المهم وقفنا بالعربية قصاد البيت لاقيت عمي بيقولي امسك انزل فضي الخزنة (لاقيته مديني مسدس) روحت نزلت من العربية ولابس أنا النضارة وشكلي جامد فشخ بالبدلة وكل النسوان والبنات اللي في المنطقة بقيت تاكلني بعينهم، وانا عمرت المسدس وفضلت اضرب نار في الهواء حوالي 5 طلقات والجزارين نزلوا الخرفان ودبحوا واحد قصاد باب العمارة، روحت ضربت طلقتين كمان والدي جي شغل اغاني والنسوان فضلوا يزغرطوا، روحت أنا ضربت اخر 5 طلقات ولاقيت خالتي ولادها نزلوا ما عدا زينة.

وخالتي كانت قطار يا جدعااااااان خخخخخخخخخ طالعة زي القمر، والحسنة اللي فوق شفايفها مخلي وشها كله نيك، وكانت لابسه فستان لونه دهبي وفيه ترتر كتيير وبيلمع اووووي ومخلي بزازها مدافع ومنفوخة فشخ ونازل قفش عند وسطها ومقسم بطنها ومبين سوتها، ولفت عشان تقول لبتاع الدي جي يوطي الاغاني، خخخخخخخ طيزها بنت متناكة تهيج اكبر عنتيل، الفستان ضيق عليها لدرجة أنه مقسم طيزها كل فردة لوحدها ومتجسم عليها وفلقة طيزها واضحة وظهرها والكلوت حزه باين اووووي، حرفيا انا شايف جسم خالتي بكل تفاصيل جسمها كأنها عريانة قصادي الشارع احااااا.

وزبي شاف المنظر ده واقف في ثواني مش قادر وهي نيلتها اكتر ولاقيتها جات علي وحضتني وزبي خبط في سوتها وانا ضمتها اووي ولاقيتها بتقولي في ودني هو بتاعك ده مش بينام خالص؟ ولاقيتها ابتسمتلي وراحت سلمت على عمي وانا طلعت عشان اشوف حال في زبي ده مش قادر خلاص، ودخلت الحمام بتاع الضيوف وفضلت فيه تلت ساعة لحد ما زبي هداء شوية، وخرجت لاقيت الناس طلعوا البيبسي والجاتوه وهي كانت جايبة 5 ستات عشان تقوم بالليل وكده.

روحت لاقيت عمي بينادهلي روحت له قالي : تعال نطلع السطح نشرب سجارتين عشان شوية وهتلاقي الدنيا هتزحم كمان شوية واحنا لازم نبقي موجودين، وطلعلنا ولعنا چوب وفضلنا نشربه أنا وهو ونتكلم ونخلصه مولع التاني لحد ما وصلنا لحد الرابع

اما حسيت اني عامل دماغ بنت ستين مره متناكة لو دخلت في عمارة هوقعها حرفيا عمي قالي عينك بقيت حمراء دم، قولتله أنا معايا القطرة في شنطتي متقلقش.
حطيت القطرة وبطلع الموبايل احااااا الساعة ،5 احنا بقالنا ساعة ونص بنحشش، ونزلنا وانا وعمي خربانين اووووي لاقيت ابويا في وشي، بصيت لعمي قولتله هتتكلم ولا اتكلم أنا قالي لا هتكلم أنا. ابويا اول ما سأل انتم كنتوا فين حسيت أن عمي كان هيقوله أننا كنا بنحشش معرفش ليه، قولتله عمي كان عايز يشرب سيجارة وانا طلعته السطح عشان ياخد راحته.
المهم دخلنا وفضلنا نضحك ونهزر أنا وعمي مع خالتي وجوزها وكده، ولاقيت صوت كلاكسات عربيات كتير اللي هي بتاعة الزفة، عارفنا أن العريس وصل والنسوان فضلوا يزغرطوا وانا خرجت من البلكونة أنا وعمي كل واحد ماسك مسدس وفضلنا نضرب لحد ما خلصنا المخزن، المهم العريس طلع مع أبوه وأمه وعائلته كلها في ضهره أعمامه وخاله وعمامته وخالاته وأولادهم كانوا في حدود 40 أو 50 واحد، بس أهم اتنين في عائلته كلهم (عمه جمال – مراته نهلة) جمال ده عميد جسمه معضل وطويل واسمراني مش غامق خالص اسمراني فاتح وعنده شنب وشعره في حته من قدام كده بيضأ وانا حكيت لكم عليه قبل كده الأجزاء اللي فاتت، ومراته نهلة ست قنبلة أنوثة منفجرة هي قمحاوية وشها حلو وشايفيها منفوخة وكبيرة وبزازها اكبر من متوسطة ومفيش كرش وطيزها جبلين لازقين في بعض وفي عضمتين بارزين من عند رقبتها، المهم انا خرجت استقبلتهم على السلم وبوست كريم وهو عرف أبوه وأمه علي وبعدين عمه جمال ده بيقولي …
جمال: هو مين اللي كان بيضرب نار يابني انت ؟
عمر: أنا في بالي (مين الرجل البضان ابن المتناكة ده) أنا اللي كنت بضرب نار خير في حاجة
كريم: عمي جمال عميد شرطة ومراته مدام نهلة
عمر: اهلا وسهلا بحضرتك (أنا اتبضنت من جمال ده اول ما شوفته وخالتي واقفة مع جوزها وأبويا وامي وعمي)
جمال: فين بقى المسدس اللي انت كنت بتضرب بيه؟ وبعدين انت كم سنة؟
كريم: خلاص يا عمي دي خطوبتي في ايه ؟؟
عمر: احنا ضربنا نار عشان نرحب بيكم، بس اعتبر نفسك بره الترحيب د،ه الترحيب ده مني لكريم (لاقيت جمال اتعصب من كلامي وشال ايد مراته من دراعه ومسكني من دراعي وطلعني معه التلات سلالم ووقفنا في ممر اللي قصاد باب الشقة وقرص على دراعي)
جمال: انت يلا يا ابو شخة انت بتقول لمين الكلام ده؟
كريم: عمي انت بتعمل ايه سيبه ؟؟
عمي: (اول ما شافه مسكني من دراعي) في ايه انت ماسك دراعه كده ليه ما تسيبه يا انت
جمال: بتخلوا عيل صغير يمسك ويضرب نار
ابويا: وانت كنت حامي حمى الوطن؟ انت مالك ابني وانا اللي اديته المسدس ايه اللي وجعك؟ (دخل شال ايده من علي ابويا بردوه طول بعرض وعضلات) وبعدين يا سيادة العميد انت جاي فرح يعني مش طالع على الجبهة. لم الدور عشان متحصلش مشكلة كبيرة
كريم: يا جماعة الموضوع ابسط من كده في ايه عشان خاطري متبوظوش أحلى ليلة ليا يا عمي، انت كبرت الموضوع كده ليه
خالتي: هو في ايه يا عمر في ايه يا كريم (ساعتها لاقيت جمال بص لخالتي وفضل سرحان فيها وعض على شفايفه على خفيف كده انا لاحظته وخالتي كمان خدت بالها)
عمر: مفيش يا خالتو يلا يا جماعة اتفضلوا
جمال: مفيش حاجة يا هانم حصل سواء تفاهم ولا ايه يا…
ابويا: المستشار…….. في محكمة………..
جمال: اهلا بيك يا باشا وانا اتشرفت بيك يا باشا وحقك علي على سواء التفاهم ده …
روحت أنا حطيت ايدي على كتف خالتي وخدتها وداخلين قولت في بالي ابن المتناكة ده هاج على خالتي دلوقتي ولا أنا غلطان، روحت بصيت ورايا لاقيت جمال مبرق في طيزها اوووي بياكلها بعنيه، المهم دخلنا وأنا عمال أفكر هو ازاي يهيج على خالتي ومراته فرسة، اه خالتي اجمد بكتير بس هو معه فرسة بردوه. لاقيت ابويا بينادي علي وهو واقف مع جمال وخالتي جات معايا …
جمال: حقك علي يا عمور بس انت كمان نرفزتني بس خلاص حقك علي، وحقك علي انتي يا هانم. انتي اخت العروسة صح؟
خالتي: لالالا أنا أم العروسة يا فندم
جمال: لا فندم ايه احنا بقينا أهل قوليلي جمال واسم حضرتك
خالتي: أنا فريال
عمر: بس أنت مش هتضرب نار بقى وتحيينا (بصيت ناحية جمال عند زبه لاقيت منفوخ لفوق عند بطنه كده وباين عليه أنه كبير فشخ)
جمال: عشان خاطر فريال وسيادة المستشار وخاطرك انت كمان يا عمور (ودخل البلكونة وضرب 4 طلقات) …
اللحظة دي لاقيت زينة خرجة من جوه وطلعت مع ابوها وراحت عند كريم وسلموا على بعض وروحت أنا عندهم أنا وخالتي والدنيا تتزحم عندهم اوووي عشان الكل بيسلم على زينة وانا واقف لقيت نهلة مرات جمال جنبي …
نهلة: عقبالك يا قمر
عمر: لا مش ناوي أنا اتجوز
نهلة: ليه بس انت زي القمر لازم تستغل جمالك وتلقط عروسة قمر زيك كده
عمر: لو عندك عروسة شبهك ماشي غير كده لا
نهلة: هههههههه انت عسل (وحطيت ايدها على كتفي وحضنتني من كتفي وبزها خبط في دراعي وضغط عليه) شكرا على المجاملة الجميلة دي
عمر: اسمي عمر .. وبعدين أنا مش بحب البنات البيضة بحب اللي بتبقى في لون بشرتك ده
نهلة: بس أنا للاسف معنديش بنات عشان اجوزك واحدة ولا اخوات في نفس سنك بس ابقى ادورلك اوعدك
عمر: لا متتعبيش نفسك، بس حضرتك مش زعلانة عشان شديت مع جوزك
نهلة: بالعكس دا انا فرحت (بصيت لها باستغراب اوووي) متخافش أنا وجمال هنتطلق بس مستنية ابني يخلص ثانوية عامة السنادي، معلش أنا صريحة ده طبعي
عمر: لالالالا عادي .. مش قولتلك من شوية متتعبيش نفسك، اهو الفرج جاه من عنده
نهلة: هههههههههههه (ماتت من الضحك) انت مسخرة خالص انا حبيبتك من ساعة ما اتخانقت مع جمال المجنون
عمر: مجنون !! ليه مجنون مش فاهم؟
نهلة: هو مجنون حرفيا دماغه فيها حاجة غلط خلي بالك منه
عمر: على نفسه أنا مش بخاف
نهلة: استني هسلم على زينة ورجعلك
عمر: خدي راحتك (وركزت على طيزها وهي ماشية احاا طيزها استيك بتتمط وهي ماشية) ….
المهم فضلت أنا بشرف على الستات اللي بتخدم على الناس وكده بس أنا عيني على نهلة عجبتني اووووي ودخلت دماغي، وفجأة عيني جات على جمال واقف ورا خالتي وحط أيده على ضهرها ولاقيت خالتي اتكهربت، لفت برقبتها بس وهو نزل لها شوية عند ودنها وزبه كان بيحك في فردة طيزها الشمال، هو قالها حاجة في ودنها لاقيت خالتي شاورت بايدها بمعنى اتفضل، ولاقيتهم خرجوا من باب الشقة وراحوا الشقة التانية اللي هما ساكنين فيها، روحت أنا استنيت دقيقة ودخلت الشقة بس من الباب التاني ولاقيتهم واقفين عند البلكونة، جمال كان جوه البلكونة بيتكلم في التليفون وبيشرب سيجارة وبياكل خالتي بعينيه من فوق لتحت وانا واقف ورا عمود كده هايج من منظر خالتي وطيزها، هي كانت واقفة بره البلكونة، لاحظت أن جمال كل شوية أما خالتي تبعد وشها عنه وتبص في حتة تانية الاقيه نزل لعب بايده في زبه احاااااا ده هايج على خالتي نيييك.

وبعدين لاقيته خرج من البلكونة وقال لخالتي معلش خدتك من المعازيم بقى بس أنا عايز ادخل الحمام ممكن ولا مش ممكن، لاقيت خالتي بصوت واطي اه ممكن، خالتي ساعتها كانت شايفة زب جمال من على البنطلون، قالها ايه؟ قالتله اه اتفضل. وخالتي مشيت وانا ساعتها شوفت زب جمال من البنطلون. احااااااا ده كبير نييييييك ،تقييم لطوله ممكن يطلع اطول من بتاع رزق يعني ده 27 أو 28 سنتي او ممكن يبقى 29 سنتي كمان، وده باين أنه تخين، بتاع رزق كان طويل ورفيع.

المهم لاقيت خالتي دخلت الممر عشان تدخله الحمام اللي في نص الممر ولاقيته بيفك الحزام ولفه في ثواني وحطه في جيب الجاكيت عشان زبه يطلع اكتر من البنطلون وماشي ورا خالتي، روحت أنا ورا العامود اللي في بداية الممر وبيني وبينهم حوالي 3 أو 4 متر، لاقيت خالتي فتحت له نور الحمام وقالتله اتفضل، لاقيته حط أيده على كتفها بشكل غريب وطبطب عليه وقالها تسلمي ودخل قفل الباب وخالتي فضلت واقفة بره،
دقيقة أو أقل وسمعت حاجة وقعت في الحمام ولاقيت باب الحمام اتفتح وجمال بيقولها الحمام ده مش نضيف من القعدة، وكمان موبايلي وقع ومش لاقي البطارية.
أنا مش شايف جمال لكن خالتي على وشها علامات ذهول ولاقيت خالتي قالتله نشوف البطارية وادخلك الحمام الخاص بتاعي أنا وجوزي، المهم لاقيت خالتي دخلت الحمام استنيت ثواني ودخلت اتسحب واحدة واحدة لحد ما وصلت على طرف باب الحمام احااااااااا المنظر كالتالي:
جمال قالع البنطلون بتاع البدلة وحاطه على الغسالة وقالع الجزمة ولابس شبشب الحمام والكلوت اللي هو لابسه سبعة وزبه واقف على الجنب ورأسه على طرف الكلوت لو اتحرك شوية زبه هيخرج من الكلوت …
خالتي: انت مشوفتهاش وقعت فين طيب؟
جمال: أنا مخدتيش بالي وانا بقلع البنطلون عشان اعمل حمام لاقيت التليفون وقع وكل حاجة راحت في حته لاقيت التليفون والضهر بتاعه مش لاقي البطارية
خالتي: متقلقش أنا هلاقيها دلوقتي بس أنا هدور ورا القعدة الاول ..
وخالتي راحت عند القعدة واطت ضهرها اووووي عشان تبص وراها وتحتها وجمال في ثانية أما شاف طيزها موطية لاقيت زبه نط من الكلوت، احاااا زبه اسود وعروقه مشدودة نيك ورأسه كبيرة، ولاقيت هو نزل الكلوت بتاعه وطلعت بقية توقعاتي صح 28 أو 29 سنتي، وفي دماغي طيب يا خالتي المره اللي فاتت ضربتي الترازي بالمقص، طيب ده عميد وكمان انت شكلك خايفه منه من ساعة ما شوفتيه. بقااااا عندي فضول اعرف خالتي هتعمل ايه. مش دياثة بردوه بس كل دي مواقف بتهيجني على خالتي واعرف كمان سكة ادخل لها منه عشان الموضوع بيني وبينها معقد.

المهم جمال بقى بيضرب عشرة على طيز خالتي حوالي دقيقة وصوت طرقعة زبه بقيت واضحة بس خالتي خايفه أو معندهاش جرئ تلف وتشوفه، المهم أما لاقى خالتي بتقوله مش هنا وبترفع ضهرها دخل زبه في الكلوت بس رأس زبه وربع زبه حرفيا طلعين من جنب الكلوت، وخالتي شافته وشها ابتدأ يحمر لاقيتها بتقوله أنا هنزل اشوفه تحت صندوق الغسالة وبعدين تحت الغسالة، وجابت فوطه وحطتها على الارض ونزلت على ركبها دخلت صندوق الغسالة (اللي فيها حنفية الغسالة ومستلزمات الغسيل هم كان زي صندوق كده له درفتين جرار بتتفتح زي الشباك من فوق ومفتوح من تحت زي عقب الباب) المهم هي فتحت درفتين الجرار وخلت بينهم ولاقيت جمال نزل الكلوت ونزل على ركبه وراها وقالها استني انورلك بفلاش الموبايل التاني، وهي قالتله ياريت عشان اشوفها. وفتح الفلاش ولاقيت هو حط زبه على طيزها من بره وكان زبه وصل لحد أول ضهرها وهي حركت جسمها أما زبه لمس طيزها لاقيت زبه ناشف اوووي واترفع ونزل على طيزها
جمال: ها شايفة ولا ادخل ايدي اكتر (ابن المتناكة كان اصلا ضرب فلاش الموبايل في ضهر خالتي هو قصده يدخل زبه)
خالتي: لا أنا مش شايفة حاجة قرب ايدك اكتر (ابتدأ يحرك وسطه لقدام وورا وزبه بقى يتحرك فوق طيزها وبضانه بتخبط في طيزها من تحت)
جمال: ها وكده شايفه (قرب الموبايل عند قفاها وأيده التانية نزل بصوبعين وضغط على زبه بيها علشان زبه يضغط اكتر على لحم طيزها)
خالتي: لا قرب ايدك كمان
جمال: طيب استني كده (لاقيت جمال شال زبه من على طيزها وحطه على فلقة طيزها وابتدأ يحشر بين فلقتين طيزها وحط الموبايل ورا رأسها) ها شايفه كده
خالتي: لااا اممم
جمال: طيب وكده (كان نص زب جمال بين فلقة طيز خالتي ودخل الموبايل جوه الصندوق)
خالتي: ااااه ااااه كده شايفة (لاقيت جمال بيحشر زبه اكتر بس مش عارف عشان فستان خالتي ضيق اصلا، فضل ينيك في طيزها من على الفستان وبكل بجاحة بقى يزواد السرعة ونزل بايده قفش فردة طيز خالتي اليمين ويضغط عليها جامد) البطارية مش هنا هتلاقيها تحت الغسالة
جمال: ماشي نشوفها تحت الغسالة اتحركي (وضربها على طيزها)
خالتي: في ايه يا جمال انت بتضربني كده ليه بالراحة
جمال: حقك علي (ونزل باس فردة طيزها اليمين)

أنا زبي بقى على آخره، المهم هي خرجت من الصندوق ونزلت تحت الغسالة وهو كل ده وراها وزبه محشورة في طيزها ولاقيت ايده اتحركت ونزل مسك بزها وهي اه، لاقيتها قامت وهو دخل زبه في الكلوت.

قيّم هذه القصّة

كم نجمة ستعطيها؟

متوسط النتائج 4.5 / 5. عدد المقيمين 34

كن أوّل من يقيّم

تعليقان اثنان على “النّسوان البلدي – الحلقة العاشرة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: Content is protected !!