صحيت الصبح وكانت ايفسون نايمة لسه في حضني وطبعا الانتصاب الصباحي عامل شغل ولسه زبري جوا كسها وهي كمان فتحت عينها
انا: صباح الجمال يا حلوة
ايفسون: صباح النور يا قلب الحلوة، هو انا بحلم ولا انا فعلا في حضنك
انا: لا مش بتحلمي انت في حضني فعلا
ايفسون: تعرف كان نفسي اوي من زمان اكون بتاعتك انت من قبل حتى ما اعرف اي حاجة ولا اعرف انك ابني
انا: ازاي احكيلي يا حبيبتي
ايفسون: كنت براقبك مع ماسأل قبل ما تعمل العهد أصلا وكنت معجبة بيك اوي بس طبعا القانون انك تجوز جِنية شابة من العيلة الملكية وانا كنت اكبر من ماسأل بكتير وبالنسبة لسني وقتها كنت عجوزة لكن دلوقتي انا شباب زيي زي باقي البنات وبحبك اوي
انا: وانا بحبك اوي ودليل على كلامي اني اتقبلت وجودك بسرعة
ايفسون: مش ندمان يعني انك في حضني دلوقتي
انا: لا مش ندمان لان من واجباتي اني اهتم بيكي يا مراتي
ايفسون: اححح انا مراتك ايوة وبجد مش تمثيل انت فتحتني والسرير يشهد اهو هههههه
انا: الا صحيح انت ازاي مقفولة ولا ده صناعي بقي ههههه
ايفسون: لا يا سافل مش صناعي ولا حاجة انا لما رجعت بشرية طبيعي يرجع جسمي كامل وسليم من كل حاجة
انا: وانت ليه قلبتي عليا امبارح انا كنت متلخبط
ايفسون: اسكت علشان انا كنت ناوية ليك على نية وحشة اوي وانت لحقت نفسك
انا: طيب ههههه وبخصوص باقي العيلة
ايفسون: هسألك سؤال وتجاوبني بصراحة ممكن
انا: اسألي يا روحي
ايفسون: نمت مع نبيلة امبارح صح
انا: اشمعنا بتقولي كده
ايفسون: عمار ممكن متكبدش وتقولي
انا: الصراحة اه نمت معاها نبيلة كانت هتموت ويحصل الموضوع ده من وقت جوازي
ايفسون: ماشي انا اه غيرانة عليك وهتجنن منهم بس فاهمة انك بتحافظ علينا بس خليني مميزة زي ما ماسأل مميزة عندك وبعتتك ليا هههههه وقامت ايفسون تدخل الحمام
انا: خدي هنا انت متفقة مع ماسأل على الليلة دي
ايفسون: الصراحة اه هههههه هحكيلك يا قلبي
فلاش باااااااك
بعد ما ايفسون اتعصبت من حركة عمار ونزل وسابها ماسأل دخلت ليها تسألها على حاجة
ماسأل: ايفسون كنت عوزاكي…. اي ده انت بتعيطي ليه مين زعلك
ايفسون: مفيش يا ماسأل عايزة ايه
ماسأل: مفيش ازاي مالك
ايفسون: يرضيك اللي حصل ده وحكت ايفسون لماسأل على كل حاجة
ماسأل: متزعليش عمار اكيد متلخبط تحبي اساعدك
ايفسون: ازاي وبعدين انت مش غيرانة انه بيلمس غيرك
ماسأل: بالعكس بغير عليه من الهواء الطاير بس هو مخليني مميزة عنده ومش بيحرمني من حاجة وكمان الحمل دلوقتي بيتعبني ولازم يثبت يعني عمار لازم يوقف يلمسني شهرين على الاقل واكيد مش هيستحمل يبقي احنا أولة بيه بدل ما واحدة شرموطة من برة تلف عليه وتأخدوا مننا
ايفسون: صح عندك حق بس انت عارفة اني بحبه اكنه حبيبي مش ابني
ماسأل: خلاص سبيلي الحوار ده وهخليه ينيكك بكرة وعد مني اول ما نوصل انجلترا هينكك هناك ويبات في حضنك كمان
ايفسون: لو حصل اللي بتقوليه ده هتكوني عملتي معايا حركة جدعة اوي وعيني ليكي
ماسأل: مش عايزة عينك عايزة كسك يرتاح وبس يا حبيبتي أسيبك بقي
رجوع من الفلاش بااااااااك
ايفسون: بس يا سيدي ده اللي حصل
انا: ماشي يا ايفسون انت وهي انا هربيكم هههههه
ايفسون: ههههه طب تعال ناخد شاور سوا علشان كفاية عليهم كده تعويذة النوم
انا: احا انت عملتي عليهم تعويذة نوم علشان كده كنتي بتصوتي براحتك
ايفسون: هيهيهيه ايوة يلا بقي
دخلت انا وايفسون خدنا شاور سوا والموضوع مكنش شاور وبس عملت معاها واحد تاني قوي وعجبني وعجبها اوي
خرجنا من جوا وهي مش قادرة تمشي ههههه
ايفسون: يخربيتك كسي مش قادرة منه مش قادرة أقفل رجلي يا عمار
انا: سلامتك يا روحي شوية والورم والاحمرار هيخفوا حقك عليا
ايفسون: ولا يهمك انا مبسوطة اوي وبعدين النهاردة صباحيتي يا جوزي يعني براحتك فيا
انا: حقك عليا بس لازم انزل علشان ورايا شغل كتير النهاردة قبل اجتماع بليل
ايفسون: ولا يهمك بس أعمل حسابك انت بقي عندك قوتي دلوقتي لانك شربت عسلي امبارح ولا انت مش حاسس بيها لسه
انا: لا حاسس بيها يا حبيبتي بس لما اجيلك اخر النهار هنكلم وتفهميني اكتر
ايفسون: خلاص ماشي قوم اخرج يلا وانا هفك التعويذة وهستناك على الفطار تحت اتمني اعرف انزل وامشي هههههههه
انا: يلا قومي واديتها بعبوص في طيزها وخرجت
خرجت من اوضة ايفسون وانا معايا هدومي في ايدي وماشي عريان ودخلت الاوضة لقيت ماسأل صاحية
ماسأل: صباحية مباركة يا عريس هههههه
انا: ههههه طب اقولك ايه بجنانك ده بقي تتفقوا عليا يا ماسأل
ماسأل: عايزة ابسطك وادلعك انت تشاور بس وانا اجبلك اي واحدة تحت زبرك المدلدل بين رجلك ده
انا: انت لدرجادي بتحبيني
ماسأل: انا بعشقك وبهواك مش بحبك بس
انا: طبعا مش هسألك التعويذة مقصرتش فيكي ليه لاني عارف الاجابة
ماسأل: بظبط كده لاني جِنية زيي زيها مثلا ههههههه
انا: تمام هلبس وانزلكم تحت يلا قومي نجهز يا روحي
لبست هدومي وكل حاجة تمام وخدت ماسأل ونزلت لقيت كلهم قاعدي على الفطار مستنين نزولي (الكلام ده بعد ساعة من دخولي الاوضة)
انا: صباح الخير عاملين ايه
الكل: بخير يا حبيبي وانت
انا: بخير، معلش النهاردة عندي مشاوير كتيرة ومهمة
أسيل: امال هنروح المستشفي امتي
انا: متقلقيش هنروح لما ارجعلك تاني على اخر النهار او هبعتلك سخر
نبيلة: عمار كنا عايزين نخرج نتمشي شوية في البلد طيب ونعمل شوبينج
انا: حاضر بس بلاش خروج النهاردة يا نبيلة معلش لان النهاردة الاجتماع وانا قلقان عليكم فالافضل تستنوا في البيت
ايفسون: كلامك صح يا حبيبي هنستني هنا وترجع لينا بالسلامة متتأخرش
انا: متقلقوش عليا قمت من على السفرة وبوست كل واحدة فيهم حتى نبيلة وخرجت
صخر: صباح الخير يا عراف احنا جاهزين
انا: صباح النور، في كام راجل هنا يا صخر في حراسة البيت
صخر: هنسيب هنا 30 شخص يا عراف
انا: وفي العربيات كام شخص
صخر: احنا 4 عربيات كل عربية 4 اشخاص يعني 16 شخص
انا: كتير أربع عربيات يا صخر احنا هنتحرك ب3 عربيات وسيب باقي الرجالة هنا مع حراسة الفيلا وعايزهم مفتحين عينهم كويس اوي
صخر: اوامرك تمام
انا: طمني خلصتوا اجراءات جثة عامر
صخر: خلصت ياباشا بس لسه معرفناش مين عمل كده لان شخصيته غامضة ومجهولة
انا: تمام يا صخر بس انا مش هسيب حق عامر، ودلوقتي هنتحرك على الشركة عند ابراهيم العطار يلا
داخل فيلا العراف في انجلترا
ايفسون: ممكن نقعد نكلم شوية مع بعض يا جماعة
نهي: تمام يا ايفسون نقعد ونكلم
ايفسون: تعالى يا أسيل معايا عوزاكي في حاجة لوحدنا
أسيل: ماشي يلا
قامت أسيل مع ايفسون وطلعوا الاوضة
ايفسون: الكلام اللي هنكلم فيه كلام كبار يا حبيبتي وانت لازم ترتاحي فيلا نامي شوية وعملت ايفسون تعويذة النوم على أسيل واخرت نفسها 5 دقائق ونزلت ليهم
نهي: امال أسيل فين منزلتش ليه
ايفسون: قالتلي انها تعبانة شوية وهتريح فوق تعالوا ندخل المكتب بقي ونكلم مع بعض شوية
ماسأل كانت فهمت ايفسون هتعمل ايه وهتكلم في ايه بس لازم تبين قدامهم انها متعرفش حاجة
نهي: خير يا بنتي قلقتيني
ايفسون: بصوا بقي بلاش نلف وندور على بعض انا كنت في حضن عمار طول الليل وكان بينكني وفتحني كمان واتجوزتوا
نهي: ايه انت بتقولي ايه ازاي تعملي كده
ايفسون: زي مانت بتعملي كده يا نهي ولا مش من حقي اني اتمتع بابني وكمان حبيبي
نهي اكسفت لان برضو مهما كان الكل يعرف بس محدش يعرف ان التاني عارف
ماسأل: محدش يكسف من التاني احنا عيلة واحدة ودلوقتي احنا كلنا حريم العراف قصدي عمار العراف يعني كل واحدة فينا كسها مفتوح من نفس الزبر
نبيلة: احمم انا استأذن لانكم عيلة في بعض وانا مليش دعوة بالكلام ده
ايفسون: رايحة فين يا نبيلة عيب عليكي امال كنتي في الفندق مع عمار بتعملوا ايه بتلعبوا كوتشينة مانت اتناكتي من نفس الزبر اللي فتحني امبارح
نبيلة: احمم طيب يا ايفسون بس انا كان عندي ظرف ومقدرتش امسك نفسي انا اسفة يا ماسأل على الحركة دي
ماسأل: متعتذريش انا عارفة كل حاجة وانا كمان اللي خطط انه ينام مع ايفسون وجمع بيني وبين نهي يوم ما أسيل تعبت
احنا عيلة واحدة وكلنا دلوقتي مجوزين من عمار وبنحب عمار وكل واحدة فينا عند عمار ليها معزة خاصة بيها سوا بقي اجوز واحدة تانية او لا هنفضل كلنا برضو حريم عمار حد فيكم عنده اعتراض
ايفسون: انا عن نفسي مش ناوية اسيب جوزي ولا اتنازل عن حبي ليه لو على جثتي حتى
ماسأل: وانا كمان بحبه ومش هقدر استغني عنه
نهي: وانا كمان بحبه وبحب وجوده في حضني ومقدرش اعيش من غيره
نبيلة: بصراحة وانا كمان بحبه من اول يوم عرفته فيه وما صدقت يلمسني
ايفسون: يبقي حلو اوي كده كلنا اتفقنا ومحدش فينا خبئ على التاني حاجة وهنفضل زي ما احنا عادي بس قدام باقي العيلة والغريب احنا اهله وبس وقدام عمار احنا مراتاته وشراميط زبره موافقين
الباقين: موافقين
ماسأل: طيب وأسيل اللي هتموت عليه دي وهو رافض
ايفسون: سبيه هو هيلمسها في الوقت المناسب
نهي: أسيل فعلا هتجنن عليه انا خايفة عليها اوي
ماسأل: متقلقوش عليها، بس انا عايزة اقولكم حاجة بس لسه هي مش أكيدة
ايفسون: خير قولي
ماسأل: واحنا عند سيلين وبنسلم عليها حسيت انها هتموت على عمار كسكس ونيك
نهي: لا متهزريش ما سيلين متجوزة ليه هتفكر كده
ماسأل: معرفش بس انا حسيت بكده وشوفته في عينها كمان
ايفسون: الايام هتبين
نبيلة: اقولكم سر انا كمان طيب
الكل: قولي
نبيلة: نهال هتموت على عمار وكانت بتجسس عليه هو ولميس وهو بينيكها
ايفسون: هههههه هي نسوان العيلة كلها هتموت على الراجل الدكر اللي فيها ولا ايه
الكل: شكلها كده هههههههههه
نهي: وسوزان كمان ههههههههه
ايفسون: احا كده الواد هيتشفط مننا اهدوا شوية ههههههه
نهي: هههههه كفاية رغي نسوان بقي وسيبوا القُراء تقرأ اللي بيحصل مع عمار
شركة العراف في انجلترا
عز: اقادر اساعد حضرتك ازاي
انا: بلغ ابراهيم العطار
عز: مين حضرتك أصلا علشان ابلغ مستر ابراهيم
صخر: اكلم عدل انت قدام العراف
عز بصوت قلق وخوف: انا اسف مكنتش اعرف حضرتك اتفضل يا فندم اتفضل
انا: مش تختار الناس اللي مشغلها معاك يا ابراهيم
ابراهيم: نورت يا عراف حقك عليا ميعرفكش لسه
عز: اسف يا عراف باشا
انا: اطلع برة وسيبنا لوحدنا
عز بيكلم صخر: اتفضل معايا يا استاذ
انا: انت اهبل يابني اطلع برة بقولك
عز بغضب خرج وقفل الباب وراه
انا: ايه العبيط ده يمشي حالاً وتجيب واحد غيره
ابراهيم: اوامرك حاضر بس روق انت
انا: ايه الاخبار واحكيلي كل حاجة حصلت من اول ما وصلت لحد دلوقتي
ابراهيم: انا بعتلك تقارير بكل حاجة
انا: مش هعيد كلامي تاني انا سامعك
ابراهيم: اسف اللي حصل
فلاش بااااااااااك على لسان ابراهيم العطار
وصلت لندن واول ما نزلت من الطيارة كانت رجالتي وعز مستنيني
عز: نورت يا صاحبي الشركة وكل حاجة جاهزة
ابراهيم: بنورك يا عز اتحرك بينا على الشركة
وصلت الشركة وبعد ما قعدت على مكتبي لقيت الزيارة المتوقعة من سيلفيا وتشارلي
تشارلي: انت بقي اللي قتلت ابويا بس متوقعش لان باين عليك شخص ضعيف
ابراهيم: كلمة غلط كمان وهقتلك انت كمان مكانك
سيلفيا: بص يا مستر ابراهيم انا واثقة انك ستارة للراجل الي مشغلك واكيد هو بعتك تحل محله لحد ما يفضي ويجي بنفسه
ابراهيم: تحبي اقتلك اي شخصا وقتي علشان تصدقي اني انا اللى قتلت مارتن
سيلفيا: سيبك من كل ده انا مستنياك على العشاء بليل يلا يا تشارلي
ومشيت سيلفيا وانا شوفت اللي ورايا وتابعت الشغل ولقيت ان الشركة بتكسب زي ما كان مارتن عايش واكتر كمان وروحت زورت الاماكن اللي تابعة لينا ومن ضمنهم بيت الدعارة ولقيت كل حاجة تمام
وجيه وقت العشاء بليل وكان في بيت سيلفيا
سيلفيا: كنت واثقة انك هتيجي
ابراهيم: لما واحدة حلوة زيك تطلب مني اجي لازم اجي أكيد
سيلفيا: شكرا على المجاملة اتفضل
ابراهيم: ها بقي عايزة توصلي لايه
سيلفيا: تعجبني وانت عارف انا عايزك ليه، ايه رأيك تبلغ الراجل بتاعك يسيبلي بيت الدعارة وفرع الشركة اللي في فرنسا واكون تحت امره وخدامته العمر كله
ابراهيم: غريبة يعني هتبيعي تشارلي علشان تكوني تحت رجلي العمر كله
سيلفيا: هعديهالك مع اني واثقة انه انت مجرد تمويه وستارة
ابراهيم: هفكر وارد عليكي سلام
وقابلتها كمان امبارح وطلبت مني انها تقعد معاك وتكلموا سوا وهي اللي بتمول تشارلي بكل حاجة وفاكرة اننا مش عارفين كده بس عايزة تستفيد من وراه
رجوع من الفلاش بااااااااك
انا: حلو اوي اتصل بيها وحدد معاد بعد ساعة من دلوقتي ولما نشوف الأبلة دي عايزة ايه
صخر: عراف في حاجة عايزك فيها
قمت مع صخر على جمب
انا: خير في ايه
صخر: عرفت دلوقتي ان هالة المحمدي هنا وبتحاول توصلك
انا: نعم بتعمل ايه هنا اصبر هفتح تليفوني من امبارح مقفول
فتحت تليفوني ولقيت رسائل كتير على الواتساب ومن هالة ومكالمات لس لفت انتباهي رسالة مكتوب ليا فيها مهمة جدا شوفها بدل ما تكون عبيط طول حياتك
انا: خد ابراهيم واطلعوا برة يا صخر
صخر: اوامرك
خرج صخر ومعاه ابراهيم وانا قعدت اشوف الرسالة دي
وفتحتها ولقيتها فيديو هالة وشيرين السكرتيرة بتاعتها وهي هالة نايمة تحت منها وبتصوت ومبسوطة اوي وعمالة تقول انا مبسوطة اوي وبحبك وبحب لمستك لجسمي
انا: بتخونيني انا يا هالة لا وكمان مع واحدة ومتصورة
لقيت هالة بتتصل بيا وانا متعصب ولسه مخلص الفيديو بتاعها
انا: الو نعم
هالة: اخيرا تليفونك جمع انت كويس طمني عليك
انا: انا بخير وكويس عرفت انك هنا هبعتلك صخر يجيبك انت لوحدك
هالة: لا انا وماما مع بعض جيت اطمن عليك اول ما سمعت الخبر
انا: خلاص هبعتلك صخر يوديكي البيت ولما اخلص مشاويري هرجع
هالة: مالك في ايه انت كويس
انا: ايوة كويس سلام
قفلت هالة مع عمار بس وهو قالب عليها وهي حست بكده
سلوي: ايه خير طمنيني
هالة: كويس بس طريقته متغيرة معايا وبيعاملني وحش اوي
سلوي: احيه ليكون عرف حاجة
هالة: هيعرف منين يعني هو انا قولتله لسه
سلوي: لتكون شيرين مصوراكي
هالة: يا نهار اسود لو كلامك صح يا ماما يبقي عمار شاف الفيديو ومتغير معايا علشان كده
سلوي: مش قصدي اخوفك بس كل شئ وارد
هالة: هتبقي مصيبة لو سمع من حد غيري الأول
سلوي: اهدي كده وعرفيني قالك ايه
هالة: هيبعت صخر يأخدنا ويروحني البيت عندهم
سلوي: خلاص يبقي معرفش حاجة
في الشركة عند العراف انجلترا
ابراهيم: خلاص يا عراف جاهزين نتحرك لو حابب
انا: هروح انا يا ابراهيم وانت كمل شغل الشركة
ابراهيم: مش محتاجني يعني معاك
انا: لا انا تمام لوحدي يلا يا صخر
نزلنا تحت وبلغت صخر يروح يجيب هالة من المطار وانا هروح مشوار المقابلة
انا: وامسك كمان ده رقم موبايل عايزك تعرفلي كل حاجة عنه لانه مقفول
صخر: حاضر بس بقولك ايه متأخر نفسك نص ساعة بس اجيب هالة وارجعلك قبل ما تروح
انا: ماشي خلاص انا هروح اشوف الدكتور ومستشفي أسيل وانت خلص وكلمني واه صحيح هالة هتحاول تعرف منك اذا انا كنت تمام ولا لا….قولها لا متعصب جامد ومش طايق نفسه
صخر: اسف في سؤالي في حاجة ولا ايه
انا: لا مفيش بس مستني منها خبر لو قالته تمام مش قالته يبقي من النهاردة هالة المحمدي هتطلع برة حياتنا خالص
صخر: الموضوع شكله كبير انت هتخبئ عن صاحبك وحامل اسرارك
انا: بعدين يا صخر هنتكلم يلا روح
خدت العربية وكان معايا حراسة وطلعنا على المستشفي وكانت اشهر مستشفى في لندن وقابلت دكتور جاك
دكتور جاك: اهلا بيك يا عراف نورت لندن
انا: بنورك يا دكتور، بعتذر جيت بدري شوية
دكتور جاك: لا عادي مفيش مشكلة
انا: انا قولت اجيلك لوحدي في البداية أطمن منك على أسيل وبعدين نحدد واجبهالك هنا
دكتور جاك: بص يا عراف لما وصلتني التقارير والفحوصات منك انا بصيت عليها كويس اوي ولقيت في أمل ونسبة شفاء 90% ومتقلقش دي نسبة كبيرة اوي في العمليات دي
انا: لازم اقلق يا دكتور أسيل مش اختي وبس أسيل بنتي
دكتور جاك: متقلقش والاستاذة أسيل تقدر تدخل المستشفي من بكرة عادي ونبدأ فحوصات
على الجانب التاني صخر وصل عند هالة
صخر: نورتي يا هالة هانم واسف على تأخيري اتفضلوا
هالة: ولا يهمك يا صخر
ركبت هالة وامها العربية واتحرك بينهم صخر
هالة: عمار كويس يا صخر الرصاصة جت في مين
صخر: العراف بخير ، الرصاصة جت في عامر ومات
سلوي: يا حبيبي ده لسه شباب
صخر: نصيبه ضحي بنفسه ووقف قدام العراف قبل الرصاصة ما توصل
هالة: ممكن اسألك على حاجة ومتخبيش عليا انا عارفة انك صاحب عمار مش مجرد قائد حراسة
صخر: اتفضلي ولو هقدر اجاوب هجاوب
هالة: عمار متغير او باين عليه اي حاجة
صخر: حاجة زي ايه مثلا، لانه حزين بسبب اللي حصل لعامر
هالة: قصدي متعصب جامد او شاف حاجة عصبته
صخر: هو حصل حاجة غريبة النهاردة لما فتح تليفونه لقي رسالة من رقم مجهول وكان فيها فيديو وامر الكل يخرج برة ومن وقتها وهو مش طايق نفسه حتى اداني الرقم ابحث عنه
هالة بصوت خوف وبتبص لسلوي: فيديو ايه ده
صخر: معرفش حاجة قولتلك كل اللي اعرفه
سلوي بصوت همس: اهدي ومتبينيش حاجة، بس شكل عمار عرف
هالة: انا خسرت عمار
صخر بعد 10 دقائق بلغ هالة انهم وصلوا الفيلا ونزلت هالة وهي واحدة تانية خالص وخايفة من اللي هيحصل
هالة: استني يا صخر عمار فين
صخر: العراف في اجتماع وانا راجعله تاني
هالة: ادخلي انت يا ماما انا لازم اشوف عمار
صخر: حضرتك هترجعي معايا يعني
هالة: اه يلا اتحرك
صخر وهو على الطريق بعتلي رسالة ان هالة جاية معاه قولتله يجيلي كافيه كذا واستنيت هناك بعد ربع ساعة وصلوا
هالة: هو ده اللي في اجتماع مجتش تأخدني ليه من المطار
انا: مش فاضي ورايا شغل ومشاوير كتير
هالة: شغل ومشاوير أهم مني يعني
انا: مش فكرة اهم منك، فكرة اني مش فاضي جيتي ليه مش المفروض ترتاحي
هالة: وحشتني قولت اشوفك الأول واعزيك في عامر
انا: اوكي شكرا، تقدري ترجعي البيت وخدي صخر يرجعك وهيجيلي تاني
هالة بغضب وصوت مخنوق: انت بتكلمني كده ليه انا عملتلك ايه
انا: معملتيش حاجة انا ورايا شغل يلا سلام
مسكتني هالة من ايدي قبل ما اقوم: طب استني عايزة احكيلك حاجة
انا: لا متحكيش حاجة وفري كلامك، كل حاجة وصلتني ومسكت تليفوني بعتلها الفيديو على الواتساب
هالة: احلفلك باية انه متعدل عليه وانا معملتش كل الاصوات دي ولا قولت كده صدقني
انا: كان نفسي اصدقك بس لو كنتي جتيلي من الأول وحكتيلي كان ممكن اسامحك
هالة: انا اتلعب بيا وفي الاخر قمت وهزقت شيرين وقولتلها انها شيطانة واني بحبك انت وهي لعبت في عقلي بكلامها وحركاتها
انا بصوت غضب: وانت صغيرة علشان حد يلعب بعقلك ولا تقلعي هدومك كلها بسبب كلمتين
هالة بعياط: امال انا جتلك ليه، علشان احكيلك انا اسفة يا عمار
انا: مش عايز اشوفك تاني يا هالة
هالة بعياط وانهيار: عمار متسبنيش يا عمار…..انت الامان بتاعي متمشيش ارجوك
خرجت برة ولقيت صخر مستني كالعادة
انا: ادخل خد هالة ورجعها الفيلا لحد ما تطمن انها دخلت وترجعلي تاني انا هستني في عربية حراسة
صخر: في حاجة ولا ايه
انا: بعدين يا صخر
دخل صخر ولقي هالة منهارة من العياط
صخر: انا اسف بس لازم نتحرك دي اوامر العراف
هالة: هو مشي صح مشي ومسمعنيش
وقامت هالة مع صخر وخرجت ملقتنيش برة كنت دخلت عربية حراسة وهي منهارة ودموعها نازلة بشكل يخوف
خدها صخر ووصلها لحد البيت وأطمن انها دخلت زي ما قولتله وبعتلي رسالة انه تمام
في فيلا العراف لندن
دخلت هالة من الباب ولقيتهم كلهم قاعدين مع سلوي
سلوي: مالك انت معيطة ليه كده في ايه
هالة بعياط: عمار سابني، عمار بعد عني ومسمعنيش حتى
ايفسون ونهي: مالك يا حبيبتي حصل ايه
أسيل: انت كويسة ليه بتعيطي جامد كده أكيد عمار ميقصدش يزعلك
ماسأل: في ايه طيب واهدي واحكيلنا
هالة بصوت اطفالي وعياط: غلطت غلطة كبيرة اوي ووصلت لعمار قبل ما احكيله عليها وهو قالي مش عايز اشوفك تاني
ماسأل خدت هالة في حضنها: طيب اهدي وكل حاجة هتتحل أهدي
هالة: انا..انا…انا..عايزة ع..عمار وبدأت تقطع في الكلام ووقعت من طولها
أسيل مسكت التليفون على طول وبتتصل بيا
انا: في ايه يا أسيل انت كويسة
أسيل: اه بس هالة انهارت ووقعت من طولها هات دكتور وتعال بسرعة
انا: اقفلي طيب سلام، صخر خد دكتور وارجع الفيلا لان هالة اغمي عليها وسيبني بقي اروح اشوف ميتين ام المشوار بتاعي
صخر: انت مش هتيجي معايا بتقولك هالة اغمي عليها
انا: لا مش جاي
صخر: انا مش عايز اعرف حاجة بس للدرجادي الغلطة اللي حصلت تخليك متطمنش عليها بنفسك
انا: اه يا صخر وياريت بعد ما تفوق وتكون كويسة تأخدها وتوديها أوتيل لحد ما تسافر بلدها تاني
وصل صخر للفيلا ومعاه الدكتور ودخل الدكتور وكشف على هالة ولما فاقت خرج ليهم
سلوي: خير يا دكتور طمني بنتي كويسة
الدكتور: اتعرضت لصدمة عصبية مع قلة الأكل علشان كده وقعت وتعبت مينفعش تتعرض لاي عصبية
ايفسون: شكرا يا دكتور وصليه يا أسيل لتحت وصخر هيتعامل
سلوي دخلت لبنتها جوا وأطمنت عليها بس هالة سألت عليا
هالة: هو عمار مجاش يا ماما
سلوي: لا يا حبيبتي مجاش بعت صخر بالدكتور
برة الاوضة أسيل طلعت ومعاها رسالتي اللي صخر قالها ليها تحت
أسيل: في مشكلة عمار بعت وبيقول هالة تتنقل لاوتيل وحجز ليها تذاكر طيران
ماسأل: أكيد الموضوع كبير واحنا لازم نعرف حصل ايه لان بصراحة انا بحب هالة وانتوا معيا ولا ايه
نهي: طيب تعالوا ندخل لها ونشوف الموضوع يمكن نعرف نحل المشكلة
ايفسون: عاملة ايه يا هالة
هالة: كويسة يا طنط
أسيل: هالة انا اسفة بس عمار بعتلك دول
هالة مسكت الحاجة وعرفت انها مفاتيح اوض في اوتيل وتذاكر طيران
هالة: لدرجادي مش عايز يشوفني ولا يسمع صوتي حتى
ماسأل: هالة انا بحبك من اول يوم وانت عارفة، ممكن تحكيلنا حصل ايه يمكن نقدر نساعدك
هالة حكت ليهم كل حاجة حصلت معاها وقد ايه هي غبية انها عملت كده وخسرتني ومكنتش في وعيها ولا حتى تعرف الفيديو وصلني ازاي
ماسأل: مفيش اوتيل ولا حاجة اقعدي هنا ده بيتك وانا هكلم مع عمار لما يجي
سلوي: مش حابيين نعمل مشاكل بينكم يا ماسأل
ايفسون: مفيش مشاكل يا سلوي احنا عيلة واحنا عارفين ان هالة بتحب عمار وهو كمان معجب بيها وعايزها بس طبيعي يحس انها خانته ويزعل منها خصوصا اللي حصل ده
في مطعم مشهور في احياء لندن
سيلفيا: مواعيدك مظبوطة يا عراف
انا: وايش عرفك اني العراف مش يمكن بعتلك حد تاني
سيلفيا: انت الوحيد اللي تقدر تعمل اللي عملته ده وانا واثقة من اول يوم ان مستر ابراهيم مش هو الراجل اللي قتل مارتن
انا: سمعت انك عايزة تشوفيني ها انا سامعك
سيلفيا: الصراحة هموت عليك من اول مرة شوفتك فيها وانت خلعت مني وعايزة راجل زيك يزور جسمي ويبسطني معاه
انا: ده انت واثقة بقي، المهم يا سيلفيا عايزة ايه
سيلفيا: حاضر هقولك انا عارفة انه صعب تثق فيا بس انا فعلا مش ناوية على شر ناحيتك لاني مش عبيطة وعارفة ان لو دخلت حرب قدامك هخسر فيها لانك اقوي بكتير
انا: وبعدين كملي
سيلفيا: عايزة اكون دراعك اليمين هنا وكمان بصراحة عايزة بيت الدعارة ده شغلي اللي بفهم فيه من زمان وعايزة ملكيته
انا: وايه اللي يخليني اوافق على كلامك ده كله وانا اصلا في ثواني اقدر اخلص عليكي انت وتشارلي
سيلفيا: بص يا عراف انا مستعدة اكون خدامة ومخلصة ليك بس تساعدني في كذا حاجة هقولك عليهم وبخصوص تشارلي مستعدة اسلمك رقبته لو حابب ولو ده هيثبتلك صداقتي ليك
انا: وايه يخليني اثق فيكي وانت اصلا بتبيعي ابن صاحبك اللي مات
سيلفيا: بزنسس اذ بزنسس وانا البزنسس بتاعي معاك انت مش مع تشارلي اللي محلتهوش الا 10 مليون دولار وامه واخته خدوهم
انا: ماشي يا سيلفيا هفكر وهبعتلك ردي مع حد يجيبك لعندي سلام
خلصت القاعدة مع سيلفيا وطلعت تليفوني أعمل مكالمة كانت منتظرة من وقت طويل
انا: في نفس المكان بعد نصف ساعة
الصوت: اوامرك هتلاقيني هناك
وصلت المكان بعد نصف ساعة وكانت العربية قدامي ونزل منها الشخص اللى هقابله
صوت: نورت يا عراف المقابلة دي كنت مستنياها من بدري اوي
انا: بنورك يا رحمة وحشاني
رحمة: وحشتيني اكتر بجد غيبة طويلة يا عراف
انا: دورك في نهاية السلسلة يا رحمة هتعترضي يعني ههههههه
رحمة: مقدرش اعترض بس من النهاردة مش هسيبك تاني
انا: لا من النهاردة هتبقي معايا في النور قوليلي الاخبار ايه
رحمة: قدرت اتمكن وزرعت جواسيس في جهاز المخابرات الانجليزي وبتجيلي المعلومات اللي بحتاجها وكل حاجة عاملة ليها تقارير وجاهزة انك تقرأها
انا: جميل اوي اهنيكي على شغلك دائما بترفعي رأسي مفيش مرة طلبت منك مهمة الا لما نجحتي فيها يا رحمة
رحمة: تلميذتك يا عمار
(اعرفكم على رحمة: بنت عندها 30 سنة شغالة معايا عميلة وكمان زرعتها في جهاز المخابرات الانجليزية من حوالي سنة ونصف وطبعا علشان يثقوا فيها وتقدر تنجح كان ممنوع نتقابل او حد يشوفها معايا)
رحمة جسم رياضي ببزاز وسط وبشرتها قمحاوية وشعرها بني وعينها عسلي وطيزها مشدودة ومتوسطة فرسة بيتمناها اي راجل قادر يركب عليها
انا: تمام يا رحمة يبقي لازم نحدد معاد العملية قريب اوي
رحمة: في السلسلة الجديدة بقي يا عراف هههههههه
انا: شاطرة انك على الخط معايا
رحمة: العزاء ليك سمعت ان عامر توفي امبارح
انا: عرفتي مين يا رحمة ولا لا
رحمة: عرفت يا عراف اللي عمل كده هو ……..
خلصت مقابلتي مع رحمة وكمام عرفت منها مين اللي عمل الترحيب ده كله بس مش وقته انك تعرفوا يا عزيزي القارئ
وصلت البيت وكانت الساعة 5 ولقيت الكل قاعدين مع بعضهم بس هالة مش وسطهم
انا: مساء الخير يا جماعة
أسيل قامت تجري وجت لحضني: وحشتني اوي كل ده برة
انا: شغل ومشاغل يا حبيبتي معلش
ماسأل: نورت يا حبيبي عايزة اكلم معاك شوية
انا: طيب عن اذنكم هطلع ارتاح شوية واجهز لاني خارج تاني
طلعت انا وماسأل الاوضة وكانت أسيل لسه في حضني
ماسأل: يا بت انت سيبي حضن جوزي بقي ههههه
أسيل بضحكة: ده بعينك حضنه ده ملكي زي ما هو ملكك ولا ايه يا عمار
انا: تحت امرك يا باشا خليكي قاعدة، في ايه يا ماسأل وليه سلوي وبنتها لسه هنا
ماسال: انا سمحت ليها تقعد يا عمار هالة حكتلنا على كل حاجة وهي فعلا ندمانة وطالبة بس انك تسمعها
انا: ششش متوجعيش دماغي يا ماسأل سيبك منها انا هنام شوية يلا اخرجوا
أسيل: اخرج فين انا هنام في حضنك يا حبيبي
انا: تنامي بأدب هااا ههههههه
ماسأل: تمام يا عمار هسيبك ترتاح وراحت باستني في خدي ونزلت
خدت اسيل في حضني أكتر ونمت فعلا من كتر التعب لاني طول الليل كنت سهران في كس ايفسون ونزلت من 8 الصبح
ايفسون تحت: ها يا ماسأل اكلمتي معاه
ماسأل: مرضيش يسمع مني حاجة وقالي هنام وخرجت
نهي: اسيل فين
ماسأل: نامت في حضن عمار هي كمان سيبتهم ونزلت
هالة نزلت وهما قاعدين: عمار جيه ولا لسه
سلوي: جيه يا حبيبتي بس نائم
هالة: كمان مهنش عليه يدخل يطمن عليا لدرجادي بقي بيكرهني وعيطت
نهي: بس بس اهدي المشكلة هتتحل متخافيش
بعد مرور ساعة ونصف صحيت من نومي ولقيت اسيل لسه نايمة في حضني وكان شكلها حلو اوي وعيني دمعت عليها لاني خايف يحصلها حاجة في العملية
قمت جهزت نفسي وخدت شاور ولبست وبوست أسيل من رأسها قبل ما انزل
أسيل: على فين كده تخرجني من حضنك
انا: حقك عليا بس عندي شغل النهاردة اجتماع العهد والكل مستني
أسيل: متتأخرش عليا يا نور عيني انت وقامت أسيل باستني من شفايفي
انا محبتش ازعق فيها ولا اكسفها قولتلها وانت كمان يا حياتي يلا سلام
نزلت تحت ولقيت الكل قاعد ومسلمتش على حد ولسه همشي لقيت هالة بتنده عليا وبتعيط
هالة: علشان خاطري استني واسمعني
انا: مفيش كلام تاني قولتلك وبعتلك تذاكر الطيران بتاعتك رحلتك بعد ساعتين توصلي بالسلامة
هالة: متمشيش يا عمار وحياه لميس عندك اسمعني علشان خاطرها مش خاطري
انا: اتفضلي ادخلي المكتب
هالة بعياط: لدرجادي حياتي مبقاش ليها قيمة عندك انا مظلومة انا معرفش الفيديو اتصورلي ازاي وانا في اخر اليوم شتمتها وقولتلها انت شيطانة وخرجت من عندها مكملتش دقائق ومرجعتش البيت وماما اللي كلمتني وكنت جاية احكيلك على كل حاجة حصلت انا مش بكدب عليك علشان خاطري سامحني
انا: اسامحك ازاي انك خونتيني مثلا ولا انك كدبتي عليا ولا انك عاملتيني بجفاف وبرود قبل سفري
هالة: اسفة مش هتكرر تاني انا متأكدة اني بحبك
انا: بس الفيديو بيقول انك مبسوطة مع شيرين صاحبتك اكتر
هالة: طيب بص انا هحكيلك وانت بعدها قرر انا اول ما وصلت عندها هي حاولت تغريني وتقلعني وكانت جايبة 2 عصير مقفولين وفتحتهم وشربت العصير
ومن بعدها معرفش حصلي ايه ولا قولت كل ده ازاي بس انا واثقة انهاحطت ليا مخدر ومهيج جنسي وقبلها فضلت تلعب في عقلي وتقولي هو مش بيحبك ولا حتى انت بتحبيه اصلا وتلاقيكي مشتاقة وفاقدة للامان وبس
وانا بسمع هالة لقيت رسالة من رحمة وبعتتلي فيها بيانات اللي بعتلي الفيديو ونفس الوقت صخر كان سايبلي نفس الرسالة لاني طلبت منهم هما الاتنين
انا: انت تعرفي مين صورك وعمل فيكي كل ده
هالة: لا مش عارفة بس أكيد مش هي لوحدها والفيديو ده مقصوص منه لما شتمتها وفوقت ومشيت من عندها
انا: اشرف صفوت المحمدي يا هالة اللي عمل فيكي كده
هالة: طيب شوفت انا مظلومة وكنت لعبة في ايدهم الوسخة
انا: بس روحتي بمزاجك يا هالة للشقة وانت عارفة انها هتلمس جسمك وتنيك كسك اللي المفروض يكون بتاعي انا وبس عن اذنك
هالة بعياط: يا عمار ونبي سامحني ارجوك متمشيش يا عمار
ماسأل: بس اهدي اهدي هيسامحك مش خلاص حكيتي كل حاجة اهدي بقي بلاش عياط
هالة: مشي يا ماسأل وطيارتي بعد ساعتين
ايفسون: مفيش سفر ليكي، سلوي لو عايزة ترجع ترجع هتسيبي أسيل وتمشي
هالة بعياط: هو مش عايزني وبقي بيكرهني ده سمعني علشان حلفته بحياة لميس
نهي: اديله شوية وقت يا هالة واهدي يا حبيبتي
سلوي: مش قادرة اقولك حاجة لانك غلطانة، بس هو من حقه يأخد جمب منك فأهدي يا حبيبتي لو بتحبيه حاولي كتير معاه
برة قدام الفيلا خرجت وانا قلبي موجوع من اللي بعمله في هالة بس مش قادر اسامحها لانها غلطت وخانتني
صخر: جاهزين يا باشا
انا: والفريق وكله
صخر: كل حاجة متأمنة كويس وكل الضيوف وصلت الاجتماع
انا: يلا بينا يا صخر
وصلت الاجتماع بعد نصف ساعة وكان الكل قاعد على كرسيه وقدامه علم دولته والطرابيزة كان فيها اكتر من 20 كرسي وكرسي رأس الطرابيزة فاضي
صخر: العراف بيرحب بيكم
ودخلت وسط الحراسة بتاعتي وقعدت على الكرسي بتاعي
انا: اهلا بيكم في اجتماع العهد انا عمار العراف كبير العرافين والأب الروحي للعهد الجديد
صوت: ومين قال اننا عايزين اب روحي جديد هي عيلة العرافين هتفضل متحكمة في العالم كمان
انا: هو انت !!! ….. كنت مستنيك من بدري
النهاية