كافيه المتعة | الجزء الثّاني – الحلقة الرّابعة

انا: تمام يا قمر وابقي بوسيلي القلب بتاع السلسلة وخرجيه من زنقته بقى حرام ههههه
كرستين: لا هسيبه لحد ما انت اللي تخرجه من مكانه هبقى حابة دا جدا
انا: خلاص ماشي هههههه
مشيت كرستين وانا دخلت المكتب خلصت الفواتير اللي طلعت النهارده وكله تمام كانت الساعة وصلت ل 8 وأحمد وصل الكافيه قعدت معاه شوية وقومت أنا مشيت ركبت العربية وصلت للشقة وطلعت كانت نرمين نايمة غيرت هدومي وطلعت على السرير جمب نرمين نمت من التعب والمجهود اللي عملته مع نجوى وبعديها نهاد وانا كان بقالي فترة منكتش اصلا ولما نكت النهارده نمت مع اتنين فتعبت من المجهود اللي حصل… روحت في النوم على طول وصحيت على ايد نرمين كانت الساعة 6 المغرب مسكتها من ايديها شديتها نيمتها جنبي على السرير
انا: مساء الفل يا قمر
نرمين: مساء الجمال لعيونك يا قلبي
انا: ما تجيبي بوسة من الشفايف دي
نرمين: بطل بقى هتتعبني وانا عندي بريود ومش مستحملة ايه لمسه منك
انا: يا عم دي بوسة مش اكتر
نرمين: لا انت البوسة بتاعتك بتدوخني وتخليني مش على بعضي وبتعب جامد
انا: طب ايه رايك بقى اني هبوسك
قومت مقرب من شفايفها وبوستها بوسة بسرعة ومحبيتش ازود فيها علشان متتعبش وهي عندها بريود وهتبقى مشكلة ههههه
انا: حصل ايه بقى لما بوستك
نرمين: محصلش حاجة.. بس كنت فكراك هتبووسني كتير علشان كدا كنت قلقانة اتعب
انا: هتأكليني ايه بقى النهارده
نرمين: عملالك البشاميل اللي بتحبه ومعاه كفته
انا: حبيب قلبي انتي.. هاخد دش بسرعة واجيلك تكون مجهز السفرة يا قمر
نرمين: طيب يلا قوم وانا هجيبلك هدوم وبعدين هروح احضر السفرة علشان شكلك جعان
انا: جعان جدا… يلا بينا يا قمر
قومت دخلت الحمام وخدت دش ونرمين جابتلي هدوم لبست وخرجت كانت بتجهز السفرة نقلت معاها الاكل من المطبخ للسفرة وكله بقى تمام وقعدنا نتغدى وفعلا نرمين في الطبخ جبارة واكلها جميل جدا كلت كمية غبية كأني بقالي سنين مباكلش
انا: بجد تسلم ايدك يا قمر الاكل تحفة دا أنا حاسس اني بقالي سنين مكلتش وكلت كمية كبيرة
نرمين: بالهنا يا قلبي.. انت كنت جعان اوي شكلك لانك اصلا جيت الصبح ومفطرتش ونمت على طول
انا: انتي عارفة مبحبش اصحيكي من النوم
نرمين: يعني تفضل جعان علشان متصحينيش
انا: عادي بقى أبقى جعان علشان افترس الاكل الجميل بتاعك دا بيبقى طعمه تحفة
نرمين: تسلملي يا قلبي.. تشرب قهوة طبعا
انا: خليكي انتي أنا هعمل ليا وليكي
نرمين: لا خليك مرتاح انت أنا هلم الاطباق وهعمل القهوة مش هتأخر
انا: أنا عايز اساعدك يا ستي
نرمين: خلاص براحتك حتى قهوتك طعمها بيبقى جميل الصراحة مبعرفش اعملها زيك
انا: خلاص لمي الاطباق انتي وانا هعمل القهوة
قومت شيلت معاها الاطباق بردو ودخلت المطبخ عملت القهوة وخرجنا قعدنا قدام التليفزيون شربنا القهوة وكنت نايم على رجلين نرمين وهي بتلعب في شعري وفضلنا نهزر ونضحك سوا كانت الساعة وصلت ل 8 الا ربع
نرمين: شهاب الساعة بقت 8 الا ربع
انا: بجد!! هي الساعة بتجري معاكي كدا ليه
نرمين: الوقت الحلو بيعدي بسرعة اصلا
انا: طب اعملي حسابك ان بعد البريود دي ما تخلص هنسافر نقضي اسبوع ولا حاجة في مطروح نغير جو وننزل البحر كدا نشم هوا نضيف بقى
نرمين: بتتكلم بجد
انا: ايون طبعا يا قمر لازم افسحك بقى فسحه تليق بيكي يا قمر انتي عايزك تتبسطي وتطلبي كل اللي نفسك فيه وانا عليا التنفيذ
نرمين: ربنا يخليك ليا يا شهاب وبصراحة كنت عايزة اقولك نفسي نروح أي مكان فيه بحر
انا: يا باشا أنا بقرأ افكارك اهو هههه.. بس للاسف دينا واميرة وليلى ونهاد ونسرين جايين معانا
نرمين: للاسف لي دا حلو نبقى كلنا مع بعض
انا: كنت عايز اخدك لوحدك علشان اعرف افسحك براحتنا وابسطك على قد ما اقدر
نرمين: عادي يا شهاب نبقى نتفسح براحتنا بردو وكدا كدا هما مش هيبقوا معانا دايما
انا: أنا قولتلهم اني هاخد شقة أنا وانتي لوحدنا وهاخد ليهم شقة لوحدهم
نرمين: خلاص اهو هنبقى براحتنا ونبقى نخلع منهم وقت ما نحب ههههه
انا: خلاص اتفقنا يا قمر.. هقوم البس بقى
قومت لبست وظبطت نفسي وكله تمام
انا: عايزة حاجة يا نرمين همشي انا
نرمين: ماشي يا حبيبي توصل بالسلامة
انا: ما تبقى تيجي تقعدي في الكافيه تسهري شوية النهارده الخميس
نرمين: بلاش يا شهاب طول ما أنا عندي البريود مبحبش انزل من البيت ببقى قلقانة
انا: خلاص يا جميل اللي تحبه.. لو احتجتي اي حاجة كلميني وانا هاجيلك
نرمين: ماشي يا قلبي تسلملي
انا: سلام يا جميل 😘
نزلت ركبت العربية وصلت للكافيه ودخلت لاقيت أحمد مشي ولاقيت دينا واميرة موجودين هناك على ترابيزتهم
انا: مساء الفل يا بشوات
دينا واميرة: مساء الجمال يا شهاب
انا: جايين بدري لي النهارده
دينا: عادي زهقنا من القعدة في البيت في قولنا نيجي الكافيه بدل ملل البيت
انا: تشربوا حاجة معايا طيب؟
اميرة: شربنا عصير احنا بقالنا هنا نص ساعة
انا: طيب تمام هروح اشرب قهوة أنا واشيك على الشغل كدا وأبقى ارجعلكوا
دينا: تمام احنا قاعدين هنا لما تخلص تعال
انا: خلاص اشطا نص ساعة كدا وهاجي
دخلت المكتب ناديت على أشرف قولتله يجيبلي قهوة بن تقيل شوية وقعدت في المكتب بصيت على الفواتير اللي خرجت وكله تمام بعد شوية أشرف جابلي القهوة ومشي وفتحت أنا فوني وشغلت الكاميرات اللي في الشقة عند هالة لاقيت هالة في الصالة مشغله التلفزيون واختها في اوضتها بس ماسكه الفون بتاعها وقالعه ملط بتلعب في كسها تقريبا تتفرج على سكس بس جسمها حلو بردو وبزازها كبيرة زي امها وهالة بس جسمها ابيض عنهم ودخلت على باقي الكاميرات لاقيت نوال ام هالة نايمة على بطنها ملط من غير هدوم خالص ورجلها متنيه عملت زووم للكاميرا شوفت خرم طيزها لونه احمر قولت يبقى حد من بناتها كان بينيكها بقى ونامت من التعب وشكلها هيجانة 24 ساعة عايزة تتناك وقلة النيك مخلياها مولعة دايما مهي بردو معذورة كانت بتتناك من زوبرين وتلاتة في اليوم وفجأة بطلت تتناك خالص لازم تتعب كدا… رجعت تاني للكاميرا اللي في الصالة عند هالة لاقيت هالة مدخلة ايديها تحت بنطلونها بتدعك في كسها ركزت على التليفزيون لاقيت فيلم احاسيس شغال وفي لقطه سخنة وهالة شكلها هاجت على الفيلم وبتلعب في نفسها… طلعت من الكاميرات ورنيت على هالة على طول
انا: هالة.. ازيك عاملة اي
هالة: (بصوت ضعيف فشخ) شهاب ازيك أنا تمام وبخير انت عامل ايه
انا: أنا تمام.. ماله صوتك بيقطع كدا ليه
هالة: ها لا مفيش حاجة عادي
انا: الصوت دا أنا عارفو كويس يا هالة
هالة: مفيش حاجة بجد. متفهمش غلط وانا اتفقت معاك ان مفيش راجل هيدخل الشقة
انا: كويس انك فاكرة الاتفاق وياريت بلاش تكسري الاتفاق علشان محدش يزعل
هالة: لا متقلقش.. أنا بس هيجت شوية وكنت مع نفسي مش اكتر يعني
انا: باين على صوتك… المهم امك واختك اخبارهم ايه وفين هما اصلا
هالة: كويسين.. ماما نايمة واختي في اوضتها
انا: طب لسه معاكي فلوس ولا محتاجة
هالة: لا معايا فلوس انت مديني مبلغ كبير
انا: مبلغ كبير اي.. هالة لو الفلوس خلصت قولي بلاش شغل الكسوف دا مبحبوش
هالة: يا شهاب بجد لسه معايا ولو محتاجة هقولك متقلقش مفيش كسوف
انا: طب اتكلمتي مع امك او اختك في حاجة عن اللي حصل ولا لسه
هالة: لا متكلمتش في حاجة بس ماما كل شوية تسأل منين الشقة دي والفلوس اللي بنصرف منها وكدا
انا: طب بصي أنا على الساعة 11 كدا هكون عندكو وانا هقعد معاهم وافهمهم كل حاجة بهدوء وبالراحة
هالة: خلاص تمام هستناك
انا: تمام يا جميل عايزة حاجة اجيبهالك
هالة: تسلم يا شهاب تيجي بالسلامة
انا: تمام…. سلام
قفلت معاها وخرجت برة ل دينا واميرة
انا: بتتكلموا في اي
دينا: عادي ايه كلام يعدي الوقت
انا: مالك قالبة وشك كدا ليه
دينا: زهقانة جامد عايزة اغير جو
انا: مش اتفقنا بعد عيد ميلاد اميرة هنروح مطروح نقعد اسبوع ولا حاجة نغير جو
دينا: مهو أنا زهقانة دلوقت اعمل اي
انا: لا معرفش بقى استحملي يومين يا دينا… ايه يا اميرة جاية معانا مطروح؟
اميرة: اه دينا قالتلي وقولتلها هاجي
انا: خلاص تمام اعملي حسابك بقى
اميرة: نرمين جاية معانا؟
انا: اكيد طبعا دا الخروجة دي مخصوص علشانها
اميرة: يا بختها بيك يا عم شهاب
انا: ويبخت نسرين بيكي يا اميرة ههههه
اميرة: اييي انت عرفت منين؟
انا: هو في حاجة بتستخبى عليا بردو
اميرة: بجد مين قالك
دينا: شافنا يختي يومها لما مشينا بالعربية ونهاد ونسرين ركبوا معانا وبصراحة وقعني بالكلام وانا حكيت كل حاجة انتي عارفاني بعترف بسرعة
انا: حصل من اول قلم قالت كل حاجة
اميرة: هنعمل ايه بقى يا شهاب الرجالة خلصت بعيد عنك بقوا لمؤاخذة
انا: محدش قالك اختاري خولات يا اميرة
اميرة: حظي المهبب بقى بيوقعني فيهم
انا: دي مشكلتك بقى ملناش دعوة
دينا: ومشكلتي أنا كمان يسطى.. حظي بيوقعني في بتوع ال 3 دقايق يا حسرة عليا
انا: أبقى اعملي حسابك بقى في فياجرا هههه
دينا: ولا هيأثر فيهم حاجة دول بيجيبوا وانا لسه بقلع هدومي مبلحقش اكمل قلع
انا: قوليلي يا اميرة… هو الواد الخول اللي صورك دا كان بيجيب جواكي؟
اميرة: اه الخول نزلهم في طيزي كذا مرة
انا: مهو على كدا طيزك بتاكلك عايزة لبن
اميرة: طب ما تخليك جدع وتقوم بالواجب معايا أنا والغلبانة دي هندعيلك كتير
انا: جدع ايه وواجب ايه هو فرح ولا ايه
دينا: يا شهاب احنا صحاب اقف معانا بقى وقت احتياجنا متبقاش ندل هههه
انا: يا ستي أنا ندل طول عمري ههههه
اميرة: لا لا متقولش كدا انت جدع
انا: يا بنتي أنا معترف اني ندل
دينا: لا مش مصدقينك.. بعدين البت بتقولك عندها حرقان طفي نارها يا مفتري ههه
انا: نار ايه وحرقان اي.. دي متناكة في طيزها امال لو كانت جربت نيك الكس كان حصل اي
اميرة: كنت قلعت ملط دلوقت ومسكت زوبرك رزعته في كسي وفضلت اتنطط عليه لحد ما تغرق كسي لبن اححححح
انا: اهدي اهدي احنا في وسط ناس بلاش عبط
اميرة: بجد مش قادرة خلاص يا شهاب أنا خرم طيزي دلوقت عمال يفتح ويقفل من الهيجان
انا: قومي ادخلي الحمام اغسليه بمياه ساقعة
دينا: ميطفيش الهيجان وناره غير اللبن يا شهاب وانت عارف كدا كويس جدا بس عايز تموتنا
انا: اسكتي انتي يا شيطان هانم
دينا: سكتت خالص اهو
انا: شطوره فشخ مش عايز اسمع صوتك خالص
فضلنا نرخم على بعض شوية وانكش عدي وارخم على دي لحد الساعة ما وصلت 10 ونص كانت نهاد ونسرين وصلوا وقعدوا هما كمان يرخموا ويهزروا
انا: اسيبكم بقى ترخموا على بعض شوية وهوصل مشوار كدا مش هتأخر
نهاد: رايح فين يا عم حد يسيب 4 مزز ويمشي
انا: زهقت منهم وهسيبهم عادي هههه
نسرين: اخص عليك بقى احنا حد يزهق مننا
انا: انتي ساكتة من الصبح يعني صوتك طلع دلوقت.. بقول تفضلي ساكتة احسن
دينا: قوم يا عم شوف انت رايح فين دا انت رخم اووي يخربيت رخامتك ههه
انا: انتي العاقلة اللي فيهم بقى ههه
قومت ناديت على أشرف قولتله هوصل مشوار ولو في حاجة يكلمني… ركبت العربية وروحت للشقة اللي فيها هالة وقبل ما انزل فتحت الكاميرات لاقيتهم قاعدين في الصالة قدام التلفزيون.. قفلت الفون ونزلت طلعت فوق خبطت على الباب وبعد شوية الباب اتفتح وكانت اخت هالة اللي فتحت
اخت هالة (اماني): مين حضرتك؟
انا: انتي مين… وهالة فين؟
اماني: حضرتك اللي جاي تخبط علينا وكمان انت اللي بتسأل أنا مين.. ايه الغباء دا
انا: احاا غباء!! .. اظبطي نفسك يا بتاعة انتي واختاري كلامك كويس بدل ما افشخك
طبعا أنا عارف هي مين بس لازم اعمل عبيط والبسلهم الوش الخشب من البداية وكل دا وصوتي عالي لحد ما لاقيت هالة طالعة تجري علينا بره
هالة: يخربيتك اوعي يا بت.. اتفضل يا شهاب
انا: مين البتاعة ام لسان طويل دي
هالة: معلش يا شهاب دي اختي ومش تعرفك
انا: يبقى تتكلم ب احترام شوية مش كدا
هالة: معلش أنا اسفة ليك اتفضل ادخل.
دخلت لاقيت نوال قاعدة في الصالة عمالة تبصلي وخلاص ساكتة مقالتش اي حاجة
هالة: دي ماما يا شهاب
انا: اهلا بحضرتك يا هانم
نوال: اهلا بيك يا ابني.. انت مين
هالة: دا شهاب يا ماما صاحب الشقة دي وهو جاي النهارده مخصوص علشان عايز يتكلم معاكو في موضوع مهم جدا
نوال: موضوع ايه اللي مهم دا
انا: أنا هدخل في الموضوع على طول بدون مقدمات وياريت تفهموا كلامي بسرعة لاني مش معايا وقت فراغ كبير…. مبدئيا كدا أنا اللي سجنت جوزك ابو قرون… أنا اللي حطيتله الحشيش في البيت وبلغت عنه انه بيشغلكو في الدعارة
نوال: انت تعرف جوزي وشغله كمان؟
انا: أنا اعرف حاجات كتير انتي شخصيا متعرفيهاش ومتستغربيش كدا لما تسمعي كلامي كله لحد الاخر هتفهمي كل حاجة
نوال: الاول جاوبني انت ليه سجنت جوزي ومين يديك الحق تعمل كدا وتدخل في حياة الناس بالشكل الوسخ دا
انا: انتي زعلانة اني سجنته؟؟ لو زعلانة عادي جدا بكره الصبح اخليه يخرج وترجعي تاني لشغلك القديم تفتحي رجلك لاي خول في الشارع يرمي فيكي شوية لبن ويرميلك كم جنيه والخول جوزك هو اللي ياخدهم كمان مش انتي اللي تستفادي بيهم وبناتك ترجع شراميط لأي واحد يدفع فلوس علشان يفضي لبنه بين رجليهم وبردو مش هيستفادوا حاجة من الفلوس دي .. عادي جدا وتبقى وفرتي عليا حوارات كتير ووجع دماغ
نوال: اهدي عليا شوية مالك حامي كدا
انا: لا حامي ولا بارد (قومت وقفت) لما تبقى عارفة انتي عايزة ايه ابقي قولي لهالة تكلمني
هالة: اقعد بس يا شهاب علشان خاطري
انا: انتي مش شايفة بتتكلم ازاي دي مش طريقة كلام اصلا وكويس اني رديت عليها كدا
نوال: بص يا ابني أنا ست عدى عليا كتير اووي وشوفت كل انواع البشر وكل اللي انت قولته دا ملوش غير معنى واحد عندي
انا: حلو اوي كدا انتي دخلتي من طريق نهايته مش حلوة ليكي بس أنا هكمل معاكي فيه وانتي اللي هتزعلي… ايه هو بقى المعنى الواحد دا
نوال: انك يا قلب امك عرفت تلف دماغ العبيطة دي (قصدها هالة) معرفش انتو عرفتوا بعض ازاي بس واضح من شكلك انك شيك وابن ناس معاك قرشين وبنسبة كبيرة انك راجل معاها في السرير رزعتها زوبر او زوبرين عرفت تكيف كسها ودماغها فبقت متعلقة بيك وطبعا من عبطها حكتلك ان امها واختها كمان بيتناكوا بفلوس وجوز امها مبهدلها وهو اللي دخلها السكة دي وشوية الصعبنيات دي خلتك تتعاطف معاها بس انت فكرت في دماغك وقولتلها انك هتساعدها تخرج من كل دا عن طريق انك تحبس جوز امها ويبقى الجو رايق ليك تشغل البت وامها واختها كمان لحسابك وبدل ما جوز امها هو اللي يستفاد مننا تبقى انت اللي مشغلنا وتستفاد انت بالفلوس وكمان هتكون كسبت عندها حاجة حلوة انك خلصتها من جوز امها المفتري بس مبصيتش انك هتبقى زيه وتعمل اللي كان بيعمله ولا فكرت ان تكون امها فاهمة كل ال الاعيب دي
هالة: ماما ايه الكلام الزفت اللي بتقوليه دا
انا: هههههههههههه عجبتني دماغك وتحليلك الجامد دا بس تفتكري ايه اللي ممكن اعمله لو طلع كلامك دا كله غلط… اهدي بقى انتي يا هالة ملكيش دعوة
نوال: مش هتعرف تعمل حاجة يا عنيا لأني كشفت لعبتك بدري بدري، كل اللي هتقدر عليه تطلعنا من الشقة دي….
انا: لا حوار الشقة دا مش في دماغي دلوقت خالص خلينا بس في دماغك الحلوة دي… بس احب اقولك ان كل اللي قولتيه دا غلط ولا له ايه علاقة بالواقع دي مجرد تخاريف وشخصية مزيفة مفهمة نفسك انك عارفة كل حاجة وبتعرفي تحكمي على الناس وكل الهري دا
نوال: طبيعي ايه حد مكانك واتزنق زنقتك دي هيطلعني مجنونة ومفهمش وكل دا… بس احب اقولك يا عنيا ان كسي دا بيفهم عنك
انا: ههههههه لا من الناحية دي في احب اقولك أنا ان كسك دا لو بيفهم مكنش فتح نفسه لكل الازبار اللي دخلته دي وكل واحد يرمي فيه شوية لبن ويمشي… الكس اللي بيفهم بيختار اللي يدخله مش بيختار اللي يدفع اكتر… لمؤاخذه دا كس شرموط
نوال: كس شرموط او متناك مبتفرقش معايا… اللي يفرق معايا ان لعبتك الرخيصة مش هتتم… أنا عندي امشي عريانة في الشارع اتناك من كل زوبر شوية ولا أني امشي ورا عيل زيك مش عارف بيتكلم مع مين وفرحان بالقرشين اللي معاه
انا: عايزك تطمني خالص كدا كدا هتمشي تتناكي براحتك بعيد عني وهتخرجي برة الشقة دي.. بس هتخرجي لوحدك لكن بناتك دي انتي ملكيش دعوة بيهم وهما هيفضلوا قاعدين هنا مكرمين وكل طلباتهم تتنفذ ومن غير ايه مقابل زي ما انتي فاهمة… لا حد هيلمسهم ولا هيطلب منهم حاجة وانا لو عرفت ان واحدة منهم نامت مع راجل هطردها برة الشقة
هالة: شهاب علشان خاطري سيبني افهمها
انا: اهي عندك اهي اتصرفي معاها أنا همشي
هالة: لا معلش خليك بس شوية
انا: ماشي يا هالة اتفضلي فهميها
هالة: يا ماما شهاب دا يبقى صاحب الشقة اه بس انتي مسيبتيش فرصة ليا اكمل كلامي وافهمك ان دا يبقى جوز بنتك نرمين اللي سابتكو ومشيت بسبب جوزك اللي كان بيتحرش بيها وانتي مكنتيش مصدقاها وبتقولي انها بتكذب لانه كان عامي عينيكي بكلامه وخلاكي تدخلي السجن وخلاني أنا واختي شراميط ولا نسيتي كل دا
نوال: ايه اللي بتقوليه دا يا بت انتي… نرمين محدش يعرف عنها اي حاجة وانا دورت عليها وملهاش ايه أثر وكمان عرفت انها ماتت
انا: خدي بالك أنا صبري له حدود وانتي كدا جيبتي اخر صبري بكلامك عن نرمين ولو قولتي كلمه تانية معجبتنيش عن نرمين هقوم اكسر دماغك.. انتي فاهمة ولا تحبي افهمك على الطبيعة
هالة: يا شهاب معلش علشان خاطري استحمل شوية
انا: انتي مش سامعة كلامها الغبي دا
نوال: معلش ايه وزفت اي.. انتي مصدقه يا بت كلام البني ادم دا وواثقة فيه كدا ليه
هالة: ممكن يا شهاب تفتح تليفونك وتوريها اللي أنا شوفته معلش اعمل كدا
انا: ماشي يا هالة لما نشوف اخرتها
فتحت فوني وشغلت فيديو ليا أنا ونرمين كنا متصورينه سوا وانا كنت مصور الفيديو دا مخصوص علشان كنت متوقع ان نوال دي هتبقى بالغباء دا وكان لازم حاجة تثبت كلامي وتعمدت انادي على نرمين فيه كذا مرة باسمها وكدا كدا هي عارفة بنتها وهتعرفها اول ما تشوفها…. خلص الفيديو ونوال قاعدة مبلمة مبتتكلمش خالص
هالة: صدقتي يا ماما ولا لسه
انا: عنها ما صدقت يا هالة أنا كدا عملت اللي عليا وجيت زي ما وعدتك بس الغباء طلع مسيطر علي امك زي ما توقعت وسامحيني يا هالة أنا مش هقدر اخليكي لا انتي ولا اماني تشوفوا اختكوا غير لما الست دي تختفي من حياتكو
هالة: لا لو ليا خاطر عندك بلاش تعمل اللي قولته دا أنا ما صدقت عرفت انها موجودة وهقدر اشوفها
اماني: لو سمحت يا شهاب علشان خاطرنا بلاش توجع قلبنا تاني عايزين نشوف اختنا وترجع لينا تاني (بدأت تعيط) أنا ما صدقت شوفتها
انا: المشكلة مش عندي انا… أنا مش هخلي نرمين تقابل الست دي حتى لو امها.. أنا مش هستحمل نرمين تزعل مني ولا تتعب بسبب ماضي وسخ الست دي هي السبب فيه
نوال: اقعد طيب يا استاذ شهاب خلينا نتكلم
انا: كلامي خلص يا ست هانم وانا قولتلك في بداية الكلام إنك دخلتي معايا في اتجاه اخرته هتزعلك بس مشكلتك استهترتي بكلامي وافتكرتيني عيل زي الخولات اللي تعرفيهم… هو مش كسك بردو لسه بيفهم عني؟؟
نوال: اقعد طيب مينفعش تفضل واقف خلينا نتكلم بهدوء وتفهمني اتجوزتها ازاي
انا: هتألفي حكاية وقصة بردو زي اللي حصل من شوية ولا ناوية على ايه
نوال: لا قصة ولا حكاية.. حط نفسك مكاني وانت تحس بكل اللي قولته كل الرجالة اللي عرفتها كانت عايزة جسمي بس حتى اللي اتجوزته طلع وسخ وبيتاجر بجسمي حتى لما اتسجنت بسببه وقولت كويس انه موجود علشان يربي البنات طلع عرص وعمل فيهم زي ما عمل في خلاهم شراميط علشان يجيبوا فلوس يطفح بيها زفت وقطران… وانا مش زعلانة انك سجنته بالعكس أنا فرحت اني خلصت منه علشان خاطر بناتي كان قارفهم ومش قادرة اتكلم معاه.. سامحني يا شهاب اي ست شافت اللي أنا شوفته كانت هتعمل اللي أنا عملته من شوية ويمكن اكتر.. بحاول احافظ على بناتي ليهربوا مني زي ما اختهم الكبيرة عملت بس كان غلطي اني مصدقتهاش وفكرتها علشان مش بتحب جوز امها تقوم تقول عليه كلام وسخ تكرهني فيه بس طلعت أنا اللي وسخة ورميت بنتي مقابل واحد خول ووسخ خلاني بلاعة ازبار وكل واحد معاه قرشين يرمي فيها شوية لبن… انت صح في كل الكلام اللي قولته.. بترجاك تخليني اشوف بنتي حتى لو مرة واحدة قبل ما اموت (بتعيط)
انا: بصي… كويس انك معترفة بغلطك بس مش كويس انك تحكمي عليا بكل اللي قولتيه من شوية واني عايز مصلحة واشغلكو لحسابي والكلام البضان دا… كنتي اسمعي الاول هقول ايه وبعدين ابقي اعملي اللي تحبيه
نوال: كنت فاكره كل الرجالة زي بعض وهدفهم حاجة واحدة بس جسمي يعملوا فيه اللي عايزينه وبعد ما يزهقوا منه يرموه قصاد شوية فلوس
انا: صوابعك مش زي بعضها يا نوال
هالة: نوال كدا حاف…. دي حماتك يا بشمهندس مينفعش كدا ههههههه
نوال: لا حلو نوال منك يا شهاب بلاش حماتك دي… انت كمان مهندس؟
انا: ايون يا ست نوال
اماني: مهندس ايه بقى
انا: ايه دا انتي موجودة هنا من امتى ههه…. مهندس ميكانيكا يا اماني هانم
اماني: من زمان يا هندسة بس انت اللي لاغي شخصيتي خالص ميصحش كدا بقى بجد ههه
انا: لا خالص مش لاغي حاجة.. بس لسانك الطويل دا هيخليني اعلقك منه قريب ههه
اماني: خلاص يا عم مكنتش اعرفك ولا اعرف انك جوز اختي القمر دي
هالة: قول بقى يا شهاب هنشوف نرمين امتى وحشتنا اووي خلينا نشوفها قريب علشان خاطري
انا: يا هالة اختك لسه متعرفش اي حاجة من اللي بعملها دي ومش عارف ابدأ معاها كلام ازاي وكمان اول مرة أبقى مش متوقع رد فعل نرمين ودي اكتر حاجة مقلقاني منها…. أنا مستحملش انها تزعل
نوال: طب ايه اللي يخليها تزعل دا انت هتخليها ترجع لامها واخواتها دي حاجة تفرحها
انا: مهو انتي كنتي تايهة في اللي بتعمليه زمان ومكنتيش حاسة بأي حاجة بتحصل حواليك
نوال: هو حصل ايه؟
انا: اللي حصل يا نوال ان نرمين بعد ما سابت البيت جات عاشت في القاهرة هنا وكملت تعليمها وكانت بتشتغل في كافيه علشان تعرف تصرف وكمان جارتكو دي كانت واخده بالها منها وبتبعتلها فلوس في الوقت اللي انتي كنتي بتجيبي فلوس لجوزك يطفح بيها مخدرات وبعد فترة من شغلها شاب اتعرف عليها واتجوزها بس على مراته وبعد كذا سنة جواز مراته عرفت وعلشان مراته كانت بنت عمه وهي صاحبة كل الفلوس بتاعته قام مطلق نرمين بس طلع راجل وسابلها مبلغ محترم تعيش منه وشقة كمان تعيش فيها وبعد كدا أنا قابلتها وكنا صحاب جدا لحد ما حصل وحبيتها وهي حبتني واتجوزنا بس قبل ما اعرفها كانت هي اطلقت وفكرت تنزل تاني تشوفكو وترجع ليكو.. كانت فاكرة ان بعد الوقت اللي بعدت عنكو فيه جوزك دا مات ولا غار في داهيه بس نزلت لاقت اختها اماني نايمة مع شاب في الدور الارضي بتاعكو من صدمتها معرفتش تعمل حاجة غير انها تطلع تقولك علشان تربي بنتك بس للاسف طلعت لاقتك بتتناكي من 2 رجالة وجوزك العرص قاعد يتفرج عليكو… خرجت من عندكو وحلفت انها ما تشوفكو تاني ومعتبراكو ميتين بس دا حقها ودا بردو اللي مخليني قلقان اتكلم معاها واعرفها انكم هنا وانا اللي كنت بخطط لكل دا علشان ترجعوا لبعض تاني… أنا دماغي هتتشل من التفكير
نوال: يلهووووي يعني نرمين شافت كل دا وانا ضيعتها من ايدي تاني
انا: قوليلي بقى حل لان أنا خلاص مبقاش فيا دماغ افكر ولا عندي حل
هالة: فكر شوية يا شهاب علشان خاطري.. دا انت اللي خرجتنا من كل الخرا دا واكيد هتلاقي حل يرجعنا لبعض تاني
انا: مش بالسهولة دي يا هالة… نرمين شافت كتير وانتي يا ست نوال اهدي شوية لا ضاعت ولا حاجة بس تفكري معايا مش تفضلي يلهوي وتعيطي الجو مش ناقص خنقة اصله
نوال: طب علشان خاطري يا شهاب اعمل اي حاجة تخلينا نشوفها وترجع تاني لحضني واطلب اللي انت عايزو هعمله ليك بس اشوف بنتي واحضنها
انا: يا شيخة اسكتي اطلب ايه بس انتي اصلك مفيش حاجة معاكي بلا نيلة ههههه
نوال: ( قامت قلعة العباية كانت لبساها على اللحم) جسمي اهو هيبقى ليك بس ترجعها لينا
انا: نوال انتي اسهل حاجة عندك تسيبي جسمك لاي حد؟ البسي هدومك دي كسك اسود وانا بحب الكس الوردي ههههه
هالة: احترم نفسك يا هندسة دي حماتك هههههه
نوال: هتخلينا نشوفها يعني من غير مقابل
انا: يا ستي أنا بعمل كل دا علشان ابسط نرمين واعتقد مفيش حاجة تبسطها اكتر من انها تتجمع بأمها واخواتها.. اهدي بس وانا هتصرف اكيد
اماني: طب يا شهاب ما تكلمها تيجي هنا او تروح انت تجيبها واكيد لما تشوفنا هتفرح وتنسى اي حاجة قديمة احنا اخواتها ومكنش بمزاجنا
انا: لا اليومين دول نرمين مبتخرجش من البيت عندها ظروف.. استني بس يومين ولو ملقتش حل مش هيبقى قدامي غير الحل دا
اماني: ظروف ايه دي يا شهاب
انا: لما تكبري شوية هبقى اقولك هههه
نوال: عندها الدورة يا بت اسكتي.. خلاص يا شهاب هنستنى يومين وانت اتصرف بمعرفتك
انا: كدا تمام… همشي أنا بقى ولو محتاجين اي حاجة كلموني رقمي مع هالة
نوال: ابقى بص علينا متنساناش يا شهاب احنا ما صدقنا بقى لينا راجل نتحامى فيه ويبقى في ضهرنا وانت شكلك محترم وابن اصول
انا: غريبة انتي يا نوال هههه.. من شوية أنا كنت عرص وعايز اشغلكو لحسابي ودلوقت بقيت راجل ابن اصول وانا اللي هحميكم
نوال: خلاص بقى غلطة وحكمت عليك بطريقة مش كويسة بس طلعت شهم وابن اصول
انا: تمام يا نوال.. امسكي دول(3000 جنيه) خليهم معاكي ولو محتاجة اي حاجة تاني كلميني
نوال: لا يا شهاب الفلوس موجودة
انا: مبحبش كلمة لا دي اسمعي الكلام وبس…. اسيبكم بقى دلوقت وهعدي عليكم تاني
مشيت من عند هالة وركبت العربية وصلت للكافيه كانت الساعة 12 ونص لاقيت البنات لسه موجودة وعمالين يهروا في الكلام كالعادة
انا: انتو لسه هنا
دينا: هنروح فين يعني هو احنا لينا مكان تاني
انا: صحيح انتو ليه مبتخرجوش أي مكان تاني غير الكافيه يعني يومكو عباره عن بيت وكفاية بس.. مفيش واحدة فيكو ليها واحد صاحبها او مرتبطة بواحد يفسحها او الحوارات دي
نهاد: يا شهاب كل شاب من دول بيتعرف على بنت علشان غرض معين مجرد ما يوصل له بيفكسلها ويدور على غيرها يعمل معاها زي اللي قبلها… يبقى لي بقى اربط نفسي بواحد عايزني في السرير وبس
انا: وجهة نظر بردو يا نهاد… بس مش كل الشباب زي بعض ومش كله عايز سرير بس
دينا: مش كلهم اه بس المعظم عايز كدا وانا متفقة مع نهاد في كل كلامها لاني جربت دا وياريتهم بيقدروا علينا في السرير
انا: لا انتي محدش يقدر عليكي يا دينا
اميرة: اشمعنى دينا يعني
انا: انتي مش شايفة جسمها عامل ازاي.. تخيلي بقى الحاجات اللي تحت الهدوم دي وضعها ايه دي دمار يا ميرو هههههههه
اميرة: يا شهاب مهي زي اي بنت بس اه هي جامدة شوية حلوين بس بردو بنت وكل البنات متشابهين في اللي تحت الهدوم وخصوصا اللي بين رجلينا بس الشباب اللي بقت ضعيفة ودي حقيقة
انا: انتي كلامك صح يا اميرة بس بردو مش كل الشباب ضعيفة وبما ان بقى القعدة قلبت كلام سفالة في اسمعوا كلامي….. واضح انكم جميعا كدا ما عدا نسرين تقريبا كان ليكو علاقات مع شباب سواء بقى ارتباط عادي او كان فيها علاقة سكس وكلها علاقات فاشلة بس دا مش معناه ان كل الشباب غلط ولا كل العلاقات هتبقى فاشلة.. بصي انتي وهي مش معنى ان اول علاقة فشلت يبقى الباقي هيفشل لا دا المفروض تتعلمي من فشلك وتركزي بعد كدا في اختيارك للشخص اللي هتدخلي معاه في علاقة… كل واحدة فيكو هييجي عليها وقت تقابل فيه شخص كويس وهتبقى علاقة ناجحة بس محتاجين تصبروا شوية الموضوع مش سلق بيض تخرجي من علاقة تدخلي في التانية والاسم انك بتجربي ولا بتتعلمي.. لا انتي كدا بتعكي وبتتعقدي اكتر
نهاد: كلامك كويس وصح.. بس مين قالك ان نسرين ملهاش علاقات قبل كدا
انا: أنا توقعت كدا مش اكتر يعني
نسرين: لا يا شهاب ليا علاقة قبل كدا وكانت مع واحد متجوز وحصل بينا سكس كمان.. كان معشمني بالجواز وطلع عايزني سكس بس
انا: اديكي اتعلمتي.. بس الطبيعي بيقول ان مفيش واحد متجوز او في بنسبة1% هيسيب مراته علشان واحدة لسه عارفها وكمان حصل بينهم سكس.. اول حاجة هيفكر فيها انه طالما اللي يعرفها دي سابت نفسها له يبقى هتسيب نفسها لغيره ومش هيبقى ضامنها.. تفكير عقيم يا نسرين
نسرين: فعلا دا تفكيره وقالي كدا بالحرف
انا: فكك منه هو اللي خسر مش انتي… مالك ساكتة لي يا دينا مش عوايدك يعني
دينا: عادي بسمع لكلامك اللي معظمة صح واني فعلا عكيت وكل ما افشل في علاقة بدخل لواحدة تانية تنسيني اللي قبلها وبردو باخد على دماغي
انا: المهم بس تكوني اتعلمتي حاجة
دينا: اتعلمت كتير وناوية اصبر شوية يمكن يحصل والاقي الشخص اللي في خيالي يعوضني شوية
انا: قريب جدا متقلقيش كله هيبقى تمام
وانا قاعد معاهم طلعت فوني وفتحت الوتساب بعت ل دينا ماسچ قولتلها تقومي دلوقت تقولي انك هتروحي ولو اميرة قالت هتروح معاكي يبقى تاخديها توصليها وتمشي من عندها كأنك رايحة بيتك وبعد كدا تيجي على اول الشارع بتاع الكافيه وترني عليا هخرج اقابلك برة وسيبت الفون في ايدي بس مبعتش الماسچ… عملت نفسي بدخل الفون في جيبي وبعتلها الماسچ وانا بقفله وسمعت صوت الماسچ وصلت ليها ولاقيتها بتفتحها وتقرأها وبعد شوية صغيرين واحنا بنتكلم قالت هتمشي
اميرة: استني وصليني معاكي على عربيتي مش معايا ومش هعرف اروح
انا: طب ما تخليكي قاعدة مع نهاد ونسرين ووقت ما تحبي تروحي عرفيني وانا هوصلك
اميرة: مش عايزة اتقل عليك يا شهاب
انا: اتنيلي اسكتي، اتقلي بس انتي وملكيش دعوة.. بعدين لو عايزة ممكن تطلعي تقعدي مع نهاد ونسرين فوق لو هما هيطلعوا واهو تشوفي شقتهم بالمرة وتبقوا سوا تكسروا الملل وانا يا ستي شوية وهطلع ليكو اقعد معاكو بس هخلص شوية شغل صغيرين هنا وهاجي ليكو
نهاد: موافقة يلا نطلع عندنا فوق وهنبقى قاعدين براحتنا وكمان افرجك على الشقة الجديدة
انا: خلاص يبقى تمام اطلعي معاهم انتي وخلاص… انتي هتمشي ليه يا دينا
دينا: هروح البيت ساعة بس او اتنين وهرجع تاني لان ماما بعتتلي ماسچ شكلها عايزة حاجة
انا: خلاص تمام هستناكي ترجعي علشان نطلع أنا وانتي للبنات فوق نقعد معاهم شوية ونشوف الشقة
نهاد: خلاص اتفقنا واحنا هنطلع نظبط القعدة على ما تيجوا انتو ونكمل السهرة فوق براحتنا
قامت نهاد ونسرين واميرة خرجوا وطلعوا العمارة
دينا: في ايه يا شهاب بعتتلي الكلام دا لي
انا: اركبي عربيتك واطلعي استنيني على اول الشارع وانا 5 دقايق واجيلك هناك


نهاية الحلقة الرابعة………

تعليق واحد على “كافيه المتعة | الجزء الثّاني – الحلقة الرّابعة

اترك رداً على غير معروف إلغاء الرد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *