بعد ما فتحية بصمت على الوصل وعلى الورقة اللي بتعترف فيها بعلاقتها الجنسية مع سامبو قامت ولبست هدومها وكانت هتمشي من غير ما تقابل الحاج كرم
لكن الحاج كرم كان داخل البيت وهي خارجة
الحاج كرم :: ايه ده فتحية
فتحية :: ازيك يا حاج كرم
الحاج :: ايه انتي ماشية ولا ايه
فتحية :: بارتباك ايه اه لا لا
الحاج :: طيب تعالي انا عايزك فوق
فتحية طلعت مع الحاج كرم والحاج بعد ما طلع نده على سامبو. واتكلموا مع بعض بصوت واطي وبعدين سامبو اداله حاجة ومشي
الحاج كرم بص في الورق اللي معاه وبص على فتحية وابتسم ابتسامة عريضة
الحاج كرم :: الف مبروك صحيح الحمل عرفت انك حامل
فتحية :: يبارك فيك يا حاج
الحاج كرم :: نسيت اقولك اني جبتلك هدية مخصوص لما عرفت انك حامل، استني اروح اجبهالك
فتحية :: هدية ليا انا والنبي صحيح يا حاج كرم
الحاج كرم :: ايوة صحيح امال ايه؟ هو فيه حد اغلى منك علشان اجيب له هدية
كرم دخل الأوضة وجاب علبة قطيفة مقفولة وكيس كبير واداهم لفتحية، فتحية مسكت العلبة فتحتها لقت فيها سلسلة دهب وفيها قلب كبير
فتحية فرحت اوي بالهدية الله دي جميلة اوي اوي يخليك ليا يارب
وفتحت الكيس لقت فيه حاجة مكنتش تتوقع انها تشوفهم في الكيس، الحاج كرم جايبلها قمصين نوم وكلوتين وسنتيانات
فتحية خبطت ايدها على صدرها وهي بتضحك من المفاجأة
ايه ده يا حاج كرم ايه اللي انت جايبه ده؟
الحاج كرم :: ايه وحشين
فتحية :: هي المشكلة في انهم وحشين ولا حلوين ؟
الحاج كرم :: امال المشكلة في ايه ؟
فتحية :: المشكلة في الهدية ذات نفسها انت فاكرني ايه ؟
الحاج كرم :: اما مش فاكرك ايه اسمها انا شايفك ايه وعموما هقولك يا ستي، انا شايفك ست جميلة فرسة زي الكتاب ما بيقول وفوق كل ده عارفة مصلحتك كويس وبتعملي اي حاجة هتعود عليكي بالنفع.
فتحية :: ايوة، بس مش لدرجة انك تشتري ليا قمصان نوم الحاج دلوقت هيقولي جبتيهم منين
الحاج كرم :: انتي عبيطة ولا بتستعبطي، هو انا هجبلك حاجة علشان تلبسيها للحاج نعمان دول علشان تلبسيهم ليا . معقول كده ده ومنتيش عارفة اني عايزك يا فتحية
فتحية :: انا اللي بيني وبينك شراكة، لكن تحط في دماغك اني ست رخيصة ده لممكن اسمح بيه ابدا
الحاج نعمان :: وفري البوقين دول ياختي لنفسك علشان سمعتهم قبل كده، ومش هقولك من مين لتتصدمي، كل اللي هقوله انه مش بمزاجك انا صبرت عليكي كتير، ودلوقت اللي هقوله انتي هتنفذيه، ولا تكوني فاكرة إن نومك مع سامبو واللي في بطنك منه انا معرفش عنه حاجة
فتحية بعد ما كانت قامت علشان تمشي حطت ايدها على بوقها وراحت قاعدة
الحاج :: ايوة كده اعقلي وحطي عقلك في راسك الولا سامبو مبيخبيش عني حاجة، وجه قالي على كل حاجة بأمارة انه سمعكم
من ورا الباب انتي وسامية وانتوا بتتكلموا عن الخلفة وعن الورث وعن علاقتك بالدكتور أحمد
فتحية :: يامصيبتي يامصيبتي
الحاج كرم :: ولا مصيبة ولا حاجة انا هفضل حاطط لساني في بوقي طول ما انتي هتعملي اللي هقولك عليه، والورق اللي لسه باصمة عليه معايا اهو هشيلة في خزنتي مش هجيب عنه سيرة، بس يوم ما دماغك توزك ومتعمليش اللي هطلبه منك هخلي الحاج نعمان هو اللي يقتلك وانا هكون بريء من دمك، دلوقت بس تقدري تمشي لحسن بعت سامية في مشوار وزمانها راجعة . مش عايزك تقولي ليها ايتها حاجة، وانا لما هعوزك هبعتلك سامية.
فتحية قامت وهي مكسورة العين علشان تمشي
الحاج كرم :: خدي معاكي الهداية علشان هعوزك لابساهم قريب اوي
فتحية اخدت الهداية وراحت ماشية ووشها في الأرض ومنكسرة
الهام :: ايه اللي بتطلبيه مني ده يا حاجة صباح لا طبعا انا مستحيل اروح لشيوخ
صباح :: يا بنتي هو انا هرضى ليكي الضرر، انا سألت واتقصت وعرفت انه شيخ مبروك فعلا وناس كتير ربنا كتبلها الشفا على يده
الهام :: يامرات عمي انتي لو ليكي بنت هتقبلي راجل غريب غير جوزها يحسس ويفعص في جسمها
صباح :: هو انتي مش بنتي اخص عليكي
الهام :: حقك عليا انا، مقصدش بس الكلام اللي بتقوليه ده ميدخلش العقل
صباح :: يابنتي احلفلك بايه انه راجل بتاع ربنا وانه هو مش هيكون في وعيه اصلا، واللي هيعمل كده جان متسخرة لعلاجك يا بنتي انا يا الهام تعبت وعايزة افرح بيكم واشوفكم سعدا مع بعض علشان خاطري يابنتي وافقي
الهام :: عايزاني اوافق ازاي وانتي بتقولي هقلع عريانة وهيمشي ايده على كل حتة في جسمي، وهو بيغسلني بمية الله اعلم مية ايه
صباح :: الراجل لو كان في نيته حاجة وحشة مكنش قالنا من الاول هو هيعمل ايه، وافقي بقى يا بنتي وخلينا نمشي قبل ما جوزك يرجع من بره، انا قولت للحاج مصلحي اني هاخدك تشمي هوا وهنشتري شوية طلبات
الهام :: ماشي يا مرات عمي امري لله. موافقة . هقوم البس واروح معاكم
الهام لبست هدومها والحاجة صباح اخدتها وراحت هي وسعاد والهام للشيخ، الست اللي بره اول ما شافتهم افتكرتهم ودخلت عرفت الشيخ منصور، والشيخ منصور مشى الناس اللي كانت عنده وسألها اللي عليها العين حلوة؟
الست :: حلوة وبس يا شيخ دي فلقة قمر
الشيخ منصور :: طيب حضري ليهم المشروب اياه. وهي شربيها من التركيبة بتاعتة الشغل
الست :: من غير ما تقول يا مولانا ههههههههههه
الشيخ منصور قام وهندم نفسه وحط ريحة حلوة على جسمه، والست راحت عملت تلاتة عصير ل صباح وسعاد والهام
صباح :: هو احنا هندخل للشيخ منصور امتى يا حبيبتي
الست :: الشيخ جوه بيعمل طقوس علشان يحضر الجن اللي هيرقي بنتك
صباح :: ايوة يعني هو عرف اننا بره
الست :: ده عرف من اول ما اتحركتم من باب بيتكم وبلغني إن اليوم كله هيكون ليكم علشان الجلسة هتاخد وقت ومجهود
بعد نص ساعة انتظار الشيخ طلب من الست تخليهم يدخلوا
الشيخ كان محضر طشت كبير مليان مياه وحاطط جوه الطشت ورق مثلثات ومكتوب عليه بلغة غير مفهومة، والكراسي مرصوصة على شكل نجمة.
طلب من كل واحدة فيهم تقعد على كرسي معين. واللي عليها العين تيجي تقعد على الكرسي اللي جنب الطشت وتكشف عن رجليها وتبين فخادها وتحط مشط رجليها جوه الطشت، وقال انه هيفضل يلف حواليها ويكلم الجن بلغته وهما عليهم الدعاء ليها في سرهم، واول ما الجن هيحضر الكل هيغيب عن الوعي والإدراك، واللي هيستلم المكان والأجسام مجموعة من الجن السفلي المسالم وهم اللي هيقوموا بتغسيل الهام وفك السحر وحرقه.
الشيخ عمل غسيل مخ ليهم حتى الهام صدقت كلامه واقتنعت بيه وعملت زي ما طلب منها بالضبط، رفعت الجلبية لغاية فخادها فوق، الشيخ بلع ريقه بالعافية اول ما شاف وراك الهام، لكنه تدارك نفسه بسرعة وبدأ في قول الكلام الغير مفهوم وهو بيلف حواليها، ربع ساعة وتأثير المخدر بدأ يشتغل على التلاتة الهام وصباح وسعاد
صباح وسعاد راحو في النوم لكن الهام التركيبة كانت مخليها عامل دماغ جامدة وغير مسيطرة على نفسها، الشيخ اول ما عرف إن صباح وسعاد ناموا نده على الست اللي شغالة معاه وقلعوا الهام كل هدومها وقعدوها في الطشت
الشيخ طلب من الست تستناه بره وهو هينده عليها كمان شوية
الست خرجت والشيخ قلع كل هدومه ونزل قعد على قرفيصة جنب الهام، وبدأ يحسس على كل جسمها وهو بيحميها.
بزازها كانت زي الملبن في ايده، وبقى عمال يقفش فيهم ويفعص وراح واخدهم بين شفايفه وبقى عمال يمص في كل حلمة شوية، الهام حست بالهياج رغم إن جسمها شبه متخدر بس شايفة وحاسة باللي بيعملوا الشيخ
ايده نزلت تحت بطنها وبقى بيحسس بصباعة على كسها وشفايفه بتمص ف شفايفها
شوية ونده على الست اللي بره وسندت معاه الهام ودخل بيها اوضة متجهزة
الاوضة فيها سرير واضاءة خفيفة
نيموا الهام على السرير والست خرجت وقفلت الباب وراها. والشيخ طلع على السرير وفتح رجلين الهام ونزل على كسها لحس ومص في زنبورها بدأت الهام في التأوه بسبب لحس كسها
اااااااااه ااااااااااااااااه ااااااااااااااااااااه
قام بعد ما شبع من لحس ومص زنبورها وفتح رجليها وراح مدخل زبره جوه كسها، النار ولعت في الهام خصوصا انها متجوزة من تلات شهور تقريبا وعمرها ما استقبلت زبر في كسها
فضل الشيخ ينيك في الهام اللي تحت منه لا حول لها ولا قوة، بعد شوية من النيك الشيخ فضل مدخل زبره فيها ونام فوق منها واخد بزازها يرضعهم تاني ويمص فيهم .
ورجع تاني ينيك فيها بكل قوة. وكان بيرزع زبه فيها رزع لغاية ما حس نفسه انه خلاص هيجبهم راح شايل زبره من كسها وجاب لبنه على جسمها ونده على الست خلاها دعكت جسمها باللبن بتاعه. وبعدين لبسوها هدومها ورجعوها على الكرسي زي ما كانت بالظبط
شوية صباح فاقت وبصت لقت الشيخ لسه بيلف حولين الهام وبيتكلم كلام غير مفهوم، والهام زي ماهي مفيش ثواني وسعاد كمان فاقت والشيخ لما شافهم فاقوا بطل اللي كان بيعمله وقالهم الجلسة بتاعة النهاردة خلصت، بس كده للأسف فاضل جلستين علشان العمل شديد
صباح :: يعني الهام لابسة هدومها زي ما هي.
الشيخ :: مين قالك؟ الهام الجن قلعها ورقاها ولبسها، احنا ملناش تحكم في شغل الجان ولا نقدر نشوف اللي بيعملوه
صباح :: بس انا حاسة انها متخدرة وانا كمان حاسة إن دماغي لسه تقيلة
الشيخ :: انتي مستهونة بحضور الجان ؟ هي هتفضل كده شوية ويمكن على بالليل على ماتفوق فوقة كاملة
المهم انتوا كمان هتحتاجوا جلسه لكل واحدة فيكم علشان حضرتوا مراسم العلاج، ودي هتكون جلسه وقاية ومجانية بدون اي مقابل
سعاد :: طيب ما تديني الجلسه دلوقت بالمرة
الشيخ لا دلوقت مش هينفع، لازم بعد علاج بنتكم الهام، وكل واحدة جلسة منفردة. مينفعش واحدة فيكم تشوف جلسه التانية
الشيخ :: اه كنت هنسي الازازة دي فيها مياه مصنوعة بايد الجان، دي هتشربوا منها لجوزها قبل ما يمارس معاها
الحاجة صباح :: جلال ابني لو عرف مش هيرضي
الشيخ :: تحطوا منها في اي حاجة بيشربها، المهم قبل ما يمارس معاها بساعة لازم يشرب من الازازة دي
الحاجة صباح وسعاد سندوا الهام واخدوها في عربية لغاية البيت، وصباح كانت خايفة ومرعوبة إن الحاج يشوفهم او جلال يكون رجع من شغله، لكن من حسن حظها البيت كان فاضي
طلعوا الهام اوضتها ونيموها على السرير والحاجة فضلت جنبها لغاية ما فاقت بالليل، اول ما إلهام حست بنفسها سألت الحاجة
هو احنا رجعنا هنا ازاي احنا مش كنا عند الشيخ؟
صباح :: حمدلله بسلامتك يا الهام الاول دانا كنت خايفة اوي بس الحمد لله الشيخ ده طلع فعلا شيخ عقر
الهام :: الهام هو ايه اللي حصل؟
بدأت الحاجة تحكي ل الهام اللي حصل من اول ما دخلوا لغاية ما غابوا هما كمان عن الوعي واول ما فاقوا لقيوها زي ما هيي مفيش هدمة من عليها اتشالت، وادتلها الازازة اللي الشيخ قال عليها وحكت ليها ازاي تشرب جلال منها، الحاجة مشيت والهام حست نفسها مصدعة
وراحت في النوم
وهي نايمة شافت كل اللي حصل فيها وصحيت من النوم كانت فاكرة انه حلم بس مفيش دقايق والهام بدأت تفتكر كل اللي حصل فيها . وعرفت إن الشيخ ده نصاب. ونام معاها
الهام لما فاقت خالص وافتكرت انها اتناكت بعد تخديرها بقت عمالة تلطم على وشها وتبكي ومش عارفة تعمل ايه، تحكي لجوزها اللي حصل مش بعيد يقتلها، طب تقول لمين.
لو حكت لحماتها ممكن متقبلش على ابنها تفضل على ذمته لأن راجل تاني نام معاها. برغم انها هي اللي ودتها وفضلت تزن عليه وبقت عمالة تلطم وتعيط ومش عارفة تحكي لمين المصيبة اللي هي فيها
شوية جوزها جلال جه وشافها وهي عمالة تعيط واول ما شافتة حاولت تمسح دمعها لكنه كان اخد باله
جلال :: في ايه يا الهام مالك هو احنا اللي هنبات فيه هنصبح فيه وكل شوية عياط
الهام :: انا بعيط علشان مصدعة جامد ومش متحملة الصداع
جلال :: خديلك برشام ولا اي زفت انا زهقت من عياطك عمال على بطال
الهام :: حاضر . اتعشيت ولا اخلي سعاد تحضرلك العشا
جلال :: ومتحضريش انتي العشا ليه هو انا متجوزك انتي ولا متجوز سعاد
الهام ؛: حاضر يا جلال هقوم احضرلك العشا انا
جلال :: مش عايز زفت
الهام انفجرت من العياط بسبب معاملة جلال ليها اللي مبقتش بتنطاق
جلال :: يوووووه ملعون ابو اليوم اللي اتجوزتك فيه انتي مبقتيش تتطاقي
جلال خرج ورزع الباب وراه والهام بقت عمالة تعيط بحرقة بسبب اللي حصلها عند الشيخ النصاب وبسبب معاملته الزفت ليها
انتظروا الحلقة الثانية والعشرين