العراف – السلسلة الخامسة | الجزء الثّاني

انا:خد هنا هو ايه اللي هعرف بعدين، انت مين وبعدين مش غريبة يعني انك انقذتني وتقوم كمان بتأليف موتي.
الشخص:انا شخص قريب منك وعايز مصلحتك يا عراف مستعد تسمع حكايتي ولا لا.
انا:قريب مني !! طب احكي لما نشوف اخرتها.
الشخص:انا شخص اتولدت وعيشت حياة طبيعية وطلعت لقيت ابويا وامي موجودين حواليا وعندي 2 اخوات بنات كمان.
انا:انجز يا حبيبي انا مالي بكل الكلام ده.
الشخص:المهم، كبرت وسط عيلتي وكنت فاكر اننا معندناش ولا قرايب ولا حتى معارف وابويا كان موظف عادي في بنك وامي كمان بتشتغل في التدريس ومدرسة في مدرسة بنات، واخواتي البنات كانوا توأم كبرت حياتي وعد كل يوم عليا وانا بحاول اتعرف على ناس جديدة واتعرف على صحاب جديدة وكل يوم اسأل ابويا هو انت يا بابا ملكش اخوات…. لا يا حبيبي مليش اخوات البركة فيك انت واخواتك البنات، ونفس الكلام مع امي برضو اسألها ملكيش اخوات او اهل تقولي ماتوا وكبرت ودخلت كلية الشرطة وكنت محافظ على نفسي وعلى جسمي وبقيت ضابط شرطة شاطر واتخرجت واتعيينت وقتها في المباحث وبعد فترة من شغلي مسكت قضية كبيرة، كانت بتكلم عن شخص اسمه (الحاوي) والحاوي ده وقتها كان تاجر سلاح كبير في البلد لكن في الأكبر منه وفضلت وراء الحاوي ده بحاول اجمع معلومات او اعرف عنه اي حاجة.
انا:وانا مالي بكل ده يا بني انت، انت متعرفش انا مين واقدر اعمل فيك ايه.
الشخص:عارف طبعاً انت مين وقادر تعمل فيا ايه كمان بس ممكن تسمعني للاخر وهتفهم انا مين.
انا:قبل ما اسمعك او حتى اكلم معاك هاتلي هدوم بدل اللي عليا دي وعايز اخد حمام محترم بس قبل كل ده انت ازاي تعلن خبر وفاتي وانت عارف ان ممكن اي حد بسهولة يعرف انه كذب يعني.
الشخص:قصدك يعني علشان قوتك وقوة بعض افراد عيلتك اللي ليها علاقة بالجن والعالم الاخر.
انا:انت ازاي تعرف المعلومات دي محدش يعرفها اصلاً.
الشخص:مش مهم دلوقتي اعرفها ازاي، بس هجاوبك على سؤالك انت معمول عليك سحر قوي يمنع ظهور روحك في العالم الحقيقي او حتى العالم الاخر واي شخص هيحاول يبحث عنك بواسطة السحر والقوة مش هيعرف عنك الا انك موت، لان لما الانسان بيموت الروح بتاعته بتختفي من العالم الحقيقي والعالم الاخر وده اللي السحر قادر يعمله ومتسألنيش ليه ومش ليه الا لما تسمع حكايتي الاول وطبعاً انت مستغرب انا ليه مش رابطك، بس احب اقولك حتى لو حبيت تمشي دلوقتي انت مش هتعرف لان برضو البوابة عليها حماية من السحر وفي حرس كتير برة يعني انسي انك تمشي من هنا يا عراف.
انا:يا طولك يا روح، طب اقوم وريني الحمام فين وهاتلي الهدوم.
دخلت خدت شاور محترم، وكان الشخص ده جابلي هدوم بنفس استايل هدومي بظبط ولبست وخرجت.
الشخص:ها بقيت احسن دلوقتي وفايق تسمع الحكاية.
انا:طيب اندهلك اقولك ايه لحد ما نخلص ام الحوار ده.
الشخص:تقدر حالياً تقولي، داهان.
انا:ماشي يا داهان كمل حكايتك انا سامعك.
داهان:في يوم بعد ما رجعت من الشغل دخلت انام كالعادة زي اي يوم بس في اليوم ده جالي حلم غريب اوي، اني داخل وسط مملكة فروعونية وفاضية وفضلت امشي وانده على اي شخص موجود في المكان ومحدش ظهر بس بعد شوية لقيت بوابة كبيرة فتحت الباب ولقيت نفسي جوا قاعة كبيرة وفي شخص قاعد على كرسي عرش كبير في نص القاعة من جوا.
الحاكم:اهلا يا داهان.
داهان:عرفت اسمي منين، ومين انت.
الحاكم:انا الملك الأحمر صاحب القوة والعرش.
داهان:وانا مالي بكل ده انا جيت هنا ازاي ولا ده حلم وانا بحلم.
الحاكم بصوت غضب:اكلم عدل يا بشري يا ضعيف انت امام الحاكم الأعظم.
خرجت بنت من باب ناحية كرسي عرش الملك: روق يا مولاي هو يجهل عظمتك وقوتك.
الحاكم:تعي يا هند.
داهان:هو انت هند بنت الأحمر؟
هند بنت الأحمر:أي نعم انا الأميرة هند بنت الأحمر.
داهان:ممكن اعرف برضو انا هنا فين، عايز ارجع بيتي.
الحاكم:اسمعني كويس يا بشري يا ضعيف انت، انت من النهاردة هتتعلم فون قتالية مش عادية وكمان هتتعلم قوة سحرية انت هتختارها حسب نوع دمك، وكمان لازم تتجوز بنت من بنات المملكة بتاعتي.
داهان بقلق:وليه كل ده انا مش عايز حاجة اصلاً سيبني ارجع بيتي.
الحاكم بغضب:اياك لمرة تانية تخليني اكرر كلامي، او حتى متسمعش كلامي من أول مرة.
داهان:اسف ممكن امشي بقي.
الحاكم:انت هنا علشان تنفذ الاوامر وبس، ولما يجي الوقت هتفهم كل حاجة خذيه يا هند واجعلي منه بشري قوي لانه هو المطلوب.
بس وقتها فوقت من نومي ولقيت جسمي كله عرقان وقولت كويس انه طلع حلم مش حقيقة.
بس قومت اخرج من الاوضة لقيت نفسي برضو موجود في القاعة الكبيرة بس ازاي انا كنت في اوضتي دلوقتي.
هند بنت الاحمر:صحي النوم يا بشري كل ده نايم.
داهان:انا ازاي صحيت من الاوضة بتاعتي ويدوب خرجت من الباب ولقيت نفسي هنا برضو.
هند:بص يا داهان انت هنا في عرش الملوك وخصوصاً الملك الأحمر انت هنا لمهمة رسمية مطلوبة منك بس قبل المهمة دي لازم تتأهل ليها الاول.
داهان:وايه المهمة دي بقي المطلوبة مني.
هند:الاول بتتمرن وتجوز البنت اللي هيختارها ليك الملك.
داهان:والبنت دي هتكون انت ولا واحدة تانية.
هند:لا أنسي انا مش ليك، انا لسه عريسي ما جه وقته ولازم اللي هيجوزني يبقي ملك.
داهان:يابخته الصراحة بجمالك ده.
هند:نتلم بقي ويلا علشان تقابل المدرب بتاعك.
خرج داهان مع هند لفناء القصر وكان موجود فيها شخص على شكل بشري بس ضخم وجسمه قوي جداً وفي عضلات قوية.
المدرب:اهلا بيك يا مُتدرب.
داهان:اهلا بيك.
المدرب:جسمك كويس ومتقسم كويس لكن انت ضعيف.
داهان:تحب أوريك القوة ونشوف مين فينا الضعيف.
ودخل داهان مع المدرب في معركة ويدوب ضربه أول ضربة وقع داهان على الارض ولسه هيقوم فجاة هجم عليه تاني المدرب وضربه ضربة قوية المرادي.
المدرب:عرفت انك ضعيف لسه يا بشري.
داهان:اسف على اسلوبي بس انا مش فاهم انا بعمل هنا ايه.
المدرب:مش من مسؤوليتي افهمك انت هنا بتعمل ايه واعمل حسابك كل يوم هتصحي بدري وهتدرب وهتأكل اكل صحي.
عدت الايام وكنت كل يوم اصحي اتمرن واكل كويس وبقي خلال شهر جسمي اقوي من الاول بكتير وكمان اتعلمت فنون قتالية بشكل عكس الطبيعي اللي اتعلمته في اي صالة جيم او حتى الكلية.
انا:ها وبعدين هتفضل تحكي كتير يعني اخلص عايز اشوف ورايا ايه الدنيا اكيد مولعة بسبب غيابي ده.
داهان:بص يا عراف انسي انك ترجع ليهم الفترة دي نهائي لان لسه وقتنا مع بعض مخلصش اصلاً وكمان انت ميت بالنسبة ليهم وبالنسبة لكل العالم يعني دلوقتي في عراف غيرك قاعد على كرسي العرش بتاعك وهو اخوك رسلان بس مش هيكمل لان حسام وصقر ناويين على الشر.
انا:احا مادام انت عارف كل ده ومتابعهم وبتقولي انا لسه مطول هنا، كده العيلة واهلي ورسلان في خطر.
داهان:متقلقش على عيلتك أكيد مش في ايدهم حاجة وكمان صخر موجود معاهم.
انا:لازم حد منهم يعرف اني عايش.
داهان:مينفعش دلوقتي يا عراف وانا اسف بس مش بأيدي.
انا:ماشي كمل يا داهان.
داهان:عدت فترة كبيرة عليا وانا لسه في المملكة دي معرفش بقي عد كام يوم في الحياة الحقيقية بس انا حاسس اني كل ده نايم وهيطلع حلم في الاخر، دخلت القاعة عند الملك الأحمر.
الملك الأحمر:ايه الاخبار يا بشري اتمرنت كويس واتعلمت القوة الصحيحة.
داهان:زي ما بيقول المدرب، اني بقيت جاهز دلوقتي للمهمة بتاعتي.
الملك الأحمر:قبل المهمة بتاعتك لازم تختار عروستك الاول اللي هيكون ما بينا وبينك عهد بيها.
داهان:وهختارها ازاي.
الملك الأحمر:ادخلي يا هند، بنات القصر.
دخلت بنات القصر بس كل بنت كانت لبسة وشاح على وشها ومش باين منها الا عينيها وشعرها ولبسهم مش مبين الا بطنهم وبس والباقي متغطي.
الملك الأحمر:اختار يا بشري من تريد من هؤلاء الجميلات.
داهان (بصوت خايف شوية):طيب مش هينفع اشوف وشها حتى؟
الملك بغضب:هل تريد ان تموت الان اختار بدون النظر.
داهان:بعد خوف من صوت الملك الأحمر اختار 3 بنت من على ايده اليمين.
الملك:لقد اخترت بنت الوزير مساعدي الشخصي.
داهان:شكراً، ودلوقتي هنعمل ايه.
الملك:هيتم الزواج.
ووقتها الوزير دخل والكل دخل وكان عندهم زي الماذؤن كده وفعلاً اجوزنا بس بكلام وشكل مختلف عن الطبيعي بتاعنا وخدت العروسة ودخلنا اوضة في القصر.
ووقتها البنت شالت الوشاح من على وشها وشوفت اجمل انسانة في حياتي كلها كانت جميلة اوي.
(وصفها:بشرتها بيضاء بتلمع وعيونها أزرق، وشعرها بني جميل وناعم وطويل لحد طيزها وشفايفها لونها محمر وجميل وخدودها كمان وجسمها بزازها جمال اوي وحجمهم لذيذ وممتع ومشدودين ومرفوعين وطيزها مرفوعة وطرية اوي وكسها لونه وردي وممتع اوي وبشفرات متوسطة).
البنت:انا زوجتك من دلوقتي تستطيع ان تفعل كل ما تريد.
داهان:اسمك ايه
البنت:ديفين.
داهان:اسمك جميل اوي تصدقي اني حبيتك من نظرة عيونك.
ديفين:وانا كمان حبيتك.
قرب داهان من ديفين وبدأ يبوسها من شفايفها وكانت بالنسبة لي دي حلم اصلاً انه يجوز واحدة في جمالها وهي بتسيح منه بسبب البوسة من شفايفها وهو نازل بيده تحت عند طيزها وبيحسس عليها وبيقلعها باقي الفستان ورفع ايده لفوق وهو كل ده بيبوسها وفكلها البرا من وراء وظهرت بزازها قدامه مسك بزتها اليمين بايده وفضل يحسس عليها براحة ويقرب من حلمتها الوردي ويحسس عليهم بصوابع ايده وهي بتسيح خالص، اااااااه داهان مش قادرة ممكن تنيمني على السرير وفعلا داهان سمع كلامها وراح نيمها على السرير براحة خايف انها تكسر منه ههههه، وفضل نازل بلسانه من اول شفايفها وعند رقبتها وفضل يلحس فيها ويبوسها جامد وهي ااااااااااااااااااه اححححححححححح حلو اووووووي اول مرة احس بالاحساس ده انت جميل اوي يا داهان ااااااااااااه بحبك بوس والحس رقبتي اوي ومن كتر بياض جسمها رقبتها احمرت جامد وكمل داهان بوس وعض في رقبتها ونازل على صدرها وبيلحس فرق بزازها وقرب شفايفه من بزتها اليمين ونفخ عليها وهي سايحة خالص احححححححححح نار بتخرج من نفسك على بزازي ااااااااااااه انت حلو اوي ومسكته من شعره وفضلت تقرب وشه على بزها اكتر وهو بيرضع منها ودخل حلمتها في بوقه وضغط عليها بلسانه وهي ساحت اكتر واكتر وبقيت بتصرخ كمان اااااااااخخخخخخخخخخخ مش قادرة يخربيت الجمال ارضع كمان من بزازي انا شرموطتك انا لبوتك ارضع اوي، وداهان مش بيرد عليها اصلاً ومكمل رضاعة في بزتها الجامدة اللي حلمتها واقفة جامد اوي وبيعض فيها اكتر وبيشدها لبرة ونزل بايده على كسها وبدا يحسس ويفرك في زنبورها الواقف اوي اكنه زبر *** صغير وكان زنبورها كبير وحلو وهي بتصوت تحت منه وعمال يرضع منها ويبوس في بزتها ساب بزتها اليمين وراح بلسانه على بزتها الشمال وكانت حلمة بزتها الشمال مقسومة نصين اكنها حلمتين في واحدة وهو اجنن من المنظر ده وبدأ يعضها اوووووي ويقولها احححححححح حلمتك حلوة اوي يا ديفين اكنها حلمتين في بعض اوووووووف يا لبوتي انت جامدة اوي وطلعتي جامدة اوي كويس انك مراتي اااااااااه يا لبوة كسك حلو اوي وديفين مش قادرة منه وكسها عمال ينزل عسل ويجيب جامد، اححححححححححححح براحة على كسي يا داهان يا حبيبي براحة اووووي انا مش قادرة بجد ووقتها صرخت جامد اوووي اااااااااااااااااااه بجيب بجيب وراحت ناطرة من كسها مياة على عسل وفضلت تنزل جامد اوي وخرجت شلال غرقت جسم داهان والسرير.
نازل داهان بلسانه على طول على كسها وفضل يلحس ويشفوط في عسلها ويشرب ويشتمها جامد اححححححح عسل كسك يجنن يا وسخة يا شرموطة انت وهي بتهيج اكتر وبتحب تتشتم منه اوي اكنهم مجوزين من سنين مش لسه من دقائق وفضلت تشده من شعره على كسها وهو بيلحس جامد اوي فيها لدرجة ان كسها احمر اكتر من الاول وبقيت شفرات كسها بتتهز وتترعش داهان وقتها خلاص مبقاش قادر يكمل اكتر من كده وقام من عليها وقلع البوكسر وخرج زبره كان حجمه متوسط في حدود 16سم بس عريض ورأسه كبيرة، وهي اول ما شافت زبره قالتله تعالي عايزة امصه وادوقه الحلو ده ومسكت زبر داهان وفضلت تمص فيه وترضع منه اغغغغغغغغ يجنن يا داهان طعمه حلو اوي وهو ماسكها من شعرها وعمال ينيكها في بوقها وهي بترضع من زبره وتشفوطه مش مجرد انها بتمصه وداهان حس انه هيجيب في بوقها راح قالها نامي على ضهرك يلا علشان افتحك يا لبوة ونامت فعلاً ديفين وهو جاب مخدة وحطها تحت طيزها وقرب زبره من كسها وفضل يفرشها ويضغط على زنبورها وهي تصوت تحته اااااااااه دخله كفاية كده دخله كسي مش مستحمل حرام عليك ااااااااااااااااااه يا داهان اااااااااااااااااااااه كسي يابن الوسخة اااااااااااااااااااااه مش قادرة وداهان هاج اوي عليها لما فضلت تصرخ كده وراح قرب رأس زبره من كسها وبدأ يدخله واول مدخل جزء منه راحت مصوتة جامد ااااااااااااااااااه يالهوي مش قادرة مش قادرة خرجه وفضل داهان يضغط اكتر لجوا لحد ما دخله في كسها بس وقتها كسها منزلش ددمم بس كان ضيق اوي اوي وفضل ينيك فيها ويرزع فيها جامد وهو بيقولها كسك مجبش ددمم ليه يا كسمك انت متناكة قبل كده ولا ايه وفضل يرزع اكتر فيها وهو فرحان انه بينيك اول كس في حياته بالجمال ده وهي مش قادرة ترد عليه من كتر الهيجان والمتعة اللي هي فيها عمالة تصوت وتقوله كسي حرام عليك كفاية انا اول مرة اتناك كفاية حرااااااااام اااااااااااااااه بس وقتها داهان بيفضل يرزع اكتر وينيك فيها اكتر ومتغاظ انها منزلتش ددمم وفضل ينيك فيها اكتر واكتر لحد ما عد بتاع 10 دقائق وراح خرج زبره ونطرهم علي بزازها وهي بقيت مبسوطة اوي انه عاملة اكنها شرموطة فعلاً ونطرهم عليها وفضلت تتدعك جسمها بيهم.
ديفين:اوووووف انت متعتني اوي شكراً يا حبيبي.
داهان:انت اللي متعتيني اكتر بس قوليلي انت ازاي منزلتيش ددمم من كسك ولا الجنيات مش بينزله
ديفين:لا بنزل عادي بس برضو في مننا عندهم غشاء بس مش شرط ننزل ددمم يا داهان وانا من النوع ده بدليل ان كسي ضيق اوي ووجعني وانت اكيد حسيت وهو قافش على زبرك النايم ده وراحت مسكت زبره.
داهان:فهمتك يا حبيبتي بس بجد انت ممتعة اوي.
ديفين:وانت اكتر يا حبيبي نامي في حضني يلا.
انا:مكنش لازم خالص يعني تحكيلي انت ازاي نمت مع مراتك كفاية كده انا تعبت منك وصدعت جامد عايز انام.
داهان:ماشي يا عراف هسيبك ترتاح وبكرة اكملك الحكاية واعرفك انت هنا ليه.
انا:قرأت افكارك من اول ما قعدت يا داهان وعارف كمان اسمك الحقيقي بس مش حابب ارخم عليك ولا احرق على الناس فسيبك براحتك.
داهان بصدمة:نعم انت بتهزر صح انت عندك قوة قراءة الافكار.
انا:امال عامل بس انك درستني اتنيل على عينك انا قايم ياعم.

في قصر العراف انجلترا
ماسأل بتعيط:مش قادرة اتخيل اني هعيش من غيره وهولد ابني كمان وهو مش جمبي.
ايفسون بتماسك:اهدي يا حبيبتي هيرجع انا حاسة انه عايش.
نهي بعياط:ازاي يا ايفسون ما دوروا عليه في كل حتة وكمان صخر والفريق شافوا الكاميرات وبرضو معرفوش يوصلوا لحاجة والعربية اختفت من الطريق.
برة عند البوابة وصلت سيلين:مين جوا يا صخر.
صخر:كلهم يا سيلين هانم، ليه مبلغتناش كنت جيت المطار.
سيلين:مش وقته يا صخر متعرفش حد اني هنا انا داخل ليهم.
خبطت سيلين على الباب وفتحت نبيلة:نورتي يا سيلين ادخلي ليه جيتي.
سيلين بعياط:لما سمعت خبر وفاة عمار جيت على طول مفيش اخبار جديدة.
نهي:لسه يا حبيبتي وأسيل تعبانة اوي من وقت ما عرفت وموقفتش عياط والدكتور النهاردة معاده وهي مصممة متروحش.
سيلين:متقلقيش يا ماما انا هطلع ليها دلوقتي تعالى معايا يا ماسأل.
ماسأل وسيلين طلعوا عند أسيل:ممكن ندخل.
أسيل بعياط:انت جيتي يا سيلين انا وحشني عمار اوي.
سيلين:متقلقيش يا حبيبتي خير وهيظهر انا قلبي حاسس انه سليم.
ماسأل:وانا كمان قلبي حاسس انه بخير المهم دلوقتي معاد الدكتور قرب ممكن تروقي بقي وتجهزي علشان نمشي.
أسيل:لا مش رايحة هتعالج علشان مين، اللي هتعالج علشانه مات وسابني يبقي انا لازم اموت واكون معاه.
سيلين:يابنتي حرام عليكي نفسك بقولك اطمني هيظهر وهيرجع بس هو لو رجع ولاقي انك مروحتيش للدكتور وقتها هيزعل منك اوي هتقدري بقي تزعلي عمار منك.
أسيل:لا مقدرش ازعله مني خلاص حاضر حاضر هجهز ونروح.
نزلت ماسأل وسيلين وبلغوا الكل ان أسيل خلاص اقتنعت انها هتروح.
سلوي (مامتة هالة):اسفة جداً بس احنا لازم نرجع وجودنا مبقاش حلو خالص.
ايفسون:ليه بتقولي كده احنا بنحب وجودك بس براحتك اللي يريحك اعمليه.
هالة بصوت حزين وعينها مدمعة:انا كان نفسي اكلم معاه واخليه يسامحني بس حتى وجودي هنا مبقاش ليه معني فانا اسفة همشي مع ماما.
نهي:ليه يابنتي خليكي معنا.
ايفسون:سبيها براحتها يا نهي، حابة تقعد تنور مش حابة خلاص عن اذنكم.
قامت ايفسون وهي متعصبة من اسلوب سلوي وبنتها هالة انهم بيتعاملوا اكن عمار مات خلاص وانه مش هيرجع مع انها نبهت على الكل يتعامل انه عايش ومحدش يعيط عليه ولا يصرخ حتى ومفيش عزاء الا لما جثته تظهر او تعرف انه مات فعلاً.
طلعت ايفسون اوضتها وظهرت وقتها جن من خدام ايفسون
الجن:مولاتي.
ايفسون:ها ايه الاخبار عرفتوا حاجة او ظهرت حاجة عن حياة عمار.
الجن:روحه مش ظاهرة في العالم البشري او حتى عالم الجن يا مولاتي.
ايفسون:دوروا كويس يمكن حد عامل عليه تعويذة اخفاء انا حاسة انه عايش دوروا كويس.
الجن:في اخبار تانية يا مولاتي.
ايفسون:بعدين بعدين.

في قصر العراف القاهرة
رسلان:هنعمل ايه يا عمي انا مش عارف افكر ولا اتصرف.
سليم:انت قلقان ليه مانت العراف دلوقتي خايف ليه بقي.
رسلان:حسام وصقر مش هيسكتوا ولسه رسلان بيكمل كلامه
برق حارس رسلان:رسلان باشا في هجوم على المزرعة والمخازن اللي هناك.
رسلان:انت بتقول ايه والحراسة اللي عليها فين.
برق:اتصابوا يا باشا.
سليم:مين المسؤول عن الهجوم ده عرفته حاجة.
برق:حسام وصقر باشا.
رسلان:كنت عارف قولتلك يا عمي كنت عارف.
سليم:اخرج يا برق، انت بتستهبل انت بتبين انك ضعيف قدام الحارس.
رسلان:والحل دلوقتي كده المزرعة والمخازن بتاعتها راحوا مننا.
سليم:المشكلة المخازن دي كان فيها بضاعة بمكسب اكتر من 400 مليون.
رسلان:ليه يا عمار كده تموت وتسيبني لوحدي انا مش زيك ولا هعرف ابقي زيك.
في مكان من اماكن العرافين.
حسام:اهجم يابني انت وهو مش عايز اي حارس منهم عايش
وبدأ الضرب على المكان والحراسة بتتصاب وتوقع وبيتفتح البوابة وبيدخل منها حسام العراف وصقر العراف ومعاهم رجالة واسلحة تقيلة.
حارس:العراف مش هيسكت على الكلام ده هتموتوا كلكم.
حسام:انا العراف من النهاردة ومفيش شخص هيقدر يقف قصادي.
هجم عليهم حراسة تانية من العرافين ووقعوا منهم 5 اشخاص بس مقدروش عليهم للاسف ووقعوا هما كمان وانتصر حسام وقدر يسيطر على مزرعة الجبل التانية.
وصل الخبر في القاهرة لرسلان وسليم العراف ومبقوش عارفين هيعملوا ايه ولا هيتصرفوا ازاي في المصيبة دي كده خسروا مخازن بمكسب 700 مليون ده غير سمعتهم والاعداء اللي هتبدأ تفتح عينها على العرافين.

في انجلترا قصر العراف
صخر:نعم انت بتقول ايه والهجوم ده حصل امتي وازاي.
برق في التليفون:حصل من ساعة يا صخر ورسلان باشا متزعلش من كلمتي هيضيع العرش والعيلة لازم تدوروا كويس وتعرفوا توصلوا لخبر وحقيقة العراف لو فعلاً مات يبقي كده كبار الجحيم هيسلموا العرش لحسام العراف.
صخر:بلغ كبار الجحيم مفيش اي حد منهم لو عمل حاجة بدون الرجوع لسليم العراف هيبقي اخر يوم في عمرهم واعرفلي فاضل قد ايه وتوصل رجالة الرعب وكتيبة الجحيم.
برق:حاضر يا صخر مع السلامة وخلى بالك من العيلة ومن نفسكم.
قفل صخر مع برق واستأذن على طول يدخل للحريم في البيت.
نهي:خير يا صخر في حاجة.
صخر:في مصايب يا نهي هانم.
ايفسون:اكلم يا بني في ايه عمار عرفته عنه حاجة.
صخر:لسه يا هانم، بس حسام وصقر هجموا على مخازن المزارع وخدوها كلها ودلوقتي مسيطرين على المزارع.
نهي:انت بتقول ايه، وفين رسلان وسليم.
صخر:مش عارف اقول لحضرتك ايه بس انا اسف في الكلام بس رسلان باشا خايف ومرعوب وسليم باشا بيحاول معاه.
ايفسون:لو الوضع فضل كده حسام وصقر هيقدروا على باقي الاماكن ده غير الاعداء.
صخر:كتيبة الجحيم ورجالة الرعب في الطريق متقلقوش من حاجة محدش هيقدر يهجم علينا هنا وكمان الملكة فرح معنا.
ايفسون:صخر لازم الوضع في مصر يستقر في اسرع وقت بلغ كبار الجحيم محدش فيهم يعلن عراف جديد نهائي والا هيموتوا كلهم.
صخر:حصل يا هانم متقلقيش.
نزلت سيلين ومعاهم البنات وكانوا جاهزين خلاص يتحركوا للمستشفي.

في مكان مجهول داخل انجلترا
شخص1:معرفتوش اي خبر عن العراف هل عايش ولا ميت.
شخص2:لسه يا فندم بس بنحاول نوصل لكاميرات المراقبة اللي موجودة في الشوارع ونشوف العربيات مشيت ازاي ومنين.
شخص1:في اسرع وقت القي تقرير كامل عن اللي حصل وعن الاوضاع لازم نتأكد هو عايش ولا لا.
شخص2:حاضر يا فندم عن اذنك.
خرج شخص 2 من مكتب شخص 1 ولقي شخص نعرفه في وشه.
رحمة:ايه الاخبار كان عايزك ليه.
نولا:كان بيسألني عن العراف يا رحمة ومش عارفين نوصل لاي خبر هنعمل ايه.
رحمة:مش عارفة الصراحة بس انا بدور من امبارح ومش ساكتين وفريق البحث كمان بيدور.
نولا:لو معرفناش نعمل تقرير عن اختفاء العراف هنروح في داهية.
رحمة:غريبة الصراحة ليه السيدة مصممة انها توصل للعراف قبل الكل.
نولا:هقولك ليه بس قربي عليا……………..
رحمة:انت بتكلمي جد فعلاً.
نولا:ايوة ولازم نعرف هو فين وفعلاً مات ولا لا.
رحمة بينها وبين نفسها:احيه عليا انا لازم اوصله قبلهم واعرفه الحكاية.

عند العراف في المكان اللي موجود فيه.
داهان:صباح الخير نمت كويس.
انا:منمتش النوم المريح مجرد بس نوم علشان صحتي مفيش اي اخبار.
داهان:الصراحة في اخبار بس هو لازم تعرفها.
انا:اخلص يا داهان وقول ايه اللي حصل.
داهان:حسام وصقر هجموا على المزارع واحتلوا الاماكن دي.
انا بغضب:احا ورسلان فين من كل ده.
داهان:للاسف رسلان ضعيف مش زيك وخايف يواجهه.
انا:يابني سيبني امشي متخلنيش اذيك واضربك انت عارف اني مدرب كويس ومعايا كذا قوة.
داهان:عارف يا عراف بس انا مش عبيط ما انا نسيت اقولك اني عاملك تعويذة تمنعك من استخدام قوتك الجسدية بكل انواعها.
انا بغضب:طب اخلص في ايه تاني عندك وانجز في الحكاية.
داهان:حاضر اهدي بس هقولك، تاني يوم صحيت وكانت ديفين في حضني وقمت لبست وخرجت وقابلت الملك.
الملك:اهلا يا عريس، اصوات البنت كانت خارجة للقصر هههههه.
داهان:اسف على الاصوات بس كانت حلوة اوي.
الملك:مفيش مشكلة دلوقتي بقي ركز علشان تعرف مهمتك يا بشري.
داهان:سامعك يا مولاي تفضل.
الملك:عندنا شخص مهم جداً لازم تكون انت الحماية بتاعته وتحميه من اي شر ممكن يحصله.
داهان:مين ده يا ملك.
الملك:شخص قادر على انهاء اي بشري بقوته البشرية وحاكم بلده وصاحب اكبر قوة في بلده بس احنا محتاجينه هنا في المملكة.
داهان:مين هو الشخص ده وليه انا بذات اللي اخترتني اكون حمايته واكون جمبه.
الملك:ليه انت بذات هتعرف بعدين.
هند بنت الاحمر:داهان لازم تركز كويس اوي لان حياته اهم من حياتنا كلنا حتى انت فاهم.
داهان:حتى اهم من حياة الملك، اسف يا مولاي.
الملك:اهم من حياتي يا داهان لازم تحميه كويس ومتقلقش هيبقي معاك جيش مننا بس في شكل بشري.
داهان:شوقتني يا مولاي اعرف هو مين.
الملك:العــــــــــــــــــــــــــــــراف.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: ممنوع النسخ