العراف – السلسلة الخامسة | الجزء الثّالث

في المستشفي عند أسيل.
نهي:متقلقيش هتبقي كويسة وعمار هيرجع وهيكون جمبك.
أسيل:وحشني اوي يا ماما وحشني اوي بجد.
ايفسون:متقلقيش يا حبيبتي هيكون كويس.
نبيلة:انا نسيت اجيب شوية حاجات هاخد العربية وهروح اجيب الحاجة واجي.
نهي:تمام ماشي.
ماسأل:تحبي اجي معاكي.
نبيلة:لا يا حبيبتي خليكي انت معاهم.
ايفسون:نبيلة لازم حراسة تروح معاكي وياريت متتأخريش.
سلوي:انا هاجي معاكي وانت خليكي هنا يا هالة معاهم وجهزي نفسك علشان نسافر بليل.
هالة:حاضر يا ماما بس سفر مش مسافرة انا مستنية اطمن واتأكد من خبر عمار الأول.
سلوي:اللي يعجبك يا حبيبتي بس انا واثقة في نهي وايفسون علشان كده هوافق.
ايفسون:متقلقيش عليها سبيها وانا واثقة ان عمار عايش.
أسيل:كفاية كلام عن عمار بدل ما اعيط.

على الطريق وهي نبيلة سايقة العربية وجمبها سلوي وفي عربية حراسة وراها بتبدأ عربية تزنق عليهم من قدام ومن وراء عربية الحراسة.
سلوي:في ايه يا نبيلة مين العربية دي شكلهم هيخطفونا.
نبيلة برعب:مش عارفة يا سلوي مش عارفة هحاول اهرب منهم والحراسة ورانا متقلقيش.
الحارس:احموا عربية نبيلة هانم في اختراق علينا.
الحارس2:مش هنقدر ندخل في عربية قدامها كمان صعب في خطر عليها.
نبيلة:مين دول وعايزين ايه.
سلوي:شكلهم اعداء عمار، انا خايفة يا نبيلة حاولي تهربي منهم.
نبيلة:بحاول اهو بس مش قادرة كل شوية يرمي عليا ومش عارفة اخرج منه.
سلوي بصيت وراها ولقيت ان عربية الحراسة وقفت مكانها واضرب عليها نار.
سلوي:احيه علينا احنا هنموت يا نبيلة الحراسة وقعت واضرب عليهم نار محدش ورانا كلهم ماتوا.
الحراسة اللي وراء نبيلة اتمنعت من انها تكمل الطريق واضرب عليهم نار في كوتشات العربية ونزلت الحراسة وضربوا على بعض بس متبقاش منهم حد والطرفين ماتوا.
اما عند نبيلة في العربية مبقتش عارفة تعمل ايه ولا تهرب ازاي وبتحاول تهرب من العربية اللي بتزنق عليها بس مش قادرة تتفادي العربية.
العربية هدت سرعتها وهي على الطريق وسابوا نبيلة تخرج قدامهم بس للاسف نبيلة ملحقتش تكمل الطريق وبتلف العربية اتقلبت بيها على الطريق السريع ومحدش حواليها.
حراس العربية التانية/ انزل يابني شوفهم لو عايشين خلص عليهم.
نزل الحارس من العربية ولقي نبيلة بتطلع صوت ولسه عايشة وسلوي مغمي عليها بس فيها النفس.
نبيلة:انت مين اااااه خرجني من هنا العربية هتولع.
الحارس:اسف عندي اوامر اني اخلص على عيلة العراف وضرب نبيلة في رأسها بالمسدس وضرب سلوي هي كمان في رأسها.

على الجانب التاني في نفس الوقت في فرنسا.
سوزان مستنية البنات يخرجوا من الجامعة علشان هيخرجوا سواء وحواليها حراسة.
دخلت عليهم 4 عربيات ونزل منها رجالة كتير وفتح ضرب الرشاشات عليهم كلهم ووقعت سوزان وسط الحراسة وفي خروج نهال ونهلة اضرب عليهم هما كمان وحراسة الجامعة والأمن اللي في الشارع والشرطة اكنها مذبحة وحصلت.
الحارس:اتأكد انهم ماتوا.
قرب الحارس من سوزان ولقي انها اتصابت في بطنها وفايقة للي بيحصل حواليها.
سوزان:ااااااه انتوا مين.
الحارس:عندنا أمر نخلص على عيلة العراف وضربها في رأسها.
قام الحارس من جمب سوزان وراح عند نهلة ونهال.
ولقيهم هما الاتنين مضروبين في بطنهم رصاصة ودراعهم رصاصة تانية.
نهلة بصوت تعب وموت:اااااه عمار هيموتكوا ومش هسيبكم عايشين.
الحارس:عمار مات اول واحد فيكم.
نهال بصوت تعب وموت:انت كداب عمار عايش ومش هسيبنا.
الحارس:مش هتعيشوا علشان تعرفوا اذا كان عايش ولا لا وضرب الاتنين كل واحدة رصاصة في رأسها وجري ركبوا العربيات وهربوا.

جت الإسعاف والشرطة في الجهتين وللاسف كانوا كل افراد عيلة العراف ماتوا برصاصة في الرأس والشرطة أعلنت ان الفاعل مجهول ومش عارفين هو مين ولما شافوا كاميرات المراقبة وبحثوا عن ارقام العربيات لقوها ارقام فيك ومش حقيقية ومفيش عربيات متسجلة بالارقام دي.
أعلنت الاخبار خبر وفاة نبيلة وسوزان ونهلة ونهال وسلوي كمان تحت عنوان انتقام رجال المافيا من ملك العالم العراف بعد موته.
في المستشفي عند أسيل.
سمعوا كلهم الخبر وهما قاعدين برة وانهارت هالة من العياط على موت مامتها وهي ملهاش ذنب في اي حاجة من اللي حصلت ولا ليها علاقة بعيلة العراف.
نهي:نبيلة كمان ماتت هي وسوزان واولادهم انا خايفة يا ايفسون.
ايفسون بصوت جامد:متخافيش هيظهر قريب اوي انا واثقة وحاسة قلب الأم يا جماعة.
ماسأل:انا خايفة ملحقش اولد ابني الي في بطني.
ايفسون بصوت عالي شوية:قولتلكم عايش عايش وهيظهر متخافوش وهيجيب حقنا كلنا.

في مصر قصر العراف.
سليم:سمعت الي حصل.
رسلان:سمعت يا عمي صفوا سوزان ونهلة ونهال وكمان سلوي ونبيلة.
سليم:الدنيا بتولع يا رسلان والاخبار كلها تحت عنوان واحد رجال المافيا يحتلون العالم بعد موت العراف.
رسلان:مش عارف انا مش قد المسؤولية دي ولازم اسيبها لحسام وصقر هما اللي هيقدروا عليها.
سليم بغضب:وانت فاكر ان حسام وصقر مش هما اللي عملوا كده اكيد هما يا غبي فوق اخوك لو عايش كان زمانه قتلك بايده.
رسلان:انا مليش علاقة بكل ده انا ماليش دعوة انا مش زيه ولا عارف افكر زيه.

في فيلا خديجة ونديم السيوفي.
مذيعة الاخبار:نعلن عن مقتل بعض افراد عائلة العراف اليوم في فرنسا وانجلترا.
والمافيا تعلن احتلال العالم بعد موت العراف.
خديجة:احيه هي الاخبار دي لو بجد كده العراف فعلاً مات.
نديم:اكيد مات امال هيسيب عيلته واللي بيحصل ده يحصل وهيبقي عايش لسه ومختفي.
خديجة:والحل لازم نساعدهم.
نديم:نساعد مين يابنتي دول مافيا العالم كلها اتفقت عليهم ده غير ولاد عمو كمان اتفقوا عليهم وخدوا اماكن كتير من العيلة.
داليا:باباكي عنده حق احنا مش هنقدر عليهم احنا يدوب عشيرة صغيرة وسط كل الناس دي.

عند العراف في المكان السري.
داهان:عندي ليك اخبار وحشة وانا عارف اني السبب فيها وانك مش هتسامحني على كده بس غصب عني بجد.
انا:مين مات يا داهان.
داهان:قتلوا حماتك وبنتها واختك نهلة ومامتها سوزان وكمان واحدة اسمها سلوي.
انا بصوت جامد وثابت:ناوي تخرجني امتي وتفك التعويذة دي.
داهان:انت بتكلم بهدوء ليه انا قولت هتموت تموتني ومش هيهمك حاجة.
انا:مش هعيد سؤالي تاني، كمل الحكاية لو لسه ليها تكملة ولو ملهاش خدني للي عايزني اتفضل.
داهان باستغراب:حاضر يا عراف قوم معايا.
قمت مع داهان و وقتها دخلنا اوضة في البيت الي احنا فيه وقال كلمة غريبة مسمعتهاش قبل كده وفجأة الاوضة حسيت انها بتتحرك وبتتنقل بينا لمكان تاني وحياة تانية.
داهان:وصلنا يا عراف تحب تخرج انت الاول ولا انا.
انا:مسمعش صوتك يا داهان وقمت فتحت الباب لقيت نفسي في نفس القاعة اللي حكي عنها داهان في كلامه.
صوت الملك:اسفين يا عراف على الطريقة دي والمشاكل والمصايب اللي حصلت.
انا:وبعدين كمل.
الملك الأحمر بصوت غضب:اكلم عدل انت في حضرة الملك.
انا:قولتلك وبعدين كمل.
هند بنت الأحمر:انت مش خايف يعني.
انا:لو بخاف مكنتش واقف قدامكم دلوقتي ولا كان أوزيس اداني لقب أمير في مملكته ولا كان بقي تحت ايدي جيش من جنسكم.
الملك:انت في خطر يا عراف وانت هنا علشان نحميك كويس.
انا:من وقت ما اتولدت وانا في خطر ودلوقتي عيلتي كلها بتموت واحد ورا التاني وكل ده بسببي انا ودفنت مراتي بايديا برضو بسببي انا ويا عالم مراتي الحامل هتعيش لحد امتي.
الملك:متقلقش هترجع ليهم في اسرع وقت يا عراف بس انت في خطر عليك لانك الهجين.
انا:نعم انا الهجين ازاي يعني.
الملك:ايوة يا عراف انت الهجين اللي من بشري وجنية في نفس الوقت واتولدت بسبب جواز البشري مع الجنية جواز كامل.
انا:وبعدين ايه المطلوب محدش يعرف اصلاً المعلومة دي.
الملك:عراف اوزيس خبئ عليك كذا حاجة هو وأليف.
هند بنت الأحمر:اول حاجة انه يكون اخو الملك الأحمر.
انا:عارف انه اخوك ومين قالك اني مش عارف بص يا أحمر، انا عارف كل حاجة بس انا سايبكم بمزاجي واللي كان حاكمني بس التعويذة اللي عليا وان المكان مقفول ومعرفتش اخرج لولا كده كان زمان اللي واقف جمبي ده ميت.
الملك:عارفين انك قادر تقتله وكنت تهرب من ايده بس احنا عملنا خبر موتك علشان نشوف مين هيستغل النقطة دي في عالم البشر ويهاجمك يا عراف.
انا:تمام يا ملك في حاجة تانية.
هند:اكلم عدل يا عراف.
انا:ولو مكلمتش عدل هتعملي ايه يعني.
هند باعجاب:ولا حاجة يا عراف.
الملك:المهم دلوقتي في قوة عايزة تموتك وعارفة انك الهجين وهما اللي عملوا كل التخطيط اللي حصل ده.
انا:ولا يفرق معايا سيبهم يعملوا اللي يعملوا ومتقلقش انت أكيد فاهم اني قوي وقادر عليهم.
الملك:عارفين يا عراف بس انت ليه مسألتش عن الحاجات اللي أوزيس خبها عنك.
انا:كمل يا ملك.
الملك:يوم جوازة ابوك من ايفسون اختنا وحملت وقتها ابوك مجاليش انا وراح عند أوزيس علشان يساعده ووقتها ايفسون كانت حامل في ولد وبنت توأم.
انا:نعم يعني انا ليا اخت توأم.
الملك:ايوة بس متعرفش عنك حاجة وعايشة حياة هادية بعيد عن العيلة تماماً وقتها أوزيس نقلك في رحم نهي امك والبنت اتنقلت في رحم تاني لمراة ابوك اللي محدش يعرف عنها حاجة الا هو وأكيد كتبلك في المذكرات بتاعته.
انا:وانت ايش عرفك بمذكرات ابويا، وبعدين انا مكملتش المذكرات بسبب انه قالي وقف لحد هنا ومتكملش.
الملك:جيه الوقت انك تكمل المذكرات يا عراف وانت وشطارتك بقي يأما تخلصها بسرعة ياما هتطول معنا.
وفجأة ظهرت المذكرات على طربيزة مكتب جمب الملك.
انا:مش هسألك ازاي علشان وقتها هيبقي سؤال غبي ههههههههه.
الملك:العزاء منك في عيلتك اللي ماتت بس انا واثق انك قادر تنتقم منهم.
خدت المذكرات من الملك ودخلت اوضة في القصر.
وبدأت اقرا في المذكرات:أكيد يا عمار انت دلوقتي عند الملك الأحمر وبنته هند، انا اسف يا حبيبي انك عيشت كل الحاجات دي بس مكنش ينفع تعرف انك من ام جنية بسبب عهد غبي ابويا واجدادي عملوه زمان انا معرفش انت دلوقتي هتكون خسرت ايه وكسبت ايه بس اللي هطلبه منك انك تفضل قوي وتخلى اسم العرافين متشال فوق الرأس والكل يعملوا حساب زي ما قولتلك قبل كده انت عندك 4 اخوات بنات و 2 ولاد غيرك يا عمار بس انا اخترتك انت من ضمن الاولاد اللي تمسك بعدي علشان الباقين حياتهم مختلفة وشخصيتهم مختلفة عنك واخترتك انت كمان اللي تكمل العهد من بعدي وانت كمان هتختار حد من ذريتك يكمل العهد بعدك لان ده عهد ددمم وروح يابني ولازم يكمل طول ما احنا عايزين اسم العراف يكون عالي طول ما لازم نكون مرتبطين ومجوزين من العالم التاني.
وللاسف المرادي كمان هطلب منك تجوز بنت من بنات الملك الأحمر، لانه عندي قوة وحاجات مختلفة عن اخوه أوزيس وكل شخص مننا كان متجوز من الاخيين، من ايفسون انا خلفتك انت واختك التوأم بس عملت حركة وحشة اوي وقتها علشان كنت خايف على ايفسون ونقلتكم من الرحم بتاعها لارحام نهي ومراتي زينب، زينب هعرفك عنها كل حاجة لحد ما كنت اعرف قبل ما اموت ومعرفش وقتك انت هتبقي لسه عايشة او ماتت معرفش او حتى هتبقي المعلومات هي هي ولا لا.
زينب بنت تاجر كبير في الحسين من الناس بتوع العطارة القديمة واتجوزتها لان ابوها كان صاحب جدك الروح بالروح وكانوا دائماً مع بعض ولما جدك حب يقوي الصداقة دي وقتها امرني اني اجوزها بس زينب مكنتش بتخلف ومكنش ليها اخوات رجالة وابوها الحاج رمضان وقتها كان خايف يموت ويسيب الورث بتاعه كله للهواء ويضيع فوقتها أوزيس قالي ننقل البنت في رحم زينب وننقلك انت في رحم نهي لاني كنت مختارك انت اللي هتكون من بعدي لاني بحب نهي وكانت حب حياتي وكان نفسي في ولد منها.
بس محصلش نصيب ولا ارادة وحصل اللي حصل وانت اتولدت من بطن نهي و زينب ولدت سيبال اختك.
مش عايزك تعرف ايفسون ولا اي حد من العيلة ان سيبال في الاًصل هي بنت ايفسون كفاية انها تعرف انك انت اللي ابنها لكن سيبال لا سيبها زي ما هي ومحدش يعرف غير انها اختك الا لو لقيت زينب ماتت وقتها قرر انت وسيبال هتعملوا ايه وهتعرفوا الناس ازاي.
خلصت قراءة المذكرات لحد ما اكتفيت وعرفت معلومات ومكان بيت اهل اختي قمت خرجت من الاوضة ولقيت الملك وهند وداهان وجمبه بنت كمان.
الملك:قرأت يا عراف.
انا:قرأت اللي يهمني وخلصت.
الملك:تمام يا عراف.
انا:جميلة مراتك يا داهان.
داهان:شكراً دي ديفين.
ديفين:تشرفت بيك يا عراف.
انا:ها تحبوا أعلن انا ولا انتوا هتعلنوا.
الملك:نعلن عن ايه.
هند بنت الأحمر:قصدك ايه.
انا:العهد بتاعك قوته ايه.
الملك:جسدية جسمك يستحمل ضربة تنين مش ضربة بني ادم.
انا:تمام والمقابل.
الملك:تجوز بنت من بناتي.
انا:وهتوافق على شرطي؟
الملك بغضب:انت كمان هتتشرط عليا.
انا:اه هتشرط عليك وده اللي عندي يأما كده مش عايز العهد بتاعك وقد العقاب.
هند:استني يا مولاي نسمع شرطه الأول ونقرر.
انا:اللي هتجوزها هتشرب ترياق البشرية انا مش موافق على اني اجوز جنية واخلف منها زي ما حصل مع بنت اخوك يبقي هيحصل مع بنتك.
الملك:بس معني كلامك وشرطك ان كده العهد هينتهي يا عراف.
انا:العهد مش هينتهي بس هيبقي بشكل مختلف عن القديم مش شرط كل عهد جديد لازم يحصل جواز ممكن يبقي بشكل تاني انتوا حددوا الشكل ده.
هند:تمام يا عراف موافقين.
انا:وانا هجوزك انت موافقة تبقي بشرية.
هند متفاجئة:معرفش يا عراف سيبني افكر.
انا:معنديش وقت اضيعه كفاية اللي ماتوا لازم الحق باقي العيلة والحق ميراثي وحاجتي.
الملك:تمام تقدر تتحرك وسيب هند تفكر.
هند:ممكن تستني الليلة دي هنا وبعدين تمشي واكون فكرت وارد عليك.
انا:علشان خاطر عيونك بس.
داهان:عرفت ليه وقتها قولتيلي ردك يا الاميرة هند.
هند بتبريق:تمام يا بشري لا تتكلم.
انا:متكلمهوش كده تاني والا غضبي هيبقي عليكم.
الملك:انت اجننت رسمي انت ازاي تكلم معنا كده.
انا:وانت ازاي تكلم اخو العراف كده.
داهان بصدمة والملك بيبصله بصدمة وكمان هند.
انا:محدش يبصله كده هو مقالش حاجة بس انا قرأت افكاره من اول ما قعد قدامي ولسه مسمعتش منه باقي الحكاية ولا ايه اللي حصل بس على العموم اخو العراف زيه زي العراف ماعدا القوة تتسحب منه ويرجع بشري طبيعي عادي ويعيش حياته زي ما يحب ومراته كمان تبقي بشرية زيه.
الملك:انا مستغرب ازاي التعويذة ممنعتش عنك قراءة الافكار.
انا:لان محدش يعرف قراءة الافكار الا شخص واحد بس.
هند:ممكن نعرف مين.
انا:لا مش ممكن وقدامكم ساعتين بالتوقيت بتاعكم وتردوا عليا يلا انا قايم.

خرجت من قاعة الملك وجيه ورايا داهان.
داهان:من امتي تعرف اننا اخوات.
انا:من أول ما فوقت ولقيتك قدام عيني.
داهان:بس انا مكنتش اعرف بوجودك من الملك، انا عرفت بوجودك بسبب ملف قضية الحاوي انه اتذكر اسم عيلة العرافين وان مش عليهم اي دليل انهم الرأس الكبيرة للسلاح ولما روحت البيت يومها حكيت قدام ابويا وامي اني شغال على ملف قضية وبدور على عيلة اسمها العرافين وقتها وشهم اتخطف وقلقوا كده.
انا:وبعدين حصل ايه.
داهان:دورت وراءهم وعرفت ان ابويا اللي عايش معنا ده مش ابويا اصلاً لكن اخواتي منه هو، وان امي كانت حامل فيا قبل ما تنفصل عن ابوك.
انا:قصدك ابونا.
داهان:لسه متعودتش يا عراف.
انا:من النهاردة اسمي عمار وبعدين انت لسه في الشرطة ولا لا.
داهان:لا سيبتها بسبب حادثة امي لما ماتت بسبب الحاوي.
انا:متقلقش اوعدك هشوف مين الحاوي وهجبلك حقك.
داهان:نجيبه سوا انا من النهاردة في ضهرك ومعاك يا عمار.
ديفين:واقفين كده ليه.
داهان:بنكلم انا واخويا قرروا جوا في حاجة معينة ولا لسه.
ديفين:انا معرفش قرارهم ايه بس انا موافقة اكون بشرية واعيش معاك العمر كله ونموت سوا كمان.
بعد مرور ساعة من كلامنا انا وداهان ومراته ديفين.
الخادم:الملك عايزك جوا يا سيدي.
انا:خير قررتوا ايه.
الملك:احترمني شوية انا الملك هنا مش انت.
انا:ميلزمنيش الكلام ده ها قولتوا ايه.
الملك:موافقين يا عراف.
انا:تمام تمم الزواج يلا علشان عايز ارجع بسرعة.
هند:ايه الكروتة دي.
انا:ولا كروتة ولا حاجة هعملك فرح محترم بس بعدين لما اخد بحق عيلتي الاول واعلن رجوعي.
هند:موافقة مفيش مشكلة اللي تقوله يتعمل.
الملك:هبعت دلوقتي للساحرة تجهز الترياق البشري لديفين وهند.
انا:تمام ومحتاج حد يجيبلي هدومي من البيت ابعت جن من الجيش بتاعك يجبلي طقم محترم من البيت.
الملك:هما شغالين عندك.
انا:اخلص بقي يلا انا مستني في الاوضة.
بعد دقيقة كان الباب بيخبط وهند معاها طقم الخروج بتاعي.
هند:اتفضل.
انا وجسمي عريان من فوق و واقف بالبوكسر:شكراً.
هند وعينها على زبري:احمممم مكنش ينفع كده ادخل انا اسفة.
انا وقربتها عليا:قريب اوي هدوقيه وتتمتعي بيه بس اصبري.
هند:انت قليل الادب وراحت خارجة.
لبست طقمي وكان قميص وعليه صديري وكمان بالطو لاننا في ثلج في انجلترا ونزلت لعندهم تحت وتم الجواز بالطريقة بتاعتهم.
الملك:مبروك العهد والزواج.
انا:زي ما قولتلك خلاص تنسي العهد بالطريقة دي تاني، داهان يلا بينا وحضر نفسك.
داهان:اوامرك يا عراف.
انا:اول حاجة نعملها بعد ما نرجع هتأخد ديفين وهند لبيت من بيوتي الامان وبعدين تجيلي ومعاك رجالتك.
داهان:امرك.

في المستشفى عند أسيل
نهي:ايفسون لازم نمشي نرتاح شوية وهنخلى هنا سيلين وماسأل.
ايفسون:بس قلبي مش قادر يسيبها كده.
نهي:متقلقيش هنغير هدومنا بس ونرتاح شوية ونيجي تاني.
ماسأل:متقلقوش احنا هنا ارتاحوا شوية انتوا.
سيلين:هالة يا حبيبتي خليكي قوية وروحي معاهم وارتاحي شوية واحنا زيك خسرنا اهلنا واختنا بس مش قادرين نعمل حاجة ولازم نمسك نفسنا علشان أسيل.
هالة:كان نفسي يبقي موجود لان هو كان ضهرنا وحمايتنا لكن دلوقتي ملناش حد …. حتى محدش خايف من رجالة الجحيم في غيابه.
ايفسون:متقلقيش هيجي الوقت اللي الكل هيقف ويركع قدام العراف.

خرجت العيلة من المستشفي وسابه حراسة مع أسيل.
عربية بتراقبهم برة وحارس فيها:خرجوا من المستشفي يا باشا.
شخص:فتح عينك كويس وخليك وراءهم وقسم الرجالة لجزئين جزء يروح معاك وجزء يفضل في المستشفى عقبال ما نظبط دخولهم ويخلصوا عليهم.
الحارس:اوامرك يا باشا احنا بنتحرك وراهم اهو.
شخص:متقلقوش مفيش حراسة في البيت لاننا اتعاملنا معاهم وخبينا الجثث.
قفل الشخص مع الحارس ودخل اوضة مضلمة وفيها نور خفيف اوي وبلغ شخص قاعد على الكرسي في الاوضة دي ومديله ضهره.
الشخص:حصل يا باشا ورجالتنا وراءهم للبيت دلوقتي وخلصنا على رجالتهم في البيت كمان
الباشا:عايز الموضوع يخلص بسرعة.
الشخص:متقلقش يا باشا رجالتنا قدها.

وصلت عيلة العراف للبيت ودخلوا وكل واحد فيهم قعد في الصالة بس وقتها كل الكهرباء عن البيت قطعت
نهي:في ايه بيحصل ايه.
ايفسون:شكله هجوم علينا.
هالة:الدور بقي علينا يعني.
نهي:احضنوا بعض كويس ومتخافوش.
ايفسون:استشهدوا
دخلت الرجالة البيت وضربوا رصاص في الهواء علشان يخافوهم.
ايفسون:لو هتقتلونا اخلصوا واقتلونا.
الحارس:هنقتلكم بس معنا رسالة من الباشا الأول.
نهي:باشا مين وانتوا تبع مين.
الحارس:الحاوي بيسلم عليكم وبيقولكم هتحصلوا عمار العراف.
ايفسون:ولا خايفين منكم ولا منه غمضوا عيونكم واللي يحصل يحصل.
صوت ضرب نااااااااااااااااااااااااااار وصريخ وصويت كتير ياتري حصل ايه.

18 تعليق على “العراف – السلسلة الخامسة | الجزء الثّالث

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: ممنوع النسخ