أتيلييه السّعادة – الحلقة السّابعة

الحفلة الرهيبه

اتفقت معايا نبيله أن فيه واحدة صحبتها جوزها من الاخر ديوث مش بس عليها وعلى اخته، وسايبهم لأي حد ينام معاهم عادي معندوش مشاكل خالص طالما مراته أو اخته هيبقوا مبسوطين، وحددت نبيله ميعاد رحت الكافيه لقيت نبيله ومهجة ومعاهم واحدة صاروخ شبه ليلى علوي اوي لدرجة فكرتها هي، ومعاهم راجل ومعاهم راجل تاني.

قامت مهجة ووراها نبيله يسلموا عليا ودعاء مرات اخو مهجة بتكلمه وبتشاور عليا ويتكلم جوزها وتضحك ففهمت بتسأل هو ده ولا إيه؟
نبيله قالت إن جوزها اللي قاعد مع دعاء وأشرف اخو مهجة واسمه علاء وعايز يدخل معانا في الحفلة لانه هيموت على مهجة وحيحان موت عليها ومعندوش مانع أن مراته تنام مع اي حد مقابل ليلة مع مهجة صاحبه مراته، وقعدنا واتعرفنا وشربنا شاي وقهوة ونيسكافيه والساعه بقت داخله على نص الليل.
قاموا كلهم وركبت العربية أنا ومهجة وطلعنا وراهم على شقة أشرف أخوها وطلعنا قعدنا ورحب بينا أشرف وخدنا على الاوضة وأدى لكل واحد فينا بيجامه وطلعنا، كانت نبيله ودعاء ومهجة لابسين قمصان بيت عادية مع شوية روج وميكب خفيف وكانوا حضروا العشاء وقعدنا نتعشى وكلنا بتبص لبعض والكل مستني مين يبدأ بالكلام لغاية ما مهجة أتكلمت
مهجة: أيه مالكم كأنكم في عزا ….احنا كلنا هنا علشان حاجة واحدة بس نتبسط رجالة وستات ها؟ أنا عارفاكم كلكم ومحدش موجود هنا ما يستاهلش الانبساط اللي هيحصل تمام
أشرف: صح يا مهجة بس نبدأ أزاي يعني الموضوع غريب ودي اول مره نتجمع مع بعض
نبيله: طيب ناخد راي الأغلبية نبقى سوا ولا كل كابيل مع بعض ؟
مهجة: الأهم مين هيبقى مع مين
علاء: لا كل واحد يختار اللي يبقى معاها
أنا: ممكن اقولكم على حاجه ؟
دعاء: قول
أنا: زي ما قالت مهجة كلنا هنا علشان ننبسط والمهم هنا هو أن الستات تتبسط اكتر صح
علاء: تمام صح
أشرف: اه مظبوط
أنا: حلو يبقى الاختيار يبقى بالقرعة كل راجل يكتب اسمه في ورقة ونلخبطهم وكل ست تختار ورقة، بس بشرط لازم اللي تختاره تخش معاه حتى لو كان جوزها
دعاء: لا لو جوزها هيبقى الموضوع روتين اوي ومفيش متعة
نبيله: دعاء معاها حق مش هينفع …خلاص لو طلع جوزها ليها عقاب أنها تقول هي نفسها تنام مع مين قدام الكل
عملنا الورق وجيبنا علبه ولخبطنا الورق، سحبت مهجة ورقة طلع علاء جوز صاحبتها وزعلت شوية بس بقت نصيب علاء اللي كان مبسوط
نبيله ورقتها طلعت أشرف جوز صاحبتها وحسيت أنها مبسوطه وهو كمان اتبسط وعيني جت في عين دعاء اللي خبت وشها اللي احمر من الكسوف والكل بيقول اوووووووو
نبيله: يا بختك يا دودو
مهجة: يا بنت المحظوظه ده انتي هتتمتعي النهارده
أشرف: ايه هو جامد اوي كده
نبيله: جامد نيك يا اشرف دي مراتك بعد كده هتطلبه بالاسم اسال اختك
مهجة: بصراحة ملوش حل ده انا نفسي يبقى جوزي ومينامش مع غيري بس دودو حبيبتي ومش خسارة فيها
دعاء: بس اخر واحد يطلع من الاوضة لازم يبقى ليه هديه
قعدنا نفكر
علاء: كل ست تطلع من الاوضة تطلع ملط وتكتب في ورقة أتمتعت كام في الميه والراجل اللي يكسب يقضي يوم كامل مع التلت مزز يتمتع بيهم
كل واحدة خدت نصيبها ودخلت وانا اخدت دعاء من أيدها ودخلنا الاوضة الكبيرة
دعاء: بص براحه معايا علشان أنا بتعب بسرعة وانت شكلك هتتعبني
أنا: بصراحة أنا كان نفسي تكوني من نصيبي
دعاء: ايه ده بجد …هو انا حلوة كده علشان تتمناني
خدت بوسة من خدودها المكلبظين وانا بقول: هو انتي برضو تتفوتي ده انتي ملكيش حل
أتكسفت وقالت: بجد انا حلوة يا هيما
أنا: حلوة بعقل ده يا ريت كنت جوزك (وانا بقفش في بزازها الكبيرة ) كنت اكلتك يا بت وهجمت اكل بزازها
وهي قصعت ضحكة شرمووووووطة وقالت: يا مجنون جوزي يسمعك
أنا: سيبك منه أنا الليلة جوزك
كنت نايم وهي تحتي ولقيتها بتمسك زبري وبتقولي: وااو ده كبير وحلو …بس هو احنا مش هندخل في الجد
رحت ماسك كسها من بره العب فيه وقولت: تعال أنتي الاول اشوف هتستحملي ولا لا
رحت رافع القميص ونزلت الكلوت وشوفت احلى كس كبير وحلو في العالم وقعدت أمص واعض فيه وهي بتدخل رأسي في كسها
دعاء: كمان يا هيما مولع قوي كسي الخول مش مكفيني ااااااه مش قادرة عايزة اتناك منك يا هيما
هات زبرك دخله فيا وطفي ناري بخرطومك احححححح بلاش كده جسمي بيتنفض حرام عليك
مش قادرة بقى نيكني بزبرك يا هيما
قومت وطلعت ليها زبري تمصه وهي نايمه وبتلعب في كسها بايديها، ولغاية ما بقى وحش قلعت وبقت ملط وخبطت على كسها القشطة وهي بتزوووم
دعاء: خلاص يا متناك جاي اللي هيرحيحك اااااه تعال هنا وانا حبك علشان عاوزه زبك
قعدت افرش كسها بزبري الأول
دعاء: بلاش تسخين انا كسي مولع نار يالا بقى دق كسي يا ابراهيم
دخلته
دعاء: يا جمالو ايوه ايوه كمان كمان متعني يا هيما كسي مولع عاوزه اتكيف نيك اااااه كسي ارحمه يخربيت زبرك، كسي بيطلع نار هموت يخربيت حلاوة زبرك كمان يا واد متعتني اااااه تعال شوف يا اشرف يا خول الرجالة، اللي بجد يا بو زبر متني اللله عليك يا وحش انت تهد جبل
لغاية ما هجيب قولت لها
دعاء: هدبحك لو نقطة خرجت من كسي انت فاهم وباستني بوسه خلتني أجيب في كسها كمية كبيرة كسها كان بينقط لبن
دعاء: تعرف أنا لما قعدت معاكم كان نفسي اتناك منكم كلكم انت وأشرف وعلاء بس انت بيهم كلهم يا هيما، تعرف زبرك ده يتعب اي مره ….ما ينفعش يبقى بتاع واحدة بس ده لازم يبقى في خدمة الشعب
أنا: انتي حلوه قوي يا دعاء وبجد أتمتعت بيكي وبحلاوتك
دعاء: ايه انت خلاص ولا ايه
أنا: لا بس بقول انك شكلك تعبتي
دعاء ضحكت وقالت: بصراحة مش انا اللي تعبانة
وقامت مفنسة طيزها وقالت: دي اللي تعبانه يا هيما ياللا دخله من ورا لحسن مولعة
قعدت الحس في خرم طيزها ودهنت كريم ودخلته في طيزها
سمعت صوت من بره
نبيله: اجمدي يا بت احنا هنا هديناهم
مهجة: اصمدي يا دودو ده احنا قولنا انتي اللي هترفعي راسنا يا موزه
أشرف: أهه جالك اللي يهدك
قعدت انيكها في طيزها لغاية ما جبت فيها
وقامت وهي ساندة عليا وخرجنا الكل كان قاعد ملط وقاعد على الأرض
واحنا كمان كما عريانين والكل صقف لما خرجنا
وكل واحدة قعدت تمص الازبار التلاته
ودعاء قعدت على الكنبة وانا بنيك طيزها وعلاء بينيك كسها وأشرف جوزها بتمصله
نبيله: يا بنت اللبوة جوزك ممتعك جايبلك جوز رجالة يهدوكي
دعاء: احساس ابن شرمووووووطة يا بت اااااه كمان يا رجاله عشروني
مهجة: اعملوا حسابكم أنا بعدها
علاء: يا بختك يا اشرف باختك ومراتك شراميط ولا زانيه
و عملنا مع مهجة ونبيلة وكل واحدة طلعت الورقة مكتوب أتمتعت مع نصيبها بكام في الميه
نبيله لاشرف تمانين في الميه
مهجة لعلاء تسعين في الميه
دعاء كتبت واحد وقدامه اصغار كتير
وكنت الكسبان والخميس اللي بعده كان البيت وأنا مع النسوان التلاته في حضني وفي متعه خرافيه
وبعدها دعاء كانت بتبعتلي كل خميس جوزها علشان أنام معاها وهو يروح لنبيله وعلاء ياخد مهجة اخت اشرف
وعملنا كذا حفله لغاية ما في يوم مهجة كلمتني وقالت إنها عايزني في المحل ضروري
انتظروا الجزء الاخير

تعليق واحد على “أتيلييه السّعادة – الحلقة السّابعة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: ممنوع النسخ