النّسوان البلدي – الحلقة الثّامنة عشرة

وصلنا اخر الجزء الرابع أما سوحت عمي على ايمان مراته وخليتها يطلع عليها وانا بنيكها وهي ملط مفنسة على السرير وسيبتها وجريت نطيت في بلكونة الجناح بتاع عائشة واستخبيت ورا السوار وعمي دخل ضرب ايمان اما لاقها ملط وتحت منها خيارة وشك أن في حد معها في الاوضة ودخل البلكونه باص فيها وانا نزلت على الارض وبصيت لاقيت سمية ام عائشة ملط في الاوضة وبتقرب من البلكونة وبقيت محشور بين عمي في بلكونته وسمية اللي فضلها متر وتدخل البلكونة وتصررخ أما تشوفني …..



بصيت تاني على ايد عمي لاقيتها اختفيت وصوت ازاز البلكونة اترزع يعني قفل البلكونة وسمية لاقيتها وقفت وكانت بتزعق مع جوزها في التليفون….


سمية: عصام اسكت وشوف انت عايز تعمل ايه .. يخربيتك كنت هتخلني اخرج البلكونة ملط ومش لاقيها الروب بتاعي (لاقيتها لفيت ورجعت دخلت اوضتها أنا في اللحظة دي قومت دخلت من حتة اللي مفتوحة من الازاز واتسحبت وعيني بصيت على سمية كسم طيزها مهلبية بنت المتناكة الصراحة بس ده مش وقته لو شافتني هيحصل مصيبة وروحت فتحت الباب وخرجت واتحركت خطوة لاقيت نهلة في وشي خارجه من جناح ابو كريم …

نهلة: عمرررر
عمر: ششششششش تعالي بسرعة عايزك
نهلة: في ايه وبعدين انت كنت بتعمل ايه عندك
عمر: عمي جوه بيضرب مراته وانا عايز اسالك بينهم
نهلة: ماشي وايه المشكلة
عمر: مفيش مشكلة بس انا لو الكلام اتفتح أنا وانتي كنه عندك في اوضتك ماشي
نهلة: انا مش مطمئنة بس ماشي حاضر

خبطت على الباب وفضلت اخبط لحد اما عمي جاه فتح بس ربع الباب

عمر: ايه في ايه يا عمي صوتكم جايب اخر الدنيا
عمي: (كان بينهج) روح دلوقتي يا عمر (لاقيته هيقفل الباب روحت حطيت رجلي على الباب)
عمر: استني بس انا مش هتحرك من هنا غير أما تيجي معايا
عمي: مش وقتك بقى يا عمر
عمر: وغلاوتك عندي ما هتحرك من هنا غير أما تيجي معايا
عمي: استني اجيب موبايلي وجاي (ودخل الآوضة وانا دخلت راسي لاقيت ايمان زي ما هي ملط وقاعدة على السرير وعمي مديني ضهره لاقيت ايمان بصيت علي روحت ضحكت لها وغمزت لها وبعت لها بوسة على الهواء كده ورجعت راسي من الباب لاقيت عمي فتح الباب وخرج لنا) يلا بينا بس هنروح فين
عمر: هنقاعد مع نهلة في الاوضة
عمي: ماشي يلا …


خدنا بعضينا وروحنا اوضة نهلة واحنا لسه هندخل لاقيت صابرين خارجة من اوضتها ندهت لها تيجي تقعد معانا

عمي: يا بني ارحم نفسك بقا
عمر: لا صابرين زينا بتشرب عادي
نهلة: طيب حلووو ده يلا بينا يا معتز ندخل وانت هاته وادخلوا ماشي
عمي: أنا هطلب ازازة عايزين نوع معين
عمر: جاك دانيلز بالعسل يا عمي
عمي: حلوة ولا اي كلام
عمر: جامدة فشخ بس هاتها الكبيرة
عمي: ماشي أنا هدخل (لاقيت صابرين دخلت علي)
عمر: القمر رايح فين
صابرين: مفيش حسيت بالملل في اوضتي قولت اخرج اشوفك بتعمل ايه
عمر: مكلمتنيش ليه على تليفوني طيب
صابرين: موبايلي على الشحن .. عمررر الحيوان اهو لسه خارج من الاسانسير بس متبصش دلوقتي متخلوش ياخد باله اني قولتلك حاجة
عمر: تمام ادخلي انت عادي وانا هروح اوضتي ورجعلك تاني أنا مقولتيش لحد أننا صحاب هو عمي بس متفتحيش بوقك مع نهلة في حاجة تخصنا بس
صابرين: انت هتعمل ايه طيب
عمر: ادخلي اروح اوضتي وهرجع بسرعة….


خليتها تدخل ولفيت لاقيته في وشي عديت من جنبه بس حفظت وشه حرفيا ورجعت اوضتي ودخلت لاقيت خالتي في الحمام بتستحم دخلت طلعت كيس الماريجوانا والبفرة وكمان خدت المطواة من تحت الهدوم قولت في عقلي متعرفش ايه اللي هيحصل وفتحت باب الآوضة وخرجت وخبطت عمي فتح ليا …


عمر: اتاخرت عليكم
عمي: (لاقيته قرب من ودني) مجبش سيرة قصاد صابرين بعلاقة مع نهلة
عمر: اوعااا هتودني في داهية وخد نهلة على جنب وقولها بس بالعقل فاهمني
عمي: ماشي الرجل طلع لنا شوية مكسرات والازازة
عمر: طيب كويس (بصيت على الرجل لقيته واقف قريب من اوضة نهلة وعمل نفسه بيتكلم في التليفون روحت دخلت عليهم الآوضة) ايه يا بنات اتعرفتوا على بعض
نهلة: بيبو دي زي العسل يا عم احنا اتعرفنا على بعض من الصبح في اليخت
عمر: طيب كويس
صابرين: نونة انت اللي قمر يا روحي
عمي: أنا مخنوق اوووي يا جماعة
عمر: أنا مردتيش اسالك يا عمي بس لو مش عايز تتكلم قصادهم يبقى خلاص … بس الاول نلف چوبان من الفاخر ده (طلعت كيس الماريجوانا)
عمي: ده بنجو ده ولا ايه
عمر: عمي كده هتزعلني منك دي افخر انواع الحشيش على وجهه الارض دي ماريجوانا
عمي: سمعت عنها بس مجربتهاش قبل كده
صابرين: لا هتعجبك اوووي
عمر: طيب لفينا چوبان كده وانا هعمل تليفون ضروري في البلكونة وجاي تاني بس عن اذنكم محدش يدخل علي (وفتحت الشنطة طلعت علبة حديد كده فيها چوبات حشيش وحطيتها قصادهم) اللي عايز حشيش هنا اهووو أنا عشر دقايق ورجع لكم …

خدت چوب ودخلت البلكونة ولعته وطلعت الموبايل وكلمت بشندي ..

بشندي: باشا كله تحت السيطرة
عمر: سمعك
بشندي: يا باشا الجثة لسه الشقة منزليش والبت راحت البيت بتاعها وساعة كده ورجعت تاني عنده ومعها شنطة شكلها فيها هدوم
عمر: يعني !!
بشندي: يعني بنت الشرموطة دي شكلها هتبات عنده النهاردة وشكله هيقضيها نيك فيها النهاردة
عمر: بقولك اوصفلي المنطقة اللي عندك كده
بشندي: المنطقة كلها هدوء يعني الساعة 7 ونص دلوقتي مفيش غير الكلاب في الشارع وحته العمارة بتاعته جنبها عمارة لسه طوب احمر وهو في الدور الاخير والعمارة على ما اعتقد مفيهاش غير 4 أو 5 شقق ساكنة والدور الاخير واللي تحته مفيش غيره ساكن فيه
عمر: عرفت منين
بشندي: امجد طلع أمن على العمارة كلها واحنا اصلا في العمارة الطوب الاحمر وبلكونة العلق في وشي اهي
عمر: طيب جاه وقت الجد يا بشندي
بشندي: معاك على الموت يا كبير اومرني انت بس
عمر: بص يا بشندي أنا مش هقولك تعمل ايه او ازاي بس انا هقولك على اللي انا عايزه
بشندي: انا اصلا يا كبير عرف أن الموضوع في نوش وعامل حسابي قولي ايه المطلوب واحنا معاك في اي حاجة
عمر: ابن المتناكة ده كاسر عين واحدة تخصني والواحدة دي طليقته وكان ماسك عليها فيديوهات وهو متجوزين مصورها في الحمام وهو بنيكها في اوضة النوم وكذا فيديو
بشندي: والفيديوهات دي متصورة بايه والاقيها فين
عمر: الفيديوهات دي متصورة بموبايله بس انا قلبي بيقولي أن في النسخة تانية معرفش اكيد شايلها فين
بشندي: المطلوب يا كبير
عمر: انت عايز الموبايل بتاعه لو عنده كمبيوتر او لاب توب
بشندي: لالالااا يا كبير أنا مش هفهم ايه لاب توب ده خد ابن اخويا مسعد هو يفهم في الحاجات دي
عمر: ماشي ادهوني.. ايه مسعد
مسعد: ازيك يا بيه قول أنا معاك اهوو
عمر: بص يا مسعد انا عايز موبايل الرجل ده ولو لقيته كمبيوتر او لاب توب عايزه لاقيت خزانة عايزها وتدور على اي فلاشة في الشقة وتجيبها فاهمني كده
مسعد: تمام يا كبير اعتبره حصل معك عمي اهو
بشندي: تمام يا كبير في حاجة تانية
عمر: ااه انا عايز فيديو اكسر بيه عين الواد ده
بشندي: زي ايه
عمر: انا عايز حد ينيكه
بشندي: ههههههه انا مليش في الكلام ده يا كبير بس ماشي اشوف مين يعملها
عمر: بشندي انتم كام واحد دلوقتي
بشندي: احنا 6 .. 4 هيدخلوا معايا الشقة ورجب ابن اخويا عنده 17 سنة هيراقب لنا الوضع
عمر: طيب ماشي فهم الرجالة أن كل واحد له مني 10 الالف واللي هينيكوا له 10 فوق ال 10 الأولي تمام كده
بشندي: ثواني كده يا كبير (بشندي قالهم اللي انا قولته وسمعت حد بيقوله أنا هنيكوا) مسعد هينفذ يا كبير
عمر: تمام خلاص واديني تليفون بعد ما تخلصوا .. اديني مسعد كده
مسعد: ايوه يا كبير
عمر: مسعد خلاص وفيديو وانت بتنيكوا ابعته ليا على الواتساب على طول بعد ما تخلصوا وخلي بالكم ده ظابط يعني لو حد فيكم مسجل خليه يلبس جونتي عشان البصمات
مسعد: هههههه عمامي كلهم مسجلين ما عدا أنا ورجب بس متقلقش هنعمل حسابنا في كل حاجة وكل اللي أنه عايزه
عمر: ماشي اديني عمك بشندي
بشندي: ايه يا كبير
عمر: الفلوس الصبح هتبقي عندك 90 الف
بشندي: كتير يا كبير كده
عمر: اسمعني ومش عايزك تنقشني لحد ما اخلص تدي كل واحد 10 حتى رجب ومسعد اديله 20 وانت تاخد ال30 الف الباقية
بشندي: ربنا يخليك لينا كبير ماشي هخلص واكلمك
عمر: انا عايز حد يفتح الموبايل او اي حاجة غير أما أنا اجي الفيديوهات محدش يشوفها غيرك انت تتأكد بس أنهم موجودين وبعد ما تخلصوا خالص حد يبلغ الحكومة أن في واحدة معها في الشقة صوتهم عالي من تليفونه هو يا بشندي
بشندي: تمام يا بيه احنا ساعة كده ونخلاص باذن الله وكل اللي قولت عليه اعتبره حصل
عمر: خلاص وكلمني سلام ….

قفلت معه وفضلت اكلم نفسي بصوت واطي بص الموضوع كبر اووي مني بس مفيش غير الحل ده طيب ممكن حد يتقفش فيهم ويجر رجلك معهم وتروح في ستين داهية بس في نفس الوقت لو الموضوع ظبط وعديت على خير انت تكون كسرت عين علاء ابن المتناكة ورجعت حق صابرين حبيبتك
وكمان تكون كسبت تاكل الزلط وقلبها ميت تحت ايديك وفي خدمتك طول الوقت ااه مسجلين بس يكونوا تحت حمايتي احسن ما يكونوا ضد مصلحتي كده احسن روحت افتكرت الرجل اللي عند اوضة صابرين قولت اخرج اشوف وفتحت الازاز وخرجت ..

عمي: البتاع ده حلووو اووي يا صاحبي (قصاده على الماريجوانا)
صابرين: معتز هو انت مش عارف تقول اسمها
نهلة: لا هو مش قادر يقول اسمها دلوقتي
عمر: عن اذنكم يا جماعة هخرج بس اروح اوضتي وجاي تاني (خرجت من اوضة نهلة لاقيت خالتي وقفة مع ايمان عند اوضتي والرجل في اخر الممر خالص)
خالتي: هو انت بتعمل ايه عندك
عمر: استني يا فوفا رجعلك تاني (روحت مشيت ناحية الرجل ده لاقيته لف وادني ضهرها ونزل من على السلالم اللي في الاخير روحت فضلت مكمل لحد ما وصلت عند السلالم لاقيته واقف عند السلم أما شافني لاقيت وقف مخضوض طلعت 100 جنية من جيبي) حضرتك الفلوس دي وقعت منك
الرجل: مني انا مش عارف ممكن
عمر: لا هو مش ممكن مفيش غيرك اصلا كان في الممر اكيد بتاعتك
الرجل: ااه بتاعتي متشكرين يا كابتن
عمر: عمر اسمي عمر
الرجل: وانا شاكر يا باشا اتشرفت بيك (كانت حاسس أنه بيقولي اي اسم)
عمر: أنا اكتر فرصة سعيدة يا باشا (سيبته واديته ضهري ومشيت رجعت عند اوضة نهلة لاقيت خالتي وايمان لسه واقفين) طيب ما تدخلوا الآوضة بدل ما انتم واقفين كده (لاقيت ايمان بتبصلي بقرف)
خالتي: ما أنا قولتلها كده مش عايزة تسمع الكلام … صحيح يا عمر ايمان كانت بتسالني لو موبايلها اتفرمط وعايزها ترجعه تاني أنا قولتلها مش بعرف ازاي انت كمان متعرفش ازاي
عمر: لا أنا بعرف افرمط بس لكن ارجعه مش بعرف طيب انا اسيبكم أنا عشان أنا قاعد مع عمي ونهلة وصابرين
خالتي: واحنا هنتعشي كده امتا بقا
عمر: نص ساعة كده البسي وانا هاخدك وننزل بلغي الناس كلها بقى عن اذنكم (خبطت على اوضة نهلة لاقيت صابرين فتحت ليا)
صابرين: تعالي ده فيلم حزين شغل جوه (دخلت لاقيت عمي بيحكي لهم اتخانق مع ايمان وضربها ليه 😂)
عمر: لا من الاول عشان مسمعتش
عمي: لالالا مش هحكي أنا من الاول
عمر: طيب احنا نص ساعة وهننزل نتعشاء ماشي صاحبك مجهز كل حاجة
عمي: اااه بس بنت الأحبة ايمان مش هتاكل معانا
عمر: عمي خلاص هتنزل معايا عشان خاطري بلاش نكد بقا
عمي: ماشي بس انا مش هكلمها أنا هنزل انيك چيسكا
(انا وصابرين ونهلة وقعنا من الضحك بسبب صراحة عمي الزيادة هو عمل دماغ خمرة مع الماريجوانا شديدة فعلا)
عمي: انتم بتضحكوا ليه انتم اصحابي المفروض اقولكم كل حاجة بصراحة جيسيكا كسها …
عمر: هوب هوب خلاص يا عم البنات مش متعودين على كده في ايه
عمي: اااه لامواخذة يا بنات مخدتش بالي
صابرين: لا عادي يا عم بس مش للدرجة يعني
عمر: شوفت بقى …


فضلنا نتكلم ونهزار ونحكي مواقف وانا دماغي مشغوله ببشندي وقلبي نغزني مش عارف ليه واللي خدت بالها صابرين أنا خدت بالي من نظرتها ليا من كده المهم عديت نص ساعة أو اكتر وكلنا عملنا دماغ بنت متناكة وانا طلعت القطرة وحطيت في عيني عشان عيني كانت محمرة اووي وسبتها لهم يحطوه منها ..

نهلة: يلا كل واحد يروح اوضته عشان أنا هغير هدومي
عمي: ما تجبولي هدومي هنا أنا مش قادر اقوم
عمر: يلا يا عمي بقى (روحت مسكتها قومته) روح اوضتك متقلقش ايمان في اوضتي مع خالتي هنروح نغير كلنا ونجيلك بقى يلا …


خارجنا عمي راح اوضتي وانا خدت صابرين روحنا على اوضتها وهي دخلت ..

صابرين: قولي في ايه بقى واحنا قاعدين طول الوقت وانت سرحان بتفكر في حاجة احكي لي مالك
عمر: لا مفيش أنا أموري كلها تمام ومعنديش مشاكل ولا مصايب ومروق دماغي
صابرين: هههههههه ههههههههه بطل رخمة قولي بتفكر في ايه
عمر: بفكر فيكي يا صابرين أنا عايز اطمئن عليكي ومش عايز إيذاء يصيبك بالي مشغول أن مخليش حد يلمسك واعرف احميكي كويس عايز اوصل لحل كويس خالي من الغلط عشان اصغر غلطة انتي اللي هتضاري في الحكاية كلها اول مره اقع في مشكلة زي دي ومش عارف انا هتصرف صح ولا بتصرف بتهور
صابرين: خلاص يا حبيبي (وحضنتني) متعملش حاجة أنا هتصرف انا مش عارفة انت هتصدقني ولا لا بس انت اغلي حاجة عندي دلوقتي في حياتي المشكلة مشكلتي أنا مش هستحمل اشوفك في الحالة دي خلاص ملكش دعوه انت بالحكاية د….
عمر: شششششششش انت لو بتحبني وأنا غالي عندك يبقى متقوليش الكلام الاهبل ده عشان انت عارفه أن احنا مش اتنين احنا بقينا واحد في مشكلتنا وفرحتنا وكل حاجة بنشاركها مع بعض يبقى بلاش الكلام ده عشان أنا فعلا مش ناقص بجد
صابرين: أنا بحبككككك اووووي وعمري ما خيبت نظرتي فيك
عمر: وانا بموووت فيكي (وحضنتها وحاسسة على شعرها وبوستها من دماغها) بس قوليلي علاء ممكن يشيل الفيديوهات في حته تانيه غير على الموبايل
صابرين: معتقدش علاء مغرور اوووي وشايف نفسه فاكر أن هو الوحيد الرجل على وش الارض دي وعارف رغم اني مجنونه بس مرعوبة دلوقتي منه وفاكر أنه كده اتحكم فيا ومش هعرف أهرب منه بس ميعرفش أن معايا ارجل رجل في الدنيا كلها
عمر: طيب انت تعرفي دي (وريتها صورة البت اللي بشندي صورها ليا)
صابرين: دي شاهندا
عمر: مين شاهندا دي
صابرين: دي صاحبتي وكانت شغله عندي في المحل
عمر: تمام تعز عليكي يعني
صابرين: اااه دي بت غلبانه جوزها مات بعد جوزهم ب4 سنين وساب لها طفلين وهي شايلة الطين (وهي بتقولي كده بعت رسالة لبشندي متبلغش الحكومة خلصوا وامشوا بس ربط علاء وسيب البت مفكوكة)
انت بتسال ليه وجابت الصورة دي منين
عمر: متشغلش بالك.. ابن المتناكة التاني وقف بيراقبنا
وفكرني اني مش شايفوا أنا عايزك تستمري في طبيعتك وتضحكي ومبسوطة وكل حاجة واعتبري الموضوع محلول (أنا بقولها كده بس مكدبش عليكم أنا مرعوب حرفيا) يلا بقى غيري هدومك وعايزك تلبسي اشيك حاجة عندك عشان أنا هسيبهم كلهم وانزل معاكي انتي
صابرين: ربنا ما يحرمني منك يا حبيبي(وقلعت هدومها وطلعت فستان سهرة لونه اسود كات وجزمة كعب عالي وحطيت ميكب كامل وظبطت شعرها بالاستشوار وبقا نازل على كتفها بقيت بطل وقمورة نيييييك اكتر من الاول روحت أنا من وراها وهي بتلبس العقد بتاعها خدته منها ولبسته لها وحضنتها وبوستها من رقبتها ولاقيت تليفوني رن سبتها وجريت اشوف مين يمكن يطلع بشندي لاقيتها خالتي)
عمر: في ايه
خالتي: أنا خبط على نهلة انت مش عندها انت فين
عمر: انزلوا انتم وأنا هحلصكم
خالتي: مال صوتك انت كويس
عمر: اااه كويس متقلقيش ربع ساعة أو نص ساعة وجاي
خالتي: ماشي خلي بالك من نفسك لحد ما اشوفك صوتك مش عاجبني
عمر: ماشي وانت كمان باي …

قفلت معها توتري بدأ يزيد اكتر عشان عديت ساعة إلا تلت ومحدش كلمني ورجعت لبست صابرين العقد وانا عقلي مش معها ورجعت قعدت على السرير ودماغي هتنفجر من التفكير والتوتر وعديت5 دقائق لحد ما فوقت على صوت صابرين…

صابرين: يلا أنا جاهزة
عمر: يلا يا حبيبتي …

خدت درعها بين دراعي وخرجنا من الآوضة لمحت التاني واقف مكانه ناحية السلم روحت اوضتي (أنا نفسي اروح اخنقه لحد ما يموت في ايدي) وفتحت ودخلت وهي دخلت قعدت وانا دخلت خدت شاور وخارجت ملط وطلعت طقم رايق وكلاسيك قميص وبنطلون وجزمة سودة من غير ربط ولبست في خمس دقائق وسرحت شعري بالاستشوار وظبط نفسي كل ده وصابرين مبلحقة فيا ومشلتش عينها من علي وانا كل شوية ابص عليها وابتسام لها لاقيتها قامت ظبطت القميص بتاعي من ضهري ونامت براسها على ضهري وايديها لفيت حولينا بطني وصدري روحت أنا مسكت ايديها اللي على صدري وبوستها ..

عمر: يلا أنا جاهز
صابرين: انت زي القمر
عمر: لا قمر ايه وانت موجودة
صابرين: بجد انت طالع حلووو اوووي
عمر: بجد أنا طالع حلووو عشان انتي جنبي ومعايا بس انتي اللي محليني يلا بينا
صابرين: يلا يا بيبي …

حطيت درعها بين دراعي وفتحنا الباب لاقينا شاكر ده عدي قصاد الباب وبصلنا …

عمر: استاذ شاكر في فلوس وقعت منك تاني ولا ايه
شاكر: لا يا باشا أنا بعمل اتصال كده الشبكة وحشها هناك
عمر: خد راحتك يا باشا .. يلا يا حبيبتي (ولاقيت وش صابرين مبتسم زي ما قولت لها)
صابرين: يلا يا بيبي ..

علامات الذهول كانت على وش شاكر وانا متوقع أنه بيسال نفسه من جواها هي الست دي ازاي شافتني ووشها مبتسم كده ومش خايفه كالعادة ده تفسيري المهم خدتها ووقفنا عند الاسانسير لسه هنركب لاقيت عمي بيناده ليا
عمي: عمرررر
عمر: يلا انا كنت مستنيك اهووو (أنا كنت ناسيه اصلا ولقيت نهلة فتحت الباب وخرجت جاي علينا)
صابرين: هههههههه احنا كنه ناسينهم اصلا
عمر: ششششش بس متقوليش كده قصادهم (وابتسامة لها وغمزتلها)
نهلة: يلا يا شباب
عمر: يلا يا هانم اتفضلوا السيدات اولا …


ركبنا الاسانسير ونزلنا المطعم لاقينا الكل متجمع ويعتبر احنا لفتنا أنظار الكل عمي لابس بدلة ونهلة فستان لونه اخضر وضهرها نص مكشوف وصابرين فستان اسود وهي زي القمر وأنا قميص وبنطلون ودخلنا عليهم …

امي: قمر يا روحي
عمر: حبيبتي يا قمر طالعة حلوة انتي كمان
ابويا: انتم كنتم فين (روحت قربت من ودنه)
عمر: عمي اتخانق مع ايمان ونزل فيها ضرب وانا خدته قعدنا في اوضة نهلة وفضل يشرب بعد العشاء كده لو تعرف تصلحهم على بعض
ابويا: خلاص ماشي … بس جدع انك عملت كده
عمر: فوفااا طالعة زي القمر
فوفاا: شكرا يا روحي
علياء: وانا
عمر: كالعادة قمر .. وانتي كمان يا زينة زي القمر .. وايمو طالعة حلوه كمان .. (وغمزت لعائشة كانت طالعة زي القمر بس مينفعش اقولها عشان ابوها وامها المهم قعدت بين صابرين وعمي ونهلة جنب عمي) صابرين: (قربت مني) انت كويس
عمر: ااه كويس (بصيت لاقيت شاكر دخل المطعم وقاعد في اخر طربيزة بس انا شايفه وهو شايفنا) ..

المهم كلهم فضلوا يتكلموا ويضحكوا ويهزروا وانا مش معهم أنا مع الساعة وموبايلي كل دقيقة ابص في موبايلي والساعة لحد ما الاكل نزل وعمي مله طبقي وأنا مكلتيش ولا لقمة ..
صابرين: ما تاكل يا حبيبي عشان محدش ياخد باله
عمر: شوية مستني تليفون ضروري
صابرين: ماشي
فوفا: انت مش بتاكل ليه يا عمر .. ده حته معظم الاكل انت اللي مصطاده النهاردة
عمر: شوية كده بطني وجعني (بصيت في الساعة لاقيت كده عديت ساعة ونص ومحدش كلمني ولاقيت حد دخل علينا بيقول مساء الخير بصيت لاقيت زياد ابن نهلة)
ابو كريم: مساء النور يا حبيبي تعالي اقعد جنبي (والكل رد عليه ما عدا أنا وحسيت نفسي اتعصبت اكتر من أنا متعصب واعصابي بايظة ومشدودة ومتوترة)
ابو كريم: خلاص يا عمر
عمر: ايوه يا عمو
ابو كريم: خلاص الخلاف انتهي (بصيت لزياد لاقيته بيبص لي بصيت غل)
عمر: مش وقته دلوقتي يا عمو خليها بعدين عشان بطني وجعني دلوقتي
عمي: طيب تحب نروح على الدكتورة تكتب لك حاجة
امي: خده يا معتز وانا هاجي معاكم
فوفا: وانا كمان اجي معاكم
عمر: (ردي كان زيادة عن اللزوم بس رديت بعصبية) ما خلاص يا جماعة متكبروش الموضوع اللاه (وسيبت الطربيزة وكان في ساحة كبيرة زي البلكونة كده في المطعم قومت دخلتها وولعت سيجارة عادية)

انا حرفيا بشرب السيجارة عايز اكلها وحاسس اني مخنوق فتحت كام زرار من القميص وخلصت السيجارة وجي أولع التانية لاقيت كذا مسچ جالي على الواتساب من رقم غريب في ثواني مسكت الموبايل لاقيت صوت جاي من ورايا …

زياد: احنا لازم نخلص الخلاف ده عشان الدنيا متكهربة زيادة عن اللزوم
عمر: بص يا زياد انت لو مختفتش من وشي دلوقتي هركبلك المطواة المره دي في وشك غور يلا
زياد: ماشي ماشي زي ما انت بتكرهني أنا كمان بكرهك واكتر من الكره كمان بس انا قصادي الناس الكبيرة ملهاش ذنب في الخلاف ده وصدقني هيجي وقت ونصافي الخلاف ده
عمر: ماشي ماشي مش وقته دلوقتي نتكلم بعدين يا حبيبي يلا اسرح بقا
زياد: ماشي يا عسل …

لسه هفتح الموبايل لاقيت رقم غريب كلمني ..

عمر: الووو
مسعد: ايه كبير عجبتك
عمر: خلصتوا
مسعد: عيب عليك يا كبير بس انا في عربية وعمي في عربية قولت اكلمك أنا الاول عشان احكيلك اللي حصل
عمر: اشجني يا معلم …
مسعد: انا خدت كل تليفونته والكمبيوتر والبلايستيشن واللاب توب ويجي 15 أو 20 فلاشة وخدت الخزنة معايا في العربية بس كل دول يا كبير معمول لهم كلمة سر
عمر: تمام اووووي الله ينور عليك يا معلم والمطلوب نفاذته
مسعد: نفاذته وزيادة كمان انت مشوفتش الفيديوهات اللي بعتهلك يا كبير ولا ايه
عمر: لا ملحقتيش اشوف حاجة لاقيتك بتتصل
المهم احكيلي طيب باختصار
مسعد: يا كبير باختصار أنا ركبت الدكر والحرمة وخليت الحرمة تركب الدكر كمان وكل ده صوت وصورة
عمر: هههههههه ماشي ماشي هكلمك تاني عمك بيتصل بيا
مسعد: يا كبير كان ليا طلب عندك بعد امرك طبعا
عمر: اكيد قول
مسعد: انا عايز أبقا تحت خدمتك دائما يا كبير أنا كلمت عمي في الموضوع ده بس قالي لا
عمر: اعتبره حصل بس لما ارجع من السفر لحد ما ارجع انت تحت امر عمك ماشي
مسعد: تسلم يا كبير اسيبك أنا دلوقتي سلام يا بيه
عمر: (قفلت معه) ايه يا بشندي
بشندي: سعدت البيه الكبير كله تم ويعتبر الدنيا نضيفة خالص والفيديوهات وصلتلك اكيد
عمر: الله ينور يا بشندي بطل
بشندي: من بعدك يا كبير … انا عملت زي ما انت قولت سيبت له الخطوط بتاعته وخدت الموبايلات كلها واي جهاز كمبيوتر وخدت الخزنة بتاعته وفوق كل ده الواد مسعد ناكهم وانا بعد ما مسعد ما خلص علمت على طيزه بالمطواة يا كبير … مبسوط مني كده يا كبير
عمر: هههههههه مبسوط انت ميه ميه .. عايزك بقى تتصرف وتفتحلي الخزنة دي تشوف فيها ايه والأجهزة كلها تفضل مقفولة لحد ما اوصل واي ورق في الخزنة اركنه على جنب واي فلوس حلال عليك انت والرجالة
بشندي: ماشي يا كبير تحت امرك اسيبك أنا دلوقتي تلاقيك هتروح تحتفل دلوقتي
عمر: ههههه متخافش موضوعك هيخلص قريب اووي وكمان أما ارجع ليك سهرة من بتوعي
بشندي: بحبك و** يا كبير دايما فهمني ومدلعني ** يخليك لينا يا بيه محتاج مني اي حاجة
عمر: تسلم يا بشندي يلا خلي بالك من الشغل بس سلام …

قفلت مع بشندي حسيت أن في جبل انزح من فوق قلبي وارتاحت اووووي لاقيتني بصرخ بصوت عالي اوووووووووووووووووووووووه (صرخت فرحه)
لفيت لاقيت المطعم كله حرفيا بيبص ليا وانا وشي بيضحك ثواني لاقيت عمي دخل بيجري علي

عمي: في ايه انت اللي صرخت كده
عمر: اعمل حسابك هنخلص من العشاء ده وهنسهر سهرة حلوووة
عمي: ماشي بس انا مش ناسي انك لسه مزعق فيا جوه
عمر: يا عمي حقك فوق راسي من فوق (بوسة على رأسه كذا مره ورا بعض)
عمي: خلاص خلاص .. ماشي نسهر بس احكلي بقى ايه اللي كان مضايقك وايه اللي فرحك مره واحدة كده
عمر: هحكليك بس توعدني يفضل سر بينا
عمي: عيب عليك يا ولا
عمر: ماشي (حكيت له من اول علاقتي بصابرين لحد ما صرخت من فرحتي وعلامات ذهول على وش عمي)؛
عمي: يخربيتك ده انت شيطان والناس اللي بعتهم له دول تعرفهم منين
عمر: بشندي ده اللي اتخانقت معه في محل طاهر
عمي: ااااه يعني دي رد لك جميلك وخلصت كده
عمر: عمي دول رجالتي دلوقتي
عمي: لالالااا أنا ابتديت اخاف من دماغك دي يا عمر بجد بكلمك جد مش بهزر انت ازاي الحاجات دي جات في دماغك انت قلبك ميت (ميعرفش أن لو بشندي كان اتاخر 5 دقايق كمان كنت هشخ على نفسي من الرعب)
عمر: خلاص بقى اهم تعرف أننا كلنا رجالتك يا كبير
عمي: رجالتي ايه بس .. تسمع مني وبكره تقولي عمي قالها ليا انت هتعدينا كلنا واحنا بكره اللي هنبقي رجالتك بتفكيرك الشيطاني
عمر: هههههههه لالالا يا عمي العين متعلش عن الحاجب متقولش كده هزعل والله
عمي: تعالي يا أسدي (ولاقيتها خدني في حضني)
عنتيل النسوان 😂 بس فرجني على الفيديوهات الاول قبل ما ندخل
عمر: اه صحيح أنا لسه مشوفتهاش (فتحت موبايلي ودخلت على الواتساب واتفرجنا وانا بضحك وعمي واقف جنبي بيبصلي باستغراب ويضحك على ضحكي)
عمي: يابن المجنونة انت زعلت الرجل
عمر: يلا بقى ندخل هنلاقي الكل نط لنا هنا
عمي: يلا يا مجنووووون روحت حطيت ايدي على كتفها ودخلنا وانا حضنه (لاقيت ابويا الابتسامه بقيت على وشه أما شافني حضنه)
ابويا: ضحكوني معاكم طيب
عمي: أنا اكتشفت حاجة يا جماعة لازم الكل يعرفها
عمر: (بصوت واطي) اوعي تفضحني 😂
عمي: (بصوت واطي) عيب عليك بقاااا ..
ابويا: قول يا عم الفلحوس ايه اللي اكتشفته
عمي: ابنك الجينات بتاعته متقولش أنه شاب 16 سنه ودخل في 17
ابويا: هههههههه انت اول مره تعرف
عمر: انت عارف يا بابا عمي بيحب يكبر المواضيع (لاقيت صابرين بص ليا ونفسها تقوم تحضني أما لاقيت وشي مستريح وبضحك عرفت أن موضوعها خلص)
ابويا: بس ليه بتقول كده يا معتز
عمي: ياخويا أنا دخلت وقفت وراها لاقيت عمل 4 أو 5 تليفونات ورا بعض كلهم شغل ابنك بقى عنده رجالة شغالة تحت ايديه وبيزعق فيهم
ابويا: اسد طالع لأبوه
عمر: كله بفضلك يا كبير وتعليمك
خالتي: اه بس معتقدكش أن ابوك علمك تزعق في الناس صح ولا ايه
امي: خلاص بقى يا فريال هتلاقيه كان متضايق من حاجة وبطنه كانت وجعها
عمر: ثواني يا ماما هاتي ايديك كده (بوسة ايديها) تعالي يا فوفااا (بوستها من خدها وعلى رأسها) حقك علي يا حبيبتي تمام كده في حد زعلان مني تاني
ابو كريم: أنا
عمر: (في سري يا بضاني) اقعد اكل ونتكلم ممكن
(رجعت قعدت جنب صابرين وعمي وشمرت القميص وابتديت ياكل وابتديت اسمع ابو كريم)
ابو كريم: عايزين نخلص المشكلة دي يا عمر احنا في رحالة جميلة وعايزنها تفضل جميلة
عمر: (وانا باكل) مع احترامي ليك يا عمو بس انت بتقدم مقدمة لزياد عشان هو يعتذر من علياء ثم يعتذر مني صح
كريم: هو كده كده هيعتذر منك ومن علياء
عمر: ايه رايك يا علياء
علياء: اللي انت تشوفه أنا همشي عليه
عمر: مع احترامي ليك يا بابا طبعا وعمي وحضرتك يا عمو طبعا وانت يا كيمو كلكم على راسي بس احنا عايزين نسمع زيزو هيقول ايه (بصيت له لاقيتها بيجز على سنانه) اتفضل يا زيزو
زياد: أنا آسف يا عمر واسف يا علياء
عمر: قبل الاعتذار معلش احنا مش عيال قصادك معلش … اعتراف بغلطك الاول وبعدين فسر لنا انت عملت كده ليه وبعدين الاعتذار يجي في الاخير ويما نقبل أو لا اتفضل يا باشا
زياد: أنا غلط اني دخلت لعلياء الآوضة واحنا لوحدنا بس انا نيتي كانت سليمة وطيبه بس عارف ان الموضوع أتفهم غلط من عمر وده حقه وانا لو مكانه اعمل اكتر من اللي هو عمله بس وقت العصبية محدش بيشوف قصاده ..تمام كده يا عمر
عمر: ايووه وضحلنا نيتك وانت دخلت لها ليه بقا
زياد: الصراحة أنا معجب بعلياء من ساعة ما شوفتها في الخطوبة …
عمر: ههههههههه (لاقيت الكل بص ليا) أنا آسف اصلي عمي خبطني في رجلي لامواخذة كمل يا زيزو
زياد: أنا كنت بقول
عمر: انك معجب بعلياء من ساعة الخطوبة يلا
زياد: وحبيت اني اتعرف عليها اكتر
فوفا: بس علياء لسه صغيرة يا حبيبي على الكلام ده
عمر: ماينفعش كده يا جماعة كل شوية حد يقاطع زياد سيبه يكمل يا فوفااا للأخير اتفضل يا زياد لامواخذة
زياد: أنا عارف يا طنط أنها لسه صغيرة بس انا حبيت اتعرف عليها عادي في الاول مجرد اصدقاء وبعدين اتقدم لها بعد الدراسة أو آخر سنتين في الدراسة اكون انا اتخرجت كمان بس على العموم أنا جيت معاكم دوغري وبصراحة وبعد كل ده أنا بعتذر منك يا علياء (لاقيت علياء بصتلي وغمزتلها) وبعتذر منك يا عمر وانا من ناحيتي مسامح في أي حاجة أنت عملتها فيا حقك
كريم: هااا يا عم عمر قولت ايه خلصنا بقا
عمر: السيدات اولا يا كيمو سيبني اكل حتة الجمبري دي بقى عقبال ما علياء ترد عليه (لاقيت صابرين وعائشة ضحكوا)
كريم: هااا يا لولا
علياء: عمررر أنا قولتلك أنا راي من رايك وكلمتي من كلمتك انتم مشوفتوش يا جماعة زياد اتهجم على عمر ازاي والحالة اللي عمر وصل ليها يوميها (رميت أنا الشوكة في الطبق ومسحت ايدي بالمنديل وبوقي)
عمر: تمام هي وقفت علي يعني ماشي قصاد كبرنا زي ما انت قولتلي من شوية انا هقول كلمتين من الاخير انا هسامح وافتح معاك صفحة جديدة واقفل الصفحة اللي ما كنتش طايقك فيه ده احترامنا لعمو (ابو كريم) وكريم طبعا بس دي نقطة هديلك فرصة تقرب مني ونبقي صحاب كمان يا عم بس لو حسيت بغدر من ناحيتك زي ما قولتلي جوه صدقني محدش هيجي يلومني وموضوع اخير بصفتي اني اصغر اخوات علياء الرجالة وبعد اذن عم يوسف وفوفا طبعا متحطيش علياء في راسك وتفكر فيها عشان انت مش مرغوب فيك بس كـ اخ ماشي تشرفنا بس باحترامك
كريم: مش قصتك دي بقى يا عمر ده كلام كبار ده يخص عمي وطنط
خالتي: ويخص عمر يا كريم مش أخته وهو لو مكانش قال الكلمتين دول أنا كنت هقولهم
عمر: انا تمام كده يلا يا عمي احنا رايحين نسهر سهرة حلوة طبعا اللي حباب يجي يتفضل احنا اهل محدش حابب عزومة طبعا
بابا: لااا روحوا اسهروا انتم أنا هاخد حبيبتي ونقاعد على البحر
عم يوسف: وانا هطلع انام عشان مصدع
كريم: وانا كمان هطلع انام
زينة: ليه يا حبيبي ما تيجي معانا
كريم: انت هتروحي
زينة: يا حبيبي احنا اكيد مش مسافرين عشان نطلع ننام
كريم: معلش يا حبيبتي أنا تعبان النهاردة وعايز انام
زينة: خلاص يا جماعة أنا مش هروح
عصام: وانا ومراتي هنروح نتمشى
عائشة: بابا أنا هروح مع خالتو بعد اذنك
عصام: ماشي يا ماما روحي
نهلة: زياد هتخليك انت مع اخوك عشان ميفضلش لوحده
زياد: اوووف تمام ماشي
عمر: يبقى احنا كام واحد كده .. يبقى احنا كده 10
عمي: 10 ليه كتير 😂
عمر: أنا وانت وصابرين ونهلة وعلياء وعائشة وفوفا وحمزة ومحمود
عمي: 9 كده يا بابا
عمر: ما تيجي يا كريم وانجز بطل رخمة .. هبقى افكر في الموضوع اللي انت زعلان منه
كريم: والله انا مش زعلان بس روحي انت زوزا أنا بس مش متعود على اليخت وتعبت منه النهاردة
عمر: يبقى 8 يا عمي زي ما قولت يلا انطلقوا على العربيات وانا هحصلكم …

كله قام من على الطربيزة وانا روحت عند ايمان ..

عمر: ممكن نتكلم شوية
ايمان: غور من وشي انا مش طايقك
عمر: انجززي بقولك عايزك
ايمان: اتفضل (خدتها وطلعت المكان اللي انا كنت واقف فيه من شوية) عايز ايه يا عمر
عمر: اديتك نصيحة وانت معملتيش بيها وده كان درس ليكي صغير عشان تتعلمي أن أنا مش بحب حد يهددني أو يفتكرني كلب عنده لو بتفكري بقى في جو الانتقام هسيبك تحاولي وتخسرني حاجات تافهة لكن صدقني انا لما اردلك الضربة هتبقي أضعاف اللي انتي هتعمليه أو نرجع أصحاب وحبايب تاني واحسن من الاول
ايمان: انت تاني مبقتاش اثق فيك
عمر: انا مش بحب اعيد كلامي انت اللي ابتديتي بس على العموم جوزك هيسهر بره النهاردة ومش هينام عندك في اوضتك بس انا ممكن أنا اجي انام مكانه وأنا باجي بمزاجي مش غصب عني يا ايموو ولا ايه
ايمان: أنا زعلانه منك جامد
عمر: وانا هصالحك يا روحي ولا تزعلى نفسك
ايمان: طيب أما نشوف بس المره دي .. واتمني ارجع اثق فيك تاني
عمر: هتثقي فيا متقلقيش يلا أنا هروح أنا عشان الحقهم هخلاص كده واكلمك سلام …


خرجت من عندها بصيت على شاكر ده ملقتهوش في المطعم ولاقيت صابرين قاعد على الطربيزة مستني ووشها منشكح اوووي

عمر: ايه سر انشكاحك كده
صابرين: والله سر انشكاحي اني معايا اجمل واجدع رجل في الدنيا دي كلها بس كده
عمر: وايه مناسبة الكلام الحلو ده .. أنا لسه مقولتيش حاجة اصلا
صابرين: طيب يلا قول أنا مستني اسمع
عمر: لا أنا هفرجك بس اكيد مش هنا اطلعي الآوضة وانا هكلمهم اخيلهم يصحلونا ونروح أنا وانتي سواء
صابرين: ماشي أنا هكلم عائشة وقولها اي حاجة هخليها تركب مع عمك …


خدتها وروحنا على الاسانسير وركبنا لاقيتها قربت مني ولاقيت حطيت ايدها على وسطي وفخادها ضغطت على زبي ونامت على صدري ..

صابرين: أنا بحبككككك اووووي يا موري
عمر: وانا كمان يا قلب موريك بس .. بس ايه انت هتمشي بنظم شواق ولا تدوق
صابرين: هههههههه ده ايه مش فاهمة
عمر: مش انتي بتقولي عندك الدورة يعني أنا هسخن على الفاضي دلوقتي
صابرين: الصراحة .. أنا كنت بحاور عليك عشان متشوفش كسي
عمر: ومالو كسك في ايه
صابرين: ملتهب من الحيوانات واللي عملوه فيا
عمر: يعني شغال ولا عطلان
صابرين: شغال بس بالراحة عليه يعني …

روحت خدت شفايفها بين شفايفي وبوستها وحطيت ايدي بعدها على رأسها وضمتها على صدري

عمر: خلاص ناجلها لبكره تبقي احسن وبعدين في كلام كتير انا عايز اقوله لك
صابرين: اللي تشوفوا يا بيبي ..


انا ساعتها حرفيا كنت متضايق من صابرين عشان هي فضلت مخبيئه الموضوع علي ومكانش عندها ثقة أن اقدر احل الموضوع وفضلت تتناك من علاء وشاكر تلات ايام وانا خول ولا اعرف اي حاجةوانا في الاسانسير خدت قرار صعب بالنسبالي بس لازم اربيها عشان تحرم تعمل حاجة من ورايا تاني المهم لحد ما طلعنا ودخلنا اوضتها هي بتتكلم وأنا مفتحتش بوقي بحرف لحد ما دخلنا الآوضة وطلعت موبايلي وفتحت الفيديوهات واديتها الموبايل تتفرج

صابرين: ايه ده مش ممكن هههههههه مش معقووول ده علاء وهو بيتناك ودي شاهندا ايه جابها معها لا انت تفهمني
عمر: (قعدت على السرير وولعت چوب) أنا مش محتاج افهمك حاجة .. بس كل اللي عايزك تعرفيه أن حقك رجعلك وانا هبعتلك الفيديوهات دي تفضل معاكي عشان يفضل كلب تحت رجلك وانا كمان لسه هكلمه لما ارجع القاهره يكون الموضوع عدي عليه فترة
صابرين: ربنا يخليك ليا يا حبيبي انا مش عارفة اقولك ايه او اعملك ايه بس انت خلتني أسعد واحدة في الدنيا
عمر: أنا عايزك اطلب منك طلب بس اتمني تحترمي رغبتي ومن غير ما تسببي لي اي ضغط
صابرين: ايه يا روحي انت تأمر يا بيبي
عمر: انت عارفه أنا بحبك قد ايه بس (لاقيت ملامح وش صابرين اتغيرت) انا مش هقدر اكمل معاكي .. ممكن لفترة صغيرة وممكن لفترة طويلة وممكن على طول بس كل ده على حساب قرارك أنا حابب أننا نفضل صحاب احسن ما يكون بينا علاقة ولو انتي رفضتي فكرة أننا نكون صحاب يبقى فراقنا هيبقى لفترة طويلة وممكن يفضل على طول بس اتمني أنه يكون لفترة قصيرة ونرجع تاني بس انا عايز ارجع شوية حسابات عندي كده وإقرار اشوف هقدر اكمل وانسي ولا لا (لاقيت الدموع بتنزل من عيون صابرين بس من غير ما تطلع صوت هي مصدومة) سامحني أنا مش هعرف اعدي الموضوع بسهولة
صابرين: طيب ليه طالما انت بتحبني وأنا بحبك ليه نبعد عن بعض … كل ده عشان علاء نكني… ربنا يحرقك يا علاء ويوم اللي اتجوزتك فيه ويوم اللي عرفتك فيه طيب انا ذنبي ايه طيب يا عمررر حط نفسك مكاني مستحيل اني اقف قصاده وبعدين ده ضربني وطلع ميتين امي … عشان خاطري انت كده بتدبحني بسكينة تلمة بلاش تعمل فيا كده
عمر: صابرين أنا مجبتش سيرة فراق قولت هنكمل صحاب لفترة صغيرة اكون انا رجعت حساباتي وفكرت صح وعرفت اخد قرار لكن أنا نفسيتي تعبت .. أنا عملت حاجات اول مره اعملها ودخلت نفسي في لعبة اكبر مني بس برغم ده ساعدتك ورجعتلك حقك فبعد اذنك احترامي قراري وخلينا نفضل صحاب ممكن
صابرين: تمام تمام .. أنا اسفة طيب يا عمررر صدقني الموضوع ده مش هيتكرار تاني واي حاجة هتحصل اوعدك هحكيلك اي مصيبة تحصلي بعد كده بس والله ما تسيبني لوحدي
عمر: أنا هفضل جنبك دايما … بس احنا هنفضل صحاب الفترة دي ممكن
صابرين: ماشي بس لو بتحبني بجد متبعدش عني بعدها عشان خاطري أنا ما صدقت لاقيتك
عمر: تمام اوعدك بس انا محتاج استوعب اللي انا عملته أنا أجرت بلطجية يتهجموا على بيت علاء ويسرقوا وينيكوا ويصوره ومطلوب مني اني اوجها بالفيديوهات عشان يبعد عنك ومطلوب مني حاجات كتير اوووي وانا نفسيتي تعبت لدرجة اني بفكر ارجع القاهرة السفرية دي جات علي بخسارة
صابرين: خلاص يا روحي اعمل اللي يريحك بس انا عايزك تبقي واثق اني هفضل جنبك
عمر: تمام ممكن ننزل
صابرين: تمام هدخل الحمام وأخرج ننزل (لاقيتها دخلت الحمام وانا وقفت قصاد المراية قصاد باب الحمام سمعتها وهي بتعيط وانا زعلان بردوه بس مفيش حل تاني قصادي شوية ولاقيتها خرجت) يلا بينا (عينها كان كلها دموع) ..

خدتها ونزلنا وخدت منها مفاتيح العربية وركبنا وتلت ساعة وصلنا نايت كلوب اللي هنسهر فيه واديت المفتاح لالڤلي اللي بيركن العربية ونزلتها ودخلنا كان عمي وكلهم موجودين بس ملاقتيش فوفا ولاقيت زياد موجود جنب علياء استغربت …


عمر: فين فوفااا يا جماعة
زينة: بابا خدها عشان شكله عايز يصالحها
عمر: طيب عمي فين
زينة: معرفش بس مدخلش معانا
عمر: طيب تمام ..


قعدت أنا وصابرين ولاقيت عائشة جات قعدت جنبي وفضلنا نتكلم ونهزار سواء وخدتها وقومنا رقصنا والوشوش اللي معانا كالاتي .. زينة بتبص علينا
وصابرين زعلانه من كلامي معها ونهلة بصيت غيره وعلياء مبلحقة فيا وبتاكلني بعينها ومولعة وباين عليها المهم خلاصنا ورجعنا مكانه

زينة: رقصكم حلووو اووي لاقينا على بعض
عمر: شكرا يا زوزا
زياد: بس يا زينة رقص عائشة حلوو
علياء: ما تخليك في حالك (وانا ابتديت هتعصب لاقيت صابرين حطيت ايديها على وقربت من ودني)
صابرين: اهداء هو بيحاول يعصبك
عمر: تمام متقلقيش أنا كويس

فضلت بصاص لعلياء من كتر ما هي مركزة معايا ونظرتها كلها عبارة عن أنها متغظه من تقربي لعائشة احااا اومال لو عرفت انها حبيبتي هتولع فيا فضلنا قاعدين والوقت سرقنا بصيت في الساعة لاقيتها 12 قولتلهم ..

عمر: يلا بينا يا بنات
زينة: احنا هنرجع ازاي
عمر: اااه ده محمود وحمزة مشيوا طيب احنا مش معانا غير عربية صابرين كده
صابرين: عادي عادي كلنا نركب اي حاجة احنا بنات في بعض
عمر: خلاص يا زياد روح انت وانا هاخدهم واروح
زياد: عادي ممكن اركب معاكم في اي حته
عمر: لا ما هو مفيش كلام .. بعدين انت مش سامع صابرين بتقولك احنا بنات في بعض لو عايز تركب بقى هتلزق في البنات ولا اخدك على حجري وانا بسوق
زياد: خلاص خلاص انا هتصرف سلام ..

خدتهم صابرين ركبت قدام وعائشة على رجلها والباقي ورا ورجعنا الفندق وطلعت على اوضتي وسابتهم يرغوا مع بعض حتى علياء كانت عايزيني لكن أنا طنشتها وطلعت اوضتي قلعت هدومي وخدت شاور في السريع ولبست شورت وتشيرت كات على اللحم من غير بوكسر المهم وخرجت من الآوضة روحت على اوضة ايمان وخبط لاقيتها فتحت ..

ايمان: اهلا اهلا اتفضل يا فندم نورت
عمر: شكرا (أنا كنت مبضون بسبب حوار صابرين شوية مش عارف ليه)
ايمان: السهرة كانت عاملة ازاي
عمر: كانت بضان وأنا اتبضنت منهم وخدتهم ومشيت
ايمان: طيب انا عايزين نتكلم شوية
عمر: لو في حوار هتبضناني فيه اكتر قوليلي من دلوقتي عشان ارجع اوضتي او تأجلي الموضوع بعدين
ايمان: لالالااا أنا بس كنت عايز اثق فيك ممكن تعتبر علاقتنا مصلحة لحد ما نثق في بعض اكتر
عمر: فعلا معاكي حق انا مش جاي هنا ومش واثق وانت كمان تلاقيكي مش واثقة فيا بس انا مستعد نأدي بعضنا شوية وقت والثقة هتيجي تلقائيا لوحده فاهمني
ايمان: تمام أنا هبتدي معاك صفحة جديدة
عمر: تمام صفحة جديدة يا قمر
ايمان: تشرب حاجة
عمر: لو عندك حاجة ساقعة ماشي وافتحي التكييف عشان الجو حار
ايمان: حاضر يا روحي (لاقيت ايمان واطيت عشان تجيب حاجة ساقعة وهي كانت لابسه روب ابيض قصير تحت الركبة لاقيت طيزها خدت شكل فاجر والروب اتجسم عليها وفلقة طيزها بقيت واضحة قصادي من تحت الروب ولاقيت أنا زبي ابتدأ يقف من المنظر شوية كده المهم جابت الحاجة الساقعة وفتحت التكييف ورجعت ليا) امسك يا قلبي الجو فعلا حار اووي
عمر: ااه.. باين عليكي
ايمان: باين علي ازاي يعني هههههههه
عمر: حاسس أن جسمك سخن
ايمان: ايه ده انت كمان حاسس.. اصلا أنا كمان حسيت اني جسمك سخن اول ما دخلت
عمر: لا جسمك انت اللي سخن اكتر
ايمان: وريني كده طيب (حطيت ايدها على راسي ورقبتي) انت اللي مولع اهووو
عمر: الحرارة مش بتتقاس كده يا عبيطة
ايمان: اومال ازاي ياخويا
عمر: استني اوريكي (قلعت التشيرت وروحت عليها عشان اقلعها الروب)
ايمان: استني أنا هلقعه (قامت وقفت وقلعت الروب لاقيت لابسه بيبي دول ازرق) اقلع ده كمان
عمر: اه يا ريت (قلعت البيبي دول ووقفت ملط قصادي روحت قومت قلعت الشورت أنا كمان وفضلنا ملط ومسكتها من درعها وشديتها على السرير وقعدنا) اول حاجة عشان نقياس حرارة الجسم على الشفايف (لسه هي هتتكلم روحت خدت شفايفها بين شفايفي وفضلت ابوس فيها بالراحة شوية شوية لاقيت نفاسها بيزيد من الهيجان لاقيته بقيت بتبوس بسرعة وهيجان وتمص في شفايفي وانا اشتغلت معها وايدي نزلت على كسها وفضلت ادعك فيه وايدي التانية بقيت تقفش في بزازها وتقرص في حلماتها واشدها منهم وهي ايديها مسكت زبي وفضلت تدعك فيه وفي نفس الوقت بقينا بناكل شفايف بعض وفضلنا كده خمس دقايق على كده وانا هيجت عليها اوووي بنت المتناكة خبرة مكبوته جواها فظيعة لبووووة اووي) اممممم يخربيتك أنا بقالي كتير محدش باسني كده اوووف انت ولعتني اوووي تعالي بقى (لاقيتها نازلة تمص زبي)
عمر: لااا استني تعالي انت (مسكتها من تحت باطها ورفعتها على السرير وناميتها على ضهرها وفشخت رجلها روحت نزلت على كسها ولحسته كله وكذا مره ورا بعض ودخلت صوبعي فيه وفضلت انيك بصوبعي وطلعت ببوقي عند زنبورها وهي صوتها طلع)
ايمان: اوووه ااااااااي ااااااااي اممممممممم ما انت بتعرف تلحس اهووو لسانك مفيهوش حاجة
(فضلت سامع اهاتها وكلامها ومكمل لحس وفرك في كسها وزنبورها خمس دقايق او اقل لحد ما لاقيتها جابت عسلها على بوقي وصوتها عالي نيك ونفاسها لاقيته بيزيد اوووي)
ايمان: ااااااااي ااااااااي اممممممممم ااااااااي ااااااااي ااااااااي اممممممممم اممممممممم اووووووووف (روحت أنا في اللحظة دي قومت وقف وفضلت افرش كسها بزبي من بره وادخل راس زبي وأخرجه وافضل اضرب زبي على كسها لحد ما كسي اتبل من عسل كسها اللي جابته روحت حشرته في كسها مره واحدة وابتديت انييك بالراحة) ااااااااي ااااااااي كماااااان اووووووووف احححححح اممممممممم ااااااااي كماااااان نييييييك اووووي خخخخخخخ كسم زبك كبيررررر يا ولا نيييييك يا ولا (لقيت شعري نزل على عيني روحت رفعته بايدي عيني جات على ازاز البلكونة مفتوح شوية صغيرين من ناحية بلكونة عائشة وواحدة وقفة احااااا دي مش عائشة دي سمية امها ووقفة بتتفرج علينا أنا مبقتش عارف اعمل ايه بس فضلت لمحها وقفة وانزل امسك في بزازها وهي كل ده واقفة بتتفرج مش بتتحرك وانا مخلتهاش تاخد بالها اني شوفتها بس كده انا لو عندي فرصة أني كنت اتقدم لعائشة الفرصة دي بقيت من سابع المستحيلات تحصل اصلا المهم فضلت انيك وارزع في كس ايمان بكل قوتي وخرجت زبي من كسها لاقيتها هي قامت وباستني من شفايفي في السريع ونزلت على ركبها وابتديت تمص في زبي وتدخل معظمه في بوقها وبتلعب بايديها في بضاني وفصلت تمص وكل ده اللبوة سمية واقفة بتتفرج لحد ما خلصت وقومت ايمان من على الارض وفضلت ابوس فيها ونزلت بايدي على طيزها وقفشت فيها لاقيتها على اتشعلقت في رقبتي عشان أنا اطول منها روحت شلتها وهي لفيت رجلها حولينا وسطي وايديها حولينا رقبتي وفضلت تبوس فيا وانا ابوس فيها ونزلت بايدي عدلت زبي لحد ما دخلت في كسها وهي اتحركت على زبي بقى داخل طالع في كسها روحت زنقتها في حيطة وبقيت ارزع فيها 3 دقايق كده وجاي ارجع عشان انزلها لاقيتها تقلت جسمها وزقتني وانا وقعت على السرير وهي ركبه لسه على زبي وفضلت هي تتنطط على زبي وانا مبقتش شايف سمية وايمان بقيت تتنطط لحد ما حسيت اني هجيبهم من غير ما اتكلم خرجت زبي من كسها ونزلت من تحتها ووقفت وحشرت زبي في كسها للأخير وفضلت ارزع لحد ما حسيت اني قربت اجيب لبني خرجت زبي روحت ناطر على طيزها وزبي انفجار بلبني كتير لدرجة أن ناطرت على على طيزها لحد ضهرها لبن)
عمر: كسم جمدان كسك فظيع يا حبيبتي أنا هجبلك عصير وجاي
ايمان: لا يا روحي أنا هدخل اخد شاور
عمر: ماشي هتخرجي هتلاقي العصير محطوط على الطربيزة …

ايمان قامت دخلت الحمام وانا روحت ناحية التلاجة خدت چوب والولاعة واتسحبت لحد ما وصلت ناحية ازاز البلكونة وفتحت البلكونة ودخلت في ثانية لاقيت سمية اختفيت..

عمر: تعالي تعالي أنا كنت شايفك من بدري (لاقيت سمية رجعت تاني)
سمية: أنا لسه داخله البلكونة … وبعدين انت واقف كده ليه روح امشي البس حاجة
عمر: ما تحوريش بقى انت شايفيني من بدري واكيد حفظتي شكل زبي
سمية: طيب وانت مش خايف يعني
عمر: منك لا طبعا عشان أنا هعتبرك كنتي بتتفرجي على فيلم سكس ومستمتعة كمان (ولعت الچوب)
سمية: يا بجاحتك يا اخي انت يا واد انت كنت بتعمل مصيبة من شوية انت كنت راكب على مرات عمك انت فاهم انت عملت ايه
عمر: طيب ماشي انت كنتي واقفة ليه وبتتفرجي
سمية: أنا …….اصلي كنت ه… هدخل (لاقيتها لسانها اتلعبك في بعض)
عمر: يا ستي فكي بقى كده ..(قربت منها لدرجة اني وشي بقى قريب وشها فشخ) وبعدين لو عجبك الفيلم ممكن تدخلي معانا (ولسه هقرب منها عشان ابوسها لاقيت قلم نزل على وشي بس قلم قلم بكل قوتها)
سميه: انت مجنون يا كسمك ولا ايه اظبط معايا انا مش شرموطة زي مرات عمك اللبوة ايوووه ارجع لورا وتكلمني باحترام
عمر: انت بتضربني أنا كده
سميه: واضربك كسمك وكسم عائلتك كمان انت هتخوفني ولا ايه
عمر: ماشي ماشي تمام تمام (لاقيت صوتها هيعالي) اقفلي بوقك ده وادخلي اوضتك
سميه: حسك عينك تعمل حركات العيال الخولات دي معايا تاني لما والله افضحك انت والمتناكة اللي انت بتعشرها غور كتك نيلة عيل خول اتفوووو عليك (لاقيتها تفت على وشي ودخلت من البلكونة) …


لاقيت نفسي مش عارف ليه بس بقيت اضحك ضحك هستيري لدرجة أن لاقيت ايمان خارجة من الحمام بتجري علي …

ايمان: شششششش واطي صوووووتك في ايه
عمر: ههههههههههههه هههههههه مش قااااااااادر هههههههه
ايمان: يخربيتك انت ايه اللي مخرجك البلكونة ملط كده يلا ادخل بسرعة قبل ما حد يخرج على صوتك يلاااااا (قومت معها وانا في ايدي الچوب ولبست هدومي وهي راحت غيرت هدومها ولبست تيشيرت نص كم واسع وبنطلون بيجامه كروهات احمر في اسود وفضلنا قاعدين بقى شوية)
عمر: استني اكلم عمي اشوفه فين (اتصلت بيه)
عمي: انت فين يا مورة
عمر: أنا في اوضتك تعالي بسرعة
عمي: وانا اللي واقف قصاد اوضتك وبخبط طيب ما تيجي انت (كان عمي سكران طينة)
عمر: انجزززز يا عم تعالي بس انت سكران وانا خربان وسكران ومش شايف قصادي بس وغلاوتي عندي تيجي ومن غير مشاكل وتسمعني للأخير (لاقيت ايمان بصيت لي اوووي ومبرقة)
عمي: ماشي جاي اهووو سلام
عمر: سلام .. في ايه مبرقة كده ليه
ايمان: انت هتعمل ايه
عمر: هصالحكم على بعض في ايه ومن غير اي اعتراض وهتتاسفي منه وهو هيتاسف منك
ايمان: بس
عمر: ايه كسم الغباء ده بقول من غير نقاش قومي افتحي له
ايمان: حاضر (قامت فتحت له ودخل)
عمي: في ايه بقى يا عم ايه اللي جابني هنا …


اتكلمت معاهم وفضلت إقناع فيهم وهم الاتنين اتكلموا مع بعض وإيمان عيطت شوية هو قام بأس على رأسها والمشكلة انحلت بينهم

عمر: ايوووه كده يلا تصبح على خير اسيبكم أنا
عمي: استني نطلب عشاء
عمر: لا يا حبيبي سبقتك (بصيت لايمان وضحكت وهي كمان) اشوفكم بكره سلام …

وفتحت الباب وخرجت ومشيت في الممر رايح على اوضتي لاقيت علياء في وشي هي وعائشة وزينة

علياء: مش كنت تقولنا انك انت وعائشة مرتبطين
عمر: هيفرق معاكي في حاجة
علياء: ااااه يفرق
عمر: في ايه يعني
علياء: كنت ابارك لكم (عينها لاقيتها كلها خباثه)
عمر: طيب يلا
علياء: يلا ايه
عمر: باركلنا (ومسكت عائشة وقربتها مني وحطيت ايدي على كتفها وضمتها علي)
علياء: مبروك ياخويا
عمر: عقبال ما تحضري الفرح (لاقيت زياد جاي من وراهم)
زياد: تصبحي على خير يا علياء (ومبتسم لها) تصبحوا على خير يا جماعة
عمر: انت شكلك مش حافظ غير اسم علياء ولا ايه (لاقيته وقف فجأة كده وباص لي ومبتسم)
زياد: بص أنا مبسوط دلوقتي فانت مش هتحول تضايقني باي طريقة
عمر: ماشي يا عم مبرووك روح نام بقى هتلاقي رجلك وجعتك من الماشي
زياد: اشوفك بكره يا علياء (ولاقيتها هي مبتسمة له وسابنا ومشي وبيصفر كده انا فهمت أنهم كانوا قاعدين تحت واكيد اتكلموا مع بعض)
عمر: مبرووك يا لولا
علياء: الفضل لعائشة وزوزا
عمر: طيب كويس
علياء: عقبال ما تحضر الفرح
عمر: هههههههههههه هههههههه هههههههه (كانت هقع من الأرض من كتر الضحك حرفيا)
زينة: في ايه يا عمر مالك يا بني ههههه
علياء: انتم بتضحكوا على ايه بقا
زينة: أنا بضحك على ضحكته
عمر: بتقولك احضر فرحهم .. طيب عن اذنكم عشان متاخريش على الفرح بقى هههههههه
عائشة: في ايه يا عمر انت بتتريق ليه
عمر: لا يا روحي أنا مش بتريق بس فعلا أنا رايح انام عشان احضر الفرح عشان الفرح ده انا مش هشوفه غير في الاحلام بس
علياء: هنشوف (لاقيت صووووت بيصرخ ويزعق من ورايا كان صوت سمية وانا حاطط ايدي على كتف عائشة)
سمية: عائشة تعالي هناااا (لاقيت عائشة اتكهربت وجريت على امها ولاقيت سمية مسكتها من شعرها ودخلتها اوضتها وقفلت الباب)
علياء: شكلي أنا اللي مش هحضر فرحك يا مورة تصبح على خير يا قلبي (سابوني ومشيوا) …

وانا فضلت واقف مكاني مش مستوعب كل حاجة حصلت النهاردة حرفيا أنا خسرت صابرين وعائشة وسمية شافتني وانا بنيك ايمان ورزعتني بالقلم وكمان موضوع عائشة بقى مستحيل أني اتقدم لها غير لو امها ماتت بقى فضلت واقف شوية كمان وابتديت اتحركت لحد ما وصلت لاوضتي وفتحت الباب ودخلت لاقيت نهلة بتتصال بيا
عمر: الو
نهلة: اخرجلي البلكونة حالا
عمر: ماشي (خرجت لها لاقيت وشها مقلوب) في ايه
نهلة: هو انت مرتبط بعائشة
عمر: والله* فكك من الهيفه دي انتي كمان
نهلة: هيفه !! الموضوع مش فارق معايا بس اللي فارق معايا انك انت المفروض تقولي
عمر: أنا مرتبط بعائشة من قبل ما اعرفك .. واللي بيني وبينك غير اللي بيني وبينها
نهلة: ازاي بقا
عمر: عائشة عيلة وانت ست يعني اللي بعملوا معاكي مفكرتش اني اعملوا معها وبعدين مين قالك
نهلة: مش مهم مين اللي قالي .. افهم من كلامك أنها هي حبيبتك وانا شرموطتك صح كده
عمر: هو انتي غبيه صح .. أنا قصا…
نهلة: عمر أنا هدخل أنام تصبح على خير (لاقيتها سابتني ودخلت اوضتها) …

فضلت واقف مكاني وفي بالي بقى .. هي ايه بتضحك ليا مره واحدة وبتقفل في وشي مرة واحدة ولا ايه دخلت الآوضة وشغلت اغنية لجورج وسوف وفتحت باب الحمام ومليت البانيو مياه وشاور جيل وولعت چوب ونزلت فيه وانا بسمع الأغنية لاقيت التليفون رن وسكت رن تاني وسكت وانا بعد كل اللي حصل مليش نفس اقوم ارد هو يوم ابن متناكة باين من أوله لاقيت صوت رسالة والتانية والتلاته ورا بعض مقومتش بردوه وفضلت قاعد لحد ما وصلت اوووي بعملت دماغ قومت من البانيو وطفيت الچوب ودخلت الآوضة لبست الروب ومسكت الموبايل لاقيت عائشة بعت 3 رسائل ليا المعني فيهم أنا بتمنى ليك حياة أفضل من غيري مش هقدر اكمل معاك وكلام كتير بقى انا عايز اقولكم أني ده ابضن يوم عدي علي في حياتي حسيت اني مخنوق اوووي دخلت البلكونة شوية لاقيت نور البلكونة بتاعت خالتي مفتوح بصيت لاقيت خالتي ركبة على زب يوسف وبتتنطط عليه واللحظة دي موبايلي رن لاقيت رقبتها بتلف تشوفني لكن أنا رجعت قبل ما تشوفي وبصيت في موبايلي لاقيت حلا لقيت صوت الازاز بتاع اوضة خالتي اتقفل …

عمر: الووو
حلا: حبيبي شلونك
عمر: وحشتني يا روحي
حلا: وانت كمان وحشني جدا يا حبيبي ليك عندي مفاجأة حلوووة اوووي
عمر: ايوووه بقى نفسي في مفاجأة حلوووة في اخر اليوم كده
حلا: أنا في المطار وطلعة الطيارة دلوقتي وجيلك لوحدي كمان
عمر: بجد
حلا: والله ساعتين واوصل مطار الغردقة تستني ولا اجي بتاكسي
عمر: يا حبيبتي أنا نص ساعة ابقا في المطار لحد ما تيجي هستناكي على نار
حلا: ماشي يا روحي بحبككككك
عمر: وانا بحبككك يا حبيبي خلي بالك من نفسك ماشي
حلا: ماشي يا روحي باي باي …

قفلت معها لاقيت حد بيعمل بسسسسسسسس بصيت لاقيتها خالتي

عمر: خيرر
خالتي: كنت بتكلم مين
عمر: وانتي مالك
خالتي: بقى كده ماشي ماشي
عمر: ماشي عن اذنك (لسه هدخل من البلكونة)
خالتي: استني هنا تعالي دي ايه النغمة الجديدة دي بقى في ايه مالك
عمر: ولا نغمة ولا اغنية كل واحد يعمل اللي يريحه
خالتي: هو في ايه
عمر: أما ترجعي نفسك ابقا قوليلي سلام
خالتي: يا عمررر استني بكلامك يا عمرررر (سبتها ودخلت أنا وقفلت الازاز ورايا بصيت في الساعة لاقيتها دخله على 1 اتصلت بعمي)

عمي: ايه يا بطل
عمر: بقولك ما تيجي معايا
عمي: فين
عمر: مطار الغردقة ناخد حد من هناك
عمي: حد مين
عمر: تيجي معايا ولا اخلي الفندق يطلب ليا عربية
عمي: استني هقوم البس وجيلك
عمر: لا أنا هستناك تحت عند العربية
عمي: ماشي ..



لبست تشيرت نص كم وشورت وكوتش وخدت شنطتي وركبت الاسانسير ونزلت الجراچ المهم عشر دقايق ولقيت عمي نزل ..

عمي: في ايه بقا
عمر: ابقا احكليك في الطريق .. بس من هنا للمطار فيها قد ايه
عمي: ساعة أو ساعة وربع كده
عمر: يلا بينا طيب

ركبنا العربية واتحركنا وحكيت لعمي كل حاجة اني عائشة سابتني وأنا سابت صابرين واتخانقت مع نهلة

عمي: كل حريمك انقلبوا عليك يا صاحبي
عمر: ده حقيقي يا عمي بس وحياة امي ليندموا كلهم
عمي: ولا تشغل بالك يا عم الحريم بتروح وتيجي
عمر: عادي عادي (ولعت چوب واديته له) …

وفضلنا نرغي لحد ما وصلنا المطار ودخلنا ساحة الانتظار في المطار ووقفنا

عمي: بس عائشة سابتك ليه أنا نسيت اسالك
عمر: امها شافتني وأنا حضنها
عمي: طيب البت ذنبها ايه
عمر: عمي أنا مبضون من اليوم النهاردة ده ابضن يوم عدي علي في حياتي
عمي: طيب انت هتعمل ايه بقا
عمر: بكره الصبح هتعرف كل حاجة خليها مفاجأة بس صدقني هعجبك (بصيت على عمي لاقيت عمي مش معايا اصلا بصاص ورايا على بوابة الدخول بتاعت ركاب الطيارة وفاتح بوقه حرفيا) انت معايا طيب
عمي: ششششششش سيبني اشوووف الفرس ده (لفيت بصيت لاقيت حلا قصادي لابسة فستان ابيض كات متجسم عليها وتحت الركبة بحاجات بسيطة ومسيبة شعرها ودخله علي لاقيتها بصيت لي وابتسامة وجريت علي)
حلا: عمرررررررر (وانا اتقدمت عليها وحضنتها رفعتها من الأرض وهي ضمتني اوووي وكل ده عمي مش مستوعب اني أنا مستني القطر ده) وحشتني اوووي يا حبيبي
عمر: وانت كمان يا روحي (نزلتها وهي باستني من خدي) يلا هتلاقيكي تعبانه من الرحلة
حلا: اوووي نفسي اشوف السرير بس كان نفسي اشوفك انت اكتر يا حبيبي
عمر: يلا بينا وتحكي لي في الطريق كل حاجة (أنا كنت نسيت أن عمي معايا)
عمي: هااااااي أنا معاك يا كابتن
عمر: حلا نسيت اعرفك على عمي معتز
حلا: عمك عمك اخو ابوك
عمر: ااااه
عمي: معتز دايما في خدمتك يا قمر (ومد ايديه لها عشان يسلم)
عمر: عمي دي حلا اللي حكيت لك عنها حبيبتي (حسيت ان عمي هيغمي عليه)
عمي: اااايه حبيبتك
عمر: في ايه طيب ما أنا حكيت لك
عمي: ايوه ايوه انا نسيت صحيح مش عارف انا مالي أنا هاخد الشنطة
عمر: لااا يا عمي خليكي متتعابش نفسك
حلا: حجزتلي غرفة (ابتدينا نتحرك عشان نخرج للعربية)
عمر: هنروح واحجزلك أحلى غرفة يا روحي بس انا أما عرفت انك جايه لبست وجايت استنيت هنا لحد ما وصلتي
حلا: يا روووووحي أنا بحبكككك اوووي .. أنا عايزة اقولك اني شوفت أسواء 3 ايام في حياتي من غيرك
عمر: بس والله قوليلي أن مفيش مشاكل (افتكرت صابرين على طول ومشكلتها)
حلا: ابقا احكيلك لوحدنا بقا
عمر: احنا نوصل الفندق وتخشي تاخدي شاور وتنامي والصبح اول حاجة أنا هعملها اعدي عليكي على اوضتك وننزل سواء …


فضلنا ماشين ونرغي لحد ما وصلنا على العربية وركبنا اول ما ركبنا لاقيتها حطيت ايدي على كتفي وحاسسة عليه ..

حلا: أنا مبسوطة اني شوفتك كنت محتاجها لك الفترة دي بجد
عمر: (بوسة ايديها) أنا دايما هفضل جنبك متقلقيش
حلا: بحبكككك (لفيت حطيت ركبتي على الكرسي وحطيت ايدي على رقبتها بوستها من شفايفي برومانسيه على دخلت عمي العربية)
عمي: اححححححم اححححححم مساء الخير (بعدت عنها بالراحة)
عمر: وانا بحبكككك يا قلبي … منور يا عمي
حلا: منور يا استاذ معتز
عمي: لا انتي تقوليلي يا معتز أو يا وزة عادي
عمر: بقولك حبيبتي يا عم وزة يلا نتحرك 😂



ولعنا چوب واتحركنا وفضلنا نرغي ونهزار في الطريق وعمي فضل يتعرف عليها وهي حكيت له احنا اتعرفنا على بعض ازاي وهكذا يعني ساعة وصلنا الفندق دخلنا حجزت لها اوضة في نفس الدور بتاعنا لكن الناحية التانية مش نفس الممر بتاعنا يعني خدت شنطتها وطلعت معها اوضتها وعمي رجع اوضته …

حلا: ممكن تنام في حضني النهاردة
عمر: وكل يوم بس انت هتلاقي تعبانة وأنا كمان تعبان اليوم رخم (لاقيتها فهمت قصادي أني مش هنيكها)
حلا: اكيد يا روحي .. أنا مش قادرة اصلا
عمر: تمام ادخلي خدي شاور طيب وانا هروح اوضتي البس هدوم النوم وارجعلك
حلا: ماشي خد المفتاح معاك طيب …

خدت المفتاح ورجعت اوضتي ولبست شورت اللي بنام بيه وتشيرت كات وشبشب وخدت شنطتي ورجعت تاني اوضتها كانت لسه في الحمام المهم شوية لاقيتها خارجة لابسه بيبي دول ابيض كانت شبه الملائكة حرفيا ومن غير مكياج نهائي وقمرررر اوووي بردوه المهم لاقيتها نزلت تحت الغطاء معايا ودخلت في حضني وانا بوستها من شفايفها …

عمر: أنا فرحان انك جيتي
حلا: انت كان باين عليك زعلان أو في حاجة مضايقك
عمر: اااه بس
حلا: استني احكي ليا
عمر: ممكن بكره الصبح احكيلك انت اكيد عايزه تنامي وانا كمان بردوه
حلا: مش مهم بس اعرف ايه اللي مضايق حبيبي
عمر: لالالااا ننام وبكره نرغي براحتنا الساعة 4 ونص يلا روحي
حلا: ماشي يا حبيبي ..

خدتها في حضني وفضلت احاسس على شعرها أنا اكيد مش عايز اقولكم أن زبي كان واقف على آخره اكيد بس انا ما كنتش اقدر حرفيا المهم فضلت احاسس على شعرها لحد ما حسيت انها راحت في النوم وأنا كمان روحت في النوم ….


صحيت تاني يوم الصبح على صوت تليفوني بيرن ورا بعض بصيت في الساعة لاقيت الساعة 3 العصر قومت بصيت على التليفون لاقيت عمي …

عمي: صبحية مباركة يا عريس
عمر: صبح الفل يا عمي
عمي: انا عايز اقولك أن الدنيا مقلوبة عليك من الصبح بس انا قولت لهم انك قبلت واحدة من معارفك في القاهره ونزلتوا تفطروا بره يعني وكده وحريمك فضلوا يسالوني مين مين بس انا متكلمتيش ونهلة سالتني هل هي حلوة ولا لا وكده بس قولتلها معرفش
عمر: احسن أنا هصحي حلا ونفطر وننزلكم انتم على البحر
عمي: احنا عند اليافطة بتاعت الكابوريا اللي ورتهالك امبارح
عمر: ماشي نص ساعة وانزل لكم سلام … لولي لووولي يا روحي اصحي
حلا: صبح الخير يا روحي … انا صحيت يا حبيبي على صوتك وانت بتتكلم الساعة كم دلوقتي
عمر: صبح الفل يا قمري .. الساعة 3 قومي خدي شاور وانا هغير هدومي في اوضتي واعدي عليكي تاني ماشي
حلا: ماشي حبيبي .. هنروح فين (لاقيت لفيت لي وشها احااااااااااااا انت أما تبقي لسه صاحية وشكلك قمرررر كده اومال النسوان التانية عايشين ازاي 😂)
عمر: هننزل اعرفك على عائلتي واخدك نروح كذا مكان يعجبك يعني
حلا: البس هدوم للبحر يعني
عمر: اللي يريحك يا حبيبتي عايزة تنزل البحر ماشي
حلا: ااااه بقالي كتير منزلتيش البحر
عمر: ماشي حبيبتي اجهزي وهجهز وارجعلك …

بوستها من خدها ومن شفايفها سريع كده وقومت لبست الشبشب وخرجت روحت اوضتي ودخلت خدت دش ولبست مايوه لونة برتقالي وظبط شعري وخدت شنطتي وفوطة خرجت رجعت لها لاقيتها لابسة هوت شورت لونه برتقالي زي بتاعي وتشيرت كات ابيض وربع بطنها باينه ووتحتهم مايوه قطعتين ولبست نضارة شمس…

عمر: (صفارة اعجاب وهوس بجمالها) يخربيت جمالك .. ملكة جمال العالم يا روحي
حلا: حبيبي أنا لو ملكة جمال فملك جمال العالم بردوه ههههه(جات قربت مني وحضنتني وخدت شفايفها بين شفايفي وفضلنا نبوس بعض ونزلت على طيزها قفشتها لاقيت الباب بيخبط سبتها وفتحت لاقيت الروم سيرفس) ادخلي انت بقى واحنا نازلين يلا يا لولي
حلا: يلا حبيبي …

طلعت لها شوكولاته بدل ما ننزل نفطر يعني وركبنا الاسانسير …

عمر: حلا معلش عمي غير عائلتي أنا مش هينفع اقول لحد تاني على علاقتنا
حلا: اكيد طبعا يا روحي بس احنا هنقول أنك صديق العائلة وبنتي تبقي صديقتك بردو
عمر: تمام أحنا نقاعد معهم شوية وننزل البحر ماشي .. صحيح عائشة موجودة بس احنا سيبنا بعض
حلا: بجد .. يبقى هو ده اللي مضايقك من امبارح
عمر: لا موضوع في الشغل ابقا احكليك بعدين سيبني دلوقتي افرح انك جنبي وننبسط سواء وبعدين نتكلم في أي وقت في الحوار ده …



حطيت ايدي على كتفها وبوستها من راسها ونزلنا من الاسانسير وخرجنا من الفندق حرفيا الناس كلها بتبص علينا نسوان ورجاله كبار وصغيرين لفتنا انتباه الكل لحد ما دخلنا الشاطئ ولاقيت عائلتي كلهم كانوا قاعدين بس انا جي من ضهرهم وانا حاطط ايدي على كتف حلا وايديها هي على وسطي لحد ما قربت منهم اوووي يعتبر وصلنا لهم …

عمر: مساء الخير على الجميع …
حلا: مساء الخير …


لاقيت كلهم بصوا لينا الوحيد اللي كان نظرة فرح ليا امي وابويا وعمي وزينة وردوا علينا الباقي كله لما بيبص باستغراب من حلا أما بصيت غيارة وحرقان زي نهلة وصابرين وعائشة وعلياء بس اللي مقدرتش تخبئ غيرتها هي خالتي …


خالتي: مين دي بقى إن شاء الله (وبتبصلي مفروسة مني وغيرنها فششششخ)

قيّم هذه القصّة

كم نجمة ستعطيها؟

متوسط النتائج 4.8 / 5. عدد المقيمين 33

كن أوّل من يقيّم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: Content is protected !!