أنا ومينا وأمّه – الحلقة السّابعة

استيقظت مشيرة على صوت نبيل زوجها وهو يقول لها

نبيل : – اصحي يا مشمش يا حبيبتي عاوز افطر علشان امشي

مشيرة تستفيق وتفتح عنيها

نبيل : – صباح الفل يا حبيبتي

مشيرة : – صباح النور يا حبيبي ( تذكرت مشيرة ما فعله نبيل بالليل وسرحت قليلا )

مشيرة : – ايه اللي انت عملته وقولته ده امبارح بقى يا نبيل

نبيل : – عملت ايه بس يا حبيبتي وذهب نبيل وجلس على ركبتيه ومشيرة لسه في السرير

مشيرة : – ازاي تدخل خالد في موضوع زي ده بس انت كده خلتني احس اني بتناك من خالد امبارح

نبيل : – ليه يامشمش بس هو مش عجبك امبارح وكان مهيجك

مشيرة : – امممم هو فعلا كنت هايجه اوي امبارح يا نبيل

نبيل : – ده انتي كنتي هايجة هيجان عمري ما شوفتك كده في حياتي شكل الواد خالد عجبك ولا ايه ؟

مشيرة : – ازاي بس تقول كده لا انا زعلانة منك اوي

نبيل يمسك ايد مشيرة ويقبلها وينظر اليها ويقول

نبيل : – زعلانة من ايه يا حبيبتي بس ده انا بعمل كل ده علشان بحبك وعاوز امتعك

مشيرة : – علشان دخلت خالد في الموضوع انت حسستني ان خالد نيكني بجد دلوقتي ازاي هقابل خالد واتكلم معاه عادي وانا حاسه ااااامممممممم

نبيل : – حسه بايه يا مشيرة حاسه انك عاوزه تتناكي منه حقيقي ؟

مشيرة تسكت ولا تنطق ابدا وتنظر في الارض يمسك نبيل وجهها ويرفع وجهها كي ينظر اليها في عيونها

نبيل : – انا على فكرة بتكلم بجد لو عاوزة خالد ينيكك خليه ينيكك عادي انا بحبك ومش عاوزك تبقى محرومة من حاجة وانا بسيبك بالشهر لوحدك واكيد بتحسي انك محتاجة راجل جنبك واهو خالد مش غريب واحنا اللي مربينه اومال انتي فاكرة اني وافقت ليه ان خالد يبقى معانا وروحت كلمت ابوه ليه علشان عاوزه يريحك

ابتسمت مشيرة وفرحت من داخلها بكلام زوجها ولكن حاولت ان لا تظهر هذه الفرحة وقالت

مشيرة : – انت بتقول ايه بس انت خلاص اتجننت شغلك مع الاجانب خلاك تبقى زيهم

نبيل : – لو مش عاوزه ينيكك خلاص مش لازم ينيكك كفايه بس ينيكك في الحلم بس بشرط انك تغريه قدامي

مشيرة : – ازاي يعني؟

نبيل : – يعني تقومي كده وتقلعي الاندر اللي انتي لابسه ده وتخرجي بقميص النوم الحلو ده تصحي خالد تقوليله ان عمك نبيل عاوزك تفطر معاه قبل ما يمشي وهيتكلم معاك شوية

مشيرة : – يا لهوي انت عاوزني اخرج اروح اصحي خالد كده بقميص النوم ده ده شفاف اوي كاني ملط انت اتجننت ولا ايه يا نبيل طب ما اروحله ملط احسن بقى ثم ده انا ريحتي كلها من لبنك وعسلي الريحة باينة اوي

نبيل : – ههههههههه ياريت يا مشمش تروحيله ملط وانا كمان شامم الريحة ومهيجاني اوي خليه هو كمان يشمها علشان يهيج عليكي

مشيرة تضع يدها على ذقن نبيل وتنظر في وجهه وتقول

مشيرة : – انت بتتكلم جد يا بلبل

نبيل : – اه طبعا بتكلم جد يامشمش

مشيرة : – لا انت بتهزر طبعا

نبيل ينظر إلى عيون مشيرة ويقبل يدها ويقول

نبيل : – قومي اقلعي الاندر واعملي اللي بقولك عليه

مشيرة : – انت عاوز خالد يشوف بزازي وحلماتي ملط كده وكمان ممكن يشوف كسي وطيزي كده ملط انا لو وطيت هيشوف كسي وطيزي

نبيل : – اااااااااااه عاوزه يشوف بزازك وكسك وطيزك ملط

مشيرة تقف ونبيل قاعد على ركبتيه وتقول

مشير : – طب يلا لو انت بتتكلم بجد فعلا قلعني الاندر بايدك وانا هروح اصحي خالد وانا كده

 

يحضن نبيل مشيرة من قدمها ويقبل رجليها ويبدا يدخل يده من تحت القميص اللي يدوب مغطي طيز مشيرة ويمسك الاندر وينزله بيده وكان ينزله ببطء شديد ومع سقوط الاندر سقط هو من نظر مشيرة وسقطت العادات والتقاليد واحست مشيرة انها ست حرة ولازم تعمل اللي نفسها فيه مدام جوزها موافق على كده

يمسك نبيل الاندر ويشمه ويقبله ويلحسه امام مشيرة

ويرفع الاندر ويدخل راسه ويبدا في لحس وبوس كس مشيرة حتى تهيج اكثر

كانت مشيرة هايجه اصلا من كلام نبيل عن خالد وعندما بدا نبيل يبوس ويلحس كسها اصبحت في قمة هايجها

تضع مشيرة يدها على شعر نبيل وتمسك براسه وتدفن راسه اكثر في كسها كي يطفي الناااااار التي اشعلها هو بكلامه عن خالد

مشيرة : – ااااااااااااااااااه اااااااااااااااح اوووووووووووف بالراحة كسي مولع اوووووووي هيجتني اوي يا بلبل

نبيل : – انا مش هيجتك انتي هايجة من كلامي عن خالد شكل خالد داخل مزاجك اوي ونفسك ينيكك حقيقي

مشيرة : – ااااااااااااه عاوزه خالد ينيكني حقيقي اووووووووي نيكني يا خالد افشخني قدام جوزي المعرص

في الوقت ده تنفجر شلالات من كس مشيرة وتغرق بيها وجه نبيل اللي انبسط اوي وقعد يلحس عسل مشيرة ويشربه وهو ينظر إلى مشيرة اللي مش قادرة تقف على رجليها

نبيل : – يلا يا حبيبتي روحي وانتي كده صحي خالد وبعد كده حضري الفطار على ما اخد شور وابقى اعملي اللي اقول عليه وساريني في الكلام والحاجات اللي هعملها قدام خالد

مشيرة : – حاضر يا مجنون لما نشوف اخرتها ايه معاك بس

قامت مشيرة وذهبت إلى غرفة مينا كي تفعل ما قال لها نبيل

كنت نائم وزوبري كان واقف وكنت لابس شورت ورجلي كلها كانت باينة وكنت نايم وزوبري باين انه واقف من الشورت دخلت مشيرة ووصلت إلى السرير ووقفت تنظر إلى وانا نائم وزوبري واقف من الشورت اقتربت مشيرة منى علشان تصحيني ومش تصحي مينا وبدأت تهزر صدري بيدها وتقول

مشيرة : – خلّودي اصحي يا حبيبي اصحي يا لودي يلا

انا بفتح عيني وبشوف مشيرة

مشيرة : – صباح الفل يا خلودي عامل ايه يا حبيبي نمت كويس

انا : – صباح الفل يا مشمشتي ايه الجمال ده كله ياقمر

مشيرة : – مش انا قولت بلاش مشمش ده

انا : – هو عمو مش مشي خلاص

مشيرة : – لا عمو في اوضته وهيقوم ياخد شور ويمشي وعاوزك تفطر معاه عاوزك في حاجة

انا قومت من على السرير وكانت مشيرة متجه إلى باب الغرفة وكان مينا لسه نايم وكنت مشيرة لسه لابسه القميص اللي كانت بتتناك فيه بالليل مع عمو نبيل وكانت ماشية وخارجه من الأوضة وشوفت طيزها من القميص اللي كان شفاف وحسيت انها مش لابسه اندر استغربت ازاي تيجي تصحيني وهي لابسه كده اكيد المعرص جوزها نبيل هو اللي قالها كده ماشي انا هوريكم

انا : – حلو اوي القميص ده يا مشمش

كانت مشيرة خارجه من باب غرفة مينا نظرت إلى ومشيت راحت على المطبخ

انا خرجت ورايح على الحمام وشوفت عمو نبيل واقف في غرفته

انا : – صباح النور يا عمو عامل ايه النهاردة

نبيل : – صباح النور يا خالود عامل ايه يا حبيبي

انا : – كويس يا عمو

( وببص لنبيل اوي واقول في نفسي اه يا معرص بقى عاوزني انيك مراتك قدامك ماشي ماشي هتشوف )

ذهبت إلى الحمام وغسلت وشي وخلصت وخارج كان نبيل مستني اخرج علشان يدخل ياخد شور وكان بهدومه الداخلية

خرجت ودخل نبيل وانا دخلت على مشيرة المطبخ وكانت واقفة قدام البتوجاز روحت حضنتها من ورا ولزقت زوبري في فلقة طيزها وكان واقف اوي منها

انا : – خلاص انا هموت مش قادر عاوزك اوي يا حبيبتي

مشيرة : – هو مش انا قولت طول ما نبيل هنا ممنوع تعمل ايه حاجة و نيم الوحش اللي واقف هو على طوال واقف كده حتى وانت نايم

انا : – طبعا لازم يبقى على طوال واقف كل ما بيشوفك بيقف يا حبيبتي وكمان وانا نايم كنت بحلم اني بنيكك طول الليل

( كنت عاوز ارمي بقى شوية كلام علشان اهيجها علشان تقرب منى براحتها زي ما جوزها عاوز )

مشيرة : – طب يلا روح استني على السفرة على ما اجيب الاكل علشان عمك نبيل هيخرج يفطر ويمشي وعاوزك

قررت في نفسي اني اسكت ومش اقول اي حاجة شوفتها ولا سعتها امبارح لما كان نبيل بينك مشيرة وقالها انه نفسه يشوفها وانا بنيكها وسكت وروحت على السفرة علشان عاوز اعرف نبيل عاوز يعمل ايه معايا وهيتكلم في ايه وهل هو فعلا جاد في اللي قاله ولا ده وقت النيك وبس ومش هيقدر يعمل كده حقيقي

 

خرج نبيل ودخل غرفته ولبس وجي على السفرة وجلس على راس السفرة

نبيل : – ايه يا خالد اخبارك ايه

انا : – تمام يا عمو

نبيل : – بص بقى انت هتبقى هنا في بيتك واعتبر مشيرة ده زي مامتك او اختك الكبيرة وعاوزك تاخد راحتك كانك في بيتك ماشي

انا : – حاضر يا عمو

نبيل : – انا عارف انك راجل علشان كده انا بقولك انت راجل البيت من النهاردة تاخد بالك من مينا وجاكي ومشمش اقصد مشيرة

انا : – طبعا يا عمو دول كلهم في عنيه واولهم مشمش اقصد مشيرة ولا اقولك انا هقولها يامشمش بقى زي ما انت بتقولها مش انا راجل البيت دلوقتي

( كنت عاوز ادلع مشيرة قدام نبيل علشان اشوف هو فعلا جاد ولا لا وحبيت اقول اني راجل البيت برده علشان اشوف رد فعله )

نبيل : – قول زي ما انت عاوز انت راجل البيت دلوقتي ومشمش ده زي اختك او مرات صاحبك

كان اللي في دماغ نبيل يهيج خالد على مشيرة ويخليه يحاول معاها بس من غير ما يقوله كده صراحة

انا : – طبعا ياعمو نبيل

نبيل : – مدام هتقول لمشيرة مشمش يبقى خلاص انا بقى بلبل مش عمو نبيل

انا : – ماشي يابلبل

في الوقت ده خرجت مشيرة من المطبخ وهي شايله الاطباق اللي فيها الفطار وبدأت مشيرة تحط الاكل وكانت بتوطي وبزازها نصها طالع منها وانا عيني على بزازها اوي ونبيل كان بيبص على اوي عاوز يعرف هبص على بزاز مراته ولا لا

اتاكد نبيل اني هجت على مراته لما بصيت على بزازها

انا : – تسلم ايدك يا مشمش تعبناكي معانا يا حبيبتي

مشيرة استغربت جدا من اني بقولها يا مشمش قدام نبيل مع انها منبه على كتير اوي في الموضوع ده

انا : – ايه يا مشمش مالك يا حبيبتي بلبل خلاص قالي على كل حاجة

(رميت الكلمة ده قولت اشوف رد فعل مشيرة ورد فعل نبيل عليها )

مشيرة وشها جاب الون واحمر اوي فكرت ان نبيل جوزها قالي اني انيكها بجد ونبيل وشه احمر هو كمان وفكر ان مشيرة هتفهم ان هو قالي اني انيكها، تلعثمت مشيرة وتلعثم نبيل مش عارفين يقولوا ايه

مشيرة : – نهار اسود انت قولتله ايه يا راجل ؟

نبيل : – قولتله انه هيبقى في غيابي راجل البيت ويخلي باله منك انتي ومينا وجاكي خلاص خالد كبر وبقى راجل هو واحد من العيلة

ارتاحت مشيرة عندما تكلم نبيل وارتسمت على وجهها ابتسامة وقالت

مشيرة : – طبعا ده خالد كبر وبقى سيد الرجالة خلاص اهو

انا : – وانتي ست الستات يا مشمش

نبيل : – ايه يا خالود انت هتعاكس مراتي قدامي طب اصبر لما امشي

انا : – هههههه لا احب اعاكسها قدامك مش شايف القمر اللي معانا يا بلبل

مشيرة تضحك اوي بتحاول بتهرب من كلامي

مشيرة : – كفايه بقى معاكسة خلونا ناكل

وبدانا ناكل وبدا نبيل ياكل مشيرة بايده وهي كمان بتاكله بايده

لما شوفت كده روحت جبت لقمة بايدي وبدأت احطه على فم مشيرة وانا انظر اليها وانظر إلى رد فعل نبيل

انا : – خدي يا مشمش من ايدي يا حبيبتي

مشيرة تنظر إلى نبيل الذي يهز وجهه لها بالموافقة فتفتح مشيرة فمها لاضع الاكل فيه واسحب يدي ببطء شديد امام زوجها

انا : – ايه يا مشمش عاوزه تاكلي صوابعي مع الاكل

تهيج نبيل مما يحدث ان ما يحث يفوق خياله بكثير كان فاكر اللي هيحصل حاجات اقل من كده بكتير بس لقي اني بعمل اكتر من اللي في خياله

انا : – قولها يا بلبل تاكلني بايدها زي ما اكلتك

كنت عاوز اخلي نبيل هو اللي يقول لمشيرة انها تاكلني علشان اشوف هيسمع كلامي ولالا

نبيل : – اكلي خالود بايدك يا مشمش زي ما اكلك

مشيرة : – حاضر يا حبيبي هو انا ليه غير خالودا

تمسك مشيرة لقمة بيدها وتقربها من فمي وتضعها في فمي ونبيل ينظر إلى والي مشيرة في ذهول مما يحدث وانا اغلق فمي على ايد مشيرة وشفايفي تلمس يدها الجميلة واسناني عضتها بسيط كده عندما احست مشيرة خافت من زوجها بسحبت يدها بسرعة انا امص صوابعها

انا : – هههههههه شوفت يا بلبل خافت اكل صوابعها ازاي

نبيل : – هههههههههههه

 

يضحك نبيل وهو لا يصدق ما يحدث بيني وبين زوجته من حركات دلع وكاننا زوجين في شهر العسل

كل ده طبعا هيجني اوي وخلي زوبري يقف وانا عارف ان نبيل عاوزني انيك مراته بس مش عارف هو هيخليني انيك مراته قدامه ولا من وراه ومش عارف هو موافق فعلا ولا لا ؟

خلصنا فطار وقامت مشيرة تشيل الاطباق وانا بشيل معاها وهي بتوطي واشوف بزازها اووووووووف وزوبري هاج اكتر وانا ماشي ورا مشيرة وهي بتهزر طيزها ورجليها كلها باينه قدامي وانا ماشي واها ونبيل قاعد بيتفرج على وانا ماشي ورا مراته وببص على طيزها تعمدت مشيرة ان توقع طبق علشان توطي علشان اعرف انها من غير اندر واشوف كسها وطيزها وفعلا وطت مشيرة قدامي وانا شوفتها كده وطباع زوبري هاج ووقف اكتر من اللي شوفته وبصيت وتنحت اوي وكان نبيل بيبص على وتنح هو كمان لانه شافني اني ببص على كس وطيز مراته اللي بقوا ملط قدامي خلاص

دخلت مشيرة المطبخ وانا وراها ولما دخلنا جواه حضنتها اوي من ظهرها وقولت

انا : – ايه يا مزتي ده انتي قالعه الاندر اووووف كسك وطيزك جامدين اوي انتي حشتيني اوي يا مشمشتي وعاوزك اوي شوفتي جوزك مش قال حاجة ازاي لما دلعتك قدامه ولما اكلتك جوزك بلبل ده بقى عسل اوي وفري وسبور بجد زي الاجانب اللي شغال معاهم وكمان سايبك تخرجي كده من غير اندر قدامي

كنت عاوز اقول كلام من اللي هي كانت بتقولوا لنبيل بس على المدراي

مشيرة : – اه ده سبور اوي يا حبيبي بس مش اوي كده ابعد بقى جوزي بره

انا : – طيب بس لما يمشي هوريكي هعمل فيكي ايه

في الوقت ده جرس الباب ضرب وكان حسام اخويه روحتله قالي بابا عاوزك

انا : – طب روح انت وانا جي يا حسام

دخلت على مشيرة كانت في المطبخ وكان نبيل في غرفتة بيكمل لبسه علشان يمشي

انا : – انا ماشي يا مشمش هروح لبابا عاوزني

مشيرة : – روح يا حبيبي

انا : – مع السلامة يا بلبل

نبيل : – سلام يا لودا هشوفك الشهر اللي جي وعندي ليك مفاجأة حلوة اوي انت ومشمش

مشيت وانا قاعد اقول يا ترى ايه هي المفاجأة اللي هيعملها نبيل ليه انا ومشمش اكيد هيخليني انيك مراته قدامه

قعدت افكر لحد ما زهقت قولت ياخبر النهاردة بفلوس بكره هيبقى ببلاش

روحت الشقة وقعدت مع بابا وماما وكانوا عاوزين حاجات كتير علشان السفر والتجهيز ليه وبابا قالي خليك بقى معانا اليومين دوال لحد ما نسافر علشان هتوحشنا اوي وكمان تساعدنا في السفر قعدوا يومين لحد ما بابا وماما وحسام اخوية سافروا السعودية وخلاص بقيت في الشقة لوحدي يعني انيك مينا في اي وقت في شقتي يعني ممكن انيك كمان مشيرة من غير ما جاكي تشوف حاجة في شقتي

بقيت حر ولوحدي اعمل كل اللي انا عاوزه

 

ذهبت إلى بيت مشيرة وضربت الجرس فتحت مشيرة الباب وكانت واحشاني اوي بقالي يومين مش فاضي اشوفها واقعد اتكلم معاها شوفتها بس وهي بتسلم على ماما وبابا وحسام وكانت اكتر واحدة متاثرة هي جاكي علشان كانت بتحب حسام اوي وبتحب تلعب معاه كانت مشيرة لابسه جلابية بيتي لونها بني وفلقة بزازها كانت باينه منها وهي عند الركبة

مشيرة : – ازيك يا خلّودي عامل ايه يا حبيبي خلاص ركبوا ومشوا بالسلامة

انا : – اه يا مشمشتي هيوحشوني اوي و خلاص بقيت فاضيلك خالص وقاعد معاكي على طوال روحت اخدت مشيرة في حضني علشان كانت وحشاني

مشيرة تحضني اوي هي كمان وبتبعدني عنها وتقول

مشيرة : – ادخل واقفل الباب وراك وتعالي ليك وحشه يا حبيبي

انا : – اومال فين مينا وجاكي

مشيرة : – مينا جوه في اوضته وجاكي بقى يعيني عليها في اوضتها وزعلانة اوي علشان حسام مشي ابقى ادخل اتكلم معاها والعب معاها شوية يا خالود انت برده زي حسام علشان مش تحس بغياب حسام عنها

انا : – من العين دي قبل دي يا روح قلبي انتي بس بجد ايه الجمال ده كله يا مشمشتي هو انتي كل يوم بتبقى أحلى من التاني ولا ايه بقى

مشيرة : – انت لسه برده بكاش زي ما انت وبتقول كلام حلو

انا : – وهو الكلام الحلو اتخلق الا علشان يتقال للحلو

جلست مشيرة على الكنبة وقالت

مشيرة : – تعالي يا خلّودي اقعد جنبي عاوزاك

روحتت قعدت جنبها

انا : – خير يا حبيبتي

مشيرة : – بص بقى انت بقيت عايش لوحدك دلوقتي بس مش معني ان ابوك وامك مش هنا يبقى هتخرج براحتك وترجع براحتك لا ابوك وامك سيبينك امانة عندي علشان كده انت مش هتروح شقتك خالص غير لو على النوم وبس هتفضل قاعد معايا هنا على طول ولو عاوز تخرج في اي مكان تستاذن مني

انا : – هههههههههه لا طبعا يا مشمش انا مصدقت ابقى حر هتيجي انتي وتسجنيني ثم بلبل قالك اني انا راجل البيت

مشيرة :- طبعا راجل البيت وسيد الرجالة بس انت لو مش عملت كده وبقيت كويس هتصل بامك وابوك اخليهم ياخدوك هناك

انا : – لالالالا هسمع كلامك بس بشرط انتي كمان تسمعي كلامي

مشيرة : – هو مين اللي كبير فينا انا ولا انت ؟

انا : – طبعا انتي يا حبيبتي بس تعامليني كاني راجل البيت كاني بلبل بالضبط

وحطيت ايدي من ورا على وسطها مشيرة بتشيل ايدي وبتقول

مشيرة : – اه كويس انك فكرتني انا عاوزك تنسي اي حاجة حصلت بينا ومش تفكر فيها تاني انت هنا ابني زي مينا ماشي وتسمع كلامي واللي اقوله تعمله ماشي

انا : – بصي بقى يا مشمش اسمع كلامك على عيني وراسي لكن انسى اللي حصل ده عمرها ما هتحصل وحطيت ايدي تاني على وسطها وببص في عيونها اوي وبقرب منها اوي

انا : – بحبك اوي يا مشمشتي

مشيرة : – تاني مش قولتلك بطل بقى كلامك ده

مسكت ايد مشيرة وقعدت ابوسها اوي وابص في عيونها

روحت اخدتها في حضني وغبنا في بوسه شوية لحد ما مشيرة زقتني وقالت

مشيرة : – انت اتجننت خلاص مينا وجاكي جواه

انا : – طب انا بجد عاوزك وحطيت ايدي على ظهرها وبحسس عليه اوي وبنزل على طيزها تحسيس

مشيرة : – انت اتجننت ولا ايه يا خالد عاوزني ازاي ؟

انا : – عاوزك زي اي ما راجل بيعوز ست

مشيرة : – يا حبيبي انت لسه صغير على الكلام ده

 

كانت مشيرة في نفسها قررت انها تجعلني الشاب البديل لجوزها اللي يقدر يشبعها نيك ولسه بخيره وكمان زوبره واقف على طول وكمان متوفر في اي وقت واقرب حد ليها ومش هيعملها فضايح وكمان جوزها موافق على كده بس كانت عاوزه خالد يسمع كلامها وهي هتخليه يعمل كل حاجة بس في الوقت والمكان المناسب علشان مينا وجاكي مش يعرفوا حاجة

انا : – مشيرة هو انتي شايفاني صغير ولا ايه ؟

مشيرة : – طبعا صغير انت قد ابني مينا

انا : – بس الموضوع ده مش بالسن على فاكرة يعني اعرف ان في ناس كبار ويمكن في سن بلبل مش بيقدروا يمعتوا ستاتهم وبيجيبوا بسرعة علشان كده الصغيرين لسه بخيرهم

( اتعمدت ارمي كلام قريب من كلام مشيرة مع نبيل عن ان الشباب لسه بخيره لما كانوا بيتكلموا وهي طبعا مش عارفه لسه اني سمعتها مع جوزها انا وابنها مينا )

مشيرة : – يا خربيتك يا خالد عرفت كل الحاجات ده كلها منين ده الحاجات مش يعرفها غير الكبار انت شكلك اتشقيت يا واد مع ست او بنت ومش قولتلي عليها

انا : – لا طبعا يا مشمش عمري ما عرفت ست ولا بنت غيرك انتي اللي في القلب ولا عمري هبقى شقي غير معاكي انتي وبس

مشيرة : – ههههههههههه حلوة اوي الكلمة ده يا خلّودي ولا عمري هبقى شقي الا معاكي هههههه انت مجرم بجد

كنت ساعتها عمال احسس على طيزها اوي وابعبصها فيها اوي وهي ساكتة خالص وكنت هيجت اوي وزوبري وقف

انا : – بقى انا مجرم يا مشمش برده لو انا مجرم اومال جوزك ايه بس

مشيرة : – ايه انت هتتكلم عن جوزي كمان مش عيب يا واد وشالت ايدي من على طيزها

انا : – انا اقصد انه مجرم اكتر منى انه قدر يوقع قمر زيك ويتجوزها ويقدر لحد النهاردة يحبها وبيدلعها وبيمتعها وبيشبعها

( كنت بقول الكلام ده كله ومن جوايه بضحك انا بس كنت عاوز افتح الكلام على جوزها )

مشيرة : – هههههههههههه كله في الاول بتاع كلام وبس يا حبيبي وفي الاخر برده كلام مش في فعل ابدا ههههه

انا : – ليه هو جوزك بتاع كلام وبس مش بيمتعك وبيشبعك كويس ؟

( كنت عاوز مشيرة تفتحلي قلبها وهي اللي تتكلم وتقولي على كل حاجة بدل ما انا اقولها اني سمعت كلامها مع جوزها وشوفت كل حاجة )

مشيرة : – بطل اسئلتك ده يا خالد مش هقدر ارد عليها بس شكلك انت كمان بتاع كلام

انا : – خلاص انا هوريكي بتاع الكلام ده هيعمل ايه اعملي حسابك بالليل لما مينا وجاكي يناموا هجيلك اوضتك

مشيرة اتبسمت ابتسامة خفيفة وكانت على وجهها فرحة ولكنها دراتها اوي

مشيرة : – انت مجنون ايه اللي انت بتقوله ده بطل يا مجرم كلامك ده وقوم يلا كفايه لحسن مينا يخرج علينا كده

انا : – بالليل يا مشمش هجيلك وعاوزك تجهزيلي نفسك زي ما جهزتي نفسك لجوزك

مشيرة : – بطل جنان يا خالد مش هيحصل اللي انت بتقوله ده

انا : – هيحصل يا مشمشتي وهتشوفي بالليل

روحت على مينا لقيته قاعد بيلعب على الاتاري قعدت العب معاه شوية لحد ما بقت الساعة 4 كده

مشيرة جت على باب الأوضة

مشيرة : – مينا تعال عاوزاك تنزل تشتري شوية حاجات علشان نتغدى يلا

مينا : – حاضر يا ماما

وانا ببص على مشيرة اوي اللي دخلت على المطبخ وقام مينا راح لامه في المطبخ وخد منها فلوس وعرف منها هيشتري ايه ومشي راح نزل قومت ودخلت على مشيرة في المطبخ وكانت واقفة على البتوجاز

وكانت مشيرة لابسه جلابيه بيتي لحد الركبة لونها اصفر وكانت موطيه وفاتحه الفرن وكان الاندر باين وهي موطيه كده دخلت على مشيرة وقربت وحطيت ايدي على كسها من فوق الاندر احسس بشويش اوي اوووووووووف

مشيرة : – بتعمل ايه يا خلّودي جاكي في اوضتها تشوفك عيب كده بقى

ومش قامت ولا اتحرت فضلت زي ما هي

انا : – وايه يعني ما جاكي في اوضتها

وعمال احسس اكتر على كسها اللي كان سخن مولع نااااااااار

انا : – كسك حلو اوي يا مششمتي

مشيرة : – بس بقى عيب يا لودي

روحت نزلت على الارض وقعدت ابوس كس مشيرة من فوق الاندر

انا : – اوووووووووف كسك طعمه حلو اوي يا حبيبتي

مشيرة : – امممممممم

مشيرة بتوطي اكتر وانا مسكت الاندر ونزلته وقعدت ابوس كس مشيرة اوي اوي والحسه اوي اوي

مشيرة : – ااااااااااااح اووووف اااااااااااااه

انا : – كسك ناعم اوي يا مشمش بحب كسك اوي يا حبيبتي

مشيرة : – ايوة يا حبيبي علشان عملته

انا : – علشاني برده يا متناكتي ولا علشان جوزك ينيكك

 

( كنت قاصد اقولها الكلمة ده علشان اشوف رد فعلها كلمة متناكتي اللي كان نبيل جوزها بيقولها انها متناكة خالد )

هاجت مشيرة اوي لما سمعت كلمة متناكتي ولم تقل اي كلمة بل علي صوتها في المطبخ

مشيرة : – لا عملته علشان انت يا راجلي يا دكري انت دكري مش نبيل مش هو قبل ما يمشي قالك انك راجل البيت

بقيت ببوس وبلحس زنبور مشيرة اوي وحطيت زنبورها في بقى وبمصه اوي اوي اوي اووووووف

عمال اكل كس مشيرة اوي ببقى ولساني بياكل كسها اكل

انا : – كدابة يا مشمش انتي عملتي كسك ده قبل ما جوزك ما يجي وانا شوفتك وانتي في الحمام بتعمليه

مشيرة : – يا لهوي اوعي يكون مينا شافك ؟

انا : – ههههههههههه اه شافني واتفرج معايا على كسك هو كمان

مشيرة : – ايه بتقول ايه ؟؟؟؟؟؟

انا : – ههههههههه بهزر طبعا يا متناكتي ثم ايه المشكله ان مينا يشوفك ملط ويشوف كسك ملط مش هو نازل من كسك ده عادي بقى

عندما سمعت مشيرة ان ابنها شافها حتى لو انا كدبت عليها هاجت واطلقت عسلها وانزلت على لساني

انا : – ايه يا مشمشتي كده تنزلي بسرعة كده ايه هجتي لما عرفتي ان مينا شافك ملط وشاف كسك

مشيرة : – بس يا واد عيب كده بقى يا مجرم

انا : – عيب ايه بس يامتناكتي ده انا هفشخك نيك بالليل

كانت مشيرة كل ما تسمع كلمة متناكتي تنزل اكتر من كسها

انا : – غرقتي الارض يا مشمشتي

مشيرة : – اححححححححح اووووووووووف

انا : – ياخربيتك بتهيجي اوي كده لما عرفتي ان مينا شافك ملط اومال لما اخليه يشوفني وانا بنيكك هتعملي ايه او حتى انيكك قدام جوزك ؟

كنت كل شوية اقول كلام علشان اخلي مشيرة تفتح قلبها وتتكلم براحتها بس للاسف مقدرتش تتكلم بصراحة لان الكلام ده مش ينفع يتقال كده خبط لزق

كان زوبري مولع جدا وانا بلحس كس مشيرة وكنت عاوز اقوم انيكها وهي كده وادخل زوبري في كسها ولكن خوفت جاكي تسمعنا او مينا يجي من بره يشوفنا

انا : – قومي يلا البسي يا مشمش علشان جاكي ومينا وانا بالليل لما مينا وجاي يناموا هاجي انيكك

قومت وضربت مشيرة على طيزها ضربة كده جامدة شوية حمرت طيزها

راحت مشيرة قعدت على الارض من التعب

مشيرة : – مش قادرة حرام عليك كده

انا : – احا انتي تعبتي من لحس كسك وبس اومال لو نكتك بزوبري طب يلا قومي يا متناكتي ومن النهاردة انا عشيقك وراجل البيت ده والكلام اللي اقوله يتسمع من النهاردة مش هتلبسي ولا براه ولا اندر طول ما انتي في البيت

مشيرة : – حاضر يا راجلي بس الولاد يشوفوني كده ازاي بس

انا : – عادي يشوفوكي عادي هما يعني هيشوفوكي ملط ما انتي هتكوني لابسه جلابية والجلابية مش خفيفة يعني يا لبوتي

مشيرة : – حاضر يا حبيبي بس ايه الكلام ده كله عرفته منين ده كله

ما رديتش وسيبت مشيرة ومشيت قولت اروح اطمن على جاكي روحت ونسيت وفتحت الأوضة بسرعة من غير ما اخبط

كانت جاكي بتغير هدومها وكانت ملط اتكسفت جاكي اوي ولفت وشها

جاكي : – ايه يا خالد مش تخبط قبل ما تدخل

انا تنحت شوية و قفلت وخرجت بسرعة

ده اول مرة كنت اشوف جاكي ملط بزازها كانت لسه نونو اوي

وشوفت كمان كسها وطيزها الصغيرين

خرجت من عند جاكي وجلست على السفر انتظر مينا وجاء مينا وفتحتله ودخل ادى الحاجات لمشيرة ومشيرة جابت الغداء وقعدنا كلنا انا ومشيرة ومينا وجاكي ناكل

كانت مشيرة على راس الترابيزة وانا على يمنها ومينا على شمالها وجاكي بجوار مينا

جاكي كانت بتبصلي ومكسوفة اوي علشان شوفتها ملط

وبدنا ناكل وبدأت اكل مشيرة بايدي قدام مينا وجاكي

 

جاكي كانت عادي لكن مينا كان عارف اني عاوز انيك امه وانا عمال ااكل مشيرة بايدي وهي كمان بتاكلني بايدها وانا حاطط ايدي الشمال على رجلين مشيرة وبحسس عليها من تحت الترابيزة وزوبري بدا يقف ويهيج

مشيرة خبطتني برجليها في رجلي علشان اشيل ايدي علشان مينا بيبص علينا شيلت ايدي شوية وكملت اكل وبعد شوية حطتها تاني والمرة ده دخلتها لجوه شوية وبقت على كس مشيرة اللي كانت سمعت كلامي وقاعدة من غيرا ندر

عمال احسس على كس مشيرة بايدي قدام مينا وجاكي وهما مش عارفين انا بعمل ايه

مشيرة وهي بتاكل غمضت عنيها شوية وبتعض على شفايفها من تحسيسي على كسها

مشيرة بللت كسها قليلا ولكن لم تنزل شهوتها بالكامل وجي في ايدي شوية من عسلها شيلت ايدي وقعدت الحسها كاني بلحسها من الاكل اللي في ايدي ومشيرة ومينا ينظرون إلى اوي

كانت مشيرة تنظر بحب وحنية ورضا علشان بلحس علسها قدامها كده وقدام ابنها وبنتها

سرحت مشيرة وقعدت تقول ياااااااا يا خلّودي معقولة بتحبني اوي كده تلحس عسلي وتاكله كده يا حبيبي

خلصت جاكي الاكل وقامت تغسل ايدها وبعدا كده مينا قام بعد ما مينا ما مشي

مشيرة : – مش ناوي تبطل انت اللي بتعمله ده غير لما تنفضح قدام مينا وجاكي

انا : – لا مش تخافي محدش خد باله من حاجة يا مزتي

مشيرة : – بجد هوريك على قلة ادبك ده كلها انت بقيت جريء اوي بجد كده عيب اوي

اقتربت من مشيرة بوجهي وقولت

انا : – هو مش انا قولتلك اني راجل البيت ده واعمل اللي انا عاوزه واللي اقوله تسمعي كلامي فيه

مشيرة : – ايوة يا حبيبي بس مش لدرجه تحط ايدك في كسي قدام مينا وجاكي كده طب لو حد منهم شافك اكيد مش هيحصل كويس

انا : – ماشي عندك حق بس انا كنت واخد بالي كويس اوي ومش هعمل حاجة تاني قدامهم واعملي حسابك لما يناموا بالليل هجيلك اوضتك توضبي نفسك كويس

ابتسمت مشيرة ابتسامة خفيفة ولم تتكلم خلصنا اكل ودخلت غسلت ايدي وقعدت افكر يا ترى انيك مشيرة لوحدها من غير ما اقول لمينا ولا اعرفه واخليه يشوفني وانا بنيك امه علشان اخلص من الرهان ده وكمان اكسر عينه وانيك مشيرة بقى في اي وقت عادي وبراحتي بقى وكمان هو هيساعدنا علشان جاكي مش تشوفنا

بجد احترت اوي ومش عارف انيك مشيرة ومينا عارف ويتفرج ولا لا لحد ما خرجت من الحمام ودخلت غرفة مينا وكنت تعبت من التفكير قررت انام شوية علشان اقدر اسهر بالليل وانيك مشيرة نمت فوق السرير وانا بفكر برده ومن كتر التفكير تعبت ونمت ومقدرتش اخد قرار قبل ما انام

يا ترى انيك مشيرة بعلم ابنها وقدامه اول مرة انيكها ولا انيكها لوحدها اول مرة لما مينا ينام ؟

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: ممنوع النسخ