العراف – السلسلة الرابعة | الجزء الرابع

ياماش: ناوي على ايه يا عراف عرفنا اللي في دماغك

انا: بص يا كوشوفالي الهدف الأول وهو انطوان لازم اخلص عليه قبل معاد اجتماعهم بتاع بعد بكرة

ياماش: خلاص هنبعت حد من الرجالة يشوف الدنيا ويعرف كل حاجة عنه ويجيبلك التقرير كامل متقلقش

انا: إيلا هتعمل كل ده متقلقش انت من حاجة، انا كل اللي محتاجه منكم دعم مش اكتر لو احتجت يدخل محتجتش محدش ليه دعوة منكم

صالح: انت مصمم برضو اننا مندخلش

انا: اه يا صالح كفاية اني هقعد عندكم في الحفرة الكام يوم دول

جومالي: طب واجتماع العهد هتعمل فيه ايه قدامك اسبوع هتلحق تخلص اللي جيت علشانه

انا: متقلقش معانا اول معلومات عن انطوان قبل ما يرجع فرنسا، اسيبكم انا بقي واقوم انا والجماعة

خرجنا واتحركنا واستقرينا في فيلا جمب بيت عيلة كوشوفالي

صخر: مكنتش اتوقع اننا نيجي الحفرة لما نوصل تركيا

انا: انت ناسي انهم تحت حمايتي وهما الوحيدين اللي مسموح ليهم يشتغلوا من تلقاء نفسهم من غير اذن

رسلان: بس اشمعنا عيلة الكوشوفالي اللي انت سايبها كده

انا: لان ادريس كوشوفالي هو وعزت العراف كانوا اخوات وكل واحد أسس الامبراطورية بتاعته في مكان مختلف واتفقوا وعاهدوا بعض انهم يكونوا اخوات ومفيش يوم يكونوا اعداء طبعاً عزت العراف كبر وبقي العراف للعالم كله وكوشوفالي كبر وبقي بيخوف اي عصابة في تركيا وبرة تركيا كمان

سارة: والناس عارفة انهم تابعين ليك بس ليهم الحرية ولا عارفين ايه

انا: الكل عارف ان الكوشوفالي خاضعين ليا ولكن بشروط عكس باقي شروط باقي المافيا

إيلا: المعلومات جاهزة يا عمار تحب نبدأ ولا نستني شوية

انا: سمعيني يا إيلا وصلتي لايه

إيلا: انطوان موجود هنا علشان الاجتماعات اللي حصلت الفترة اللي فاتت وكمان هو هنا بحراسة قليلة مش معاه كل الحراسة بتاعته ومتجوز وعندي بنتين والبنتين ملهمش علاقة بشغله اصلا، انطوان من وقت ما جيه وهو بيسهر في نايت كلوب كل يوم هو هو المكان اللي بيكون فيه، وعنده بيت على الساحل هنا

سارة: معني كده انسب مكان يأما بيته او النايت كلوب

إيلا: انسب مكان من وجهة نظري هو بيته لان الحراسة عليه مش كتيرة مجرد 10 افراد ومبتغيروش هما هما كل يوم 5 موجودين في الجهة الأمامية و5 في الجهة الخلفية وبيكون معاه اتنين دائماً غير عربية الحراسة اللي فيها 4 افراد يعني لو كلهم في البيت يبقي هنقابل 16 واحد اقل حاجة

رسلان: بس احنا 8 اشخاص يعني لو قررنا ندخل كلنا كده هما اكتر مننا بضعف العدد هنعمل ايه

انا: خلصتي يا إيلا ولا لسه في معلومات تانية

إيلا: اخر حاجة انطوان هنا لوحده يعني الفيلا فاضية طول اليوم وبيرجع الفيلا كل يوم 3 الفجر يعني بعد نص الليل بيكون راجع سكران والحراسة مبتدخلش اصلاً الفيلا

انا: جميل اوي طيب الحراسة الاساسية بتكون يوميا في الفيلا ماعدا ال6 اللي معاه صح

إيلا: مظبوط بظبط كده

انا: خلاص يا جماعة محلولة

رسلان: ازاي محلولة يا عمار وهي بتقولك انهم 16 شخص في الفيلا يوميا من 3 الصبح

انا: يا رسلان مش شرط تدخل الفيلا وقت ما تكون كل الحراسة موجودة وبعدين ما هي بتقولك انه بيدخل الفيلا لوحده وفاضية يعني الموضوع سهل

صخر: فهمتك انت عايزنا ندخل الفيلا من قبل وصوله للبيت ونستناه جوا فبالتالي هيدخل لوحده فالمهمة تبقي سهلة

انا: بظبط كده

رسلان: وهندخل ازاي برضو وسط الحراسة كلها من غير ما نلفت الانظار

انا: هقولكم وركزوا معايا هندخل بنفس الطيارة الي جينا بيها لهنا بس المرادي هتنزلنا بالخيوط على سطح الفيلا بتاعته وهندخل من هناك وإيلا هتجيب لينا صور لمداخل ومخارج الفيلا كلها

إيلا: الصور جاهزة بالفعل وفيديوهات كمان بالدرون

انا: عاش اوي شغليلي المونتيور ونشوف الدنيا

بعد ما إيلا شغلت الفيديوهات وشوفت الدنيا كلها قررت خلاص هندخل ازاي وهنخرج ازاي ولازم منقتلش اي حد غير انطوان وبس

انا: اخر حاجة بقي وتهمني جداً عرفنا معاد الاجتماع ولا لا

مونيكا: الاجتماع بكرة الساعة 8 بليل في فندق على الساحل

انا: مين هيحضر غير التنين وكولكان وانطوان؟

مونيكا: نديم السيوفي وبنته وكل اعضاء التفاحة الحمراء

انا: عامر اتصلي على سليم العراف فوراً

سليم بعد دقائق من الجرس: نعم يا عراف اؤمر

انا: اعرفلي نديم السيوفي اتحرك ولا لا من مصر

سليم: نديم اصلا عازمني على الغداء بعد ساعة من دلوقتي والمفروض انا رايح لعنده وشكله كده عايز يعرف مين اللي قتل ابوه تحب اكلم ولا نستني رجوعك

انا: احكيله كل حاجة يا عمي ومتخبيش عليه حاجة يمكن يتعدل وينسحب من اجتماع التنين بتاع بكرة

سليم: معتقدش انه هينسحب خصوصاً انه مستني يعرف مين اللي عمل كده وكمان الكل يعرف انك في غيبوبة ولا ناوي تعرف نديم وبنته انك فايق

انا: لا طبعاً متعرفش حد خالص منهم، المهم ركز يا عمي وأمن على البيوت كلها والمخازن وعايزك تبعت العيلة كلها في القاهرة هناك الحراسة هتبقي افضل وأحسن

سليم: اؤامرك يا عراف، بس في مشكلة ناوي توزع بيوت العيلة ازاي

انا: فيلا لعيلة جابر اخوك و ولاده، وفيلا ليك انت وجدي وهدان وفيلا لعمتي وعيالها وفيلاتنا زي ما هي فيها سوزان واخواتي وامي ومراتي ونبيلة وبنتها اعرض عليهم بيت لوحدهم وافقوا تمام محدش وافق عادي سيبهم

سليم: تمام، ناقص فيلا هالة وسلوي هانم هنعمل ايه فيهم

انا: خلى بالك منهم كويس اوي وخصوصاً ان صفوت المحمودي ناوي يقرب ليهم الفترة دي وانا مش هعرف اكون موجود قبل اسبوع من دلوقتي وفيلا هالة جاهزة الفيلا اللي جمبي على طول من ناحية الشمال وعين عليها حراسة بقيادة جبل

سليم: اؤامرك يا عراف اي حاجة تانية

انا: مين هيمسك قصر وعزبة البلد

سليم: عمك حمدي اللي هيمسكهم وهيقعد هناك هو وعيلته في القصر

انا: تمام خلى حمدي يفتح عينه كويس ويزود الحراسة على القصر والعزبة وزود الحراسة في القاهرة كمان انا مش مطمن

قفلت مع عمي سليم وبكده الدنيا اتظبطت في مصر عقبال ما ارجع واتمني ميحصلش اي خطر عليهم الفترة الجاية

رسلان: انت قلقان ليه وزودت الحراسات كلها يعني

انا: الفترة الجاية أكيد المافيا هتتحرك وتحب تعلم عليا وخصوصاً انهم عارفين اني في غيبوبة

صخر: تحب ارجع مصر واتابع الوضع بنفسي

انا: لا خليك انت، لو حد لازم يرجع فهيكون رسلان

رسلان: مينفعش اسيبك لوحدك وارجع انسي ان ده يحصل

انا: ولو قولتلك انه أمر ولازم ترجع يا رسلان علشان تدير الدنيا ولو جرالي حاجة انت هتبقي العراف مكاني وتخلى بالك من مراتي والطفل اللي جاي

رسلان: انسي يا عمار مش راجع الا وانت معايا وفي ايدي وهنرجع كويسين من هنا

انا: دماغك ناشفة يا عراف يا صغير ههههههههه

انا: اسمعوني كويس بقي علشان النهاردة يوم التنفيذ

في فيلا نديم السيوفي

نديم: أهلاً سليم العراف نورت يا حبيبي

سليم: بنورك يا نديم وحشني ياعم كل ده معرفش عنك حاجة ولا شوفتك

نديم: ظروف يا سليم وانت عارف الظروف بقي

سليم: كل اللي تعرفه غلط في غلط يا نديم وكمان اللي انت ناوي تعمله النهاردة بليل برضو غلط يا صاحبي

نديم بدهشة: ناوي على ايه بليل يا سليم

خديجة: اهلا بيك يا عمو نورتنا

سليم: اهلا بيكي يا حبيبتي بنورك احضريني في الكلام مع والدك وحضرتك يا داليا هانم

داليا: اتفضل يا سليم بيه كمل

سليم: رايح للتنين ليه يا نديم مش كفاية ان التنين واقف ضد العراف كمان انت عايز تقف ضده

نديم بقلق: وانت عرفت منين اني رايح النهاردة بليل

سليم: عيب لما تسأل العرافين عرفتوا ازاي ده حتى لقبنا العرافين يعني بنعرف كل حاجة

نديم: اكيد سمعت كلام مش صح

سليم بغضب شوية: العرافين مبتسمعش يا نديم العرافين بتعرف كل حاجة بنفسها ولا انت نسيت

نديم: مش قصدي يا سليم روق بس

خديجة: عمو سليم احنا عارفين انكم انتوا الي قتلتوا جدي السيوفي زمان فبلاش نلف وندور على بعض

سليم: لولا انك بنت صاحبي وعزيزة عليا كنت وريتك ازاي تكلميني كده بس انا هجاوبك بادب يا خديجة، مش احنا اللي قتلنا السيوفي يا نديم

نديم: سليم انا عارف انكم مبتكدبوش على اي حد في اي كلمة ولو على رقبتكم حتى بس ايش ضمني انك مش بتحمي العراف

سليم: هقولك حاجة ومتفهمش غلط يا نديم الحراسة اللي برة واي حراسة في العالم لو اجمعت انت عارف انك هتخسر قدام العراف وهتموت يبقي هنخاف منك مثلا وهنكدب ليه

نديم: عارف يا سليم كل الكلام ده بس برضو راعي شعوري لما تعيش طول حياتك عارف ان عزت العراف اللي قتل ابوك وتكبر تلاقي عمك بيقولك نفس الكلام ومتربي على الكرهه وعايز تجيب حقك هتعمل ايه

سليم: بص يا نديم كل ده انا فاهمه كويس اوي وانا مجتش القاعدة دي الا وانا معايا الخبر والكلام اللي هيريحه قلبك من ناحيتنا بس هيتوجع قلبك من ناحية تانية

خديجة: هو عمار فاق احممم قصدي العراف

سليم: لسه يا خديجة عمار في الغيبوبة بس رسلان اللي موجود مكانه دلوقتي

داليا: رسلان مين هو في العيلة حد اسمه رسلان

سليم: رسلان محمد العراف اخو عمار العراف الصغير

نديم: نعم هو محمد كان مخلف ولد غير عمار

سليم: اه رسلان جيه من السفر لما سمع بحادثة عمار وهو كبير العيلة دلوقتي لحد ما عمار يفوق

خديجة: اسفة على اسلوبي بس ممكن تحكلنا مين اللي عمل كده فينا

سليم: بصي يا خديجة زمان السيوفي جدك وعزت العراف كانوا اكتر من الاخوات بس طبعاً ده مكنش مريح عمك وليد السيوفي لانه عارف ان عزت العراف اقوي من السيوفي وقادر انه يسيطر على البلد كلها وطبعاً السيوفي كان عارف بكده وراضي ومتفق مع العراف ان العراف يمسك كل الشغل والسيوفي يكون تحت منه على طول يعني زي الراجل الأول العراف والراجل الثاني السيوفي والسيوفي مسك شغل والعراف مسك شغل تاني

السيوفي قدر ينجح في شغله وركز فيه وكبر فيه وهو الإنشاءات وتجارة الاثار وأكيد انت عارفة جدك وعيلتك شغالة في ايه، أما بقي العرافين وقتها كانت شغالة في الاستيراد والتصدير والسياحة وكمان بيع العقارات اللي شركات السيوفي بتنشاءها بجانب تجارة السلاح داخل وخارج مصر

وقتها نديم ابوكي كان صغير لسه يدوب 15 سنة لكن وليد عمك كان عنده 25 سنة وطبعاً كان شغال مع جدك السيوفي ومش عاجبه اللي هما فيه ولا عاجبه انهم رقم اتنين في البلد وعايز يبقي رقم واحد وقتها ظهر وسطهم بايكال السيد بايكال وكان مهندس مشهور ورجل اعمال تركي وعرض على السيوفي والعراف انهم يشتغلوا سوا والشغل يتوسع بدل ما يبقي في مصر بس يبقي في مصر والشرق الاوسط كمان

وقتها العراف وافق والسيوفي كمان بس كانت النسبة ما بينهم هما الاتنين بالعدل كل واحد 30% وبايكال خد 40% لوحده والكل كان موافق ومرضي بس عمك وليد معجبهوش الكلام ده وقرر انه يدخل في الشغل وقتها كان محمد العراف كبير وماسك شغل عزت العراف وكان بيتقابل هو و وليد كتير بس طبعاً بيكره محمد العراف وابوه وفي يوم كان وليد سهران في نايت كلوب وقابل هناك بايكال وبايكال يومها ظهر على حقيقته وقاله ازاي ابوك موافق انه يبقي رقم اتنين في السوق وفي البلد وليه العراف يبقي مسيطر على ابوك انتوا تقدروا عليهم ولازم ابوك ميسكتش وسخن وليد السيوفي على عيلة العراف حاول وليد السيوفي فعلاً يقتل محمد العراف بس مقدرش وجت فشينك وطبعاً محدش كان يعرف ايه اللي حصل

بس بايكال وقتها لعب على الجمب التاني وسخن محمد العراف وقاله ان وليد السيوفي الي حاول يقتلك بس محمد العراف كان ذكي وعارف ان دي لعبة وموقعش فيها وسامح وقتها وليد السيوفي بس وقتها السيوفي كان بدأ يبان عليه مرض السرطان وبدأ يتعب جامد بس كان لسه بيتحرك وعايش وقوي زي ما هو وقتها بايكال قرر انه لازم العيلتين تقع في بعض وراح للسيوفي وقاله العراف بيجهز عليك هجوم علشان ياخد منك كل املاكك وحاجتك وانه يبقي رقم واحد وانت كده كده هتموت بس برضو السيوفي كان ذكي وموقعش في المصيدة دي وقتها بايكال اتعصب جامد وهو بيكلم مع السيوفي وراح قتله وضرب عليه نار في رأسه ومات السيوفي وقتها

طبعاً بايكال خلع وبلغ وليد السيوفي بان العراف اصدر امر بان السيوفي يموت وابوك مختفي دور عليه ووقتها وليد لقي جثة ابوه والاخبار والكل أعلن ان السيوفي مات ومحدش عارف مين اللي قتله وطبعاً وليد السيوفي فاكر انهم العرافين بس لانه جبان ومش قوي مقدرش يواجه العراف بأي كلمة ولا حتى يفتح بوقه وفضل عايش بالكره والحقد جوا قلبه وبلغ ابوكي بكل حاجة زي ما بايكال حكاله كل حاجة

خديجة بعياط: وبايكال ده مين ولا هو فين اصلاً دلوقتي

سليم: محمد العراف لما حكي مع عزت العراف وكمان عرفوا كل حاجة حصلت وقتها عرفوا المصيدة اللي حصلت وقتله بايكال وخدنا منه قبلها نسبة الشركة اللي اتعملت واتوزعت بالنص بقي السيوفي 50% وكمان العرافين 50% ومحدش خد اكتر من التاني

خديجة: والشركة دي ليه مستمرتش لحد دلوقتي

سليم: ازاي هتستمر وكان في تأر بين العيلتين يا خديجة

نديم بحرقة وغضب: سليم بايكال ده مين واقدر اوصله لحد من عيلته ازاي

سليم: للاسف يا نديم بايكال يكون…… استنوا شوية مش دلوقتي ههههههههههه

في قصر العراف (القاهرة)

رعد وجبل: متقلقوش احنا هنا في حماية العيلة كلها وسليم باشا موصي الحراسة دائماً موجودة

نهي: شكرا يا جبل واحنا واثقين فيكم وزع كل عيلة على الفيلا بتاعتها زي ما سليم بيه قالك

جبل: اؤامرك يا هانم

جبل: هالة هانم وحضرتك يا سلوي هانم الفيلا بتاعتك اللي جمب دي على طول على الشمال اتفضلوا المفتاح اهو

هالة: شكراً يا جبل

رعد: في حراسة مخصصة لحضرتك وبقيادة القائد جبل هتكون في الفيلا وحوالين الفيلا ودي اؤامر سليم باشا

هالة: تمام مفيش مشكلة استأذن انا بقي يا طنط نهي علشان اسيبكم ترتاحوا وهجيلك تاني

نهي: ماشي يا هالة

جبل: عيلتك يا جابر بيه هتأخد الفيلا اللي في الجهة الأمامية من ناحية الشمال خالص اتفضل المفتاح

جابر: تمام يا جبل

نعمة: واشمعنا احنا يعني اللي هنبعد عن الفيلل التانية

نهي: نفذي الامر يا نعمة احسنلك

جبل: فيلاتك يا وهدان باشا انت وسليم باشا في الجهة التانية

وهدان: تمام يا جبل هو صخر فين

جبل: القائد صخر في حماية العراف في المستشفي

جبل: نبيلة هانم سليم باشا بيقول لحضرتك لو حابة بيت لوحدك متاح ولو حابة تكملي هنا متاح برضو

نهي: نبيلة مش هتمشي من هنا نبيلة اختي التانية ومش هتتحركي من هنا ولا ايه

نبيلة: حاضر يا نهي مقدرش اقولك لا

جبل: تمام يا فندم كده فيلاتك يا ايمان هانم

ايمان: تمام يا جبل

خرج الكل بعد ما العيلة كلها بقي كل واحد في بيته الجديد وكمان كل عيلة استقرت وبقي في الفيلا بتاعتي نبيلة ونهال ونهلة وأسيل ونهي وسوزان وماسأل وايفسون امي

سوزان: تفتكري كده الوضع صح ان الكل بقي في كومبوند واحد

نهي: كده المناسب اكتر يا سوزان علشان محدش يقول اشمعنا العراف عايش في فيلا في القاهرة ورمينا هنا في العزبة يبقي كل واحد خد جزء من نصيبه في الفيلا اللي قاعد فيها

نبيلة: نهي انت اختي فعلاً بس مش هينفع نفضل هنا خصوصاً بعد اللي حصل

نهي: خدت نبيلة في حضنها، مش عايزة اسمع كلامك العبيط ده تاني انت مننا ولميس مننا وهتفضل عايشة وسطنا واوضتها هتفضل زي ما هي يا نبيلة بلاش هبل تاني لو سمحتي

نهلة: ماما احنا هنعمل العزاء امتي

نهي: مفيش عزاء الا لما حق لميس يرجع وده عرف عيلتنا يا حبيبتي

نبيلة: لميس كان مفهماني ان العيلة فعلا بتعمل العزاء لما بتجيب حق اللي اتقتل منها

نهال: ماما انا عارفة انه مش وقته بس انا جايلي منحة تبع الجامعة والمفروض اسافر بعد 4 ايام ينفع ولا لا

نبيلة: وهو لازم المنحة دي يا نهال يعني

نهلة: اه يا طنط لازم لانها منحة في الكلية عندنا وافقي معلش لانها مهمة بجد

نبيلة: رأيك ايه يا نهي

نهي: نهلة كانت اخدت الاذن من عمار قبل الفرح ووافق وهيبعت معاهم حراسة هناك فمتخافيش يا نبيلة

نبيلة: المنحة قد ايه وهترجعوا امتي

نهال: المنحة 6 شهور يا ماما ومتقلقيش هتبقي الحراسة معنا وكمان هنقعد في بيت لعيلة العراف هناك

نبيلة: ماشي موافقة بس طمنيني عليكي أول بأول

عند عمار العراف

قاعد لوحدي وبفتكر موقف حصل بيني وبين لميس يوم ما دخلت عليهم بأسيل لاول مرة

فلاش باااااااك

انا: مساء الخير يا جماعة

ماسأل: مساء… انت اجوزت تالت ولا ايه احيه عليا يا لميس الحقيني

نهلة: يخربيت كده انت اجوزت ثالث واحدة يا عمار هههههه

أسيل مستغربة وبتضحك: في ايه مالكم اجوز او لا هو حر

سيلين: اهدوا يا جماعة نفهم في ايه الأول

لميس نزلت من فوق: عمار اللي في دماغي لو صح قول على نفسك يا رحمن يا رحيم انت اجوزت

انا: يخربيتكم اهدوا هفهمك ما تكلمي يا نهي

أسيل في ودني: هي دي نهي اللي قولتلي عليها

انا في ودن أسيل: نهي امي وحبيبة قلبي وهتحبك اوي ولو حبيتي تقولي ليها ماما قولي ليها براحتك انت حرة

ماسأل بغيظ: انتوا بتكلموا في ايه ما تنطق يا عمار مين دي

نهي: دي أسيل يا عمار صح

انا: صح يا ماما ههههههههههه

نهي: تعالي يا حبيبتي في حضني، جريت أسيل في حضن نهي امي لانها مكسورة ونفسها في ام حقيقية تكون محترمة وتحبها فعلا

أسيل: اول ما دخلت حبيتك و**** انت جميلة اوي يا ماما نهي

لميس: انا مش هتشل لوحدي انطق يا عمار مين أسيل هانم دي كمان

خرجت أسيل من حضن نهي وبتضحك وبتقرب مني: أحب اعرفكم بنفسي أنا أسيل حبيبة قلب عمار وحضنتني بنت المجنونة ههههههههه

ماسأل: بت انت هقوم اجيبك من شعرك انت مين انطقي

أسيل بضحك: أخته يا مجنونة انت وهي ه‍هههههههههههه حد يجوز اتنين يابني ده انت جبت لنفسك مشاكل الدنيا

نهلة وسيلين: اخته ازاي يعني

انا: أسيل محمد العراف اختكم الوسطانية يا جزمة انت وهي ودول يابنتي سيلين اختك الكبيرة ونهلة اختك الصغيرة

البنات جريوا في حضن بعض وفرحانين ببعضهم وبكده اتلم شمل البنات

ماسأل: مجنون يا عمار لو مكنتش نطقت كنت هموتك بجد ههههههه

انا: مقدرش احب غيركم يا حلوة انت وهي بس يمكن اجوز تالت فعلا معرفش الأيام مخبية ايه

لميس: ابقي ورينا كده هتعملها ازاي من ورانا علشان ندبحك هههههه

انا: أسيل البيت بيتك يا حبيبتي واي حد يزعلك قوليلي او قولي لماما نهي وهي هتتصرف وبعدين البنات كلها هنا هيحبوكي لاننا منعرفش ولا غدر ولا خيانة ولا نفاق هنا الكل بيحب بعضوا وبس

أسيل: ممكن اطلب منك طلب يا عمار

انا: اطلبي يا حبيبتي

أسيل: عايزة انام في حضنك النهاردة بعد اذن ماسأل ولميس طبعا

لميس وماسأل: عادي يا حبيبتي انت اختنا احنا كمان ومن حقك تنامي مع اخوكي

انا: عندي فكرة حلوة اوي هنام احنا الاربعة مع بعض انا وانت وسيلين ونهلة

نهلة وسيلين: فكرة تحفة بجد يلا بينا في اوضتك الكبيرة بقي

خدت البنات وطلعت الاوضة ونمت فعلا وسطهم وحسيت قد ايه اني مرتاح ومبسوط ان حمل كبير من اسرار ابويا ارتحت منه واطمنت على اخواتي البنات وفي حضني دلوقتي

انا: دمعت عيني لما افتكرت لميس ومواقفها الجميلة المضحكة واترحمت عليها ودخلت عليا إيلا

إيلا: قاعد لوحدك ليه مش كفاية حزن بقي وتركز في اللي جاي

انا: مش قادر اتخطئ الموقف يا إيلا ده حب عمري

إيلا: اسفة في كلمتي يا عمار بس هي في مكان احسن دلوقتي وهتزعل عليك فممكن تهدي ونركز في المهمة النهاردة

انا: تمام يلا إيلا الساعة كام دلوقتي

إيلا: الساعة 12 يعني يدوب نلحق نتحرك

انا: تمام هجهز ونتحرك يا إيلا وأتاكدي ان الكل جاهز ولابسين واقي رصاص

إيلا: تمام ياعراف

نزلنا واتحركنا بعدها بشوية وكان الكل جاهز والمرادي الخطة غير كل مرة هندخل ونخرج من غير نقطة ددمم الا انطوان هيموت

وصلنا لمكان الطيارة واتفقنا مع الطيار هيوصل للفيلا وينزلنا بالحبل لسطح تاني قريب من فيلا انطوان ويستني على السطح التاني وطبعا يعطل الطيارة بدل ما نلاقي الحراسة كلها فوق وبتشوف في ايه

إيلا: يلا يا جماعة بهدوء كده نتنقل

انا: انا مش محتاج غير إيلا وصخر ورسلان الباقي يستني في الطيارة يراقب الوضع

واتنقلنا بهدوء للسطح التاني ولقينا بالصدفة الباب مفتوح ودي كانت مصلحة دخلنا بهدوء والفيلا كانت فاضية اصلا فعلا مفيش اي حراسة جوا ولا اي خدم موجودين

انا: إيلا هتستني هنا في الدور العلوي احتياطي وانت يا صخر هتستني في الدور الارضي للفيلا وانت يا رسلان في الدور الأول وانا هفضل هنا في اوضة نومه لحد ما نشوف البيه هيوصل امتي

صخر والكل: اؤامرك تمام هنتابعك بالسماعة

كل واحد فيهم خد مكانه واستني المطلوب منه وكل واحد من اللي برة بيراقب الاوضاع وبيشوف الدنيا ماشية ازاي

بعد مرور ساعتين من الانتظار سمعت صوت اكتشا بتبلغني في السماعة

اكتشا: عراف انطوان وصل وداخل على الفيلا

انا: بلغيني لما تشوفي الحراسة هتدخل ولا لا

مونيكا: تمام يا عراف

عد حوالي 5 دقائق ولقيت اكتشا بتبلغني انه الحراسة مستنية برة وانه دخل الفيلا لوحده

انطوان فعلا دخل الفيلا وطبعا جاي مسطول وبيحاول يطلع للاوضة بتاعته كان وقتها صخر وارسلان في ضهره وكمان إيلا نازلة من فوق وهو دخل اوضته لقني في وشه

على طول هجمت عليه ضربته أغمي عليه وقتها ربطته في السرير وكتمت بوققه باللزق وأمنت الدنيا وولعت النور عادي لان كان كل يوم يولع النور وهو راجع

وفوقته بعد ما كل حاجة بقيت تمام

انطوان أول ما فاق اتخض لما لاقني في وشه

انا: اهدي متخافش مشوفتش عفريت ده انا يا حبيبي

انطوان وبيحاول يتكلم

انا: انسي انك تكلم انت هتحرك دماغك بنعم أو لا على الاسئلة فاهم ولا لا

انطوان: هز دماغه بنعم

انا: الاجتماع بتاع بكرة موجود في فندق الساحل الساعة 8

انطوان: هز دماغه بنعم

انا: مين هيحضر الكل وجماعة التفاحة الحمراء

انطوان: هز دماغه بنعم

انا: صخر هات العقود والاوراق ومضي الكلب ده عليها

صخر: اؤامرك يا عراف

رسلان: عقود ايه دي

انا: بيع لكل املاكه ليا انا

انطوان: بيحاول يفك نفسه ويقوم بس مش عارف ورافض

انا: يأما تمضي يأما تموت اختار حاجة من الاتنين

انطوان استسلم للوضع وقرر انه يمضي وكمان صخر خرجله التليفون وواقف على موافقة التحويل لكل فلوسه اللي في البنك وكانت 150 مليون دولار

انطوان: بغضب بيهز رأسه بلا

انا: اسمع الكلام بدل ما تموت يلا خليك شاطر دخل بصمة صوباعك

انطوان: فعلا عمل بصمة صباعه والتحويل تم

انا: كل اللي اخدته منك ده حق زعلي على موت لميس مراتي طبعا عرفينها اللي قررتوا تقتلوها بس للاسف يا انطوان انت عبيط وبيضحك عليك زي ما حصل مع مارتن بظبط مع السلامة يا حلو وضربته بالسلاح في رأسه وكنت مركب كاتم صوت

صخر: يلا نخرج قبل ما الحراسة تحس بحاجة

انا: يلا بينا كده الاولاني بح ناقص الباقين

وخرجنا من الفيلا بنفس الطريقة وبهدوء من غير ما حد يحس بحاجة وركبنا الطيارة واتحركنا على المكان بتاعنا للخطة الجديدة

في فيلا نديم السيوفي

سليم: محمد العراف لما حكي مع عزت العراف وكمان عرفوا كل حاجة حصلت وقتها عرفوا المصيدة اللي حصلت وقتله بايكال وخدنا منه قبلها نسبة الشركة اللي اتعملت واتوزعت بالنص بقي السيوفي 50% وكمان العرافين 50% ومحدش خد اكتر من التاني

خديجة: والشركة دي ليه مستمرتش لحد دلوقتي

سليم: ازاي هتستمر وكان في تأر بين العيلتين يا خديجة

نديم بحرقة وغضب: سليم بايكال ده مين واقدر اوصله لحد من عيلته ازاي

سليم: للاسف يا نديم بايكال يكون ابو جينكيز التنين

نديم بغضب ودهشة: نعم يعني انا كل ده قدامي اللي قتل ابويا وسايبه

سليم: اهدي يا نديم وبلاش تتهور اهدي

نديم: اهدي ايه انا هشرب من دمه

سليم وقتها جاله اتصال: نعم في حاجة

انا: قولتله الحقيقة ولا لسه

سليم: حصل وانا هناك

انا: ادهوني يا عمي

سليم: نديم في حد عايز يكلمك

نديم: سليم انا مش قادر اكلم حد ضغطي علئ عليا

خديجة: هات يا عمو مين اللي عايزنا…الوووو

انا: معاكي عمار العراف يا خديجة

خديجة بدهشة: ايه ده ازاي انت مش في غيبوبة

انا: لا مش في غيبوبة افتحوا التلفزيون يا خديجة وهاتي اي قناة تركية للاخبار

خديجة راحت فتحت التلفزيون والكل مركز معاها وانا معاها على الفون وجابت قناة تركية للاخبار

المذيعة: تم العثور على جثة رجل الاعمال انطوان مقتول في القصر بتاعه هنا في تركيا ولا نعرف من الفاعل او لماذا كان هنا

انا: بلغي ابوكي نديم السيوفي ميجيش اجتماع بكرة لانها حرب يا خديجة

خديجة: بلغه بنفسك اتفضل اهو معاك

نديم : عراف انت اللي قتلت انطوان

انا: انت زعلان ولا ايه يا نديم

نديم: لا يا عراف بس سيبلي جينكيز التنين لازم انا اللي اقتله

انا: نديم ممنوع انت وبنتك تحضره اجتماع بكرة وبلغ الاعضاء بتاعتك الا لو فيهم واحد خاين سيبه بقي للحرب اللي هتحصل

نديم: بس انا لازم اخد حقي

انا:  مش هكرر كلامي مرتين سلام يا نديم

سليم: خير حصل ايه

نديم: العراف بلغني ممنوع احضر اجتماع بكرة لانها هتبقي حرب

داليا: يبقي تسمع الكلام انت وبنتك كده وتهدوا بقي لان العراف أكيد عارف هيحصل ايه

خديجة: من رأيي يا بابا نسمع كلام عمار احمم قصدي العراف لان دلوقتي هو حبيب مش عدو لينا

نديم: انا كنت عايز اجيب حقي بايديا

سليم: متقلقش منعرفش لسه خطة العراف ايه كلها سواد الليل وهنشوف اهدي بقي واستأذن انا لاني طولت عندكم اوي

مشي سليم العراف من بيت نديم السيوفي بعد ما عرفه الحقيقة كلها ان بايكال ابو جينكيز هو اللي قتل السيوفي الكبير زمان

خديجة بتكلم ندي في التليفون: مش هتصدقي حصل ايه من شوية

ندي: خير في ايه طمنيني

خديجة: عمار طلع برئ ومش هو اللي قتل جدي زمان ولا عيلته اصلا

ندي باصطناع: بتكلمي جد طب كويس اوي ناوية على ايه بقي

خديجة: انا حبيته من اول مرة شوفته فيها ومستنية يفوق بالسلامة وهقوله كل ده وهقرب منه

ندي: تمام انا لازم اقفل نكلم بعدين سلام

قفلت ندي مع خديجة وكانت قاعدة مع اشرف اللي معجب بخديجة

اشرف: ها كانت عايزة ايه دي

ندي: بتبلغني ان عمار العراف طلع برئ من حكاية عيلته اللي قتلت جدها دي

اشرف: وطبعا الحلوة عايزة تقرب منه علشان حبيته

ندي: اه قالتلي كده ناوي على ايه

اشرف: سيبك من اللي ناوي عليه تعالى يا لبوة ما انيكك واحد سريع قبل ما تمشي

ندي: يلا يا خول نكني جامد ولا تحب ادخلك الزبر الصناعي في طيزك زي كل مرة

اشرف: اححححح بتعرفي تهيجني يا لبوة يلا تعالى

وندي فضلت تنيك اشرف بالزبر الصناعي وعرفنا انه متناك وبيأخد فيها

(اعرفكم بأشرف صفوت المحمدي…. ايوة بظبط كده ابن عم هالة المحمدي)

في فيلا التنين الصبح

كولكان داخل بسرعة: باشا سمعت اللي حصل

التنين: في ايه يابني بتجري كده ليه

كولكان: انطوان مات امبارح بليل في فيلاته

التنين بغضب: احا ازاي ومين يقدر على كده

كولكان: منعرفش لسه يا باشا بس كل اللي نعرفه انه مات مقتول برصاصة في رأسه وكان مربوط في السرير

التنين: والعمل ده الاجتماع فاضل عليه 5 ساعات هنعمل ايه

كولكان: من رأيي الاجتماع يتلغي يا باشا حمايتك اهم

التنين: مينفعش يتلغي الاجتماع هيحضر جماعة التفاحة الحمراء وكمان ناس من مافيا الاجانب الايطالية

كولكان: والحل أكيد اللي عمل كده هو العراف

التنين: العراف ازاي وهو في غيبوبة اتصل كده بالراجل بتاعنا اللي هناك وشوفه هيقولك ايه بسرعة

كولكان بعد دقائق: في غيبوبة والحراسة واقفة على الباب بس انا مش مطمن برضو

التنين: بقولك ايه اجهز علشان نروح الاجتماع وهناك كده كده هعلن الحرب عليه والمافيا الايطالية هتكون موجودة

كولكان: باشا انا مش هعرف اروح معاك انت اسبقني وانا هحصلك لازم امن الدنيا الاول

التنين: تمام يا كولكان

في مصر قصر العراف

نهي: ايه الاخبار عاملة ايه يا ايفسون

ايفسون: كويسة يا نهي عمار وحشني اوي هو مش بيتصل ليه

نهي: عمار كده طول ما هو مشغول وبرة مصر انسي انه يتصل بينا الا لو حصل حاجة وعايز يطمن

أسيل نازلة بسرعة من فوق: ماما نهي الحقي في عربيات كتير بتقرب علينا

رعد داخل عليهم: نهي هانم اسف على دخولي بس لازم تدخلوا الاوضة المحصنة فوراً

نهي: في ايه يا رعد بيحصل ايه

رعد: هجوم يا هانم في هجوم علينا

وبدأ ضرب النار يحصل برة وكانوا 6 عربيات كل عربية فيها 4 اشخاص باسلحة تقيلة وبدأ الضرب علي البيوت والعربيات

في فيلا هالة: ماما ايه الضرب ده في ايه

سلوي: معرفش يا هالة شكله كده على بيت عمار

جبل من برة: هالة هانم انا لازم انسحب فورا والحق رعد والشباب

هالة: روح يا جبل بس سيب حراسة هنا

جبل: حاضر يا هانم

وخرج جبل والمجموعة اللي معاه ورعد كمان بالمجموعة بتاعته وكان في ناس اتصابت من الجحيم والكل خرج اسلحته وبدأوا يضربوا عليهم هما كمان نار والحراسات اللي على البيوت والسطوح من فوق واقل من دقيقة كانت العربيات واللي فيها خلاص ماتوا

رعد: لازم نبلغ صخر فوراً كده في هجوم على العراف نفسه

جبل: متقلقش هتصل عليه دلوقتي بس سليم باشا لازم يعرف

جبل اتصل على سليم: باشا في هجوم حصل على القصر دلوقتي بس قدرنا نسيطر على الموقف

في نفس الوقت كان بيحصل هجوم على قصر العزبة بقيادة كونور القائد هناك

كونور: امنوا الدنيا كويس في هجوم الكل يتحرك في مجموعات واضربوا عليهم

الكل: وقتها خرج من السطوح وكل حتة وضربوا على العربيات نار وكان الهجوم ده على العزبة والمخازن كمان اللي فيها السلاح

حمدي: ايه الاخبار يا كونور

كونور: سيطرنا على الوضع يا باشا متقلقش وكل حاجة متأمن عليها كويس ومحدش اتصاب او جراله حاجة

حمدي: لازم سليم العراف يعرف فورا

اتصل حمدي هو كمان بسليم: سليم حصل هجوم على العزبة والمخازن بس متقلقش سيطرنا على الوضع

سليم: احا هو في ايه، مين اللي قادر يعمل كده ده كمان حصل هجوم على قصر العراف في القاهرة

وقفل سليم الخط مع حمدي

في الفيلا في القاهرة

نهي: متخافوش الضرب وقف خلاص

أسيل: ماما في ايه وعمار كويس

نبيلة: قصدك ايه بأن عمار كويس مش عمار عليه حراسة في المستشفي

ايفسون: عمار في تركيا يا نبيلة وبينتقم لحق لميس

دخل رعد: تقدروا تخرجوا سيطرنا على الوضع

نهي: صخر فين يا رعد

رعد: معرفش يا هانم المفروض انه بيحمي العراف في المستشفي

نهي: اتصلي بصخر فوراً

صخر في تركيا: في ايه يا رعد

رعد: نهي هانم عايزك يا صخر

نهي: صخر اديني عمار فورا

صخر: حاضر يا نهي هانم ثواني

انا بعد ثواني: في ايه يا حبيبتي خير

نهي: عمار حصل هجوم علينا من شوية وكمان العزبة والمخازن وكل حتة لينا

انا بغضب: نعم بتقولي ايه ازاي يحصل كل ده مين قادر يعمل كده

نهي: معرفش يا عمار بس انت لازم ترجع يا عمار مينفعش تغيب اكتر من كده

رعد واقف مصدوم ازاي العراف مش في غيبوبة

انا: هحاول اخلص النهاردة وارجع على طول واللي هيحصل النهاردة هيسكت الكل متقلقيش

قفلت مع نهي امي ولقيت رسلان والكل في وشي

رسلان: حصل ايه في ايه

انا: حصل هجوم علينا في كل حتة تابعة لينا

رسلان: المهم العيلة كويسة

انا: بخير محدش جراله حاجة وسيطره على الوضع

اكتشا: أكيد المافيا الايطالية اللي عملت كده

انا: اشمعنا يعني ما يمكن كلهم اتفقوا على كده

اكتشا: لا لان المافيا الايطالية الوحيدة اللي مش عايزك والباقين كلهم عايزينك وطبعاً المافيا وقتها اتحالفت مع جينكيز عليك ولما هو مقدرش عليك هما اتحركوا من نفسهم

انا: يعني انت كنتي عارفة ان في هجوم علينا

اكتشا: لا طبعاً ما لو عارفة كنت قولتلك بس ركز معنا كده اشمعنا النهاردة يوم الاجتماع المافيا الايطالية تروح للتنين ودي أول مرة تحصل

وكمان يحصل هجوم على حاجة تحت ايدك الا المستشفي لانهم عارفين انك كده كده في غيبوبة يعني ميت بالنسبة ليهم ولو فوقت ولقيت الدنيا مولعة مش هتقدر تعمل حاجة لان اجتماع العهد بعد\ اسبوعين

انا: كلامك صح بس احنا لازم نخلص المهمة النهاردة مش هينفع نلاعبهم

إيلا: عمار حصلت حاجة دلوقتي كمان كولكان خرج لوحده قبل التنين ومرحش مكان الفندق تحب نعمل ايه

انا: عامر وصخر ورسلان اتحركوا فوراً عايز كولكان حي

الشباب: اؤامرك يا عراف

اتصل بيا سليم العراف: خير يا عمي في ايه تاني

سليم: انت عرفت اللي حصل

انا: اه عرفت وعرفت مين اللي عمل كده

سليم: مين يا عراف

انا: المافيا الايطالية

سليم: وناوي على ايه

انا: هتعرف من الاخبار النهاردة الساعة 8 سلام

بعد مرور ساعة وصل صخر ومعاه كولكان

كولكان وهو مربوط: احا ازاي انت المفروض في غيبوبة ازاي انت عايش

انا: هههههه ما هي دي الخدعة اللي انتوا وقعتوا فيها

كولكان بخوف: وانت عايز مني انا عبد المأمور بنفذ اللي بيطلب مني

انا: متخافش هتجاوب على الاسئلة هسيبك تمشي مجاوبتش هتموت

كولكان: حاضر اسأل عايز تعرف ايه بس ارجوك متقتلنيش

انا: التنين رايح الاجتماع ولا لا

كولكان بخوف: ايوة رايح وكمان جماعة التفاحة الحمراء و المافيا الايطالية

انا: شاطر طب قولي المافيا الايطالية هي اللي عملت هجوم علي املاكي من شوية

كولكان بخوف: اااه هما اللي عملوا كده بالاتفاق مع التنين

انا: وانت اللي برئ ياض مش كده

دخلت عليا إيلا علشان تبلغني بالجديد

إيلا: عراف عايزك برة لو سمحت

انا خرجت معاها : ايه كله تمام

إيلا: كل حاجة تمام والمتفجرات وكل حاجة اتزرعت في الاماكن اللي اخترناها وياماش كوشوفالي ساعدنا في كده

انا: حلو اوي هدخل بقي اموت العرص الي جوا ده ونتحرك على هناك

إيلا: عمار هو انت لازم تواجهم ما نفجرهم وخلاص

انا: لا طبعا لازم اواجه التنين الأول اللي فرحان بنفسه ده

دخلت عند كولكان وخدت منه دعوة حضور الاجتماع

كولكان: ها هتسيبني امشي بقي

انا: اه طبعا وضربته بالسلاح في رأسه وطبعا حاطط كاتم صوت

صخر: كده نترحم على التاني وفاضل الرأس الكبيرة ناوي على ايه

انا: اقطعلي صباع كولكان اللي فيه علامة الجماعة علشان هينفعني في زيارتي ليهم بعد شوية

وبس كده يتبع الجزء القادم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: ممنوع النسخ