أسيل: انتوا بتعملوا ايه
انا: أسيل اطلعي برة دلوقتي
أسيل: مش هطلع يا عمار، انا مش عبيطة ولا صغيرة بس انا بحبك وعايزك زيهم
ماسأل: اقلعي يا حبيبتي وتعالى
انا: لا يا ماسأل، أسيل قولتلك اطلعي برة
أسيل: عمار انا
انا بغضب: برة يا أسيل
أسيل خافت من صوتي وخرجت على طول لبرة وهي بتعيط
ماسأل: ليه يا عمار تجرحها بالشكل ده وانت عارف الدكتور قالك ايه
ماما: ماسأل ممكن تسبينا لوحدنا شوية
خرجت ماسأل وفضلت انا ونهي عريانين وزبري نائم في كسها
ماما: احم ممكن تستني ألبس هدومي وانت كمان البس حاجة
انا: حاضر يا نهي
لبست ترينج من هدوم ابويا اللي في الدولاب وكانت نهي كمان لبست الروب على القميص اللي لابسة
نهي: ممكن افهم بقي ليه جرحت أسيل بالشكل ده
انا: مش عايزها بالشكل ده ولا قادر اشوفها بالشكل ده
نهي وهي حزينة: يعني شايفني انا بالشكل ده لكن هي لا
انا: متفهميش غلط يا نهي، انت امي وحبيبتي وانا من صغري بعشقك بشكل مختلف لكن هي صغيرة ولسه مراهقة وكمان قلبها مشافش غيري وانا خايف عليها
نهي: عارفة يا حبيبي انك بتحبني وعارفة ان اللي بينا ده انت شايفه حب وعشق مش مجرد انك بتنام معايا وبس، لكن هي كمان بتحبك وانت عارف كده وبعدين ما تسيبها هي اللي تختار
انا: لا يا نهي مش هينفع، مش قادر استوعب اصلاً ولا ينفع اعمل فيها كده وانت عارفة انا لو طاوعت أسيل هتبقي عايزة زيكم وتتفتح كمان
نهي: حبيبي انا محترمة ومقدرة خوفك عليها وكمان كبرت في نظري اوي انك مش وقت ضعفك وهيجانك قولتلها تعالى وطردتها من الاوضة بس لاحظ انها شافتني تحت منك وبتاعك فيا يعني انا كمان دلوقتي صورتي مجروحة قدامها
انا: اكيد ماسأل بتكلمها دلوقتي
في اوضة أسيل هي وماسأل مع بعض
أسيل بعياط جامد: ليه بيعمل فيا كده، ليه مش قادر يحس بحبي تجاهه
ماسأل: بالعكس هو حاسس بيكي بس انت عارفة عمار واكيد خايف عليكي يا أسيل
أسيل: خايف من ايه، انا اللي عايزة كده انا بحبه يا ماسأل بحبه كانه جوزي وحبيبي وصاحبي مش مجرد اخويا
ماسأل: غريبة اوي يا أسيل مع انك متعرفهوش الا من فترة مش بعيدة
أسيل: بالعكس انا دائما كنت بحلم بيه وبشكله وكان بيجيلي في الحلم مع بابا وكان بيقعد معايا ويكلمني انا من قبل ما اشوفه وانا بحبه
ماسأل: طيب بطلي عياط ومتزعليش منه بس عمار فعلا خايف عليكي
أسيل: ماسأل ساعديني اوصل لعمار عايزة اكون زيك انت وماما نهي
ماسأل: مقدرش يا أسيل انت عايزة عمار يدبحني فيها، وبعدين مقارنيش وضعنا بماما نهي لانها حالة خاصة عند عمار ومينفعش تجرحيها باي كلام وتتعاملي معاها عادي حتى لو محصلش بينك وبين عمار حاجة
أسيل بتعيط: برضو انت كمان تقوليلي لا هو انتوا ليه كده ليه عايزين السعادة ليكوا انتوا وبس
ماسأل: مش كده ولا بنفكر كده بس انت في سن مراهقة وهو خايف عليكي وسايبك تختاري وتشوفي غيره وتتعرفي على حد يمكن تتأكدي من مشاعرك
أسيل بصريخ وعياط مكتوم: انا بحبه هو بحبه هو وفجأة أغم عليها
ماسأل من جوا: عمار الحقني يا عمار يا عماااااااااااااااار
انا: جريت من الاوضة عند نهي وكل البيت صحي على صويت ماسأل
انا: في ايه أسيل مالها
ماسأل: معرفش بنكلم اغمي عليها فجأة
انا جريت على الشباك وفتحته وندهت على صخر
انا: يا صخر يا صخر
صخر: وهو جاي بيجري اوامرك يا عراف
انا: جهز العربية بسرعة
نهلة: في ايه مالها أسيل حصل ايه
سوزان: مالها يا نهي انتوا ليه صاحين كل ده
نهي: مفيش حاجة ماسأل كانت بتكلم معاها وسمعنا الصريخ خرجنا من اوضنا كنا نايمين اصلاً
انا: ماسأل لبسيها هدومها لحد ما اغير هدومي بسرعة
جريت على اوضة اللبس وغيرت هدومي ولبست قميص وبنطلون وخرجت لقيت ماسأل ونهلة لبسوا أسيل خلاص
دخلت شيلت أسيل بين احضاني واتحركت بيها وكانت كمان ماسأل لبست هي كمان
نهلة: استنوا انا هاجي معاكم
انا: محدش هيجي انا وماسأل وبس
خرجنا على طول ركبنا العربية واتحركنا على مستشفي في التجمع جمبنا
انا: بعد ربع ساعة وصلنا، دكتور بسرعة عايز دكتور
الممرضة: مالها يا فندم حصل ايه
ماسأل: اغمي عليها وهي بتكلم وفقدت الوعي
دخلت أسيل الطوارئ وجية الدكتور يكشف عليها وانا وماسأل وصخر برة الاوضة
بعد دقائق الدكتور خرج: متقلقوش هي خلاص فاقت واحنا بنعمل فحوصات وتحاليل واشعة علشان نطمن عليها بشكل احسن واكتر
انا: هي كويسة يعني يا دكتور دي مش اول مرة تحصل
الدكتور: متقلقش هنطمن اكتر كمان لما النتائج تطلع، بس لازم تجوزوها اللي بتحبوا دي بتنطق باسمه حتى وهي بتفوق من الاغماء
انا: اقدر اشوفها امتي
الدكتور: هتتنقل لاوضة عادية دلوقتي وتقدروا تشوفوها
مشي الدكتور وماسأل بتحاول تهديني: اهدي هتبقي كويسة متقلقش
انا: تعالى معايا عايزك
خدت ماسأل ووقف بعيد عن صخر بشوية
انا: احكيلي حصل ايه بظبط وهي قالتلك ايه
حكتلي ماسأل على كل اللي حصل وانها مصممة على اللي في دماغها وانها مش هتشوف حد غيري ومن كتر ما كانت بتكلم بحزن وكتمة للحزن وصوتها اغم عليها وقتها
في قصر العراف القاهرة
سوزان: خير وهتبقي كويسة متقلقوش
نهي: الموضوع اكرر يا سوزان كتير دي تاني مرة او ثالث مرة
نهلة: هو حصل ايه اصلا علشان تتعب كده
نهي بتحاول تثبت نفسها: محصلش حاجة كنا نايمين وفجأة سمعنا صوت صريخ
نبيلة: متقلقوش أسيل شكلها تعبانة نفسياً مش جسدياً وده اللي بيسبب ليها الاغماء بشكل مستمر انها بتهرب من الواقع وقتها
نهي: يمكن يا نبيلة مش عارفة عمار اكيد هيطمنا
التليفون بيرن بتاع نهي وهي ردت على طول
نهي: ها طمني يا حبيبي، هي عاملة ايه
انا: الدكتور بيقول كويسة بس عملها تحاليل واشعة علشان نطمن اكتر
نهي: هترجعوا النهاردة يعني
انا: لا يا حبيبتي ناموا انتوا احنا مطولين هنا وهي هتبات هنا
نهي: ماشي يا عمار طمني لو حصل حاجة سلام
نهلة: ها يا ماما قالك ايه
نهي: كويسة بس هتبات النهاردة في المستشفي
نبيلة: وضع طبيعي متخافوش ويلا ننام فعلا لان بكرة البنات عندهم سفر
نهال: الواحد اعصابه باظت اصلا
نهلة: لا اهدي كده ده احنا رايحين منحة يعني لازم نركز ونرجع رافعين رأسنا
نهال: عندك حق
سوزان: على فكرة انا هسافر معاكم وعمار عارف الموضوع ده مش هسيبكم لوحدكم
نهلة: موافقين كده احسن تبقوا مطمنين علينا وكمان معنا ماما
نهي: تفكيرك صح يا سوزان عندك حق
نبيلة: وانا هجيلكم زيارة كل 3 شهور او كل شهرين
في المستشفي عند العراف وأسيل
انا: صخر بقولك ايه جهزت البيت والحراسة في فرنسا لان نهلة ونهال مسافرين الصبح
صخر: متقلقش كل حاجة تمام واعتبرني موجود هناك
انا: متأكد يا صخر
صخر: عيب عليك انا بقولك اعتبرني انا اللي موجود
جت ماسأل علينا: مش ناوي تدخل تطمن عليها ولا ايه
انا: يلا بينا ندخل (مكنتش حابب ادخل بس لازم اواجه الامر)
ماسأل: احمم عاملة ايه دلوقتي عمار قلقان عليكي جامد
أسيل وهي زعلانة ومش بتبصلي: انا كويسة متقلقش
انا: واضح انك كويسة انت مش بتبصيلي ليه
أسيل: لو سمحت يا عمار انا مش عايزة أكلم دلوقتي سيبني واخرج
انا: نعم أسيبك واخرج براحتك يا أسيل انا برة يا ماسأل
ماسأل: انت ليه عملتي كده ليه قلبتي كده
أسيل: لانه هو سبب تعبي ده كله ومش حاسس بيا اصلا يبقي ميستاهلش مني انه يطمن عليا
ماسأل: يا حبيبتي الوضع مختلف وصعب برضو ومتستغربيش مني انا اه مراته بس بتمني سعادته وهو لو عايز يعمل معاكي كده وتعيشوا متجوزين انا مش رافضة بس لازم تيجي بحب يا أسيل مش اجبار ولا زعل
أسيل: انا مش بجبروا يا ماسأل بس انا بجد شايفة عمار مش اخويا وبس
ماسأل: طب خلاص اهدي وبعدين نكلم
برة جالي الدكتور: عمار بيه لازم نكلم مع بعض
انا: خير يا دكتور في حاجة ولا ايه
الدكتور: مش عارف اقولها لحضرتك ازاي
انا: في ايه يا دكتور ما تنطق
الدكتور: انا اسف بس انسة أسيل عندها سرطان في المخ
انا بغضب: ايه بتقول ايه أسيل عندها ايه
صخر سمع صوتي من برة: في ايه انت كويس
انا: الدكتور بيخرف باين وبيقول ان أسيل عندها سرطان في المخ
صخر: نعم انت متأكد يا دكتور
الدكتور: انا اسف يا جماعة، بس كلامي حقيقي بس هي لسه في البداية متقلقش تقدر تتعالج هنا او برة
انا سمعت الدكتور يرغي ويشرح وضع أسيل وخرجت جريت على العربية ركبتها لوحدي وطبعا الحراسة اتحركت ورايا جريت على الفيلا بعد تلت ساعة
نهي: انت جيت ليه ومنظرك عامل كده ليه أسيل حصلها حاجة
انا: ايفسون فين، ايفسووون انت فين يا ايفسون
ايفسون وهي نازلة من فوق: خير يا عمار انا هنا في ايه مالك
انا: تعالوا المكتب ومحدش يدخل عليا
نهي: حصل ايه يابني طمني في ايه
انا: أسيل عندها سرطان في المخ
نهي: ايه انت بتقول ايه يا حبيبتي يابنتي دي صغيرة
ايفسون: اهدي طيب
انا: ايفسون تقدري تساعديها صح
ايفسون بتفكر: هو ينفع بس صعب يا عمار
انا: مفيش صعب يا ايفسون دي أسيل
ايفسون: عمار مينفعش تتعمل هنا لازم في العالم التاني ومينفعش أسيل تتنقل هناك
انا: طيب لو سافرت هتخف باذن الخالق ولا لا
ايفسون: عمار لازم اشوفها يلا بينا على المستشفي
انا: أسيل متعرفش حاجة
ايفسون: متقلقش هدخل اكني هطمن عليها وهكشف عليها بنفسي واشوف
(ايفسون عندها قدرة انها تعالج الناس بمجرد ما تلمسهم من الالم والاوجاع بتاعتهم بس مش لدرجة سرطان المخ)
انا: طب يلا بينا وخليكي هنا يا نهي معلش
نهي: طمني يا عمار طيب
خدت ايفسون واتحركنا تاني على المستشفي ووصلنا بعد تلت ساعة وطول السكة انا منهار من جوايا وهي كمان عمالة تفكر تقدر تساعدها ازاي
صخر: انت روحت فين يا عمار
انا: كنت بجيب ايفسون يا صخر، أسيل عرفت حاجة؟
صخر: للاسف الدكتور دخل وبلغهم كل حاجة وطمنها انها في اول مرحلة وتقدر تتعالج بسهولة او بعملية بسيطة
انا: الغبي ازاي يقولها ازاي
ايفسون: عمار اهدي يا حبيبي احنا في مستشفي هو مش قصده يقولها أكيد
صخر: من وقتها منهارة من العياط وبتدور عليك
انا جريت وروحت للاوضة وورايا ايفسون: مالك يا حبيبتي
أسيل بعياط: عمار انا هموت يا عمار الدكتور بيقول عندي سرطان انا هموت يا عمار
انا: لا يا حبيبتي مفيش الكلام ده متقلقيش هتخفي وتبقي زي الفل متقلقيش اوعدك
أسيل: عمار انا ملحقتش اشبع منك ولا اعيش معاك وفي حضنك
ايفسون: متقلقيش يا أسيل انت يا حبيبتي احسن من غيرك انت لسه يدوب في البداية وسهل تتعالجي متخافيش
ماسأل خدت ايفسون لبرة: طمنيني يا ايفسون سهل تتعالج فعلا
ايفسون: اه متقلقيش، بس هو اللي مسبب ليها الاغماء وكده لازم يأما انا اللي أدخل او عمار يسفرها برة مصر
ماسأل: طب لو انت ادخلتي هينفع هنا ولا لازم تتنقل هناك
ايفسون: لازم تتنقل يا ماسأل وده مش هينغع لو دخلت هناك هيبقي في خطر عليها
جوا عندي انا وأسيل: متقلقيش هنسافر ونعمل العملية وهترجعي زي الفل متقلقيش
أسيل: مش خايفة طول ما انا في حضنك يا حبيبي عمار ممكن تسمعني ومتكلمش
انا: حاضر يا أسيل قولي
أسيل: انا بحبك كأخ وحبيب وزوج وكل حاجة ومعرفش يا عمار بقيت كده امتي وازاي بس انا بتاعتك وانت بتاعي مش هعرف غيرك لا هحب غيرك حتى رسلان لما ظهر واكلمنا محستش انه من دمي اصلا بالعكس حسيته زيه زي اي شخص في العيلة، انت الوحيد اللي مالك قلبي وحياتي كلها مش شايفة غيرك يا عمار ارجوك افهمني انا عارفة ان ده غلط ومينفعش بس طظ في اي حاجة انا موافقة على كده ومش عايزة اسمع منك حاجة وقت ما تحب تكلم نكلم ممكن انام في حضنك ومتمشيش ولا تخرج
دخلت ماسأل: وبتكلم بصوت واطي (نامت يا عمار)
انا: اه نامت وقالتلي مقومش من جمبها هي الساعة كام
ماسأل: الساعة 8 الصبح يا عمار ممكن تنام شوية طيب انت كمان وانا هنام جمبك على السرير التاتي
في قصر العراف
نبيلة: صباح الخير يا نهي انت منمتيش ولا ايه
نهي: نبيلة احنا في مشكلة كبيرة
نبيلة: خضتيني خير
نهي: أسيل طلع عندها سرطان في المخ
ايفسون داخلة من الباب: انت منمتيش كل ده
نهي: لا طمنيني حصل ايه
ايفسون: عمار وماسأل هناك وانا جيت اريح شوية ونمشي البنات وسوزان ونروحلهم
نبيلة: هي عرفت يا ايفسون
ايفسون: للاسف الدكتور قالها كل حاجة بس متقلقوش هي في اول مرحلة بس لازم تسافر في اسرع وقت لانه بدأ ياثر عليها جامد
نهي: ايفسون بجد في اول مرحلة والشفاء سهل ولا بتضحكي علينا
نبيلة: خلاص اسكتوا البنات نازلين
نهلة: صباح الخير انتوا صاحيين ليه بدري كده
نهي: مش انتوا مسافرين يا ذكية مش لازم نسلم عليكم يعني
نهال: صح ههههههه
نبيلة: جاهزين خلاص
نهلة: اه لان الطيارة الساعة 10 يدوب نتحرك
سوزان: يلا بقي نسلم على بعض بس بلاش عياط وحزن
الكل سلموا على بعض وسوزان ونهلة ونهال خرجوا من الفيلا ورعد خدهم للمطار وركبوا الطيارة بالسلامة علشان يسافروا لفرنسا لعيشتهم الجديدة
(منعرفش هيظهروا تاني معنا ولا لا لسه هنشوف لأننا بنودع العراف خلاص)
قمت خرجت من اوضة أسيل وكانت الساعة 11 الضهر
صخر: ايه الاخبار هي كويسة
انا: تمام بخير، طمني نهلة واللي معاها ركبوا الطيارة بالسلامة
صخر: اه متقلقش والحراسة هتستناهم في المطار، ناوي على ايه هنسافر انهي بلد علشان علاج أسيل
انا: هنسافر لندن منها اجتماع العهد وكمان علاج أسيل
صخر: نديم السيوفي اتصل وطالب يشوفك
انا: تمام خليه يجي قصر الاجتماعات بعد ساعتين من دلوقتي هروح اشوف الدكتور لو ينفع أسيل تخرج ولا لا
روحت عند الدكتور وقال مفيش خطر ولا حاجة وتقدر تخرج وكمان بعت الحالة بتاعتها لدكتور في انجلترا وهيردوا عليه قريب
خدت أسيل وماسأل ورجعنا البيت بعد يوم طويل ومكنتش نايم اصلا
نهي: وحشتني يا حبيبتي انت كويسة
أسيل: اه يا ماما كويسة متخافيش
انا: اسيبكم بقي علشان اطلع اخد شاور واغير هدومي علشان عندي اجتماع د
أسيل: انت هتروح فين وتسيبني
انا: مش هتأخر عليكي في ناس جيالي هخلص معاهم واجيلك على طول
أسيل: ماشي متتأخرش
طلعت خدت شاور ولبست هدومي كالعادة بنفس الشياكة ودخلت اوضة لميس قعدت فيها شوية لانها وحشتني وفضلت اشم ريحتها
سمعت صوت زعيق وصخر بيكلمني في اللاسكلي
صخر: عمار صفوت المحمدي هنا ومعاه حراسته ومبهدل هالة هانم
انا: انا نازل فورا
عند هالة قدام باب الفيلا
هالة: انت جيت تاني ليه مش كفاية الي عملته امبارح
سلوي: امشي يا صفوت عيب كده
صفوت: احا عيب ايه يام عيب انت ده انا هفشخكم هنا
جبل: يا استاذ انت احنا محترمين استاذة هالة والا كنا هندخل
صفوت: ولا حد فيكم يقدر يعملي حاجة وابعد عن وشي
هالة: انت ايه ياخي مش كفاية اللي بتعملوا قولتلك ابويا كتبلي كل حاجة مش مصدق ليه
صفوت: امك الوسخة ضحكت على اخويا وانا مش هسيبك
انا: صفووووت
صفوت بيلف وبيبصلي: عر..عر…عراف باشا
انا: خد اسلحة الحراسة اللي معاه يا جبل ومشيهم دول غلابة
اشرف: ومين انت علشان تقولنا نمشي ولا منمشيش اصلا
صخر قرب من اشرف ابن صفوت: العراف يا خول وراح ضربه قلم على وشه وقع على الأرض
صفوت: السماح يا عراف مكنتش اعرف انها تبعك كنت فاكر بيكدبوا
انا: السماح للي يستاهل يا صفوت وانت انسان وسخ وشتمت في عرضك واهلك وسيبت بنت اخوك لوحدها
هالة جريت لحضني واستخبيت جوايا
صفوت مندهش وخايف: السماح وانا موافق على اي حاجة
انا: ايه اللي يرضيكي يا هالة
هالة: مش عايزة حاجة كفاية انه يبعد عني
انا: لا مينفعش لازم يتربي الأول وحكم العراف انك هتدفع من ثروتك 50 مليون جنية لهالة ومامتها ومشوفش وشك هنا تاني ولا حتي تقرب منهم اما ابنك بقي وقلة ادبه هدفع دية تأديب 10 مليون جنية
صفوت: مش كتير يا عراف باشا 50 مليون كتير
انا: علشان قلة ادبك وردك عليا بقوا 30 مليون دولار يا صفوت وكلمة كمان هبيعك اللي حيلتك كله وابنك هيتربي صخر
صخر: اوامرك يا عراف
انا: الواد ده عايز منظره يبقي راجل مش خول
مسك صخر اشرف وقص كل شعره وخلاه على الزيرو
صفوت: كفاية ياباشا كفاية خلاص انا موافق وطلع صفوت تليفونه رقم الحساب كام يا باشا
انا: رقم حسابك يا هالة كام
هالة: عمار مش عايزة حاجة بجد كفاية انه يبعد عننا
انا: رقم الحساب كام يا هالة
هالة قالت رقم الحساب وصفوت حول الفلوس كلها
صفوت: فلوس تأديب ابني ابعتها ازاي ياباشا
انا: لا يا صفوت دول هطلعهم كاش وتوزعهم على الحراسة اللي كانت معاك واياك اعرف ان محدش فيهم خد حاجة علشان وقتها هتلاقيني قصادك يلا غور ومشوفش وشك هنا تاني ولا انت ولا الخول بتاعك غوووور
مشي صفوت وكلهم مستغربين ردة فعلي وازاي اخد منه تأديب 30 مليون دولار
سلوي: مكنش لازم تطلب تأديب فلوس كان كفاية انه يبعد عننا
انا: لازم يتربي وده علشان قلل ادبه من زوجة العراف
هالة: احمم انت بتقول ايه زوجة مين
انا: مراتي انا ولا مش عايزة
هالة: بحبك يا عمار بحبك
فلاش باااااااك
في المستشفي لوحدينا
ماسأل: ملحقناش نكمل كلامنا انا موافقة تجوز هالة لو انت بتحبها
انا: ليه بتقولي كده انا مستكفي بيكي انت
ماسأل: عارفة انك مستكفي بيا بس انا مش بقدر عليك لوحدي يا عمار ههههه
انا: اه يا سافلة انت علشان النيك يعني
ماسأل: لا يا حبيبي وعلشان هالة كمان بتحبك وجدعة بس اوعدني اكون انا الاولي والمميزة
انا: اوعدك يا ماسأل انت ولميس الوحيدين اللي فعلا مميزين عندي
رجوع من الفلاش بااااااااك
انا: هاجي اطلب ايدك من سلوي قريب اوي تمام
سلوي: تنور يا عمار
خرجت من البيت عندهم وانا مبسوط اني عرفت احمي هالة من عمها الوسخ بس لسه حسابه معايا مخلصش
انا: جبل فتح عينك كويس ومن النهاردة الراجل ده ميدخلش هنا تاني ولا هو ولا ابنه
جبل: حاضر ياعراف
انا: وانت يا صخر حضر نفسك علشان هتعمل زيارة للراجل ده
صخر: اوامرك يا عراف نلحق الاجتماع بقي لان نديم السيوفي وصل
اتحركنا على الفيلا اللي خليتها مقر للعراف يعمل فيها كل شغله وكل حاجة وفيها كمان ادارة وسكرتارية علشان اتابع شغل الشركات
انا: نورت يا نديم السيوفي ومبروك حقك رجعلك
نديم: بنورك يا عراف باشا وشكرا ليك، اعرفك خديجة بنتي وداليا مراتي
انا: اهلا وسهلا يا خديجة
خديجة: اهلا بيك يا عراف
داليا: شكرا ليك
انا: العفو معملتش حاجة كده كده كان لازم يموت هو وجماعته
نديم: اجتماع العهد بعد يومين ناوي على ايه
انا: ناوي على كل خير
نديم: هشوفك هناك وقتها ونكلم اكتر
انا: اكيد وخديجة هتحضر الاجتماع
خديجة: احمم لو حضرتك عايز معنديش مانع
انا: اه حلو برضو ان يبقي الاجتماع فيه حاجة حلوة بدل ما يبقي ناشف
نديم: اسف على تدخلي بس سمعت ان صفوت المحمدي واشرف المحمدي كانوا هنا وعاملين مشكلة
انا: اه يا نديم، كان بيضايق خطيبتي هالة المحمدي واتربوا ودفعوا التأديبة قبل ما يمشوا
خديجة بضيق وزعل: مكنتش اعرف انك خاطب
انا: لسه مفيش حاجة رسمية بعد الاجتماع هعمل الحفلة
نديم: طيب استأذنك نمشي بقي ونتقابل في الاجتماع
نديم وعيلته خرجوا
خديجة: هيخطب يا ماما يعني مش هيركز معايا اصلا ليه كده بس ليه ده انا حبيته
داليا: اهدي بدل ما حد يسمعك اصبري لما نركب العربية
نديم: اهدي يا خديجة النصيب نصيب
صخر دخل بعد ما مشيوا: في حاجة سمعتها وعايز اقولك عليها
انا: خديجة بتحبني وزعلت لما عرفت هههههه
صخر: انت مخاوي طيب ولا فيك ايه هههههه ايوة صح
انا: عارف انها بتحبني من اول يوم بس كده مش هخلص وماسأل وهالة هيولعوا فيا ههههههههه
صخر: ياباشا براحتك مادام هما مبسوطين وموافقين خلاص
انا: هنشوف المهم في حد تاني
صخر: اه الملكة فرح والجماعة بتاعتها طالبين مقابلتك ضروري
انا: احيه انا نسيتهم خالص والمفروض جم الفرح علشان يكلموا معايا
صخر: هما في اوضة الانتظار تحب يدخلوا دلوقتي ولا نستني شوية
انا: لا خليهم يجوا
بعد دقيقة دخلت الملكة فرح وهاري وألب والملكة كاترين ومايكل
الملكة فرح: اسفين على ازعاجك يا عراف
انا: مفيش ازعاج ولا حاجة اهلا بيكم اتفضلوا
الملك هاري: علشان منطولش عليك احنا مستنينك من وقت الوفاة
انا: واحد فيكم اللي يكلم عن الباقي هتختاروا مين
الملكة فرح: زي ما قولتلك قبل كده محتاجين مساعدتك
انا: اقدر اساعدك ازاي قوليلي
مايكل: عايزين
انا: انا قولت شخص واحد اللي يكلم وبس اتفضل اطلع برة صخر خرج مايكل
مايكل: انت ازاي بكلمني كده انا رئيس دولة فرنسا تكلمني بالشكل ده
انا: حتي لو كنت مين تحترم نفسك قدام العراف اطلع برة
الملكة فرح: مايكل اخرج برة واستني، اسفة يا عراف محتاجة منك سلاح
انا: ملكة زيك مش عارفة توفر سلاح لنفسها ليه
الملكة فرح: لاني عايزة سلاح تقيل والعرافين هما اللي متحكمين في النوع ده
انا: وعايزة السلاح ليه
الملكة فرح: اخو جوزي المرحوم ناوي ياخد مني العرش ومعاه قوة كبيرة وناوي يعمل عليا انقلاب علشان العرش وكل واحد من اللي قاعدين دول عايز السلاح لهدف مختلف
انا: محتاج السلاح ليه يا هاري
هاري: عايز استرد الحكم ويكون العرش من حقي
انا: وانت يا كاترين
كاترين: انا اخت مايكل وعايزة اساعده انه يسلح الجيش بتاعه كويس
انا: وانت يا ألب
ألب: تسليح الجيش يا عراف
انا: تمام يعني انتوا دلوقتي عايزين طلبية سلاح لكل شخص فيكم من المصانع بتاعتي
الملكة فرح: بظبط كده، ده غير كمان ان في شخص من العالم الاخر قوي جدا نصف جن ونصف بشري وعايش في عالم البشر هنا ناوي يحاربنا كلنا وانت معنا
انا: ومين الشخص ده
الملكة فرح: منعرفش عنه حاجة غير اسمه وصفته في عالم الجن لكن في العالم البشري منعرفش هو مين ولا شكله ايه حتى
انا: محدش يقدر على العراف يا فرح وانت عارفة كده كويس
فرح: عارفة ومتأكدة علشان كده عايزة حمايتك وتكون معنا
انا: المقابلة انتهت واستنوا ردي على الموضوع والطلبات
فرح: هشوفك في اجتماع العهد لازم نكلم تاني مع السلامة
دخل صخر بعد ما هما خرجوا: مايكل مولع منك ههههه
انا: سيبه علشان شخص شايف نفسه قولت مسمعش صوت غير من شخص واحد وهو ادخل في الكلام
صخر: الدكتور بعت ايميل انه حجز لأسيل في مستشفي مشهورة في لندن للمرض ده وانه مستنيها بعد 5 أيام
انا: جميل اوي
صخر: رسلان العراف برة وعايز يشوفك
انا: خليه يدخل يا صخر
رسلان دخل ومعاه واحدة: باشا اخويا اللي وحشني
انا: نعم انت بتعملي ايه هنا……..
يتبع