وقفنا الحلقه اللي فاتت عند لما خلصنا نيك انا وإيمان ونمنا في حضن بعض
الصبح لقيت ايمان بتصحيني بحنية ودلع وبوس وفتحت عيني لقيتها ظاهر عليها الانبساط اوي ولما شافتني فتحت عيني حضنتني وقالت
صباح العسل على جوزي حبيبي وانا حضنتها وقولتلها صباح السكر على مراتي عسولتي وبعدين قولتلها واضح انك صاحية مبسوطة اوي
قالت إزاي أكون مش مبسوطة وانا نايمة في حضن جوزي حبيبي
ده انا نمت نوم عميق ومريح جدا ومش مصدقة نفسي وكل ما اصحى عشان اتقلب الاقيك جنبي احس اني بحلم واحضنك عشان اصدق فحضنتها اوي وقولتلها وانا مبسوط اوي إني قدرت اخليكي مبسوطة ومرتاحة ودخلنا في بوسة جامدة وبعدين قالتلي قوم خدلك دوش لحد ما اجهز الفطار عشان ننزل
قولتلها حاضر يا روحي
وفعلا قومت دخلت على هويدا لقيتها نايمة بوستها وهي صحيت وحضنتني وقالت صباح الورد يا حبيبي
قولتلها صباح الفل يا روحي
قومي ولا مش ناوية تيجي معانا
قالت لا طبعا مش هسيبك
قولتلها طيب لما تسمعي صوت باب الحمام تخرجي عشان ماما لابسة قميص نوم فاجر وعاوزك لما تشوفيها بلاش تحرجيها وانا عاوزك تخرجي فجأة عشان قبل ما هي تلبس ولما تشوفيها تتغزلي في جمالها وتقوليلها شكلك مبسوطة اوي يا مامتي وايه القميص الجامد ده ويابختك يا جدو نايم في حضن قمر كأنكم عروسة وعريس وطبعا الكلام ده قولته بسرعة وخرجت قبل ما ايمان تاخد بالها ودخلت الحمام اخدت دوش وخرجت بالشورت بس ودخلت المطبخ عند ايمان وحضنتها من وراها وبوست رقبتها وقولتلها إيه الجمال ده
معقولة القمر ده في حضني
قالت عارف يا عمو أنا حبيتك اكتر دلوقتي
قولتلها ليه وانا لسة حاضنها
قالت عشان حضن المطبخ ده كان نفسي فيه اوي وبعدين لمحت هويدا جاية وبعدت عن ايمان حاجة بسيطة
قولتلها طيب تحبي اساعدك وفجأة دخلت علينا هويدا وقالت صباح الورد على الحلوين
ايمان اتخضت وقالت صباح الخير يا دودو بس شكلها مكسوفة وانا غمزت لهويدا
فقالت شكلك زي العسل يا مامتي وباين عليكي الانبساط ووشك هادي والقميص حلو اوي عليكي وانا رديت عليها
قولتلها يابت ده هي وجمالها اللي عملوا قيمة للقميص وإيمان باين عليها الكسوف اوي من بنتها فقولتلها الكسوف ده مخليكي اجمل من الجمال
قالت هويدا طيب ما انتي واقفة كدا مع جدو ومش مكسوفة يبقا كدا بقا انتي مكسوفة مني انا مع اني انا مبسوطة اوي اني شوفتك كدا مبسوطة ووشك الهادي السعيد ده من زمان ما شوفته وحدفتلها بوسة وقالت قمر يا مامتي يا سكر وبصت ناحيتي وقالت يا بختك يا سي جدو كنت نايم في حضن قمر طيب اقولكم حاجة
قولتلها قولي يا ام لسانين وضحكنا
قالت اه بلسانين بس بقول حقيقة مش بجامل
عارفة يا مامتي لما دخلت عليكم المطبخ حسيت انكم عروسة وعريس
قولتلها وهو انا اطول أن القمر ده تكون عروستي
قالت هويدا سيدي يا سيدي بس لازم تطلبها مني وانا افكر اوافق ولا ارفض وضحكنا بردو وانا قولت طيب مش لما تعرفي رأي العروسه الاول وبعدين تتشرطي يا فالحة وإيمان كل اللي بتعمله انها بتشغل نفسها في الفطار بس متوترة وبتبتسم
قالت هويدا ماهي العروسة مكسوفة وساكتة والسكوت علامة الرضا ولا انتي مش عاجبك عريسك يا ست ماما ولا اقولك يا بنتي وضحكنا اوي وإيمان اتشجعت وقالت هو جدك يا بت فيه واحدة عاقلة ترفضه وبعدين انتي نفسك ماسكة فيه ليل ونهار يعني عاجبك وضحكت وقالت بس انتي إيه اللي صحاكي
قالت هويدا أولا عشان ادخل الحمام ولما لقيتكم صاحيين قولت اروح معاكم بقا
بس بشرط
قالت ايمان وكمان هتتشرطي عشان تروحي معانا
قالت هويدا طبعاً وشرطي عاقل على فكري وهو أن جدو من بعد ما ننزل من هنا هيكون حبيبي انا وخطيبي انا وعمك انت إنما عريسك دي لما نكون في البيت بس
فاهمة يا بنت وضحكنا وإيمان جريت وراها وقالت طيب يا عفريتة ادخلي الحمام بسرعة عشان نفطر
قالت هويدا سيدي يا سيدي خايفة على عريسها من الجوع وجريت على الحمام وقفلت على نفسها
رجعت حضنت إيمان من وراها تاني
قالت ايمان البت عفريتة كسفتني وكويس إنها مدخلتش علينا وانت حاضني الحضن ده
قولتلها بس كسوفك يجنن وكمان حسيت أن هويدا فرحت لما شافتك مبسوطة
قالت هو باين عليا اوي كدا
قولتلها يعني انا اللي مش عايش معاكي وشوفت ده اومال بنتك اللي حفظاكي مش هتشوف وفضلت ابوس رقبتها واقفش في بزازها وبدعك زبي في طيزها وهي تقول ااااه اححح كفاية احسن تشوفنا
قولتلها ياريت عشان تكوني براحتك معايا وهي شايفة وقرصت على حلماتها فقالت احححححح لو شافتنا
قولتلها سخنتي من إحساس أنها تشوفنا وبعدين سمعنا صوت إيمان هتخرج من الحمام فبعدت عن إيمان ووقفت عادي وخرجت هويدا بالقميص وقالت مفيش حد احسن من حد وضحكت
قولتلهم طيب الوقت بيجري
ايمان قالت فعلا
هويدا قالت دايما الأوقات الحلوة بتجري وكل واحد فينا شال حاجة من الفطار وروحنا الصالة فطرنا وبعدين ايمان قالت هدخل اخد دوش والبس وانت يا عمو البس وانتي يا هانم البسي بسرعة والا هنسيبك وننزل
دخلت إيمان الحمام وانا وهويدا دخلنا نلبس واول ما سمعنا صوت الدوش لقيت هويدا نزلت على الأرض وطلعت زبي فضلت ترضع فيه بسرعة وتقول وحشني
انا قولتلها يا مجنونة بس وقومي البسي بسرعة ونتكلم واحنا بنلبس
قالت حاضر يا سي جدو بس كنت بصبح على حبيبي
قولتلها بقيتي شرموطة اوي يا دودو
قالت البركة فيك يا روح الشرموطة وبعدين انا بتشرمط على جدو حبيبي
خلصنا لبس انا وهي وخرجنا الصالة
قولتلها طالما امك لسة مخرجتش اعمليلي شاي بسرعة
وفعلا هي دخلت المطبخ تعمل الشاي وإيمان خرجت من الحمام بنفس القميص
قولتلها نعيما يا روحي بس مغيرتيش القميص ليه
قالت مانا هدخل اغير والبس
هويدا سامعة طبعا فقالت يا سيدي مش عاوزة تغيره عشان عجبك ده لؤم بنات وضحكنا
قالت ايمان دي صاحية فايقة عليا النهاردة
قالت هويدا لا يا حبيبتي ده انا فرحانة انك مبسوطة وبحاول اعبرلك عن حبي ليكي وفرحتي لفرحتك وسعادتك
ايمان سمعت الكلمتين وحسيت إنها فرحت بكلام بنتها وسابتنا ودخلت اوضتها تلبس وانا قعدت اشرب الشاي وهويدا بصوت واطي بتقولي إيه رأيك فيا بقا
قولتلها برافو عليكي اوي كدا
قالت يعني استاهل جايزة
قولتلها طبعا بس مش دلوقتي طبعاااااااااا
قالت يبقا بالليل
قولتلها لا بردو ومن غير زعل وزي ما قولتلك قبل كدا تسمعي الكلام وهننبسط كلنا
قالت حاضر يا روحي
قولتلها عسل يا لبوتي بس بالليل بردو اتمسكي بيا كدا وكدا لحد ما انا اقولك اسمعي الكلام
ها اتفقنا؟
قالت اتفقنا يا روح قلبي وحضنتني وفي نفس اللحظة خرجت ايمان وشافتها في حضني
قالت إيه المحن ده
قالت هويدا العروسه بتغير على عريسها بس طالما لبستي يبقا خلاص هو دلوقتي خطيبي
قالت ايمان لا يا ناصحة انتي قولتي لما ننزل مش لما البس وضحكنا كلنا واتحركنا وإيمان مسكت ايدي وطلعت لسانها لبنتها وركبنا الاسانسير وإيمان ماسكة ايدي بردو وخرجنا من العمارة كدا
هويدا قالت بس كدا اخده منك بقا وشدت ايدي من أمها ويعتبر ماشيين حاضنين بعض انا وهويدا وعمالين نهزر ونضحك لحد ما وصلنا الاتيليه ولقيت بنتين شغالين في الاتيليه وهويدا دخلت سلمت عليهم بالاحضان وبعدين ايمان قالت لبنتها اقعدي بقا انتي على المكتب لحد ما افرج جدك على الاتيليه
ايمان مسكت ايدي وروحنا ناحية البنات وقالت اعرفك يا عمو دي اسراء مصرية من شبرا
ومطلقة
قولت أهلا وسهلا يا اسراء يا ش ش ش فضحكت اوي اسراء وقالت ايوا بقا يا عمو من زمان مسمعتش الجملة دي
إيمان قالت انا مش فاهمة
قولتلها ده رمز يخص اهل شبرا بنقول ش ش ش يعني شقاوة شباب شبرا وضحكنا انا وإيمان واسراء وهويدا سامعة بردو وضحكت معانا والبنت التانية بتبتسم بس مش فاهمه فقالت ايمان ودي يا عمو نادية عراقيه ومطلقة بردو فسلمت عليها وقولتلها اهلا بالعراق وناس العراق اللي بحبهم وماكو حب في قلبي لدولة اكتر من العراق
نادية ابتسمت وقالت اوووه تعرف ماكو يا عمو ضحكت وقولتلها واعرف اكو كمان وقولت يا دودو يالا بينا من هنا بسرعة
ايمان وهويدا اتخضوا وقالوا ليه
قولت يا بنتي ده مستنقع مطلقات تعالي نهرب انا وانتي وكلهم انفجروا في الضحك وبعد ما خلصوا ضحك
قالت ايمان ده بقا يا بنات عمو حبيبي وقالت هويدا وجدو حبيبي
كملت ايمان كلامها وقالت هو هيظبط حسابات الاتيليه يومين في الاسبوع عشان آخر السنة منتعبش زي كل سنة
اسراء قالت برافو عليكي يا ايمي بدل ما بندفع فلوس كتير في نهاية السنة للتركي النصاب القانونى ده فكدا هيلاقي كل الحسابات جاهزة مش هيعمل مجهود غير إنه يتعامل مع الجهة المختصة
نادية قالت فعلا كدا كويس أوي
كلامهم ده طمني وقولت لايمان طيب فرجيني بقا
قالت تعال شوف المخزن اولا
دخلنا المخزن وقولتلها على فكره البنات دول كويسين
قالت فعلا بس ليه
قولتلها كلامهم يدل على انهم بيخافوا على المكان والخوف ده جاي من حبهم ليكي
قالت لماح يا روحي
قولتلها كدا اطمنت عليكي وعلى مالك
هي قالت وانا اطمنت انك جنبي وحسيت أن ليا سند وقربت مني وخطفت بوسة وخرجنا من المخزن
قولتلهم عاوزك يا إيمي تكتبي كل الأصناف اللي عندك في ورقة وبعدين نعمل جرد على كل صنف لوحده بس الاول نعمل جرد للمخزن وبعدين نشوف المعروض هنا في فترة الاستراحة عشان نقدر نقفل الباب علينا ومعلش استحملوني النهاردة وبعد كدا هنرتاح كلنا
كلهم قالوا مش مهم التعب يوم المهم هنرتاح باقي السنة
وفعلا دخلت المخزن انا وإيمان وهويدا وعملنا الجرد في ساعة وبعدين خرجنا
قولتلهم عاوز قهوة بقا
إسراء قالت أنا هعمل القهوة وشربنا القهوة وقعدت على المكتب ومسكت الفون كتبت رسالة لبشرى
ردت عليا بسرعة وهي زعلانة طبعا
قولتلها غصب عني كنت مشغول اوي والنهاردة اول يوم ليا في الشغل فحبيت اطمنك إني اشتغلت وفي اقرب فرصة لازم اجيلك وقفلت معاها وفضلت اهزر معاهم شوية واسألهم عن الشغل شوية لحد وقت الاستراحة
قولتهم اقفلوا الباب وكل واحدة تمسك ورقة وتكتب عدد القطع الموجودة من كل صنف وبسرعة خلصوا واخدت منهم الورق وبعدين قولت عاوز عدد الفلوس الموجودة وقعدت على المكتب كتبت كل حاجة بطريقة منظمة وقولت لايمان كدا انتي النهاردة راس مالك المبلغ كذا والبضاعة الموجودة وقيمتهم كذا ومن دلوقتي يا بنات هعملكم دفتر تكتبوا فيه الصنف المباع والسعر والتاريخ بحيث اني لما اجي في أي وقت اشوف الدفتر اعرف الصنف ده مثلا موجود منه كام قطعة واعرف المصروفات اليومية أو الأسبوعية أو الشهرية
المهم اتفقنا على نظام الشغل واخدت إيمان المخزن وفهمتها تعمل إيه لما ترجع البيت وخرجنا قعدت مع دودو نتكلم سوا وقالتلي انا اتفاجئت انك شاطر في كل حاجة وضحكنا وهزرنا وبعدين
قالت هويدا انا زهقت
قالت إيمان خلاص خدي جدو وارجعوا البيت اتغدوا هناك وانا هتغدى هنا مع اسراء ونادية
هويدا فرحت وقالت يالا ياجدو
وانا ماشي قولت لايمان متنسيش وانتي جاية تجيبي البيانات اللي قولتلك عليها
قالتلي حاضر وسلمت على البنات وبسلم على ايمان لقيتها بتاخدني بالحضن حضنتها وبوستها والبنات مبسوطين ومستغربين واخدت هويدا واتمشينا شوية وهي ماسكة فيا كأني خطيبها أو حبيبها وبعدين رجعنا البيت انا وهويدا ودخلت الحمام اخدت دوش ولبست شورت وقعدت وبعدين دخلت هويدا اخدت دوش ولبست قميص قصير حلو وجهزت الغدا واتغدينا سوا وعملتلي شاي وبعدين قولتلها هتصل بمصر اطمنهم عليا
قالت عاوزة اشوفك هتكلم مين
قولتلها ماشي بس البسي الأول مش يشوفوكي قاعدة معايا عريانة كدا وضحكنا
قامت فعلا لبست واتصلت بابني الكبير فيديو ولقيته بيفتح وبيقول أخيرا افتكرتنا يا بوب
قولتله أنا مش ممكن انساكم على فكرة بس مكونتش مستقر وحبيت اني لما اكلمك اكون مستقر وعندي اخبار كويسة تطمنك
قالي خير بس ايه البيت اللي انت فيه ده
قولتله ده مش بيت وبس وكمان معايا مزة حلوة وضحكت وندهت على دودو
قولتلها تعالي يا مزتي سلمي على ابني الكبير
وجات قعدت جنبي وهو مستغرب وبيقولي
طيب مش تعرفني على المزة
قولتله دي بقا يا سيدي تبقا مزتي وانت خالها وضحكت
وبعد ما فضل محتار شوية
قولتله عارف طبعا عمك صابر
قالي آه طبعا
قولتله دي هويدا بنت بنته
قالي معقوله دي بنت إيمان
قولتله برافو عليك
وحكيتله ازاي أنا وصلت عندهم واني شغال في الاتيليه بتاع إيمان ولسة جايين أنا ودودو من هناك وإيمان لسة هناك واطمنت منه على أخواته واتفقت معاه على معاد يتجمعوا فيه عشان إيمان تكون موجودة ونفتح الفيديو ونتكلم سوا شوية
خلصت اتصال وقفلت معاه ولقيت هويدا بتقلع كأنها كانت في سجن وجات قعدت جنبي في حضني وبتقول وحشتني
قولتلها وانت كمان بس تعالي بقا نتفق إيه اللي هيحصل بالليل
قالت مانت قولتلي يا جدو انك هتنام معاها بردو النهاردة وانا اوافق بصعوبة وبتعمل نفسها زعلانة زي الأطفال وانا ضحكت على شكلها وخدتها في حضني وقولتلها مش انا وانتي عاوزين المتعة تكون جماعية وبراحتنا
قالت اه يا ريت
قولتلها خلاص يبقا تسمعي كلام جدو
قالت حاضر يا جدو
قولتلها حبيبتي يا روح جدو وشرحتلها هتعمل ايه بالليل وقولتلها أنا عاوز أنام ساعة أو ساعتين
قالت اه طبعا يا سي جدو عندك حفلة نيك بالليل
قولتلها أنا بعمل كل ده عشانك يا روح قلبي ولا اتصل بجدك صابر اجيبه يقعد معاكي
هويدا صرخت وقالت لا طبعا خلاص انا من ايدك دي لايدك دي
ضحكنا وقولتلها انا هنام على الارض هنا وانتي خلصي الاكل بسرعة وخليكي بالقميص ده وياريت تحسي بامك وهي جاية عشان عاوزها تدخل الشقة تلاقيكي نايمة في حضني بالقميص ده وتحضنيني جامد وتعملي نفسك نعسانة اوي ولو ندهت عليكي عشان تصحيكي قولي اااااه يا حبيبي وتعملي حركات كأنك نايمة وبتحلمي وانك هايجة
أكيد فهماني أنا عاوز إيه
قالت طبعا يا روح قلبي
ونمت على الارض بس صاحي
وهي قامت عملت الأكل بسرعة وجات نامت جنبي وانا عملت نفسي نعسان وهي بقت تلعب في زبي لحد ما وقف فقالت اححح
قولتلها بطلي لعب يا لبوا
قالت حاضر يا روح اللبوة هبطل لعب وامصه شوية بس
قولتلها ماشي بس لما اقولك بس تسمعي الكلام
قالت حاضر
هي طلعت زبي وبقت تلحس وتمص وتلحس بيضاني وبقت استاذة في المص وواضح انها بقت تركز اوي في افلام السكس عشان تتعلم وزبي وقف اوي اوي وبقيت هايج اوي بس قولتلها كفاية كدا عشان أمك تلاقي لبن وضحكت
قالت يا بختها
قولتلها بطلي حقد بقا يا شرموطة
وخدتها في حضني وبقيت ابوسها واقفش بزازها وادعك كسها وارضع حلماتها ونزلت على كسها لحسته ومصيته وبقيت اعضعض زنبورها لحد ما نزلت شهوتها
قولتلها بس كفاية اهو متعتك شوية وبردت كسك الشرموط ده واهدي بقا قبل أمك ما ترجع
وفضلنا نتكلم لحد ما حسينا أن إيمان بتفتح الباب وعملنا نفسنا نايمين
أنا نايم بالشورت بس وهويدا نايمة بالقميص القصير وحسيت إن إيمان واقفة تتفرج علينا وبنتها حاضناني اوي ورجلها فوق زبي وبعدين ندهت على هويدا وهويدا عملت نفسها بتحلم إنها بتتناك وبقت تقول اححح يا حبيبي وتحضني اوي
لقيت إيمان بتنده علينا بصوت عالي وتقول يا بختكم ده انا نفسي أنام ولو ساعة
عملنا نفسنا صحينا وبقول شكلنا نمنا كتير وبصيت على إيمان حسيت من نظراتها غيرة وشك إني كنت بنيك بنتها
قولتلها اكيد جوعتي يا قلبي
قالت اه يا عمو جعانة أكل ونوم
قولت قومي يا دودو جهزي الاكل عشان ماما جعانة وغيرانة إنك نايمة في حضني وهي في الشغل وضحكنا وبعدين قولت خلاص نتغدى وانيمك في حضني في نفس المكان وبلاش الحقد ده
قامت هويدا دخلت الحمام وانا فتحت حضني جات إيمان تجري وحضنتني وقالت وحشتني اوي
قولتلها وإنتي اكتر يا روح قلبي وبوستها بوسة حلوة وقولتلها لما تخرج بنتك ادخلي خدي دوش والبسي قميص عريان شوية
قالت احسن هويدا تعلق والبت كلامها جرئ
قولتلها متقلقيش وردي عليها بجراءة زيها
قالت حاضر يا جوزي يا حبيبي
قولتلها لا أنا هنا عمو وضحكنا وخرجت هويدا وانا قولت طيب يا ايمي ادخل أخد دوش سريع لحد ما انتي تجهزي لبسك اللي هتلبسيه بعد الدوش وجريت على الحمام اخدت دوش وخرجت لقيت إيمان واقفة في الصالة منتظراني اخرج
دخلت إيمان الحمام وهويدا في المطبخ بتسخن وتجهز الأكل وانا ولعت سيجارة وقعدت في الصالة
وهويدا قالت أنا جاهزة اجيب الأكل
قولتلها اسألي أمك
إيمان كانت سامعة كلامنا وردت فوراً وقالت آه خلاص انا طالعة
وفعلاً جبنا الأكل أنا وهويدا وحطناه على الارض وخرجت إيمان من الحمام لابسة قميص طويل وشفاف شوية وواضح انها لابسة اندر فتلة ومن غير برا وانا صفرت وقولت اللحمة طلعت يا رجالة زي عبد المنعم مدبولي في مسرحية ريا وسكينة وكملت كلامي وقولت بس لو القميص ده قصير هيكون احلى
قالت أنا لبست ده عشان عاوزة أنام فعلاً ولما اصحى أكيد هلبس غيره
قولتلها ايوا كدا عاوزك تنطلقي وتفكي عن نفسك وتكوني براحتك زي دودو كدا
قالت دودو أيوا يا سي جدو وانت تبص يمين تلاقي لحمة وتبص شمال تلاقي لحمة وضحكنا اوي
قولت طيب بصراحة مش كدا احسن وكمان محدش غريب بيشوف لحمكم
قالت هويدا بصراحة يا جدو احسن أوي حتى لو هقعد ملط هكون مطمنة أن جدو حبيبي بس اللي شايفني
إيمان قالت اول مرة تقولي حاجة صح يا مفعوصة
وضحكنا وبقينا نهزر ونتكلم واحنا بناكل ولما خلصنا أكل هويدا شالت الأكل وانا سندت راسي على مخدة عالية على الأرض وقالت إيمان أنا بقا كأني واخدة بنج وعاوزة انام
قولتلها تعالي في حضني هنا ونامي
هويدا قالت وانا لا يعني يا جدو وبتلوي شفتها زي الأطفال
قالت إيمان مانا جيت لقيتك نايمة في حضنه
قولتلها يا روحي هي مش هتنام ولا أنا بس اهو بتعاكسك وبس وفعلاً جات إيمان وخدتها في حضني وجات هويدا قعدت جنبي من الناحية التانية وبنراقب إيمان وانا بحسس على شعر إيمان وراسها على كتفي وفعلاً إيمان راحت في النوم وبعدين قولت لهويدا كدا امك نعست يا عيني هاتي بقا السجاير وولعيلي واحدة
قالت حاضر يا جدو
جابت السجاير وحطت السيجارة في بؤها وولعتها وكحت
قولتلها هو انتي ما صدقتي إني قولتلك ولعيلي سيجارة
أنا قصدي تولعيها وهي في بؤي أنا مش بؤك انتي يا شقية
وإيمان تتقلب ثواني وترجع تحضني تاني وبندردش أنا وهويدا في مواضيع عامة بس بصوت واطي شوية
فضلنا كدا حوالي ساعتين وبعدين حضنت إيمان أوي كأني بعصرها عشان تصحى وفعلاً فتحت عنيها
قولتلها مش كفاية ساعتين نوم
قالت ياااه حضنك حلو اوي ومحستش بنفسي وكمان تصحيني بحضن حلو كدا أنا أول مرة حد يصحيني كدا وبتتمطع
قولتلها يا بت هترمي كسلك علينا قومي كدا فوقي والبسوا رسمي عشان هنتصل باولاد عمك فيديو
قاموا فعلا لبسوا وانا لبست تيشيرت واتصلت بالاولاد وكانوا كلهم موجودين وفضلنا نتكلم حوالي ساعه وإيمان وهويدا في حضني وبنهزر كلنا وبعدين قولتلهم بس بقا كفاية كدا عشان عندنا شغل وفرق التوقيت بينا وبينكم ساعة وقفلت معاهم وقولت لايمان وهويدا انتشروا يالا وتحرروا من الملابس وضحكت وقلعت التيشيرت فورا وهما دخلوا يغيروا لبسهم
شوية ولقيت هويدا جات الأول لابسة قميص نوم قصير
قولتلها طيب عشان القميص الحلو ده عاوز قهوة
قالت حاضر يا جدو وقبل ما تدخل المطبخ ظهرت إيمان ولابسة قميص افجر من بنتها وعاملة ميكاب وشعرها مفرود كأنها بتتحداها ولقيت هويدا بتصفر وبتقول إيه يا ست ماما الحلاوة دي
انتي مكونتيش حلوة اوي كدا وجريئة ومتحررة كدا مع بابا
قالت ايمان شوف كلام البت دي يا عمو طيب ارد عليها إزاي الرخمة دي
قولتلها انا ارد بالنيابة عنك بس لما تعمل القهوة
جريت هويدا عملت القهوة وإيمان جات قعدت جنبي وبتسألني بصوت واطي وبتقول هتقولها إيه
قولتلها متقلقيش
جات هويدا بالقهوة وقالت وخد سيجارة كمان وسمعني هتقول ايه بالنيابة عنها ماهي عروستك بقا وهتدافع عنها يا سي جدو وضحكنا
قولتلها لا مش بالنيابة عنها لوحدها ولا عشان عروستي زي ما بتقولي إنما ده واقع واعتقد اغلب البنات والستات كدا
بصي يا دودو يا حبيبة جدو الانثى عموماً بيكون جواها شوية تحرر سواء في اللبس أو الكلام أو التصرفات بس محبوسين جواها عاوزين حد يشجعها إنها تطلع الحاجات دي وتظهرها من غير خوف أو كسوف وماما كان نفسها تلبس عريان وتحس إنها متحررة في بيتها وسط ناس فاهمينها صح وبيحبوها تكون مبسوطة
كان نفسها تكون عايشة حياتها مع راجل يكون داخل جواها وفاهم كل مشاعرها اللي جواها
تعيش مع راجل يحسسها بأنوثتها ويحسسها إنها حلوة ومرغوب فيها ويشجعها إنها تظهر جمالها
تعيش مع راجل يتعامل معاها نفسياً وبابا للأسف معرفش يعمل ده معاها مش عشان هو إنسان مش كويس إنما عشان هو راجل ميعرفش فن التعامل مع الانثي لأن مش اي راجل عنده فن التعامل مع الانثي ومعرفش بقا من حظي ولا حظكم اني جيت عندكم وشجعتها بمساعدتك انتي طبعا إنها تبطل كسوف شوية وتلبس براحتها واعتقد نفس الكلام ينطبق عليكي ولا انا غلطان
قالت ايمان أنا بموت فيك يا عمو وباستني على خدي وقالت انت قولت كل اللي جوايا فعلاً ولو انا اللي رديت مكونتش هعرف اطلع كل اللي جوايا إنما أنت قولته كله وهويدا قالت فعلاً يا جدو كل كلامك صح
قولتلها اكبر مثال على كلامي شوفي جدك صابر وطريقته معاكم سواء في الكلام أو اي حاجة
قالت هويدا اه حضرتك يا جدو ولو سمحت يا جدو وفطسنا من الضحك عليها وهي بتتريق على طريقة كلام جدها صابر
قولتلها مش عاوز اقولك عيب كدا عشان العقدة اللي عندك بس بلاش تتكلمي عن جدك كدا عشان زي ما قولتلكم مش كل راجل عنده فن التعامل مع الانثي وبعدين زيادة في تأكيد كلامي قومي ارقصي يابنت
هما اتفاجئوا لأني كنت بتكلم جد وفجأة هزرت وبعدين ضحكوا وقالت هويدا بجد يا جدو ارقص ولا انت بتقول كدا عشان نضحك
قولتلها لو حابة ترقصي ياريت ولو مش حابة أمك ترقص وضحكنا اوي
شغلت هويدا موسيقى وبدأت ترقص وإيمان بتتفرج بتركيز وانا غمزت لهويدا فجات شدت أمها ترقص معاها
ايمان بتتمنع بس مش اوي
قولتلها انطلقي واعملي اللي يعجبك
استجابت إيمان ورقصت مع بنتها وانا بتفرج عليهم وبسقفلهم وبشجعهم واقولهم انا كدا عامل زي هارون الرشيد بس انتوا مش جواري انتوا حبايبي وهدفي اشوفكم فرحانين وده بيفرحني أوي أن عروستي وخطيبتي بيرقصولي
بطلوا رقص من الضحك على كلامي ده وقعدوا حواليا والاتنين حضنوني وباسوني في خدودي وانا خدتهم في حضني وقولتلهم مبسوطين بجد يا بنات
الاتنين قالوا جدا جدا مع بعض
قالت ايمان يا عمو أنا وهويدا كنا نسينا الضحكة اللي من القلب وانت رجعتها لينا
حسستنا بالحب والامان
حسستنا بالراحة النفسية وأننا نتصرف براحتنا عشان انت معانا
حاجات كتير يا عمو جوانا واظن هويدا معايا في اللي بقوله
قالت هويدا فعلا يا جدو انا اول مرة احس بالسعادة كدا واحس إني مش خايفة من حاجة ولا من حد وبتكلم براحتي وبتصرف براحتي والبس براحتي
وجوايا احساس غريب إنك ساعات تكون جدو وساعات حبيبي وخطيبي وعريس ماما اللي انا بحبه عشان بيحب ماما
قالت ايمان صدقني يا عمو اول مرة اشوف البت دي بتتكلم بالعقل ده وكلامها صح
لما هويدا قالت إننا زي العرسان انا فعلا حسيت اني مخطوبة جديد او عروسة جديدة وعريسي بيدلعني ولما بشوف دودو بتتدلع عليك وانت بتدلعها بحس إنك خطيب بنتي بس بطرد الفكرة من تفكيري
قولتلها ليه
نعرف السبب في الحلقة القادمة