ليلى: عايزاك تقضي معايا ليلة
انا: (انا بصيت ل دينا مستغرب) اشمعنى الطلب دا
ليلى: بصراحة عاجبني نيك طريقة كلامك مع الناس وانت داخل فيها كاريزما مقابلتهاش قبل كده وكمان اسلوبك معايا رايق فشخ وانا بحب الروقان
انا: عموما انتي بس خلصي الحوار دا وهنشوف الموضوع اللي عايزاه دا
ليلى: يعني اعتبر دي موافقة ولا اخلصلك الحوار وتيجي ترفض بعد كده وتخلع
انا: مالها دي يا دينا… بصي يا ليلى أنا بقول كلمتي مرة واحدة وبتبقى سيف على رقبتي ولازم تتنفذ بس مبحبش حد يفرض رأيه عليا ولا يخليني اعمل حاجة مش بمزاجي… عموما برة عنك الحوار خالص وانا هتصرف في حد تاني مش هتعب… منورة الكافيه اسيبكم تاخدوا راحتكم
سيبتهم ومشيت ودار بينهم الحوار التالي:
ليلى: ماله شهاب دا يا دينا بيقفش بسرعة ليه كدا وقلب الكلام ومشي
دينا: هو شهاب كده مبيحبش حد يتحكم فيه ولا يفرض رأيه عليه وانتي بصراحة بوظتي الكلام خالص دا أنا اللي انتيمته بقالي فترة بحاول اوصل للي انتي عايزاه دا وبردو مطلع عيني وفاشخني في افكاري
ليلى: بس بردو ميسيبناش ويمشي كده الكلام اخذ وعطا يعني وانا مغلطتش فيه
دينا: انك تفرضي رأيك دا حد ذاته غلط بالنسبة له.. اهدي بس أنا هروح اشوفه المهم انتي هتعملي الحوار دا ولا مش عايزة تدخلي فيه اصلا
ليلى: أنا هعمله علشان هو عاجبني وعايزاه
دينا: خليكي على طول فكري في كسك بس.. استني أنا هشوفه
لاقيت دينا جاية ناحيتي
انا: خير يا دينا في مشكلة ولا حاجة
دينا: انت قفشت لي يا شهاب بس
انا: انتي جايبة واحدة تتناك مش تخلص حوار والاوسخ انها بتتشرط عليا احاا
دينا: يا عم البنت عينيها منك وعايزة تضمن إنك تبقى معاها بعد ما تعمل اللي انت عايزه مهو حقها برضو
انا: خلاص يا دينا فكك منها أنا هتصرف
دينا: لا متتصرفش هي موافقة خلاص
انا: بس أنا مش هنام معاها لو موافقة بكده يبقى تمام لو مش عاجبها الكلام يبقى هشوف غيرها وتنسي اي كلام بينا
دينا: خلاص بقى ميبقاش قلبك اسود ورخم، هو في حد يطول ينام مع ليلى دول بيترموا تحت رجليها وهي مبترضاش
انا: شهاب غير اي حد يا دينا وانتي عارفة دا كويس وبعمل الحاجة بمزاجي
دينا: عارفة عارفة بس معلش لو فعلا عايز تساعد اميرة يبقى توافق وتعملها اللي عايزاه خلينا نخلص من الحوار المتناك دا
انا: خلاص يا دينا قوليلها ماشي ليها عندي ليلة بس تخلص الحوار زي ما أنا عايز وتجيبلي فيديو للواد دا وهي بتنيكه ووشه يكون ظاهر كويس فيه
مشيت دينا راحت ل ليلى وخلاص اتفقنا وقالت انها هتروحله بكره الكافيه لحد ما تشده للشقة وتعمل اللي اتفقنا عليه… قعدت شوية في الكافيه والساعة 12 تقريبا خدت عربية نرمين وروحت شقتي جيبت شوية هدوم ليا ورحت على شقة نرمين طلعتها واطمنت عليها لاقيتها نايمة بوستها ونزلت تاني روحت الكافيه فضلت قاعد وبعد شوية لاقيت دينا داخله الكافيه روحتلها قعدت معاها بقولها رجعتي لي
دينا: خدت ليلى وروحنا الكافيه اللي فيه الواد دا علشان اعرفهولها فضلنا قاعدين شوية ولاقيناه داخل الكافيه شاورتلها عليه ومشيت على طول جيت على هنا
انا: انتي غبية يا بنتي انتي لي اصلا تروحي معاها افترضنا شافك معاها اكيد هيعرف ان في حوار معمول عليه وهو عارف انك صاحبة اميرة
دينا: يا شهاب هو مشافناش اصلا هو مجرد ما دخل الكافيه أنا وريتهولها ومشيت على طول مقعدتش معاها
انا: طيب يا دينا الله يستر من دماغك دي… قوليلي اميرة اخبارها ايه دلوقت
دينا: بدأت تفك وتتكلم عادي بس لسه مش عايزة تخرج معانا بردو
انا: لسه بردو مفاقتش من الحوار بس اول ما نفشخه هتلاقيها هي اللي بتكلمك علشان تخرجوا وترجعوا تقرفوني تاني
دينا: انت صحيح لي بتعمل معانا كده اقصد انك مهتم بالموضوع وبتحاول فيه وكمان هتيجي على نفسك وتعمل ل ليلى اللي هي عايزاه علشان تحل الموضوع
انا: علشان أنا كده طالما حد محتاجني مقدرش اسيبه ولازم اساعده ومن غير مقابل علشان بس متفهميش غلط
دينا: عارفة انك بتعمل كدا ومش مستني مقابل وانت جدع فشخ يا شهاب وجدعنتك دي بتخليني اتشد ليك اكتر
انا: ركزي في كلامك يا زفتة احنا صحاب مش اكتر اوعك دماغك تروح لبعيد
دينا: يا عم عارفة اننا صحاب بس… بس دا ميمنعش اني انام في حضنك يوم ولا أنا مشبهش يعني ومش عجباك
انا: بدأنا اهو كلام يوقف الزوبر ويتعب المشاعر امشي يا بت انتي من هنا
دينا: ايه دا انت عندك زوبر زي الشباب
انا: خخخخخخخ حد قالك اني مخصي
دينا: خلاص اشوف بنفسي علشان اصدقك
انا: وحياة امك انتي مجنونة وهتجننيني معاكي واخرتك هتبقى على ايدي قريب ههه
دينا: اديني سكتت خالص اهو يارب ترتاح
انا: ايوه هرتاح فعلا…. شروق ونهى فين مش ظاهرين يعني هما كمان
دينا: شروق في الساحل مع اهلها ونهى في زيارة عند ناس قرايبهم
انا: وانتي مبتروحيش زيارات لحد ليه، ابعدي عني شوية هههههه
دينا: لا مبحبش اروح عند حد ولا اقعد مع ناس مبحبهاش تلاقيني برمي كلام دبش على طول
انا: عندي سؤال كده غبي شوية… انتي كنتي بتقولي ان ام اميرة اهم حاجة عندها تخرج وتسهر وتتمرقع.. هي شمال؟؟
دينا: بص علشان مكذبش عليك.. أنا معرفش اذا كانت شمال ولا لا بس أنا شخصيا شاكة فيها بنسبة كبيرة خصوصا ان اميرة قالتلي انها سمعت امها بتتكلم مع راجل في الفون قبل كده ولما اميرة دخلت عليها قفلت الفون بسرعة واتخضت
انا: امممم كله هيبان مع الوقت يا رايق
دينا: انت عينك منها ولا هههههههه
انا: اه فشخ اصلي بحب الميلفات الكبار دول بيبقوا وتك وجامدين في السرير
دينا: طب ما تجرب الصغيرين الاول يا عم هتنبسط متقلقش 😉
انا: لا مش عايز يا ستي أنا حر ههههههه
دينا: انت الخسران يا فقري
انا: مهو أنا مبحبش اكسب اصلا ههههه…. دينا انتي مفتوحة؟
دينا: اول مرة تتكلم معايا في الكلام دا… اه مفتوحة بس أنا اللي فتحت نفسي مكنتش مع شاب يعني وفتحني
انا: دا اللي هو ازاي يعني فتحتي نفسك
دينا: كنت هيجانة جامد وجيبت خياره بدعك بيها ومن هيجاني دخلتها في كسي واتفتحت بس احساس جامد نييك
انا: كسم هيجانك دا شكلك ولعة
دينا: فشششخ يا شهاب أنا لو عجبني شاب مش بسيبه غير لما اصفي لبنه
انا: طب كويس انك نبهتيني هههه متحلميش بقى اني المسك خالص
دينا: عندي احساس جامد ان هيحصل في يوم وننام سوا واسمع كلامي دا وافتكره
انا: يبقى نسيبها للظروف يسطى ولو لينا نصيب سوا يبقى هيجمعنا سرير واحد
دينا: بجد يا شهاب أنا بقيت بتخيلك معايا في سرير واحد وببقى هايجة فشخ
انا: انتي بس علشان عايزة نبقى سوا لكن لو حصل ونمنا سوا هتلاقي الموضوع بقى عادي ومش هتفكري فيا اصلا
دينا: يا عم بس هو يحصل وخد بالك أنا عمري ما قولت لحد اني عايزاه كده… انت اول حد اعترفله بكده وبردو منفضلي
انا: يا دينا لا منفض ولا حاجة أنا بس بحب اسيب كل حاجة تيجي بوقتها
دينا: وانا هستنى وقتي معاك على نار
انا: نار اكتر من كده هنولع
دينا: فعلا النار بدأت تشتغل عندي وفي حاجات بتنزل على فخادي
انا: احاا قوي يا دينا ادخلي الحمام اتنيلي غسلي وبردي نفسك
دينا: مفيش حاجة هتبردني غير حاجة واحدة بس وموجودة عندك
انا: دينا قفلي على الكلام دا دلوقت مش ناقصة فضايح وقولنا ليها وقتها
دينا: أنا همشي ولو حصل جديد مع ليلى هبقى ارن عليك
انا: تمام يا قمر خدي بالك من نفسك
قامت دينا مشيت وانا فضلت قاعد.. بعد شوية جالي شاب من اللي شغالين معانا قالي انه عايز يمشي لان عنده ظرف.. محاولتش افهم ايه ظروفه لان الدنيا كانت هادية في الشغل فقولتله امشي انت ولو في حاجة في الشغل أنا هغطي مكانك
الساعة كانت وصلت ل 3 الفجر لاقيت ست كبيرة في حدود 50 سنة داخله الكافيه لبسها ضيق فشخ بس شيك جدا لابسة تيشرت نص ضيق على بزازها جامد وبنطلون لازق في لحمها بطريقة غبية وباين عليها انها غنية فشخ وقعدت على ترابيزة فقومت روحت أنا اشوف طلبتاها مكان الشاب اللي مشي
انا: اهلا وسهلا يا هانم نورتي الكافيه
الست: اهلا بيك تسلم لزوقك
انا: امري يا هانم تحبي تطلبي اي؟
الست: ممكن عصير فراولة لو سمحت وشيشة بطعم الكريز
انا: دقيقة وتكون الطلبات موجودة
مشيت وكلمت البوفيه يعملوا العصير وبلغت قسم الشيش وناديت على أشرف الويتر التاني قولتله تبعت الطلبات دي على الترابيزة اللي عليها الست دي.. بعد شوية لاقيت أشرف معاه الطلبات ونزلها للست بس الست وقفته اتكلمت معاه ومشي
انا: أشرف…مالها الست دي عايزة حاجة.؟
أشرف: كانت بتسأل عليك
انا: عليا انا!! اشمعنى يعني
أشرف: مش عارف… بس هي قالتلي هو فين الشاب اللي اخد طلباتي مجبهاش هو لي بنفسه… قولتلها دا مدير الكافيه
انا: فوكك منها هبقى اشوفها عايزة اي
فضلت شوية قاعد. مراقب حركاتها ونظراتها اللي كانت بتلف الكافيه كله.. بعد شوية قومت روحت لها قعدت على الترابيزة
انا: خير يا هانم حضرتك سألتي عني؟
الست: اه المفروض ان انت اللي خدت طلباتي يبقى انت اللي تنزلهالي
انا: لا يا هانم مش مفروض… أنا اخدت طلباتك لانك اول مرة تشرفينا وكمان في عجز عندي في الناس الشغالة… أنا مدير المكان هنا بس ذوقيآ قابلت حضرتك
الست: أنا اسفة معرفش انك المدير على كده استغربت لما حد تاني اللي جابلي الطلبات وكمان واضح ان سنك صغير انك تبقى مدير كافيه يعتبر من اكبر الكافيهات
انا: مش بالسن خالص على فكرة وكمان سني مش صغير قوي زي ما انتي شايفة
الست: لما هي مش بالسن امال هي بإيه.. وكم سنة اصلا لان شكلك صغير
انا: بالعقل يا هانم مش السن، بعقلك تقدري تعملي اي حاجة في الدنيا… تقدري تقولي كده داخل على 29 سنة
الست: سنك صغير بردو مش كبير.. بس أنا بحب السن بتاعك دا لانهم بيبقوا متحمسين جدا وتقدر تستفيد منهم
انا: (فهمت على طول انها شمال قولت اجاريها) طبعا يا هانم معظم الحريم في سن حضرتك بتحب السن بتاعي بسبب حماسهم وبيعرفوا يريحوا اللي قدامهم… غالبا حضرتك مستنية حد.. صح؟
الست: ايون مستنية واحدة صاحبتي
انا: تمام همشي أنا علشان مش اديقك ولو حضرتك احتاجتي اي حاجة ابعتيلي مع اي حد من اللي شغالين هنا
الست: لا مش هتضايقني خليك قاعد
فضلنا قاعدين شوية بنرغي في ايه كلام عرفت ان اسمها نوال بس بتحب (نونو) لحد ما دخلت واحدة ست تانية في حدود 48 سنة سلمت عليها وقعدت على الترابيزة
الست2: ازيك يا نونو… هو دا بقى مدحت اللي جاي معانا (قصدها عليا)
نونو: (حسيتها اتلغبطت) لا مدحت ايه دا استاذ شهاب مدير الكافيه هنا
انا: (فهمت على طول انهم اتنين شمال ورايحين يتناكو) قطعت أنا كلامهم وقولت طب استأذن علشان تاخدوا راحتكم
نونو: تمام يا شهاب بس ياريت تبلغ حد يجيب عصير فراولة ل نجوى (الست2)
انا: من عنيا يا نونو
سيبتهم ومشيت ودار بينهم كلام
نونو: مش تاخدي بالك من كلامك يا غبية مدحت ايه وزفت ايه
نجوى: وانا اعرف منين انه مش هو ما انتي مقولتيش اول ما دخلت في افتكرت انه هو مدحت اللي جاي معانا
نونو: خلاص بقى اللي حصل بس ربنا يستر وميكونش فهم حاجة
نجوى: متقلقيش هو شكله اصلا غبي
نونو: غبي!! الغبي دا عنده دماغ تنيكك في افكارك… بقالي نص ساعة قاعدة معاه ومش عارفة افهم دماغه ولا بيفكر ازاي شكله مش سهل خالص ويتخاف منه
نجوى: انتي محسساني اننا هننام معاه دا لولا الغبي مدحت دا ميعرفش الشقة مكناش جينا هنا اصلا خصوصا ان بنتي متعودة تقعد هنا مع صحابها وخوفت اجي الاقي حد منهم هنا وتبقى مشكلة
نونو: طب استني ارن عليه اشوفه اتأخر ليه الخرا دا مكنتش ليلة هنتنيل فيها
طلعت نونو فونها ورنت على مدحت وقالها انه نص ساعة ويوصل قدام الكافيه هيرن عليها تطلع هي ونجوى ويمشوا
طلبت فراولة لنجوى وانا اللي نزلتها ليها
نونو: انت اللي جايب الفراولة بنفسك
انا: اعمل ايه ما انتي بتزعلي لما حد من الويتر اللي ينزلها فقولت انزلها انا
نجوى: ميرسي ليك استاذ شهاب
انا: اسمي شهاب بس يا هانم بلاش استاذ دي
نجوى: تمام يا شهاب شكرا جدا
انا: العفو يا هانم.. اسيبكم براحتكم
مشيت وسيبتهم وبردو دار بينهم كلام
نجوى: بس تصدقي شكله شيك فشخ وبيعرف يتكلم وله كاريزما كده
نونو: اه جدا ودماغه صعبة موت مش سهل تفهميها تقيل في نفسه كدا
نجوى: انتي لحقتي تعرفي دماغه
نونو: انتي عارفاني بقعد مع اي حد بفهمه على طول وبعدين احنا بقالنا نص ساعة بنتكلم وانا مستنياكي قولتله عني حاجات كتير وهو منطقش بكلمه واحدة عن نفسه لولا اني سألته عن اسمه وسنة مكنش هيقول ولا هينطق بحرف
نجوى: هو عنده كم سنة
نونو: 29 سنة بس مش باين عليه خالص
نجوى: حلو اوي سنه دا وباين عليه جامد بردو ما تشوفيه كده يمكن ييجي مكان مدحت واهو نجرب شاب لسه بخيره
نونو: خليكي فكري بكسك كده بس
نجوى: اعمل ايه ما انتي عارفة ان شهوتي عالية وعايزة اتناك كل شوية وجوزي مسافر على طول ولا حاسس بأي حاجة
نونو: على اساس انك محافظة على شرفه قوي دا انتي كل يوم تتناكي من واحد شكل خلصتي الرجالة يا شرموطة… استني مدحت بيرن هشوفه وصل فين… ايوه يا مدحت طب خليك برة احنا طالعين اهو بس خليك بعيد شوية
لاقيت أشرف الويتر رايح عندهم بعد ما نادو عليه وطلبوا الشيك وبعد كده أشرف جالي بيقولي الست اللي كانت بتسأل عليك من شوية عايزاك تاني
قومت روحلتها كانت ماشية
انا: ايون يا نونو بتسألي عليا؟
نونو: عايزة اشكرك على المقابلة الجميلة دي
انا: تحت امرك في اي وقت تنوري الكافيه
نونو: طب ممكن اخد رقمك علشان لو حببت اجي هكلمك قبلها اعرف لو الكافيه زحمة او لا لاني مبحبش اقعد في اماكن زحمة
انا: اكيد طبعا هاتي فونك.. اخدت فونها وكتبت رقمي عندها ورنيت على نفسي.. اتفضلي أنا رنيت على رقمي على اسيفه عندي
نونو: تمام شكرا… مع السلامة
انا: مع السلامة ونورتي يا نجوى هانم
نجوى : شكرا ليك يا شهاب سلام
خرجت بعدهم بشوية لاقيتهم ركبوا العربية ووقفوا اول شارع وشاب ركب معاهم.. قولت ان دا اكيد مدحت وفعلا رايحين يقضوا ليلة حمرا
قضيت باقي اليوم عادي لحد ما أحمد وصل وركبت عربية نرمين ورجعت الشقة لاقيتها صاحية وعاملة فطار ومستنياني
انا: صاحية بدري لي كده وكمان عاملة فطار دا ايه الدلع دا كله
نرمين: طبعا لازم ادلعك هو انت اي حد
انا: طب خدي بالك علشان بتعود على كده
نرمين: اتعود براحتك أنا كده كده فضيالك ومفيش حاجة اعملها
انا: ماشي يا ستي تشكري فشخ على الفطار الجامد دا عقبال الغدا بقى هههههه
نرمين: قولي تحب تاكل ايه وانا اعملهولك
انا: اللي هتعمليه هاكله وف حوار كده عايزك فيه.. بما اني هقعد هنا يبقى أنا اللي هصرف ومش عايز نقاش خالص
نرمين: طب استنى ارد حتى
انا: لا علشان عارف هتقولي ايه
نرمين: طيب خلاص اللي تشوفه بس حاجات البيت أنا اللي هشتريها مني
انا: انتي ناصحة فشخ… مهو أنا اقصد ان مصاريف البيت عليا لكن حاجتك الشخصية انتي حرة براحتك ولو احتجتي حاجة مني بردو هبقى موجود وسداد
نرمين: لا مهو كده انت اللي هتصرف مش أنا ودا مش عدل
انا: خلاص يبقى ارجع اعيش في شقتي
نرمين: لا لا خلاص انت ما بتصدق تخلع
انا: طب أنا هدخل انام بقى وقبل الغدا صحيني
نرمين: اوك تصبح على خير
دخلت اوضتها نمت وشوية لاقيت نرمين بتصحيني بتقولي خد فونك مبطلش رن ومكنتش عايزة اصحيك بس رن كتير
مسكت الفون لاقيت دينا رنت 5 مرات اتصلت بيها انا
انا: خير يا صداع يعني انتي عارفة اني بخلص في الكافيه وبرجع انام وبردو بترني
دينا: معلش نسيت يا شهاب بس برن عليك على اقولك ان ليلى عملت اللي انت عاوزه وكلمتني الصبح وقالت ان الفيديو معاها وهتيجي بالليل الكافيه تبعتهولك
انا: ايه السرعة دي.. دا أنا كنت فاكرها هتاخد يومين او تلاتة
دينا: لا انت متعرفش ليلى دي مصيبة قادرة تخلي الشاب منكو يجيبهم على نفسه من حركه او غمزه منها
انا: الشاب مننا!!! هنشووف يا ام لسان يلا اخلعي خليني اكمل نوم
قفلت معاها ولاقيت كل دا نرمين واقفة بتسمع الكلام وحاطه ايدها في وسطها
انا: مالك واقفة كده لي
نرمين: دي مين دي يا شهاب وفيديو اي
انا: دا انتي مركزة بقى.. بس دا حوار متشغليش بالك به وسيبيني انام
نرمين: رد عليا يا شهاب أنا بكلمك اووفووف
انا: هعتبر نفسي مسمعتش قولتي ايه وكمان صوتك عالي.. اخرجي واقفلي الباب وراكي يا نرمين
كملت نوم ونرمين بتعمل الاكل وواقفة بتاكل في نفسها (كسم الغيرة)
حسيت بنرمين بتصحيني وتقولي قوم يلا الساعة 5 والاكل جاهز على السفرة
انا: ماشي قايم اهو هاخد شاور واجيلك
خدت شاور ولبست بنطلون ترنج وتيشرت وخرجت لاقيتها على السفرة بوزها مترين
انا: هتاكلي ببوزك دا؟
نرمين: ما أنا بكلمك وانت سيبتني ونمت يا شهاب انت شايف ان دي حاجة متزعلش
انا: سيبتك ونمت علشان حسيت من كلامك ان دا تحكم وانا قايلك مبحبش التحكم والانيل ان صوتك كان عالي فشخ
نرمين: مش تحكم بس كنت عايزة اعرف ايه المكالمة المهمة اللي تصحيك من النوم ترد عليها وكمان طريقة كلامك مع البنت دي مش مريحاني
انا: طيب يا نرمين هحكيلك المرة دي بس بعد كده متحاوليش تعرفي حاجة أنا مقولتهاش من نفسي.. تمام
نرمين: حاضر يا شهاب يا مطلع عين اهلي
انا: دي اسمها دينا وليها صاحبتها اسمها اميرة بييجوا الكافيه دايما ولاحظت من فترة ان اميرة مش بتيجي الكافيه وسألت دينا عنها وقالتلي (حكيت ل نرمين كل حاجة حتى ليلى واللي قولتلها تعمله)
نرمين: اسفة معرفش ان الموضوع كدا بس انت جدع قوي يا شهاب وسند
انا: مكنتيش تعرفي علشان محاولتيش تفهمي الاول.. لا دا انتي بتهاجمي على طول من غير ما تتعبي نفسك وتفهمي الحوار
نرمين: خلاص بقى اسفة يلا ناكل وانا اللي هأكلك بإيدي كمان
اكلنا وشربت القهوة وقضيت اليوم مع نرمين
نرمين: انت هتعمل ايه بالفيديو دا يا شهاب
انا: ولا حاجة معايا خط قديم هفتحه وابعته للمحروس دا واتساب ومعاه كلمتين حلوين اخليه يشخ على نفسه علشان يبعد عن اميرة ويعتذرلها كمان
نرمين: بس انت بتقول ان الواد دا ابوه تقيل وممكن يعمل اي حاجة
انا: طبيعي الواد مش هيدخل ابوه في الحوار لان لو حصل فهو كده بيلبس نفسه ابوه هيشوف الفيديو اللي ابنه بيتناك فيه وكمان هيخليه يتجوز اميرة اللي نام معاها
نرمين: دماغك دي مصيبة على فكرة
انا: مصيبة ايه دا حوار اي عيل صغير يحله بس دول بنات دماغهم مبتفكرش
واحنا قاعدين نتكلم لاقيت فوني بيرن وأحمد اللي بيتصل فتحت عليه
انا: ايون يا أحمد في حاجة؟
أحمد: معلش يا شهاب كنت عايزك تيجي الكافيه بدري شوية لان عندي مشوار مهم
انا: سهلة يا عم نصاية وهبقى هناك
أحمد: تمام يا شهاب تسلم
انا: حبيبي يا غالي سلام
نرمين: في حاجة في الكافيه؟
انا: لا أحمد عنده مشوار وعايزني اروح بدري شوية يدوب البس وامشي
نرمين: يعني حتى الشوية اللي بنقعدهم سوا كتير عليا
انا: مهو قدامك اهو غصب عني.. بصي تعالي على 10 كدا الكافيه اقعدي معايا
نرمين: بجد.. طيب هلبس وهكلمك قبل ما اجي
انا: بجد ايه يا بنتي.. انتي تعملي اللي عايزاه بس تبقي معرفاني علشان مقلقش عليكي
نرمين: حاضر قوم يلا البس علشان متتأخرش
قومت لبست ونزلت قابلت أحمد في الكافيه قولتله يمشي هو وانا خلاص قاعد
دخلت الكافيه قعدت على المكتب طلبت قهوة وولعت سيجارة وشوية لاقيت ترابيزة عليها كذا بنت بس بيزعقوا مع الويتر اللي موجود قومت روحت هناك
انا: خير يا فندم حصل اي
البنت1: خير ايه بس دا بهدلني ووقع العصير على البنطلون
انا: طب أنا اسف لحضرتك وثواني انادي لحد يوصلك للحمام تنضفيه
البنت1: حد. ايه وحمام ايه انت كمان انت مجنون عايزني ادخل الحمام مع شاب
انا: مجنون!! طب بلاش غلط واهدي وانا كنت هنادي لبنت من اللي شغالين معايا توصلك لا شاب ولا حاجة
البنت2: معلش يا استاذ هي بس متعصبة شوية مش قصدها تغلط
انا: لا متعصبة ولا بتاع ميشغلنيش بس محبش حد يغلط فيا ثواني والبنت تيجي
ناديت على بنت من اللي بيحضروا الطلبات جات وخدت صاحبتنا دي للحمام وهي ماشية قولتلها تستنيها لحد ما تخرج وترجعيها تاني للترابيزة لحد يخطفها ومشيت أنا رجعت للمكتب قعدت مخنوق بسبب بنت الوسخة اللي غلطت فيا دي
بعد شوية لاقيت البنت2 ومعاها البنت1 داخله عليا وبتقولي لو سمحت ممكن نتكلم معاك لو مش هنعطلك
انا: اسف يا فندم بس مش فاضي حاليا
البنت1: مش فاضي ايه انت قاعد مبتعملش حاجة اهو
انا: هو حضرتك دخلتي جوا دماغي كمان وبعدين أنا حر اعمل او لا ميخصكيش
البنت2: طب احنا اسفين للمقاطعة بس كنا جايين نعتذر من اللي حصل
انا: انك تيجي لحد عندي دي في حد ذاتها شئ كبير بس لو جاية لوحدك لكن دي تبقى معاكي اسف مش فاضي
البنت1: يعني ايه دي.. انت شايفني كوباية
انا: لا مش لدرجة كوباية.. الكوباية بتبقى ليها قيمة اوقات كتير.. بس أنا مش شايفك اصلا ولا عايز
البنت2: اسفين تاني مرة ويلا بينا يا مريم نمشي
مشيوا البنتين وانا متكيف شوية لان يعتبر فشختها بالذوق بس لسه مخدش حقي
بعد ما مشيوا دار بينهم كلام
البنت1 اسمها مريم: انتي ازاي تسيبيه يغلط كده وعمالة تتأسفي له
البنت2: علشان انتي غلطانة وهو مغلطش فيكي حتى الكلام اللي قاله ليكي دلوقت قاله باحترام ومقلش ادبه زيك
مريم: يعني كمان أنا اللي بقيت غلطانة
البنت3: ايوه يا مريم بصراحة انتي شتمتي الراجل وهو جاي يشوف حصل ايه واديكي شوفتي جابلك بنت وصلتك للحمام والبنطلون رجع زي ما كان يعني لو كنتي مسكتي لسانك شوية مكنش حصل كل دا
البنت2: خلاص يا جماعة اللي حصل بقى
لما مشيوا من عندي أنا ناديت على الويتر قولتله لما يطلبوا الشيك شيل منه حساب البنت دي (شاورتله على البنت2) قالي تمام
بعد شوية لاقيت فوني بيرن وطلع رقم نونو (الست الكبيرة) مردتش اول مرة ورنت تاني قولت ارد بقى
انا: مش قادر اقولك الفون مبسوط قد ايه وبينور بسبب انك بترني
نونو: شكلك بكاش اوي ومش سهل
انا: هههه مين انا!!! لا خالص دا حقيقي الفون مبسوط جدا وباين عليه
نونو: دا ازاي بقى هو قالك يعني؟
انا: في حاجات كده بتتفهم مش لازم تتقال.. اول ما رنيتي لاقيته نور وطلع صوت مزيكا كده.. شوفتي بقى اني مبكذبش لما قولت مبسوط وبينور
نونو: يلهووي عليك وعلى دماغك دي
انا: هههههه اخبارك ايه يا نونو لحق الكافيه يوحشك بالسرعة دي
نونو: اه الكافيه ومدير الكافيه كمان
انا: لا مش هقدر على الكلام دا
نونو: ليه يعني لسه صغنن وبترضع
انا: لا الكلام الحلو بيجيبلي حموضه ومن ناحية برضع دي فالكبار بردو بيرضعوا
نونو: انت مش سهل يا شهاب خالص
انا: على فكرة أنا اكتر حد غلبان في الدنيا
نونو: واضح اوي وباين من غير ما تتكلم
انا: امريني يا نونو بتتصلي في حاجة؟
نونو: كنت بكلمك اشوفك في الكافيه ولا لا اصل بفكر اجي دلوقت اقعد شوية
انا: تنوري طبعا بس حاليا الكافيه فيه ناس كتير وشباب مش هتعرفي تاخدي راحتك كويس انتي بتحبي الهدوء
نونو: علشان كده بتصل اشوف المكان فيه ناس كتير ولا هادي
انا: بصي خليكي على 2 كده بيبقى الجو هادي خالص وناس قليلة
نونو: خلاص هجيلك على الساعة 2
انا: قصدك تيجي الكافيه يعني… اوك تنوري في اي وقت طبعا
نونو: تمام يا شهاب سلام
نهاية الحلقة الخامسة