كافيه المتعة | الجزء الأوّل – الحلقة السابعة

انا: انتي مش قولتي مش هتطفحي حاجة ولا هو كلام عيال
دينا: لا ما أنا عرفت اللي كنت عايزاه بقى ونفسي اتفتحت
انا: يا أشرف هات شيشة لدينا خليها ترحمني من الصداع دا
قعدت دينا شربت شيشة واتكلمنا شوية وبعد كده قامت روحت بيتها وكانت الساعة بقت 6 الصبح فضلت قاعد اقفل حسابات الاوردرات اللي خرجت وكله تمام لحد ما وصل أحمد الساعة 7 كدا وقومت أنا علشان امشي ركبت عربية نرمين معرفش ايه جاب ليلى في بالي وقتها قولت اكلمها وهي كانت كاتبه رقمها على ورقه.. طلعت الورقه ورنيت عليها
انا: الو… ليلى معايا
ليلى: اه انا.. مين معايا؟
انا: أنا شهاب يا ليلى كنتي نايمة ولا ايه
ليلى: اهلا شهاب لا لسه منمتش أنا بنام متأخر شوية عن كده
انا: طب بقولك ايه انتي ساكنه فين عايز اجيلك في حوار كده
ليلى: تنور يا شهاب.. بص هبعتلك العنوان على الوتساب لما تقرب منه رن عليا
انا: تمام اتفقنا
بعتتلي عنوان شقتها على الوتساب وروحت هناك وصلت تحت العمارة ورنيت عليها
انا: ايون يا ليلى أنا تحت العمارة اهو
ليلى: طب بص هتلاقيني واقفة في البلكونة ادخل العمارة واطلع الدور التالت
دخلت العمارة وطلعت الدور التالت لاقيت باب الشقة مفتوح وليلى واقفة مستنيه دخلت الشقة وقفلنا الباب
ليلى: اتفضل يا شهاب منور الشقة
انا: تسلمي منورة بيكي.. ساكنه بعيد اوي كده ليه.. ليه مش قاعدة قريب شوية تعبتيني ومشوار رخم ههههه
ليلى: يا عم هو أنا معايا فلوس لشقة من اللي عندكو دي أنا على قدي
انا: يا ستي بكره يبقى عندك شقة احسن مننا كمان وبعدين الشقة دي جميلة بردو
ليلى: تشرب ايه بقى
انا: ولا ايه حاجة أنا طول الليل بشرب في قهوة وسجاير وبجد مليش نفس
ليلى: يبقى نفطر سوا بقى
انا: هو أنا ضيف يا بنتي.. عموما لا فطار ولا مشاريب أنا جايلك في حوار كدا اقعدي
ليلى: خير يا شهاب أنا سمعاك حوار اي
انا: أنا جايلك على اللي طلبتيه هعمله ليكي
ليلى: ايه دا بجد ولا بتهزر
انا: يعني هكون جاي لحد هنا علشان اهزر
ليلى: مش قصدي بس متفاجأة الصراحة
انا: أنا قولت اخليها مفاجأة علشان تبقى حلوة
ليلى: احلى مفاجأة بجد طب استنى ادخل الحمام هاخد شاور واجيلك
انا: قبل اي حاجة ليا سؤال وياريت تجاوبي بصراحة لان لو حسيت انك بتكذبي يبقى لا في مفاجأة ولا حاجة
ليلى: تمام وانا مبحبش الكذب
انا: حلو اوي… انتي لي طلبتي الطلب دا بالذات يا ليلى مع ان كان ممكن تطلبي فلوس أو اي حاجة تانية
ليلى: طيب أنا هقولك كل حاجة بس توعدني ان دينا متعرفش حاجة
انا: طالما الموضوع له علاقة ب دينا يبقى هقولها بس مش دلوقت وكمان لما اقولها مش هخليها تزعل منك يعني انتي في امان دا اللي اقدر اوعدك به
ليلى: تمام اهم حاجة هي متزعلش مني
انا: من الناحية دي اطمني خالص
ليلى: (بص هو الموضوع بدأ في يوم كنت أنا ودينا نايمين مع بعض بنتساحق وأنا عندي زوبر صناعي بلبسه علشان انيك به دينا كأني شاب يعني علشان نمتع بعض وهي بردو بتلبسه تنيكني به…. في اليوم دا وسط ما أنا بنيكها لاقيتها بتقول كمان يا شهاب اكتر يا شهاب دخل زوبرك كله افشخني يا شهاب فأنا مشيت معاها على المود دا وفضلت ارد عليها كأني فعلا شهاب مكنتش عايزة افصلها من متعتها لاني فعلا بحبها جدا المهم كملت معاها كأني شهاب وفضلت انيك فيها مدة طويلة اليوم دا دينا نزلت كمية عسل عمرها ما نزلتها واترعشت بطريقة خلتني اتخضيت منها ودا بسبب متعتها سيبتها لحد ما هديت خالص وبقت فايقة وسألتها
ليلى: مين شهاب دا اللي هتموتي عليه ومتخيلاه نايم فوقك ومخليكي تنزلي كمية العسل والرعشة دي
دينا: شهاب مين.. انتي عرفتي الاسم دا منين يا ليلى..
ليلى: انتي مسطولة؟؟ طول ما أنا بنيكك وانتي عمالة تقولي كمان يا شهاب افشخني يا شهاب.. انتي مش حاسة؟
دينا: محستش بحاجة خالص حصل بجد؟
ليلى: هو أنا هعرف الاسم منين يا بنتي ما انتي اللي عمالة تقوليه.. احكيلي مين دا
دينا: هحكيلك بس الكلام سر بينا….. شهاب دا مدير الكافيه اللي بنقعد فيه حتة شاب قمر يا ليلى ورايق في نفسه وتقيل بشكل يخليكي تجيبي شهوتك وانتي بتتكلمي معاه بس.. بقالي فترة جامدة بحاول معاه بس تقيل اوي ومش مديلي وش في الحوار دا لدرجة إني بقيت بحلم بيه وبتمنى بس يلمسني
ليلى: للدرجة دي يا دينا عمري ما شوفتك هتموتي على حد بالطريقة دي.. دا انتي الشباب مرمية قدامك ومش معبراهم
دينا: دا مش زي ايه حد يا ليلى أنا في حياتي كلها مشوفتش شاب كده اسلوب وشكل وجسم ومثقف فيه صفات كتير حلوة وفوق كل دا مش مدلوق..
ليلى: شوقتيني اشوفه جدا
دينا: هتقطعي عليا ولا ايه يا ليلى
ليلى: اقطع ايه بقولك اشوفه مش اتناك منه.. انتي عارفة مش ايه حد يعجبني
دينا: لو شوفتيه واتكلمتي معاه هيعجبك
ليلى: ما اظنش بس وقتها هنعرف بقى
خلصنا كلام اليوم دا وانا عايزة اعرف واشوف مين شهاب دا خصوصا ان دينا مبيعجبهاش ايه حد زيي بالضبط ودا خلاني أبقى عايزة اشوفك بأي طريقة بم ان دينا هتموت عليك كده وبتتمناك يبقى انت حد بريفكت جدا وتدخل الدماغ على طول
عدى كذا يوم على علاقتي أنا ودينا ولاقيتها في يوم بتكلمني بتقولي عايزاكي في موضوع محدش غيرك هيحله بس نتفق الاول على حاجة كده.. قولتلها تعالي الشقة نتكلم براحتنا.. جات دينا الشقة يومها
ليلى: موضوع ايه دا اللي عايزاني فيه
دينا: في واحدة صاحبتي معاها مشكلة (تقصد اميرة) وشهاب عارف بالمشكلة دي وطلب مني اني اشوفله واحدة تكون تعرف توقع شاب وشكله كدا هيخليها تصوره او حاجة زي كدة فأنا قولتله ان عندي صاحبتي اللي تقدر تعمل كدا وقولتله عليكي انتي
ليلى: عليا انا.. طب ليه
دينا: علشان انتي عندك قدرة تتحكمي في اي شاب وتجيبيه تحتك وتبقي مسيطرة
ليلى: كدا المفروض اني اقابل شهاب وهيفهمني اعمل ايه بالضبط.. صح
دينا: بالضبط كدا… بس في حاجة تانية عايزاكي فيها
ليلى: اللي هي ايه دي
دينا: طبيعي شهاب هيقولك المطلوب منك.. فانتي تقوليلة انك هتستفادي ايه من الحوار دا
ليلى: عايزاني اطلب فلوس يعني؟
دينا: فلوس ايه يا غبية انتي… لا انتي تطلبي انك تنامي معاه
ليلى: نعم يختي… وانا اطلب كدا ليه بقى
دينا: على اليوم اللي ييجي ينام معاكي فيه هكون مستنياكي هنا واسيبكوا لحد ما تسخنوا وادخل عليكو وأبقى معاكو
ليلى: نفترض انه حتى وافق.. ممكن مينامش معايا هنا في الشقة
دينا: لا مهو انتي تعملي اي حاجة علشان ييجي هو هنا الشقة
ليلى: بصي الموضوع مش عاجبني بصراحة اني اطلب من حد ينام معايا
دينا: عارفة انك هتقولي كدا.. بس أنا عندي حل كويس جدا… اليوم اللي هتقابلي شهاب فيه هبقى معاكو اكيد وهيقولك المطلوب منك ووقتها لما تقليله هتستفادي اي.. هيسيبلك حرية الاختيار تطلبي اللي عاوزاه فالمفروض تطلبي انه ينام معاكي…. هيبقى معاكي وقت اليوم دا تشوفيه لو عجبك وحسيتي انك عايزة فعلا ينام معاكي اطلبي لكن لو معجبكيش وحسيتي انه عادي بالنسبة ليكي ومش مشدودة يبقى متطلبيش واطلبي اي حاجة انتي عايزاها وقتها ومش هزعل منك
ليلى: دا حل كويس وانا موافقة
دينا: حلو اوي بس لو حصل يبقى لازم تنامي معاه هنا وتعرفيني قبلها هيكون امتى علشان أبقى قبلكو هنا مستنياكو لاني بصراحة نفسي فيه اووي
ليلى: خلاص يا ستي قولت حاضر
وجيت يومها قابلتك في الكافيه وفعلا عجبتني فشخ لدرجة اني كنت قاعدة مش على بعضي وطلعت دينا عندها حق انها تبقى هتموت عليك لانك فعلا فيك مميزات كتير واهمهم انك مش مدلوق على اي بنت مهما كانت حلوة او جسمها حلو واللي انت عملته لما سيبتنا ومشيت واحنا قاعدين اثبتلي انك ميفرقش معاك اي بنت ودا خلاني اتشديت اكتر وبقيت هموت وانام معاك حتى لو مش هيحصل بينا سكس المهم أبقى وصلت لحاجة غيري هيموت ويوصلها وبيخطط ليها)
انا: اممممم طب افترضنا اني كنت وافقت وجيت هنا معاكي ولاقيت دينا داخله معانا وسيبتكم ومشيت وقتها
ليلى: بصراحة مش عارفة يا شهاب ومعنديش رد لسؤالك دا
انا: عموما أنا هعتبر مسمعتش حاجة حاليا بس هييجي وقت واشوف دينا عملت كدا ليه بس متقلقيش انتي في امان ومفيش ايه زعل هيبقى بينك وبين دينا
ليلى: يا شهاب دينا عملت كدا على نفسها فيك ومبقاش عندها اي حل معاك غير كدا
انا: يا ليلى دينا حلوة وكل حاجة بس أنا مش باجي بالطريقة دي خالص
ليلى: بص البنت لما يعجبها حد بتفضل تحاول بكل الطرق لحد ما توصل له بتبقى مستعده تخسر نفسها على بس تبقى معاه
انا: وانتي كنتي مستعده تخسري نفسك؟
ليلى: أنا فعلا حطيت نفسي في وضع خطر لما وافقت اعمل اللي قولتلي عليه على بس اطلب منك تبقى معايا.. أنا عارفة ان الواد اللي صورته دا ابوه تقيل ويقدر يعمل اي حاجة فيا بس وافقت علشان بس أبقى معاك لو حتى لليلة واحدة
انا: أنا سمعت ان كان في واحدة عايزة تقوم تاخد دش او حاجة زي كده هههه
ليلى: مهو انت اللي عطلتني هههه
انا: طب يلا قومي الساعة بقت 7 ونص وانا عايز اروح انام شوية علشان دوام الكافيه بالليل
قامت ليلى تاخد دش وانا دخلت اوضة لاقيت فيها حمام دخلت خدت دش سريع وخرجت بالبوكسر بس وشوية لاقيت ليلى خارجة لابسه قميص نوم احمر قصير تحت كسها بحاجات بسيطة والاندر بتاعها لونه اسود ومش لابسه برا وجاية ناحيتي
انا: اوووف ايه الحلاوة دي يا ليلى شكلك في الاحمر والاسود تحفة جدا
ليلى: بجد ولا بتجاملني
انا: (قومت وقفت قربت منها ومسكتها من وسطها) أنا مبعرفش اجامل على فكرة بس انتي فعلا قمر وبطل جدا
قربت من رقبتها بقيت ببوسها بحنيه جدا وبنفخ في ودنها هوا سخن مخليها مغمضة عيونها وواقفة مش قادرة وبقيت ابوس في رقبتها بشويش واعضها بالراحة في رقبتها وامسك حلمة ودنها بسناني اضغط عليها بالراحة خالص وليلى نفسها بقى عالي وبتتأوووه بصوت ضعيف خالص وايدي عمالة تتحرك على وسطها شوية وبزازها شوية فووق القميص لحد ما حسيت انها خلاص مش قادرة تقف مسكتها من وسطها رفعتها وشيلتها وروحنا على السرير ونزلتها على ضهرها وبقيت نايم فوقها طلعت على شفايفها بقيت ببوسها بحنيه جدا من شفتها اللي تحت وايدي ماشية على رقبتها والايد التانية على بزازها بدعكهم فوق القميص وهي تتأوووه اكتر وصوتها بدا يطلع شوية بشوية وبقيت امص. شفايفها جامد واضغط اكتر على بزازها بإيدي واشد في حلمتها بالراحة وليلى اهاتها تزيد وتتأووه
نزلت تحت عند كسها رفعت القميص بتاعها ونزلت ببوقي على الاندر بمشي بلساني فوق الاندر على شفرات كسها شوية واشد الاندر بسناني واسيبه يلسع في لحمها شوية وليلى بتتلوى تحتي زي التعبان فضلت على الحال شوية كويسين لحد ما قالتلي شهاب قلعني القميص والاندر بليز رفعتلها القميص وقلعتهولها خالص والاندر نزلته ليها بقت ملط قدامي طلعت فوق جسمها تاني بقى زوبري فوق كسها وانا لسه بالبوكسر ونازل ببوقي على بزازها امص وارضعهم بكل قوتي من جمالهم بزاز واقفة وحلمتهم وقفت اكتر بقوا تحفة بقيت اخد الحلمة في بوقي امصها جامد واشدها بشفايفي وبحرك وسطي بزوبري على شفرات كسها بسرعة وبحك جامد وليلى تتأوه اكتر اكتر لاقيتها مسكت راسي ضمته على بزازها اوي كانت بتخنقني بيهم قومت منزل ايدي على كسها ومدخل صوباعين مرة واحدة في كسها ابعبصها جامد وبسرعة جدا على تسيب راسي وفضلت ابعبص في كسها وخدت زنبورها بين صوابعي بشده وانا ببعبصها جامد فضلت شوية كده لحد ما لاقيتها بتصرخ وبتترعش وعسلها بينزل على ايدي كتير جدا سيبتها شوية تاخد نفسها كانت شالت ايديها من على راسي
قعدت على كرسي جمب السرير ولعت سيجارة لحد ما تفوق هي شوية وانا بشرب السيجارة لاقيتها قامت ونزلت على ركبها بتدعك زوبري فوق البوكسر وبقت تلحس في زوبري فوق البوكسر وبعد شوية قلعتهولي ومسكت زوبري تحسس عليه بايدها وتمشي لسانها عليه وعلى عروقه وخدته في بوقها وكانت محترفة مص بنت اللذين ولعتني بجد وفضلت تمص وتلحس في زوبري ونزلت على بيوضي مصتهم وخدتهم جوا بوقها مصتهم جامد حسيت اني خلاص قربت قومت وقفت وطفيت السيجارة ومسكتها نيمتها على السرير على ضهرها ودعكت كسها شوية بإيدي وبعبصته شوية ومسكت زوبري حطيته على كسها من برة بقيت اضرب كسها بزوبري واحركه على شفراته بسرعة وليلى تصوت وتقولي دخله بقى يا شهاب بليز مش قادرة بجد هموت من الهيجان وانا لسه بضرب كسها شوية واحك زوبري فيه شوية خليتها تستوي على الاخر وقومت مدخل راس زوبري في كسها بشويش وخرجتها تاني وادخلها واخرجها وليلى خلاص بتمووت لحد ما دخلت الراس في كسها ولسه هخرجها لاقيتها لفت رجليها على ضهري وشدتني عليها بسرعة زوبري اترزع في كسها مرة واحدة خلاها تصوووت جامد وتقفش في دراعي بإيديها ورجليها حوالين وسطي ملفوفه وبقيت بتحرك عليها بزوق زوبري جوا وبره بشويش وبقيت اسرع شوية بشوية واشتغلت في كسها بكل قوتي ارزع وانيكها جامد جامد وهي اهاتها تعلي اكتر وتمسك فيها اجمد وانا ارزع ارزع جامد وبسرعة بكل قوة عندي وايدي على كسها من برة وبقيت ادخل صوباعي في كسها مع زوبري وحسيت انها خلاص بترووح بقيت اهدي شوية وبدعك في كسها بإيدي وبقيت مركز على زنبورها الواقف بدعكه بسرعة وانا بنيك كسها بالراحة لحد ما كسها بقى ماسك على زوبري وضيق عليه وبتقولي هجيب يا شهاب هجيب قومت مخرج زوبري من كسها ودعكت كسها جامد وزنبورها اسرع اسرع لحد ما نطرت عسلها في وشي اتغرقت حرفيآ من الكمية الكبيرة لتاني مرة مسيبتلهاش فرصة قومت قالبها وضع دوجي ومدخل زوبري من ورا في كسها وشغال بعبصة في طيزها بصباعي وبعدين بقوا صوباعين وانا بنيك في كسها واوسع خرم طيزها اللي كان واسع اصلا خرجت زوبري من كسها لطيزها على طول وبقيت بنيك طيزها ومنزل صوباعي الصغير بضافره بمشيه على المسافه اللي بين خرم طيزها وكسها منطقة حساسه نييك تموت اي ست وتخليها في قمة الهيجان انيك كسها واخربش المسافه اللي بين خرم طيزها وكسها وضافري يطلع لكسها يخربش شفراتها واستمريت كده لفترة لحد ما حسيت اني خلاص هجيب لبني
انا: عايزة اللبن فين يا ليلى
ليلى: في كسي أنا واخده منع حمل
خرجت زوبري من طيزها رزعته في كسها وبقيت بنيك بسرعة شديدة وجامد اكتر وضافري بتخربش في زنبورها وشفرات كسها لحد ما خلاص كسها ضاق تاني على زوبري ورميت اول دفعة لبن من زوبري في كسها لاقيتها بتصوت وتنزل عسلها لتالت مرة مع لبني وتوحوح من سخونة لبني فيها نزلت كل لبني في كسها وهي خلصت تنزيل عسلها واترميت فوقها على السرير وهي خلصانة وانا كان نفسي سريع
شوية وهدينا خالص وزوبري خرج من كسها بعد ما نام ولاقيت اللبن بينزل من كسها سايل على فخادها فوقنا احنا الاتنين
ليلى: انت بجد مفتري يا شهاب
انا: انتي اللي جسمك بطل وتعبني
ليلى: مين دا اللي تعب دا انت موتني خلتني انزل 3 مرات ورا بعض بدون ما ارتاح خالص تعبتني بجد
انا: المهم تكوني اتمتعتي وانبسطتي
ليلى: جدا جدا اول مرة اتمتع مع راجل كده الاول كنت أنا امتع ايه شاب وهو يرميهم ويقوم ومش مهم انا
انا: اديني بعوضك اهو ايه خدمة يا لولا
ليلى: هفضل فاكرة النيكة دي طول عمري
انا: يدوب اقوم اخد دش علشان اروح الشقة الحق انام شوية لاني حسيت اني تعبت فعلا مش عارف ليه يمكن على بقالي كتير مبعملش فأثرت عليا المرة دي
ليلى: طب ما تخليك نايم هنا وروح الشغل من هنا على طول
انا: لا مينفعش علشان لو دينا جاتلك ولا حاجة وبلاش تقوليلها دلوقت اني جيتلك ولا حصل بينا حاجة
ليلى: حاضر وشكرا بجد متعتني جدا
قومت دخلت الحمام خدت دش بسرعة علشان افوق وخرجت لبست هدومي وسلمت على ليلى ونزلت ركبت العربية ودايما بيبقى معايا زجاجة من البرفيوم بتاعي صغيرة كدا بسيبها معايا لاي موقف حطيت منها على هدومي وشعري علشان اداري على اي ريحة سواء الشامبو مكان الدش او تكون ريحة ليلى في هدومي او جسمي وروحت الشقة عند نرمين كانت الساعة بقت 9 دخلت لاقيت نرمين لسه نايمة محبتش اصحيها غيرت هدومي ودخلت على السرير جمبها حضنتها من ضهرها لاقيتها صحيت
نرمين: شهاب انت جيت امتى
انا: لسه واصل حالا ودخلت جنبك
نرمين: طب استنى احضر فطار علشان تلاقيك جعان انت مكلتش من امبارح
انا: أنا جعان نوم يا نرمين مش عايز اكل خليكي بس جنبي كده انام في حضنك
نرمين: يا شهاب انت بتشرب قهوة وسجاير كتير ولازم تاكل حاجة
انا: اسمعي بس الكلام وخليكي في حضني شوية علشان انام مش جعان بجد
نرمين: حاضر يا شهاب تعال في حضني
لفت نرمين ليا ونمت في حضنها وهي عمالة تلعب في شعري وتحسس على دقني محسيتش بأي حاجة خالص وروحت في النوم بسرعة جدا… فضلت نايم لحد ما لاقيت نرمين بتصحيني الساعة 6
نرمين: شهاب شهاب قوم الساعة بقت 6
انا: بتقولي كام؟
نرمين: 6 يا شهاب من بدري مش عايزة اصحيك لانك شكلك كنت تعبان اوي
انا: فعلا كنت حاسس جسمي متكسر
نرمين: طب قوم يلا بلاش كسل خدلك دش على ما احضر السفرة علشان نتغدى
انا: 5 دقايق وتلاقيني وراك يا قمر
قومت دخلت الحمام غسلت وشي وظبطت نفسي ولبست هدوم خروج علشان اتغدى واقعد معاها شوية وأبقى جاهز انزل على الكافيه على طول
نرمين: انت لابس من دلوقت لي
انا: عادي علشان اتغدى ونقعد سوا شوية وأبقى جاهز انزل على طول
قعدنا اكلنا سوا وكان الاكل طعمه جميل فعلا او أنا اللي كنت جعان فشخ هههه
انا: تسلم ايدك يا قمر الاكل طعمه جامد
نرمين: بالهنا والشفا يا قلبي
انا: خلاص كدا بعد كلمة قلبي دي مش عايز قهوة أنا كده حليت وكله تمام هه
نرمين: بكاش اوي يا شهاب وبتكسفني
انا: انتي لسه بتنكسفي مني يا نرمين عيب عليك بجد دا أنا من اسبوع بس كنت بعمل فيك حاجات قلة ادب بس ايه انت بطل فتاك حرام اسيبك كده هههه
نرمين: شهاب انت سافل بس بقى بتكسف بجد طب مش عاملة ليك قهوة
انا: طب خلاص خلاص يا قموصه هههه
نرمين: خلاص هعملك قهوة بس اسكت
انا: يا بنتي قولت مليون مرة حرام يبقى قدامي انسانة جميلة زيك واقعد ساكت.
عملت نرمين القهوة وشربتها وفضلنا نتكلم شوية حلوين كانت الساعة بقى 8
انا: الساعة بقت 8 يا حب يدوب انزل على الكافيه علشان أحمد يمشي
نرمين: ماشي يا حبيبي وأبقى طمني لما توصل متنساش
انا: تحبي تخرجي النهارده في أي مكان أبقى اخلع من الكافيه شوية نخرج سوا
نرمين: لا أنا عايزة يوم كامل تبقى معايا فيه علشان نبقى براحتنا
انا: خلاص شوفي تحبي تخرجي امتى وقوليلي اخد اجازة
نرمين: النهارده الاحد خلينا نخرج يوم الخميس تبقى اجازة وبراحتنا
انا: خلاص هشوف كدا لو ينفع الخميس هنخرج لكن لو منفعش علشان الكافيه بيبقى زحمة في نهاية الاسبوع يبقى نخليها الجمعة او السبت بيبقى فاضي
نرمين: بس أنا عايزة الخميس يا شهاب
انا: قولتلك هشوف لسه ولو منفعش هيبقى غصب عني يا نرمين
نرمين: خلاص شوف بس حاول اكتر يبقى الخميس بليز
انا: تمام يا مزه همشي أنا بقى
نرمين: اوكي يا حبيبي
نزلت ركبت عربية نرمين (بقيت أنا اللي بتحرك بالعربية بتاعتها وهي لو عايزة حاجة بتكلمني اجيبها ليها) وصلت الكافيه لاقيت أحمد لسه موجود كان العمال اللي شغالين في المكان الجديد بتاع الكابلز لسه مخلصين شغل وهيمشوا
انا: ابو حميد ايه اخبارك؟
أحمد: ازيك يا شهاب عامل اي.. أنا تمام
انا: تمام يا ريس.. العمال خلصوا ولا ايه
أحمد: خلصوا ايه يا عم دا لسه اول يوم شغل ليهم ما أنا قايلك كان عندهم حالة وفاه ومريحين من الشغل بسببها
انا: لسه قدامهم كتير يعني
أحمد: اسبوعين من دلوقت وكله يخلص
انا: طب بقولك تعالي معايا كده المكتب على تراجع الحسابات بتاعة شيفت الليل
أحمد: اراجع ايه يا عم شهاب هو أنا لو مش مأمنك على الكافيه كنت هسيبك تمسك شيفت لوحدك؟
انا: بقولك ايه يا أحمد الشغل حاجة والمعرفة بينا حاجة تانية ولازم تراجع
المهم فضلت وراه لحد ما راجع كل الحسابات وطلع في 6000 جنيه زيادة
أحمد: ايه دا يا عم دا في فلوس زيادة
انا: هتلاقي الرجالة بتحط. البقشيش اللي بيجيلهم مع الفلوس كلها مبياخدهوش
أحمد: بصراحة شيفت الليل دا كله برنس معاك شوية رجالة مفيش فيهم غلطة وعندهم حتة الأمانة دي عالية جدا
انا: الناس دي بتاكل عيش يا أحمد وبتحافظ على الفلوس طالما انت مظبطهم
أحمد: طب بص في 6000 جنية زيادة تاخدهم انت بقى وتوزعهم عليكم
انا: علينا اللي هما مين بالضبط؟
أحمد: انت والشيفت كله اقصد
انا: لا يا رايق الفلوس دي بقشيش ليهم هما مش ليا انا… الفلوس دي هتتقسم على ال 6 اللي شغالين أنا مش واخد فلوس
أحمد: هما 6 اللي شغالين في شيفت الليل
انا: ايون…..3 بنات في البوفيه وتحضير الطلبات…2 ويتر بينزلوا الطلبات…1 بتاع الشيش
أحمد: تصدق صح أنا اصلا نسيت هما كم واحد.. بص اتصرف انت
انا: خلاص سيبها عليا وكله هيبقى تمام
أحمد: بس المفروض انت يبقى ليك في الفلوس دي يا شهاب انت بردو المسئول عنهم وانت المدير
انا: يا عم أحمد أنا مش عايز حاجة
أحمد: خلاص براحتك.. همشي أنا بقى
انا: تمام يا غالي.. سلام
ناديت على أشرف الويتر
انا: بقولك ايه يا أشرف.. لما بتبعت الشيك لأي ترابيزة على الحساب.. في ناس بتبقى سايبة بقىشش ليك او لغيرك؟
أشرف: ايون يا هندسة مثلا لو الشيك ب 150 في ناس بتسيب 200 وتقول الباقي بقشيش وكده
انا: طب يا أشرف لما دا بيحصل انت ليه مبتاخدش البقشيش دا وتوزعوه عليكم كلكم ليه بتسيبه في فلوس الكافيه
أشرف: بصراحة يا هندسة احنا كلنا اتكلمنا في النقطة دي والكل قال مش مهم ناخد بقشيش طالما انت اتكلمت لينا في زيادة المرتبات وحصل زيادة حلوة لينا فسبنا البقشيش دا مع فلوس الكافيه عادي
انا: بص يا أشرف المرتب حاجة والبقشيش دا حاجة تانية.. دا يعتبر زي تقدير من الزبون ليك علشان انت بتعامله كويس ومريحه يعني مينفعش تحط البقشيش مع فلوس الكافيه لان دا حقك انت والرجالة اللي شغالة دي
أشرف: مش هتفرق يا هندسة يكفي ان انت بتتعامل معانا كويس جدا وبتعمل لنا كل اللي احنا عايزينه وكمان بتفكر في مرتباتنا ورفعتها لينا
انا: عموما عايزك لما تلاقي الجو هادي كدا تتجمعوا كلكم عند البوفيه هتكلم معاكو 5 دقايق مش اكتر وبلغ الناس بكده
أشرف: تمام يا هندسة هبلغهم ونتجمع هناك وهقولك على طول
انا: تمام يا أشرف
مشي أشرف يكمل شغله وانا قعدت قفلت الحسابات القديمة كلها وفتحت حساب للشهر الجديد لوحده شوية الشغل خدوا حوالي ساعة وشوية كانت الساعة بقت 9 ونص كدا طلبت قهوة من أشرف وولعت سيجارة وشوية كمان لاقيت دينا داخله الكافيه ومعاها اميرة وبتشاورلي قومت روحتلهم الترابيزة بتاعتهم قعدت معاهم
انا: اهلا اهلا اميرة هانم منور الكافيه
اميرة: بصراحة يا شهاب مش عارفة اشكرك على ايه ولا ايه
انا: هتشكريني ليه يعني كل دا على بقولك منورة الكافيه.. خلاص مش منورة ههههه
اميرة: انت فاهم قصدي كويس وعارف انت عملت ايه معايا بالرغم ان العلاقة بينا مكنتش قوية اوي تخليك تعمل دا كله
انا: مش لازم تكون العلاقة بينا قوية علشان انقذ حد من مشكلة… أنا عملت كدا علشان محبش اشوف حد محتاج مساعدة وأبقى قادر اني اساعده واسيبه واقف اتفرج عليه وكمان عملت كدا علشان خاطر صاحبتك دينا كانت زعلانة والدنيا سودا في وشها وكان لازم اعمل اي حاجة علشان اخليها تضحك زي الاول وكمان علشان انتي متعمليش حاجة في نفسك بسبب واحد زبالة… على فكرة يا اميرة البت دينا بتحبك بجد وبتخاف عليكي هي صاحبة الفكرة وكل اللي حصل دا.. اوعي تخسريها في يوم
اميرة: عمري ما اخسرها دي هي سبب اني ارجع تاني اضحك واخرج زي الاول
انا: طب هسيبكم أنا شوية مع بعض
طبعا دينا قاعدة مصدومة من اللي بقوله لأني خليتها هي صاحبة كل الفضل دا وان هي سبب ان اميرة ترجع تخرج وتعدي من المشكلة بس كان لازم اعمل كدا علشان اميرة ودينا يحبوا بعض اكتر وصداقتهم تزيد اكتر وكدا كدا أنا مش فارق معايا اظهر ان أنا اللي عملت كدا او لا بس هيفرق مع دينا لانهم صحاب ولازم يخافوا على بعض ويبقوا مع بعض في كل حاجة.
سيبتهم وكملت قاعدة مع نفسي شوية جالي أشرف قالي انهم. متجمعين عند البوفيه قولتله جاي حالا
انا: ازيك يا شباب اخباركم اي
كلهم: تمام يا هندسة
انا: علشان بس الوقت.. حابب بس الفت انتباهكوا ان البقشيش دا حاجة تخصكم انتو متخصش الكافيه وياريت اي بقشيش تاني ييجي يتقسم عليكو بينكو وبين بعض ولو عايزين تجمعوا بقشيش الشهر كله وتبقوا تقسموه انتو بينكم أنا معنديش مشكلة وهسيبلكم مفتاح درج من المكتب تسيبوا الفلوس فيه يعني شوفوا الطريقة اللي تعجبكم وبراحتكم انتو، واللي بطلبه منكم ان البقشيش دا ميدخلش في فلوس الكافيه والكلام ليك انت مخصوص يا أشرف لان انت اللي بتخرج الشيك للزباين بلاش تقولي اصلنا اتفقنا اننا مناخدوش بسبب زيادة المرتب والكلام دا… دا حقكم ولازم تاخدوه ودي حاجة ملهاش علاقة بالمرتب خالص دي تقدير من الزبون… اتمنى تفهموا كلامي وتبقوا عارفين انكم بالنسبة ليا مش عمال لا احنا كلنا اخوات في بعض ولازم اخد بالي من اخواتي … دول 6000 جنيه زيادة على فلوس الكافيه يعني دول البقشيش اللي كنتو بتسيبوه في الفلوس وزعوهم على نفسكم وشوفوا الطريقة اللي عايزين توزعوا بيها البقشيش بعد كدا، وعرفوني لو هتحتاجوا درج من المكتب عرفوني علشان اسيب مفتاح له. تمام يا بشوات ولو حد عنده اي سؤال يتفضل
عاملة بوفيه1: عندي سؤال يا هندسة بس شخصي شوية
عاملة بوفيه2: بطلي هيافه مش وقته
انا: سيبيها تسأل.. اسألي
عاملة بوفيه1: هو انت خريج هندسة فعلا ولا استاذ أحمد بيناديلك كدا بالحب
انا: انتي هايفه فعلا ههههههه
كلهم: ههههههههههه
انا: عموما أنا خريج هندسة ايون وكنت شغال في شركة على قدها ومرتبها كان مبيكفيش سجايري اصلا فسيبتها وكلمت ابن اخت أحمد كان دفعتي في الكلية وهو اللي عرفني على أحمد وجيت هنا والصراحة حبيت الشغل هنا اكتر من مجال دراستي
المهم حد. عنده ايه سؤال تاني غير الهايفه دي هههههه
أشرف: ربنا يخليك يا هندسة يكفينا بس انك تكون مبسوط من شغلنا
انا: كلكم زي الفل وع دماغي وانا حابب الطقم دا كله وأحمد كان طلب مني انه ياخد الطقم دا كله معاه في شيفت النهار بس أنا اللي رفضت لكن لو انتو عايزين تشتغلوا بالنهار مفيش مشكلة أنا هكلم أحمد وينزل الطقم التاني معايا
كلهم: لا لا احنا عايزين نفضل معاك يا هندسة احنا حابين شغلنا وانت معانا
انا: يبقى ياريت نكون اتفقنا في نقطة البقشيش دي كل واحد ياخد حقه
كلهم: اتفقنا تمام
أشرف: المفروض يا هندسة يكون ليك نصيب في الفلوس دي بردو
انا: لا مش مفروض دي فلوسكم انتو بس انتو اللي بتتعبوا وبتعاملوا الناس كويس والناس بتحاول ترد جزء من اسلوبكم الحلو وشياكة الطلب اللي نازلهم
يلا يا بشوات كل واحد بقى يشوف هيعمل ايه ولو ايه حد منكم محتاج حاجة يطلبها مني فورا ميترددش
كلهم: تمام يا هندسة
انا: اتفضلوا.

نهاية الحلقة السابعة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: ممنوع النسخ