يلا يا بشوات كل واحد بقى يشوف هيعمل ايه ولو ايه حد منكم محتاج حاجة يطلبها مني فورا ميترددش
كلهم: تمام يا هندسة
انا: اتفضلوا.
خلصت مع الشباب اللي شغالة معايا وروحت لدينا واميرة ترابيزتهم قولت اقعد معاهم شوية نرغي في اي حاجة
انا: منورين يا بشوات وخصوصا اميرة
دينا: أنا مش منورة يعني
انا: لا انتي كل يوم هنا في عادي
اميرة: انتو لسه ناقر ونقير في بعض
انا: لو مرخمتش عليها اتعب
اميرة: بردو مقولتليش لي ساعدتني
انا: هو مش الحوار خلص خلاص… ياريت ننساه بقى ونفكر في اللي جاي وناخد بالنا شوية من العالم الوسخة اللي حوالينا ومش ايه حد نسيب له نفسنا بسهولة
اميرة: غلطة ومش هتتكرر خلاص
انا: اتمنى دا فعلا.. خليكي زي صاحبتك كدا شبح في نفسها محدش بيقف قدامها
دينا: اه شبح ليك شوق لحاجة يسطى
انا: وربي اقوم اسفلت وشك في الارض… شبح على ايه حد يا بنت الا انا
دينا: مهو أنا الصراحة بتشبحن على الكل الا انت باجي قدامك وببقى بطه بلدي
اميرة: تعجبني يا شهاب اديها على طول ناس تخاف من العين الحمرا
انا: بس أنا عيني مش حمرا يا ميرو ههه
اميرة: ايوه صح عينك خضرة هههههه
دينا: ما تسلفني عيونك دي يسطى شوية
انا: لا دي استعمال شخص واحد بس
اميرة: المهم يا شهاب أنا عزماك على عيد ميلادي يوم الاحد اللي جاي
انا: كل سنة وانتي طيبة يا ميرو وعقبال سنين كتير انتي والزفتة دي
دينا: لا أنا لسه صغيرة عيد ميلادي كمان شهرين هي خلاص بقت عجوزة
انا: كده كم سنة يا اميرة
اميرة: 26 سنة خلاص عجزنا
انا: 26 وعجزتوا.. امال أنا اللي 29 دا أبقى ايه موتت وبتحاسب دلوقت
دينا: المهم يوم عيد الميلاد تجيب معاك نرمين عايزة اشوفها وياريت تكلمها تيجي تقعد معانا شوية
انا: نرمين مين اللي تيجي دلوقت دي تلاقيها نايمة من بدري
اميرة: مين نرمين اللي بتتكلموا عليها دي
دينا: نرمين دي المزة بتاعته بس ذوقه عالي فشخ يا بخته بيها
انا: قولتلك اتنيلي دي مش ليز ومتحلميش تلمسيها هفشخك وقتها
دينا: يا عم هو أنا لمستها
انا: متعرفيش تلمسيها على فكرة
اميرة: بس بقى يا ابني انت وهي
انا: بس بقى يا دينا علشان اميرة عندها صداع وحرقان في المزلقان
اميرة: ايون فعلا عندي حرقان جامد ربنا ياخده اللي كان السبب
انا: على فكرة انتو شلة دماغها وسخة ههه
اميرة: ما انت مش حاسس بحاجة
انا: أنا مبحسش اصلا يا بنتي.. يلا اسيبكوا بقى تشوفوا حل للحرقان سوا
كانت الساعة وصلت ل 11 والجو نوعا ما هادي شوية ودينا جات قالتلي انهم ماشيين هيروحوا عند اميرة البيت يقعدوا شوية لانهم زهقانين من القعدة
دينا: شهاب احنا هنمشي لاننا زهقنا من القعدة كدا لوحدنا هنروح عند اميرة احسن نتفرج على فيلم او اي حاجة
انا: تمام اللي يريحكوا وابقوا سلمولي على نهى وشروق لو كلمتوهم
دينا: تمام.. سلام
حسيت بملل قولت اخرج اقف قدام الكافيه شوية في الهوا خرجت برة بشرب سيجارة لاقيت فوني بيرن وكانت نونو
انا: ازيك يا نونو عاملة اي
نونو: تمام يا شهاب انت اخبارك ايه
انا: أنا تمام.. ايه انتي شيفاني من البلكونة ولا ايه قولتي تكلميني
نونو: وانت عرفت منين اني شيفاك
انا: علشان مرنتيش عليا غير لما أنا خرجت وقفت قدام الكافيه
نونو: نفسي اعرف بيجيلك وقت تفكر كدا ازاي
انا: طبيعة طبيعة مشكلتي اني ذكي شوية
نونو: انت ذكي جدا.. طب ما تطلع تشرب قهوة معايا وانت شكلك زهقان كدا
انا: لو كدا تمام بس مش عايز اقعد كتير علشان الكافيه وكدا
نونو: تمام اطلع يلا
ناديت على أشرف قولتله هعمل مكالمة جمب الكافيه بشوية ولو في حاجة يرن عليا.. طلعت لنونو خبطت وفتحتلي الباب بس كانت لابسة روب وباين من تحته قميص نوم لونه لبني لحد فوق الركبة بشوية
نونو: ادخل يا شهاب تعال
انا: شكرا يا نونو
نونو: ثواني وهعمل قهوة ليا وليك وعلى ما اخلص تكون اتفرجت على الشقة
انا: تمام خدي راحتك متشغليش بالك بيا
دخلت نونو المطبخ تعمل قهوة وانا بدأت اتحرك في الشقة بصراحة الشقة ذوقها عالي جدا وراقية مصروف عليها يعني عجبني التصميم بتاعها والشغل اللي فيها
بعد. شوية خرجت نونو بالقهوة وقعدنا نشربها
نونو: قولي بقى ايه رأيك في الشقة
انا: الصراحة تحفة من حيث التصميم والديكورات اللي معمولة حاجة رايقة
نونو: دا كله كوم واوضة النوم كوم تاني معمول فيها شغل مكلف اكتر من الشقة نفسها
انا: هتلاقي بسبب انك على طول قاعدة فيها فالاهتمام بيها اكتر
نونو: طب تعال افرجك عليها
انا: مش مهم يا نونو واكيد هي جميلة وذوقك باين في الشقة يعني رايق
نونو: تعال يا شهاب مش هخطفك ههه
انا: لا أنا اللي طلعتلك برجلي هتخطفيني فين بقى خافانتي لاخطفك أنا ههههه
قومت دخلت معاها الاوضة كانت منورة كلها نور عادي فجأة لاقيتها طفت الانوار كلها وبعدين شغلت نور ضعيف كدا هادي وضغطت على مفتاح تاني بس محصلش حاجة بس بعد وقت صغير شميت ريحة برفيوم جميل وسكسي جدا
انا: ايه ريحة البرفيوم دي
نونو: المفتاح اللي ضغطت عليه دا بيطلع برفيوم مع الإضاءة الخفيفة بيخلي الجو ريلاكس
انا: بصراحة شغل عالي خالص هههههه
نونو: تحب نقعد هنا احسن
انا: لا لا خلينا برة احسن ههههه
نونو: خلاص اللي تحبه تعال نكمل القهوة في الصالة
خرجنا الصالة قعدنا نشرب القهوة ونتكلم عادي لحد ما لاقيت نونو وقفت
نونو: عندك مانع لو أنا قلعت الروب دا لأني حاسة بحر شديد ومش متعودة البس حاجات كتير وانا في الشقة
انا: دا بيتك يا نونو براحتك البسي زي ما انتي عاوزة
نونو: تمام يا شهاب
قلعت نونو الروب واحاا فششخ… لابسه قميص نوم لبني شفاف نوعا ما صدره مفتوح نص بزازها خارجة منه ولابسه برا لونها احمر رافعه بزازها جامد ولابسه اندر احمر فتلة من المنظر غصب عني ركزت في بزازها شوية جسمها ابيض فشخ وجامد مش باين عليها السن خالص تحسها بنت لسه بالكتير 30 سنة
نونو: شهاب.. مالك روحت فين
انا: لا لا موجود اهو سوري بس حاجة كدا في دماغي بس تمام معاكي خلاص
نونو: اممم واضح كدا عجبك القميص
انا: هو جميل وذوقك حلو بس عادي يعني مش دا اللي شاغلني..
نونو: ايه شاغلك طيب
انا: عادي الكافيه بس لوحده ومقلق شوية
نونو: يعني انت قاعد هنا وقلقان على الكافيه اللي تحتك بكام دور
انا: مسؤولية يا نونو ومينفعش اقصر في الشغل دي فلوس ناس
نونو: عيش وقتك وشبابك يا شهاب
انا: عايش اهو.. المهم القهوة تحفة من ايدك تسلمي بجد يا نونو
نونو: بتجاملني بقى وكدا
انا: اجاملك لي بس أنا عموما لو حاجة عجبتني بقول انها عجبتني ولو وحشة بقول انها وحشة وفعلا القهوة جميلة
واحنا بنتكلم لاقينا باب الشقة بيخبط
انا: ايه دا انتي مستنيه حد ولا ايه
نونو: محدش يعرف اني عايشة هنا غيرك انت ونجوى يعني دي اكيد نجوى
انا: دي الساعة 11 وشوية هي بتخرج في اي وقت كدا عادي
نونو: اه عادي خالص.. استنى افتحلها
انا: طب البسي الروب علشان بس متفهمش غلط او حاجة
نجوى لا عادي متقلقش
قامت نونو تفتح الباب وفعلا طلعت نجوى هي اللي بتخبط ودار بينهم كلام
نحوي: اتأخرتي ليه على ما تفتحي انتي معاكي حد ولا ايه
نونو: اه شهاب قاعد جوا
نجوى: يا شرموطة وقعتيه وخلتيه ينيكك لوحدك من غير ما تعرفيني
نونو: اهدي يا وسخة انتي ايه اللي بتقوليه دا وطي صوتك ومحصلش حاجة من دا كله
نجوى: امال لابسه كدا ليه لما هو محصلش.. بتخبي عليا يا نونو
دخلت نجوى لاقتني قاعد في الصالون بشرب قهوة وقاعد بهدومي عادي
انا: اهلا ازيك يا نجوى هانم
نجوى: ازيك يا شهاب عامل اي
انا: كله تمام المهم انتي اخبارك ايه
نجوى: أنا بخير…انت هنا من بدري ولا ايه
انا: لا لسه مكملتش نص ساعة يدوب شربنا القهوة أنا ونونو
نجوى: نص ساعة بس طب كنتو عرفوني اجي اقعد معاكو بدل ما أنا زهقانة لوحدي في البيت كدا بكلم في نفسي وبرن عليكي يا نونو مبترديش وقلقتيني عليكي قولت اجي اشوفك يمكن فيه حاجة
نونو: أنا فوني عملاه صامت من وقت ما كنت نايمة علشان محدش يرن يصحيني
انا: جيتي تشوفيها عشان قلقتي عليها ولا مفكرة انها بتتناك من حد ومخبيه عليكي ولما قالتلك اني قاعد هنا افتكرتي انها وقعتني ومخبيه عليكي وانا دلوقت بنيكها
نجوى: (بتردد) لا لا مش كدا
انا: بلاش حوارات أنا سمعت كل كلامك مع نونو من شوية واطمني أنا لا نكتها زي ما قولتي ولا لمستها ولو انتي قولتي الكلام دا بسبب لبسها فهي كانت لابسه عادي بس الجو بقى حر وقلعت الروب وانا مقدرش اقولها لا البسي او اقلعي وانا اصلا ضيف عندها في بيتها
نجوى: أنا اسفة متزعلش مني فهمت غلط
انا: أنا زعلان عليكي مش زعلان منك
نجوى: زعلان عليا لي يا شهاب
انا: علشان انتي كدا اثبتيلي انك بتفكري في شهوتك وبس كل اللي شاغل تفكيرك هو السرير وتنامي مع اي راجل وخلاص
نجوى: أنا مش كدا يا شهاب صدقني
انا: لا يا نجوى انتي كدا وتصرفك دلوقت وضح انك كدا اوي ودي اهم حاجة عندك انك تنامي مع رجالة وطز في اي حاجة تانية… يا نجوى من اول يوم شوفتك فيه في الكافيه ودخلتي وانا قاعد مع نونو اول ما شوفتيني لما قولتي هو دا مدحت من اليوم دا فهمت انك مقضية حياتك نيك وبس بتدوري على اي راجل يبقى معاكي في السرير وخلاص مش مهم يبقى حلو او وحش المهم انه يلبي رغباتك ويخليكي تخرجي شهوتك ويعملك اللي انتي عايزاه وبس وطز في كل حاجة حواليكي حتى صاحبتك ظلمتيها بسبب شهوتك وفكرتي انها بتعمل حاجة من وراكي بمعنى ادق جايبة راجل ينام معاها من غير ما تعرفك ودا عكس اللي انتو متفقين عليه تماما
نجوى: قصدك ايه يا شهاب
انا: قصدي اني عارف عنك كل حاجة وانا مليش اقولك اعملي كدا او متعمليش كدا دي حريتك انتي وليكي الحق في انك تتصرفي بدماغك بس في نفس الوقت لما اتصرفتي دلوقت ظلمتيني أنا وصاحبتك ومن غير تفكير قولتي ان بيني وبينها حاجة من غير حتى ما تحاولي تفهمي اي حاجة لا، انتي حكمتي عليها انها بتخبي عليكي ومعنى دا انها بتخونك وحكمتي عليا اني نايم معاها وكأني كلب لشهوتي ما بصدق اشوف واحدة قالعة قدامي
نجوى: يا شهاب أنا ونونو صحاب جدا وكل حاجة بنعملها مع بعض حتى السكس كنا بنبقى سوا مع راجل واحد ولما شوفتها لابسه كدا وبتقول انك معاها قولت انها خانتني
انا: مهو دا غلط يا نجوى انتي بتحكمي بشهوتك مش بعقلك
نجوى: اعمل ايه يا شهاب أنا واحدة متجوزة وجوزي دايما مسافر ومبيفكرش فيا مبيفكرش أنا محتاجة ايه كل اللي يهمه انه يجمع فلوس ويصرف علينا وكدا يبقى مش ناقصنا حاجة… لكن أنا كست ناقصني كتير ناقصني أبقى في حضن راجل ناقصي راجل يكون جنبي يلبي رغباتي زي ايه ست ناقصني لما أبقى في مشكلة الاقي جوزي معايا وبيحلها بدل ما أنا اللي بعمل كل حاجة لوحدي… يا شهاب أنا شهوتي مسيطرة عليا معترفة بكدا ودا اللي وصلني اني بفكر كدا ووصلني اني انام مع رجالة من كترهم مش فاكرةعددهم… تفتكر أنا مبسوطة لما كل يوم بكون مع راجل شكل وكل واحد فيهم بيرمي شوية لبن فيا ويمشي
انا: دا سؤالي ليكي… بتحسي باي وقتها؟
نجوى: بحس اني مش بني ادمه… واحدة شرموطة فاتحه رجليها لكل واحد يرمي فيها شوية لبن ويمشي كأني من الشارع
انا: كويس انك عارفة انتي بالنسبة ليهم ايه وانك مش مهمة اوي يعني انتي نزوة بالنسبة ليهم مش اكتر من كدا
نونو: خلاص يا جماعة ياريت نقفل على الموضوع دا كفاية نكد
انا: يا نونو أنا بتكلم لمصلحتها… مش وارد يكون منهم واحد خول يصورها ويبتزها بعد كدا؟
نونو: انت صح يا شهاب وانا وهي عارفين كدا بس نعمل ايه غصب عننا
انا: غصب عنكم ازاي يعني.. هما بيناموا معاكم برضاكم ولا بالعافية
نونو: برضانا طبعا بس غصب عننا علشان كل واحدة فينا محتاجة راجل في حياتها
انا: يبقوا تتجوزوا.. انتي تتجوزي راجل محترم يقدر يلبي رغباتك ويحافظ عليكي… وهي تطلق من جوزها وتشوف راجل يكون جمبها يلبي رغباتها وبردو يحافظ عليها بدل جوزها اللي مهمل فيها وهي بتخونه وبردو هو ملوش ذنب يتخان
نجوى: ملوش ذنب ازاي يا شهاب مهو هو اللي سايبني دايما ومش مهتم غير بالفلوس
انا: اخطاءه متبررش اخطائك يا نجوى كنتي اتكلمي معاه وقوليلوا انك تعبانة وعايزاه جنبك وهو بردو بيشتغل ودايما مسافر بسبب انه عايز يوفر ليكي ولولاده عيشه كويسة ومتبقوش محتاجين حاجة بس نفس الوقت هو غلط بس مش علشان هو غلط يبقى انتي تصلحي غلطة بغلط اكبر وخيانة كمان.. مفكرتيش في ولادك لو عرفوا اللي بتعمليه دا هيكون ردهم اي؟
نجوى: اكتر حاجة خايفة منها ومقلقاني ان حد منهم يعرف اللي بعمله هيبقى شكلي قدامهم ايه ولا هيتعاملوا معايا ازاي
انا: بصي يا نجوى أنا بدردش معاكي وبنصحك مش اكتر وانتي ليكي حرية التصرف انتي ونونو بردو الكلام دا ليها
نونو: خلاص يا شهاب بقى خلينا نقعد شوية وننسي ايه كلام
انا: عموما أنا كلامي خلص ومتزعليش من كلامي يا نجوى وانتي بردو يا نونو متزعليش مني اعتبريها نصيحة من شاب عاقل شوية مش مجنون زيكم ههههه
نجوى: مش زعلانة منك بس ياريت انت متزعلش من كلامي اللي قولته اول ما دخلت كنت فاهمة غلط وافتكرت نونو بتخوني هههههه
نونو: علشان انتي واطية وفكراني خاينة أنا لو هعمل مع شهاب حاجة هقولك قبلها علشان نبقى سوا سوا هههههه
انا: اهدوا بس كدا لا دا أنا افشخكوا لو فكرتوا في حاجة كدا ولا كدا ههههه
نجوى: طب أنا عايزة اقلع أنا كمان الجو حر اشمعنى نونو يعني
انا: قوموا اقلعوا ملط انتو الاتنين عادي أنا اصلا كدا كدا نازل على الكافيه لوحدي
نونو: ما تخليك قاعد يا شهاب مهو لو في حاجة كان حد كلمك من تحت واهي الدنيا ماشية في الكافيه
انا: هنزل بقى كفاية يا نونو وكمان علشان تاخدوا راحتكم وانتو قاعدين
نجوى: يا عم اقعد مش هنغتصبك دا انت لسه مدينا درس في الاخلاق
انا: على اساس ان الكلام بيجيب معاكي نتيجة واقتنعتي
نجوى: مهو مش بسهولة بردو يا شهاب بعد ما كنت بمارس كل يوم اقوم قاطعة العلاقة مرة واحدة.. دا أنا اتجنن
انا: قصدك كسك اللي هيتجنن مش عقلك
نجوى: كسي او عقلي بقى مش فارقة
انا: بصي براحتك بس خدي بالك من نفسك يا نجوى لأن ولاد الوسخة كتير
نونو: متقلقش عليها يا شهاب دي عفريتة ومش سهل ان حد يعمل معاها حاجة
انا: وانتي طبعا يا نونو ماشية وراها وخلاص هي بتحميكي يعني
نونو: هعمل ايه يعني صاحبتي وبحبها
انا: اولعوا ببعض ههههههه… عايز اشرب قهوة تاني صدعتوني يلعن ابو دماغكوا
نونو: ثواني هقوم اعملك قهوة
نجوى: استني هاجي معاكي
مشيوا الاتنين وانا دخلت البلكونة بصيت على الكافيه لاقيت في هدوء قولت يبقى الدنيا تمام.. شوية ونونو جابت القهوة
انا: امال هي فين نجوى
نونو: دخلت الاوضة معرفش بتعمل اي
انا: يبقى هتعمل اللي في دماغها بردو
نجوى: ايون عملت اللي دماغي وقلعت الطقم بس لابسة اهو زي نونو مش عريانة ولا حاجة
انا: انتي كدا مش عريانة؟
نجوى جاية لابسة قميص اسود شفاف جدا ومش لابسه برا وبزازها باينة من تحت القميص واندر فتلة داخل جوا طيزها ويعتبر جزء من كسها باين
نجوى: ايون قميص نوم عادي اهو
نونو: اتلمي يا وسخة بقى وغيري القميص دا.. دا مش مخبي حاجة خالص جسمك كله ظاهر طب حتى البسي برا
نجوى: الجو حر يا نونو وكدا حلو
انا: بصي يا نونو أنا مليش اتكلم بس البيت بتاعك وانتي حرة بقى معاها… أنا شخصيا عادي مش فارق معايا ومعتبر اني مش شايف حاجة
نونو: خلاص يا نجوى اقعدي بس بلاش حركات الشرمطة دي مع شهاب على مش هتوصلي لحاجة معاه
انا: اهي نونو جابتلك المفيد يا نجوى
نجوى: أنا ساكتة اهو معملتش حاجة
انا: شطوره خليكي ساكتة بقى
نجوى: انت مبتحسش ولا ايه يا شهاب
انا: مين قال كدا.. بحس جدا بس في الموضوع دا بالذات لازم اعمله بمزاجي مش غصب ولا اعمله علشان اللي قدامي عايز اني اعمله معاه وخلاص
نونو: مش قولنا بلاش شرمطة يا نجوى
انا: سيبيها يا نونو اشوف اخرها
نجوى: بمزاج ولا مبتعرفش هههههه
انا: بالضبط كدا أنا مبعرفش وبتضيعي وقتك معايا على الفاضي
نجوى: شكله صغنن يا حرام هههههه
انا: عارفة عقلة صوباعك.. اهي العقلة دي اكبر منه بس بيفشخ اللي يجربه يا نجوى
نجوى: اى كلام على فكرة.. انت خايف تطلعه اصلا علشان نعرف اذا كان بيفشخ ولا لا
انا: خلاص الحل موجود… هجيبلك اللي جربته تقولك بيفشخ ولا لا
نجوى: يلهووي عليك دا انت صعب اوي والواحد. ميعرفش يتكلم معاك خالص
انا: قولتلك يا نجوى كله بالمزاج
نجوى: أنا بهزر معاك متزعلش بجد
انا: هو أنا لو عارف ان كلامك دا جد كنت خليتك تقولي منه كلمه حتى
المهم أنا لازم انزل بقى أنا طولت كدا وكنت قايل للشباب اللي معايا اني بعمل مكالمة وشكرا يا نونو على القهوة بحد تحفة وياريت متزعليش من الكلام اللي قولته ليكي انتي ونجوى
نونو: متقلقش مش زعلانة خالص ونجوى عارفة انك خايف عليها واكيد مش زعلانة
انا: تمام تصبحوا على خير.. سلام يا نجوى
نجوى: سلام يا شهاب
سيبتهم ونزلت الكافيه وانا داخل لاقيت حد بينادي عليا ببص على اللي بينادي لاقيت نسرين (اللي كنت متخانق مع صاحبتها) ومعاها بنت كمان وشها مش غريب عليا حاسس اني شوفتها قبل كدا
انا: اهلا وسهلا نسرين اخبارك ايه؟
نسرين: تمام يا شهاب انت اخبارك ايه؟
انا: زي الفل يا باشا.. قولتي انك هتيجي تاني وفجأة اختفيتي ونسيتينا شكلك ههه
نسرين: لا خالص بس كان عندي شوية شغل وانشغلت فيهم معلش
انا: ولا يهمك يا قمر المهم انك بخير
نسرين: سوري نسيت اعرفك دي صاحبتي “نهاد” معايا في الشغل وانتيمتي
انا: اهلا وسهلا نهاد بس حاسس اني شوفتك قبل كدا جدا بس مش متذكر
نهاد: اهلا بيك يا شهاب.. حاسس انك شوفتني!! تصدق انك قليل الاصل
انا: ايه دا في اي؟
نهاد: يا خسارة 5 سنين كلية مع بعض
انا: استني افتكرت انتي “نهاد سمير”
نهاد: ايون يا واطي هههههه
انا: مش هرد على حقك تشتمي بس غصب عني بجد مكنتش مجمع كويس.. انتي عاملة ايه واخبار دنيتك اي؟
نهاد: أنا بخير وكله تمام.. انت بتعمل ايه هنا وتعرف نسرين منين ههههه
انا: أنا يا ستي مدير الكافيه هنا ونسرين بتقعد هنا بس بقالها فترة نسيانا
نهاد: مدير الكافيه!! انت مش شغال بالشهاده ولا ايه
انا: شهادة ايه بس يا نهاد ما انتي عارفة علشان اشتغل لازم واسطة هو أنا زيك يا عم هههه
نسرين: استنوا بس على أنا دماغي بتلف.. شهاب هو انت خريج هندسة؟
نهاد: يا بنتي شهاب دفعتي وكان معايا في الكلية وكان شاطر جدا وكمان طالع بتقدير كويس ومش عارفة مشتغلش ازاي في مجال دراسته
نسرين: انتي بتهزري صح!!
انا: واضح ان دماغها عملت ايرور هههه
نهاد: مبهزرش بجد كل دا حقيقي
انا: ما علينا بقى يا نهاد المهم انتي شغالة فين انتي ونسرين
نهاد: في شركة الكهرباء
انا: اممم واضح ان الواسطة تقيلة ههههه
نهاد: يعني اه انت عارف بقى ههههه
انا: ربنا معاكوا ليكي وحشة بس ايه التغيير دا.. دا انتي كنتي ايام الكلية يا ساتر عليكي مكنتيش بتطيقي نفسك اصلا هههههه دلوقت بقيتي اجتماعية جدا
نهاد: عادي بقى الحياة العملية بتغير الناس
انا: وبقيتي فيلسوفه كمان هههههه
نسرين: واضح انكم مكنتوش بتطيقوا بعض خالص هههههه
انا: قصدك هي اللي مكنتش بتطيق حد وكانت دايما مع نفسها وتتخانق مع اي حد
نسرين: بجد يا نهاد دا
نهاد: الصراحة اه مكنتش بحب اتكلم مع حد وكان في شباب تحب تتكلم معايا فكنت بتخانق معاهم على طول ههههه
انا: ايام الجامعة دي كانت جميلة ياريت ترجع تاني على الاقل نقابل الناس اللي بنحبهم وكمان منشيلش هم الدنيا كدا
نهاد: قولي اتجوزت ولا لسه زي ما انت بتكره البنات هههههه
انا: لا لسه متجوزتش هههههه
نسرين: انت بتكره البنات يا شهاب
انا: لا يا ستي هي بس بتهزر هههه
نهاد: لا مبهزرش وهو فعلا كان بيكره البنات وكل شوية بنت تروح تكلمه يقوم مديها الوش الخشب البنت ترجع معيطة
نسرين: يلهوووي عليك دا انت صعب
انا: ينفع كدا يعني تخلي نسرين تاخد فكرة غلط عني هههههه
نهاد: لو أنا بكذب قول ههههههه
انا: كل دا اتغير يا نهاد خلاص الدنيا بتغير الطباع وشهاب بتاع الكلية تقريبا بقى شهاب تاني خالص أنا شخصيا معرفوش هههههه… انتي اتجوزتي؟
نهاد: كنت مخطوبة بس محصلش نصيب وفركشت ومن بعدها قررت أكون مش متجوزة
انا: واضح كدا اننا دفعة فقر خصوصا في الجواز والتكوين الاسري ههههه…. ثواني كدا هو انتي ونسرين تعرفوا بعض عن طريق الشغل ولا قبل كدا؟
نسرين: نعرف بعض من الشغل بس أنا دفعتكوا برضو يا دفعه فقر ههههه
انا: متقوليش انك كنتي معانا في الكلية
نسرين: لا أنا هندسة إسكندرية
انا: بقول كدا برضو لاني مفتكرش اني شوفتك في الكلية عندنا خالص
نسرين: انت يعني فاكر كل اشكال هندسة
انا: ايون طبعا وفاكر اسمائهم كمان هههه
نهاد: امممم كل الاسماء
انا: هههههه كلهم ومتخافيش سرك في بير
نسرين: لا استنوا في حاجة انتو مخبينها
انا: لا خالص ولا ايه حاجة
نسرين: لا في حاجة ولازم اعرفها
انا: تعرفي ايه لا مفيش
نسرين: نهاد مخبية ايه بجد انتي وشهاب
نهاد: يا ستي دا اسم كانوا مطلعينه عليا في الكلية شوية عيال صايعة
نسرين: اسم ايه دا يا شهاب
انا: أنا مليش دعوة متسألينيش خليها هي تقولك بقى هي اللي قالت ان في اسم
نهاد: يا عم قول ما خلاص اتفضحنا
انا: لا بردو مليش دعوة
نسرين: متبقاش رخم يا شهاب وقول
انا: لا معلش يا نسرين صاحبة الاسم بقى تقولك عليه مليش فيه ههههه
نهاد: يا عم قول بدل ما اقول أنا على اسمك ويبقى شكلك وحش هههههه
انا: لا خلاص هقول بس متقوليش الاسم بتاعي علشان مبحبوش بجد…. تمام؟
نهاد: تمام
انا: كانوا مطلعين عليها اسم “صاروخ هندسة”
نسرين: امال كانوا بيقولوا عليك ايه
انا: هو أنا عبيط يعني علشان اقول
نهاد: البنات كانوا مطلعين عليه “العندليب”
انا: اوووف يا نهاد انتي قولتي مش هتقولي وعلي فكرة اسم بضان فشخ
نسرين: ههههههه اشمعنى يعني الاسم دا
نهاد: لان ايام عبد الحليم كانوا البنات والستات بتحب عبد الحليم اوي ومنهم اللي انتحر بسببه فشبهوا شهاب به لان مفيش بنت مكنتش عايزة تكلم شهاب كانوا بيحبوه لانه كان مز ومفيش بنت راحت تكلمه الا وخلاها تعيط ومعظم بنات الجامعة وخصوصا صيدلة كانوا بيحضروا معانا المحاضرات بسببه هههههه مراهقة قذرة هههههه
انا: فعلا كانت مراهقة مميته ههههه
نسرين: طب لو سمحت يا عندليب عايزين 2 عصير فراولة و2 شيشة هههههه
انا: اتفضلي يا ستي اهي بدأت انتي السبب يا نهاد ومش مسامحك
نهاد: انت اللي قولت على اسمي الاول
انا: وانا مالي مهو انتي اللي قولتي اقول
نهاد: واحدة بواحدة يا عندليب ههههه
انا: أنا ماشي احسن بدل ما اعورك هههه
نهاد: خد هنا ياض… خد اكتب رقمك
انا: ياض!! بقيت شبح خالص.. هاتي ام فونك دا يارب يتكسر هههههه
نهاد: عادي هجيب غيره سهلة
انا: ايون يا عم شركة حكومة وفلوس بالكوم مش عارفة تصرفيها فين هههه
نهاد: خمسة في عينك هههه
انا: طب هطير أنا اخلص شوية شغل وهبلغ الطلبات بتاعتكو
نهاد: أبقى تعال اقعد معانا شوية
انا: تمام هخلص واجيلكو
مشيت أنا ناديت على أشرف
انا: أشرف الترابيزة اللي عليها البنتين دول نزل عليها 2 عصير فراولة و2 شيشة فواكه
أشرف: هي مش دي البنت اللي كانت معاها واحدة انت زعقتلها
انا: ذاكرتك حلوة يا أشرف اه هي… طلعوا دفعتي اعمل معاهم الصح
أشرف: تمام يا هندسة من عينيا
انا: تسلم يا أشرف روح انت ظبطهم
قعدت مع نفسي شوية افتكرت اللي حصل فوق عند نونو ونجوى ازاي بالجرأة دي قولت أنا ازاي كنت ماسك نفسي وهما قاعدين قدامي كدا.. بس كدا احسن لازم مبقاش مدلوق على حد خليهم هما ياكلوا في نفسهم علشان بس المسهم ولما يجيلي مزاج افشخهم هعمل كدا.. الاكيد انهم حاليا ماسكين بعض نييك وفشخ دول شوية شراميط وكل الكلام اللي قولته فوق ولا هيأثر فيهم.. بس نونو مش زي نجوى… نونو بتقدر تمسك نفسها لكن نجوى لو شافت زوبر كلب في الشارع هتخليه يركبها
وقت ما كنت بتكلم مع نفسي كانت نهاد ونسرين مع بعض ودار بينهم كلام
نسرين: بقى شهاب خريج هندسة
نهاد: اه وكان شاطر جدا… اول ما شوفته واقف معاكي افتكرته على طول لانه كان مميز جدا ايام الكلية وزي ما قولت من شوية فعلا كان بنات كتير هتموت وتكلمه.. دا منهم واحدة صاحبتي قالتلي انها نفسها تنام معاه من كتر حبها فيه
نسرين: للدرجة دي
نهاد: واكتر كمان دا ايام الكلية كان أجمل من كدا بس بردو هو لسه شكله حلو بس في الكلية بقى كان لبس واستايل عالي
نسرين: اذا كان دلوقت وهو اصلا قمر امال زمان كان عامل ازاي
نهاد: مختلفش كتير على فكرة هي الدقن اللي بقت تقيلة عنده ودا مخلي شكله قمر بردو.. دي لو دقنه دي كانت موجودة بالتقل دا زمان كانت البنات انتحرت هههه
نسرين: فاكرة لما قولتلك كنا قاعدين في كافيه أنا والبنات ومريم اتخانقت مع شاب
نهاد: اه لما قولتيلي انه مسخرها هههه
نسرين: ايون يختي اهو اللي مسخرها دا يبقى شهاب دفعتك هههههه
نهاد: ايه دا بجد!!.. هو انتو كنتو هنا والموقف دا كان مع شهاب
نسرين: اه دا بهدلها يا نهاد خلاها مش عارفة تنطق.. وكله كوم ولما روحتله أنا ومريم كوم تاني.. كان بيرد علينا وهو باصص في ورق قدامه ولا مدينا ايه اهتمام بس لما روحتله لوحدي علشان اشكره بسبب انه شال حساب مشاريبي لاقيته بيتكلم باسلوب جميل ومحترم جدا
نهاد: طول عمره كده مبيحبش حد يشوف نفسه عليه بيفشخه على طول بيخليه ملوش قيمة والصراحة مريم شايفة نفسها على الكل بس حظها الاسود وقعها في شهاب
دخلت عليهم وهما بيتكلموا
انا: جايبين في سيرة مين ومقطعين جلده
نهاد: سيرتك انت واللي عملته في مريم صاحبتنا يا مفتري دا انت فشختها خالص
انا: ايه دا نهاد بقت بتقول فشختها والجو دا ههههه
نهاد: لا انسي نهاد بتاعة الكلية خالص… بقيت حد تاني شبح كدا في نفسي وباكل ايه حد مش عاجبني
انا: تصدقي خوفت واعصابي سابت هههه
نسرين: لا خد بالك دي شبح جدا
انا: اسكتي انتي يا نسرين انتي مش عارفة حاجة دي معرفة 5 سنين وانا حافظها حتى لو مكنتش بتكلم معاها فليا نظره…جايبين سيرتي ليه؟
نهاد: الخناقة بتاعتك مع مريم صاحبتنا
انا: هي بقت خناقه خلاص… دول كلمتين ملهمش اي لازمة وصاحبتك خدت نصيبها
نهاد: الصراحة أنا متكيفة من ردك وانك فشختها لانها طول عمرها شايفه نفسها احسن من كل الناس ودا بسبب ابوها
انا: ليه يعني ابوها وزير ايه بالضبط
نهاد: لا وزير ولا حاجة دا مدير الشركة اللي احنا فيها على كده محدش بيعرف يتكلم معاها وسايقة فيها جامد
انا: خلاص يا نسرين ابقي جيبيها معاكي المرة اللي جاية عايز امسخرها شوية هههه
نسرين: تيجي فين دا قالتلي مش هتروح ايه كافيه تاني لان اللي فيه بيبقوا ناس بيئة وفلاحين مش من مستواها ههههههههه
انا: احنا فعلا مش من مستواها… احنا مش شايفينها اصلا يا باشا دي ولا تسوي الشوز اللي أنا بلبسه في رجلي دا اغلى منها وتلاقيه زعل دلوقت اني شبهته بيها ههههههههه
نسرين: انت مشكلة يا شهاب ويتخاف منك جامد
انا: نهاد… شوفي صاحبتك مالها ههههه
نهاد: متقلقيش يا نسرين شهاب بيحط جامد على اللي شايفين نفسهم بس… لكن احنا غلابى يا ماما
انا: لا انتو صحابي واللي يكلمكوا احط عليه جامد
نسرين: الهي تنستر يا شهاب ههههه
انا: ايه يا ست مالك هو أنا واقف ملط قدامك وبعدين ايه الدعوة القديمة فشخ دي ههههههه
نسرين: تصدق أنا غلطانة اني بدعيلك اصلا انت متستاهلش الدعوة
نهاد: سكتي صاحبتك يا نهاد عقليها شوية لتشوف الوش الخشب هههه
نهاد: مليش دعوة اتفاهموا مع بعض بقى
انا: خلاص سامحتها ههه… مش واخده بالك انتي وهي ان الوقت اتأخر!!؟
نهاد: عادي عادي احنا اجازة اسبوع وبنام ونصحى براحتنا وكمان عايشين لوحدنا في شقة هنا يعني محدش بيتكلم معانا
انا: من امتى وانتي عايشة لوحدك
نهاد: من اول ما استلمت الشغل استقريت لوحدي وجات نسرين نقلت معايا في شقتي وبقينا سوا
انا: رايقة يابا وعايشة بمزاجك انتي وهي ولا حد يقدر يتكلم معاك
نسرين: احلى حاجة لما يكون الواحد عايش براحته كدا ولا حد شاغل باله به
انا: انتي مش هتتجوزي انتي كمان يا نسرين؟
نسرين: مش عارفة بجد يا شهاب بس مش حابة الفكرة خصوصا اني عايشة براحتي ومبحبش التحكم وفوق كل دا مسؤولية بيت واطفال… جو مش بتاعي بحب الحرية جدا وحابة الوضع كدا
انا: حلو خالص كدا نص الشعب مش عايز يتجوز وهيمشي في الحرام هههه
نهاد: اه الحرام طعمه حلو ولذيذ هههه
انا: اتنيلي انتي واسكتي انتي لا ليكي في حرام ولا حلال خليكي في جمب لوحدك كدا يا شبح
نسرين: لا دي خطر خلي بالك هههه
انا: انتي بتحبي تطبلي ليها كتير شكلك هههه
نهاد: اه يا عم احنا بنطبل لبعض عادي هههه
انا: مش عارف لي حاسس ان علاقتكم دي فيها حاجة قذره ههههه بس كله مع الوقت هيبان
نهاد: ايون فيها أبقى تعال معانا الشقة وانت تشوف بعينك ولو عجبتنا نبقى نشوفك يمكن نرضي عليك
نسرين: بس يا جزمة انتي احترمي نفسك
انا: لا لا أنا مش بتاع شقق يسطى هههه
نهاد: اوعي تقولي انك بتروح الخرابه ههههههه
انا: خرابه يا زبالة ههههههه.. بعدين مالك يا نسرين خايفة كدا ليه سركوا في بير متقلقوش خالص دا أنا هذلكوا ههههههه
نهاية الحلقة الثامنة
حلوه