كافيه المتعة | الجزء الثّاني – الحلقة السّابعة

انا: واضح ان قلة السكس مأثره على عقلك
نوال: لا يا شهاب عارفة بقول ايه كويس… انت اكتر حد مضمون يعمل معايا كدا ومش هبقى خايفة منه وكمان البنات عايزين كدا برضو
انا: احاا انتي بتقولي ايه يا نوال بنات اي
نوال: هالة واماني يا شهاب بردو عايزينك تنام معاهم لانهم تعبانين زيي بالضبط
انا: طب يا نوال أنا هحاول اتكلم معاكي بهدوء… انتي حماتي وبناتك دول اخوات مراتي يعني اللي بتطلبيه دا مينفعش خالص ولا ينفع انكو تفكروا فيه اصلا وانا مش هخون نرمين ابدآ
نوال: يا شهاب مهو يا انت تريحنا يا هنرجع للي كنا بنعمله زمان غصب عننا
انا: لاحظي ان كلامك دا يعتبر تهديد… أنا مبتهددش يا نوال ارجعوا للي كنتوا بتعملوه بس مش عايز اشوف حد منكم نهائي وانسي نرمين خالص انتي فاهمة ولا لأ

قومت من على الترابيزة علشان امشي لاقيت نوال بتمسك ايدي وبتشدني علشان اقعد

نوال: اقعد بس يا شهاب… انت ليه فهمت انه تهديد… أنا بقولك هنرجع غصب عننا مقولتش انه يا تنام معانا يا هنروح نتناك بفلوس تاني
انا: دا معنى كلامك يا نوال متحوريش عليا
نوال: أنا اقصد اننا في وضع صعب من ناحية السكس احنا عايزين نرتاح بس مش لاقيين طريقة على كدا رجعنا ليك واديني بتكلم معاك علشان نلاقي حل والحل اللي قولتلك عليه دا اسلم حل صدقني احنا مش عايزين نرجع للي كنا بنعمله زمان
انا: بصي يا نوال أنا دماغي واقفة عن التفكير حاليا ومش عارف اقولك ايه الصراحة… بس اللي بتطلبيه دا صعب ومينفعش خالص انه يتعمل

بنتكلم أنا ونوال لاقيت فوني بيرن وكانت نرمين

انا: نوال متتكلميش خالص… نرمين بترن عليا استني هشوف عايزة اي
نوال: طب علشان خاطري سمعنى صوتها حتى
انا: حاضر يا نوال بس لو اتكلمتي مش متوقعة أنا ممكن اعمل فيكي اي وقتها
نوال: متقلقش مش هتكلم هسمعها بس

كنسلت على نرمين وبعدين رنيت عليها وفتحت الاسبيكر بس وطيت الصوت على الاخر علشان الكافيه

انا: الوو ايون يا قمر
نرمين: انت فين يا شهاب
انا: أنا في مشوار صغير كدا… عايزة حاجة؟
نرمين: ايون عايزة طلب كدا.. قدامك كتير في المشوار دا ولا قربت تخلص
انا: معايا ربع ساعة كدا.. عايزة ايه بس؟
نرمين: كنت بغير من شوية بسبب البريود ولاقيت ان الاولويز خلص مني مفيش غير واحد بس.. ممكن تجيبلي كيس من الصيدلية لو سمحت
انا: ما أنا قولتلك يومها عايزة حاجة اجيبهالك حتى لو حاجة بنات وانتي قولتي لا شكرا
نرمين: بطل رخامة بقى مكنتش اعرف ان اللي هنا مش هيكفي وبالصدفة دلوقت لاقيت واحد بس
انا: حاضر يا ستي ربع ساعة وهجيبهولك
نرمين: يخليك ليا يا قمري
انا: عايزة حاجة تانية اجيبهالك بالمرة
نرمين: يعني لو شوية لب وسوداني تبقى اجمل حد في الدنيا علشان مش حاسة اني عايزة انام دلوقت ممكن اسهر شوية واهو اتسلي بيهم
انا: لب وسوداني.. لي أنا متجوز قررد هههه
نرمين: بقى أنا قرد يا شهاب ماشي ماشي
انا: هو في قرد حلو كدا برضو هههه
نرمين: لا خلاص أنا قرد شكرا شكرا مش عايزة
انا: خلاص بقى يا قرد قصدي يا نرمين ههه
نرمين: ماشي اتريق براحتك بس لما تيجي
انا: خلاص يا قمر هخلص على طول واجيلك
نرمين: ماشي يا قلبي مستنياك
انا: تمام…. سلام

قفلت الخط وبصيت ل نوال لاقيتها كانت هتعيط لما سمعت صوت نرمين لانها وحشتها

انا: مالك يا نوال ابوس ايدك بلاش عياط
نوال: وحشتني اوي يا شهاب ونفسي اخدها في حضني واقولها سامحيني على كل حاجة حصلت
انا: يا ستي هي هتسامحك أنا عارف نرمين
نوال: بجد يا شهاب يعني هترضى تشوفني
انا: ايون هترضى طبعا… خلينا في ام حوارك دا دلوقت اللي مش لاقي له حل خالص
نوال: وافق علشان خاطرنا على الحل بتاعنا دا
انا: يا ست انتي دماغك متركبة غلط ولا ايه
نوال: لي بس يا شهاب… احنا مش عايزين نعمل حاجة مع حد منعرفوش مش ضامنين حد يا شهاب لكن انت هتحافظ علينا وعلي سمعتنا
انا: طب سيبي بس الموضوع دا قدام شوية هفكر وارد عليكي لان الحوار مش سهل خالص

فوني رن تاني وكانت دينا اللي بترن قولت ل نوال تستنى ارد على الفون

انا: ايون يا بنتي
دينا: الحجز خلص ولا لسه؟
انا: هي الساعة كام دلوقت
دينا: الساعة 9 ونص اهي
انا: لسه ساعة كدا وانا قولتلك هرن عليكي لما الكافيه يبقى فاضي والحجز يخلص
دينا: طيب احنا قاعدين عند نهاد أبقى رن
انا: طب بقولك ايه ليا طلب عندك… عايزك تنزلي اي صيدلية تشتري اولويز اللي بتلبسووه دا في البريود لان نرمين اللي عندها خلص وهي مش عاملة حسابها وكمان تشوفي اي ماركت بيبيع لب وسوداني وتشتري ليها شوية مسليات
دينا: طيب حاضر هنزل دلوقت اشتريهم واحنا نازلين هبقى اجيبهم معايا تاخدهم
انا: اشتريهم بس وانا هطلع اخدهم منك
دينا: خلاص تمام نازلة اهووو
انا: تمام يا قمر…. سلام

خلصت مع دينا وقفلت الفون وكملت مع نوال

انا: تحبي تمشي دلوقت ولا تقعدي شوية
نوال: عادي براحتك انت
انا: يا ستي شوفي عايزة اي… لو عايزة تمشي يلا ولو عايزة تفضلي شوية في الهوا اشطا عادي
نوال: خلينا شوية قاعدين لاني اتخنقت من قاعدة البيت ومبنزلش خالص لا أنا ولا البنات
انا: ابقوا انزلوا شموا هوا
نوال: احنا منعرفش حاجة في القاهرة يا شهاب
انا: هالة تعرف اكيد لانها جات هنا كتير
نوال: مهي مبتحبش تخرج اصلا… بتحب البيت
انا: خلاص وقت ما تحبوا تخرجوا ابقوا عرفوني وانا هبقى افضي نفسي واجي اخدكم أي مكان

قعدت شوية مع نوال في الهوا وركبنا العربية وقومنا مشينا وصلتها لحد العمارة

نوال: هترد عليا امتى يا شهاب؟
انا: سيبيني بس يومين يا نوال افكر كويس وهرد عليكي بس متزعليش لو مقدرتش اعمل كدا
نوال: هزعل طبعا… بس ياريت متوصلش انك ترفض لاننا محتاجين دا فعلا منك
انا: سيبيها بظروفها طيب وكله خير
نوال: ماشي يا شهاب

نزلت نوال وطلعت الشقة وانا اتحركت بالعربية وصلت الكافيه ونزلت دخلت الكافيه لاقيت الحجز خلص والناس مشيت والامور رجعت لطبيعتها كانت الساعة بقت 10 ونص كدا… ناديت على أشرف

انا: الناس بتوع الحجز مشيوا امتى
أشرف: دول مشيوا قبل ما الساعة 10
انا: حصل حاجة ولا ايه لي مشيوا بدري
أشرف: تقريبا كدا اخو البنت اللي كانت متفقة معاك علشان الحجز حصله حاجة واللي فهمته انه تقريبا متخانق مع حد بس وشه بايظ
انا: ابن وسخة ويستاهل اكتر من كدا
أشرف: عندي احساس يا هندسة ان ليك علاقة بالحوار بتاع الواد دا او تعرف حصله اي
انا: ايون عارف… أنا اللي فشخت كسمه
أشرف: لي طيب يا هندسة
انا: عادي يا عم كنت واقف مع البنات هنا قبل ما اخرج ولاقيت دا جاي فارد نفسه وكلامه معجبنيش فشديت معاه بالكلام ولما خرجت من الكافيه قابلته على اول الشارع طلعت ضيقتي في وشه
أشرف: على رأيك ابن وسخة ويستاهل
انا: اشطا… بص هوصل للبيت عندي وجاي بسرعة
أشرف: تمام يا باشا خد. وقتك

خرجت من الكافيه طلعت الشقة عند نهاد ضربت الجرس واللي فتحلي نسرين ودخلت جوا

انا: دينا فين يا نسرين
نسرين: البنات كلهم قاعدين جوا حتى ليلى

دخلت جوا لاقيتهم قاعدين بيتكلموا

انا: ازيك يا ليلى عاملة اي.. مختفية لي
ليلى: ازيك يا شهاب أنا تمام… شوية مشاغل بس كل تمام دلوقت وبقيت فاضية خالص
انا: المهم انك بخير يا قمر… دينا فين الطلب
دينا: خد اهو يا شهاب ومعاه المسليات كمان
انا: تسلمي يا جميل… حسابهم كام دول
دينا: حساب ايه يا شهاب… حسابهم واصل خلاص
انا: هتقولي حسابهم كام ولا اخبطك في وشك
دينا: خلاص خلاص يا عم حسابهم 50 جنيه
انا: تمام خدي الفلوس وانا هروح البيت اوصلهم لنرمين تكونوا انتو نزلتوا الكافيه الحجز خلص
دينا: طيب اشطا هنلبس وننزل دلوقت
انا: اشطا عليكو…. سلام

نزلت من عندهم ركبت العربية وروحت الشقة طلعت فتخت الباب بشويش خالص ودخلت ونرمين مكنتش سمعت فتحة الباب دخلت ادور عليها لاقيتها في المطبخ بتعمل قهوة قومت مقرب منها وحاضنها من ضهرها لاقيتها اتنطرت من الخضة وبتجررري في أي مكان وخلاص عبيطة اوي

انا: انتي بتجرري لي يا عبيطة هههههه
نرمين: شهاب انت بجد رخم… ينفع كدا؟
انا: ذنبي ايه انا… انتي اللي مسمعتيش الباب
نرمين: كنت نادي عليا يا شهاب بجد أنا اترعبت افتكرتك حرامي علشان كدا جريت وخلاص
انا: هو في حرامي هيدخل يحضنك يا قرد هههه
نرمين: بس بقى بجد اعصابي بايظة
انا: هههههه شكلك كان مضحك فششخ
نرمين: كمان بتضحك تصدق انك رخم وبارد
انا: عارف عارف ههههههه… خدي الحاجة اهي
نرمين: جيبت ال لب والسوداني طيب
انا: ايون يا قرد باشا ههههه
نرمين: قرد تاني يا شهاب.. هزعل منك بجد
انا: عايزك تزعلي يلا… أنا هصالحك بطريقتي
نرمين: لا لا مش هتنفع طريقتك دي دلوقت خالص…. خلاص خلاص مش هزعل
انا: ايون كدا ناس تخاف من العين الخضرا
نرمين: هما الصراحة يخوفوا
انا: انتي بتتريقي على عيني
نرمين: لا طبعا دا أنا بحبهم جدا
انا: ماشي يا عم ثبتني ثبتني
نرمين: لا بجد بحبهم اووي وبحبك كلك على بعضك
انا: وانا بعشقك يا موزة انتي
نرمين: خلصت الحفلة اللي كانت عندك دي
انا: اه خلصت وبعد كدا جيبتلك الحاجة وجيت
نرمين: تسلم يا قمري
انا: عايزة حاجة تانية اجيبهالك
نرمين: يخليك ليا… أنا مش هحاول اسهر جامد بردو علشان أبقى فايقة بكره
انا: وراكي ايه يعني علشان تصحي بدري وكل دا
نرمين: أنا اتعودت على كدا يا شهاب مش بإيدي
انا: براحتك يا عم اللي تشوفه
نرمين: طب اقعد معايا شوية
انا: اقعد. اووي هو حد يطول يبقى مع القمر

قعدت شوية مع نرمين قدام التلفزيون نهزر ونضحك والقعدة معاها حلوة بتنسيني ايه ضيقة حرفيا بعد. حوالي نص ساعة

انا: عايزة حاجة بقى يا قمر
نرمين: هتمشي دلوقت؟
انا: اه محدش في الكافيه ولسه هروح اشوف الفواتير اقفلها واسجلها في دفتر الشهر وكدا
نرمين: ماشي يا قلبي.. أنا شوية كدا وهنام
انا: تمام يا قمر بس لو محتاجة حاجة قبل ما تنامي كلميني على طول وانا هجيلك
نرمين: حاضر يا حبيبي
انا: سلام يا قمرايه

نزلت ركبت العربية ووصلت للكافيه كانوا البنات قاعدين هناك وماسكين أشرف محفلين عليه

انا: في ايه يا بنت انتي وهي بتحفلوا عليه لي
أشرف: يا هندسة أنا ساكت علشان خاطرك كل دا
انا: اتنيل واسكت انت لو عارف ترد كنت رديت
دينا: لا لا أشرف حلو وبيسمع الكلام
انا: نيلة عليكي وعليه
أشرف: يعني ارد عليهم بقى وابهدلهم
انا: لا يسطى قلبك كبير انت بس اعملي قهوة
أشرف: اذا كان كدا مفيش مشكلة
انا: تقل البن شوية بقى
دينا: وانا كمان يا أشرف اعملي قهوة

مشي أشرف وانا قعدت مع البنات وكانت ليلى موجودة كمان

انا: كنتي مختفية فين يا ليلى؟
ليلى: كنت بخلص شوية شغل وانشغلت فيهم شوية بس دلوقت بقيت فاضية
انا: تمام يا قمر.. جاية عيد ميلاد اميرة طبعا
دينا: اه طبعا لازم تيجي معانا
انا: يا بنتي سيبيها ترد هي… هو انتي لازم تنطي في ايه كلام وخلاص.. رخمة نييك انتي
ليلى: لا معلش يا شهاب دي حبيبتي ترد عادي
انا: يختي اولعوا ببعض نيلة عليكو

قعدت معاهم شوية لحد الساعة 1 تقريبا ودخلت المكتب افتكرت كرستين قولت اتصل عليها

انا: ازيك يا قمر عاملة اي
كرستين: ياه شهاب باشا بنفسه بيرن عليا
انا: ايه يا عم التريقة دي
كرستين: مش تريقة لا بس الصراحة ظاهرة كونية غريبة انك ترن على حد اصلا
انا: معلش بقى مشاغل مشاغل….
كرستين: يكفيني انك افتكرتني ورنيت عليا
انا: المهم انتي اخبارك ايه وبتعملي ايه كدا
كرستين: أنا تمام.. لسه صاحية من شوية كنت باخد شاور وبلبس علشان كنت هجيلك الكافيه
انا: صاحية بدري النهارده يعني هههه
كرستين: اه قولت اخد اليوم معاك من اوله
انا: اوله ايون ههه يا بنتي الناس بتنام دلوقت
كرستين: لا أنا بقى يومي بيبدأ من دلوقت
انا: ايون واضح واضح
كرستين: المهم بقى اني خلاص قربت اخلص لبس وهجيلك دلوقت ولا مش فاضي
انا: لا فاضي اكيد وقت ما تحبي تعالي
كرستين: طب ما تيجي نسهر في أي مكان برة الكافيه احسن
انا: طب ما الكافيه حلو يا بنتي وهادي
كرستين: عادي يعني علشان مش كل شوية حد يدخل علينا المكتب ونعرف نتكلم
انا: ما أنا لو خرجت برة الكافيه مش هعرف اقعد كتير
كرستين: طيب خلاص هاجي الكافيه ولو لقينا الجو هادي وتعرف تخرج يبقى نروح أي مكان هادي نقعد فيه
انا: خلاص تمام لما تيجي بس نشوف الوضع
كرستين: نص ساعة واكون في الكافيه
انا: تمام… سلام يا قمر

قفلت مع كرستين وقعدت ظبطت الدنيا في المكتب وقفلت الفواتير علشان لو كرستين جات وعايزة نقعد برة يبقى مش ورايا شغل ولا حاجة


فلاش باك صغير

شيرين قاعدة مع صحابها البنات بيتكلموا عن المشكلة بيني وبين اخوها وفونها رن وكان اخوها

شيرين: الوو… عايز اي
شاب: أنا مش صاحب الفون حضرتك بس صاحبه تقريبا متخانق مع حد ومتبهدل خالص ولما مسكت الفون لاقيت الرقم دا اخر حد متصل به فرنيت عليه علشان اعرفه ان صاحب الفون في مستشفى…………
شيرين: ايه انت بتقوول اي.. ماله اخويا
شاب: مفيش فيه حاجة هو بس وشه متعور وتقريبا اغمي عليه من الضرب
شيرين: طيب أنا جاية المستشفى حالا

نور: في ايه يا شيرين مين دا
شيرين: دا حد بيقول ان اخويا اتخانق مع حد واغمي عليه من كتر الضرب وانه في المستشفى
نور: واخوكي هيتخانق مع مين وليه
شيرين: مش عارفة.. أنا رايحة له المستشفى
نور: طب استني هنيجي معاكي.. يلا يا بنات

مشيوا كلهم ركبوا عربيتهم وراحوا للمستشفى… شيرين لاقت اخوها فاق بس وشه بايظ من الضرب

شيرين: مين عمل فيك كدا وليه؟
اخوها: اللي عمل كدا صاحبك اللي كان واقف معاكي في الكافيه بس مش هسيبه ابن الجزمة
شيرين: شهاب!! انت اتخانقت معاه تاني؟
اخوها: مكلمتوش تاني.. وانا واقف على اول الشارع بتاع الكافيه لاقيته نازل من عربيته وضربني على طول وانا محسيتش بأي حاجة غير اني هنا ووشي بايظ كدا.. بس وحياة امه لافشخه
شيرين: طيب اهدى اهدى أنا هتصرف
اخوها: ملكيش دعوة أنا اتصرفت خلاص
شيرين: اتصرفت ازاي يعني؟
اخوها: كلمت بابا وقولتله اللي حصل وزمانه جاي دلوقت ومش هسيبه الخول دا
شيرين: انت قولت لبابا ليه يا غبي انت
اخوها: خايفة على صاحبك اوي كدا ومش مهم اخوكي؟
شيرين: دا مش صاحبي قولتلك دا صاحب الكافيه اللي كنا فيه وانت بغباءك وغرورك اللي عملت معاه مشكلة ودي نهاية غرورك

نهاية ال فلاش باك

ف الوقت دا كنت أنا بقى خلصت مع نوال وقعدت مع نرمين وخلاص روحت الكافيه في المكتب مستني كرستين

فضلت شيرين وصحابها معاه لحد ما دخل راجل كبير شوية ومعاه جاردات كتير ودا يبقى ابو شيرين شكله حد تقيل فشخ

ابو شيرين: مين عمل فيك كده؟
اخوها: واحد خول ومش هسيبه
ابوها: اخرس خالص… بلاش كلام ملوش لازمة.. سيبته ليه من الاول يضربك ويبهدلك… قولي مين هو دا وانا اللي هتصرف واياك تعمل حاجة بدون علمي
شيرين: يا بابا دي مشكلة بسيطة اهدي بس واكيد في حل كويس
ابوها: بسيطة ايه.. انتي مش شايفة وش اخوكي
شيرين: مهو هو اللي غلطان يا بابا من البداية…. اللي عمل فيه كدا شاب اسمه شهاب صاحب كافيه كنا عاملين فيه عيد ميلاد نور صاحبتي… شهاب كان واقف معانا كنا بنشكره على شغله والنظام بتاع عيد الميلاد وابنك اللي دخل باسلوبه وغروره وشد مع شهاب بالكلام وغلط فيه كمان
ابوها: حتى لو غلط فيه ميعملش فيه كدا
شيرين: يا بابا لو حد شتمني او غلط فيا… انت هتسكت وقتها؟
ابوها: كنت هكسر عضم اللي يفكر يغلط فيكي
شيرين: طب أحمد ربنا ان شهاب مكسرش عضم ابنك بقى وانا شايفة انه من حقه يعمل اكتر من كدا في ابنك لانه شتمه قدامنا
ابوها: ابني يعمل اللي هو عايزو في ايه حد
شيرين: ليه يعني هو مش زي باقي الناس
ابوها: لا انتو مش زي باقي الناس… انتو ولاد (ماجد الحلفاوي) اللي يقرب من حد منكم امسحه من على وش الارض
شيرين: طب اهدى بس يا بابا دلوقت
ابوها: مفيش اهدى….(بيكلم حد من الجاردات بتوعه) عايزك تقلبلي التجمع كلها على شهاب دا وتجيبه ليا متربط وتقفله الكافيه بتاعه دا
الجارد: امرك يا معالي النائب

مشي الجارد ومعاه كذا حد رايحين على الكافيه يدوروا على شهاب في الوقت دا كنت أنا بقى مستني كرستين في الكافيه


عند شيرين في المستشفى

خرجت الجاردات جايين على الكافيه علشان يفشخوني حرفيا…. شيرين سابت الاوضة اللي فيها ابوها واخوها وطلعت فونها واتصلت على شهاب

انا: الو مين معايا؟
شيرين: انت فين يا شهاب.. أنا شيرين
انا: في الكافيه يا شيرين.. في حاجة؟
شيرين: شهاب امشي من الكافيه دلوقت حالا بابا عرف اللي انت عملته في اخويا وبعتلك الجاردات بتوعه ياخدوك… امشي يا شهاب من هناك دلوقت حالا علشان خاطري وانا هكلمك تاني… قفلت المكالمة

احاا ايه دا في اي.. هو أنا ضربت مين
طبعا أنا دماغي وقفت فجأة عن التفكير ومبقيتش عارف اعمل اي حاجة…. مجاش في بالي غير إني امشي فعلا من الكافيه… ناديت على أشرف

انا: اشررف معاك 10 دقايق تكون مخرج كل اللي موجود في الكافيه وتقفل الكافيه دلوقت وميتفتحش غير لما أنا اقولك
أشرف: ليه كدا يا هندسة حصل اي
انا: اسمع ام الكلام يا أشرف مش وقت شرح
أشرف: حاضر حاضر

مشي اشررف وانا خرجت من المكتب طلعت للبنات وقفت معاهم

انا: نهاد عايزك تاخدي البنات وتطلعي تقعدي في شقتك فووق ولو حصل ايه متنزليش انتي او اي بنت منكم.. فاهمين
دينا: حصل ايه يا شهاب لي كل دا
انا: دينا مش وقت كسم استفسار.. يلا اطلعوا دلوقت حالا

قامت البنات طلعت فوق وانا ركبت العربية ووقفت في جنب بعيد عن الكافيه بس شايف الكافيه كويس.. 10 دقايق ولاقيت أشرف خرج كل الناس في الكافيه وطفي الانوار كلها وقفل الكافيه تماما وخلاص هيمشي قومت مطلع فوني ورنيت عليه

انا: ايه يا أشرف قفلت وكله تمام؟
أشرف: ايون يا هندسة قفلت الكافيه وقولت للناس ان عندك حالة وفاه ولازم نقفل الكافيه
انا: حلو اووي كدا.. عايزك بقى في حوار تاني
أشرف: معاك يا هندسة ايه هو الحوار
انا: بص يا معلم انت هتعمل………………………….
أشرف: تمام حاضر هعمل زي ما قولت بالضبط
انا: اشطا وعايزك اول ما تعمل اللي قولتلك عليه تكلمني تفهمني حصل ايه بالضبط
أشرف: حاضر

عند شيرين في المستشفى

نور: هو بابكي ناوي يعمل اي؟
شيرين: بابا بعت جاردات لشهاب الكافيه علشان يجيبوه ولو مسكوا شهاب هيموتوه ضرب وبعد كدا اقل حاجة بابا هيعملها انه يدخله السجن بأي قضيه
نور: بس دا حرام وظلم.. اخوكي غلطان يا شيرين
شيرين: عارفة انه غلطان وانتي سمعتي كلامي مع بابا بس للأسف بابا معتبر اني متكلمتش اصلا ولا قولت حاجة… للأسف بابا بيستغل منصبه كعضو مجلس شعب ومعاه حصانة بيعمل اللي هو عايزه من غير ما حد يحاسبه ودا سبب الخلاف بيني وبينه لأني مبحبش الظلم… واخويا كمان طالع زيه مغرور وشايف نفسه على ايه حد وانه ابن عضو مجلس شعب وله الحق يعمل اي حاجة من غير ما حد يقف قدامه….
نور: بس الصراحة شهاب بوظ وش اخوكي
شيرين: مهو شهاب دا غبي اصلا.. أنا اعتذرتله وهو قالي خلاص محصلش حاجة.. لي بقى يعمل فيه كدا اهو جاب لنفسه مشكلة مش قدها
نور: المفروض كنا حذرنا شهاب ان في حد رايح الكافيه علشان لو هو هناك يلحق يمشي
شيرين: أنا اتصلت ب شهاب من شوية قولتله يمشي من الكافيه وقولتله هكلمه تاني
نور: برافو عليكي بجد بس يارب يكون لحق يمشي ومحدش من الجاردات وصل له
شيرين: اكيد لحق لاني كلمته اول ما الجارد نزل
نور: ربنا يستر بقى وتعدي على خير

نرجع عندي قدام الكافيه

قفلت مع أشرف وفضلت واقف زي ما أنا في جنب بالعربية لحد ما لاقيت 3 عربيات وقفوا قدام الكافيه ونزل منهم ييجي 10 اشخاص لو واحد منهم بس مسكني هيعملني عصير قصب

بكلم نفسي: خخخخخخ احا ايه كل دول.. أنا عملت ايه بالضبط…دا عيل خول وضربته ليه كل دا

فضلوا واقفين شوية حلوين ولاقيت حد منهم بيكلم شاب كان واقف على جنب كدا وبعد شوية لاقيتهم ركبوا العربيات ومشيوا…. طلعت فوني ورنيت على أشرف

انا: أشرف.. عملت اي
أشرف: كله تمام يا هندسة

فلاش باك مع أشرف

انا: عايزك بقى في حوار يا أشرف
أشرف: معاك يا هندسة.. ايه هو الحوار
انا: بص يا معلم انت بعد ما تقفل الكافيه هتقف بعيد شوية عنه وتراقب الكافيه كويس لحد. ما تلاقي عربية او اتنين وقفت قدام الكافيه ونزل منها ناس في الوقت دا انت تحاول تمشي من قدام الكافيه… الاكيد ان حد من الناس دي هيوقفك ويسألك مين صاحب الكافيه دا.. فإنت تقوله انه بتاع واحد اسمه شهاب.. ولو سألك قفل لي تقوله أصل صاحبه عنده حالة وفاه ومشي… فهمت كدا ولا
أشرف: تمام يا هندسة متقلقش
انا: اشطا اول ما يمشوا ترن عليا تقولي حصل اي

عوده من الفلاش

انا: تمام كدا يا معلم امشي انت بقى
أشرف: هندسة هو ايه بيحصل بالضبط
انا: دول يا سيدي تبع الواد اللي أنا ضربته اخو البنت اللي كانت بتحجز الكافيه
أشرف: ااه وطبعا هي اللي بعتت الناس دي
انا: لا ابوها اللي بعتهم شكله حد تقيل نييك… والبنت هي اللي اتصلت عليا قالتي امشي من الكافيه علشان الناس دي جاية تاخدني
أشرف: هي اللي رنت عليك؟؟ طلعت اصيلة
انا: ما علينا دلوقت بقى لما نشوف هنعمل ايه في الحوار ابن الوسخة دا وهنفتح الكافيه ازاي لانهم اكيد هيرجعوا تاني
أشرف: اكيد في حل
انا: بظروفها بقى… روح انت وانا هكلمك تاني

قفلت مع أشرف وقعدت شوية بفكر في المصيبة دي وهخلع منها ازاي لحد ما لاقيت عربية بتركن قدام الكافيه… قولت هما رجعوا تاني ولا ايه بالضبط… فوني رن وكانت كرستين.. افتكرت اني كنت مستنيها وان العربية دي بتاعتها

انا: ايون يا كرستين
كرستين: انت فين يا شهاب والكافيه مقفول لي
انا: حصل حوار ابن وسخة كدا هحكيلك عليه.. بس عايزك تتحركي بعربيتك دلوقت وتمشي من قدام الكافيه هقابلك على اول الشارع
كرستين: هو انت فين بالضبط
انا: أنا شايفك يا كرستين بس عايزك تعملي زي ما قولتلك هتلاقيني وراكي
كرستين: حاضر هستناك على اول الشارع

مشيت كرستين وانا اتحركت وراها وصلت لاول الشارع وطلعت فوني رنيت عليها

انا: كرستين بصي على يمينك هتلاقيني واقف بالعربية.. متنزليش من عربيتك وعايزك تمشي قدامي تروحي لاي مكان هادي نقعد فيه
كرستين: فهمني طيب في اي
انا: يا ستي هفهمك كل حاجة بس اسمعي الكلام
كرستين: حاضر حاضر خليك ورايا على طول

مشيت كرستين بالعربية وانا ماشي وراها فضلنا حوالي ربع ساعة في الطريق لحد ما وصلنا لمنطقة سكنيه وبعد شوية وقفت كرستين ونزلت من العربية وانا ركنت وراها ونزلت روحتلها

انا: احنا فين هنا.. جايبانا هنا لي
كرستين: متقلقش يا شهاب دي فيلتي وهنا اكتر مكان هادي ومحدش يقدر يقربلك في المنطقة دي
انا: طيب خلاص… تعالي ندخل جوا أحسن

دخلنا الفيلا عند كرستين

كرستين: فهمني بقى في ايه وليه قفلت الكافيه
انا: حوار عبيط بس شكله وسع جامد (حكيت لكرستين الحوار كله من البداية)
كرستين: يعني ابو الواد دا بعتلك جاردات علشان ياخدوك قصاد انك ضربت ابنه واكيد مكنش هيسيبك اقل حاجة كان هيبهدلك ضرب
انا: دا لو جات على قد الضرب بس…
كرستين: ليه اخته كلمتك قالتلك تمشي من الكافيه
انا: معرفش بقى يا كرستين.. بس ممكن تكون علشان عارفة إني مغلطتش فيه من البداية… استني هرن عليها لانها قالتلي انها هتكلمني تاني

طلعت فوني رنيت على شيرين وردت بعد شوية

انا: ايه يا شيرين هو في ايه بالضبط
شيرين: ايه اللي انت عملته دا يا شهاب
انا: إنتي مش عارفة اخوكي عمل اي؟
شيرين: عارفة بس مش لدرجة انك تبوظ وشه بالطريقة دي.. متنساش انه اخويا بردو
انا: طب ليه رنيتي عليا علشان امشي طالما أنا غلط
شيرين: علشان عارفة ان اللي انت عملته دا رد فعل للي هو عمله معاك وكمان علشان عارفة بابا هيعمل فيك ايه لو الجاردات مسكتك
انا: هيعمل ايه يعني؟ هيضربني
شيرين: هيضربك ومش بعيد يلبسك اي قضيه
انا: ليه يعني كل دا هو أنا قتلت ابنه
شيرين: بابا عنده اللي يلمس شعره من ولاده ميستحقش يعيش دقيقة
انا: شيرين هو ابوكي دا شغال اي
شيرين: عضو مجلس شعب يا شهاب
انا: امم على كدا بتتكملي عنه بثقه
شيرين: يا شهاب أنا لو مش خايفة عليك مكنتش هرن عليك واحذرك منه… بابا معارفة كتير ومش هيغلب معاك حاول تختفي خالص يا شهاب لفترة
انا: تمام يا شيرين.. شكرا على تحذيرك.. سلام

قفلت مع شيرين وكملت كلام مع كرستين

انا: ابوها عضو مجلس شعب ومش هيسيبني في حالي… المشكلة الكبيرة ان مينفعش الكافيه يفضل مقفول كدا وأحمد صاحب الكافيه ميعرفش اي حاجة عن الحوار دا لسه ولا يعرف ان الكافيه مقفول دلوقت وكمان هو ملوش ذنب في كل دا خصوصا لو الكافيه حصل فيه حاجة
كرستين: اهدي طيب اكيد هنلاقي حل
انا: حل ايه بس دي متقفله في وشي اهلي على الاخر… كسم دي دوله معرصة ماشية بالتعريص
كرستين: بص في حل كويس بس عايزة سبب مقنع يخليني اقوله لبابا علشان يساعدك
انا: ايه دخل ابوكي في الموضوع دلوقت
كرستين: شهاب انت ناسي ان بابا سفير وله علاقات حلوة مع ناس كبيرة واكيد يعرف ناس في مجلس الشعب يعني يقدر يحل الموضوع بسهولة
انا: طب لما يقولك مين دا اللي بتساعديه… هتقوليلة اي؟
كرستين: مهو دا اللي بدور عليه.. عايزة سبب مقنع يخلي بابا يساعدك من غير ما يفكر

فضلت افكر في سبب اقدر اخلي ابو كرستين يحللي المشكلة دي لحد ما لاقيت سبب نوعا ما حلو واخلي ابو كرستين يساعدني وهو مبسوط

انا: كرستين.. لاقيت سبب مقنع يخلي ابوكي يساعدني وهو مبسوط ومتكيف
كرستين: ايه هو السبب دا
انا: انك هتكلمي ابوكي تقوليله ان انتي كنتي في يوم سهرانة مع صحابك وان بعد السهرة دي انتي مشيتي بعربيتك راجعه الفيلا بتاعتك وطلع عليكي ناس بلطجية عايزة تاخد العربية وكان معاهم سلاح وان أنا معدي بعربيتي بالصدفة من نفس طريقك سمعت صوتك وانتي بتعيطي ونزلت اشوفك لاقيتهم بيسرقوكي وتخانقت معاهم وان منهم واحد عورني بسلاحه وجريوا ومن يومها واحنا صحاب والجو دا… وتبدأي بقى تقوليله اني في مشكلة دلوقت وانك عايزاه يساعدني فيها على الاقل يرد الجميل اللي عملته معاكي… تمام ولا
كرستين: هو سبب حلو بس بابا وقتها مش بعيد ينزل مخصوص علشاني وممكن يخلي الحرس بتوعه هنا يبقوا معايا باستمرار وانا مش حابة كدا
انا: هو دا وقت حابة ولا مش حابة… بصي معتقدش ان في سبب اكتر من دا يخلي ابوكي يحل الحوار بتاعي… دا أنا انقذت بنته

نهاية الحلقة السابعة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *