وقفنا الجزء اللي فات اني اشتغلت مع ماجد الحلفاوي اخلصله مشاوير وقصادها مرتب شهري ثابت بس بردو مكنتش مطمن وقولت ممكن يكون هو عايز ينتقم مني بسبب اللي عملته في ابنه فبيحاول يشد رجلي بالهدوء لحد ما يلبسني في مصيبة حلوة تليق بيا🙂… وكمان اني اتفقت مع امير صاحبي على الكافيه الجديد في المول بتاعه في اسكندرية وهيبقى ليا لوحدي بدون شريك… طبعا كافيه كبير في مول كبير في مكان زي اسكندرية هيكون غالي فشخ ومصاريفه عالية جدا بس أنا حابب يكون ليا لوحدي بدون ايه شريك لان دا هيكون بداية لحاجات كتير جدا هتظهر مع الوقت…
نرجع للاحداث….
مر اسبوعين على مشواري للميناء لما خلصت صفقة العربيات لماجد… الدنيا كانت تمام جدا وناس جديدة تيجي الكافيه والامور عال جدا بس مكنتش مركز معاهم اووي في الكافيه
نرمين: شهاب قووم يلا يا حبيبي علشان تتغدى
انا: صباح الفل يا قمر… الساعة كام دلوقت؟
نرمين: الساعة بقت 6 المغرب اهي وانا بصراحة جوعت اووي ومستنياك تصحي من بدري
انا: طب لي مأكلتيش يا نرمين طالما جعانه ومذنبه نفسك كدا… ينفع يعني كدا؟
نرمين: ايون ينفع.. انت عارف مش بعرف اكل من غيرك
انا: طيب يلا قومي حضري الغدا وانا هاخد دش بسرعة وهلبس واخرج نتغدى علشان طول
قومت دخلت الحمام وخرجت لبست وطلعت لنرمين اتغدينا سوا وشربنا قهوة وكله تمام
انا: هتنزلي الكافيه معايا ولا هتعملي اي
نرمين: ايون هنزل معاك لان البنات كلموني عايزين يتجمعوا وانا بقالي كتير مخرجتش معاهم
انا: طب تمام… قومي بلا البسي وانا مستنيكي
نرمين: اوك 10 دقايق واكون جاهزة
بعد نص ساعة نزلت أنا ونرمين وصلنا الكافيه لاقيت البنات كلهم موجودين…
انا: ازيكم يا بنات عاملين اي
كلهم: بخير يا شهاب..
كرستين: انت مختفي فين من فترة مش بنشوفك… مش مهم انت اصلا المهم القمر دي
انا: اهي معاكو اهي وانا كدا كدا داخل المكتب هخلص شوية شغل مع حالي
دخلت المكتب وناديت على أشرف يجيبلي قهوة
أشرف: القهوة يا هندسة
انا: حبيبي يا أشرف تسلم… اخبار الشغل اي..
أشرف: كله تمام والكافيه شغال كويس وفي ناس جديدة بتيجي يعني كله فله
انا: معلش يا أشرف عارف اني مش مركز مع الكافيه الفترة دي وانت مطحون هنا لوحدك
أشرف: ولا يهمك يا هندسة… المهم خلصت في الكافيه بتاع المول دا ولا لسه
انا: مستني لحد ما المول يخلص تشطيب خالص وأبقى ابدأ اجهز فيه واحدة واحدة كدا
أشرف: هي كرستين هتبقى شريكه بردو معاك
انا: لا الكافيه التاني دا هبقى فيه لوحدي من غير شريك…
أشرف: بس دا هياخد مصاريف كتير يا هندسة
انا: متقلقش أنا مظبط الدنيا كويس ومعايا مبلغ هصرف منه على التجهيزات
أشرف: انت ادري يا هندسة
انا: تمام يا أشرف… روح انت كمل شغلك
خرج أشرف وانا قعدت مع حالي شوية بفكر في حوار ام نرمين عايز اخلص منه….. فضلت في المكتب شوية لحد ما لاقيت فوني بيرن
انا: اهلا يا باشا ايه الاخبار
ماجد الحلفاوي: ازيك يا هندسة.. مبتسألش يعني
انا: انت عارف الكافيه ومشاكله بقى غصب عني
ماجد: تمام ولا يهمك… المهم عايزك تجهز نفسك بكره تروح الميناء تجيب شحنة عربيات زي اللي فاتت كدا
انا: ايه يا باشا هي الشحنة لحقت تخلص ولا ايه
ماجد: دا حسد بقى ولا ايه
انا: لا ازاي مش للدرجة دي… أنا بس مستغرب عربية زي دي سعرها غالي فشخ واخر مرة كنت موصلك 7 عربيات يعني مش بسهولة تتباع
ماجد: عموما الشحنة اللي فاتت كانت جاية بالطلب وغير كدا الشحنة اللي هتيجي بكره دي نوع تاني سعرها خفيف شوية وهييجي منها كذا شحنه على فترات… انت بس ظبط نفسك بكره وتجيبهم وتوصلهم لنفس مكان المرة اللي فاتت لاني مش موجود هنا مسافر يومين بخلص شغل
انا: تمام…. متقلقش انت… أنا هخلص الموضوع
ماجد: وانا متأكد من كدا
انا: حبيبي يا غالي… ايه خدمة تانية؟
ماجد: لا تمام كدا.. اول ما توصل بكره تكلمني
انا: تمام… سلام
خلصت مكالمة مع ماجد وانا حاسس ان في حاجة غلط بتحصل بس قولت اسيبها للوقت كله هيبان… خرجت لنرمين والبنات بره
انا: ايه يا بنات هتفضلوا هنا ولا رايحين في مكان
كرستين: بنفكر نروح نكمل السهرة عندي في البيت لحد ما تخلص انت وتبقى تيجي
انا: تمام خلاص… اعملي حسابك يا نرمين هتباتي عند كرستين النهارده لاني مسافر بكره اسكندرية ابص على المول اشوف وصلوا لحد فين في الشغل
كرستين: اشطا جدا… خلاص نسهر للصبح بقى براحتنا
نرمين: طيب خلاص تعال اسهر معانا شوية لحد ما تسافر
انا: تمام هخلص كم مشوار كدا وهبقى اجيلكوا
قامت البنات مشيت وراحوا للفيلا وانا قعدت في الكافيه شوية كانت الساعة وصلت ل 10 بالليل طلعت فوني ورنيت على نوال (ام نرمين)
انا: ازيك يا نوال عاملة ايه انتي والبنات
نوال: بخير يا شهاب.. انت اخبارك ايه ونرمين كويسة؟
انا: كله تمام متقلقيش… امال انتو فين كدا
نوال: كنا برة بنشتري شوية طلبات للبيت ولسه داخلين البيت من شوية صغيرة
انا: طيب محتاجة فلوس اي حاجة… قولي بلاش كسووف يا نوال
نوال: لا بجد معانا فلوس لسه ولو محتاجة مش هتكسف من جوز بنتي
انا: بالضبط كدا عايزك تلغي ايه احراج او كسوف نهائي أنا زي ابنك بردو وكل اللي انتي عايزاه هيحصل
نوال: اللي أنا عايزاه اني اشوف بنتي يا شهاب
انا: متقلقيش كلها بكره عندي مشوار في اسكندرية هسافر اخلصه بس الاول وبعدين هشوف حل كويس وقبل ما اجيلك أنا ونرمين هعرفك
نوال: متحرمش منك ابدآ يا شهاب.. جميلك مش هنساه طول عمري
انا: جميل ايه يا نوال بطلي الكلام دا… امال فين هالة واماني
نوال: بيحضروا العشا جوا في المطبخ
انا: تمام… اسيبكم بقى علشان تتعشوا.. بالهنا
نوال: مع السلامة يا شهاب
قفلت مع نوال ورنيت على نرمين قولتلها انهم يكملوا سهرتهم هما لاني مش هعرف اروحلهم علشان اجهز للسفر وفضلت في الكافيه لحد الساعة 3 بالليل كان الجو بدأ يخف من الناس نوعآ ما… كنت قاعد على ترابيزة في الكافيه وقدامي قهوة ومولع سيجارة لاقيت حد بيخبط على كتفي
نونو: ايون رايق طول عمرك يا شهاب
نونو: اهلا نونو… اخبارك ايه ومختفية من فترة
نونو: أنا تمام… معلش بقى كنت مقضيه كم يوم مع بنتي (هيا) في الساحل ولسه راجعين امبارح
انا: اوبا بقى على الساحل… طبعآ انتي هيا
هيا: بالضبط كدا… انت بقى شهاب اللي ماما عمالة تحكيلي عنه
انا: أنا اسف انها صدعتك ههههه
هيا: لا صداع ولا حاجة بس من كتر ما حكتلي عنك بقيت عايزة اشوفك جدا واشوف الشخص اللي قدر يتحكم في دماغ نونو هانم
نونو: بس يا بنت انتي بتقولي اي
انا: لا تحكم ولا حاجة يا هيا… نونو بس قلبها ابيض ولما بتلاقي حد جدع بتفضل تمدح فيه كتير
هيا: جدع… اوبا بقى شكلك مغرور جدا هههه
انا: اكيد دا الغرور دا لعبتي هههههه…. بهزر اكيد وانا مش مغرور ولا حاجة يا هيا
هيا: مبسوطة اني شوفتك جدا يا شهاب وبشكرك انك كنت دايما مع نونو ومعوضها غيابي
انا: لا شكر ولا حاجة… نونو شخصية جميلة جدا وانا برتاح في الكلام معاها جدا والمفروض أنا اللي اشكرها بقى انها فضلت مستحملة حد زيي هههه
قعدت مع نونو وبنتها هيا لحد الساعة 5 الصبح نتكلم ونهزر وضحك وكانت هيا شخصية مرحه شوية وبتحب الهزار… بعد شوية قامت نونو وبنتها يمشوا وانا روحت الشقة عندي خدت شاور وغيرت هدومي كانت الساعة بقت 6 ونص نزلت ركبت العربية وطلعت على الطريق لاسكندرية وصلت الميناء على الساعة 9 دخلت قابلت ايمن اللي قابلته المرة اللي فاتت واستلمت الشحنة ونزلت على القاهرة تاني وصلت لمعرض العربيات بتاع ماجد كانت الساعة 3 العصر سيبت العربيات وكلمت ماجد عرفته اني ماشي وكله تمام والعربيات في المعرض عنده وقفلت معاه وطلعت على الشقة لاقيت جايلي رساله بتحويل مبلغ 300 الف جنيه لحسابي.. رنيت على ماجد
ماجد: بم انك رنيت دلوقت يبقى المبلغ وصل
انا: وصل بس مش لوحده.. جايب معاه زيادة
ماجد: عارف يا هندسة… دي مكافأه ليك لان شغلك تمام جدا وعاجبني وانا بحب الراجل اللي بيخلص
انا: مع ان الحوار مش جاي معايا سكه بس تمام مصدقك
ماجد: جمد قلبك يا هندسة انت شغال مع ماجد الحلفاوي يعني محدش يقدر يبصلك بطرف عينه
انا: دي أنا واثق منها بس بردو لازم أبقى حريص يا باشا
ماجد: عموما مش عايزك تقلق خالص ولو احتجت اي حاجة في مشروعك الجديد كلمني على طول حبايبي كتير في اسكندرية ويتمنوا يخدموا
انا: طبعا أنا مش هسألك عرفت منين بالمشروع الجديد بس عموما لو احتجت حاجة اكيد هكلمك متقلقش
ماجد: تعجبني دماغك يا هندسة… اسيبك بقى تريح شوية من المشوار
انا: تمام يا باشا… سلام
قفلت مع ماجد وكلمت نرمين عرفتها اني رجعت من اسكندرية ووصلت الشقة وهدخل انام شوية وتبقى تصحيني بالليل…. دخلت نمت وصحيت لوحدي الساعة 9 بالليل لاقيت صوت ضحك بره… خرجت لاقيت نرمين وكرستين ودينا ونهاد ونسرين قاعدين في الانتريه
انا: اهلا اهلا بالصداع
دينا: ايه يا شهاب انت بقالك سنة منمتش ولا ايه
انا: لا يا ام لسان طويل… مكنتش نمت امبارح وسافرت ورجعت جسمي مهدود من الطريق وانتي صحتيني بصوتك المسلوع دا
نرمين: طب خدلك شاور سريع بقى اكون جهزتلك الغدا
انا: تمام… خدوا راحتكم بس مش اوي يعني
سيبتهم ودخلت خدت شاور ولبست هدومي وخرجت كانت نرمين ظبطت الاكل قعدت اتغديت وشربت قهوتي
انا: هتفضلوا هنا ولا هتنزلوا الكافيه
كرستين: شوية كدا وهنيجي الكافيه
انا: خلاص براحتكم… أنا همشي يا نرمين
نرمين: تمام يا قلبي وانا شوية وهاجي مع البنات
انا: اوكي يا قمر
نزلت ركبت العربية وطلعت على الكافيه دخلت شيكت على الدنيا وكله تمام… قعدت اشرب قهوتي وبعد ساعة لاقيت البنات وصلوا كلهم ونرمين دخلتلي المكتب
نرمين: احنا وصلنا يا حبيبي
انا: تمام يا جميل… كنت عايزك تيجي معايا مشوار كدا
نرمين: مشوار فين..!؟
انا: هقولك واحنا ماشيين في الطريق… انتي بس اخرجي قولي للبنات انك هتروحي معايا مشوار صغير وممكن تتأخري هناك شوية
نرمين: مع اني بقلق من المفاجأت بس تمام… هخرج اقولهم على لو حابين يمشوا مش يستنوني وانا اتأخر عليهم
انا: تمام يا قمر
خرجت نرمين للبنات برة وانا خرجت وراها وخدتها وركبنا العربية وماشيين في الطريق
نرمين: مشوار ايه دا بقى
انا: بصي يا نرمين الحوار وما فيه ان من يوم ما انتي حكيتي ليا اللي حصل معاكي من اهلك وانا سألت عليهم وعرفت هما مين وساكنين فين وقدرت اوصل لاختك هالة واتكلمت معاها وكان بينا اتفاق اني اخلصهم من جوز امك اللي دمر حياتكم…. وحصل وقدرت البسه مصيبة وادخله السجن في قضية مخدرات وبعدها خليت هالة تجيب امك واختك يعيشوا في الشقة اللي أنا كنت عايش فيها قبل ما انقل معاكي…. المهم يعني انهم موجودين هنا بقالهم 3 شهور ومستنيين اني اخليهم يشوفوكي بس أنا كان لازم اتقل شوية في الوقت لحد ما اتأكد انهم فعلا ناويين يبطلوا اللي كانوا بيعملوه زمان وهما فعلا بطلوا كل حاجة وعلى فكرة يا نرمين هما كانوا مجبرين على اللي بيعملوه دا وانا اتأكدت من دا بنفسي… فأنا دلوقت واخدك ورايح ليهم بس لو انتي مش حابة دا أنا هلف وارجع بالعربية حالا ولا كأن حاجة حصلت يعني القرار ليكي انتي دلوقت
قولت لنرمين كل حاجة بخصوص امها واخواتها وهي كانت في حالة توهان عمالة تبص ليا وساكتة مش بتتكلم… فضلت على حالتها دي لحد ما وصلنا تحت العمارة اللي فيها امها وقفت بالعربية وبطلتها
انا: نرمين… انتي روحتي فين
نرمين: ها. معاك يا شهاب بس حاسة اني مش عارفة اخد قرار وكلامك فاجأني جدا مش عارفة بجد
انا: احنا تحت العمارة اهو خدي قرارك لو عايزة يبقى نطلع دلوقت وتنسي كل اللي فات… لو مش عايزة يبقى نرجع تاني الكافيه وتنسي ان ليكي اهل وانا هتصرف معاهم
نرمين: وحشوني اوي يا شهاب بس خايفة اسامحهم ومع الوقت يرجعوا تاني للي كانوا بيعملوه زمان ووقتها أنا هتدمر بجد
انا: من اللي أنا شايفو يا نرمين انهم خلاص نسيوا اللي فات ومش بيفكروا فيه بس بردو انتي اللي تقرري وانا معاكي في ايه قرار انتي عايزاه
نرمين: يلا نطلع يا شهاب
انا: متأكده من قرارك دا..؟
نرمين: ايون هما مهما يعملوا هيفضلوا اهلي بردو بس أنا هقولهم انهم لو رجعوا للي كانوا بيعملوه يبقى ينسوني نهائي
انا: تمام يا نرمين.. يلا بينا
نزلنا من العربية وطلعنا للشقة ضربت الجرس وبعد شوية الباب اتفتح وكانت نوال اللي فتحت الباب… فضلت واقفة متنحه قدام الباب مش بتتكلم ونرمين بدأت تعيط ونوال هي كمان دموعها نزلت….
انا: ايه يا نوال هنفضل واقفين على الباب ولا ايه
نوال: نرمييييين (بعياط)
جريت نرمين على امها وفضلوا حاضنين بعض ويعيطوا وانا واقف اصلا مش عارف اعمل اي… قولت اسيبهم بقى يعيطوا وادخل اقعد جوه… دخلت جوا لاقيت هالة واختها اماني قاعدين
هالة: ازيك يا شهاب… امال ماما فين؟
انا: معرفش فتحتلي الباب وفضلت واقفة بره.. اخرجي شوفيها مالها دي
خرجت هالة ووراها اماني… سمعت صوت هالة بتقوول نرررمين بصوت عالي قولت اسيبهم بقى مع بعض يعيطوا براحتهم…. خلص المسلسل التركي دا وانا قاعد لحد ما لاقيتهم داخلين كلهم بيمسحوا دموعهم
انا: ايه كمية العياط دي.. انتو كنتو مستنيين فرصة علشان تعيطوا ولا ايه
اماني: انت رخم اوي يا هندسة على فكرة
انا: ايه لازمتها هندسة بقى يا ام لسان هههه
نوال: احترمي جوز اختك يا بنت
انا: سيبيها براحتها يا نوال أنا بحب كلامها كدا
اماني: حبيبي انت يا جوز اختي يا قمر
انا: اعتقد أنا كدا وفيت بوعدي…
نوال: راجل من ضهر راجل يا شهاب… واحنا عند وعدنا ليك عمرنا ما نرجع للي حصل زمان طالما نرمين هتفضل في حضني
انا: هو دا اللي مطلوب منكم يا نوال لان لو حصل غير كدا مش هتشوفوا نرمين تاني
هالة: لا لا خلاص عمرنا ما نرجع لزمان تاني خلاص كدا صفحه واتقفلت يا شهاب
نرمين: اتمنى فعلا يا هالة لان فعلا لو رجع انتو مش هتشوفوني تاني خالص زي ما قال شهاب
انا: طب أنا هسيبكم مع بعض براحتكم وانا هنزل الكافيه يا نرمين واعملي حسابك هتباتي معاهم النهارده
نرمين: طب وانت يا شهاب هتفضل في البيت لوحدك؟
نوال: لا شهاب هيخلص اللي وراه وييجي هنا تاني يبات هنا معانا…. هاتي يا هالة مفتاح الشقة ل شهاب علشان وقت ما ييجي يدخل
انا: طيب خلاص هخلص واجي بس خلي المفتاح معاكم علشان تبقوا قاعدين براحتكم وقت ما اجي هبقى ارن على نرمين تفتحلي وهحاول متأخرش
نرمين: تمام يا حبيبي وقت ما تيجي رن عليا
سيبتهم ونزلت روحت الكافيه اول ما وصلت البنات سألتني على نرمين وحكيت لهم كل اللي حصل وانها دلوقت مع اهلها وانا هروح ابات معاها هناك
كرستين: بصراحة يا شهاب انت كبرت في نظري جامد جدا انت راجل بمعنى الكلمة
انا: ايه دا هو حد كان قالك اني مش راجل ولا ايه يا بتاعه انتي 🤨
كرستين: لا لا مش قصدي يا عم قصدي انك بتهتم باللي حواليك وجدعنتك بتبان في الاوقات دي
انا: ههههههه لازم اكشملك يعني.. فاهمك يا كرستين بس بنكشك… وبعدين دي مراتي يعني لازم اعمل اي حاجة تخليها مبسوطة وفرحانة وكمان دول اهلها بس كان بينهم مشكلة وانا صلحتها والامور رجعت لطبيعتها تاني
دينا: كرستين عندها حق يا شهاب الجدعنة والرجولة مش بالساهل وانت راجل جدع جدا
انا: انتو مالكوا مكبرين الموضوع ليه كدا… عموما لو ايه حد فيكم في الموقف دا هعمل معاه كدا بردو لان انتم بالنسبة ليا عيلتي مش صحابي بس
دينا: واحنا متأكدين من دا جدا وانك مش هتسيب ايه حد في مشكلة وهتتصرف وتخرجه منها
انا: طب نشرب قهوة بقى لاني مصدع فشخ
قعدت مع البنات شوية شربت قهوة واتكلمنا لحد الساعة 12 ونص تقريبا..
نهاد: هنمشي احنا بقى يا شهاب.. عايز حاجة؟
انا: لسه بدري يا نهاد ولا نسرين بتنام بدري هه
نسرين: يا عم احنا ورانا شغل الصبح وبنقوم بالعافية
انا: لا كفاية عليكو كدا سهر…
نهاد: عايزين حاجة يا بنات… بااي
مشيت نهاد ونسرين وبعد شوية قامت دينا مشيت
انا: مش هتروحي انتي كمان ولا ايه
كرستين: أنا بروح بفضل قاعدة في البيت مبعملش حاجة… ما تيجي تسهر معايا يا شهاب
انا: المشكلة ان أنا فاهم دماغك يا كرستين
كرستين: طب طالما فاهم ما تخلي عندك دم بقى أنا خلاص على اخري بجد ومبقيتش مستحملة
انا: يا بنت تلاقيكي خرباها اصلا يا جزمة
كرستين: يا عم اتنيل لا خرباها ولا نيلة.. أنا من يوم ما انت كنت معايا وانا محدش لمسني اصلا
انا: وتقريبا كدا يا كرستين أنا كمان مش هلمسك…
كرستين: ليه كدا يا شهاب بس
انا: مبقاش ينفع اخون نرمين اكتر من كدا يا كرستين… لو محسبتهاش من اتجاه اني بحبها ومش عايز اكون خاين هحسبها من اتجاه انها ممكن تعرف ووقتها هخسرها وهخسرك انتي كمان معاها
كرستين: ايه بس هيعرفها يا شهاب مهو حصل قبل كدا ومحدش عرف حاجة خالص لي بتتوقع الوحش
انا: علشان الوحش دا اسرع حاجة بتحصل ولو حصل اعرفي اني كدا خلاص هدوس على ايه حد ومش هرحم لاني هبقى خسرت كل حاجة واهم حاجة عندي… خلينا كدا احسن يا كرستين صحاب وشركاء حلوين مع بعض
كرستين: يا شهاب أنا نمت معاك مرة واحدة بس المرة دي بكل المرات اللي جربت فيهم العلاقة ومبقيتش قادرة استغني عنك
انا: صدقيني انتي لو حاولتي بس تنسي الحوار هتلاقي مفيش اسهل من نسيانه واللي أنا عملته ممكن حد تاني يعمله بحب اكتر مني وهتبقى مبسوطة
كرستين: انت شايف يعني اني واحدة شرموطة كل يوم بتعرف على واحد تفتحله رجليها يجيبهم فيها ويمشي؟
انا: انتي لي حسبتيها كدا يا كرستين واظن ان كلامي مش كدا خالص ولا حتى يتفهم كدا
كرستين: انت زهقت مني يا شهاب ولا خلاص جربتني مرة ومعجبتكش في خلاص كدا
انا: تصدقي يا كرستين دا اللي أنا كنت خايف منه جدا
كرستين: يعني هو الموضوع اني معجبتكش؟
انا: يخربيت ام دماغك دي… يا بنتي معجبتنيش ايه بس دا انتي ابو الهول لو شافك هيجيبهم… يا كرستين صدقيني انتي حلوة وجامدة وكل حاجة بس أنا بقيت بخاف على نرمين اكتر من الاول وكمان بقيت مش عايز أبقى خاين ليها وزي ما قولتلك جايز جدا تعرف باللي بينا وأبقى خسرتها وخسرتك وكمان انتي هتخسريها…. فكري بس في كلامي دا هتلاقيه صح فعلا
كرستين: ماشي يا شهاب هفكر… طب ممكن طلب
انا: اتفضلي يا كرستين… طلب اي
كرستين: نعمل مرة واحدة كمان وبعد كدا مش هطلب منك نعمل علاقة تاني… هي المرة دي بس لاني تعبانة جدا ومش قادرة بجد استحمل اكتر
انا: كنت متأكد ان دا الطلب يا كرستين
كرستين: وافق طيب علشان خاطري ومش هتتكرر
انا: ماشي يا كرستين هي مرة واحدة وبعد كدا لو طلبتي علاقة يبقى تنسي شهاب خالص ولا كأنك عرفتيه
كرستين: لا لا هي المرة دي وبس.
انا: تمام… بس مش هتبقى النهارده لاني قايل لنرمين اني هبات معاها عند اهلها ومينفعش اتأخر اكتر من كدا
كرستين: تمام موافقة بس متتأخرش علشان بجد أنا تعبانة اووي ونفسي في علاقة معاك جامد
انا: خلاص يا كرستين قولتلك تمام بطلي بقى كلام في الحوار دا لارجع في كلامي
كرستين: لا لا ترجع ايه بس… خلاص هسكت دا انت يلهوووي عليك حاجة صعبة
انا: طب يلا الساعة بقت 1 ونص علشان الحق اروح لنرمين
كرستين: تمام وانا هروح البيت اعمل اي حاجة تشغلني
انا: تمام… سلام
قومت خرجت ركبت العربية وصلت للعمارة ورنيت على نرمين قولتلها اني طالع علشان تفتحلي الباب
انا: مساء الفل يا قمر
نرمين: مساء الجمال يا قلبي
انا: هما الجماعة ناموا ولا ايه؟
نرمين: لا صاحيين جوا سهرانين كلنا سوا
انا: مبسوطة يا نرمين؟
نرمين: اوي اوي يا شهاب مش عارفة اقولك اي
انا: قوليلي في اكل ايه هنا اصلي جعان اوي
نرمين: رخم اووي ههههه
انا: معلومه قديمة على فكرة هههه
نرمين: طب يلا ندخل
دخلت جوا لاقيتهم قاعدين في الانتريه بيضحكوا ويهزروا وكله مبسووط
اماني: ايه يا هندسة احنا خدنا نرمين منك ولا ايه… بقالكم كتير واقفين على الباب بره… بتعملوا ايه 😉
انا: مش هقولك يا ام لسان ههههه
هالة: احترمي نفسك يا جزمة انتي
اماني: بهزر معاه يا هالة في اي
انا: بس بس انتو هتتخانقوا ولا ايه… سيبيها يا هالة براحتها أنا عارف انها بتهزر
هالة: بس الكلام دا مش فيه هزار يا شهاب
انا: يا ستي سيبيها أنا هتصرف معاها بنفس دماغها
نوال: خلاص يا هالة سيبيها هو شهاب هيعرف يرد عليها
اماني: اهو عايزني اهزر معاه… ملكيش دعوة انتي بقى
انا: اماني… مش معنى كدا انك تغلطي في اختك الكبيرة
نرمين: خلاص يا اماني هزري بس بحدود وكمان بلاش تردي على اختك الكبيرة كدا مينفعش
اماني: حاضر يا نرمين بس هالة على طول بترخم عليا
انا: يا بنت مش بترخم هي بس مش عايزة حد يقولك كلمه تزعلك علشان كده بتعدل وراكي علشان خايفة عليكي
اماني: خلاص أنا اسفة يا هالة
انا: هو دا الكلام الصح… المهم أنا جعان عندكم اكل اي؟
نوال: ثواني وانا هجيبلك الاكل
انا: رايحة فين… خليكي يا نوال ايه واحدة من البنات تجيب خليكي انتي مرتاحة
هالة: خليكي يا ماما أنا هقوم اجيب لشهاب
قامت هالة وبعد شوية رجعت بالاكل وانا اكلت ونرمين قامت عملتلي قهوة شربتها وقعدت معاهم شوية حلوين ضحك وهزار وكان وقت كويس جدا… دخلت نمت أنا ونرمين في اوضة ونوال في اوضة وهالة واماني في اوضة…. صحيت الساعة 2 الضهر ملقيتش نرمين جنبي قومت خرجت برة لاقيتهم قاعدين في الانتريه
انا: صباح الفل عليكو
كلهم: صباح الخير يا شهاب
نرمين: ادخل خد شاور يلا على ما نجهز الغدا
انا: تمام يا قمر
دخلت خدت شاور وكان الاكل جاهز قعدنا اتغدينا كلنا وفضلنا قاعدين لحد الساعة 7 بالليل
انا: طب أنا هنزل بقى اروح الكافيه وانتي يا نرمين لما تحبي تروحي أبقى كلميني اجي اخدك
نوال: ما تخليك قاعد معانا ومش مهم تنزل النهارده وكمان خلي نرمين تقعد معانا كمان يومين
نرمين: هجيلكم كل يوم يا ماما متقلقيش واعملوا حسابكم انكم هتسيبوا الشقة دي وتيجوا تنقلوا معانا في الشقة هناك
نوال: لا خلينا هنا احسن يا نرمين علشان انتو تبقوا براحتكم
انا: راحتنا ايه يا نوال… تعالي بس انتي ملكيش دعوة بحاجة وكدا كدا عايزكم تيجوا لان نرمين بتفضل وقت كتير لوحدها في البيت وانا هبقى مطمن وانتو معاها
نوال: طيب خلينا بس نفرح بنرمين الاول وبعد كدا نشوف حل كويس يا شهاب
انا: عموما هو دا الحل المناسب يا نوال بس هسيبك شوية وقت بس مش كتير يعني
نوال: خلاص يا شهاب ماشي
انا: طيب أنا همشي ولو احتجتوا اي حاجة كلميني يا نرمين على طول… يلا سلام
نزلت ركبت العربية وصلت الكافيه دخلت المكتب جالي أشرف بالقهوة وقعدت راجعت الفواتير كلها لاقيت كله تمام… طلعت فوني ورنيت على امير صاحبي
انا: ايه يا نجم ايه الاخبار
امير: كله تمام يا صاحبي انت عامل اي
انا: تمام يسطى… طمني اخبار الشغل ايه في المول
امير: كله تمام خلاص في اواخر التشطيبات حاليا اسبوع بالكتير والمول يبقى جاهز كله بس لو عايز تيجي من بكره تجهز الكافيه تعال لان الجزء اللي فيه الكافيه خلاص اتشطب وفي ناس بتجهز محلاتهم كمان
انا: خلاص هشووف كدا ممكن اجي اجهز الكافيه علشان عايز اخلص بدري بدري وأبقى جاهز قبل افتتاح المول
امير: خلاص ظبط نفسك ووقت ما تكون جاي عرفني علشان أبقى معاك لو محتاج حاجة من هنا
انا: تمام يا صاحبي هظبط واكلمك قبلها
قفلت مع امير ورنيت على نرمين
انا: ايه يا نرمين.. اعملي حسابك هتفضلي اليومين دول بقى مع مامتك لاني هسافر اسكندرية تاني علشان ابدأ تظبيط الكافيه بتاع المول لان امير كلمني وقال ان الدنيا بقت تمام وانا عايز اخلص قبل افتتاح المول… بس لو عايزة تيجي معايا اسكندرية تقضي يومين هناك تمام مفيش مشكلة
نرمين: خليني هنا احسن علشان متبقاش مشغول بيا وبالكافيه مع بعض… أنا هنا هبقى مع ماما لحد ما تيجي
انا: طيب خلاص اللي يريحك
نرمين: تمام يا حبيبي تيجي بالسلامة
قفلت مع نرمين وكلمت كرستين
انا: انتي فين يا بنتي
كرستين: أنا خارجة من البيت وجاية الكافيه
انا: خلاص مستنيكي علشان ممكن اسافر بكره اسكندرية ابدأ اجهز في الكافيه هناك
كرستين: طيب استني أنا جاية الكافيه دلوقت
بعد شوية وصلت كرستين الكافيه ودخلت المكتب
كرستين: بتقولي بقى انك هتسافر بكره
انا: ايون لان امير كلمني قالي ان الجزء اللي فيه الكافيه جاهز لو عايز ابدأ تجهيزات وانا عايز اخلص تجهيز قبل افتتاح المول علشان منساش حاجة واكون براحتي
كرستين: خلاص أنا هاجي معاك اسكندرية
انا: هيبقى الموضوع باين اوي يا كرستين خصوصا انك مش شريكه معايا في الكافيه دا
كرستين: أنا هتصرف ملكش دعوة انت بس
انا: لا عرفيني هتعملي ايه بالضبط الاول
كرستين: هكلم نرمين اقولها اني مسافره معاك لاني اعرف ناس بتجهز كافيهات واقولها تيجي معانا بالمرة
انا: مع اني مش مطمن بس تمام لما اشوف اخرتها معاكي ايه يا كرستين هتضيعني شكلك
كرستين: يا عم متقلقش كدا أنا قولتلك هتصرف
طلعت كرستين فونها واتصلت بنرمين وقالتلها اللي قالته ليا ونرمين قالت ليها نفس الكلام
كرستين: قولتلك يا عم متقلقش اهي اتحلت
انا: ماشي يا كرستين خليني وراكي لحد ما اغرق
كرستين: لا هتغرق ولا حاجة يا شهاب خليك انت بس معايا وكل حاجة هتبقى تمام
انا: لا انسي… هي المرة دي وتنسي اني اسمع كلامك تاني
كرستين: لي بس مهي كل حاجة ماشية تمام اهي
انا: لا تمام ولا مش تمام… أنا غلطان اصلا اني وعدتك بمره كمان كان لازم ارفض بجد لان دلوقت انتي مش حاسة باللي جوايا من ناحية نرمين
كرستين: طيب خلاص خلاص متفكرش في اي حاجة دلوقت لحد ما نوصل هناك وتتحل
انا: ماشي يا كرستين قومي اجهزي
نهاية الحلقة السابعة