كرستين: قولتلك يا عم متقلقش اهي اتحلت
انا: ماشي يا كرستين خليني وراكي لحد ما اغرق
كرستين: لا هتغرق ولا حاجة يا شهاب خليك انت بس معايا وكل حاجة هتبقى تمام
انا: لا انسي… هي المرة دي وتنسي اني اسمع كلامك تاني
كرستين: لي بس مهي كل حاجة ماشية تمام اهي
انا: لا تمام ولا مش تمام… أنا غلطان اصلا اني وعدتك بمره كمان كان لازم ارفض بجد لان دلوقت انتي مش حاسة باللي جوايا من ناحية نرمين
كرستين: طيب خلاص خلاص متفكرش في اي حاجة دلوقت لحد ما نوصل هناك وتتحل
انا: ماشي يا كرستين قومي اجهزي
كرستين: احنا هنسافر دلوقت يا شهاب؟؟
انا: الساعة بقت 10 اهي يعني قدامك ساعتين بالضبط في قومي جهزي نفسك وشنطتك من دلوقت علشان وقت ما نقول نمشي يبقى نمشي على طول بدل ما نتأخر
كرستين: طيب خلاص هقوم اجهز الشنطة دلوقت احسن… بس اعمل حسابي في هدوم كتير؟
انا: ممكن نفضل هناك اسبوع او 10 ايام ظبطي نفسك على المدة دي
كرستين: تمام هجهز الشنطة وهاجي تاني الكافيه
انا: تمام يا كرستين
مشيت كرستين تحضر شنطتها وانا ناديت على أشرف
أشرف: ايون يا هندسة امرني
انا: بص يا أشرف أنا هروح اسكندرية النهارده علشان من بكره هبدأ اظبط في الكافيه اللي هناك فانت بقى عايزك تركز هنا سواء في وردية الليل او النهار عايزك تراجع كل حاجة باستمرار.. انت المسئول قدامي يا أشرف.. تمام؟؟
أشرف: متقلقش يا ريس كل حاجة هترجع تلاقيها زي ما هي وكله متظبط… تروح وتيجي بالسلامة
انا: تسلم يا أشرف… خد الفلوس دي وزعها عليكو لحد ما القبض ينزل دول مكافأة
أشرف: كدا كتير يا هندسة
انا: انت مينفعش تاخد الفلوس وانت ساكت؟؟ يا أشرف اللي اقولك عليه تعمله من سكات لو سمحت
أشرف: تمام يا هندسة تسلم يا باشا
انا: مش هوصيك تاني على الكافيه يا أشرف
أشرف: عيب عليك يا هندسة دي مش اول مرة تسيبني لوحدي هنا وكله هيبقى بخير متقلقش
انا: تمام يا أشرف.. روح انت كمل اللي بتعمله
خلصت كلام مع أشرف وكل حاجة تمام فضلت في المكتب لحد الساعة 12 لاقيت كرستين داخله عليا المكتب
كرستين: أنا جاهزة يا شهاب
انا: مالك متحمسة اوي كدا ليه يا كرستين
كرستين: اسكت اسكت انت مش حاسس بيا دلوقت حاسة اني فرحانة اوي.. بصراحة كدا أنا على اخري وعايزة انفرد بيك بأي طريقة
انا: بلاش استعجال يا كرستين وكل حاجة هتيجي بالهداوه بس افتكري اني دي اخر مرة زي ما اتفقنا
كرستين: خلاص يا شهاب مش كل شوية تفكرني
انا: خلاص أنا هسكت خالص بس انتي متنسيش
كرستين: ماشي مش هنسي… يلا بينا ولا ايه
انا: طيب اقعدي شوية كدا ونمشي على طوول
فضلنا قاعدين نتكلم في اي حاجة لحد الساعة ما وصلت 1 خرجت ناديت على أشرف عرفته اني مسافر
انا: همشي أنا بقى يا أشرف وانت خد بالك من الكافيه ولو نرمين احتاجت حاجة أنا هكلمك علشان تعملها
أشرف: تمام يا هندسة متقلقش كل هيبقى فل
انا: تمام يا أشرف… سلام
مشيت أنا وكرستين كل واحد ركب عربيته روحنا على الفيلا بتاعتها ركنت عربيتها هناك وكملنا سفر بالعربية بتاعتي… وصلنا اسكندرية على الساعة 3 الفجر وصلنا لفندق هناك حجزت غرفتين
كرستين: انت لي مقولتش اننا هنزل في فندق يا شهاب كنت أنا هجيب مفتاح شقتي اللي هنا وانا نسيت اسألك اصلا
انا: اهدي يا كرستين دي هي ليلة واحدة اللي هنقعدها هنا وبكره هكلم امير اخد منه مفتاح الشقة
كرستين: ماشي يا شهاب
انا: ادخلي يلا نامي وبكره نبقى نروح الشقة
دخلنا كل واحد في اوضة نمنا وصحينا تاني يوم الضهر كلمت امير عرفته اني في اسكندرية وعايز اقابله علشان اخد منه مفتاح الشقة (اللي بيخلع فيها من مراته) وقولتله هنزل اقابله دلوقت
رنيت على كرستين قولتلها اني هنزل اقابل امير اجيب منه المفتاح وهي تجهز علشان اول ما اجي تنزل ونعمل مغادره من الفندق ونروح الشقة…… قابلت امير خدت منه المفتاح ورجعت الفندق لاقيت كرستين نازلة بالشنط وعملت مغادره وطلعنا على الشقة بتاعة امير دخلنا الشقة وكانت كبيرة وواسعه فشخ
كرستين: دي شقة صاحبك؟
انا: ايون دي شقة عاملها لمزاجه ولما يحب يجيب نسوان
كرستين: شكله بتاع نسوان وخاربها… بس دا بالنظام دا معاه فلوس كتير جدا
انا: ايون عيلته غنية فشخ وهو عمل كذا مشروع ظبط بيهم نفسه وبقى معاه كتير
كرستين: طب مش هتغير هدومك دي ولا ايه 😉
انا: يا بنتي اهدي شوية هعملك اللي انتي عايزاه كله يهربيت هيجانك دا… مالك مكنتيش كدا يا كرستين
كرستين: تعبانة يا شهاب بجد ومش قادرة اصبر اكتر من كدا حاسة اني هنفجر من قلة النيك
انا: لسانك بقى زفر كمان لا دا انتي بقيتي خطر
كرستين: عادي بقى يا ابو الشهب اللي تنام معاك لازم دماغها تتقلب 180 درجه يا مفتري
انا: بقيت حاسس اني كائن فضائي مش انسان عادي
كرستين: بالضبط كدا… انت مش انسان عادي زينا
انا: طب اهدي لأن قراء القصة بيقولوا اني بفخم في شهاب جامد 🙂
كرستين: قصة ايه دي.!؟
انا: مش مهم فوكك… قولتيلي عايزة ايه بقى انتي
كرستين: عايزة اتناك منك يا شهاب… بص أنا مش هسيبك طول الفترة اللي احنا فيها هنا وبعد كدا خلاص
انا: دا مكنش اتفقنا بس أنا مش هزعلك علشان بس تفتكري الايام دي وتعرفي انك غالية عندي جدا
كرستين: قلب قلبي يا شهاب….
انا: تمام نشوف اللي ورانا الاول وبعد كدا أنا معاكي طول الفترة اللي هنا هسيبك براحتك بس متتعوديش على كدا
كرستين: لا لا حرام عليك أنا عايزاك دلوقت هموووت من الهيجان خلاص مش قادرة
انا: مش ههرب منك على فكرة مالك في ايه
كرستين: لا سوري ارتاح الاول دلوقت وبعد كدا براحتك
انا: كرستين…. ادخلي خدي شاور في حمام الاوضة وانا هدخل الحمام دا وهجيلك
كرستين: ايه دا بجدد… في ثانيه هتلاقيني جاهزة
دخلت حمام الشقة خدت شاور وكرستين في حمام الاوضة بعد 10 دقايق خرجت ودخلت الاوضة ولاقيت كرستين قاعدة ملط على السرير من غير ايه هدوم نهائي
انا: ايه يا بنتي مالك قاعدة لسه كدا
كرستين: مش وقت كلام دلوقت خالص يا شهاب
فجأة لاقيتها نطت من على السرير وجات عليا اتشعلقت فيا وشفايفها بتعصر في شفايفي وانا بدأت امسك في جسمها حتة حتة وبقيت أنا اللي ببوس فيها وباكلها وانا واقف بالبوكسر بس
استمرينا على الوضع دا شوية حلوين وكنا بنتحرك سوا لحد ما وصلنا للسرير ونيمتها على ضهرها وبقيت فووقها زوبري من فوق البوكسر ماشي على كسها وايدي بتفعص في بزازها وباكل في شفايفها اكل حرفيا وكرستين تأن من المتعة ووجع بزازها لاني كنت بقرص في حلماتها بصوابعي وزوبري اللي ماشي على كسسها
قامت كرستين من تحتي وانا قعدت على السرير ورجلي على الارض ولاقيتها بتنزل بوكسري وزوبري بقى قدامها مسكته بإيديها دخلته في بوقها بقت تمصه بغباء وايديها بتفعص في بيوضي حرفيا من هيجانها… استمرت كرستين على الوضع دا لحد ما كنت خلاص حسيت اني هجيبهم… قومتها خليتها تقعد على رجلي ومسكت بزازها ببوقي وايدي بتتحرك على كسها ابعبصة واخربش في زنبورها وهي ماسكه راسي تزوقها على بزازها وتتأووه بصووت مسموع لحد ما خلاص حسيتها جابت اخرها وعسلها بدأ ينزل على ايدي قوومت مزود دعك اكتر في زنبورها وخربشة فيه واشد في شفايف كسها بعنف لحد ما لاقيت نافورة عسل طلعت من كسها مغرقه زوبري وبطني وكرستين صووتها رايح وبتنهج جامد
كرستين: حرام عليك بجد انت بتعمل فيا اي
انا: انتي اللي هايجة زيادة عن الطبيعي مش فاهم مالك في ايه… بس مع ذلك هتفضلي اكتر حد حبيت العلاقة معاها بعد نرمين طبعا
كرستين: بجد يا شهاب… بتحب العلاقة معايا!؟
انا: لو مش بحبها مكنتش ضعفت قصادك بعد ما قولتلك مش هنعمل سكس تاني… كرستين انتي جسمك جامد جدا وعاجبني ، غير كدا بقى انتي شخصية جميلة وبتحبي الناس وبتحبي تساعدي دايما وكفاية اووي انك وقفتي جنبي في المشكلة وكمان وقفتي جنبي في الكافيه وبسببك بقى ليا مشروع خاص بيا… وياريت متزعليش انك مش شريكه معايا في الكافيه بتاع المول دا
كرستين: مش زعلانة على فكرة… أنا كفاية عليا اووي اننا شركاء في كافيه واحد منها فلوسي بتشتغل ومنها مش شايله هم حاجة لانك انت بتعمل كل حاجة وانا باخد فلوس على الجاهز ودي حاجة كبيرة اوي عندي منك لانك مخليني مبعملش حاجة بس باخد فلوس زيي زيك
انا: عموما متشغليش بالك بشغل الكافيه أنا بتصرف بطريقتي وفلوسك هتوصلك كالعادة
كرستين: طب مش يلا بقى تكمل اللي بدأته
انا: انتي لسه عايزة كمان!؟
كرستين: لا بص يا شهاب أنا مش هرتاح ولا ههدى غير لما احس ب لبنك جوايا..
انا: انتي مجنونة فشخ وبصراحة بحب جنانك دا ومتفتكريش اني فرحان علشان هنبطل علاقة بالعكس أنا زعلان بس ظروف وبتحكم يا كرستين وانا مش عايز ازعل نرمين بأي حركة سواء كانت هي اي
كرستين: سيبك من الكلام دا دلوقت خلينا في اللي عايزك دا عايزاك تريحه يا شهاب جامد
قومت مسكت نرمين نيمتها على السرير ورجليها مفشوخة وطلعت فوقها نزلت ببوقي على كسها بقيت امص في شفراتها واعضهم وايدي فووق على بزازها بفركهم وبقرص الحلمات وكرستين بدأت تسخن وتدخل في مود هيجان اجمد من الاول وانا بقيت بزود لحس وعض في زنبورها وايدي بتضرب بزازها وحلماتها بتتقرص جامد…. استمريت على الوضع دا شوية مش كتير اوي لحد ما كرستين خلاص صوتها راح وكانت بتتلوى تحتي جامد… قومت وقفت وشديتها على طرف السرير ومسكت زوبري بقيت بحكه بين شفراتها واضررب به زنبورها اللي كان وقف جدا وقومت مدخل راس زوبري بشويش في كسها لاقيتها بتتوجع جامد عرفت ان كسها ضاق بسبب قلة النيك قومت مخرجه تاني وبدأت ادعك كسها بزوبري وهي تتتأووه وتقولي دخله بالراحة… دخلت زوبري تاني بالراحة خالص وبقيت ازوقه بشويش اكتر لحد ما نصه دخل بدأت النيك في كرستين ب نص زوبري وشوية شوية ازود سرعة وزوبري يدخل كمان حتة لحد ما زوبري كله بقى في كس كرستين وبقيت بنيك بسرعة شوية وماسكها من بزازها وبنزل واطلع بزوبري عليها وهي تصوووت وتتأوووه اكتر فضلت انيك فيها ونزلت ايدي على كسها ادعك زنبورها واخربش فيه لحد ما حسيت كسها بيضيق على زوبري قوومت مخرج زوبري بسرعة ومدخل صوابعي في كسها والايد التانية افررك في زنبورها بعنف لحد ما جابت عسلها تاني بكمية كبيرة جدا
نزلت كرستين عسلها للمره التانية وانا مسيبتش ليها فررصه ترتاح وقومت مطلع ايدي من كسها ورازع زوبري كله مرة واحدة فيها قامت مصووته جامد قومت نازل ب شفايفي على شفايفها كاتم صوتها وبقيت برزع في كسها بكل قوووتي وسرعة وايدي سانده على بزازها هرياهم دعك وتفعيص وزوبري بيحفر في كسها حرفيا لاني كنت هيجان على كرستين جدا لان جسسمها دايما عاجبني… استمريت نييك في كرستين حوالي10 دقايق كمان كنت خلاص قربت اجيب لبني قوومت منزل ايدي على كسسسها ادعكه وانا بنيكها والعب في زنبورها لحد ما زوبري ضررب شلال لبن جوا كسها ومن سخونة اللبن لاقيتها بتصووت من حرقان كسها قومت مخررج زوبري منها وماسك زنبورها دعك وتفعيص فيه لحد ما اترعششت جامد ونامت من غير ولا حركه….طبعا بقالها كتير منزلتش عسلها وبعدين نزلت 3 مرات ورا بعض تعبت… قومت جيبت شوية ميه ورشيت على وشها بدأت تفووق وتفتح عينيها وهي مش مجمعه وبعد شوية لاقيتها فاقت وبدأت تتكلم معايا وانا نايم جمبها
كرستين: شهاب… انت مفتري فششخ
انا: غريبة.. مش انتي اللي قولتي عايزة ترتاحي… اديني ريحتك وبردو مش عاجب…
كرستين: لا عاجب جدا بس أبقى اهدي عليا شوية لما انزل.. مش تكمل على طول بتمووتني بجد
انا: المهم انك اتكيفتي وخلاص… أنا هاخد شاور وانزل اقابل امير علشان اشوف ام الكافيه دا ونخلص
كرستين: أنا مش هقدر انزل معاك
انا: لا انتي كدا كدا هتفضلي هنا لحد ما ارجع… مش عايز امير يشوفك معايا اصلا… نامي انتي وانا راجع هبقى اجيب اكل… عارفك فاشلة ومش بتطبخي
كرستين: مش عايزه يشوفني لي.!؟
انا: من غير لي يا كرستين قولي طيب وبس
كرستين: خلاص خلاص اللي انت عايزه… بس عايزين نبقى نخرج شوية أنا بحب اسكندرية وعايز الف فيها
انا: نخلص بس اللي هنعمله وبعد كدا هظبطك
قومت خدت شاور ولبست وكلمت امير عرفته اني هقابله عند المول…. بعتلي لوكيشن المول وانا روحت هناك لاقيته واقف مستني نزلت ودخلت معاه المول وصلنا لمكان الكافيه وكان كبير وفي موقع كويس من حيث المحلات اللي جنبه…. امير كلم حد بيبيع معدات تجهيز كافيهات واتفقنا معاه على كل حاجة كمعدات وتظبيطات
بعد اسبوع كان الكافيه جاهز وكله تمام مش ناقص غير الافتتاح بس…. اتفقت مع امير انه يوم افتتاح المول يكلمني قبلها علشان اجهز الناس اللي هتمسك الكافيه واجيبهم معايا وعرفته اني هقعد كمان يومين في الشقة وكنت طول الفترة دي متابع أشرف وبكلم نرمين كل يوم اطمن عليها ولو محتاجة حاجة
رجعت الشقة لاقيت كرستين طلبت اكل من برة ومجهزاه… قعدنا اتغدينا وكله تمام كانت الساعة بقت 6 المغرب
انا: بقولك ايه تيجي ننزل نقعد على كافيه على البحر اهو نغير جو ونشم هوا شوية
كرستين: موافقة جدا.. هلبس وننزل على طول
انا: تمام بس انجزي بلاش تأخير
قامت كرستين لبست وكله تمام خدتها ونزلت لفينا شوية في اسكندرية واستقر الحال لاقينا كافيه على البحر علشان طول دخلنا قعدنا والجو حلو
كرستين: هو بجد يا شهاب احنا مش هنبقى مع بعض تاني ولا لسه هتفكر في الموضوع
انا: مش عارف بجد يا كرستين أنا محتار جدا… من ناحيه مش عايز ابعد عنك بالشكل دا ومن ناحيه تانية مش عايز افضل اخون نرمين كدا وخايف تعرف ويبقى شكلي أنا وانتي وحش وانتي عارفة يعني ايه خيانة بالنسبة للست… مش بتنساها خالص
كرستين: عارفة كل دا وكلامك صح بس بردو مش قادرة اتخيل اني مش هبقى معاك تاني أنا اتعلقت بيك جامد ولو كان ينفع نتجوز مكنتش هتردد لحظة واحدة
انا: اهو حظك بقى انه مينفعش…
كرستين: طب حاول تفكر تاني في الموضوع يا شهاب
انا: حاضر يا كرستين سيبيها بظروفها بقى
فضلنا قاعدين على الكافيه لحد 11 بالليل نتكلم في اي حاجة والدنيا هتمشي ازاي في الكافيه لحد ما زهقنا من القعدة قومنا مشينا لفينا في اسكندرية تاني ودخلنا سينما… خلصنا ورجعنا الشقة كانت الساعة 1 بالليل دخلت غيرت هدومي ودخلت الاوضة لاقيت كرستين لابسه اندر بس وشكلها ناوية على حاجة
انا: الوضع دا مش مطمني خالص يا كرستين
كرستين: لا اطمن أنا بس هغتصبك مش اكتر
انا: انتي مش بتزهقي يا بنتي دا أنا فاشخك 3 مرات لحد الان وفي اسبوع واحد بس
كرستين: لو عليا عايزاك كل يوم اصلا… تعال بقى وبطل كلام خليني اتمتع بيك…
لاقيتها قامت من على السرير وقلعت الاندر هو كمان وقلعتني التيشرت والشورت بتاعي وطبعا زوبري ما صدق انه يشووف جسمها وكان واقف على اخره
نمت مع كرستين ورزعتها زوبر غبي المرة دي
كرستين: مالك يا شهاب كنت عنيف اوي ليه كدا المرة دي.. مش عوايدك دي
انا: لا بصي أنا قدامك مبتحكمش في اي حاجة.. حرفيا ببقى عايز اكل جسمك من حلاوته
كرستين: طب خد بالك بقى انك كدا بتعلقني بيك اكتر من الاول وهيبقى صعب تسيبني ومتنامش معايا
انا: قولتلك سيبيها بظروفها بقى وبطلي كلام في الموضوع دا… قومي يلا ناخد شاور وننام
قومنا خدنا شاور سوا ورجعنا نمنا ملط… قضينا 3 ايام في اسكندرية كمان وبعد كدا جهزنا نفسنا علشان ننزل تاني القاهرة
كرستين: احلى 10 ايام في حياتي
انا: ايه خدمة يا بطل… انسي بقى اي حاجة حصلت في ال 10 ايام دول علشان متوقعيش بلسانك قدام ايه حد. وتعملي ليا مشكلة وقتها هفششخك
كرستين: لا متقلقش مش هتكلم مع حد في اي حاجة واللي هيسألني هقوله كنا قاعدين في فندق كل واحد في اوضة لوحده علشان محدش يفكر في حاجة
انا: بالضبط هو دا اللي تقوليه
وصلنا القاهرة على الضهر كدا وصلت كرستين للفيلا بتاعتها وانا كنت كلمت نرمين قولتلها اني قربت على القاهرة… قالت انها هتروح الشقة تستناني هناك
كملت لحد الشقة وصلت ودخلت الشقة لاقيت نرمين محضره الغدا قعدنا اتغدينا سوا مع شوية رومانسية حلوين ودخلت انام ونرمين جات معايا عملنا واحد حلو بردو… نرمين ليها طعم خاص في السكس 🔥
نمت وصحيت على 9 بالليل لبست وخدت نرمين ونزلت الكافيه وصلت لاقيت البنات كلهم متجمعين
انا: ازيكم يا بنات عاملين اي
كلهم: بخير يا شهاب .. خلصت شغل الكافيه؟
انا: ايون كله تمام ومستني بس ميعاد الافتتاخ علشان اسافر بالطقم الجديد اللي هيمسك الكافيه
دينا: طب انت حضرت حد اصلا يشتغل هناك؟
انا: بفكر اخلي أشرف يشوف مجموعة وياخدهم هو ويروح يمسك الكافيه هنا لانه اكتر حد بثق فيه
كرستين: فكرة حلوة جدا يا شهاب وانت تبقى تتابع معاه باستمرار حتى لو هتروح له كل شهر مرة
انا: ممكن اخده هو والطقم ونسافر اقعد معاهم اسبوع ولا حاجة على ما اطمن على الجو هناك وأبقى ارجع أنا هنا تاني وبعد كدا اتابعه باستمرار
نرمين: هتسافر تاني يا شهاب؟
انا: المرة دي هتبقى معايا نقضي اسبوع هناك لوحدنا
نهاد: يسهلك يا عم يبختك يا ست نرمين
نرمين: بنت… عينك في السفرية يا جزمة
انا: لو هي نفسها بجسمها كله قعدت في السفرية ولا يفرق معانا يا وحش الكون.. احنا جامدين اووي
دينا: ايون بقى مين قدك يا نرمووو
نرمين: حبيبي دا ملكووش دعوة انتو موتوا من الغل😜
قعدت معاهم شوية نهزر وننكش في بعض وبعد شوية سيبتهم ودخلت المكتب … لاقيت أشرف داخل ورايا المكتب ومعاه القهوة بتاعتي
أشرف: طمني يا ريس ايه الاخبار
انا: ايه ياض مالك سخن عليا كدا ليه
أشرف: لا سخن ولا حاجة يا هندسة بس بطمن على المشروع واشوف وصلت لحد فين
انا: خلصت يا سيدي تظبيط في الكافيه ومستني ميعاد الافتتاح علشان اشوف طقم يشتغل هناك
أشرف: طيب انت عندك ناس ولا لسه هتدور
انا: دي مهمتك بقى… عايزك تشووف ناس حلوة زيك كدا تبقى معاك هنا
أشرف: معايا هناك ازاي يعني
انا: مهو انت يا خفيف اللي هتمسك الكافيه اللي هناك وانا هتابعك باستمرار
أشرف: طب مراتي وولادي يا هندسة
انا: هجيبلك شقة هناك قريبة من الكافيه تاخد مراتك وولادك معاك وانا هكلم واحد صاحبي ينقلهم مدارسهم وحياتك تستقر هناك… ايه رأيك
أشرف: هو عرض كويس مش وحش.. بس اشوف الوليه الاول هتقول ايه .. بردو لازم اخد رايها
انا: شووف براحتك بس رد عليا على طول
أشرف: بص يا هندسة أنا كدا كدا معاك في اي حاجة بس هشوف الظروف معاها اي
انا: تمام يا أشرف بس متتأخرش في الرد وعايزك من بكره تجمع طقم كويس علشان مش عايز مشاكل هناك
أشرف: متقلقش أنا اعرف ناس صحابي عايزين يشتغلوا هقولهم واشوف دنيتهم ايه واللي هيوافق منهم هجيبه تقعد معاه شوية وتقرر انت اذا كان ينفع او لا
انا: معنديش ايه مشكلة وتبقى معايا بردو لانك انت اللي هتشتغل معاهم وهيبقوا في وشك انت يعني اي حوار او غلطة هحاسبك انت مليش دعوة بيهم
خلصت كلام مع أشرف وكملت باقي اليوم في المكتب وكانت نرمين دخلتلي قالت انها هتمشي مع البنات وكرستين هتوصلها معاها…
روحت البيت لاقيت نرمين نايمة دخلت نمت جمبها وصحيت على العصر اتغديت ونزلت للكافيه تابعت حسام في الشغل لحد ما أشرف وصل قفلت معاه فواتير الشهر كله وبعتت لكرستين نسبتها في فلوس الشهر وكله تمام…. عدى يومين من كلامي مع أشرف انه يجهز طقم معاه لكافيه المول.. ناديت عليه يجيلي
انا: عملت ايه يا أشرف في الموضوع
أشرف: بالنسبة لمراتي فمعندهاش مشكلة غير مدارس الاولاد بس اللي مخلياها قلقانة
انا: دي سهلة متقلقش هدخلهم مدرسة خاصة هناك
أشرف: بس مدرسه خاصة فلوسها اكتر من الحكومة يا هندسة وانت عارف اني بحاول اوفر قرش للزمن
انا: يا عم انت مالك… أنا اللي هدفع دا هما عيلين يا بخيل اصرف عليهم شوية وسيب بكره لوقته
أشرف: يا هندسة أنا لو عليا عايز اجيبلهم كل حاجة بس المدام بقى اللي بتبص لقدام
انا: عموما ملكش دعوة بالمدارس أنا هتصرف فيها…. جمعت طقم معاك ولا لسه بتدور
أشرف: ليا 5 اصحابي منهم اتنين كانوا شغالين في قهوة وبيعملوا مشاريب فخمة وهيعجبوك جدا وال 3 التانيين بردو محترمين وعايزين يشتغلوا وياكلوا عيش
انا: طب ليه مخليتهمش ييجوا اشوفهم يا أشرف واتكلم معاهم شوية واشوف دماغهم اي… المهم بالنسبة ليا لا يكون حد فيهم ايده طويلة او لسانه مش حلو
أشرف: يا هندسة دول في وشي يعني الغلط اللي حد فيهم هيعمله أنا اللي هتحاسب ومتقلقش دول صحابي من ايام الدراسة وعارفهم كويس عايزين ياكلوا عيش وانا ضامنهم برقبتي يا باشا
انا: يا أشرف هيشتغلوا معاك انت…. يعني انت ادري مني بيهم بقى
أشرف: تمام يا كبير بكره هيكونوا عندك وانا موجود معاكم بردو وانا عارف انهم هيعجبوك
انا: على البركه يا أشرف.. جهز نفسك بقى علشان امير ممكن يتصل بيا في اي وقت تكون جاهز
أشرف: أنا جاهز في اي وقت
مشي أشرف وانا فضلت في المكتب شوية لاقيت نونو وبنتها هيا داخلين عليا
انا: اهلا اهلا ب نونو والقمر بتاعها
هيا: طلعت بكاش وبتحب تجامل كتير
انا: محصلش ولا هو اللي يقول الحق بيبقى بكاش وبيجامل.. ما تقولي حاجة يا نونو
نونو: لا أنا مليش دعوة بيكو انتو حرين في بعض
انا: اشطا الخلعان يا نونو هانم… تشربوا ايه الاول بقى
نونو: أنا بقيت مدمنة قهوة بسببك يا شهاب
انا: يبقى قهوة مظبوط ليكي وعصير فراولة فريش للقمر
ناديت على أشرف قولتله يجيب المشاريب
انا: منورة يا هيا… اتمنى تكوني مبسوطة في مصر بالرغم ان في اختلاف جامد بين العيشة هنا والعيشة في اوروبا.. هناك اوبن مايند فششخ غير هنا
هيا: الاختلاف في العادات والتقاليد فعلا بس أنا بدأت اتأقلم هنا وعلى العيشة بتاعة مصر
انا: انتي عارفة بقى احنا مجتمع شرقي وله قواعده…. وبعدين نونو هانم هتعودك بسرعة على كل حاجة
نونو: اعود مين بس يا شهاب دي صعبة اوي… زيك كدا
هيا: مش صعبة على فكرة يا نونو بس انتي عايزاني اعمل حاجة معملتهاش طول عمري في لازم اخد. وقتي علشان اتعود… ولا أنا كلامي غلط يا شهاب
انا: بصراحة يا نونو هي صح… مش بسهولة تغير حاجات هي متعودة عليها بقالها فترة جامدة
نونو: أنا عارفة انه صح بس بردو في حاجات لازم تتقطع خالص مينفعش انها تتعمل هنا يا شهاب ودا الفرق بين هنا وبين اوروبا.
انا: كدا أنا فهمت قصدك وانتي صح بردو بس بردو لازم الموضوع دا ييجي بالهدوء وهيا تهتم بحاجة تشغلها شوية عن التفكير في الموضوع دا لحد ما تلاقي الشخص المناسب اللي يستاهل دا منها
هيا: ايه دا انت فهمت قصدها ازاي كدا
انا: هي دي حاجة محتاجة لشرح يعني!؟
هيا: بالنسبة ل هناك محتاجة لشرح كبير… هو دا الفرق بين المصريين واي شعب تاني.. بيفهموا الحاجة وهي طايرة زي ما بيقولوا ههههه
انا: سيبك انتي المصري معرووف بجبرووته ههه
هيا: بصراحة اكتشفت حاجات كتير في المصريين مش موجودة في شعوب تانية
انا: ولسه هتقابلي كتير وتتعلمي اكتر يا هيا
نونو: طب يا شهاب هنقوم نمشي احنا بقى كفاية كدا تعبناك وعطلناك معانا
انا: متقوليش كدا يا نونو انتي تيجي في اي وقت
نونو: تسلم يا شهاب جدا انت شخص محترم
انا: تسلمي يا قمر… وانتي يا هيا اي وقت تلاقي نفسك مخنوقة او عايزة تخرجي.. تعالي هنا على طول
هيا: اكيد يا شهاب انت شخص محترم وطريقة كلامك وتفكيرك تشد ايه حد انه يقعد معاك
انا: تسلمي على كلامك الجميل دا
قامت نونو وهيا مشيوا وانا قعدت في المكتب شوية وعد شوية طلعت فوني كلمت امير
انا: ايه الاخبار يا نجم
امير: تمام يا شهاب بس معايا مشكلة كدا في المول بحاول اخلصها وهحدد ميعاد الافتتاح
انا: مشكلة ايه دي
امير: كان واحد متفق معايا ياخد محل في المول بس في واحد تاني كلمني عليه وانا كنت اتفقت مع الراجل الاولاني خلاص بس الراجل التاني زق عليا محافظ اسكندرية علشان اديله المحل بالعافية وانا تايه مش عارف اعمل ايه مع المحافظ دا لانه بضان اوي
انا: طيب خلاص سيب الحوار دا ليا أنا هتصرف
امير: هتتصرف ازاي يعني
انا: كل شيخ وله طريقة بقى يا امير.. اقفل دلوقت
قفلت مع امير ورنيت على ماجد
انا: ايه الاخبار يا باشا
ماجد: اكيد انت مش متصل بيا في الوقت علشان تسأل عن اخباري يا شهاب افندي
انا: لا خالص دي بداية كلام بس ههه
ماجد: احبك وانت صريح كدا… ايه المشكلة اللي عندك
انا: حكيت له المشكلة اللي مع امير
ماجد: اها والمحافظ بقى شايف نفسه على صاحبك وعايز ياخد منه المحل يا يوقفله المشروع كله
انا: بالضبط كدا ودا المول اللي أنا واخد فيه الكافيه الجديد… يعني يعتبر المشروع بتاعي أنا كمان ضاع
ماجد: لا ضاع ولا حاجة… اقفل بس وانا هكلمك تاني
قفلت مع ماجد وفضلت حوالس نص ساعة ولاقيته بيرن
انا: ايه يا باشا… اتحلت ولا
ماجد: شكلك متعرفش انت شغال مع مين… الحوار اتحل خلاص يا شهاب والمحافظ بنفسه هيكلم صاحبك بكره الصبح ويقوله انه صرف نظر عن المحل دا
انا: متقوليش ان المحافظ صاحبك
ماجد: لا صاحبي ولا اعرفه… بس اعرف اللي بيتحكم فيه وكلمته والحوار دا هيتحل بكره الصبح خلاص
انا: عموما شكرا جدا ليك يا غالي.. مردوده قريب
ماجد: ماشي يا شهاب… لو في ايه مشكلة تانية معاك عرفني على طول في اي وقت.
قفلت مع ماجد وكلمت امير
انا: ايه يسطى… الموضوع خلاص اتخل وبكره هيجيلك مكالمة من المحافظ والحوار يخلص
امير: ازاي يعني..!! انت عملت ايه
انا: ملكش فيه يا عم… المهم تخلي الراجل اللي هياخد المحل دا ينجز علشان تحدد ميعاد الافتتاح ونخلص بقى
امير: ماشي يا شهاب بس مش هسيبك غير لما افهم انت عملت ايه وكلمت مين
انا: هتعرف كل حاجة في وقتها… يلا سلام..
نهاية الحلقة الثّامنة