وقفنا المرة اللي فاتت لما
لميس:عايزة انام في حضنك وطظ في اي حد.
انا:اؤامرك مواجبة تعالي وشيلتها ودخلت الاوضة عندي وخدتها في حضني وبزازها الطرية لازقة في صدري وكنت هركبها تامي بس قولت كفاية كده النهاردة وعينيها غمضت وكنت بلعب في شعرها وكان شكلها حلو اوي وعيني راحت في النوم وقت ما كنت سرحان فيها ونمت انا كمان.
جيه الصبح علينا وهي كل ده في حضني وكنت مبسوط اوي انها في حضني وعارف ان نبيلة مستنيه قراري هكمل مع لميس وأنسي التأر اللي بين العيلتين ولا هأخد بتأري من لميس ولا نبيلة.
قلقت من نومي وكنت بفكر في الجاي بس منظر لميس الملاك الجميلة وقتها محبتش اتحرك او اعمل اي صوت علشان لميس كانت نايمة زي الملاك في حضني وعلى دراعي.
قررت افضل ابص عليها واتأملها وبسرح بخيالي في جمالها وقد ايه هي بريئة وحلوة وانا واثق انها بتحبني وبتخاف عليا قد امي واكتر ولميس مش هي الجاسوسة ولا حاجة لميس مفيش في قلبها الطيب وحنيتها ورومانسيتها وخصوصا دلعها وقت النيك.
غمضت عيني وفضلت بفكر مع نفسي بس بعدها بشوية لقيت الباب بيتفتح عليا زي العادة وامي نهى جاية تصحيني بس لقيت الوضع اللي قدمها ده انا ولميس في حضن بعض وزوبري واقف بسبب انتصاب الصباح ويدوب على فتحة كس لميس من فوق اندرها وقميصها مرفوع لفوق.
امي اتفأجت من المنظر بس فكرت بعقلها وجابت غطاء وغطتني انا ولميس وسابتنا كده وخرجت وانا كل ده عامل نفسي نايم وعايز اشوف ردة فعلها ايه الجاية.
خرجت امي من الاوضة عندي وراحت على اوضة نبيلة شكلها ناوية على خناقة معنا ولا ايه.
امي:خبطت على باب اوضة نبيلة ونبيلة فتحتلها.
نبيلة:صباح الخير يا نهى ايه الأخبار.
امي:صباح العسل تعالى معايا اوريكي حاجة.
وبعد شوية جت امي ونبيلة للاوضة وكان الباب مفتوح لسه بس محطوط علينا الغطاء من امي ودخلت هي ونبيلة ونبيلة شافتنا في الوضع ده واتعصبت وكانت عايزة تزعق وتعمل مشكلة امي وقتها سحبتاها من ايدها وقفلت الباب علينا.
نبيلة:اوعي يا نهى سبيني اوقف المسخرة دي هما فاكرين نفسهم ايه.
امي:بيحبوا بعض مثلآ وابني عايز بنتك وانت بهبلك وخوفك من التأر والقرف وقفتي كل حاجة وبوظتي سعادتهم.
نبيلة:انت عارفة انا مين يا نهى عرفتي امتي.
امي:يوم حادثة عمار اول ما شوفتك افتكرتك ولو كانت نية ابني او نيتي اننا نأذيكم مكنتيش بقيتي واقفة في بيتي دلوقتي وبقميص نوم كمان تعالى معايا.
امي خدت نبيلة ودخلت اوضتها.
اللي جاي ده كله على لسان امي عرفته بعدين بعد ما حصل.
نبيلة:عايزة ايه يا نهى سبيني اروح امنع الهبل ده دي قلة ادب وازاي عمار يعمل كده وانا واثقة فيه.
امي:انت عبيطة ولا هبلة مانت عارفة انه بيحبها وهيخاف عليها اكتر منك كمان واكيد محصلش حاجة دي نايمة في حضنه بس.
نبيلة:لا أكيد حصل حاجة انا واثقة من كده
امي:انت تعرفي حاجة انا مش عارفها احكي يا نبيلة واخلصي.
نبيلة:هحكيلك بس متقوليش ولا تبيني قدام العيال
وبدأت نبيلة تحكي:بليل قلقت من النوم وكنت عايزة اشرب لبست الروب بتاع القميص وقولت اخرج اجيب مياة فتحت الباب ولقيت نهال واقفة قدام اوضة عمار اتحركت بالراحة وكنت ناوية ابهدلها ازاي تبص على عمار او تتصنت عليه ويدوب قربت منها ولقيت ايدها على كسها وهارية نفسها لعب في نفسها.
نبيلة:مسكت ايدها وهي اتخضت ولسه هتنطق حطيت إيدي على بوقها.
نهال:اممممممم.
نبيلة:قدامي على الاوضة.
وروحت خدتها ودخلنا للاوضة بتاعتها بالراحة وقفلنا الباب.
نبيلة:انت اجننتي واقفة تتصنتي على عمار وبتلعبي في كسك افرضي قام وخرج فجأة ولا امه اللي خرجت عليكي ولا اختك لميس.
نهال:اهدي ووطي صوتك انا مكنش قصدي اصلا اقف اتفرج انا كنت خارجة رايحة لي لميس وملقتهاش وسمعت صوت اهااااات جاي من اوضة عمار قربت من الاوضة وحطيت ودني على الباب وسمعت صوت لميس هي وعمار جوا.
نبيلة:انت بتقولي ايه لميس جوا دلوقتي مع عمار.
نهال:اه جوا مع عمار وشكله بينكها لان صوتها كله ممحون واهاااااتها مالية الاوضة امال انا كنت بلعب في كسي ليه سخنت اوي على صوتهم.
نبيلة:انا لازم امنع المهزلة دي وابهدلهم ولسه هتمشي.
نهال:مسكت نبيلة انت رايحة فين يا ماما تعالى هنا واهدي سبيهم براحتهم وتعالي ريحيني.
نبيلة:نعم ياختي اريحك انت اجننتي ولا ايه من امتي بتكلمي كده ولا انا ربيتكم كده.
نهال سبتني بكلم بصوت واطي طبعا وراحت قفلت الباب وجت لعندي وقالتلي مالك بقي ي حبي انا ليه حاسه انك مطفيه كده يا ماما من وقت موت بابا وانت حزينة اوي
نبيلة:هعمل ايه بس يا نهال انا حاسه اني زي الورده اللي كل يوم بتدبل وتدبل ولسه مكبرتش للدرجة اللي تخليني ابطل احس بجسمي حتى دلوقتي انت هتستغربيني ازاي بزعق علشان لميس وبكلم بالطريقة دي بس انا جبت اخري ومبقتش قادرة بجد تعبت اوي وحياتي ماتت.
نهال:تدبل ايه وبتاع ايه.. ايه الكلام الخايب ده.. ده انتي قمر.. ملبن يا ماما.. وكل الرجاله تتمني رضاكي.. اشاره منك بس ويركعو تحت رجلك بس انا عارفة انك بتحبي بابا لسه ومش عايزة تتجوزي.
نبيلة:حيلك حيلك ايه كل الكلام ده..انتي بتجامليني مامتك وخلاص.
نهال: اجاملك ده ايه! انت موقفتيش قدام المرايا من زمان ولا ايه.. قومي كده.. قووومي بس.. قومتني ووقفنا قدام المرايا
نهال كملت كلام.. انت مش شايفه القشطه.. كل الجمال ده.. العوود ده.. وبدات تحسس علي كتافي ونزلت على ضهري.. وكملت انت مش حاسه بقيمتك بس بصي علي بزازك ولقيتها لفت ايديها وحسست علي بزازي.. وحسيت ان نهال بتسخن….نهال عيب كده انا مامتك فوقي لنفسك وابعدي عني خلاص كفاية، بس نهال مش ساكتة وانا سرحت بخيالي وبفكر وفجاه اترزعت بعبوص من ايد نهال ف خرم طيزي وهي بتقولي ولا الطييز الجامده دي.. قولتلها نهال مالك انتي سخنتي ولا ايه قالتلي بصراحه ااه انا بحبك جسمك يا ماما من بدري اوي وعايزة اكلك.
قولتلها يخربيتك القميص بتاعك يجنن اللي انت لابسه ده مجنني انا مفيش راجل لمسني من موت ابوكي ومش قادره يا نهال حرام عليكي كفاية ابعدي.. قالتلي هشششش انا بحبك ولقيتها بتبوسني في رقبتي.. وبتكمل بوس ف شفايفي..
نبيلة: نهال.. احنا مش في بيتنا اهدي بجد وهي تطنش كلامي وتكمل انا مكنتش قادره حاسه بغليان في كسي وقلبي بيدق بسرعه.
نهال: سيبك بقي من اي حاجة وركزي معايا خلينا ناخد راحتنا وبصراحه لسه بتكمل كلامها راحت رامياني ع السرير وناطه فوقيا وبتقولي انا مش هسيبك غير لما اكفيكي وامتعك وابسطك ع الاخر وراحت نازله عليا بوس وتقطيع في شفايفي وهرس في بزازي ولقيتها راحت مقلعاني ومنزلة حمالات القميص بتاعي راحت بزازي منطوره ومتحرره كل فرده في ناحيه لقيتها بتطلع صوت من بوقها مفهمتوش بس حسيت المنظر سخنها اكتر وراحت نازله بلسانها علي حلمات بزازي وكلت فيهم وعماله تلحس وتلعب بلسانها فيهم وانا مش فالدنيا اصلا مغمضه عيني ونسيت ان بنتي اللي بتأكل في جسمي وبتهري في بزازي. وبستمتع وحاسه برعشه مع لذه غريبه بس جميله اووي مفوقتش وفتحت عيني غير لما حسيت بايد نهال تحت القميص بتاعي بتلعب ف كسي.
نبيلة: نهااااال بتعملي ايييه
نهال: احيه يا ماما ده كسك كله مايه وغرقاان.. اوعي كده وراحت مقلعاني القميص كله ونزلت الاندر مره واحده ونازله ع كسي بلسانها.. يا دوب لمست كسي بلسانها روحت جايبه شهوتي تاني
نهال: اووووف ده ايه الحلاوه دي كلها يا مااما كسك جامد فشخ وردي غامق اوي وباين بين فلقتين طيزك وايه العسل ده كله بتقول كده وراحت نازله ع كسي مكمله لحس في زنبوري وشفرات كسي انا مستحملتش من الغليان روحت قايمه عليها بيساها جامد كاني باكلها وقولتلها بحبك يا نهال بحبك اوووي.. وروحت ملقعاها القميص اللي عليها ده وكان قلعه سهل اوي الصراحه مسكت بزازها فعصتهم بايديا وانا حاسه بهيجان مش طبيعي.. قالتلي ماما انا مش قادره ريحيني.. نزلت على كسها كان اغمق من كسي بس حاجه مستويه كده مع هيجاني وانا بلحس في كسهاا روحت فاركة كسها كله مره واحده وفضلت العب في كسها والحسه جامد وهي جابت اخرها خلاص.. راحت مصوته.. قولتلها يخربيتك هتفضحينا.. لقيتها بتقولي متخافيش سمعت عمار بيقول ان الاوض كلها عازلة للصوت بس خلى بالك برضو علشان الصوت ميخرجش من تحت الباب وراحت قلبتني وقالتلي طيب تعالي وراحت حاطها ايدها ع كسي وفضلت تدعك فيه وهوب راحت مدياني بعبوص في فتحت كسي وفضلت تنيكني ب صباعها..كسك ضيق اوي يا ماما بس حلو اوي ويجنن وسخن اوي وبعدين راحت مدخله رجلها ف رجليا عكس عكااس وبقينا بنتساحق ونخبط اكساسنا ف اكساس بعض ونحكهم واهاات لدرجه اني خوفت صوتي يطلع ونتفضح فضلنا كده لحد مالقيتها بتقولي هجيبهم يا مامي قولتلها وانا كمان قربت انزل..يا روح ماما كملي لسه بخلص الكلمه لقيتها راحت جيباهم ومن منظرها وانا في هيجاني ده روحت منزله عسلي انا كمان.. ومددنا ع السرير ف حضن بعض..
نهال: شكرا يا ماما يا قلبي مش عارفة من غيرك كنت هعمل ايه
نبيلة: اسكتي خالص انت مجنونة بجد حد يعمل كده مع مامته.
نهال: اه انا وهعمل كده كل شوية ده انت حلم وهدف من احلامي
نبيلة: ازاي بقي حلم من احلامك.
نهال: انا بحب جسمك اوي ومن وقت ما كبرت وفهمت من صحابي عرفت قد ايه انت جسمك عايز يتأكل وكان نفسي فيكي اوي ومتخافيش انا مش سحاقية بس بحب الاتنين عادي وبحبك انت يا مامي يا روحي.
نبيلة: مجنونة بجد مكنتش اعرف انك كبرتي اوي كده يا روحي ضيعتي كل الاحترام اللي جوايا وماسكة نفسي
نهال: بحبك يا لبوتي
نبيلة:مش بقولك قليلة الادب بحبك يا روحي انا كمان.
نهال:هتقومي ولا هتنامي في حضني
نبيلة:لا هقوم ولما نرجع بيتنا لينا كلام تاني.
وبس كده ياستي خرجت من الاوضة ونمت وصحيت لقيتك بتخبطئ عليا.
امي:اه يا لبوة يعني نمتي مع بنتك مش مكفيكي اللي عملناه سوا يوم خروج عمار من المستشفى.
نبيلة:بتهزري يا شرموطة صح هي مرة هتكفيني ده انا ولعت من يومها وكنت بهري كسي كل يوم بالخيارة ومفيش فايدة.
امي:لو وقته كنت ريحتك يا قلبي بس لازم نقوم قبل ما العيال تقوم من النوم.
نبيلة اقولك سر عمار انا واثقة انه صاحي وشافنا واحنا واقفين بنشوفهم بس هو علشان هادي ومش بيحب يكسف حد ماحرجناش كان ممكن يقوم ويكلم معنا.
نبيلة:بتهزري صح يعني عمار صاحي وسامع كل الحكي اللي حصل قدامه يخربيت الاحراج هبص في وش الواد ازاي دلوقتي.
امي:انت مكبرة الموضوع اوي ايه اللي حصل غير انك كنتي هتزعقي وتصحيهم وانا اللي هديتك.
نبيلة:صح عندك حق نسيت بسبب حوار نهال واللي عملته في كسي بليل.
خرجت امي ونبيلة من الاوضة لقوني خارج من الحمام كنت صحيت وجهزت نفسي ولبست.
انا:صباح الخير على اجمل ستات في الدنيا اي القمرات دول ياناس انا كده هتحسد.
امي:صباح النور يا بكاش كُل بعقلي حلاوة كل يوم كده.
نبيلة:صباح العسل بكاش اوي احنا عجزنا يابني خلاص.
انا:لما انتوا بالجسم ده وعجزتوا امال البنات الصغيرة تقول ايه لسه ***** اسكتوا انتوا مش شايفين جمالكم عامل ازاي.
امي:كفاية بقي بكش يا واد ومش هنسكت على حوار لميس هااا متفتكرش اني عبيطة ومعرفش اللي حصل تنيم البت في حضنك من غير جواز يا صايع.
انا:مانتوا عارفين اني بحبها وهجوزها غصب عن اي حد حتى لو انت يا نبيلة.
نبيلة:لما نكلم يا عمار الاول.
انا:تمام يا نبيلة صحي نهال وانا هصحي لميس وياريت الكل ينزل في خلال ربع ساعة عقبال ما هحضر ليكم الفطار بايدي.
سيبتهم ودخلت اصحي لميس.
لميس اصحي يا حبيبتي يلا.
لميس:صباح الخير يا حبيبي وراحت بسيتني من شفايفي.
انا:صباح الفل يا روحي امي البسي يلا وجهزي نفسك وانزلي.
وسيبتها وخرجت ومرضتش اقولها ان امها وامي شافونا علشان متتكسفش.
نزلت دخلت المطبخ وبدأت احضر الفطار وانا بحضر الفطار لقيت رسالة على الموبايل جاتلي من رقم مجهول فتحت الرسالة ولقيت مكتوب فيها كالاتي:
سيبتك ترتاح كام يوم بعد آخر محاولة اغتيال ليك بس متفتكرش اننا هنسيبك في حالك ومتفرحش اوي كده بوجود اهل لميس عندك علشان هنتقابل قريب اوي.
فهمت من الرسالة ان ده التنين او حد من رجالته وبيخوفني وانا لسه متراقب وهما عارفين بعمل ايه كويس وكده الوضع مينفعش يتسكت عليه اكتر من كده ولازم شخصيتي الحقيقية تظهر ليهم قريب اوي.
قطع تفكيري صوت لميس وهي بتقولي عمار يا عمار انت مبتردش ليه.
انا:هااا معلش يا لميس مخدتش بالي روحي وانا جاي وراكي.
خرجت وحطيت الفطار وفطرنا وكل حاجة تمام بس انا مكلتش حلو بسبب التفكير.
انا:نكلم بقي ولا تحبوا نقوم نقعد في مكان تاني.
الكل:لا خلينا هنا عادي سامعينك يا عمار.
انا:انا عرفت كل حاجة وعرفت حكاية شوقي الديب وعزت العراف وليه التأر بدأ بينهم.
لميس ونهال:تأر ايه ومين عزت العراف ايه الحكاية بظبط.
انا:سيبوني اكمل وهتعرفوا كل حاجة.
وبدأت احكي ليهم كل حاجة حصلت مع عزت العراف وشوقي الديب وانهم بقوا اعداء وحصل بينهم تأر كبير بسبب جدتي اللي اجوزها عزت العراف وبعدها بفترة كبيرة حصلت مشكلة تاني ان شوقي الديب حب يدخل ويبوظ شغل جدي وحب يبقي كبير البلد بس مقدرش ومن هنا بقي حصلت المعارك والخناقات واول شخص مات هو اخوكي يا نبيلة وانتوا كنتوا 4 اخوات.
نبيلة شوقي الديب اللي هو انت، وميرفت شوقي الديب، وابراهيم و عز.
نبيلة:انت عرفت كل الحاجات دي ازاي وانا مغيرة اسمي الاخير والمفروض مفيش اي ورق في الدولة يثبت اننا كنا اخوات.
انا:لاني العراف يا نبيلة عارفة يعني ايه العراف.
كل اخواتك ماتوا وده على حد علمك.
نبيلة:نعم قصدك ايه فهمني وبدأت تتعصب جامد.
انا:شوية وهتفهمي اقعدي مكانك.
وطبعا يا ماما انا مش زعلان منك لانك خبيتي عليا الموضوع وكنت عارف انك بتنفذي وصية ابويا ليكي.
امي:ايوة يا عمار هو طلب مني مقولش اي حاجة وافضل ساكتة لحد ما تفهم انت لوحدك متزعلش مني انا اسفة.
طيب دلوقتي اكيد كلكم مستنين القرار هل هأخد بتأري منكم ولا لا
في مكان بعيد منعرفش عنه حاجة بتظهر بنوتة قمر ماشية في الطريق وشوية شباب بتحاول تعاكسها بس هي بتقوم بالواجب وزيادة عليهم وبتضربهم وبتطلع عينهم.
البنت:علشان تحرموا تعاكسوني تاني المرة دي كانت قرصة ودن يا كلاب.
الشباب:حرام عليكي كفاية ضرب خلاص حرمنا.
البنت بتكمل طريقها للجامعة وبتوصل جامعتها على خير وسلامة.
نرجع عند عمار والعيلة.
نبيلة:قرارك ايه، هتقتل بناتي ولا هتقتلني ما انا عارفة عيلة العراف مش بيهمها حاجة.
لميس:انت بتقولي ايه يا ماما عمار عمره ما يعمل كده انا من كتر اماني وحبي فيه نمت في حضنه امبارح وانا مطمنه انه ضهري وسندي.
نهال:عمار اه نعرفوا من وقت قصير بس راجل ويعتمد عليه وفعلا ضهرنا وكفاية قتل وقرف بقي.
انا:خلصتوا انا مقولتش قراري لسه ومش هقول قراري دلوقتي لان في شوية حاجات لازم تحصل وتتم قبل ما اقول قراري وانهى السلسلة الأولي.
الكل:سلسلة اولي ايه.
انا:ولا حاجة، دلوقتي عايز نبيلة لوحدها بعد اذنكم تعالى معايا يا نبيلة.
محدش يجي ورانا وياريت الكل يفضل هنا وخدت نبيلة واقعدنا في اوضة المكتب.
نبيلة:مش مطمنالك خالص هتخلص عليا في اوضة المكتب بعيد عن بناتي.
انا:ياولية اتهدي شوية لما لو عايز اقتلك كنت عملتها في يوم المزرعة اتهدي شوية.
نبيلة:هههههه ماشي قول في ايه.
انا:الموضوع اللي هحكيه صعب وانا عارف انه صعب بس لازم تمسكي نفسك كويس اوي.
نبيلة:حاضر قلقتني قول.
تعرفي ايه عن اخواتك يا نبيلة؟
نبيلة:اعرف ان كلهم ماتوا قبل ما نسيب البلد ومبقاش غيري وقتها وابويا خدني وغير اسمي في البطاقة وشال اسم الديب.
انا:لا كلهم مماتوش ولا حاجة في حد من اخواتك عايش.
نبيلة:انت بتهزر صح انت بتقول ايه حد من اخواتي عايش هو مين انطق.
انا:اختك ميرفت عايشة يا نبيلة، ميرفت اللي اصغر منك بسنتين عايشة.
نبيلة:وقعت مستحملتش الخبر واغمي عليها شيلتها على طول وطلعتها الاوضة ونديت على الكل وكلهم بقوا فوق حاولت افوقها لحد.ما فاقت.
نبيلة:بصوت تعبان عمار انت بتكلم جد ميرفت عايشة.
انا:ايوة يا نبيلة ميرفت عايشة وميرفت تبقي بنت النجار بتاع السياحة واهدي كده علشان احكيلك ازاي ده حصل.
انا:ميرفت قبل ما تمشوا من البلد ابوكي شاف انها ضعيفة ومش قوية زيك وخاف عليها وقرر انه يديها لحد من اصحابه يربيها لان النجار مكنش بيخلف ووقتها اتفق هو والنجار ان ميرفت يتغير اسمها وتبقي ميرفت عزيز النجار.
نبيلة:لازم اشوفها واقابلها واطمن عليها وتعرف الحقيقة.
انا:مينفعش دلوقتي يا نبيلة، لان منعرفش ميرفت تعرف الحقيقة ولا لا فلازم اتأكد بنفسي انا حبيت اقولك قبل ما اعمل اي خطوة حباني ادخل ولا لا.
نبيلة:ادخل يا عمار واعمل اللي تحبه انا بقيت واثقة فيك ومش خايفة منك.
انا:اسيبك ترتاحي وتعالى معايا يا ماما عايزك في حاجة ضروري.
خدت امي ونزلت اوضة المكتب تاني وقعدنا.
امي:ممكن اعرف قرارك انا كده كده شايفة القرار من عيونك بس حابة اسمعه بودني.
انا:مش هقتلهم يا نهى متخافيش، انا مليش دعوة بالتأر والهبل ده كل ده علشان شوية شغل وواحدة ست ضيعوا حياتهم علشان شوية كلام اهبل وضيعوا ولادهم.
امي:صح يا حبيبي وانت بتحب لميس واهلها يبقي بلاش نرجع بالماضي ونعيش زيه.
انا:بخصوص الماضي بقي يا حبيبة قلبي، تعرفي ايه عن اخوات ابويا وعيلتي.
امي:بكل ثقة معرفش اي حاجة كل اللي اعرفه زي اللي انت تعرفه ان كلهم ماتوا.
انا:عمتي عايشة يا امي بس لسه متواصلتش معاها.
امي:ايه انت بتكلم جد ايمان عايشة يا عمار، طب ازاي وجدك وقتها قال انها ماتت.
انا:اهدي كده وتعالى اقولك في ودنك علشان القراء متسمعش (……………….) بس كده ياستي.
امي:فرحت جدا ان ايمان عايشة طب هنتقابل امتي وتعرف عننا امتي.
انا:بعدين لسه الجزء الجاي.
انا:في حاجة تانية يا نهى ومعرفش وقتها ردة فعلك هتبقي عاملة ازاي بس اتمني تكوني حلوة وهادية.
امي:خير في ايه تاني.
انا:ابويا بعد ما اجوزك بفترة وانا كان عندي وقتها حوالي 7 سنين وقتها قبل ما عزت جدي يموت، وقتها عزت طلب من ابويا يجوز ست تانية وقتها وعلى الكلام اللي عرفته ان الجوازة دي كانت واجب على ابويا و عزت جدي معرفش اي تفاصيل لسه بس اللي عرفته ومتأكد منه ان ليا اخت وعايشة وتلاقيها دلوقتي في جامعة أو قربت تخلص دراسة لان المفروض هي دلوقتي عندها 20 سنة.
امي بصوت صدمة: يعني كل السنين دي ابوك كان متجوز عليا وكمان خلف بنت منها دي مكنتش جوازة واجب بقي دي كانت نيكة ومزاج.
انا:اهدي يا نهى انا معرفش اي تفاصيل ومش بكدب عليكي وانت عارفة وبعدين دلوقتي هو ميت وخلاص مينفعش نكرهه لازم دلوقتي اتصرف صح واشوف اختي فين وامها عايشة ولا لا وفي احتمال تكون عارفة بوجودي بس انا معرفش بوجودها ومستنيه اني اروحلها بس هي مين معرفش لسه.
امي بصوت حزين:ماشي يا عمار أكيد مش همنعك تدور على اختك وتشوفها وتعيش معنا لو حابة بس علشان خاطري خلى بالك من نفسك لان انا عارفة كل الخطر اللي حواليك عمار كمان في حاجة غريبة حصلت وقت عمليتك.
انا:ايه هي يا روحي قوليلي
امي:واحدة ممرضة كانت من ضمن العملية خرجت في مرة وقالت العراف رجع للحياة تاني، وده يا حبيبي لقبك في الشغل محدش يعرفه غير لميس واحمد ومحسن بيه وانا طبعا اعرفه بسبب انه اسم عيلتك فازاي الممرضة دي عرفت لقبك السري والحقيقي.
انا:انت بتكلمي جد يعني في ممرضة خرجت وقالت ان العراف عايش ومماتش ورجع للحياة من تاني.
امي:ايوة ده اللي حصل انا اه كنت حزينة وبعيط لكن خدت بالي من كل حركة كويس اوي، لازم نشوف مين الممرضة دي.
وفي حاجة كمان يا عمار.
انا:ايه هي يا امي كملي.
امي:وقت العملية حسيت بحركات غريبة وكنت شاكة في حاجة كده واليوم اللي خرجت فيه للاوضة وقتها حد من اللي واقفين خرج برة وانا كنت شاكة في اللي خرج وخرجت وراه وطلع شكي صح في ما بينا جاسوس يا عمار بيبلغ التنين بكل حاجة ومتستغربش عرفت اسمه بسبب لما سمعت الحد ده بيكلم معاه.
انا:عارف يا امي هو مين من بدري بس سايب الموضوع بمزاجي بس خلاص مبقاش ينفع اسكت لان جاتلي رسالة تهديد النهاردة ومش عايزك تبيني اي حاجة قدام لميس او اهلها.
وقربت ودني من نهى وقولتلها:وبطلي شقاوة انت ونبيلة علشان عرفت كل حاجة انا مش مكفيكي يعني.
امي:يخربيتك عرفت ازاي، لا يا روحي مكفيني بس هي اللي تعبانة ولا ناوي على حاجة تانية يا عراف.
في مكان بعيد.
دخل المقنع على الجماعة في الاجتماع.
المقنع:قررت اننا هنتعاون مع التفاحة الحمراء وبكده أول ضربة هنعملها هي خراب دولة تركيا.
الصوت1:جميل يا باشا وده اللي كان لازم يحصل من بدري.
الصوت2:التفاحة الحمراء اقوياء واضافة ليك ياباشا.
الصوت3:وهنعمل ايه في العراف ياباشا.
الصوت4:العراف لحد دلوقتي نايم على نفسه وميعرفش اللي بيحصل حواليه.
المقنع:وصلت رسالة للعراف النهاردة وخلاص بقيت عارف شكله وبكده العراف بقي تحت ايدي اجهزوا علشان هنتحرك وهنروح اجتماع التفاحة الحمراء
يتبع
الي اللقاء في الجزء العاشر والاخير من السلسلة الأولى العراف