كافيه المتعة | الجزء الرّابع – الحلقة الثّالثة

دا ايه الفقر دا يا جدعان… ما علينا نشوف بقى ايه حد ييجي يخلص الشغل دا وربنا يستر يكون شغله حلو….. كملت مكالمات ورنيت على أشرف

انا: صحيتك من النوم ولا ايه يا معلم
أشرف: حبيبي يا هندسة لا أنا صاحي اصلا قاعد مكان مروان شوية بعوض اليوم اللي كان مغطي مكاني
انا: طب كويس… بقولك ايه عايز حد بتاع معمار يعملي شوية شغل كدا بناء ومحاره تظبيطات يعني
أشرف: خير يا ريس انت هتغير نظام الكافيه؟
انا: لا لا يا ابني أنا اشتريت الكافيه بتاع أحمد وهعمله سنتر لملابس حريمي ومساچ والجو دا وعايز يتظبط
أشرف: جامدة جدا دماغك يا ريس… عموما في واحد صاحبي شغال في المحارة هكلمه كدا يجيب بناء معاه ويخلصوا الشغلانة واضمنهم ليك شوية شغل رايقين
انا: خلاص اشطا الحوار معاك انت كلمهم وعرفني
أشرف: تمام هكلمه بالليل وهرد عليك
انا: اشطا… الجو عندك عامل ايه
أشرف: كله تمام متقلقش يا هندسة
انا: هو أنا مخليك هناك علشان اقلق يا أشرف
أشرف: يبقى سيبها عليا وكله هيبقى فل
انا: اشطا يا معلم… يلا سلام

اتفقت مع أشرف انه يشوف الراجل دا ييجي يظبط المكان بناء ومحارة ويروق عليه…. خرجت من المكتب

انا: خلصتوا رغي ولا لسه
كرستين: عايز تروح ولا ايه… لسه بدري
انا: لا عادي بشوفكم خلصتوا ولا لسه هترغوا
نرمين: اقعد طيب معانا.. خلصت مكالمات؟
انا: كلمت أشرف وهو هيكلم حد صاحبه هييجي يظبط الدنيا من كله يعني شهر كدا والمكان يجهز
دينا: طب اعتبر دلوقت المكان اتشطب وبقى تمام… هتجيب منين البضاعة والحاجات اللي هتبيعها
انا: في كذا طريقة من ضمنهم الميناء بتاع اسكندرية… بفكر اكلم ماجد يشوف حد من الناس اللي بتستورد بضاعة من برة دول يجيبوا شوية حاجات نظيفة كدا وتعجب الناس اللي موجودة هنا دي
كرستين: بص يا شهاب الناس اللي هنا دي مبتدورش على الحاجة الحلوة دول بيدوروا على الغالي وبيشتروه وهما اصلا ميعرفوش الحلو من الوحش المهم عندهم يبقى الفستان دا بكذا الف والشوز دا باربع خمس الاف… عيشة مظهرة وفشخرة  يا شهاب مش اكتر يعني
انا: واضح انك فاهمة الدنيا هنا كويس جدا
كرستين: حياتي كلها هنا وكمان صحباتي كلهم كدا اهاليهم معاهم فلوس متتعدش ودي بتحكي ودي بتحكي ويفضلوا يعاندوا في بعض
انا: بصي أنا كدا كدا هجيب حاجات نظيفه بردو وهتبقى غالية وطالما هما هنا عايزين الغالي يبقى يدفعوا بقى
نرمين: هو السنتر دا هيبقى هدوم بس يا شهاب؟
انا: عايز اخليه هدوم وفساتين افراح ومساچ يعني يبقى شامل وكدا كدا الكافيه كبير كفاية انه يتفتح فيه اكتر من حاجة بس عايز ناس بتوع مساچ كويسين وكمان ناس تفهم في الفساتين والموديلات… المشروع هيصرف مبلغ بس هيجيب اللي هيتصرف وزيادة في وقت قليل
دينا: أنا ليا بنت صاحبتي بتفهم في الحاجات دي
انا: حاجات ايه بالضبط..؟
دينا: في المساچ يا شهاب وهي اصلا بتشتغل في سنتر بردو بس لو أنا كلمتها هتوافق لاننا صحاب جدا وهخليها تشوف حد معاها كمان
انا: طب حلو بس عايزك بردو تقولبلها تشوف بنت او اتنين بيفهموا في الفساتين وجو الموضة بتاع الايام دي يعني بمعنى ادق لبس البنات عموما
دينا: خلاص سيب موضوع البنات دي عليا وانا هكلمها
نرمين: حلو اوي خلصنا من حاجة مهمة اهي.. هتبدأ تشتغل في الكافيه امتى بقى يا شهاب
انا: لسه مكلم اشوف أشرف يشوف صاحبه دا وهبدأ

قاعد مع البنات لاقيت أشرف بيرن

انا: ايه يا ابني في حاجة ولا ايه
أشرف: لا يا ريس بكلمك بس علشان اقولك اني كلمت صاحبي اللي قولتلك عليه وهو جاهز من بكره لو عايز لانهم قاعدين مفيش شغل
انا: دا ايه السرعة دي حلو اوي.. بص اديله رقمي خليه يكلمني لو عايز ييجي بكره يشوف طلبات الشغل
أشرف: تمام هكلمه اديله رقمك واتعاملوا انتو
انا: خلاص تمام تسلم يا أشرف… سلام

كرستين: في حاجة ولا ايه يا شهاب
انا: أشرف كلم صاحبه وهو جاهز ييجي يشتغل من بكره
دينا: بسرعة كدا..!!
انا: علشان قاعدين مفيش شغل
نرمين: خلاص خليهم ييجوا يا شهاب
انا: أشرف هيديله رقمي وهتفق معاه

فضلنا شوية قاعدين وصاحب أشرف كلمني اتفقت معاه ييجي بكره يشوف طلباته ويبدأ شغل على طول ومعاه البناء…. استمر الوضع لمدة 3 اسابيع شغل في الكافيه ( بقى في مكان للسونا والمساچ جمب بعض في اخر الكافيه خالص ووقبله بشوية مكان لتجهيز العرايس وفي الاول خالص مكان للفساتين وملابس السيدات والبنات يعني كل جزء منعزل عن التاني نوعا ما) دينا كلمت صاحبتها وفعلا قابلتها وجابت معاها بنت بتفهم في الفساتين وشغل الموضة كمان وبنتين ميكب ارتيست لتجهيز العرايس وكلمت نهاد ونسرين ياخدوا اجازة من الشغل علشان المشروع قرب يخلص…. الصنايعية خلصوا شغل وكله تمام وحاسبتهم وكله تمام…. لاقيت دينا بترن عليا

انا: ايه يا دينا في حاجة ولا ايه
دينا: انت فين يا شهاب اروى صاحبتي عايزاك
انا: موجود في السنتر لو قريبين تعالوا
دينا: خلاص استني هنجيلك دلوقت

فضلت مستنيهم نص ساعة لحد ما وصلوا

انا: في ايه يا بنتي
دينا: في حاجة مهمة انت نسيتها خالص

انا: حاجة ايه اللي نسيتها دي
اروى: انت لسه لحد. دلوقت مجيبتش الفساتين ولا الملابس اللي هتتعرض في السنتر ويعتبر انت كدا متأخر جدا
انا: فعلا نسيت الحوار دا خالص… بس سهلة هعمل مكالمة واجيلكم

طلعت فوني ورنيت على ماجد

انا: مساء الفل يا ريس
ماجد: مساء الجمال يا هندسة
انا: بقولك يا ريس كنت عايزك في خدمة… لو تعرف حد في الميناء يعني شركة ملابس تكون بتستورد من برة لبس حريمي وبناتي يعني حاجات نظيفة كدا علشان المشروع الجديد
ماجد: سهلة خالص اديني خمس دقايق اكلمك حد في الميناء نفسه يعرف اصحاب الشركات دي

قفلت مع ماجد واستنيت ربع ساعة كدا لاقيته بيكلمني عرفني انه كلم حد في الميناء وقاله ان في شركات استيراد جايلها رحلات بعد يومين وشغل فاخر هو شخصيا فاتح سنتر ملابس بياخد منهم وقالي انه اداله رقمي هيكلمني هو كمان شوية… قفلت مع ماجد وشكرته

انا: اتحلت يا باشا في حد في الميناء عارف شركات استيراد وبياخد منها شغل للسنتر بتاعه كمان
اروى: سمعت عنك كتير بس مكنتش متخيله انك كدا
انا: اللي يسمع غير اللي يشوف يا اروى… اعملي حسابك لما البضاعة دي توصل هتيجي معايا الميناء انتي وصاحبتك بتاعة الموضة دي علشان تختاروا على ذوقكم انتم فاهمين دماغ البنات والموضة

بعد شوية كلام لاقيت رقم بيرن عليا قولت اكيد دا بتاع الميناء… رديت عليه طلع هو وكلمته شوية وطلع ماجد موصي عليا والراجل قالي هيبلغني اول ما البضاعة توصل وهيبقى موجود معايا بنفسه ويقولي ايه اللي يمشي في السوق ويتباع بسرعة

بعد اسبوع من التحضيرات والتجهيز سواء ملابس او ساونا ومساچ والميكب بقى السنتر جاهز وفل الفل… نهاد ونسرين ومعاهم اخوات نرمين بقوا في السنتر بردو مع البنات التانية كل مجموعة في مكان معين….

اروى ومعاها نهاد في المساج…. البنتين اللي اروى جابتهم ومعاهم هالة اخت نرمين للميكب….. نسرين واماني الصغير اخت نرمين مع البنت بتاعة الموضة والفساتين


يوم الافتتاح

كل البنات دينا ونهاد ونسرين وكرستين عرفوا صحابهم وصحابهم جابوا صحابهم وبقى السنتر مليان بنات اشكال واجسام نفسك تركبهم كلهم من حلاوتهم وجمدانهم دول بقى غير شيرين بنت ماجد وصحابها اللي بنت لواء واللي بنت رجل اعمال واللي بنت وسخة يعني من كل الاشكال والالوان وفئات المجتمع القذر بتاعنا

نرمين: شهاب… مكنتش متوقعه ان السنتر هيبقى كدا خالص….دا في كمية كبيرة من الهدوم والفساتين السواريه اتباعت حتى المساج بنات كتير حجزت فيه
انا: طب ما تحجزي انتي كمان بس أنا اللي اعملك ههه
نرمين: انت قليل الادب على فكرة
انا: دي عارفها من زمان مفيش جديد هههه
نرمين: أنا اروح ابص على البنات احسن ههه

وقفت شوية برة السنتر كلمت أشرف اطمن على الكافيه كله تمام وفل… شوية ولاقيت عربية ماجد بالحرس بتوعه جايين قابلته وكان جاي يبارك على السنتر والليلة فل الفل بردو يا جدع الفلوس بتعمل شغل عالي

السنتر بيفتح بعد العصر ويفضل شغال لحد الصبح ، استمر الوضع دا حوالي شهر الدنيا تمام وانا طبعا اللي مفشوخ في النص ما بين السنتر لو ناقص حاجة اكلم الراجل بتاع الميناء يبعتهالي وبين الكافيه بتاع القاهرة وكمان بتاع اسكندرية يعني حاجة فله خالص اخر فشخان وبعبصة


ف يوم لذيذ لطيف قاعد قبل العصر في البيت بنتغدى أنا ونرمين ونوال وهالة واماني

انا: نرمين انتي مش بتاكلي لي
نرمين: مش عارفة يا شهاب مش طايقه ريحة الاكل خالص ببقى حاسة اني هرجع لو اكلته
انا: طب قومي يا نرمين نكشف يمكن يكون اللي في بالي
نوال: قولتلها كدا مش موافقة وقولتلها تجيب جهاز حمل بردو مش موافقة تعبت معاها يا شهاب اتصرف انت
انا: قومي يا نرمين بدل ما اغزك يلا
نرمين: مش قادرة يا شهاب بجد
انا: قومي بس أنا معاكي اهو وناخد هالة كمان
هالة: طيب سيبها انت يا شهاب كمل اكلك وانا هقوم معاها تلبس وننزل سوا

قاموا لبسوا واخدتهم روحنا لدكتوره عملت ليها تحليل وطلعت فعلا نرمين حامل.
هالة: الف مبروك يا شهاب نرمين حامل
انا: بجد وربنا… كنت حاسس عليا الطماطم… ولد ولا بنت طيب اوعي تقولي چوكر
هالة: ههههه لا لسه مش بيبان دلوقت
انا: ايه السؤال الغبي دا فعلا…. خلاص مش عايز اعرف أنا اسيبها على ربنا وكله خير .. فين نرمين
هالة: مع الدكتورة وخارجة اهي

انا: الف مبروك يا نرمو قلبي
نرمين: تسلملي يا قلبي…. نفسك في ايه
انا: نفسي اكل البشاميل اللي ملحقتش اكمله هههه
هالة: بربنا انت مسخرة يا شهاب هههههههه
نرمين: تصدق أنا غلطانة اني سألتك
انا: يا نرمين اللي يجيبه ربنا كويس مش هختار يعني
نرمين: أنا عايزة ولد شبهك
انا: ربنا يستر بس احسنلك راجعي امنيتك هههه
نرمين: يلا نروح يا شهاب لينا بيت يلمنا

رجعنا البيت فرحنا نوال وطبعا لازم تزغرط

نوال: الف مبروك يا حبيبتي ربنا يكملها بخير
انا: ربنا يباركلك يا حماتي… الدكتورة قالتلها متتكلميش كتير غير مع جوزك بس ههههه
نوال: دكتورة ايه الهبلة دي هو في حاجة اسمها متتكلمش كتير

نرمين: يا ماما شهاب بيهزر هو من الصبح كدا مش عارفة ماله عمالة يهزر ويضحك غريب النهارده
انا: اتفضلي يا حماتي بنتك مش عاجبها اني مبسوط
نوال: سيبيه يفرح يا حبيبتي دي لحظة بالعمر كله
نرمين: مقولتلوش حاجة وربنا بس دا موتنا بهزاره عند الدكتورة بقوله نفسك في ايه كنت اقصد ولد ولا بنت لاقيته بيقولي نفسي اكمل البشاميل اللي ملحقتش اكله
نوال: قوم يا اماني بسرعة هاتي لجوز اختك يكمل اكله
انا: عارفة يا نوال انتي اللي في البيت دا فهماني… اطلعوا كلكم برة الا انتي يا حماتي يا عسل
اماني: حتى أنا يا شهاب… دا أنا هجيبلك تاكل
انا: لا انتي خليكي بردو يا اماني.. وانتي يا نرمين خليكي علشان ابني اللي بطنك دا وانتي يا هالة لو هتعمليلى قهوة يبقى خليكي…. اطلع أنا بقى بره
نوال: لا انت فعلا مش مظبوط يا شهاب هههه
انا: بلاش افرح وانبسط يعني يا جماعة
نوال: لا يا حبيبي افرح براحتك ربنا يجعل ايامكم كلها فرح ويكملك بخير يا بنتي
انا: طب اسيبكم بقى يدوب انزل ابص على الكافيه واوصل البنات للسنتر علشان الساعة خلاص بقت داخله على 5

نزلت ومعايا هالة واماني وصلنا السنتر نزلنا والبنات دخلت كل واحدة على قسمها وانا وقفت شوية مع كرستين كانت هناك مع بنات صحابها بيشتروا شوية حاجات ومنهم اللي عنده حجز مساج وساونا

كرستين: مختفي فين يا شهاب بيه
انا: شوية مشاغل ما انتي عارفة ولسه راجع من عند الدكتورة نرمين كانت بتعمل شوية تحاليل
كرستين: مالها نرمين فيها ايه
انا: بسيطة.. طلعت حامل ههه
كرستين: ايه بجد حامل ولا بتهزر
دينا: ايه دا أنا سمعت كلمة حامل… مين اللي حامل
انا: نرمين يا بنت انتي وهي حامل أبقى كلموها بقى
كرستين: بجد بجد الف مبروك يا شهاب وربنا يتمملها على خير يارب ونفرح بقى بالنونو
انا: اللي هيلمسه هفشخه حرفيآ
دينا: الف مبروك يا هوبا.. هتسميه ايه بقى
انا: مش لما اعرف ولد. ولا بنت لسه يا بنتي.
دينا: المهم رضوى البنت بتاعة الفساتين والموضة كانت بتسال عليك شكلها عايزاك
انا: فين هي علشان شوية وهمشي
دينا: خلاص استني هروح اناديها ليك

كرستين: المفروض نحتفل بقى بالخبر دا
انا: اكيد هيحصل بس استني نرمين تشد حيلها
كرستين: لا قصدي حفلة خاصة يا وحش
انا: خلي عند اهلك دم يا بنتي… بقولك مراتي حامل وانتي عايزاني اسيبها وانيكك
كرستين: يا عم مقولتش سيبها أنا بقول نحتفل
انا: يا كرستين خليني اعترفلك انك جامدة وبحب انام معاكي بس بردو أنا حاليا مرتبط بست وحامل كمان وموضوع الخيانة دي قارفني الصراحة
كرستين: يا شهاب بقى خيانة ايه احنا بنقضي وقت سوا
انا: ايه دا يعني دي مش خيانة.. طمنتيني يا شيخة
كرستين: شوف بقى انت بتهزر اهو ومبتتكلمش جد
انا: كلامك اصلا لا يعقل… اخرسي بقى دينا جاية

دخلت علينا دينا ومعاها البنت اسمها رضوى

رضوى: ازيك يا هندسة والف مبروك
انا: انتي لحقتي تنشري الخبر يا دينا الزفت…. ربنا يبارك فيكي يا قمر عقبال فرحك واولادك
رضوى: تسلم يا هندسة… المهم عايزة حضرتك تكلم صاحبك لان معظم الملابس البرندات خلصت وكمان الفساتين السواريه بردو مبقاش فاضل كتير عايزين كمية تانية كمان الطلب عليهم كتير
انا: هو أنا لحقت يا رضوى دا أنا لسه جايب بضاعة من اسبوع تقريبا خلصوا امتى دول
رضوى: يا هندسة قول ما شاء ربنا دا رزق… البضاعة عجبت الناس والكل بقى بييجي يسأل على الحاجة بالاسم
انا: كنت متوقع اني هتفشخ بردو.. نرمين ومش هتقدر تنزل السنتر بسبب الحمل وانا اللي جيبته لنفسي.. عايزة قد ايه يا رضوى
رضوى: اللي تقدر تجيبه… عندي حجز ل 9 فساتين سواريه دا غير الاندرويرز المستوردة
انا: على كدا بقى الاندر ويرز المستوردة دي بتفرق عن المصري بتاعة هنا 🤔
رضوى: (بكسوف) لا مش عارفة شوف انت بقى
انا: ماشي موافق اشوف… مين هيوريني 😂
دينا: اتلم بقى يا شهاب البنت بقت زي الطمطمايه
انا: فكي كدا يا رضوى بنهزر عادي ههههه
رضوى: ابدا مفيش حاجة يا هندسة.. استعجل بس الطلبية دي بعد اذنك لان الناس مستعجلة على الحاجة
انا: يعني هي لو الطلبية اتأخرت همشوا من غير بتوع
رضوى: مش عارفة بقى اتصرررف هههه
انا: هههه ماشي يا قمر هكلم الراجل يبعتلك اللي عايزاه بس علشان خاطري خفي عليا شوية بالطلبات
رضوى: هحاول.. بس انت ونصيبك بقى حسب الطلب
انا: حاضر … نصيبي الحلو موقعني في وسط شوية بنات مبتبطلش طلبات فاكرين اني ساحر

مشيت رضوى وانا وقفت شوية وبعدين قولتلهم هرووح الكافيه ابص عليه

انا: مساء الفل يا هدى.. انتي لسه مروحتيش
هدى: لسه ساعة على ما حسام يستلم مني
انا: طب جهزي نفسك انتي أنا هستلم منك روحي انتي
هدى: تسلم يا هندسة مش عايزة اتعبك
انا: تتعبيني ايه بس يا هدى دا أنا امشي الكافيه دا بلمؤاخذه صوباعي هههه
هدى: اكيد يا هندسة دا أنا سمعت عنك حكايات ههه
انا: هو كل بيسمع محدش عايز يشوف خالص هه
هدى: اللي سمعته مش شوية ما بالك بقى لو شوفت
انا: اتكلي انتي يا هدى جهزي نفسك علشان تمشي هههه
هدى: حاضر اجيبلك حاجة قبل ما امشي

انا: وصيلي على قهوة لو سمحتي
هدى: حاضر يا برنس تؤمر

مشيت هدى وانا مسكت الفون بقلب فيه شوية قابلني رقم نونو الجامدة قومت رنيت عليها

انا: مسا مسا على اجمد ناس في الكوكب
نونو: بكاش ومش هسيبك.. بقى كل دا متسألش
انا: طبعا مهما اقولك حقك تزعلي بس حرفيا أنا سايح ما بين كافيه اسكندرية والكافيه هنا والسنتر كمان
نونو: الف مبروك يا شهاب على السنتر… الحاجة هناك تحفة بجد خصوصا الاندر ويرز مريحه بشكل لا يعقل
انا: عايز اعرف السر في كدا… لي المستورد حلو وبيريح والمصري بيتعب اوي كدا ههه
نونو: لا مش عارفة… طمني عليك
انا: تمام وزي الفل… اخبارك ايه انتي وهيا
نونو: بخير يا شهاب.. هيا رجعت تاني زيارة لاصحابها بقالها اسبوعين وهترجع بكره
انا: طب كويس اهي متبقاش مكبوته هنا دايما تفك شوية عن نفسها حبه هنا وحبه هناك كدا يعني
نونو: انت فين كدا بقى مختفي
انا: حاليا في الكافيه لسه راجع من السنتر بشوف طلباتهم
نونو: طيب تعال اشربك قهوة عندي ومش هحاسبك
انا: لا أنا بدفع الحساب دايما ههههه
نونو: خلاص تعال وادفع براحتك مش هقول لا ههه
انا: خليها يوم تاني بقى يا نونو لاني استلمت مكان البنت اللي ماسكه الكافيه علشان تروح بدري شوية
نونو: قدامك قد ايه يعني هستناك عادي
انا: لسه حوالي ساعة او اكتر
نونو: سهلة ساعة كدا كدا قاعدة زهقانة تعال اقعد معايا شوية نتكلم زي زمان وهعملك قهوة بإيدي
انا: خلاص تمام هحاول يا نونو اكيد
نونو: مش تنساني بقى أنا مستنيه
انا: حاضر يا جميل… هخلص شوية ورق على طول
نونو: اوك يا شهاب… باي

قفلت مع نونو الممحونة وكلمت الراجل بتاع الميناء خدت منه رقم صاحب الشركة اللي بتستورد ملابس واتعاملت أنا معاه وعرفته اي وقت هحتاج حاجة هكلمه يشحنها ليا من اسكندرية على عندي على طول كدا اريح

بعد شوية صغيرين لاقيت هدى جايبة القهوة ودخلت المكتب بتقولي في حد بيسأل عليا بره

انا: واحدة مين دي… خليها تتفضل طيب

انا: اهلا وسهلا يا أمنية هانم.. اتفضلي
أمنية: اهلا بيك يا شهاب اخبارك ايه
انا: بخير يا باشا… هاتي عصير فريش لو سمحتي يا هدى
أمنية: ملوش لازمة يا شهاب… جاية اسلم عليه واباركلك على السنتر الجديد شوفته النهارده تحفة بجد واشتريت منه كمان ابسط يا عم ههه
انا: شرفتي يا أمنية طب كنتي كلميني حتى اقابلك هناك
أمنية: قولت اكيد هتبقى هنا اجيلك اسلم عليك
انا: يا باشا تنوري في اي وقت دا مكانك
أمنية: ربنا يخليك يا شهاب
انا: محتاجة حاجة من المنطقة هنا ولا حاجة اقدر اساعدك فيها تحت امرك
أمنية: كنت جاية انقل الاولاد من المدرسة هنا
انا: خلصتي طيب ولا في حاجة معطلة النقل
أمنية: لا كله تمام خلصت من بدري بس جيت الشقة هنا ريحت شوية وكنت باخد شوية حاجات ناقصة
انا: شكرا انك افتكرتينا يا باشا والزيارة الجميلة دي
أمنية: انساك ايه بس يا شهاب دا انت جميلك ميتنسيش
انا: يا باشا أنا في الخدمة ايه مشكلة معاكي كلميني… هترجعي بيت باباك النهارده ولا امتى
أمنية: لا هبات في الشقة النهارده وارجع بكره الصبح
انا: خلاص لو محتاجة ايه حاجة رقمي معاكي
أمنية: تمام يا شهاب… لو فاضي بالليل ممكن اعزمك على العشا اهي تبقى حاجة قصاد اللي بتعمله معايا
انا: معملتش حاجة تستاهل كل دا يا أمنية
أمنية: خلاص يبقى هعزمك وخلاص ههه
انا: يا باشا ملوش لازمة خالص مفيش بينا جمايل
أمنية: هتكسفني يعني يا شهاب.!؟
انا: مش قصدي اكيد بس تمام… تعرفي مطعم بتحبي تقعدي فيه ولا تحبي نروح مطعم اعرفه أنا
أمنية: لا لا مطعم ايه دا اكلهم مش حلو… أنا هطبخ عندي في الشقة وكمان عايزاك تحكم على اكلي هو ولا المطعم

(ف سري) احا في ايه النسوان كلها عايزة تتناك كدا ليه… دا مين هيقدر ينيك دول كلهم.. أنا اللي بجيبه لكسم نفسي… البس بقى يا دكر وسد 🤦‍♂️

انا: مش عايز اتعبك يا أمنية خلينا في مطعم احسن
أمنية: لا تعب ولا حاجة.. هستناك بالليل على 11 كويس؟
انا: يا أمنية مش عايز حد يشوفني وانا طالع عندك وتبقى مشكلة ليكي او يتفهم غلط
أمنية: متقلقش محدش بيركز مع حد هنا… خلاص خليها 12 يبقى الجو هادي علشان تبقى مطمن اكتر
انا: خربانة خربانة….. تمام يا أمنية مفيش مشكلة
أمنية: تمام يا شهاب هستناك بالليل وهبعتلك لوكيشن المكان وقت ما تقرب كلمني… همشي أنا بقى
شهاب: تمام يا أمنية.. شرفتيني يا باشا

بكلم نفسي
بص بقى يا شهاب افندي انت وصلت لحاجات مكنتش تحلم بيها من شاب شغال في شركة يدوب مرتبه بيقضيه سجاير بالعافية لشاب متجوز وعنده بدل المشروع تلاتة وفلوس كتير ومعارف اكتر لازم تحافظ عليها بأي شكل من الاشكال… دوس بقى يا وحش وحافظ على وضعك وسطهم حتى لو هتنيك كل النسوان اللي تعرفها… دا القرار الصح

مشيت أمنية وانا كملت شوية لحد الساعة 8 تقريبا كان حسام وصل وانا فضلت قاعد لحد ما لاقيت نونو بترن

انا: لسه كنت بجهز نفسي علشان اجيلك اهو
نونو: بقالك اكتر من ساعة على فكرة
انا: معلش لسه مخلص اللي ورايا دلوقت.. اعملي القهوة

نونو: اعتبر القهوة جاهزة تعال انت بس مستنياك
انا: تمام هركب العربية وجايلك دلوقت مش هتأخر
نونو: اوك يا شهاب مستنيه اهو… باي

قفلت مع نونو وخرجت كلمت حسام عرفته اني ماشي وممكن مش ارجع تاني الكافيه لان عندي. كذا مشوار هخلصهم وهتأخر…. ورنيت على نرمين بردو اطمن عليها وقولت لنوال تفضل معاها في الشقة تبات معاها علشان لو محتاجة حاجة لاني هتأخر برة علشان أبقى مطمن.. كله تمام ومتظبط نبدأ بقى المدعكة اللي فيها مفاجأة بنت لذين


نهاية الحلقة الثّالثة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: ممنوع النسخ