البيت الكبير | الجزء الأول – الحلقة السادسة

زينب قاعدة جنب جوزها على السرير وعقلها عمال يودي ويجيب وعنيها على زبه وعايزة تجرب مص الزب زي ما رشا كانت بتمص زب أحمد  شفايفها بتتحرك لا اراديا وعيونها مش نازلة من على زب عصام اللي نايم ومش حاسس بالنار القايدة في جسم زينب مراته.

زينب قربت من جوزها وحطت ايدها على زبه وبدأت تمشي ايدها بالراحة اووي

عصام حس بحركات ايد مراته على زبه

عصام :: زينب ؟ انتي بتعملي ايه

زينب :: حطت ايدها على بوق عصام وقالت له هششششششش

وايدها عمالة تتحرك على زبه وبايدها الأتنين راحت منزلة اللباس بتاعه

عصام :: ايه يا وليه يا مخبولة بتعملي ايه

زينب :: بقولك ايه  انا مش عايزك تتكلم خالص وتسبلي نفسك خالص

عصام :: يا ولية انا مش لسه نايم معاكي من شوية  مالك

زينب :: ايه هو حورم ولا حورم

زينب طلعت زب عصام بره وكان نايم وبقت عمالة تدعك فيه بايدها وشفايفها بتتحرك لا ارديا  ونفسها تجرب اللي شافتة

 

وفعلا نزلت على زب عصام وخدته بين شفايفها، وعصام اول ما مراته زينب خدت زبه في بوقها حس انه صعق واستغرب

عصام :: ايه يا مجنونة اللي بتعمليه ده

زينب :: هشششششش  زبرك حلو اووووي، وطق في دماغي امصه

عصام :: اما حاجة غريبة اوي  ايه اللي حصل للدنيا ياولاد

زينب :: امممممم اممممممممم زبرك حلووووو اوووووي

عصام بدأ هو كمان يحس بالمتعة خصوصا إن دي اول مرة في حياته مراته تمص له زبه

لكن للأسف ملحقتش زينب تشبع من مص زب عصام ومفيش دقيقة كان جاب لبنه في بوق زينب اللي قامت ورجعت قبل ما توصل للكوميدينو اللي فيه للفوط علشان تمسح بوقها، وعصام قعدت يضحك على مراته اللي فضلت ترجع قدامه بسبب اللبن اللي نزل في بوقها لانها مش متعودة على كده.

نامعصام  وزينب قعدت جنب جوزها ولسه منظر أحمد ورشا مش مفارق خيالها  ورغم المتعة اللي جربتها في مص زب جوزها الا إن عصام مقاومش المتعة دي وجابهم بسرعة رهيبة مخلتش زينب تشبع من زبه، وحست في الليلة دي قد ايه الفرق الرهيب بين جوزها وبين أحمد

 

بعد يومين .

 

كرم :: الو  ايوة يامعلم دهشان

المعلم دهشان :: ايوة يا حاج كرم  الأمانة ظهرت

كرم :: بتتكلم بجد . انا جايلك حالا

المعلم دهشان :: ماشي، بس وانت جاي هات معاك اكلة حلوة للرجالة اللي شغالة

كرم :: بس كده من عنيا الجوز

بعد ما كرم قفل مع المعلم دهشان نده على البت سامية

كرم :: بت يا سامية  انتي يا هبابة البرك

سامية :: نعمين يا عيون هبابة البرك

كرم :: بقولك ايه  عايزك تروحي العشة تدبحي قد عشر فرخات كده وتحمريهم وتعملي معاهم شوية رز على شوية بطاطس كده

سامية ::عشر فرخات ؟ ليه كل ده

كرم :: انتي تعملي اللي بقولك عليه من غير ما تسألي. امال فين اللي ما يتسمى سامبو

سامية :: بره بيسقي الجنينة

كرم :: طيب قوليله ميروحش كده ولا كده، خليه جاري يمكن احتاجه في ايتها وقت

سامية :: بصوت واطي قربت من كرم وقالت بقولك ايه يا حاج، هو انا موحشتكش

كرم :: جرى ايه يابت . الولا سامبو ياخد باله

سامية :: ما ياخد هو انا مش مراتك ؟

كرم :: بت حسك عينك تجيبي سيرة الموضوع ده تاني

سامية :: يوه هو انا جبت سيرة لحد  ده كلام بيني وبينك بس

كرم :: ولا حتى بينك وبين نفسك  انا اتجوزتك عرفي بس علشان انتي طلبتي اللي بينا يبقى في الحلال  غير كده انتي خدامة عندي

سامية :: وانا راضية وموافقة . بقولك ايه انا عايزاك الليلة

كرم :: لما اشوف بس اللي ورايا واشوف هينفع اشوفك يالليل ولا لا. يلا بقى انجري شوفي اللي طلبته منك

سامية :: بس كده دانت تؤمر يا سبعي

سامية راحت عشة الفراخ اللي في ضهر الفيلا الكبيرة ونقت عشر فرخات دبحتهم ودخلت عليها مرات كرم

فاطمة :: بتعملي ايه يا زفتة انتي

سامية :: تفت في حبها يالهوي يا ست فاطمة خضتيني

فاطمة :: خضيتك ؟ ليه ياختي شوفتي عفريتة

سامية :: لا بس دخلتي عليا مرة واحدة

فاطمة :: انطقي يا زفتة بتعملي ايه  ايه الفراخ دي كلها  الحاج كرم عازم البلد كلها ولا ايه

سامية :: انا ايش دراني انا  ابقى اسأليه لما يجي  انا عبده المأمور، وهو اللي قالي ادبح عشر فرخات

فاطمة :: ماشي . وبصوت واطي وهي ماشية  ربنا يخدك يا بعيدة

سامية :: بتقولي حاجة يا ست فاطمة

فاطمة :: بقول ربنا ياخدك يا اختي قولي امين

 

بعد ثلاث ساعات كانت سامية خلصت الاكل وراحت للحاج كرم وقالت إن الأكل جاهز

كرم :: انت يا زفت يا سامبو

سامبو :: ايوة اؤمرني يا حاج كرم

كرم :: روح مع سامية وهات معاها الأكل وتعال حطهم في العربية علشان طالعين مشوار مهم انا وانت

سامبو :: فوريرة

سامبو راح مع سامية وجاب الأكل وحطة في العربية وركب مع كرم ومشيوا، كرم راح البلد اللي جنبهم واللي فيه البيت اللي بيحفروا فيه، واول ما وصل كان في استقباله المعلم دهشان

المعلم دهشان :: الأمانة ظهرت

كرم :: اخبار الكمية ايه

المعلم دهشان :: مش هتصدق  تفتكر لقينا ايه تحت

كرم :: انا لسه هفكر  ما تقول ياعم

المعلم دهشان :: لا انت تدخل وتشوف بنفسك

كرم :: سامبو، خلي الرجالة تاخد الأكل من العربية وانت استنى في العربية

سامبو :: حاضر ياتاج راسنا

كرم دخل مع المعلم دهشان جوه البيت، واول ماراح للسرداب اللي معمول ونزل تحت شاف اللي عمره ما كان يتخيله، شاف كنز علي بابا موجود تحت الأرض  كمية آثار ملهاش حصر قطع أثرية هتخليه ملك زمانة كرم انبهر باللي شافة واتفق مع المعلم دهشان إن خروج الآثار لازم يكون في وقت متأخر من الليل. ويكون على فترات مش كل يوم علشان محدش يحس من أهل البلد

 

الحاجة أمينة :: يا فتحية يا فتحية

فتحية :: نعم  نعم يا ستي الحاجة

الحاجة أمينة :: ايه نايمة على ودانك  ولا سمعاني ومش عايزة تردي

فتحية :: لا مكنتش سمعاكي  كنت بتنيل بروق الأوضة بتاعتي  خير ؟

الحاجة :: طيب روحي ساعدي زينب في المطبخ علشان تلحق تخلص العشا الرجالة زمانها جاية ومش هيستنوا على ما الأكل يخلص

فتحية :: ماتشوفي اسماء ولا واحدة من بناتك هو مفيش غيري في البيت ده؟

الحاجة أمينة :: هو انا يابت مفيش مرة اطلب منك تعملي حاجة في البيت غير لما تقاوحيني كده؟

جرس الباب ضرب

أمينة :: روحي افتحي الباب يا اختي

فتحية :: حاضر يا حاجة

فتحية راحت تفتح الباب وكان أحمد هو اللي جه من بره

فتحية بنحنة ومحن ستات:: سي أحمد

أحمد :: ازيك يا فتحية

فتحية :: بقولك ايه، اعمل حسابك انا هطلعلك بالليل

أحمد :: ايه ؟ لا مش هينفع

الحاجة أمينة :: أحمد ايه خلصت اللي كنت بتعمله في العيادة

أحمد بارتباك وبيبص لفتحية  اه اه يا حاجة خلاص هانت كلها بس يومين تلاتة وكله هيبقى تمام

الحاجة :: طب يا حبيبي اطلع غير هدومك على ما الحاج نعمان وباقي الرجالة ييجوا من بره ونحط العشا

أحمد :: ماشي

أحمد طلع شقتة وقلع هدومه وقعد في الأوضة بتاعته بالبوكسر بس وفتح اللاب بتاعه وقعد على النت شوية، شوية والباب خبط

أحمد ::مين ؟

الحاجة أمينة :: انا يابني

أحمد قام بسرعة لبس روب بسرعة على جسمه وفتح للحاجة أمينة

الحاجة :: معلش يابني طلعتلك كده

أحمد :: ياه يا حاجة انتي تطلعي في وقت هو انا مش ابنك بردو

الحاجة :: ايوة طبعا ابني وربنا لوحده عالم، دانا اللي مربياك

أحمد :: طبعا يا حاجة

طيب انا عايزة اتكلم معاك شوية كلام بيني وبينك كده

أحمد :: خير يا حاجة ؟

الحاجة :: خير طبعا بس انا عايزك توعدني إن الكلام يفضل بينا

أحمد :: اكيد طبعا

الحاجة أمينة :: انت مش ناوي بقى تخلينا نفرح بيك انت ورشا قريب انا يابني نفسي افرح بيكم

أحمد :: قريب يا حاجة، بس انتي عارفة إن سفري بره السنين اللي فاتت دي كلها كان علشان تحقيق حلمي واديني حققت نص اللي كنت بحلم بيه ورجعت

الحاجة :: طيب ده بالنسبة لحلمك  وحلمي انا وحلم البت اللي مستنياك دي ملهاش اعتبار عندك ؟

أحمد :: ماهو جوازي من رشا من ضمن احلامي اللي عايش علشان احققها

الحاجة :: طيب امتى يعني  يابني انا نفسي اشوفها وهي بتتزف ليك قبل ما اموت

أحمد :: ربنا يخليكي يا حاجة متقوليش كده، احنا ملناش غيرك . خلاص اوعدك بس افتح العيادة وشهرين تلاتة بالكتير وتكون دخلتي على رشا

الحاجة :: بجد  والله هاين عليا اقوم ازغرط دلوقت هات حضن بقى على الخبر اللي يفرح ده

الحاجة قامت علشان تاخد أحمد بالحضن وهو قام واخدها بالحضن ومخدش باله من إن الروب بتاعه مش مربوط، والحاجة بعد ما حضنته عينها لمحت زبه المنفوخ تحت الروب، وأحمد اول ما شاف عين الحاجة جت على زبه اخد باله من الروب وراح ماسكه بايده بسرعة وستر نفسه، والحاجة اتحرجت. ومشيت بسرعة وهي بتحاول تداري انها اتحرجت.

 

بعد ما الحاجة أمينة نزلت أحمد قعد مع نفسه وهو مضايق اوي وخايف تكون الحاجة اضايقت منه أو تفتكر انه كان قاصد يكون قدامها بالشكل ده، بعد ساعة رشا طلعت له علشان تقولوا انزل اتعشي

أحمد :: ماشي يارشا هنزل

رشا :: مالك يا أحمد حاسة انك مضايق

أحمد :: لا يا حبيبتي مفيش حاجة، يمكن بس علشان طول اليوم في العيادة واقف على رجليا

رشا :: تعرف هموت واشوف العيادة

أحمد :: خلاص ياحبيبتي هانت كلها يومين تلاتة ونفتتح العيادة وتنزلي معايا

رشا :: طب يلا بقى ننزل

أحمد :: طيب مفيش حضن كده ولا بوسة

رشا :: ههههههه بس بقى علشان انت تعبتني اوي المرة اللي فاتت وبطني كانت هتموتني من الوجع

أحمد :: اه من عند الحوض كده صح

رشا :: اه فعلا بس انت عرفت منين

أحمد :: هههههههه عادي الوجع ده طبيعي علشان حصل بينا اثارة من غير إدخال

رشا :: مش فاهمة ؟

أحمد :: هبقى افهمك بعدين  تعالي بقى يا بت وحشاني موت

رشا قربت من أحمد وراح واخدها في حضنه، ونزل فيها بوس وتقفيش وتفعيص في بزازها لغاية ما رشا بعدت عنه وقالت كفاية لحسن مش قادرة . وكمان علشان محدش يستعوقوني . انا هنزل وانت تعالا ورايا

 

رشا نزلت وبعدها بعشر دقايق أحمد كمان نزل والعيلة كلها اتلمت على العشا، وزينب عينها على أحمد وشريط اللي حصل في الزريبة بينة وبين رشا مش مفارق خيالها، وفتحية كمان عيونها مش نازلة من على أحمد غير رشا اللي كده كده دايبة فيه وبتحبه واللي حصل بينهم في الزريبة قرب بينهم

حسين :: الا صحيح يا حاج انت سمعت اللي انا سمعته ؟

الحاج نعمان :: بخصوص ايه ؟

حسين :: بخصوص الراجل اللي اسمه كرم

الحاج نعمان :: اه عرفت النهاردة  عايز ينزل انتخابات مجلس الشعب

عصام :: هو الراجل ده اتجنن في دماغه ؟ ثم مين في البلد طايقة اصلا علشان ينتخبه

حسين :: الفلوس ياخويا مقوياه وهي اللي سانداه

أحمد :: انا نفسي اعرف انتوا ليه بتكرهوا الراجل ده كل الكره ده ؟

الحاج نعمان :: الراجل ده كله حقد ومكنش لاقي ياكل وبين يوم وليلة بقى من اعيان البلد

حسين :: ده غير اراضي الفلاحين الغلابة اللي مشتريها منهم برخص التراب

أحمد :: مش ممكن يكون ده ذكاء منه وراجل اعمال ناجح

عصام :: انت طول عمرك عايش بره يا أحمد ومتعرفش الراجل السو دهوه

أحمد :: طيب انا هقوم اغسل ايدي وبعدين اروح اقعد في الجنينة بره شوية

فتحية :: وانا هقوم اعملكم الشاي

الحاجة :: قومي يانعمة انتي واختك الهام شيلوا الأطباق دي

جرس الباب ضرب

الحاج نعمان :: شوف مين يا عصام

عصام قام وفتح الباب

اهلا اهلا يا عمدة اتفضل  ازيك يا حاجة صباح

صباح :: تمام يا بني يا عصام انت عامل ايه

عصام :: تمام يا حاجة  ازيك ياجلال

جلال :: الحمد لله انت اخبارك ايه

الحاج نعمان :: يا اهلا احنا زارتنا البركة النهاردة

العمدة :: ازيك ياراجل يا طيب

الحاج نعمان :: في نعمة يا مصلحي ياخويا

صباح :: ازيك يا أمينة ياختي

أمينة :: الحمد لله يا حبيبتي وحشاني والله

صباح :: ياختي انا لو وحشاكي بجد كنتي تيجي تزوريني

العمدة :: معلش بقى على الزيارة في الوقت المتأخر

الحاج نعمان :: انت بتقول ايه يا مصلحي، انت صاحب بيت

العمدة :: ربنا يخليك ده العشم بردو اهلا اهلا بعروسة ابني  ازيك يا الهام

الهام :: بخير ياعمي  ازيك ياخالتي

صباح :: بخير ياقلب خالتك  تعالي اقعدي جنبي

الهام :: ازيك ياجلال

جلال :: بكسوف وخجل  بخير يا الهام  ازيك انتي

العمدة :: امال الدكتور أحمد فين

الحاج نعمان :: بيغسل ايده في الحمام و زمانه جاي

أحمد خرج من الحمام وراح سلم على العمدة ومراته وابنهم جلال وقعد معاهم

العمدة :: ايه يا أحمد يا بني هتفتح العيادة امتى ؟

أحمد :: خلاص هانت يا عمدة مش فاضل غير شوية حاجات كده بسيطة  اه صحيح ياعمي  انا عايز افرش الشقة اللي في البيت اللي هنعمل فيه العيادة علشان فيه دكتور صاحبي كلمته هيجي البلد ويشتغل معايا

الحاج نعمان :: ومالو يابني، في ظرف يومين تكون الشقة مفروشة، بس ليه الدكتور ده؟

أحمد :: انت ناسي يا عمي إن العيادة هيكون فيها غرفة ولادة ولازم يكون معايا دكتور تخدير

جلال :: اه فعلا يادكتور انا طول عمري بسمع إن التخدير ده بالذات لازمة دكتور متخصص

أحمد :: اه فعلا يا جلال

العمدة :: طيب يا نعمان ياخويا بصراحة كده جيتي انا وابني جلال والحاجة صباح علشان عايزين نحدد ميعاد دخلة جلال ابني على بنتك الهام

العمدة نعمان :: ياسلام يامصلحي ياخويا  داحنا نزقها ونجبهالك لغاية البيت

العمدة :: ايه رأيك يا حاجة أمينة تحددي انتي وبنتك الميعاد نقول في خلال شهر او شهرين بالكتير

الحاجة أمينة :: الكلمة كلمة الحاج نعمان ياخويا هو اللي يحدد

الحاج نعمان :: العمدة يا أمينة يقصد انك تشوفي انتي وبنتك اليوم المناسب للدخلة، انتوا ليكم حسابتكم ههههههههه

العمدة :: الله ينور عليك يا حاج نعمان  هو ده قصدي فعلا

أحمد :: بعد اذنك يا حاج نعمان وبعد اذنكم كلكم كنت عايزك يا حاج في كلمتين كده لوحدنا

الحاج :: طيب عن اذنكم ياجماعة هاخد أحمد اتكلم معاه كلمتين وراجعينلكم طوالي

الحاج نعمان :: خير يابني في حاجة معترض عليها في جوازة الهام

أحمد :: لا طبعا يا حاج بالعكس جلال شاب محترم ومن عيلة محترمة  انا بس كنت حابب دخلتي انا كمان على رشا تكون بعد تلات شهور

الحاج :: بجد ؟ ده احلي خبر بجد  طب ليه مقولتش بره واحنا قاعدين  مفيش حد غريب

أحمد :: لا انا حبيت اقولك بينا وانت لو موافق تقول

الحاج نعمان :: اوفق ؟ يابني ده يوم المنى، خلاص ايه رأيك ليلتك وليلة جلال تبقى في يوم واحد

أحمد :: ماهو ده قصدي يا حاج

الحاج نعمان :: خلاص على البركة  دي الحاجة أمينة هتطير من الفرحة

أحمد والحاج نعمان خرجوا وقعدوا مع العمدو والجماعة بره

الحاج نعمان :: ياجماعة أحمد طلب مني انه يدخل هو كمان بعد تلات شهور على رشا، ايه رايكم نخلي فرح أحمد ورشا مع جلال والهام؟

الحاجة أمينة :: زغروطة طويلة وقامت باست رشا وباست الهام

العمدة :: واحنا يا حاج نعمان موافقين نخلي الدخلة بعد تلات شهور علشان خاطر الدكتور أحمد

انتظروا الحلقة السابعة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: ممنوع النسخ