البيت الكبير | الجزء الثاني – الحلقة التاسعة والعشرون

الساعة 7 الصبح عصام كان عند ابوه في المستشفى ودخل للدكتور الأستشاري علشان يطمن على حالة ابوه علشان محجوز في العناية المركزة ومناعين عنة الزياره

الدكتور قالة ان الفحوصات اكدت على ان الحاج نعمان مصاب بجلطة في القلب والحالة خطيرة جدا وممكن ميقومش منها

عصام بعد كلام الدكتور مقدرش يتحكم في دموعة. ونزلت منه على خدة. وخرج قعد جنب اوضة الرعاية على الأرض وبقي عمال يعيط  شوية العمدة مصلحي ومراته الحاجة صباح راحو المستشفى وشافوا عصام قاعد على الأرض بيعيط وافتكروا ان الحاج نعمان مات. لكن عصام قالهم كلام الدكتور

العمدة :: يابني متعملش في نفسك كدة محدش له في نفسه حاجة والحاج راجل قوي وهيقوم منها بأذنة

الحاجة صباح :: هيقوم منها وهيبقي زي الفل ياعصام وبكره تقول الحاجة صباح قالت

صوت جه من الخلف

الحاج نعمان عامل ايه ياجماعة

عصام والعمدة والحاجة بصوا على مصدر الصوت وكانت الحاجة فاطمة مرات كرم هي اللي بتسأل

عصام :: الحاجة فاطمة ؟ الحاج تعبان قوي يا حاجة ادعيلة

الحاجة فاطمة عنيها مليانة بالدموع  دعيالة من قلبي ان ربنا يقومة بالسلامة  ده اللي عملة معايا مفيش راجل في الدنيا يعملة

العمدة مصلحي :: ازيك ياحاجة فاطمة

فاطمة:: بخير ياعمدة  ازيك ياست صباح

صباح :: بخير ازيك انتي ياختي عاملة ايه

فاطمة :: بخير

الممرضة جت وقالت وقفتكم كدة ياجماعة غلط معلش حضراتكم تتفضلوا في الاستراحة

عصام :: تعالو ياجماعة معلش ننزل الكافتريا علشان هنا ممنوع الوقوف

عصام اخد العمدة ومراته والحاجة فاطمة ونزل بيهم الكافترية وشوية العمدة مشي هو ومراته والحاجة فاطمة عصام كان بيتحايل عليها علشان تمشي تروح تشوف بيتها علشان قعدتها ملهاش لازمة لكنها فضلت تقولوا مش هتمشي وانها مهما عملت مش هتقدر توفي جمايل الحاج نعمان عليها

لكن في النهاية الحاجة فاطمة مشيت بعد ما عصام اصر على انها تمشي علشان قعدتها هتتعبها على الفاضي وتروح ترتاح في بيتها

 

.

 

وجدي :: شايفة كـس زينب مرات اخوكي عامل ازاي في الشورت

نعمة :: مالو ؟

وجدي :: ايه مش واخدة بالك استني كدة لما تطلع بجسمها من الميا وشوفيه  ده بلع الشورت جواه

نعمة :: لا مخدتش بالي

وجدي :: ماهي جسمها نصة في المياه تحت دلوقت من شوية كان باين انه مقبب كدة ومليان لحم

نعمة :: طيب متركزش اوي علشان زينب لو خدت بالها هتزعل وبعدين انت بتبص عليها ليه مش عندك كسي بص فيه زي مانت عايز

وجدي : هههههه انتي هتغيري ولا ايه  مانا بسيبك تبصي زي مانتي عايزة لزبار غيري

نعمة :: انت تسيبني علشان انت اللي فتحت عيني لكدة لكن انت مش من حقك

وجدي :: بصي بسرعة بصي بسرعة

نعمة :: ايه ده ؟ صدق مكنتش واخدة بالي خالص  دي شكلها مش لابسة كلوت من تحت

 

احمد :: انتي متأكدة ان جلال جوزك مش هيجي غير اخر النهار

الهام :: ايوة ياعم متأكدة . مالك خايف كدة ليه

احمد :: خايف ل يجي علينا ويشوفنا وساعتها فضيحتنا هتبقي بجلاجل

الهام :: لا متخفش واسكت بقي لحسن مراتك بتبص علينا

احمد :: لا متخفيش هي مشغولة مع زينب وعيالها  انا هطلع دلوقت وهقول لرشا اني

هتمشي شوية عالشط واروح اشرب قهوة وانتي بعد عشر دقايق تروحي الشاليه

الهام :: لا انا اللي همشي قبلك احسن. بس روح لمراتك دلوقت

احمد عام لغاية ما وصل عند مراته وعند زينب

احمد :: ايه يا زينب العيال مبسوطين في البحر

زينب :: دول كل ما قولهم يلا نخرج من الميا ميرضوش

رشا :: خليهم ياختي يتبسطوا

احمد :: ومالوا خليهم يتبسطوا زي ما رشا بتقول

الهام جت عندهم  انا ياجماعة هروح حاسة نفسي تعبانة ومنمتش بعد ماروحنا من الكافيه

زينب :: ومين سمعك دانا هموت وانام بس العيال مش عايزين يخرجوا من المياه

الهام :: طب انا همشي

رشا :: هوروحي لوحدك ؟

الهام :: يعني هيخطفوني

رشا :: هههههههه ماشي ياحبيبتي روحي ارتاحي

الهام مشيت وراحت الشاليه وكان جوزها قاعد مستني على نار

جلال :: ايه احمد جاي

الهام :: اه عشر دقايق وهيجي

جلال :: حلو اوي انا بقي هستخبي في الأوضة لحسن يجي في اي وقت

الهام :: انا هدخل اخد دوش والبس قميص حلو

جلال :: انا حضرتلك القميص والكلوت والسنتيال

الهام :: ياسلام على التعاون هههه كمان مختار بنفسك القميص والكلوت والسنتيال البي هلبسهم ل احمد

جلال :: هههههه شفتي بقي ازاي انا راجل متعاون

الهام :: بس متقولش راجل دي علشان مش ماشية معاك خاالص

الهام راحت اخدت دوش واحمد جابلها اللبس اللي هتلبسة وقعدت مستنية احمد اللي اتأخر ساعة على ماجه

جرس الشاليه ضرب وجلال بسرعة راح استخبي في الأوضة ومكنش مصدق عنيه لما شاف احمد فعلا في الشاليه مع مراته

واقفين في نص الصالة واحمد واخد الهام في حضنة وبيقولها وحشتيني اوي وعمال يمص في شفايفها وايده على طيزها عمال يقفش فيهم ويحسس

الهام :: انت متعرفش انا كنت هتجنن عليك قد ايه  اخيرا يا احمد انت دلوقت في حضني

احمد :: اعمل ايه اذا كان جلال على طول معاكي ومش مديني فرصة. وكنت بخاف اقرب منك لياخد باله

الهام :: النهاردة انت بتاعي  بتاعي لوحدي

احمد :: طب يلا لحسن مش عايز اتأخر عليهم ورشا اختك مجنونة ممكن تلف عليا الشط كلة لو اتأخرت

الهام مسكت ايد احمد واخدتة وطلعت بيه اوضة النوم

وجلال بعد ما الهام اخدت احمد وطلعت بيه فوق طلع من الأوضة على طراطيف صوابعة متسحب زي الحرامية وطلع براحة لغاية ما بقي ورا الباب بتاع اوضة نومهم  واضايق لما لقي الباب مقفول

وفضل واقف ورا الباب هيتجنن عايز يعرف ايه اللي بيحصل جوه شويه وسمع صوت اهات مراته الممحونة وهي بتقولة

الحس كسي اوي يا احمد  بص من خرم الباب شاف مراته الهام نايمة عريانة ملط وفاتحة رجليها على طرف السرير واحمد بينهم وعمال يلحس في كسها

وسط اهاتها وهيجان احمد. جلال مقدرش يستحمل وحط ايده على مقبض الباب

وبقي براحة اوي بيحاول يفتح الباب من غير صوت

احمد نازل على ركبة بين وراك الهام ومقطع كسها مص ولحس

شوية وراح نازل بلسانة على خرم طيزها وبقي عمال يحرك لسانة ويلحس في طيزها وصباعة دخلة في كسها

اااااااااااه ايوووة كدة يا احمد ااااااااااه

كمان ياحبيبي ااااااااوووووف نكني في كسي وانت بتلحس طيزي اااااااااااااوووووووف

احمد :: هو جلال مش بيعمل كدة ولا ايه ياروحي

الهام :: جلال ده خول. لكن انت راجل وسيد الرجالة حط صوابعك في طيزي يا احمد اااااااااه ااااااه  ايوة كدة ياحبيبي ااااااه. بتاكلني اوووي

احمد :: جلال خول اوي يابت

الهام :: اه اه ياحبيبي خوول ومتناك كمان

احمد :: ليه ؟ ها ليه  زبره مش بيكيفك

الهام :: مفيش غير زبرك انت يا قلبي اللي بيكيفني وبيمتع كسي وطيزي قوم بقي

حطه في كسي.

احمد :: لا مش لما تمصيه يا متناكة. الأول

الهام :: امصه بس . دانا همصة وارضعة وابوسة يلا. يلا ياحبيبي هات زبرك خليني ادلعة بشفايفي ولساني

يالهوي كل ده زبر. اممم امممم حلو اااخ حلووو  عايزه اكله وامصه واشرب لبنك. وابلعة. اممم امممممم ااااااااااخ اااااااااخ

احمد :: مصي يالبوة بيضاني

الهام :: حاضر ياقلب اللبوة . اممم امممم

جميلة اووي  نفسي بيضانك تدخل جوه كسي امممم امممممم مممممم

حلوين وطاري اووي يا احمد  هما ليه مش بينكوني زي زبرك امممم ممم

احمد :: بيضاني للمص يا شرموطة

الهام :: حاضر يا روحي  حاضر عيون وقلب الشرموطة

جلال من الاثار. اللي شايفها وسامع احمد بينعت مراته بالشرموطة وهي مبسوطة وهايجة. ده خلاه جاب لبنة بسرعة وغرق الأرض لبن

جلال :: نامي يلا يامتناكة علشان احط زبري في كسك الممحون واشبعك نيك

الهام قامت ونامت على طرف السرير وفتحت رجليها ل احمد وقالتلة

يلا بقي اديني فتحتلك رجلي اهووو . يلا حط زبرك الجامد ده في كسي

احمد :: اهو . اهو يا متناكة.

الهام :: اي  اي  زبرك جامد اووي  اااااااححححح احححححح نيك براحة بقي

عايزة كسي يتمتع بزبرك

احمد :: انا نيكك فين دلوقت

الهام : في كسي احححححح بتنكني بزبرك في كسي اااااااااه  جميل يا احمد . جميل اوي

احمد شال زبره من كسها وخلاها تفلئس وظبط زبره على خرم طيزها وراح مدخل الراس في خرمها

الهام :: احححححح اححححححححح

اديني ياحنين  اديني واشجيني  طيزي بلعت زبرك كلة اووووووف

فضل احمد ينيك في الهام في طيزها وجلال واقف من ورا الباب عمال يدعك في زبره وشايف مراته هايج وواخده زبر احمد في طيزها وعمالة تتأوه من المتعة

لغاية ما احمد طلع زبره من طيزها وحطة في كسها تاني وبقي عمال ينيك فيها ويزرع زبره في كسها وهي عمالة تقولة نكني نكني اوي يا احمد لغاية ما احمد جاب لبنة في كسها وفضل حاطط زبره لغاية ما جاب ضهره كلة في كسها وبعدين شال زبره

ولبس هدومة. وجلال نزل بسرعة استخبي في الأوضة

بعد ما احمد مشي جلال طلع الأوضة وكانت الهام حاطة ايدها على وشها ومفيصة خالص جلال دخل عليها وهو في قمة هيجانة

يخرب بيتك دانتي طلعتي واحدة معرفهاش

ايه كمية المحن اللي كنتي فيه. انتي خلتيني جبت لبني مرتين

الهام :: كنت شيفاك ياخول وانت بتدعك في زبرك وانت واقف ورا الباب وعمال تتفرج عليا وانا بتناك من احمد

جلال :: بس رايحة تقولي له اني خول  انا اضايقت على فكرة

الهام :: ههههههه مانت خول ياحبيبي. واراهن انك من جواك نفسك تتناك

جلال :: لا طبعا انتي بتقولي ايه

الهام :: طب ايه رائيك بقي لخليك تلحس لبن احمد من على كسي

جلال :: انتي بتقولي ايه ؟ لا طبعا  انتي اتحننتي

الهام :: اتجننت ؟ يلا ياخول يابن المتناكة الحس لبن احمد من على كسي

جلال :: الهام انتي بتتكلمي بجد

الهام :: اه ياخول بتكلم بجد  وراحت فاتحة كسها بأيدها لجلال

جلال بصلها وهو مش عايز يعمل كدة

الهام :: الحس والا لفضحك مع احمد واقوله انت كنت واقف ورا الباب بتتفرج عليا وانا بتناك منة

جلال :: حاضر يا الهام  هنزل الحس لبن احمد من على كسك

جلال نزل على كـس الهام وبقي عمال يلحس اللبن اللي مغرق كسها وهي حاطة ايدها على راسه لغاية ما احمد نضف كسها من لبن احمد

الهام :: ايوة كدة انت كدة كلبي المطيع

 

رشا :: انا هطلع اقعد شوية بره لحسن تعبت

زينب :: وانا كمان هطلع معاكي

زينب اخدت العيال وطلعت مع رشا ونعمة ووجدي عنيهم على كـس زينب المنفوخ تحت الشورت

نعمة :: انا لازم اعرف زينب لابسة كلوت من تحت ولا لا. وايه رائيك انا هعمل زيها

وجدي :: ههههه هتعملي زيها ازاي يامجنونة

نعمة :: هتعرف شوية كدة  انا خارجة

نعمة خرجت قعدت معاهم وشوية رشا قالت هتروح تشتري اي حاجة تاكلها وسألتهم اجبلكم حاجة معايا

زينب :: كانز وعصير للعيال

نعمة :: وانا كمان عايزة كانز

الهام :: ماشي

نعمة :: ميلت على زينب بت يا زينب هو انتي مش لابسة كلوت تحت الشورت ده

زينب اتكسفت ووشها احمر. ومعرفتش تقول ايه ل نعمة وبصوت فيه لجلجلة . بتسألي ليه هو باين ؟

نعمة :: يبقي كلامي صح ههههههه ايوة ياختي باين اوي  اصلة مرسوم على الشورت وشكلة فظيع هههههه

زينب :: يانهار اسود  انا لازم امشي دلوقت

نعمة :: تمشي ايه ياهبلة  طب تصدقي وتأمني بأيه  انا هروح دلوقت اعمل زيك

زينب :: انا كنت متسلخة من تحت ومش طايقة الكلوت. وقولت مش هيبان

نعمة : انا هسيبك دلوقت وهروح الحمام

نعمة سابت زينب وراحت الحام اللي في الشط. ورجعت بعد عشر دقايق وكانت رشا جابت الساقع والعصير وقاعدة

رشا :: الساقع بتاعك اهو

نعمة :: بصوت واطي وهي مبتسمة ميلت على زينب  على فكرة انا عملت زيك

زينب :: عملتي ايه

نعمة :: قلعت الكلوت ورميتة في الحمام

زينب :: يخرب بيت جنانك ههههههههه

نعمة :: اسكتي خلي الكوكو يشم نفسه شوية

رشا :: في ايه عمالين كل شوية تتكلموا بصوت واطي وتضحكوا  ماتضحكونا معاكم

نعمة :: اقولها  والنبي لقولها تعالي بس علشان محدش يسمعنا

رشا جت وقعد جنب نعمة ونعمة قالتلها

رشا :: البت دي من ساعة ما تجوزت واخلاقها باظت خالص وانا خايفة لفيوم تغتصبك يازينب

زينب : والنبي انا بقيت خايفة بجد منها هههههه

نعمة :: يومها ابقي هاتي معاكي الخيار علشان خلصان من عندي

رشا :: ههههههه يخرب بيتك يانعمة انتي شاربة حاجة

زينب ::/البت دي مش هتسكت غير لما كلة ياخد باله احنا بنتكلم في ايه  انا قايمة رايحة الحمام خدو بالكم من العيال

زينب قامت ونعمة راحت غامزه ل رشا علشان تبص على كـس زينب

رشا ضحكت اوووي  تصدقي يازينب نعمة عندها حق المرة دي  ايه ده كلة

زينب :: هههههههه حتي انتي يارشا دانا بقول عليكي غير البت دي

رشا :: بصراحة عندها حق منفوخ اوي ومرسوم على الشورت

زينب :: طيب انا رايحة الحمام انتوا عالم دماغكم دي ياباي عليها

 

زينب مشيت وكل شوية تبص تحت عايزة تشوف كسها. وهي ماشية تلات شباب وقفوا تنحوا على كسها

منهم واحد بص ياض ياعلي الست دي كسها عامل ازاي

علي :: ايه الكـس ابن المتناكة ده  وقفتي زبري يخرب بيتك

زينب سمعت الكلام وكان نفسها الأرض تتشق وتبلعها وبقت مش عارفة تمشي وحاسة رجليها بتخبط في بعضها

بس من جواها كان فيه شعور اول مرة تحسة . شعور باللذه

زينب دخلت الحمام وقفلت على نفسها الباب

ووقفت تحسس بصوابعها تشوف كسها عامل ازاي وحست ان. الشورت داخل جوه كسها فعلا

 

رشا :: انا مش عارفة احمد كل ده في الكافترية بيعمل ايه

نعمة :: زمانة جاي هيروح فين يعني

رشا :: اقوم ابص عليه طيب

نعمة :: تروحي فين انتي كمان اتنيلي اقعدي هو جوزك صغير هتروحي تدوري عليه

شوية وهما قاعدين بيتكلمو. زينب جت وكان باين على وشها متغير

نعمة :: مالك يا زينب؟

زينب :: تلات شباب ولاد ستين في سبعين

مسكوني معاكسة وكلام زي الزفت بسبب الشورت ده

نعمة :: فين دول يابت

زينب :: مش عارفة  اهم غارو

رشا :: هههههههه هو انتي صحيح مش لابسة كلوت ؟

زينب :: ايوة كنت حاسة اني متسلخة ومش طايقة الكلوت

رشا :: متسلخة ايه هو انتي تخينة اصلا ده تلاقي التهابات بسبب ماية البحر

نعمة :: والنبي لقوم اتمشي انا كمان شوية كدة يمكن اعتر في التلات شباب دول

زينب / نعمة. :: هههههههههههه

زينب :: البت دي شكلها اتلحست بجد من ساعة ما اتجوزت

وجدي خرج من البحر وراح قعد مع زينب ونعمة ومراته

وجدي :: ايه ده امال احمد فين

رشا :: في الكافتريا من بدري

وجدي :: في الكافتريا  طيب اروح اقعد معاه واشرب كوباية قهوة.  يوه اهو جه اهو

رشا :: ايه يا استاذ كل ده في الكافتريا

احمد :: مش انا قولتلك هتمشي شوية على الشط وبعدين اروح

رشا :: اوعا تكون بصبصت كدة ولا كدة لحسن انا عرفاكم يارجالة

نعمة :: متظلميش جوزك هو فيه زيه

وجدي :: نعم ياختي يعني انا اللي وحش

زينب عمالة تبص ل نعمة اللي باين اوي انها ممحونة على احمد ورشا الهبلة مش واخدة بالها ولا جوزها وجدي هو كمان واخد بالة

زينب في بالها بس بصراحة عندها حق اذا كنت انا نفسي فيه وهموت عليه

وجدي :: انا كنت لسة هروحلك الكافيه

احمد :: ومالوا تعالا نروح تاني

رشا :: والنبي ايه عايز تروح الكافيه تاني؟

اقعد وخليني ساكتة

احمد :: خلاص ياعم روح لوحدك رشا قادرةوقوية وممكن تضربني دلوقت هههههه

زينب :: رجالة مبتجيش غير بالعين الحمره

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: ممنوع النسخ