البيت الكبير | الجزء الثالث – الحلقة الثالثة عشرة

ميرفت : ايوه يا دكتور أحمد انت فين

أحمد : انا في المستشفى

ميرفت : طيب عايزة اشوفك وانت عارف انا مبعرفش اخرج من البيت بسهولة

أحمد : معلش يا ميرفت انا قدامي لسه تلات ايام على ما انزل

ميرفت : ماشي يا دكتور وأنا يا رب اعرف اجيلك

أحمد : سلام يا ميرفت

الدكتورة فايزة : من الواضح انك عامل شعبيه كمان في البلد .. انت مبقاش ليك شهرين هنا وعملت شعبية كبيرة وستات كتير مش بتيجي تكشف غير في النبطشية بتاعتك

أحمد : هههههه ما انتي كمان يا دكتورة فايزة ليكي زباينك

فايزة : ايوه مانا بقالي هنا خمس سنين ومعروفه لكن انت يادوب شهرين

جرسون الكافتيريا : القهوة يا دكتور أحمد.. والنسكافيه بتاعك يا دكتورة

أحمد : ميرسي .. انا اصلا بفكر اصفي العيادة في البلد وافتح عيادة هنا

فايزة : اكيد في البلد مكسبك مش قد كده وناس كتير بتيجي عشمانة فيك

أحمد : ده حقيقي غير هناك الستات ثقافتها مش زي هنا

فايزة : طبعا لان هناك الجهل هو اللي غالب

أحمد : طيب انا مضطر اقوم علشان النص ساعة بريك خلاص

فايزة وانا كمان هقوم

 

أحمد راح حجرة الكشف وكانت نسرين هي اللي معاه نبطشية

أحمد : دخليلي الحلات يا نسرين

نسرين : حاضر يا دكتور

نسرين بدأت تدخل الستات بالدور للدكتور أحمد، شوية وأحلام جت قعدت مع نسرين

نسرين : ايه يا بت انتي خلصتي نبطشيتك ولا ايه

أحلام : من بدري يا ختي. هو الدكتور أحمد اللي جوا؟

نسرين : ايوه هو أحمد

أحلام : طيب خدي بالك منه وراعيه ده دكتور حبوب وايده فرطة

نسرين : هههههه شكلك جربتيه

أحلام : عيب عليكي في حد يعدي كده بسهولة

نسرين : الصراحه لا ههههههه

أحلام : طيب هقوم انا علشان مروحة

نسرين : ماشي بالسلامة انتي

……………

عصام : الو ازيك يا نعمة عاملة ايه

نعمة : كويسه بخير يا خويا

عصام : وجوزك عامل ايه في المستشفى الجديدة

نعمة : اهو كويس

عصام : الا هو قاعد فين في مصر عند امه ولا فين

نعمة : لا مأجر شقة كده

عصام : طيب معلش يا ختي الفترة اللي فاتت انتي عارفه الظروف اللي كنت فيها

ابقي عدي عليا في البيت وانا هديكي مفتاح شقتك بتاعه مصر. ويبقى ينقل فيها بالمرة

نعمة : ربنا يخليك لينا يا خويا. وانا كنت متأكدة انك مش ناسيني

عصام : انساكي ايه يا هبله انتي هو انا ليا مين في الدنيا غيركم.. ابقي عدي عليا واذا ملقتنيش هتلاقي المفتاح مع زينب بس انا عايز اقعد معاكي اصلك وحشاني يا بت

نعمة : خلاص هجيلكم الليلة وابات عندكم يومين. بدل ما انا قاعدة لوحدي

عصام : بيتك يا حبيبتي وتصدقي فكرة، هتصل بأختك الهام كمان تيجي تقعدلها يومين اهو فرصة نتجمع كلنا بقالنا شوية متجمعناش

عصام قفل مع نعمة وكلم الهام.. اللي قالتله انها فعلا عندهم في البيت وهتبات معاهم الليلة

عصام بعت الولا عوضين يشتري لحمة وشوية خضار وفاكهة ويوديهم البيت الكبير

عوضين راح اشتري الطلبات وبعدين راح على البيت الكبير وضرب الجرس اللي فتحتله أسماء

أسماء : ادخل يا عوضين دخل الحاجة

عوضين : لا معلش سامحيني يا ست أسماء، الحاجة اهي ودخليها انتي براحتك

زينب من جوه .. دخل الحاجة يا ولا يا عوضين زي ما ستك أسماء قالت

عوضين : يعني ادخل ؟

زينب : يووه هو انا بتكلم انجليزي يا ولا

أسماء بصت لعوضين اللي مكنش عايز يدخل ولما زينب قالتله ادخل سمع كلامها

عوضين دخل الشنط في نزول الحاجة أمينة اللي اول ما شفته قلبها دق

وعوضين اول ما شافها ارتبك واعصابه سابت وشنطة الخضار وقعت من ايده ومبقاش على بعضه

أمينة : أمينة نزلت ومدت ايدها علشان تسلم على عوضين

أمينة : ازيك يا عوضين

عوضين بص على زينب اللي شاورتله بعينها

يسلم علشان محدش ياخد باله لكن الحاجة أمينة عرفت ان عوضين خايف من زينب

أمينة : انت مش عايز تسلم عليا ولا ايه

عوضين : لا لا هو انا اقدر مسلمش على ستي وتاج راسي

زينب : يا لا يا ولا علشان متتأخرش على سيدك عصام

الحاجة راحت قعدت جنب زينب

ازيك يا مرات ابني .. الا عصام ده غلاوته من غلاوه حسين بالظبط وده ابني وده ابني

زينب : بتوتر. بخير يا حاجة

الحاجة أمينة : انا خدت بالي على فكرة الليلة اياها، وعايزة اقولك كلمتين فيهم دكر الحديت زي ما بيقولوا .. اللي بيته من ازاز ميحدفش الناس بالطوب

زينب : ولزمته ايه بقى الكلام ده يا مرات عمي

أمينة : وطي صوتك انا بكلمك بالراحه انا عارفه اللي بينك وبين حسين، انا خفيت ومش بيتهيئلي وعارفة انك شوفتيني في الزريبة مع عوضين، فلو كنتي فاكرة انك هتلوي دراعي تبقي غلطانة، علشان انا ماسكاكي من زمارة رقبتك

أسماء جت .. انا دخلت الشنط في المطبخ

شوفي بقى عايزة تطبخي ايه يا زينب

زينب : اديني قايمة وزي ماتكون ماصدقت

أسماء جت علشان تقوم

أمينة : هي رشا والهام قاعدين فوق بيعملوا ايه

أسماء : هما كل مره كده اول ما إلهام تيجي تجري على شقة رشا وتقعد معاها بالساعات

أمينة : ربنا يخليهم لبعض

أسماء : يا رب يا حاجة

الحاجة : وانتي مش ناوية تهتمي بنفسك كده .. يا بت شوفي زينب مهتمه بنفسها ولبسها ازاي وعلى طول ريحتها حلوة، اعملي زيها يا هبلة

أسماء : يا مرات عمي انا فاضية للكلام الفاضي ده

الحاجة : ومتفضيش ليه . هو انتي مش ست زيها . ولا انتي مصممة تعكنني على جوزك . يلا قومي البسي هدمه نضيفه بدل الجلبيه اللي ريحتها بصل . وظبطي وشك وشعرك خلي جوزك نفسه تتفتح عليكي

أسماء : حاضر بس اخلص الطبيخ

الحاجة أمينة بصوت واطي .. عنده حق حسين

أسماء : بتقولي حاجة يا حاجة

أمينة : لا مبقولش.. خليكي براحتك

……………

 

سعاد : ماتقومي يا ست صباح احنا بقينا الضهر

صباح : انا صاحيه من بدري بس مش قادرة اقوم حاسة ضهري وجعني

سعاد : شكلك كنتي نايمة بقميص خفيف تحت المروحة

صباح : ايوه يا سعاد هو كده فعلا بس انا طول عمري بنام بالقميص بس معرفش مالي المرة دي بايني اخدت برد

سعاد : انتي لازمك دعكة حلوة بالزيت الدافي وهتقومي زي الحصان ترمحي في البيت

صباح : طيب اعمليلي الفطار وهاتيه هنا

سعاد : هعملك الفطار وبعدها هدعكلك جسمك علشان تفوقي

صباح : ماشي

صباح نزلت وعملت الفطار وسخنت شوية زيت حطتهم على الصينية وجت تطلع من المطبخ رجعت تاني حطت الصينية على الرخامة وبعدين فتحت التلاجة نقت خيارة حلوة وراحت حطاها على الصينية وطلعت

سعاد : الفطار يا ست الكل

صباح : تسلمي يا سعاد

صباح قامت وقعدت علشان تفطر ومسكت الخيارة ولسه هتحطها في بوقها

سعاد : لا الخيارة مش جيبهالك علشان تاكليها.. دي لزوم الدعك الصح

صباح : عالصبح كده يا بت

سعاد : صبح ايه داحنا بقينا بعد الضهر

صباح فطرت وسعاد شالت الصينية من على السرير وحطتها على التسريحة

وقالت للحاجة صباح يلا بقى يا ستي قومي اقلعي هدومك دي

صباح : طيب اقفلي الباب يا نيلة للعمدة يجي على غفله يقول علينا ايه

سعاد : هههههه ساعتها مش هيقول ده هيدخل ينيكني وينيكك ههههههه

سعاد قفلت الباب ورجعت كانت الحاجة بتقلع كل هدومها وصباح كمان قلعت وطلعت على السرير جنب الحاجة اللي نامت على بطنها

مسكت الزيت الدافي وراحت دالقاه على ضهر وطيز الحاجة صباح وبقت بتلمس بإيدها على ضهرها وتدعك

صبااح ايوه يا سعاد كمان فوق شوية لا مش هنا يمين .. ايوه هنا ادعكي بقى كويس

ايووه كمان. كمان يا سعاد .. انزلي بقى لنص ضهري .. ايوه هنا

سعاد فضلت تدعك في ضهر صباح. وتحط زيت لغاية ما حست ان الحاجة ارتاحت

راحت نازله بايدها على طيز الحاجة

ودبقت عمالة تفعص في لحم طيزها والحاجة المرة دي كان على مزاجها وكيفها اللي بتعمله سعاد

سعاد دخلت ايدها وصوابعها بين فلقتي طيزها وصباعها الكبير بقى على خرم طيزها وانزلق لجواها

ااااااه ااااااااه . بالراحة يا سعاد .. ااااااااه

سعاد : ارفعي وسطك لفوق خليني ادعكلك كسك يا مره يا شر موطة

صباح : اهو ..كده كويس

سعاد : اه كويس . فتحي رجلك بقى شوية

صباح : اهو .. اوووووف .. صوابعك بتكهربني ااووووووف

سعاد : كل ده كس يا لبوه .. ايه الكس ده

صباح : ااااااححححح اححححححح

الزيت عامل شغل جامد اوووووووف

صباح : ايوه مخلي الدنيا عندك مزفلطه اوي

وكسك شكله جعان للنيك

صباح : طب دخلي صباعك .. اااااااااه ااااااه

مش قادرة حاسة كسي سخن اوي

صباح مسكت الخيارة وراحت ممشياها على كس صباح من تحت وبصباعها اللي في النص بقت عمالة تبعبص الحاجة في طيزها

والحاجة عمالة تحرك طيزها وكسها شمال ويمين

سعاد دخلت نص الخيارة في كس صباح

وصوت اهات صباح جلجل في الأوضة وهي مفلئسه وعمالة تترجاها تدخل الخيارة للأخر وتسحبها بالراحة

وايدها عمالة تفرك في حلمات بزازها المدلدلة لتحت

يخرب بيتك يا مره يا شر موطة .. كسك واخد الخيارة كلها

صباح : طب نيكي يا بنت الوسخة كسي .. نيكي جامد بدل ما انتي قاعدة زي الخول كده

سعاد : زي ابنك المعرص مش كده .. خدي يا شر موطة في كسك .

صباح : احححححح احححححححححح

ياخرابي مش قادرة . عايزة افضل اتناك كده على طووووول اوووووووووف اوووووف

سعاد : قومي نامي على ضهرك

صباح نامت على ضهرها وسعاد طلعت فوق منها بالعكس 69 ونزلت بكسها للحاجة صباح علشان تلحسه

وهي دخلت الخيارة في كس صباح وبصباعها فضلت تدعك في زنبورها

الاهات خرجت من الأتنين وكل واحدة ماسكه كس التانية وهات يا دعك فيه وصباح واخدة زنبور سعاد بين شفايفها وعمالة تمص فيه

ااااااااه يا كسي .. مصي يا مره يا شر موطة كس خدامتك ااااااااه اااااااه .. دخلي لسنك يا قحبة والحسي كسي من جووووا

فضلت صباح تلحس في كس الخدامة سعاد وبعدين راحت مدخلة صباعها جوه طيزها

ااااوف اوووووف دخلي صباعك وخرجيه

ايووووه وانتي بتلحسي كسي احححححححححححححححححححححححححححححححححح

سعاد قامت وراحت نايمة فوق الحاجة صباح

ومسكت بزازها وفضلت ترضع فيهم وصباح مدخله ايدها من تحت وعمالة تنيكها بصباعها في كس سعاد

الأتنين هايجين على بعض و صباح اخدت الخيارة وراحت قاعدة مابين فخاد سعاد وبقت عمالة تدخل الخيارة وتشيلها من كسها

وسعاد بتتلوى تحت منها

اكتر من ساعة لغاية ما اكساسهم ورمت من الخيارة وبعدين صباح قامت زي الحصان الرهوان

 

……………..

عصام بالليل روح هو وحسين وقعدوا مع اخواتهم البنات اتعشوا مع بعض وفضلوا سهرانين لغاية الساعة اتنين، وبعدين نعمة والهام طلعوا باتوا مع رشا في شقتها علشان جوزها مش موجود وعصام اخد مراته ودخل اوضته وحسين دخل هو وأسماء اوضتهم والحاجة أمينة طلعت اوضتها طفت النور ونامت

بعد ما راحت في النوم حلمت بعوضين داخل عليها الأوضة وهو قالع عريان

وزبه نازل لغاية ركبه وزينب واقف على الباب مش عايزة تخليه يدخل وماسكه في ايدها الشبشب

وكل ما الحاجة تقوم علشان تبعد زينب زينب تزوقها وتوقعها على الأرض

فضلت على الحال ده تلات مرات ويمكن أربعة لغاية ما الحاجة قامت وضربت زينب ودخلت عوضين غصب عنها الأوضة

ونزلت على ركبها تحت زب عوضين وفضلت تبوس فيه وتترجاه ميبعدش عنها وميسمعش كلام زينب

الحاجة صحيت وحاسة كانها كانت شايفه زب عوضين بجد وانه مكنش حلم

حطت ايدها على كسها لقت الكلوت غرقان

قررت انها لازم الليلة تقابل عوضين في الزريبة

الى اللقاء في الحلقة القادمة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: ممنوع النسخ