يوم جديد خدت شنطتي ورحت للمطار …
قابلت وزير التعليم الي اداني الكارت بتاعه في السباق وكان اسمه فريد سلمت عليه وطلعنا الطياره الخاصه الي بعتها الأمير ( ولي العهد مش لازم الاسم بالضبط بس اللقب بن زايد ال نهيان مش مهم الاسم الاول عشان حنسميه الامير )
فريد: سمعت انك معزوم على عيد ميلاد الامير يا حظك يا اخي …
انا: ههههههه اه معزوم وهديتي وصلت عنده نخلص السباق ونروح لابو ظبي عشان العيد ميلاد بالليل …
فريد: جهزت هديه جامده ؟؟
انا: اكيد طبعا وهديتي حتكون أحسن هديه النهارده … بقلك صحيح …
فريد: خير …
انا: انا جهزت اسطبل كبير ومدربين للخيل على اعلى مستوى لو عاوز تبعت الخيل بتاعك يتدربوا تنورني في اي وقت …
فريد: كدا تبقى خدمتني احسن خدمه لان ولاد عمك بقوا مش زي العاده في تدريب الخيل … بس مش عارف سعرك كام زيهم والا اكتر ؟؟
انا: حد جاب سيرت الفلوس دلوقتي ؟؟ دي هديه محبه مني ابعتهم وما تقلقش …
فريد: شكرا يا أحمد هديه مقبوله … وبصراحه كدا ارتحت اصل اغلب الناس سحبوا خيولهم من عند ولاد ابراهيم بس مش عارف خدوهم فين…
ابتسمت: قصدك على فضل باشا وزير الداخليه وفهد الباشا راجل الاعمال الكبير الخ… ( اسماء كتير بمناصب كبيره )…
فريد: ايوه بالضبط انت عرفت ازاي …
انا: ماهو كلهم جابوا الخيول بتاعهم عندي بعد ما شافوا النظام الي عامله والمعامله الكويسه والسعر أقل من ولاد عمي …
فريد: ههههههه يعني سحبت البساط من تحت رجلين ولاد عمك … حركه جامده بس خد حذرك ممكن يردوا بطريقه مش حلوه …
انا: يعملوا الي يعملوه انا ماشي بالقانون وبألعب لعب نظيف المهم انا سمعت ان عندك فرس وحصان ابعتهم في اي وقت مكانهم جاهز …
فريد: ماشي يا أحمد متشكر جدا …
انا: العفو يا باشا …
في المطار
بعد ما ركبنا الطياره الخاصه كان في شخص واقف وماسك تليفون ويتكلم …
شخص: الو يا باشا …
عدنان: هاه طمني …
شخص: معرفتش اعمل حاجه يا باشا …
عدنان: ازاي يعني ؟؟ واضح انك بقيت فاضي …
شخص: لا يا باشا الغلط مش من عندي …
عدنان: اومال من عند مين ؟؟
شخص: من الصبح مراقبه لحد ما لقيت عربيات شرطه وحراسه وقفت قدام الفيلا وهو طلع بشنطه هدوموا معاهم وراح لقصر وزير التعليم الي ركب معاه العربيه وطلعوا المطار ومعاهم فيلق عربيات والأغلب انهم ركبوا طياره خاصه من الامارات …
عدنان بغضب: الكلب ابن الكلب أمن نفسه كويس … خلاص اقفل انت دلوقتي وما تعملش حاجه قبل ما كلمك بنفسي …
شخص: تمام يا باشا …
(كل الي حصل دا كنت شاكك انه حيحصل خاصه بعد التهديد المباشر الي وصلني من عدنان ودا السبب الي خلاني اعزم وزير التعليم عشان أأمن نفسي من الغدر وطبعا كنت اقدر اعزم وزير الدخليه نفسه الي اصل سافر بالليل بس كنت عاوز أحسسهم انها حركه عاديه مني وأني ما عملتش كدا عشان الامان وكمان عشان افهمهم اني عايش حياتي عادي ومش خايف منهم )…
وصلنا للدوحه وناس كتير استقبلونا ورحبوا بينا وركبنا سيارات كانت مستنيانا ورحنا على طول لمكان السباق قعدنا في الاماكن المخصصه لينا وكان مدرج شرفي محاوطينه كله رجال الأمن عشان الشخصيات المهمه الموجوده … اول ما طلعنا المدرج وقعدنا انا وفريد جنب فضل وزير الداخليه الي فرح جدا لما شافني ورحب بيا جامد لقيت ناس كتير من رجال الاعمال يسلموا عليا وإلي يعزمني على العشاء والي يعزمني على قهوة في بيته او شركته رديت على الكل بابتسامه ودبلوماسيه …
دريد أخد من كل واحد فيهم الكارت بتاعه واداهم لشرف عشان ينضملي مقابلات معاهم لما نرجع …
فضل باصصلي وشافني بفكر: مالك خايف من نتيجه السباق والا … لا دي نظره تانيه خالص … نظره شخص بيفكر في الي هو فيه دلوقتي صح ؟؟
ابتسمت: حقول ايه يعني هو حضرتك اتعينت وزير داخليه من فراغ يعني ههههههه…
فضل ضحك: ههههههه طبعا … بس قلي مالك بالضبط … انت في سن ابني ممكن تلاقي النصيحه من حد كبير في السن وانت قرر تاخدها وتطبقها او تركنها على جنب …
انا: أكيد حضرتك أكتر مني خبره ونصايحك كنوز … الموضوع كله اني شايف اهتمام كبير بيا زاد على حده من الناس دي … مثلا انا لسا شاب في أول حياتي قاعد بين وزير التعليم ووزير الداخليه وبتكلم معاهم عادي … رجال اعمال من اغنى اغنياء العالم جايين لحد عندي يسلموا على واحد اصغر من عيالهم … كل دا ممكن يشوفه شخص تاني باعجاب ويتفشخر فيه … بس بالنسبه ليا انا خايف من الي جاي لما اشوفهم بيعملوا معايا كدا … ليه ؟؟ ما أظنش عشان الخيول الي عندي بس …
فضل: دماغك عجابني في تحليل المواقف الي زي دي بص يا أحمد كل كلامك صح ولازم تخاف على نفسك لو اخترت الطريق الغلط … لأنه واضح جدا ان الايام الجايه حتلاقي خيارين قدامك حتمشي فيهم … بالنسبه لسؤالك هما بيعملوا كدا معاك ليه … حقلك أنك لحد دلوقتي أنت مش عارف انك من أغنى أغنياء العالم حاليا زيهم بالضبط … لا وكمان أصغر مليونير في العالم دا لو مش اصغر ملياردير …
انصدمت: أنا ؟؟
فريد ضحك: ههههههه ايوه انت … هو انت مش عارف ان خيولك ثروه والا ايه ؟؟
انا: اه عارف انهم ثروه بس فلوسي الي في البنك مش كتير ومشاريعي لسا مبتدي فيهم وربحهم لسا مش بدرجه كبيره … ازاي بقا ؟؟
فضل: الناس الاغنياء مش بتعرفهم من كم عندهم فلوس في البنك او شركاتهم تدخلهم ايه بس … لا ممتلكاتهم كمان تدخل في الحسابات دي … وانت عندك ايه ؟؟ عندك اراضي واسعه وكبيره جدا ناس كتير تحلم تمتلكها وعندك عدد كبير من الخيول النادره الي تسوى ملايين الدولارات وتقلي ازاي ؟؟
انا: فهمت وهما بقا مش عاوزين مني الخيول بس أكيد …
فريد: طبعا عاوزين اكتر… في الي عاوز يشاركك في أي مشروع تختاره وفي إلي عاوز يطمعك بفلوس زياده وياخدك لسكة شمال ويستفيد منك وفي الي عاوز سيوله لمشاريع جديده عاوزك تساعده فيها وفي الي عاوز ينصب عليك ويكسب منك …
فضل: عشان كدا كلهم بيتقربوا منك ولازم تاخد حذرك …
فريد: وطبعا قبل ما تتعامل مع اي شخص منهم لازم تجمع معلومات عنه ان كان سكته شمال او نظيف ودي بقا أكتر شخص يخدمك فيها هو فضل طبعا …
فضل: وانا جاهز في اي وقت اطلب انت بس …
انا: بجد شكرا ليكم …
شويه والسباق ابتدا وطبعا نشيط كان الاول والكل جولي سلموا عليا تاني وباركولي … وناس خدت ارقامي عشان يعزيموني ويتعرفوا عليا وكانوا من دول كتير مش عرب بس … واعلنت قدام الصحافه اني ناوي ابيع نشيط بعد اسبوع بعد ما اللجنه المختصه تحدد سعره ويتباع في مزاد علني …
خلصنا ورحنا للمطار تاني وطلعنا على ابو ظبي الي استقبلونا احسن استقبال … وخدونا لقصر الامير الي كان كبير وواسع وعمري في حياتي ما شفت قصر زيه …
بعد ما ارتحنا والليل نزل علينا ابتدت الحفله لبست بدله شيك ورحت انا وفريد وفضل للحفله وبعد التفتيش الدقيق دخلنا ولقيت ناس كتير واضح انهم من اغنياء العالم وناس كتير سلموا عليا وعاوزين يقدموا اعجابهم بنشيط ويسألوا لو عندي زيه … وهري كتير لحد ما صدعت … كان في مغنين عرب واجانب كتير في الحفله … وانا مش بحب الصوت العالي … وكنت مستني الحفله تخلص عشان انام وارتاح من الصداع …
شويه والامير وصل وسلم على الكل وبدأت الاحتفالات … بعد ساعه جالي شخص عملاق عشان ياخدني اسلم على الامير …
انا: السلام عليكم … ازيك يا سمو الشيخ …
الامير: عليكم السلام هلا هلا بالمصري … شلونك …
انا متوتر: الحمد لله بخير …
الامير: ابي اشكرك على الهديه … ذي احسن هديه وصلتني اليوم … مدري من وين جبت ذا الحصان..
انا: العفو سمو الشيخ الحصان دا ورث عيلتي موجود منه اثنين بس واحد عند حضرتك وواحد عندي للتزاوج..
الامير: كفو يا المصري .. ( وجه كلامه للناس الموجوده معنا ) المصري هداني حصان قوي وسريع ما شفت مثله… بحسب خبرتي في الخيل اتوقع يسوى فوق ال50 مليون دولار … اطلب يا المصري الي تبيه وما أرجعك …
انا: مش طالب غير سلامتك سمو الشيخ … يكفيني شرف دعوتك ليا ومقابلة حضرتك …
الامير: عجبتني يا المصري وعشان كذا بشوف شنو شغلك وأشوف لو اقدر اساعدك او اشاركك…
انا: متشكر جدا سمو الشيخ …
الامير: خلاص مدير أعمالي يتواصل معك في سالفه الشغل … روح انبسط في الحفله …
انا: شكرا سمو الشيخ وكل سنه وانت طيب …
رجعت لعند فريد وقعدت اخد نفسي من التوتر اصل مش كل يوم اقابل أمير وولي العهد …
عدت السهره وتكلمت مع مدير اعمال الامير واتفقنا على الشغل وبعدها خلصنا الحفله ورحنا للمكان المخصص لينا عشان ننام … والصبح طلعنا للمطار ورجعنا لمصر …
عدا الاسبوع كان القصر خلص ونقلنا فيه وكان قصر كبير جدا وفخم ومتأمن جامد خاصه ان دريد اتعاقد مع شركه الباشا لحمايه الشخصيات المهمه ودي اكبر شركه في مصر وصاحبها هو الي اشترى مني البرج ( فهد الباشا قصه المنتقم ) يعني اطمنت بخصوص الامن على العيله والخيول بتاعي لان الاسطبل موجود فيه وكمان في جناين كبيره واشجار كتير وكالعاده الجنينه الخلفيه للحريم بتاعي ما حدش من الامن يكون فيها غير البنات الي طلبتهم من شركه الحراسه ودول كمان متدربين على اعلى مستوى … كمان جبت 5 ديابه غير قيصر ومراته عشان يؤمنوا المكان اكتر وبكدا التأمين بقا على اعلى مستوى..
الهوانم فرحانين بالقصر وخاصة بالخدم الي جبتهم ومختارهم دريد بنفسه عشان ما يحصلش غدر او اي حاجه خطر على العيله …
الرجاله الي كانت معايا وعماد بعتهم دوره تدريب في شركه الباشا عشان ارجعهم البلد يؤمنوا المكان هناك..
بس طبعا في شي زاعجني وفضلت افكر فيه جامد مش عارف بصراحه الاحساس الي انا حسيته مش عارف افرح او ازعل او اغضب وكمان قررت اتابع الموضوع وأتأكد منه…
يوم المزاد اتجمع ناس كتير في القصر بتاعي وعملوا جوله في الاسطبل والكل اتفاجأ من الخيول الموجوده عندي خاصه ان اغلبهم خيول نادره ومافيش مخلوق عنده المجموعه الي عندي بس منعت الصحافه تصور ووعدتهم اني احدد معاد خاص للصحافه عشان يصوروا الخيول في يوم تاني..
خدتهم لمكان المزاد وابتدا الخبراء يتكلموا عن ان نشيط دا كنز وان أقل سعر حيكون 50 مليون دولار … ومن هناك ابتدا المزاد بالسعر دا … وكان في مندوبين عن ناس كتير من عمالقه الاموال والثروات في العالم وكمان في أثرياء حضروا بنفسهم وفي شركات بحوث ومختبرات عالميه ودول طبعا بيعملوا ابحاث عن الخيل من زمان وفصيله نادره زي دي هما محتاجينها جدا خاصه ان الخيول العربيه ذات الدم البارد زي نشيط عددها قليل جدا…
ابتدا المزاد وكل واحد يطلع عن سعر التاني لحد ما رسا المزاد على رجل اعمال خليجي ثري جدا حلف انه مهما وصل السعر مش حيسيبه ولازم يضموا لمجموعته … وخلص المزاد على 87 مليون دولار ودا حطم الرقم القياسي في اسعار الخيل لأن أغلى حصان في سنه 2022 كان ب72 مليون دولار..
فرحت جدا لان الازمه الي انا فيها ونقص السيوله كانت شاغله تفكيري بس خلاص دلوقتي اقدر اعمل كل الي في دماغي وأقدر أقدم حصان تاني في السباق الجاي وطبعا كان احسن واسرع من نشيط..
بس رغم فرحتي لسا بالي مشغول في موضوع مهم بالنسبه ليا وجميله لاحظت الشي دا..
كنت قاعد مع جميله ومريم ومنى وعمتي … وجميله لاحظت اني اهزر معاهم شويه وبعدها اسرح تاني..
جميله: مالك يا أحمد في حيره في عيونك وكلام كتير …
مريم: باين كدا انه عاشق جديد وحيقرفنا معاه بالزوجه الرابعه…
منى: زوجه رابعه؟ مين دي يا أحمد …
عمتي: بجد يا أحمد حتتجوز الرابعه ؟؟ مين دي كمان ؟؟
انا: ايه مالكم فتحتم فيا كدا ؟؟
جميله: منك لله يا مريم سيبي الراجل يتكلم … مالك يا سيد الرجاله ؟؟
انا: مش عارف يا جميله مستني تليفون ممكن يغير حاجات كتير …
جميله: بإذن الله خير ما تشغلش بالك ولو عاوز تفضفض احنا كلنا معاك …
قبل ما رد الموبايل رن وكان دريد …
انا بلهفه: طمني يا دريد …
دريد: مش عارف اقلك ايه بصراحه …
انا: يا عم قول انا اعصابي مش مستحمله …
دريد: واضح كدا يا باشا حسب المعلومات الي جاتلي انه اخوك … بس تقدر تقول انه بلطجي ولبش والكل خايف منه في المنطقه الي هو ساكن فيها …
انا: كل دا مش مهم … المهم انت متأكد انه أخويا ؟؟
هنا الكل بصولي وانصدموا …
دريد: في واحد صاحب قهوة كان صاحب المرحوم ابوك أكدلي انه اخوك بس نقدر نعمل تحاليل ونتأكد … ومستني اوامرك عشان اجيبهولك …
انا: لا انا الي رايحله حددلي موقعه بالضبط …
دريد حبعتلك اللوكيشن للمكان الي بيكون موجود فيه الوقت دا …
انا: شكرا يا دريد انا مستني …
خلصت المكالمه وبصيت للجماعه …
انا: واضح كدا اني عندي أخ صغير من ابويا وما حدش يعرفه من العيله …
الكل انصدم أكتر …
جميله: وانت عرفت ازاي ؟؟
انا: فاكره التيرند الي نزل بتاع واد صغير شعره أحمر ضرب بلطجي أكبر منه في موقف وعلم عليه ولبسه قميص نوم قدام الناس كلها وفشخوا ضرب ؟؟
جميله: ايوه أنا شفته … اه افتكرت … وشم الذيب الي على صدره نفس وشمك وكنت فاكراه تشابه بس …
انا: ماهو دا الي خلاني اركز واسأل عليه … وطلع انه اخويا حسب المعلومات بس لازم أعمل تحاليل dna عشان اتأكد … اهو المحامي بعتلي مكانه حروح اشوفه …
سبتهم مصدومين وندهت على قيصر خدته وطلعنا بالعربيه … وصلت الموقف وانصدمت من الي انا شفته …
لقيت الواد قالع القميص ومتحاوط برجاله كتير عاوزين يضربوه وهو ماسك مطوه وعصايا ونازل ضرب فيهم لوحده … قلعت القميص عشان يشوف الوشم ويعرف اني معاه مش ضده ونزلت قيصر معايا الي رعب الناس الي واقفين يتفرجوا والناس ابتدت تصورنا …
جريت انا وقيصر ووقفت قريب من عنتيل هو بص على قيصر ورجع ورا وخاف وبعدها بصلي وبص للوشم الي على صدري وابتسم …
عنتيل ابتسم: أخيرا …
انا: ايه ياض مش قادر على شويه كلاب … مافيش في عيله جبار حد ضعيف …
عنتيل: عيب عليك … دا انا كنت بتدرب عليهم بس ههههههه…
وقفنا في ظهر بعض ولاول مره اعرف معنى الاخ ومعنى انه يحمي ظهرك … ابتدا الضرب وفشخناهم كلهم وقيصر ما قصرش خد كم لحمه منهم بعد ما أمرته من غير قتل … والموقف اتحول لبركه ددمم بس الناس بعد ما خلصت العركه شالوهم وبعدوهم عن المكان …
و هنا لفيت لأخويا وفضلنا نبص على بعض كم ثانيه وفتحنا ايدينا وخدنا بعض بالحضن وعيوننا دمعت وبردو الناس لسا تصور عشان فهموا اننا اخوات وهنا بندق قرب مننا …
بندق: اخيرا لقيته بعض … دي المفاجأه الي قلتلك عليها يا عنتيل …
عنتيل ابتسم: انت كنت عارف مكانه ومخبي عليا يا معلم ؟؟
بندق: لا واللهي بس في حد جاني وسأل عليك وعن اسم ابوك وأمك وبعد ما أتأكدت انه من طرف أخوك حكتله كل حاجه وكنت مستني يوصلك …
انا: شكرا يا معلم … انت كدا عندك واحده عندي اطلبها في اي وقت …
بندق: نفس كلام اخوك هو كمان قالي نفس الجمله قبلك … الدم بقا ههههههه…
بصيت لأخويا: تعالا معايا أعرفك على الي باقي من العيله …
عنتيل بصلي شويه: قصدك ايه بلي باقي ؟؟
انا: موضوع طويل حبقى احكيلك عليه في السكه يلا يا قيصر …
عنتيل: انت عاوزني اطلع مع الاسد دا في العربيه ؟؟
انا: ما تخافش … (بصيت لقيصر ) قيصر دا أخويا حسام عاوزك تاخد بالك منه وتسمع كلامه يلا سلم عليه …
قيصر ابتدا يحرك في ذيله يرحب بيه وقرب منه يشم رحته وبعدها مد ايده …
عنتيل ابتسم ومد ايده يسلم عليه ومسح على رأسه …
انا: يلا بينا …
في الطريق حكيتله كل حاجه وهو انصدم …
عنتيل: ياه كل دا حصل … وانا الي فاكر ان انا بس الي تعبت واتعذبت اتاريك انت كمان لسا بتحارب … بس دلوقتي مش لوحدك يا خويا معاك ظهر وحنرجع حق ابونا
و ناخد تاره وكمان لسا ما خلصتش انتقام ابويا من المنطقه …
انا: ما تقلقش الكل حخليهم يحاسبوا على المشاريب …
وصلنا القصر وعرفته على الهوانم وعمتي فرحت جدا وخدته في حضنها وهو عيونه دمعت اصل من زمان كان عاوز الحضن دا …
جميله: نورتنا يا ابن عمي …
عنتيل: دا نورك يا مرات اخويا …
جميله: مرات اخوك ايه ؟؟ لا بص عشان ما ازعلش منك انا اختك الكبيره … كبيره ايه لا عشان ما تزعلش بقا انا اختك الصغيره …
حسام ضحك: حاضر دا شي يشرفني …
بعد التعارف العشا جاهز قعدنا اتعشينا وهزرنا وضحكنا … بعدها عنتيل اتكلم …
عنتيل: طيب اسيبكم انا الوقت اتأخر وحروح …
قطعت كلامه: تروح فين لا طبعا … دا بيتك وليك حق فيه وكل أملاكي انت ليك فيها …
عنتيل: بس يا أحمد …
عمتي: ما بسش انت تسمع كلام أخوك الكبير وكمان بكره جدك وجدتك جايين هنا عشان تتعرف عليهم …
مريم: بقلك ايه ياض اضبط كدا واطلع نام مش بعد ما جهزتلك اوضه تقلي حروح …
حسام بصلها وبصلي وابتسم …
مريم: لا انت بتضحك كدا عشان مش عارف جناني اضبط ياض لا عورك …
حسام يمثل الخوف: خلاص خلاص من غير ضرب..
ضحكنا كلنا وطلعنا كل حد لاوضته..
الصبح بدري عملت تليفون لشرف وبعد حوالي ساعه لقيت شرف دخل القصر وصبح عليا …
انا: عملت ايه يا شرف …
شرف: كله تمام يا باشا جبتلك كل الاوراق وزي ما توقعت حضرتك هو اخوك من الاب وكمان حولتله الفلوس الي طلبتها في حساب جديد ودي كارت فيزا …
انا: شكرا يا شرف…
سمعت صوت عالي في الجنينه الخلفيه استأذنت من شرف ورحت اشوف في ايه وقفت ولقيت منى وجميله قاعدين في الجنينه وميتين ضحك وقدامهم فطار … وحسام اخويا واقف مع مريم ورافع ايديه عمال يرجع لورا ومريم ماسكه سكينه … حبيت اسمع الحوار قبل ما اتدخل …
حسام: شيلي السكينه لا تتعوري …
مريم: مش شايلاها …
حسام: يا مرات اخويا شيلي السكينه لا تتعوري …
مريم: مش حاسيبها الا لو مشيت قدامي زي الشاطر وقعدت تفطر زي الناس …
حسام: يا مريم مش انا الي اكل الاكل دا بتاع العيانين … استهدي بالله وخليني اطلع …
بعد ما فهمت الحوار دخلت عليهم …
حسام انبسط اول ما شافني: الحقني يا احمد يا اخويا …
انا: مريم بتعملي ايه ؟؟
مريم نزلت السكينه وانكسفت وبسط في الارض: ماهو عاوز يطلع من غير ما يفطر وأهلي علموني ان دي عيبه في حقنا …
ضحكنا كلنا على عبطها او بالمعنى الأصح ان دي أخلاق الصعايده أهل الجود والكرم … بس الطريقه الي قالتها بيها طريقه كوميديه فشخ …
انا: مش عاوز تفطر ليه يا حسام …
حسام: بص يا خويا الاكل الي على السفره …
بصيت على الاكل لقيت لبن وكورواسون بالشكولاطه الشكل الفرنسي ومربى وحاجات تانيه …
حسام: يا احمد انا في العاده بأفطر فول وطعميه وكبده واحيانا لو الذبيحه لسا سخنه باكل الكبده نيه وبص اكل العيانين الي عاوزاني اكله …
مريم: نيه يا متوحش حتسيب ايه لقيصر طيب …
انا: بصراحه حسام عنده حق مين الي عمل الفطار دا …
مريم: انا شفته في فيلم وقلت نجربه النهارده وعملت طلب من مطعم ووصلوه …
انا: طيب تسلم ايدك يا مريم … حتكسف مرات اخوك يا حسام …( غمزته ) …
حسام بتردد: خلاص امري لله …
قعدنا شويه وعاملين نفسنا ناكل ومنى وجميله ماسكين الضحكه …
بعد شويه: يلا يا حسام عاوزك في موضوع مهم …
حسام قام فرحان عشان يزوغ من الفطار: يلا بينا …
مريم: بس انتوا لسا ما خلصتوش فطار …
انا: لا ماهو ورانا مشاوير كتير وشغل كتير …
الكل: الله يعينكم …
خدنا قيصر وركبنا العربيه: هاه نفطر فين يا خويا …
حسام: حخدك تفطر احلى فطار يا خويا …
سكت شويه وقالي: لا بص انا ماسك لساني بالعافيه بس برضو حقول …
ضحكت من كلامه: قول الي فقلبك يا خويا …
انا: مراتك دي مجنونه الله يصبرك عليها … بس والنبي قلها تفكها مني فموضوع الفطار اصل ما بعرفش اكل الاكل دا بصراحه …
مسكت بطني من الضحك لانه كان بيتكلم جد: لا هي اول مره تعملها وانا سكت عشان مريم ظروفها خاصه شويه …
حسام بصلي عاوز يفهم لقاني ساكت بص قدامه …
انا: ححكيلك بس مش دلوقتي عشان ما بوزش اليوم على الصبح واقلب المواجع … المهم بتاع الكبده دا كويس …
حسام: الا كويس وبس دا راجل جدع وكان يخليني استحمى عنده كل يوم …
انا: يابا بتكلم عن الكبده سيب المواضيع التاني دلوقتي حنقعد مع بعض ونتكلم كلام كتير …
وصلنا الموقف والكل كان باصص لينا بخوف بسبب قيصر … وصلنا لعم عبده وسلمنا عليه وعرفه اني اخوه وفرح جامد وفطرنا عنده وانا اكرمته في الحساب … خلصنا وخدته وروحنا لكافيه نظيف وغالي … كنت عاوز مكان هادي عشان نقدر نتكلم فيه …
دخلنا وطلبنا قهوه من الويتر وبعد ما جابها …
انا: بص يا حسام انا جايبك هنا عشان نتكلم في حقك في ورث ابوك قبل ما جدي يوصل …
حسام: ورث ؟ ورث ايه هو ابويا كان حلتوا غير صحته …
انا: عيلتنا عندها اراضي كتير ودي تسوى كتير جدا …
حسام: انا ما بفهمش في المواضيع دي بصراحه … وكمان الموضوع مش هاممني أهم حاجه اني لقيت عيله وظهر اتحرمت منهم طول عمري …
طبطت على كتفه: ماهو انا زيك عرفتهم متأخر خالص بس دا ما يمنعش انك صاحب حق وعشان كدا جبت الشنطه دي ( فتحتها وطلعت اوراق ) الاوراق دي فيها حصر للاراضي بتاع جدي الكبير … وكلهم باسمي عشان ابراهيم ابن جدي الكبير ما ياخدش منهم حاجه … بس انت ليك حق فيهم وعشان كدا انا جبت الاوراق دي وفيها اسعار الاراضي دي وعاوزك تختار تاخد نسبتك من الارض والا تاخدهم فلوس …
حسام فكر شويه: بصراحه يا احمد مش عارف انا ما بفهمش في الزراعه والارض والحاجات دي …
انا: يبقى نسبتك تاخدها فلوس … بص دا مجموع سعر الاراضي …
حسام: استنى استنى ايه الرقم دا …
انا: حوالي 180 مليون جنيه …
حسام نده للويتر: لو سمحت كوبايت ليمون …
ابتسمت: مالك …
حسام: استنى يا عم اشرب الليمون واصحصح عشان اكيد انا فحلم …
انا: امسك نفسك انا ناوي اطلع عيلتنا للقمه …
حسام: يا عم قمة ايه ؟؟ انت حاسس بيا ؟؟ انا اول امبارح كنت مشرد انام تحت كوبري وامبارح بقيت بلطجي وفتوه في الموقف … بعدها بيوم تقولي ان شحات ورث ملايين ؟؟
انا: كنت زيك ما ليش حاجه عيل طايش متخانق مع والده وطفش من البيت وبعدها ضحكت الدنيا في وشي وبقت عندي شويه فلوس … ابويا لقاني وجاي يصالحني ويعرفني على عيلتي الي اول مره اسمع عنهم … بعدها لقيت ان عيلتي الكبيره الي كنت متخيلها طلعت جدي وجدتي وعمتي وبنتها وبنت عمي وعايشين في فقر ومستنين اني اكبر واشيل مسؤوليه العيلة وارجع حقنا من ابراهيم وولاده … وكمان عندي مسؤوليه اني اجيب عيال كتير يرجعوا مجد عيله جبار … ولسا في عيله مريم ومشاكلي مع عمها وولاده … يعني يا اخويا خليك جامد وجاهز لاي صدمه او فرحه وانا عارف انك قدها …
حسام: مش عارف انت كدا ازاي بس كل الي عاوز اقوله اني فظهرك في اي حوار …
انا: طيب نرجع للمهم … الورث دا حسب الشرع والقانون حصه للانثى واثنين للراجل … يعني الورثه عمتي هاله وخديجه وانا وانت..
حسام: ومنى مراتك..
انا: منى نصيبها هو نصيب عمتي لان الاراضي باسم جدي الكبير وجوز عمتي الله يرحمه مات قبل جدي مع باقي العيله يعني نصيبها مع عمتي وانا مسؤول عنه …
حسام: اه فهمت …
انا: وعلى كدا يطلعلك حوالي 33% من سعر الاراضي يعني 59 مليون ونص نقول 60 مليون …
حسام: حتشل يا جدعان..
ضحكت: ههههههه امسك الفيزا دي … فيها 5 مليون في البنك باسمك لو عاوز تشتري هدوم او عربيه او مش عارف حتصرف في ايه ويبقالك معايا 55 مليون … الباقي دول بقا موجودين لو عاوزهم دلوقتي اقدر احولهم لحسابك في ثواني..
حسام: استنى استنى … انت قلت انك داخل مشاريع وانا ما بحبش البنوك دول ما تشغلهم معاك احسن … طبعا لو عاوز تساعدني …
انا: انت عبيط يلا … لو عاوز اساعدك ؟؟ انا اصلا ما خلصتش كلامي وكنت عاوز اقلك الكلام دا … من الاخر كدا لو عاوز تشتغل اشتغل معايا لو عاوز ترجع الدراسه ارجع لو عاوز تعمل مشروع وتشتغل لوحدك بجزء من الفلوس والباقي اشغلهم ماشي لو عاوز تخليهم كلهم اشغلهم كمان ماشي … وانت اختار …
حسام: لا خليهم كلهم دلوقتي معاك كدا ابقى مطمن خاصه اني ما خلصتش انتقامي من كلاب الموقف …
انا: ما تقلقش احنا مع بعض في الطريق دا … المهم عاوز تعمل ايه فيهم …
حسام: انت عارف شهرتي ايه في المنطقه …
ضحكت: عارف يا عنتيل ودي حاجه وراثيه في عيلتنا …
حسام: يبقى دا انتقامي منهم مش حسيب واحده هناك الا اما انيكها …
انا: خلصانه …
حسام: يبقى يلا بينا من دلوقتي قبل ما جدي يوصل …
انا: على فين …
حسام: تعالا بس وشوف بعينك …
رحت معاه المنطقه وسبنا قيصر في العربيه ورحنا بيت وضرب الجرس … فتحت ست حوالي 40 سنه بزاز وطياز كبيره لونها قمحي مايل للاسمرار شويه اول ما شافت حسام اتخضت ورجعت ورا … حسام دخل وانا وراه وقفل الباب …
حسام: قلتلك اني راجعلك يا مرا … مين في البيت ؟؟
فتحيه بخوف: انا وسعاد اخت جوزي …
سعاد سنها 43 مطلقه قصيره ورفيعه بزاز وطيز صغيره وسمرا …
سعاد من جوا: مين يا فتحيه ( اول ما شفت حسام خافت ) عنتيل ؟
حسام: خخخخ ايوه عنتيل يا شرموطه تعالي هنا يا وسخه …
سعاد قربت بخوف: خير يا خويا ؟؟
حسام قرب منها جامد ومسك بزها يعصره: مش خير يا شرموطه خالص انا جاي انيككم واشرمطكم وانتقم لابويا … وعاوزك بقا تصوتي وتعلي صوتك عالاخر لحد ما يوصل لأخوكي جوز الشرموطه دي في الموقف …
سعاد بخوف وتحاول تشيل ايد حسام: اهدا يا حسام وكبر دماغك يا حبيبي …
انا قربت من فتحيه: اوضه النوم فين يا لبوه …
فتحيه شاورتلي عليها …
انا لفيتها وزقتها قدامي: واقفه ليه حركي طيازك لجوا يلا …
قبل ما تدخل اديتها بعبوص ابن متناكه نطت لقدام …
سعاد: اه يا شرموطه كسك نقح عليكي اول ما عرفتي انك حتتناكي دي حتى ما قالتش لا …
حسام يقلع هدومه بسرعه: عشان عارفه انها مهما عملت حتتناك وخايفه على أخوكي مني لأنيكه قدامكم واكسر عينه… اقلعي يا مرا بسرعه…
سعاد: يا عنتيل ارجوك..
حسام نزل بالقلم على وشها: خخخخ انتي لسا حترغي تقلعي والا انزلك للشارع ملط وانيكك قدامهم …
سعاد بخوف: لا لا بقلع اهو …
قلعت ملط ونزلها تمص زبه … وهي خايفه من كبره: كل دا حيدخل فيا ….
حسام: حيدخل عافيه في كسك وطيزك …
سعاد تمص زب حسام وتتشرمط: لا ارجوك بلاش طيزي تعورني …
حسام طلع زبه وضربها على وشها بيه: مصي يا شرموطه وانتي ساكته …
عندي انا بقا في الاوضه قلعت هدومي كلها: اقلعي يا لبوة …
فتحيه قلعت هدومها بسرعه وقربت مني بشرمطه عشان تبوسني … قمت اديتها قلم ابن حرام وقعت على الارض: مقامك تحت زبي يا كلبي …
قربت من الشباك وفتحته: تعالي يا كلبه مصي زبي …
فتحيه فهمت اني فتحت الشباك عشان افضحها: ارجوك اقفل الشباك وحعملك كل الي نفسك فيه …
صرخت فيها: حعمل الي انا عايزه غصب عنك … يلا يا متناكه تعالي مصي زبي …
فتحيه كانت هايجه في الاول وعاوزه تتناك بس بعد ما فتحت الشباك بقت خايفه وهيجانها خف شويه قربت مني ونزلت على ركبها تمصلي وانا اوجها كل شويه مره تمص بيضاني وتلحسهم ومره تلحس زبي كله ومره تمص على جنب …
عند حسام شال سعاد ودخل عليا الاوضه ورماها على طرف السرير وهو واقف ودخل زبه في كسها الضيق شويه شويه لحد ما دخل كله وهي موجوعه وتصوت تحته وابتدا ينيك فيها بغل …
انا شفت اداء حسام وهجت اكتر خليت فتحيه توطي على الشباك وبزازها ووشها كله برا الشباب الي يطل على الشارع ودخلت زبي في كسها مره واحده هي صوتت وكل الشارع بص عليها وفضلوا يتفرجوا علينا وانا واقف وراها انيكها بقوة وهي تصوت من الوجع وانا عمال انيك واقفش في بزازها الكبار واقرص حلماتها عشان اهيجها واعرف الناس انها بتتناك بمزاجها … ودا الي حصل بالضبط فتحيه سخنت وابتدت توحوح وصوتها بقا كله محنه وشرمطه …
فتحيه: اه يا كسي اه زبك كبير اوي وفاشخ كسي …اه احححح …
انا: عجبك زبي يا شرموطه ؟؟
فتحيه: اول مره اتناك كدا ااه اااح …نيكني جامد ارزع يا دكر يا نياك حاسه انها ليله دخلتي..
عند حسام كان فاشخ سعاد نيك قومها وخلاها تاخد وضعيه الكلبه وفضل ينيكها وعمال يبعبص طيزها وكانت واسعه قام تف فخرمها ودخل زبه فيها وو هنا سعاد اتكيفت اصلها بتعشق نيك الطيز جامد وتهيج عليه … صوتها علي اكتر بس بمحنه وشرمطه قام لفها ورفعها لفوق ودخل زبه في طيزها وفضل ماشي بيها لحد ما وصل جنبي..
حسام: بعد اذنك يا خويا عاوز الشباك شويه..
انا طلعت زبي من فتحيه وسحبتها للسرير ونيمتها على بطنها وطيزها كانت مرفوعه لحالها من كبرها دخلت زبي في كسها وصوابعي تبعبص طيزها الي كانت واسعه شويه مش اوي … فضلت انيكها شويه وبعدها نيمتها على ظهرها وادخل زبي وحده وحده فطيزها لحد ما بلعته طيزها كانت زي الفرن وضيقه على زبي وبنت الكلب عماله تحزق خرم طيزها مش عارف من الشهوة والا الوجع وصوت اهاتها يهيج الحجر..
حسام كان رافع سعاد على زبه وواقف بيها على الشباك وعمال ينططها على زبه الي داخل كله في طيزها والشارع كلهم عمالين يبصه عليهم ومش فاهمين حاجه الي ماسك زبه الي وقف والي عمال يلعن في النسوان الشراميط وقلت الحياء … والي يتفرج وممحون ويفكر ازاي ينيكهم هو كمان والنسوان في الي متقززه من الموقف وفي الي هايجه وحاطه ايدها على كسها في الدرا والي بتتخيل نفسها مكان سعاد وفتحيه ومفشوخه قدام الجمهور …
حسام نزلها وخلاها توطي على الشباك في نفس الوضع الي عملته لفتحيه بزازها وبطنها كله برا الشباك.. دخل زبه في طيزها وعمال ينيكها بقوه وسرعه وهي تتشرمط وتبص على الناس الي في الشارع بلبونه …
سعاد: اه يا طيزي تعالوا يا ولاد المتناكه واتعلموا النيك الي بجد … اه كسي وطيزي اتفشخت يا شويه خولات جهزوا حريمكم وبناتكم للعنتيل عشان يفشخهم …
سعاد طلعت الشرموطه الي جواها وكل دا بسبب هيجانها لما تتناك من طيزها قام حسام سحب زبه ودخله في كسها الضيق عكس طيزها الواسعه … وفضل ينيكها لحد ما تعبت وجابت اكتر من مره وكل ما تجيب تشتم الناس في الشارع ورجليها ما بقتش قادره تشيلها قام نزلها على الارض وفضل ينيك في كسها …
كنت انا ماسك فتحيه وهاري طيزها نيك قمت قلبتها على ظهرها ونازل نيك في كسها لحد ما ورم وبقا لونه احمر …
فتحيه: اه يا كسي … انت مش ناوي تجيب …كسي ورم خلاص طلعه طلعه ما بقتش قادره خالص …
طلعته من كسها بعد ما شفت انه خلاص ما بقاش مستحمل وقلبتها على جنبها ورفعت رجلها ودخلته في طيزها ورجعت انيك فيها …
حسام فشخ كس سعاد على الاخر ورجع ينيك طيزها تاني وهي صوتها عالي بس اتغير من شهوه لوجع لان طيزها اتفشخت كمان …
حسام حس انه خلاص حيجيب قام ونزل جنبها ووجه زبه على وش سعاد ومسك وشها خلاها تفتح بقها وجاب لبنه على بقها ووشها … وسابها مرميه على الارض وراح الحمام يعمل دش …
انا كملت نيك في فتحيه الي جابت اكتر من مره وطيزها اتفشخت من النيك قمت مسرع اكتر وطلعت زبي وعملت زي حسام جبت على وش فتحيه وفي بقها لبن كتير وخليتها مرميه فوق السرير على بطنها وطلعت من الاوضه لقيت حسام خلص دش ودخل يلبس هدومه دخلت انا خدت دش سريع وطلعت لسبت هدومي …
قبل ما نطلع من البيت لقينا جوزها فرج فتح الباب ودخل عمال يصرخ يا ولاد الكلب حقتلكم قمت اديته قلم ابن متناكه نيمه على الارض …
حسام: مالك يا فرج الكلب بتزعق في اخويا ليه … لو على مراتك واختك انا واخويا عملنا الواجب معاهم وزياده تعالا شفهم …
مسكه من هدومه ودخله الاوضه بالقوة ورماه على الارض …
فرج بص لمراته واخته الي واحده مرميه على الارض والتانيه فوق السرير ملط ومفشوخين ومش حاسين بالدنيا اصلا …
فرج: عملتوا فيهم ايه يا كلاب …
انا: الواجب يا فرج لقيناهم شرقانين وجيعانين نيك وانت مش مكيفهم قلنا نشبعهم مش عاجبك يا خول …( ضربه برجله في وشه ) …
فرج يعيط: حرام عليكم … حرام عليكم …
حسام: حرام علينا ايه ؟؟ اسأل الناس في الشارع كانوا مبسوطين وهايجين وصوتهم واصل للموقف من الهيجان … بس بصراحه يا بختك بيهم الشراميط دول … يلا نسيبك احنا تعالجهم …
انا: اه نسيت اقلك دا جزء من انتقامنا لابونا ولسا الجاي اجمد … سلام يا خول …
فرج قعد على الارض يعيط زي النسوان عشان عينه انكسرت قدام الناس والكل شافهم لما اتناكوا ومش عارف حيقابل الناس ازاي بعد كدا …
نزلت انا واخويا للمنطقه ووقفنا قدام الناس الي لسا متجمعين تحت البيت …
حسام: دا كان جزء من انتقامنا لأبونا وكل الي عملوا حاجه لابويا زمان حترجعلهم في شرفهم زي الكلب فرج ومراته وأخته …
انا: اسمعي يا منطقه … عشان الناس الي مش عارفينا احنا ولاد الجبابره ما نسبش حقنا الا على جثتنا انتقامنا بدأ وكل الي جا على ابونا في يوم حيدفع الثمن غالي … والناس الطيبه الي ما عملوش حاجه عليهم الامان ويعيشوا حياتهم بس الي الشيطان يوسوسله ويخليه يفكر انه دكر وشبح في نفسه وحيوقف قدام انتقامنا يبقى جنا على نفسه وعلى عيلته كلها …
حسام: دلوقتي ابتدا انتقامنا من عيله واحده فاضل اربعه وعارفين نفسهم كويس دورهم قريب ومش هرحم حد فيهم … سلام يا منطقه …
خدت حسام معايا ورحت معاه اشترى هدوم وسياره بي ام دبليو اخر موديل ورجعنا القصر على الغدا …
اول ما وصلنا القصر لقينا جدي وجدتي الي فرحوا جدا بحسام وقعدنا العيله كلنا نتكلم ونهزر طبعا بعد الغدا لاني لما بأجوع ممكن اكل اي حد قدامي …
قعدنا انا وجدي وحسام في المكتب والشغاله جابتلنا القهوة …
جدي صالح: انا جمعتكم هنا لوحدكم عشان في موضوع عاوز اتكلم فيه …
انا وحسام: خير يا جدي …
جدي: عاوز اكلمكم في موضوع الورث يا احمد مش عاوز اموت وانا ظالم حد فيكم …
انا: الي بتقوله دا الله يطول في عمرك يا جدي وتجوز ولادي الي جايين …
حسام: لا يا جدي مش بعد ما الاقي عيلتي تقول كدا …
جدي: كل شخص وليه ساعه يا ولاد … المهم انا كتبت كل الاراضي باسم أحمد ما كنتش عارف ان في حفيد تاني … عشان كدا يا احمد عاوزك ما تظلمش اخوك وتديه حقه بالكامل …
حسام: ما تقلقش يا جدي … اول قعده مع أحمد لقيته جايب الاوراق وحاسبني على كل حاجه مع اني ما فتحتش بقي ولا كنت عاوز حاجه غير اني اكون موجود في عيلة …
جدي: أصيل يا أحمد كنت عارف انك حتعمل كدا بس ما كنتش عارف انك حتعملها من اول يوم …
أحمد: عيب عليك يا جدي انا من عيلة جبار وولاد جبار ما فيش في قاموسهم الخيانه …
جدي ماسك قلبه وحاسس بألم بس ماسك نفسه …
انا: مالك يا جدي مش عاجبني …
جدي: سبني اكمل كلامي … انا عرفت كل حاجه عن ابوك وكل الي كان متخبي … ما كنتوش عاوزني اعرف انه كان ينام مع ستات بمقابل … ولا انه اتجوز عرفي … وعشان كدا وصيتي تدوروا ورا ابوكم ممكن يكون عنده عيال غيركم … العيله اكبر ثروه وكنز تكسبهم في حياة البني ادم … اااااااهه…..
جدي مسك قلبه فجأه وو رفع صباعه السبابه لفوق وقال الشهاده وغمض عينيه وايده وقعت جنبه …
وقفنا نصرخ في جدي والنسوان دخلوا وفتحوا مناحه عليه … قمت شايله انا وحسام وخدناه بالعربيه للمستشفى … بس للاسف طلع الدكتور وقال البقاء لله وانه وصل ميت … دموعنا نزلت من فقدان الغالي وصل شرف المستشفى وراح خلص الورق واتصل بأبوه وخدنا للقصر الي وصلهم الخبر وخيم عليه الحزن …