وقفنا المرة اللي فاتت عند
ماسأل: تعالى يا حبيبي، شوفتك انت وهالة في الحديقة وانت بتحكيلها قبلي بس انا مش زعلانة منك بس لو انت بتفكر فيها وانك ممكن تجوزها، خليني مميزة عندك زي ما كنت في الأول ممكن
انا: بعترف بغلطتي اني حكيلتها قبلك، بس كنت مخنوق اوي وبعدين انا مبفكرش فيها بالطريقة دي يمكن هي بتفكر لكن انا لا وانت اكتر واحدة حاسة بيا وبعدين انت طول الوقت هتفضلي مميزة عندي انت ناسية اللي بينا واننا بنفهم بعض بسبب قدرتك اللي ادتهاني
لسه ماسأل هترد عليا سمعنا صوت لميس وهي بتصرخ وبتقول عمااااااااااار الحقني أسيل أغمي عليها يا عمااااااااااار انت فين
جريت على تحت على طول انا وماسأل ولقيت أسيل مغمي عليها فعلا وسطهم شيلتها بسرعة على فوق وصرخت لصخر
انا: صخر بسرعة حضر العربية يلا
صخر جري على طول في العربية بتاعتي وركب وانا ركبت بأسيل ورا على الكنبة وماسأل قدام
نهى: يلا بسرعة نلبس ونحصلهم اكيد هيوديها المستشفي بتاعتنا
هالة: انا جاهزة هاخد اللي جاهز ونطلع وراهم
سيلين ونهلة احنا جاهزين يلا نروح وراءهم على طول وهما يجيوا
هالة: خرجت على طول طلبت مفتاح عربية من جبل
جبل: اسف يا هانم بس مفيش اؤامر بكده
وهدان بصوت عالي: جبل اديها المفتاح فورا
جبل: اؤامر يا وهدان باشا انا اسف
هالة خدت العربية وركبت معاها سيلين ونهلة
والباقي كان بيلبس هدوم غير هدوم البيت اللي قاعدين بيها
عندي في العربية واحنا على الطريق
انا: أسيل يا حبيبتي فوقي يا حبيبتي مالك بس
صخر: هتبقي كويسة يا عمار متقلقش خير خير
انا: دي تاني مرة تحصلها يا صخر النهاردة وافتكرنا ارهاق وزعل
صخر: متقلقش يا صاحبي هيطلع ارهاق وبتدلع عليك مش أكتر
انا: اسرع شوية يا صخر
وصلنا المستشفي بعد 10 دقائق وبأسرع سرعة ممكنة
انا: دكتور بسرعة فين الدكتور اللي هنا
جيه الدكتور جري: حضروا غرفة الطوارئ واعملوا تحليل واعرفه دمها نوعه ايه بسرعة
الدكتور: ممنوع تدخل يا استاذ ولسه هيمسكني
لقي صخر في وشه وبيقوله شيل ايدك ده العراف الكبير
وانا الغضب مالي عينيا ومردتش اضرب الدكتور الغبي ودخلت وراءهم لاوضة الكشف
الممرضة: مينفعش يا استاذ لازم تخرج
انا: شششش احسلك شوفي شغلك واعتبريني مش موجود
الدكتور كشف على أسيل وبعدها ب5 دقائق رجعت للوعي وهي بتنده عليا عمار انت فين يا عمار انت فين وسايبني بحبك يا عمار، بحبك اوي ونفسي اكون مراتك
انا ومصدوم: احيه أسيل بتفكر فيا بالطريقة دي ازاي، انا معملتش حاجة معاها تخليها تقول كده وهي دلوقتي تحت تأثير الاغماء والتعب
الدكتور: مين عمار يا استاذ اللي بتنده عليه ده لازم يجي ويكلمها
انا: انا عمار العراف، سيبني معاها شوية يا دكتور
خرج الدكتور هو والممرضة وسابوني مع أسيل وهي بدأت تستوعب هي فين
أسيل: عمار يا حبيبي انت سبتني وروحت فين كده تسيب أسيل اختك الدلوعة
انا: انا معاكي يا حبيبتي اهو بس انت اغمي عليكي وجينا المستشفي نطمن مالك والكل واقف برة مستنيكي تقومي بالسلامة
أسيل: مش عايزة حد يشوفني كده غيرك ممكن محدش يدخل
انا: حاضر يا حبيبتي دلوقتي الدكتور هيعملك شوية تحاليل واشعة وهطمن عليكي وتخرجي معايا تمام
أسيل: تمام يا حبيبي وراحت حضنتني جامد
بعدها بشوية سيبتها ترتاح وخرجت من الاوضة لقيتهم كلهم في وشي
نهى: طمني بنتي مالها حصلها ايه
انا: متقلقيش يا ماما هي كويسة وفاقت واكلمت معايا
نهى وكلهم: عايزين نشوفها ونطمن عليها
انا: ممنوع حد يدخلها غير لما يخلص الدكتور الفحوصات وكل حاجة وكمان هي تعبانة سبوها شوية
انا: صخر شوفلي دكتور عمي سليم وحمزة ايه الاخبار معاهم
صخر: اؤامرك يا عراف
لميس وماسأل: متقلقش يا حبيبي هتبقي كويسة
انا: خير متقلقوش
هالة: انا اسفة يا عمار اني خدت عربية من العربيات بدون أذنك بس جدك وهدان أمر جبل يديني المفتاح لانه رفض
انا: مفيش مشكلة يا هالة كتر خيرك يلا كله يروح وخلوا لميس وماسأل بس اللي معايا
نهى: مينفعش اسيبك لوحدك
انا: متتعبيش قلبي يا نهى انا منمتش بقالي يومين وكمان انا معايا صخر ولميس وماسأل متقلقيش يلا خدوا هالة وجبل معاكم وروحوا البيت ارتاحوا الدنيا بقيت ليل
هالة: لو احتجت حاجة اتصل بيا انا سهرانة
لميس وماسأل بغيظ: لا نامي وارتاحي احنا موجودين معاه
هالة بتكسف: طيب عن اذنكم
نهى: ليه كده انت وهي، البنت قصدها خير عارفة انكم غيرانين عليه وحقكم بس البنت جدعة ومعدنها طيب واصيل
لميس: مكنش قصدنا حاجة وحشة وبصراحة الغيرة اتملكت مني
ماسأل: معلش يا ماما لما نفوق هنصالحها
انا: نهى كفاية رغي خدي يلا ايمان وسوزان ونبيلة واتحركوا يلا
ماسأل ولميس: احنا اسفين مش قصدنا
انا: الكلام بعدين، لان المفروض تحافظوا على منظركم لان منظركم من منظري ولا ايه يا عاقلين انت وهي
ماسأل: اسفين بجد بس غيرانين عليك منها وهي حطتك في دماغها مش كصديق وبس وانت فاهم كده
لميس: انا بحبك ووافقت على ماسأل لانها اقنعتني انك هتكون دائما بتحبني بس هي فعلا شكلها عايزك
انا: وانا بحب كل واحدة فيكم بشكل ونوع خاص بيها وحتى لو مجوز 4 هتلاقوني برضو بحب كل واحدة فيكم بشكل مختلف ونوع مختلف وليها في قلبي غلاوة لوحدها
لميس وماسأل: بنحبك بجد
صخر بيجي بعدها: سليم باشا فاق واتنقل لاوضة عادية وعرف اللي حصل مني وبيقولك متجيش الا وانت مطمن على أسيل
انا: شكرا يا صخر
الدكتور خرج من عند أسيل: استاذ عمار عايز حضرتك شوية
روحت انا والدكتور لمكتبه: خير يا دكتور في ايه
الدكتور: هي الاستاذة أسيل مرت في اخر فترة بصدمة عصبية
انا: اه للاسف مامتها بالنسبة ليها ميتة بس هي عايشة وأسيل رافضة تتقبل الفكرة بعد ما عرفت الحقيقة كلها عن مامتها
الدكتور: اختك سليمة جسديا من كل الفحوصات ومعني كده ان اللي عندها ده بسبب تعب نفسي وخصوصا انها نطقت اسمك اول ما فاقت، لان بعد الصدمة اللي حصلت ليها كنت انت الوحيد اللي جمبها وخلاص اتعلقت بيك ووصل الشعور معاها للدرجة اللي قالتها لازم تبقي جمبها وتحاول دائما تحسسها بامان وجودك وبرضو تخليها تقرب من باقي اهلها وتتقبل وجودهم في حياتها والا لو حصلك حاجة هي هتموت وراك لانك بالنسبة ليها دلوقتي الحياة
انا: والحل يا دكتور طيب، كده لازم تتعرض على دكتور نفساني
الدكتور: لا مش لازم، لانهت واعية جدا لكل مشاعرها وعارفة انها بتفكر كده ودي حاجة غصب عنها الحل انك تكون جمبها وتسعدها
انا: شكرا ليك تقدر تخرج معايا صح
الدكتور: اه تقدر تخرج ومتقلقش اللي بيحصل من المريض مبيخرجش برة
روحت للاوضة ودخلت عند أسيل لقيتها قاعدة مستنية لما اجي ليها
أسيل: كل ده كنت فين، الدكتور قالي هيكلمك وتيجي تاخدني ونروح
انا: معلش كنت بطمن على عمك سليم يا دلوعتي انت
أسيل: طب يلا بقي نمشي من هنا علشان خلاص زهقت انا مش صغيرة انا عندي 21 سنة
انا: يلا يا حلوة وخرجت انا وأسيل وهي في حضني
ماسأل ولميس: نورتي يا قمر كده تخضينا عليكي
أسيل: متقلقوش انا كويسة اهو طول ما عمار جمبي انا كويسة
ماسأل استغربت الكلمة وبصتلي في عيوني وقرأت اللي في دماغي انه بعدين هنكلم
صخر خد البنات واستنوني في العربية هبص على عمي سليم بسرعة واجي
أسيل: انت رايح فين خدني معاك
انا كنت لسه هرفض بس افتكرت كلام الدكتور) تعالى يا لمضة انت
وصلنا الاوضة عند عمي سليم والحراسة اتنين على الباب وحمزة جوا
انا: كده يحصل فيك كل ده عيب يعني لما تكون سليم العراف وتدخل مستشفي
سليم: لولا ان اختك في ايدك كنت زماني قولتلك كلمة عيب هههههه عاملة ايه يا أسيل دلوقتي
أسيل: كويسة يا عمي متقلقش عليا المهم تقوم بالسلامة
انا: انا جيت ابص عليك قبل ما نمشي، لان بصراحة بقالي يومين منمتش وهموت وانام وكمان عرفت انك خارج بكرة يعني هنتقابل في البيت
سليم: انت مطول هنا ولا ايه
انا: المفروض ده الجزء الاخير بس لسه مش عارف هنطول ولا ايه
سليم: بقولك ايه خد اختك ويلا من هنا انا عايز انام وبكرة نكلم
انا: ماشي يا سليم لما تخرجلي بس، لو حصله حاجة يا حمزة هعلقك من بتاعك احممم قصدي هنفخك
أسيل بكسوف: ممكن يلا بقي ولا هنفضل هنا انا تعبانة
حمزة: متقلقش يا عراف باشا، سليم باشا في عينيا وروحي فداء ليه
خرجت انا وأسيل وركبنا العربية واتحركنا على البيت
واحنا على الطريق لقيت رسالة جيالي من هالة
هالة: اسفة لو بزعجك بس حبيت اطمن عليك واطمن على اسيل اخبرها ايه
أسيل قرأت معايا الرسالة ولسه هتكلم: روحت قولتلها هوص وعملتلها بصوباعي وشاورت بعيني على لميس وماسأل فهمت على طول وسكتت وضحكت ههههههه
وصلنا البيت والكل قاعد مستني يطمن على اسيل وهي سلمت عليهم كلهم
انا: استأذن انا بقي ولو الحرب قامت يا صخر اياك حد يصحيني سبوني انا هصحي لوحدي
صخر: اؤامرك يا عراف
انا: روح انت وجبل ناموا واياك حد فيكم يفضل صاحي وخلوا غسان وغازي بدالكم
صخر: اؤامرك مواجبة
انا: يلا يا لميس انت وماسأل علشان ننام
(لما وصلت كانت هالة ومامتها مش موجودين تحت اكيد في اوضتها)
دخلت الاوضة وكان معايا لميس وماسأل
لميس: هننام احنا الثلاثة في اوضة واحدة ولا ايه
ماسأل: معنديش مانع المهم يكون عمار مرتاح
انا: عايزكم انتوا الاتنين يا لبوة انت وهي اجهزوا
ماسأل ولميس جريوا يجهزوا وياخدوا شاور سريع وكل واحدة لبست لانجيري سكسي عليها وخرجتلي ماسأل الأول وهي لابسة لانجيري قصير مفتوح من النصف ومبين كسها الوردي المنفوخ وخرجت لميس لابسة لانجيري شبكة وكل جزء منها باين
انا: مع اني تعبان وعايز انام بس خلتوني عايز اكل فيكم للصبح
قربت مني ماسأل وباستني في شفايفي وانا شدتها لحضني ودخلت انا وهي في بوسة طويلة وبندخل لسان بعض جوا بوق بعض وبتلحس لساني وبتأكني بشفايفها، قربت لميس مني وانت قربت ايدي من كسها وحسست عليه وهي واقفة جمبي وبدأت العب في شفرات كس لميس الحلوة اللي وحشتني دي وبقيت بمسك زنبورها وهي ااااااه يا عمار مش قادرة يا حبيبي….جسمي هايج عليك يا حبيبي وكسي تعبان اوي ااااااه بعبص كسي يا حبيبي وانا شغال تحسيس وبعبصة في كس لميس المنفوخ الغامق
ماسأل بطلت بوس في شفايفي وراحت قلعتني هدومي وبدأت تبوس جسمي وتلحس حلمات صدري وعضلاتي وهي عارفة تهيجني أكتر ازاي وانا كل ما تهيجني اكتر…احسس على كس لميس أقوي وافرك زنبورها بايدي اكتر
لحد ما ماسأل بتنزل عند زبري بتلاقيه واقف قدامها اوي طويل وعريض وهما عارفين انه بيفشخهم
ماسأل: عمار انت زبرك كبر عن الأول ولا هو وحشني بزيادة
لميس: لا وحشنا اوي خديني جمبك نمصله الفشيخ ده
وبدأت لميس تمسك زبري وتحط رأسه في بوقها وتمصها باحترافية عالية وقادرة تخليني مبسوط منها وماسأل بتمص بضاني المدلدلة احححححح هيجوني اوي ولاد المتناكة خصوصا ماسأل عليها بصة عيون وهي بتمص تخليني عايز اهجم عليها
انا: ماسأل أعملي وضعية 69 معايا يلا وهاتيلي كسك الحلو ده وحشني اوي
ماسأل مستنيتش اني أكمل وعلى طول عملت وضعية 69 مسكتها من فلقتين طيزها ودخلت لساني على خرم طيزها وبدأت الحس في خرمها وهي ااااااااه جميل اوي يا عمار اول مرة تلحس خرم طيزي
وبضغط بلساني بين فرق طيزها وبستطعم جمال طعم خرمها ونظافتها
ونزلت بلساني واحدة واحدة على كسها وفتحة كسها ودخلت لساني وبدات انيكها بيه وهي اححححححححح ااااااااه يا لميس عمار فاشخ كسي تعالى انت كمان ارضع بزازي
وبدأت لميس بالايد اليمين تلعب في زبري وماسكة بالشكال بز من بزاز ماسأل وبدأت تمصه وترضع فيه وماسأل خلاص في دنيا تانية لميس بترضعلها من بزازها وانا بلحس كسها وبنيكه بلساني
لميس: بزازك طعمها يجنن يا ماسأل انت جسمك ملبن اوي يابت انت ااااااه يابختنا بيكي
وانا شغال مص ونيك في فتحة كسها وهي ااااااه حرام عليك انا جبتهم من لحسك بس كفاية يا عمار سيبني
بس انا مبقتش قادر استحمل قمت نيمتها على ضهرها وفتحت رجليها الإتنين ونزلت بلساني على زنبورها الواقف والكبير وبدأت اشفوطه واكله جامد وهي بتشد في شعري ومش قادرة ولميس مش راحمة بزازها لان فعلا بزاز ماسأل طعمها بيتغير عن اللي قبله وحلمتها دائما نايمة لكن وقت النيك بتكبر لدرجة كبيرة
اااااااااه يا عمار كفاية مش قادرة سيبني ارتاح وكمل مع لميس وقتها لميس شدتني ليها وقالتلي
لميس: تعالى ليا سيب متناكتك تأخد نفسها وطفي نار متناكتك التانية ونزلت وشي على بزازها عرفت انها عايزاني اعضها زي ما بعمل فيها وفعلا مسكت حلمتها الشمال واول حركة عملتها عضتها
لميس: اااااااه يا دكري يالي فاهمني انت ايوة انا بحب تعضهم مش تمصهم وبس كمل كمل ااااااااااااااه
كملت مص ورضاعة وعض في بزاز لميس المنفوخين والمشدودين لحد ما بدأت اهيج اوي وعايز أدخل زبري في خرم واحدة فيهم
مسكت لميس من رجليها وقطعت الشبكة من على كسها وكانت نزلتي مرة او اتنين ولقيته رطب خالص وغرقان عسل
انا: الحسلك يا لميس ولا ادخله على طول
لميس: اااااه دخلو كسي مش محتاج، ده مغرق السرير
وفعلا رفعت رجل لميس على كتفي وبدأت اضغط برأس زبري في كسها وهي بدأت اهاتها اااااااه يا عمار رأسه كبيرة براحة على كسي انا كتكوتة تحت منك اااااااه وانا بدأت اضغط أكتر بس لقيت ماسأل جاية تشد في حلمات لميس وبتقولها
ماسأل: استحملي زبر جوزك يا لبوة انت عايزة يجوز عليكي استحملي زبر جوزك الكبير
لميس: اااااه يا ماسأل بيوجعني اوي عمار بتاعه كبير اوي وانا كسي عضلاته مش مرنة بيفضل ضيق
بدأت انيك لميس وانا فعلا بحب كس لميس اكتر لان عضلاته مش مرنة وبيفضل ضيق عكس ماسأل بعد نيكتين من زبري كسها خد حجم زبري
اااااااااه يا عمار ارزعني جامد يا حبيبي انا عارفة مزاجك عنيف دلوقتي ارزع متخافش عليا
جت ماسأل من ضهري ومسكت زبري بايدها وقالتلي في ودني
ماسأل: عيزاك تفشخها علشان توافق على جوازك من هالة
وبدأت تحركني على لميس اكتر وانا كنت يدوب مدخل ربع زبري ولميس مش قادرة قامت ماسأل دخلت زبري لحد نصه ولميس صوتت وقتها ااااااااااااه حرام عليك انت وهي كسي اتفشخ براحة يا عمار ااااااه نكني براحة يا حبيبي انا مش حمل فحولتك وقوتك وفجأة لميس اترعشت وعرفت انها بتنزل للمرة الثالثة وتعبت جامد ووشها احمر
ماسأل: ابعدي يا لبوة، لما أشوف زبر سيدك عايز ايه
ومسكت ماسأل زبري ولحست ومصت عسل لميس من عليه وقالتلي يلا دخلو انا تحت امرك
نامت ماسأل مكان لميس بظبط ورفعت رجليها الاتنين ضمتهم على بطنها ورأسها
ماسأل: عمار افشخني مترحمنيش انا هايجة اوي
وانا فعلا عارف ان ماسأل تستحملني وبدأت ادخل زبري وهي ااااااه ايوة كده ده الزبر الكبير اللي يكيفني فحولتك تجنن يا روحي اااااااااه نكني يا عمار اااااه دخلو اكتر يا حبيبي دخلو في كسي اووووووي ااااااه نكني نكني نكني
ماسأل هاجت اوي وزاد الهيجان بعد ما دخلت فيها
برة الاوضة الكل نام وفي الدور بتاعي مفيش غير اوضة أسيل وهالة وسلوي
هالة قامت خرجت من اوضتها وكانت عطشانة وكان لازم تعدي من قدام باب الاوضة عندي وسمعت اللي خلاها تقرب وتتصنت علينا
ماسأل: اااااااه نكني يا حبيبي زبرك كبير وفاشحني اااااااه نيك جامد يا عمار ارزع فيا يا حبيبي ارزع جامد
ولميس: عمار خدها على زبرك علشان عايزك تلحس كسي وانت نايم تحتي
برة عند هالة: احا انا هجت اوي هو عمار فعلا بالقوة دي انه يجمع مراتاته الاتنين في ليلة واحدة كان نفسي اكون مراتك دلوقتي وتنكني زيهم
نمت على ضهري وركبت ماسأل على زبري ولميس عدت بكسها على بوقي
بقيت بلحس وبعض في كس وشفرات لميس وماسأل بتنطط على زبري وهي بتقول اااااااااه زبرك حديد في كسي بتنطط اوي اوي نكني يا حبيبي وانا برزع في ماسأل مش راحمها ولميس كسها بيتهري تحت من بوقي وصوتها بيطلع هي كمان اااااااه يا عمار لحسك لكسي حلو اوي يا حبيبي
ماسأل حبت ترخم على لميس: لميس تعالى نبدل اركبي زبره وانا يلحسلي كسي
فعلا لميس بدلت على طول مع ماسأل وركبت على زبري وطبعا لميس كسها رجع اضيق تاني ونزلت واحدة واحدة وهي عمالة تقول اااااااااه ضيق اوي كسي زبرك بجد عريض اوي وبيتعبني يا حبيبي بس بحبه
ماسأل بترد عليها: تحبي يتجوز هالة ويريح كسك شوية ويريحني معاكي ههههههه
لميس بغضب: لا انا هستحمل زبره في كسي عمار بتاعنا انا وانت وبس محدش يشاركنا فيه وبدات لميس تتنطط بغيظ من كلام ماسأل مع انها بتتوجع وانا حاسس بيها اني بعورها مش بسعدها
انا: لميس وقفي وبراحة يا حبيبتي واتمتعي مش تعوري نفسك
لميس بفرحة: حاضر يا حبيبي يالي حاسس بيا انت
ووقتها ماسأل جابتهم في بوقي وتعبت هي كمان
انا: كل واحدة تأمبر وتديني طيزها وتنام دوجي يلا
وانا نزلت وقفت قدام طياز جميلة ومربربة ومسكت طيز لميس وقربت زبري من فتحة كسها من ورا وبدأت انيكها وهي اااااااه براحة يا عمار ونبي انا تعبانة اوي براحة يا حبيبي ااااااااااه
هالة كل ده واقفة وبتحسس على كسها وكانت هايجة اوي وخصوصا لما سمعت ماسأل بتقول للميس نجيب هالة تشيل الحمل من علينا شوية
بس قالت انا تاخرت واخاف ماما تقوم وتشوفني الاحسن ارجع
وانا شغال نيك في كس لميس وبعبص في كس ماسأل لحد ما خرجت زبري من كس لميس ودخلته في ماسأل وهي اااااااه حلو اوي زبرك نكني يا حبيبي نكني اوي اوي اوي يا عمار
مستمتعة بفشخك ليا نيك اوي يا حبيبي كسي تحت امرك اااااااه اضربني على طيازي اااااااه اضرب كمان
وانا عمال اضرب وارزع فيها وهي مستمتعة تحتي ومبسوطة وكانت بتلحس كس لميس
يلا يا متناكتي انت وهي هجبيهم عايزنهم فين
ماسأل: : جوايا يا عمار، ممكن يا لميس ينزلهم جوا وانت تلحسيهم من كسي
لميس: نزلهم فيها يا حبيبي ارويها بلبنك الغزير ده
وفضلت 10 دقائق بنيك في ماسأل وروحت جايبهم في كسها نزلت فيها كتير اوي لدرجة انها قالتلي حاسى بطعم لبنك في بوقي احححححح انت نزلت شلال مش لبن
قامت لميس خرجت زبري وهو لسه واقف من كس ماسأل وقالتلي: بحب فيك رجولتك نزلت كتير وبقالك ساعتين بتنكنا ولسه واقف هات عايزة امصه وادوق اللبن
وبدأت لميس تمص زبري وتلحس كل نقطة لبن ومستمتعة اوي وراحت على كس ماسأل ولقيت اللبن بيخرج منه قعدت تشفوطه وتلحسوا وكمان شربت عسل ماسأل
انا: تعبتوني يا جامدين انتوا، مع اني منمتش من يومين بس كنتوا وحشني وخدت كل واحدة في حضني
ماسأل: امال لو كنت نايم يا حبيبي كنت هتنيك فينا للصبح احنا تعبنا يا عمار احنا مش قدك براحة علينا هههههههه
لميس: عندها حق الصراحة انت المرة معاك بمقام 10 مرات خمسة في عينينا ههههههههههه
انا: متقلقوش انا مبسوط بيكم كده ومحدش فيكم يتغير ولا يشيل همي اه يمكن انا عايزكم تاني دلوقتي بس انا مستكفي بيكم ومبسوط معاكم نيموني بقي لاني بجد تعبان
وبدات ماسأل تلعب في شعري وانا في حضنها ولميس تحسس على كتفي وضهري وقفله النور ونمنا
عند هالة في اوضتها هي ومامتها
سلوي: كل ده بتشربي يا هالة اتأخرتي اوي
مال وشك يا هالة في ايه انت تعبانة ولا سخنة
هالة بكسوف: احكيلك بس متتعصبيش عليا ولا تعلي صوتك
سلوي بقلق: في ايه انطقي
هالة: وانا رايحة اجيب مياة واشرب عديت من قدام اوضة عمار وسمعته مع مراتاته الاتنين وكانوا بيعملوا احمممم
سلوي: يالهوي بتهزري وتوقفي تسمعيهم ليه….عيب كده
هالة: مكنش قصدي اسمعهم هما صوتهم كان ظاهر باين ان الاوض عازل للصوت بس لما توقفي قدام الباب تسمعي
سلوي: سمعتي حاجة
هالة: الصراحة سمعت ماسأل مراته بتقول للميس لو مش قادرة تستحملي بتاع عمار نخليه يتجوز هالة وتشيل عننا شوية
سلوي في بالها: احا هو بتاعه كبير كده لدرجة ان مراته تقول كده
سلوي: عيب كده يا هالة متعمليهاش تاني، وشكلك عملتي حاجة في نفسك لانك جاية وشك محمر وسخنة افرضي حد شافك
هالة: اسفة بس ضعفت بجد وخصوصا لما جت سيرتي اتخيلتني وسطهم
سلوي: انا مش عارفة بجد ومستغرباكي كل العرسان اللي عازتك وكل اللي عرفتيهم اشمعنا ده اللي حبتيه من اول نظرة كده
هالة: لا انت عارفة يا ماما اشمعنا هو، كفاية حنيته ورجولته شوفتي النهاردة خاف على اخته ازاي وجري بيها واحد غيره كان جابلها دكتور وخلاص مع انه منمش بقاله يومين بسبب سليم عمه ده غير مصيبته اللي حكهالي
سلوي باستغراب: مصيبة ايه وحكالك ايه بظبط
هالة: اسفة مقدرش اقولك حد استأمني على سر حتى لو جوزي مينفعش اقولك برضو
سلوي بانبساط: للدرجادي بتحبيه
هالة: احممم انا عايزة انام يلا ننام
تاني يوم الصبح صحيت فتحت عيني لقيت ماسأل ولميس عريانين جمبي ونايمين كلنا ملط سيبتهم زي ما هما وقمت دخلت الحمام اللي في الاوضة وخدت شاور ساقع ثلج يفك جسمي وبعدين لقيت دقني مش متحددة ظبط دقني وشعري
وحطيت مزيل العرق بتاعي وخرجت من الحمام لقيت ماسأل ولميس بيصحوا
ماسأل: صباح الجمال على عيونك….احممم بتاعك يجنن وهو ما بين رجلك كده
انا: صباح القمر يا قمر انت وبوستها من شفايفها
لميس: صباح الحنية كلها انت حلو كده ليه ما تيجي ههههههه
انا: ما بلاش دلوقتي خصوصا عندي شغل كتير صباح الجمال يا قمر وبوستها هي كمان
يلا كل واحدة تقوم تاخد شاور لوحدها وتلبس وتظبط حالها علشان ننزل نفطر وعايزكم تهدوا شوية على هالة وتمسكوا نفسكم
الاتنين: حاضر انت تؤمر
لبست كالعادة بتاعتي قميص أسود مجسم عليا، وصديري رمادي بضهر جينيز وبنطلون جينز غامق وعليه كوتشي أبيض
ماسأل: انت هتنزل كده
انا: اه ليه في حاجة في لبسي الطقم وحش
لميس: بالعكس الطقم يجنن بس بتقولنا نهدي شوية وانت نازلنا عضلاتك هتقطع القميص هههههه
انا: متخافوش قولتلكم ولو في دماغي حد هاجي اقولكم الاول وتوافقوا او لا دي حرية ليكم ممكن نثق في بعض شوية
الاتنين: حاضر كُل بعقلنا حلاوة
ماسأل: ممكن تستني وننزل كلنا سوا مع بعض
انا: حاضر مستني يلا استحموا بسرعة بقي
استنين 10 دقائق وكانت كل واحدة فيهم خرجت وبتلبس ومكملوش ربع ساعة عكس العادي بتاعهم ولقيتهم خلصوا لبست ماسأل فستان شيك ومحترم عليها لان لبسهم كله محترم بس مظبوط عليهم
ولميس: لبست كجول شيميز كروهات ومن تحته اندر شيرت ابيض وشروال وكوتشي
نزلت تحت لقيت الكل صاحي والساعة كانت 10 الصبح
جدي وهدان: صباح الفل على حفيدي الغالي
انا: صباح النور يا جدي اخبارك ايه
جدي: بخير طول مانتوا بخير
سليم من ضهري: كل ده نوم انت مش مروح من بدري وقولتلي هنام وبيغمزلي
انا: نورت بيتك وحضنته
سليم: بنورك يا بن الغالي، مش تعرفني بالضيوف ولا ايه
انا: هالة المحمدي صديقتي و سلوي الجبري مامتها واصحاب شركة المحمدي جروب
سليم: اهلا بالقمر الصغيرة نورتوا العزبة والقصر، اهلا بيكي يا مدام سلوي وراح باس ايدها (عمي سليم نمس طول عمره)
سلوي: اهلا بيك يا استاذ سليم كويس انك بخير
سليم: اصابة خفيفة وعدت على خير مفيش مشكلة
انا: طب انا على السفرة اللي عايز يجي يجي
أسيل: انا جاية بس بشرط
انا: اؤمري يا حلوة
أسيل بفرحة: أحمم اقعد على حجرك
نهلة: انت طفلة علشان تقعدي على حجره
انا: بان على أسيل انها اضيقت وافتكرت كلام الدكتور مينفعش ازعلها، تعالى يا قمر اقعدي في المكان اللي يعجبك ومحدش ليه دعوة بيها براحتها
نهى امي فهمت ان في حاجة وانا لسه مكلمتش اصلا مع حد بخصوص وضع أسيل الجديد
بس ماسأل قرات افكاري وفهمت ولسه لميس هتغير وتكلم
ماسأل قربت منها: اهدي وهفهمك بعدين كل حاجة مش اتفقنا فوق نفسك نفسنا
لميس: فهميني دلوقتي
ماسأل: عمار استأذنك هجيب حاجة انا ولميس وهناخد معنا ماما نهى
انا: بسرعة لاني جعان
خرجت نهى وماسأل ولميس وكنت قرأت افكار ماسأل انها هتحكيلهم
ماسأل: عايزة اقولكم حاجة بس من غير اسئلة كتير تمام عمار هيفهمنا بعدين
نهى: خير في ايه قلقتيني يا ماسأل
ماسأل: اللي بيحصل لأسيل ده بسبب صدمة نفسية من مامتها وانها في حالة صدمة ان الانسانة اللي كانت تعرفها كدبت عليها ودلوقتي شايفة مين كل حياتها والوحيد
لميس: عمار لانه اخوها
ماسأل: بظبط كده، والدكتور شكله طلب من عمار ان محدش يزعلها ولا يرفضلها طلب وخصوصا عمار
لميس: عرفتي كل ده ازاي وهو كان معنا ونمنا من غير ما نكلم
ماسأل: حسيت يا لميس وتوقعت المهم قولت ابلغكم واكيد هيكلك معنا بعد الفطار يلا ندخل
دخلت لميس ونهى وماسأل لقوا ان أسيل فعلا قاعدة على حجري وبأكلها واوقات هي بتأكلني والكل مستغرب حتى اخوتها البنات
سوزان: عجبتك العزبة يا هالة
هالة: اه يا طنط جميلة اوي
سوزان: لا ولسه لما تشوفي أسطبل الخيل كمان
هالة بحماس: بتهزري هو في هنا أسطبل خيل
سليم: اه عندنا خيول عربية اصيلة وكمان اغلب الانواع النادرة
سلوي: هالة بتعشق الخيل من صغرها وكنت بدربها واحنا في لبنان
هالة: احم احم عمار ممكن طلب
انا: حاضر يا هالة بعد الفطار هأخدك ونروح تشوفيه
هالة انصدمت اللي هو عرفت منين (هي حاجة بديهية الصراحة بس تحديدا عرفت ازاي انها عايزة تروح بعد الأكل على طول)
لميس وماسأل طبعا غيرانين بس متمسكين بالاتفاق
ايمان: عمار رامي العطار اتصل بيا وكان بيحاول يوصلك بس فونك مجمعش
انا: ليه في حاجة ولا ايه، خير يا سيلين هو كلمك
سيلين مكسوفة: رامي اتصل بليل اطمن على عمي سليم لما معرفش يوصلك وكمان بيقولي عايز نعمل الفرح اليومين دول بس انا قولتله الكلام مع عمار مش معايا
انا: ماشي يا سيلين وانت رأيك ايه
سيلين بكسوف: الراي رأيك يا عمار
انا: وانت يا نهى رأيك ايه
نهى: سيلين بنتي الكبيرة وهفرح أكيد بجوزها وخصوصا ان رامي شخص محترم ومعروف من زمان باخلاقه
انا: رأيك يا جدي
جدي: الرأي رأي العراف الكبير يابني
انا: عارف اني العراف الكبير بس كلمتك سيف على رقبتي اللي هتقوله هعمله
هالة فرحانة بشخصيتي وقد ايه بحترم جدي الكبير حتي لو انا الكبير
جدي: رامي العطار محترم وابوه كان معروف بالولاء للعرافين
نبيلة: مبروك يا سيلين يا حبيبتي تتهني
سيلين: لسه يا طنط بعد موافقة عمار
انا فرحت ان سيلين مستنيه كلمتي الأخيرة: مبروك يا سيلين انا موافق علشانك انت بس، بس لو فكر يزعلك انت عارفة اخوكي هيعمل ايه
سيلين: عارفة يا عمار، بحبك اوي ياخويا
نهلة: مبروك يا سيلين عقبالنا انا والصغيرة الدلوعة دي
أسيل بطريقة طفولية: انا مش صغيرة وكمان مش هجوز انا هفضل في حضن عمار
نبيلة: ليه يا أسيل انت دلوقتي 21 سنة وقربتي تخلصي كلية يعني مستقبلك قدامك ليه مش عايزة
أسيل: مبشوفش حد راجل غير اخويا وبس، هو كل حياتي ولا انت زهقت مني يا عمار
انا صعبت عليا أسيل: لا يا حبيبتي مزهقتش منك خليكي في حضني زي مانت حابة انت عارفة مش هجبرك على حاجة
نبيلة وهالة بصولي: روحت حركت عيني فيما معناه بعدين هفهمكم
انا: انا خلصت أكل يلا يا هالة
نهى: قصدك خلصت تأكيل أسيل هههههه
انا: تصدقي فعلا مخدتش بالي غير اني يدوب خلصت قهوتي هههههه
أسيل: قصدك ايه بقي اني وحشة ومكلتش بسببي
انا: لا كلت يا حلوة متقلقيش
هالة: انا جاهزة لو هنخرج
أسيل: انا جاية معاك
نعمة مرات عمي: اي الدلع ده، ماتسبيه شوية هو هيطير بنات اخر زمن
أسيل راحت معيطة غصب عنها: خلاص مش هروح، روح انت يا عمار وبتكلمني وهي بتعيط
انا بغضب الدنيا كله: هو انا مش قولت محدش ليه دعوة بيها وخصوصا انت يا نعمة واتلمي انت وجوزك عني احسلكم فاهمة ولا لا
نعمة بخوف: انا اسفة مقصدتش انا اسفة يا أسيل
جابر: في ايه يا عراف مال…ولسه هيكمل
وهدان: جابر انت اجننت ولا ايه بترد على العراف وبتسأله كمان
جابر: ما هو بيزعق لمراتي
وهدان: لم مراتك يا جابر احسلك واياك تنسي نفسك
انا بعصبية: أي حد هيفكر نفسه حاجة وهيعوز يضايق حد بحبه او حتى اسيل هفرمه تحت رجلي والكلام ليك يا جابر انت ومراتك وبنتك تمام
جابر ومراته وبنته بخوف: تمام اسفين يا أسيل
نهى: عمار شوف انتوا رايحين فين يلا
انا: حاضر يا نهى، يلا يا هالة وخدت أسيل في حضني وخرجنا
صخر: صباح الخير يا عراف
انا: صباح النور، نمت ولا لا يا صخر
صخر: الصراحة، لا
انا: وانت يا جبل نمت ولا لا
جبل: الصراحة برضو لا
انا: انتوا الاتنين خالفتوا الاؤامر يا صخر وانت عارف دي عقابها ازاي في الجحيم
صخر: اسف عارف اني غلط بس خوف عليك
انا: اتفضل روح نام انت وهو واياك اشوفكم الا بليل في حراسة بليل تمام يا صخر والمرادي لو مسمعتش الكلام هتزعل مني انت وهو
الاتنين: تمام يا عراف عن اذنك
انا: غازي انت ومجموعتك ورايا بس على بعد 100 متر مني
واتحركت انت وأسيل وهالة وطبعا هالة هتموت وتسألني من فضولها بس مش هتعرف لان أسيل جمبي وكمان خايفة مني
وصلنا عند الاسطبل وهالة اول ما شافت الفرس بتاعي جريت عليه
هالة: جميل اوي الفرس ده، اسمه ايه
انا: كارايل
هالة: بجد تحفة عنده شموخ وهيبة تخطف عين الواحد من اول نظرة
أسيل: زي عمار بظبط، علشان كده ده فرس عمار أصلا
هالة: بتكلمي جد يا أسيل
أسيل: اه الفرس ده بتاع عمار
انا: أسيل تحبي تروحي تشوفي الفرسة بتاعتك ولدت ولا لسه
أسيل فاهمة: ماشي هروح انا
شاورت لغازي يبعت معاها حرس من بعيد ليغمي عليها تاني
انا: اسألي بلاش فضولك يموتك ههههه
هالة: خايفة تتعصب زي من شوية مش حابة اضايقك
انا: امبارح الدكتور قالي ان أسيل عايشة في صدمة نفسية بسبب مامتها وهي صغيرة هربت بيها من ابويا وفهمتها ان ابوها رماها وطبعا اجوزت وكبرت بتقول لشخص تاني يا بابا وهي فاكرة اننا رميناها ومكنتش تعرف عني حاجة وانا مكنتش اعرف عنها حاجة الا من شهور
وروحتلها البيت وواجهت امها وجوز امها وهي جت وكانت وقتها بتكرهني وفاكرة اننا رميناها وسمعت كلام امها بنفسها انها هي اللي هربت وسابت ابوها وقتها نزلت تجري ورايا واترمت في حضني وقالتلي ممكن اجي معاك مع انها كانت رافضة ومن يومها أسيل عايشة معايا واعتبرت امها ماتت
هالة: يا حبيبتي شافت كتير وهي لسه صغيرة وخصوصا انها قمورة اوي ودلوعة في نفسها فعلا
(وصف أسيل زي الممثلة نهال في مسلسل العشق الممنوع لما بدأت تتغير وتلبس زي البنات الكبيرة أسيل نفس البشرة والجسم والجمال ده)
انا: بس ياستي والدكتور قال انها دلوقتي شايفة اني الوحيد في حياتها ومينفعش تزعل او يغم عليها لان ده نفسي مش جسدي وقالي مش محتاجة دكتور نفسي هي محتاجة عمار وبس
هالة: الحمل كبير عليك اوي وانت لسه صغير انت يدوب يا عمار 28 او 29 صح
انا: صح يا هالة، بس المشكلة ان حصل صدمة مخلياني متلخبط
هالة: خير احكيلي سرك مش هيطلع برة
انا: عارف انك امينة، لما فاقت من الاغماء فضلت تقول عمار انت فين عمار متسبنيش انا بحبك وعايزة اتجوزك
هالة بدهشة: أسيل شيفاك حبيبها مش اخوها وبس
انا: بظبط كده عرفتي ليه اتعصبت عليهم لان الكل هيبدأ يستغلها كنقطة ضعف ليا لان شافوني بعاملها ازاي وهي متعلقة بيا ازاي
وانا بكلم مع هالة لقيت تليفوني بيرن
انا: ايه الأخبار يا عريس
رامي: اي ده معني كده انك وافقت
انا: اه يا خفة وافقت انت فين ياض وسايبني لوحدي في الحوارات دي كلها
رامي استغرب طريقتي اني بكلمه كصاحب: اجيلك لو عايزني
انا: اه تعال ياخفة واجهز فرحك في اخر الأسبوع هنا في البلد
رامي: انت بتكلم جد اخر الأسبوع اللي بعد 4 ايام
انا: وهو العراف هيهزر معاك انجز يا رامي سلام
هالة: هتعمل ايه بخصوص أسيل
انا: لسه هكلم لقيت أسيل جاية وبتنده عليا
أسيل: ياباشا يالي سايبني وبترغي انت وهالة هههههه
انا: مقدرش يا باشا اؤمريني
أسيل: نركب الخيل كل واحد يركب بتاعه وشوف لهالة فرسة او فرس
هالة: لا مش شرط أركب ممكن انتوا تروحوا لوحدكم عادي
أسيل: مفيش رفض يا هالة، يلا اختاري واحد بعيدا عن الإتنين دول لانهم بتوع ماسأل ولميس
انا واقف سرحان في أسيل ومشكلتها وشعورها تجاهي وكمان سرحان في هالة انها جدعة فعلا ولحد الان هي صاحبة في ضهري
أسيل: عم ابراهيم خرجلنا الفرسة بتاعتي وفرس العراف وكمان الفرسة دي
هالة اختارت الفرسة أثال فرسة عربية لونها ابيض وبشعر رصاصي وقوية واسمها معناه الشرف والمجد
انا: اخترتي يا هالة خلاص
هالة: اخترت أثال يا عمار ولا بتاعت حد
انا: اه بتاعت حد
أسيل: بتاعت مين يا عمار اللي اعرفه انها لسه جديدة
انا: هدية مني ليكي يا هالة شوفي حابة تاخديها القاهرة ولا تخليها هنا
هالة بفرحة: عمار متهزرش انت بتكلم جد
انا: اه بكلم جد مبروك عليكي أثال هي لقيتك وانا لقيتيها الخيل يا هالة بيعبر عن صاحبه وكمان بيرتاح لصاحبه وأثال لحد دلوقتي مبتخليش حد يقرب منها غيري انا وبس واديها ساكتة معاكي يبقي هي اخترتك تكوني صاحبتها
هالة: شكرا ليك بجد اجمل هدية في حياتي
انا: غازي اتأكد من تأمين العزبة كويسة ومش عايز حد معايا
غازي: بس يا عراف
انا: غازي نفذ الأمر
ركبت الخيل بتاعي وأسيل كمان ركبت خيلها الانثي كاليا ومعني اسمها الأبدية
وبدأنا نمشي بالخيل براحة في العزبة
اللي اللقاء في الجزء الحادي عشر والاخير