وقفنا المرة اللي فاتت عند
أسيل: بتاعت مين يا عمار انا اللي اعرفه انها لسه جاية جديد
انا: هدية مني ليكي يا هالة شوفي حابة تاخديها القاهرة ولا تخليها هنا
هالة بفرحة: عمار متهزرش انت بتكلم جد
انا: اه بكلم جد مبروك عليكي أثال هي لقتك وانا لقيتيها الخيل يا هالة بيعبر عن صاحبه وكمان بيرتاح لصاحبه وأثال لحد دلوقتي مبتخليش حد يقرب منها غيري انا وبس واديها ساكتة معاكي يبقي هي اخترتك تكوني صاحبتها
هالة: شكرا ليك بجد اجمل هدية في حياتي
انا: العفو يا هالة تستاهليها
انا: غازي اتأكد من تأمين العزبة كويسة ومش عايز حد معايا
غازي: بس يا عراف
انا: غازي نفذ الأمر
خدنا الخيل وبدأنا نتحرك في العزبة وهالة كانت مبسوطة اوي وطلعت محترفة في ركوب الخيل وكمان أتصاحبت هي وأسيل وبدأوا يكلموا مع بعض
جاتلي مكالمة تليفون من عامر وانا على الخيل فبطئت نفسي
عامر: ايه الاخبار يا قائد
انا: بخير يا عامر وانت ايه الأخبار والفريق عامل ايه
عامر: بكلمك بخصوص كده من وقت موت إزيل وانت مختفي ليه
انا: متقلقش راجعين من تاني بس في بداية السلسلة الجديدة
عامر: تمام، إيلا عايزة تستأذن انها تتصل بيك
انا: خليها تكلمني يا عامر انت عارف اني بعز إيلا اكتر من مونيكا
عامر: عارف يا صاحبي
انا: اه صحيح بعزمك على فرح اختي سيلين يوم الجمعة
عامر: مبروك يا قائد هينفع نحضر يعني ولا هنبقي معروفين قدام الكل
انا: لا الكل هيجي عادي ولما تكلمني إيلا هعزمها هي ومونيكا
عامر: انت ليه صحيح سيبت سارة مع الفريق هناك ومرجعتش معاك مش قولت انها هتبقي دراعك اليمين
انا: علشان انا نيكت سارة يا عامر قبل سافرنا لانجلترا على طول ومبقتش حابب تقربها مني فالأحسن تفضل بعيد
عامر: احا هو ده المشهد اللي نيكت فيه البنت قبل ما تسافر ومكناش نعرف هي مين
انا: ايوة هو ده ههههههههه
قفلت مع عامر وعرفتكم حقيقة المشهد ومين كان معايا وقتها وعلشان كده سيبت سارة في مقر الفريق ومش هترجع تاني وسط العيلة
أسيل: يا استاذ انت واقف مكانك ليه وكنت مشغول في ايه وسايب بنتين قمرات كده
انا: مكالمة شغل يا حبيبتي معلش اتبسطوا
هالة: جدا يا عمار وشكرا بجد على الخيل والهدية الجميلة دي ممكن اخدها للقاهرة
انا: بتاعتك يا هالة اعملي اللي تحبيه
خد ياعم ابراهيم دخل الخيل واهتم بيهم اكتر من كده وخصوصا كارايل وأثال وكاليا (وقتها أسيل فرحت اني مهتم بتفاصيل حاجتها)
رجعنا للقصر ودخلنا وقعدنا واول ما هالة دخلت عملت زي الأطفال بظبط
هالة: ماما مش هتصدقي حصل ايه
سلوي والكل انتبه: حصل ايه يا حبيبتي مبسوطة ليه كده
هالة: عمار اداني فرسة هدية لسه مشتريها جديد اسمها أثال جميلة اوي ولونها ابيض عربية اصيلة
سلوي: مبروك يا حبيبتي بس ده كتير يا عمار بجد مش كفاية مبني الشركة والفيلا كمان فرسة عربية اصيلة
انا: مش كتير ولا حاجة دول هدية مني لهالة وتتهني بيهم
ماسأل ولميس: بيطلعوا شرار من عيونهم وبوقهم كمان ههههههههه
انا: سيلين فرحك يوم الجمعة على فكرة ابدوا التجهيزات بقي لان رامي جاي بكرة
نهى: انت بتهزر صح جاي تبلغنا قبلها ب4 ايام هنلحق نخلص حاجات البنت
انا: حاجات ايه فيلا سيلين موجودة ورامي عارف بالشرط ده انها هتقعد جمبي وهو دفع ثمن الفيلا مرضاش تكون هدية مني ليهم وفرشها كمان وكان بيبعتلها كل حاجة واتساب ولا ايه يا عروسة
سيلين: احم كنت هقولك بس حصلت مشكلة عمي سليم وأسيل
انا: رامي واخد الاذن مني قبل ما حتي يبعتلك رسالة يا حلوة مبروك يا حبيبتي
ماسأل انت ولميس هتاخدوا كل البنات ومعاكم هالة وتروحوا القاهرة ومعاكم الحراسة تختاروا الفساتين بتاعتكم
وانت كمان يا نهى نفس الكلام مع جبل
نهى والكل: يخليك لينا يا حبيبي
هالة: كده كفاية اوي احنا هنرجع القاهرة لانه بجد كده كتير
انا: ولا اكني سمعت حاجة، هنا محدش بيخليني اكرر كلامي مرتين يا هالة ولا ايه
هالة: خلاص اللي تشوفه احمم
انا: سيبوا جبل وصخر يناموا ويرتاحوا النهاردة وبكرة هتسافروا يلا يا ماسأل علشان نروح مشوارنا
ماسأل: هجهز على طول ونخرج
أسيل: مش هدلع واقولك اجي معاك، بس ممكن متتأخرش
انا: لو ينفع كنت خدتك معايا، بس مينفعش وكمان موعدكيش اني مش هتأخر لان ممكن تسافروا قبل ما ارجع لكن ماسأل هتجيلكم
أسيل: مش هسافر الا لما تيجي يا عمار
انا: تمام يا قمر، لميس عايزك ثواني انت ونبيلة ونهال
دخلت مكتبي ودخلوا ورايا
لميس: خير يا حبيبي في حاجة
انا: انتوا اهلي وزيكم زي اللي برة كلهم فياريت مكتسفيش يا نبيلة انت ونهال واختاروا اللي يعجبكم هناك مهما كان الثمن تمام
نبيلة: مش كفاية قعدتنا معاك من يوم المشكلة والتأمين ومرضتش تمشينا لبيتنا
انا: عيب لما تبقي حفظاني وتخليني اكرر كلامي يا نبيلة
نهال: انت فعلا سند واخ ليا شكرا ليك وراحت حضنتني
انا: طيب اخرجوا بقي علشان عايز ماما في كلمتين
خرجت لميس ونهال ونبيلة مستنية انا عايزها في ايه
انا: عايزك تختاري اللي نفسك فيه وعيشي مشاعرك واحساسك تمام
نبيلة: احم حاضر
روحت قربت من نبيلة وبقي نفسي خارج مني على شفايفها وحاسس انها ساحت من مجرد قربي ليها وروحت بوستها على خدها وكانت قريبة من شفايفها اوي
انا: اتمتعي يا مزة لحد ما افوقلك
نبيلة ساكت ومبتردش واعصابها سابت ووشها جاب الوان واكسفت قمت سيبتها وخرجت
مفيش دقائق وخرجت من ورايا وهي مكسوفة وراحت قعدت جمبهم
تعالوا نعرف شعور نبيلة من على لسانها
عمار لما قالهم اخرجوا عايز ماما لوحدها افتكرت هيعاتبني بسبب الغلطة الوحشة اللي عملتها بس لقيته بيقرب مني جامد وبيقولي اختاري اللي يعجبك وعيشي احساسك وشعورك هو عمار حاسس بيا ولا ايه، عمار فاهم اني تعبانة ونفسي اتناك بس ماسكة نفسي علشان مصغرش في عينه وبحافظ على وعدي ليه
اول ما قرب مني وباسني جمب شفايفي روحي راحت مني واكسفت اوي فجأة لقيت عمار نفسه على شفايفي وهيجت اوي وواثقة ان كسي نزل في اللحظة دي واحترمته انه سابني وخرج لحد ما اهدي مخلانيش اخرج وانا كده وكمان بيقولي اتمتعي يا مزة لحد ما افوقلك يا ترى قصده ايه
ماسأل: انا جاهزة يا عمار يلا
بصيت بعيني على هالة وقرات افكارها وهي بتقول (نفسي اكون مكانها وتخرج معايا انا مش معاهم هما يا ترى رايحين فين واشمعنا ماسأل مخدتش لميس ليه)
انا: هالة كفاية فضول هيوديكي في داهية تمام ههههههه
هالة وهي مكسوفة: احممم انا مكلمتش ههههه
انا: نهى مش هوصيكي عليهم كلهم وخصوصا أسيل لو سمعت ان حد زعلها هيشوف وشي التاني
نهى: متقلقش يا حبيبي دي بنتي الدلوعة
بعد ساعة طريق في السرداب جوا الجحيم ومعايا ماسأل
ماسأل: هتخليني ادخل معاك ولا هتسيبني ارجع زي كل مرة
انا: هتدخلي معايا لو حابة تدخلي
ماسأل: اه حابة يلا بينا يا روحي
ومسكتني ماسأل وفجأة اتنقلنا في قاعة المملكة
(ماسأل عندها لسه قوة قراءة الافكار وتقدر تنقلني طول ما احنا في السرداب لكن لو برة السرداب انا اللي انقلها)
اوزيس: أهلا بيك يا عراف نورت المملكة يا أمير
انا: أهلا بيك انت والاعضاء يا اوزيس
اوزيس: الجيش جاهز تحت قيادتك في اي وقت
مجموعة المعرفة واعتقد انك بقيت تقرأ الماضي والحاضر، مجموعة قراءة الافكار ودي عندك من جوازك لماسأل، وقوة الرياح والنار
انا: مش ناوي تعلني نائب الملك يا اوزيس ولا ايه
اوزيس: مش بقولك انت ناوي تاخد مكاني
انا: قولتلك هاخد مكانك بس مش دلوقتي هههههههه
حرض عضو المملكة: عايز الجيش ليه يا سيادة الامير
انا: مش من حقك كعضو يا حرض انك تسأل الامير في الاؤامر بتاعته اللي من حقه وبس هو ملك المملكة واوزيس مسألش يبقي انت هتسأل
اوزيس: حرض العراف بيكون جوز حفيدتي وامير المملكة يعني اكنه الملك هنا في غيابي او لو حصلي حاجة
انا: عن اذنك يا اوزيس انا رايح عند ايفسون
سيبت القاعة وخرجت انا وماسأل وفي طريقي لايفسون
ماسأل: الجيش بقي جاهز بس انت لحد دلوقتي مقولتليش حاجة
انا: في الوقت المناسب يا ماسأل متقلقيش
ماسأل: انا عرفت لميس ونهى حكاية أسيل انا طبعا معرفهاش كلها
انا: تعالى هقولك يمكن عندك حل، وحيكت لماسأل كل حاجة عرفتها عن أسيل
ماسأل: يعني أسيل لما فاقت قالت بحبك يا عمار ونفسي اجوزك
انا: للاسف ايوة
ماسأل: اعتقد ايفسون ممكن يكون عندها حل للموضوع ده
دخلنا على ايفسون واول ما شافت ماسأل اتفاجئت جامد
ايفسون: ماسأل انت حامل
انا: نعم ماسأل حامل
ايفسون: ايوة ماسأل حامل في بيبي عمره يومين
ماسأل: ايفسون انت بتتكلمي بجد يعني انا حامل فعلا
ايفسون: حامل في بيبي والله عمره يوم
انا بفرحة شديدة: ونبي صحيح هبقي أب
ايفسون: مبروك يا عراف
ماسأل قربت من ودني: بتقولك عمره يوم، يعني ده بسبب نيكة امبارح وانك نزلت جوايا والنهاردة تاني يوم من النيكة
انا: تصدقي صح
ايفسون: اسفة اني سمعتكم غصب عني، بس كلام ماسأل صح علاقة امبارح هي اللي خليتها حامل وهو عمره يوم واحد يعني حملت النهاردة بس طبعا مش هيظهر التحليل ولا الحمل الا بعد اسبوع من النهاردة
انا: شيلت ماسأل وحضنتها وبوستها جامد
ماسأل: بحبك يا مجنون، براحة عليا طيب
ايفسون: مبروك يا ماسأل انت وعمار فرحت ليكم بجد
انا: تسلمي يا ايفسون بس انا عندي مشكلة وماسأل بتقول يمكن عندك حل
ايفسون: أسيل تعبتك بدري بدري كده
انا: اه يا ايفسون وامبارح سمعتها بتعترف بحاجة انها بتحبني ونفسها تتجوزني
ايفسون: أسيل طرية ودلوعة في نفسها وجسمها وليها حق تحبك
انا: والحل
ايفسون: احتويها يا عمار، زي ما احتويت نهى
ماسأل باستغراب: احتويت نهى ازاي يعني مش فاهمة
ايفسون: احكيلها يا عمار ماسأل تفكيرها شبهك وهتفهمك
انا: قصدها يا ماسأل اني نمت مع نهى امي اكتر من مرة من قبل حتى ما اجوز لميس
ماسأل: ما انا عارفة يا حبيبي كل ده، انت ناسي لما كنت جنية قولتلك اني كنت براقبك وبحميك وبشوفك دائما وفي كل مرة شوفتك فيها لكن معرفش العلاقة مستمرة ولا لا
انا: وانت مش مضايقة او غيرانة اني لمست واحدة غيرك
ماسأل: اولا حبي وغيرتي عليك دول على جنب، واني احاسبك على جنب تاني انت عملت كده وانت متعرفنيش ولو حتى مستمر في كده انا موافقة بس متخبيش عليا حاجة، وهما فعلا محتاجينك
انا: مش قولتلك قبل كده انت الوحيدة اللي بتفهميني
ماسأل: بحبك وهفضل احبك كل يوم زيادة عن اللي قبله
ايفسون: شوفت بقي انها شبهك ازاي وانها اكتر واحدة مناسبة ليك
انا: شوفت ومن اول يوم وانا عارف اني هرتاح معاها وفعلا حبيتها من اول نظرة
ايفسون: مشكلتك محلولة اهو
انا: محلولة ازاي وباقي البيت هعمل فيه ايه
ايفسون: عمار وهو انت لازم تنيكها في البيت، عندك بدل الفيلا 10 وبدل المكان مليون مكان
ماسأل: عمار انت عايز تعمل كده ولا لا
انا: مبفكرش فيها بالطريقة دي هحاول اعالج الموقف بطرق تانية الأول
ايفسون: طب وهالة المحمدي ناوي على ايه فرسة هدية وفيلا وشركة نقول دي الجوازة الجديدة
ماسأل بغيرة: مفيش الكلام ده، بتاعي لوحدي انا ولميس واحنا مكفينه صح ولا ايه
انا: صح يا قلبي
ايفسون: سيبني مع ماسأل شوية يا عمار بعد اذنك
اللي جاي ده كله هيكون على لسان ماسأل وايفسون وانا معرفش عنه حاجة
ماسأل: في ايه طمنيني
ايفسون: هالة بتحب عمار انت ليه رافضة وانت عارفة انه بيعشقك ومكانتك مش هتتغير عنده
ماسأل: غيرانة عليه مش عايزة زبره يدخل في واحدة غيري حتى انا مضايقة من موضوع نهى بس حاسة بيها وعارفة قد ايه هي تعبانة خصوصا انها لسه فرسة
ايفسون: مادام انت عارفة كل ده، ليه بتقولي لا على هالة
ماسأل: خايفة يحبها اكتر مني او تأخد مكاني عنده
ايفسون: عمار مبيفكرش فيها لكن هي بتحبه ولو جيه في يوم وقالك هيتجوزها وافقي وانا بأكدلك انه مش هيتغير معاكي انت ناسية اول علاقة بينكم خليت كل حاجة قوية بينكم ازاي
ماسأل: هشوف وقتها يا ايفسون، في حاجة تانية
ايفسون: اه في لميس مرات عمار
في بيت محسن ضابط الأمن العام
محسن: ما يلا يا فيفي انت وكريستين كل ده بتلبسوا
فيفي: خلاص خلصنا اهو
خرجت فيفي وهي لبسة فستان مجسم على جسمها ومخلى بزازها وطيزها مشدودين جامد
وكريستين خارجة لابسة فستان اسود لحد الركبة وماسك عليها هي كمان
أسعد: احنا رايحين نخطب ولا رايحين كبارية ههههههه
فيفي: مش ذنبنا اننا حلوين وجسمنا حلو
محسن هايج على بنته: لا قمرات انتوا الاتنين اوي
نزلوا ركبوا عربية أسعد واتحركوا على فيلا فضل باشا وبعد نص ساعة وصلوا هناك
فضل: اهلا بيكم نورتوا اتفضلوا
داليا: وحشاني يا فيفي نورتي
فيفي: وانت كمان يا حلوة
والكل قعد ومستنين ريم تنزل عليهم وفعلا ريم نزلت وهي لبسة فستان أسود قطن من غير برا ولا أندر وطيزها طرية اوي وحلمات بزازها بارزين وواضحين من الفستان
أسعد اول ما شافها كده هايج عليها جامد وزبره شد وداليا متابعة الموقف وكمان فضل ومحسن هاجوا على ريم اوي
ريم: ازيك يا طنط
فيفي: وهي بتسلم على ريم راحت شدت حلمة بزها وغمزة ليها وريم اعجبت بالحركة دي
ريم في بالها: الديوث قاعد هناك معجب بيا وشايف ابوه بيأكلني بعينه ازاي اراهن انه عايز يقلعني قدامهم وينكني
أسعد في باله: احححح بنت الشرموطة لابسة طقم يجنن مخليه ابوها وابويا هايجين عليها احححح انا بحب كده اوي انا ديوث على حريمي
محسن: سمعت طبعا بالي حصل لسليم العراف
فضل: اه عرفت بس معرفوش مين لحد دلوقتي بما ان الدنيا هادية
داليا: حصل ايه لسليم العراف
محسن: اضرب عليه نار واتصاب من يومين بس خرج
ريم: وعمار العراف كويس
محسن: اه كويس مفهوش حاجة
فضل: طب يلا نقوم نتغداء يا جماعة بس لسه هيقوموا الشغالة جابت رسالة لفضل
الشغالة: في شخص ساب لحضرتك الكارت ده
فضل: مسك الكارت وشافه وكانت دعوة فرح سيلين العراف ورامي العطار
محسن: خير يا فضل
فضل: سيلين العراف ورامي العطار فرحهم يوم الجمعة في البلد والعراف بعتلي كارت دعوة
فيفي: أكيد بعتلنا احنا كمان
ريم في بالها: فرصة جامدة جدا لان هشوف عمار
محسن: المهم يا فضل انا طالب ايد بنتك ريم لابني أسعد ايه رأيك
فضل: الرأي للعروسة يا محسن، ايه رأيك يا ريم
ريم وهي بتفكر: مش موافقة يا بابا انا وأسعد صحاب وبس
ودي كانت صدمة للكل حتى داليا مامتها بس فاكرين يوم علاقتهم السحاقية قالتلها ان أسعد ديوث ومش هيخاف عليا وداليا قلتلها فكري بدل ما تدبسي وده كان كله من ترتيب ريم انها تجيبه هو وأهله وتحرجوا قدام الكل وتنتقم منه
أسعد: ممكن استأذنك يا فضل باشا اكلم مع ريم على انفراد
قام أسعد وريم علشان يكلموا
أسعد: ممكن افهم رفضتي ليه مع اننا معجبين ببعض
ريم قربت منه ومسكت بتاعه: رفضت لانك ديوث، اه زبرك كبير وعجبني لكن مش بتحافظ على لحم حريمك وانا عايزة راجل اكون تحت رجله يفشخني ويحميني مش يعرص عليا فالاحسن اتلم بدل ما افضحك ولا نسيت يوم النايت كلوب لما قولتلك الواد بعبصني وانت ولا هنا بل بالعكس بتاعك وقف ودلوقتي ابوك كان هيأكلوني بعينه لاني نزلة بالفستان من غير اندر وبرا وقولت يمكن تنفعل او تضايق لكن برضو طلعت خول بتفكر في دياثتك وبس وانا محترمة مشاعرك وشخصيتك لكن منفعش لبعض يا أسعد
وريم سابت اسعد ورجعت دخلت الفيلا تاني
فيفي: ها يا ريم غيرتي رأيك
ريم: اسفة يا طنط بس انا وهو صحاب، منفعش اكتر من كده عن اذنكم
فضل: انتوا عارفين ان المهم عندي رأيها ولو هي موافقة مكنتش هلاقي احسن من أسعد بعتذر منك يا محسن
محسن: مفيش مشكلة يا صاحبي عادي نستأذن احنا بقي
بعد ما مشي محسن وهما واخدين على قفاهم من ريم بنت فضل
فضل: ممكن افهم بنتك رفضت أسعد ليه
داليا: معرفش اسألها انت اهي عندك فوق
فضل طلع لريم وخبط على بابها: ممكن افهم اللي حصل تحت ده حصل ليه
ريم: مش هكسف منك لانك ابويا اللي هتحميني بس يرضيك أجوز واحد مش بيخاف على حريمه
فضل باستغراب: مفهمتش قصدك
ريم ببجاحة زيادة: ديوث يا بابا فهمت كده
فضل: اي اللفظ ده وبعدين انت ايش عرفك بالكلام ده
ريم: انا مش صغيرة وبعدين هو اللي عمل حركات قدامي تبين كده
فضل: حركات ايه وبتاع ايه
داليا دخلت عليهم: لما خرجوا مع بعض من فترة في ولد عاكس ريم وكان بيتحرش بيها البيه بدل ما يضربه او يجيب حقها راح قالها ليه حق ما جسمك يجنن وهائج من الموضوع
ريم: فهمت بقي انا ليه رفضته
فضل: ما كان ممكن ترفضيه من قبل ما يجي ليه تحرجي اهله معاه
ريم: علشان يتربي ويعرف اني غالية وعايزة راجل يحميني مش راجل ديوث وهو حر في ميوله ومشاعره بس انا متناسبنيش الطريقة دي
خرج فضل بعد ما عرف الحقيقة من بنته بس كان مقرر هيسكت ومش هيفتح الموضوع تاني
داليا: عجبتيني لما نزلتي ليهم بالفستان من غير برا واندر
ريم بصوت واطي: انا اللي عجبتك ولا هيجتي على جسمي يا لبوتي
داليا بمحن: الاتنين يلا هسيبك بقي
عند ايفسون و ماسأل في المملكة
ماسأل: انت بتقولي ايه انت بتكلمي جد
ايفسون: للاسف بكلم جد ومفيش فرصة تمنع اللي هيحصل
ماسأل: لازم عمار يعرف مينفعش اخبئ عليه حاجة زي دي
ايفسون: ولو عرف مش هيقدر يعمل حاجة المكتوب مكتوب
انا بعد ما زهقت من الانتظار دخلت عليهم
انا: مش كفاية كده ولا ايه، لقيت ماسأل معيطة…مالك في ايه حاجة زعلتك
ماسأل: مفيش يا حبيبي ايفسون كانت بتحكيلي حاجة حزينة شوية
ايفسون: هتمشي امتي انت كده غايب عنهم حوالي يوم ونص
انا: احية تصدقي بنسي خالص موضوع فرق الزمن ده لما باجي هنا انا لسه سايبهم من كام ساعة
ايفسون: بالنسبة لينا هنا انت بقالك يوم ونص
ماسأل: هنمشي ولا لسه محتاج حاجة تانية
لسه هرد على ماسأل سمعت صوت مساعد اوزيس بينده على الشعب
خرجنا كلنا برة ولقيت اوزيس هيخطب خطبة للشعب
اوزيس: قوم عشيرتي ومملكتي انا اوزيس الثالث أعلن ان عمار العراف امير المملكة هو نائب الملك وبعد مماتي سيصبح ملك المملكة
انا قدام الكل: اتعهد لكم بالرعاية الكاملة
ايفسون: مبروك يا عمار، ولا عراف قبلك خد منصب زي ده
ماسأل: مبروك يا حبيبي
انا: يبارك فيكم، ما تيجي معايا يا ايفسون محتاجك في العالم البشري اكتر
ايفسون: عمار انا عندي 500 سنة يعني لو خدت الترياق هيبقي عندي في حدود40 او 50 سنة هبقي عجوزة يا عمار لكن انا هنا لسه شباب ههههههه
انا: على اساس اني مش عارف انك بتضيفي على الترياق خلطة الجمال مانت قولتلي ان ماسأل مهما تكبر هتفضل بملامح وجسم شابة وانا مش هيبان عليا العجز والكبر ابداً
ايفسون: سيبني افكر وهرد عليك قريب اوي بس لو عيشت في عالمك هيعيش بالشخصيتين يا عمار
انا: موافق فكري وقوليلي
حضنت ماسأل واتنقلنا في لمح البصر للسرداب مرة تانية
في القصر في عزبة العراف
لميس: عمار قال مش هتأخر وهرجع على طول وكل ده هو وماسأل مختفين بقالهم يوم ونص وكمان من غير حراسة
نهى: مش عارفة الصراحة انا بدأت اقلق
أسيل: وعدني مش هيتأخر واديه اتأخر اهو
هالة: احم طيب ما نسأل صخر يمكن يعرف حاجة
لميس: صح عندك حق وندهت لميس على صخر
صخر دخل: اؤامرك يا لميس هانم
لميس: من غير لف ولا دوران يا صخر عمار فين
صخر: اقسم اني معرفش عمار فين
أسيل: صخر عمار مختفي هو وماسأل بقالهم يوم ونص ومنعرفش عنهم حاجة وتليفونه مش بيجمع اصلا
صخر بيفكر مع نفسه: مادام ماسأل هانم معاه يبقي راحوا زيارة لاهلها متقلقوش مش هيطول عن كده زمانه جاي
انا من ضهره: هنفخك يا صخر ههههههههه
صخر: مليش دعوة أسيل هانم اللي قالت ههههههه
لميس جريت عليا هي وأسيل: كل ده بتغيب يوم ونص ومختفي عننا
وانا ملاحظ عيون هالة هتموت من القلق والفضول
انا: ما احنا كويسين اهو كنا بنزور أهل ماسأل ومسكوا فينا نبات هناك معلش، انتوا مسافروتش ليه
نهى: أسيل رفضت تسافر من غير ما انت ترجع الأول فقولنا نكسب وقت وبعتنا لمصممة الازياء تيجي وجت فعلا الصبح واخترنا كلنا التصاميم وهتوصل بكرة وتتظبط على جسمنا هنا كلنا
انا: كله اختار يعني
نهى: كلهم اختاروا حتى نعمة وبنتها قمر كمان
انا: يعني كده ناقص ماسأل بس اللي مخترتش الفستان بتاعها
ماسأل: مش مهم يا حبيبي هتصرف متشلش هم
هالة: أحم انا اخترت ليها واتمني يعجبها، وقامت هالة توري ماسأل صورة الفستان
ماسأل: جميل اوي اختيارك يا هالة وفعلا ده هيليق عليا وعلى بشرتي
هالة: لا هو من ناحية يليق فانت قمر اصلا وبشرتك بتنور لوحدها ههههههه
ماسأل: عيونك اللي حلوة يا هالة تسلميلي
انا: هالة عايزك في المكتب شوية بعد اذنكم يا جماعة
هالة بعد دقائق: ممكن ادخل
انا: تنوري اتفضلي اقعدي
هالة: خير عايزني في ايه
انا: انت اللي عوزاني وعمالة تسألي في نفسك كنت مختفي فين والفضول مجننك ههههههه
هالة بكسوف ودهشة: انت ازاي بقيت فاهمني بسرعة كده، هو انا واضحة اوي كده
انا: انت واضحة شوية، بس الباقي شطارة مني، على العموم احنا فعلا كنا عند أهل ماسأل بس هما مبيحبوش اجواء الحراسة والكلام ده وكمان الشبكة هناك وحشة فعلشان كده مبعرفش اتواصل معاكم
هالة: شكراً يا عمار على كل حاجة حلوة عملتها معايا لحد دلوقتي، من أول يوم شوفتك فيه وانت بتسعدني وبتساعدني مرة الشركة والفيلا ومرة الفرسة والفستان مع اشهر مصممة ازياء كده كتير بجد
انا: دي تاني مرة تشكريني فيها ياريت متكررش تاني لان مفيش شكر بينا الصحاب ولا ايه
هالة بحزن شوية: اه اكيد مفيش شكر بين الصحاب عن اذنك اسيبك ترتاح
في بيت راشد الجبالي (بلد العراف)
وصل حارس من عندي: معايا رسالة للحاج راشد الجبالي
الحارس نعمان: اداني وانا هوصلها بنفسي شكرا ليك
دخل نعمان للحاج راشد: بعد اذنك يا حاج في رسالة جاتلك
محمد راشد: بعد اذنك يا حاج هشوفها انا، فتحها ولاقي انها دعوة فرح سيلين ورامي العطار
راشد الجبالي: هو العراف عنده اخوات بنات..؟
نعمان الحارس: اه ياباشا عنده 3 بنات اخوات ومتجوز اتنين عرفت الكلام ده من البت اللي شغالة عندهم
راشد: تعرف تشتري البت دي يا نعمان ولا ايه
نعمان: حاولت كتير يا باشا انت عارف ان اللي بيخدم العرافين بيكون مخلص ليهم
سعاد مرات راشد: ناوي تروح يا حاج ولا ايه النظام
راشد: لسه مش عارف يا حجة بس هشوف لسه
محمد: من رأيي نروح على الأقل نفهم الدنيا وفي اليوم ده نخرج المعلوم الجديد ايه رأيك
راشد: بتفكر ياض صح كلامك هيكون مشغول في فرح اخته ومش هتبقي العين علينا
امنية مرات محمد: بس خلوا بالكم يمكن حاطط عين عليكم وخصوصا انه جيه فجأة البلد
محمد: اكيد هنخلي بالنا متقلقيش
راشد: اختك نور راجعة امتي من مصر
محمد: بكرة هتوصل البلد يا حاج متقلقش مانت اللي سمعت كلامها انها لازم تكمل تعليم في مصر
راشد: ايوة بنتي لازم تكمل وتكون ست البنات كمان
في بيت محسن ضابط الأمن العام
فيفي: احنا ابننا يترفض ومن مين بنت داليا المعفنة
محسن: غريبة بجد الراجل من يومين بيقولي باين بيحبوا بعض وعايزين بعض ووافق تقوم البت هي اللي ترفض
أسعد بيستهبل: خلاص بقي هي حرة هي قالتلي انها شايفة اننا صحاب وبس
كريستين: أكيد في حاجة غلط البت مش هتعمل كده الا لو ابنكم عامل ليها حاجة
أسعد: معملتش حاجة لحد هي اللي مش عايزة خلاص تغور هتيجي 1000 واحدة غيرها
فيفي: ابني كل البنات تتمناه وتغور بنت داليا ويجي غيرها
كريستين: وانا بقولكم ابنك مخبئ حاجة انا قائمة اغير هدومي
محسن: تفتكري مخبئ حاجة فعلا، ليكون البت عرفت انه بينكم حاجة
فيفي بحذر: أكيد لا، أسعد مش عبيط علشان يطلع سر برة البيت انا هكلم معاه
قامت لفيفي وراحت لأسعد وخبطت عليه الباب ودخلت لقيته بيغير وواقف بالبوكسر
أسعد: ايه يا مزة في حاجة ولا ايه
فيفي: قولي الحقيقة حصل ايه يأما مش هتلمسني تاني
أسعد خاف خصوصا ان امه شخصيتها قوية وهتنفذ كلامها وحاول يكدب عليها بس خاف تكون ريم حكت ليهم حاجة في بيتها وطبعا الكلام ممكن يتفتح
أسعد: هقولك بس سر بينا، كنا في مرة في نايت كلوب وواحد بعبصها ولما حكتلي قولتلها عادي ما جسمك اللي جنان وهيجت على الوضع ده وهي لاحظت زبري وعرفت ميولي
ولما خرجنا للحديقة واكلمنا النهاردة مسكت زبري وقالتلي هو كبير وعجبني بس انت ديوث مبتخافش على لحم حريمك وانا عايزة راجل اكون تحت رجله يفشخني ويحميني مش يعرص عليا
فيفي بصدمة خفيفة: وانت فعلاً ديوث
أسعد بكسوف: نزل وشه في الأرض وسكت
فيفي خرجت من الأوضة وهي مصدومة شوية ازاي أسعد يبقي ديوث وفي نفس الوقت بينيكها بالطريقة دي طب معني كده هو ديوث في وقت معين ولا هو على طول كده بس انا مش ملاحظة
محسن: ها قالك حاجة مهمة
فيفي: لا مقاليش حاجة، قالي انها قالتله احنا صحاب وخلينا صحاب احسن
محسن: طيب يلا علشان ننام
فيفي: لا انا كسي تعبان هدخل انام مع أسعد وانت نائم في الاوضة
محسن: احا وبنتك اللي جوا دي مش خايفة منها
فيفي: كسمها مادام جوزي عارف وديوث عليا يبقي براحتي
قامت فيفي دخلت على أسعد الاوضة وهي لبسة لانجيري يدوب مغطي كسها بالعافية
أسعد: واااااااو ايه الجمدان ده
فيفي: تعبانة قولت أجي لجوزي حبيبي يريحني
أسعد شدها عليه وقطع اللانجيري واتنطرت بزاز فيفي امه وهجم على امه وبدأ يرضع ويمص في بزازها وهو حاضنها بين ايده وايده شغالة تحسيس على كسها المبطرخ والحلو ده
فيفي: اااااه براحة مش هطير من ايدك قدامنا الليل براحتنا ااااااااااه
أسعد: وطي صوتك كريستين وبابا برة
فيفي: ابوك عارف اني داخلة اتناك منك وهو اللي لبسني اللانجيري ده، خلى اختك تسمع وتيجي تشوف امها تعبانة ازاي
كريستين في اوضتها: احا ده صوت اهات ماما معقولة بابا قوي اوي كده عليها هقوم ابص عليهم
خرجت كريستين من الاوضة وعدت على اوضة النوم بتاعت أمها وأبوها لقيت الباب متوارب وابوها لوحده بس اتصدمت من النظر
أبوها مشغل شاشة التلفزيون على أوضة اخوها وهو بيرضع من بزاز امها وقاعد بيلعب في زبره
فلاش باك
فيفي: بقولك ايه يا محسن عايزك تشتري كاميرات متبنش خالص وتكون بجودة عالية وصوت كمان
محسن: هتعملي بيهم ايه
فيفي: هاتهم وهتعرف بعدين
محسن بعدها بيومين جاب الكاميرات ولقي فيفي بتقوله هنركي واحدة في اوضة أسعد وواحدة في اوضتي وواحدة في اوضة كريستين
محسن: ليه ده كله
فيفي: علشان تتمتع يا ديوثي لما اقولك رايحة اتناك من ابوك تقعد تتفرج هنا ولما تكون في الشغل تتفرج علينا بث مباشر
محسن: احا فكرة جامدة اوي
نرجع من الفلاش باك
كريستين: ابويا بيتفرج على امي واخويا ومستمتع اوي كده احا انا طلعت عيلتي شراميط وانا اخر من يعلم
ده كويس ان ريم رفضت أسعد مش معقولة زبر أسعد كبير وضخم عكس بابا صغير بس واقف وحلو برضو طب اعمل ايه دلوقتي انا هجت اوي
بس كريستين مستنتش تفكر فتحت باب اوضة ابوها ودخلت
وقربت منه ومسكت زبره
محسن: كريستين انت بتعملي ايه عيب كده
كريستين: شششش مش عيب، امال اللي ماما بتعمله دلوقتي قدامنا ده اسمه ايه
محسن مكسوف: ماما تعبانة وبترتاح من ابنها
كريستين: وانا بابايا تعبان وعايزة اريحه سيبني بقي وحطت رأس زبره في بوقها
محسن: اااااه يا حبيبتي تعبان اوي ااااااه مصك حلو يا صغيرة
كريستين: عمالة تمص وتلحس في زبر محسن وتقوله كل ده وصغيرة مبسوط يا بابا وهي ماما بتتناك من اخويا وانا بمصلك زبرك
محسن: اااااه مبسوط اوي يا حبيبتي
كريستين: زبرك شادد يا بابا امال ماما بتقول عليه ليه انه صغير
محسن باحراج: اصله هايج لان بنتي حبيبتي بتمصلي حلو اوي
كريستين بصت على الشاشة لقت فيفي نامي دوجي ووشها للكاميرا وأسعد بيرزع زبره فيها وهاريها وهي بتطلع اهات وبتشد في بزازها
كريستين قوم معايا عندي فكرة تعال يا بابا ومسكت محسن من زبره وخرجوا من الاوضة ودخلت كريستين على فيفي
فيفي: احا كريستين هفهمك كل حاجة بس لسه بكمل لقيت محسن قالع وكريستين جيباه من زبره
كريستين: احنا جايين نتمتع معاكم في اعتراض يا ماما
فيفي: لا تعالى يا حبيبتي، احا يا محسن زبرك شادد كده ليه
أسعد: متكسفش يا بابا تعال ادخل ماما جسمها صاروخ
محسن: شادد من مص كريستين ليا بقالها 5 دقائق بتمصلي
فيفي: احا 5 دقائق ومجبتش ده انت اتطورت اوي بركاتك يا كريستين
أسعد: وانا مش عاجبك ولا ايه خدي في طيزك يا لبوة انت وفضل يرزع في فيفي واتغاظ من كلامها
كريستين كانت قلعت هدومها وظهرت بزازها وكسها ابو شفرات كبيرة
أسعد: احححححح يا كريستين كسك زي كس ماما
كريستين: متقلقش يا قلبي هتفتح منك انت بس دلوقتي سيب بابا يرضع ويلحسو
محسن: نزل على كس كريستين بنته وبدأ يلحس فيه ويأكل شفراتها الكبيرة وهي بتشده من شهره وبتصوت تحت منه
فيفي: اااااه براحة يا أسعد، تعال يا محسن جمبنا هنا واديني زبرك امصه وادوق وهو شادد كده
وفعلا محسن و وكريستين قربه وبدأت فيفي تمسك زبر محسن وهو أسعد بينيك طيزها وبدأت تمص وتلحس فيه ومستغربة ازاي محسن مجبش لحد دلوقتي
محسن: ااااااه يا فيفي براحة هجيبهم كده
فيفي: ما انا عايزك تجيبهم يا ديوث انت وابنك بس الفرق ابنك عنده زبر لا يقاوم
كريستين: ااااأاااه كنت متأكدة ان ريم عارفة حقيقتك بس سيبك منها احنا أولة بيك وكسي البكر تحت أمر زوبرك ولا ايه يا بابا
محسن وهو هايج: ببراحتك يا قلب بابا عايزة اخوكي يفتحك
كريستين: اه عايزة أسعد يجوزني واكون مراته التانية زي ما ماما مراته الأولى وانت تتفرج علينا وتضرب عشرة او نمصلك مش انت بتحب كده يا بابا
محسن هايج وكان بيجيبهم في بوق فيفي: ااااااااه بجيبهم يا فيفي ااااااه انا ديوث عليكم يا قلبي وأسعد ينيكم بزبره اااااااااه
قام محسن من على كريستين وزبره كان نام
فيفي: تعالي يا حبيبتي أحسلك انا لان ابوكي خلاص جاب اخره ده النهاردة طول اوي
أسعد: اه الحسي كسها يا ماما وكلي شفايف كسها ااااااااه يجنن
فيفي غيرانة: احا وانا اللي كسي وحش ولا ايه
كريستين: متغيريش يا ماما بس انا بكر انت محفورة يا قلبي هههههههه
فيفي: هههههه هوريكي المحفورة هتعمل فيكي ايه يا كلبة
أسعد: ااااااه هجيب يا ماما اجيبهم فين
كريستين: تعال هاتهم في بوقي انا عايزة أدوق لبنك
وفعلا قام أسعد جابهم في بوق اخته وفيفي عمالة تحسس على جسم كريستين وعجبها جسم بنتها اوي وبدلوا من شفايف بعض اللبن لحد ما كريستين بلعته كله
في فيلا نديم السيوفي
سعيد السواق: نديم بيه جالك ظرف من شوية ياباشا اتفضل
نديم اخذ الظرف ودخل الفيلا
داليا: نورت يا حبيبي كنت فين كل ده
نديم: كنت في الشركة امال خديجة فين
خديجة وهي نازلة: انا هنا ياباشا انت اللي فين كل ده
نديم: كنت بظبط المخازن علشان نستقبل البضاعة الجديدة يا حلوة
داليا: اي اللي في ايدك دي
نديم: معرفش سعيد لقيته بيدهاني وبيقوله الظرف ده جالك
خديجة: وريني كده وفتحت خديجة الظرف لقيته دعوة فرح سيلين ورامي العطار وان الدعوة جاية بأسم عمار العراف، ايه الحظ الفشيخ ده
نديم: في ايه خير
خديجة: العراف بعتلنا دعوة فرح اخته من رامي العطار يعني دي احسن فرصة اقرب منه واتعرف عليه لازم نروح
داليا: لسه مصممة على اللي في دماغك
خديجة: اه ومش هيتغير اعملوا حسابكم الفرح الجمعة ومسافرين عزبة العراف
نديم: بس هنروح بحراسة
داليا: بتقولك فرح حراسة ليه هو السواق وكفاية اوي
الخميس قبل الفرح بيوم
انا في مكتبي قاعد بشوف شغل الشركة ولقيت مكالمة تليفون جيالي من برة
انا: الووو مين
الصوت بيكلم انجليزي: العراف معايا
انا: ايوة انا عمار العراف
الصوت: معك الملكة فرح ملكة البرازيل يا عراف
انا: اهلا وسهلا أقدر اساعدك ازاي
فرح: اهلا بيك محتاجين ناخد معاد ونقابلك يا عراف انا وكم شخص تاني
انا: اليومين دول مش فاضي تماما عندي فرح اختي بكرة
فرح: مبارك لها، ما بتعزمني يعني أجي الفرح انا وهما
انا: تنوروا الفرح في انتظاركم
قفلت المكالمة وانا عارف ان دول الاشخاص بتوع انجلترا لما سافرت هناك وطلبوني للسفارة وانا رفضت وقولتلهم اللي عايزني يجيلي
عمي سليم: مين فرح دي يا عراف
انا: ملكة البرازيل يا عمي طالبة تشوفني وتقعد معايا هي وجماعة انجلترا
سليم: كويس اديك عزمتهم عل الفرح
انا: كله تمام وكل الحراسة تمام
سليم: متقلقش كل حاجة اتظبطت وكله تمام
صخر استأذن انه يدخل: عمار، هالة هانم طالبة تقابلك
سليم: طيب هقوم انا بقي اشوف مخازن السلاح والدنيا ماشية ازاي
هالة بعد خروج سليم: اسفة لو بعطلك بس محتاجك ضروري
انا: مفيش عطلة ولا حاجة قوليلي في ايه
هالة: المحامي كلمني وبيقولي ان الشركة لازم يتم نقلها في اقرب وقت لان كده احنا متأخرين في تسليم طلبيات كتير
انا: وايه المشكلة ما تنقلي الشركة مستنية ايه
هالة: عمار انت جبت المبني وانا ملحقتش حتى اشوفه، كنت ناوية اجي اقعد هنا يومين وامشي بقالي اسبوع هنا هههههه
انا: ومين قالك ان المبني مبخلصش واتوضب كمان بقاله يومين الصور اهي يا هالة وفتحت اللاب توب وورتها الصور لما وصلتني على الميل من المهندس
هالة مبهورة: عمار انت بني ادم طبيعي ولا ملاك ولا ايه بظبط
انا: بني ادم طبيعي يا هالة ههههههه
هالة: ليه عملت كده بجد يا عمار انت بتهزر كفاية مصاريف، سيبني اعمل حاجة واصرف انا عليها
انا: عجبك الديكور ولا نغيره
هالة قامت تقرب من المكتب وبتشوف الصور: عجبني بس ده تحفة بجد ونفس ديكور الفرع الرئيسي القديم لا ثواني كده، انت عرفت منين ديكور الشركة القديمة
انا: العراف بيعرف كل حاجة يا هالة المهم انك مبسوطة وبلغي المحامي ينقل الاجراءات والاوراق تخلص في أسرع وقت شركتك جهزت واتسجلت كمان
هالة بدون سابق انذار: حضنتني جامد، احممم انا اسفة يا عمار بس من كتر الفرحة ممسكتش نفسي
انا: مفيش داعي للاسف مبروك الشركة وكمان الفيلا جهزت واتفرشت باحدث موديل والخيل وصل القاهرة كمان النهاردة الصبح وموجود في العزبة بتاعتنا اللي في الصحراوي، وفي اخر مفاجاة وخلاص كده
هالة: في ايه تاني كفاية كده بجد
انا: اخرجي برة عند صخر هتلاقيه مستنيكي بحاجة خديها منه وانا جاي وراكي
هالة: حاضر
فلاش باااااااك
انا: لميس عايز اكلم معاكي انت وماسأل
لميس: خير يا عمار مش مرتاحة للقاعدة دي
ماسأل: قول يا عمار وسيبك من الهبلة دي
انا: انا عارف انكم بتحبوني وبتغيروا عليا جامد من اي حد حتى من أسيل بس عارف انكم مش بتكلموا علشاني وكمان لان أسيل اختي
لميس: بظبط يا حبيبي
انا: من اول يوم جت في هالة هنا وانتوا غيرانين جامد وخصوصا انت يا لميس مع اني مكنتش بفكر فيها بالشكل ده نهائي بس تصرفات هالة كانت جدعة وعلشان كده انا ساعدتها وجبتلها الحاجات كهدية
ماسأل: حبيتها يا عمار
لميس: نعم بتقولي ايه حب مين، ده بتاعنا وبس
انا: لا يا ماسأل محبتهاش، بس هي بتحبني وباين اوي عليها وعلشان كده جيت اكلم معاكم الأول المفروض عيدميلادها يوم الخميس توافقوا نعمل ليها عيدميلاد صغير وكمان اشتري ليها عربية هدية
ماسأل وهي فاهماني: موافقة يا حبيبي انت عارف اني بحبك ومهما يحصل انا عارفة انك بتحبني
لميس: مش هكون الوحشة اللي هترفض يا عمار، انا بحبك واحترمت انك جيت تأخد رأينا أعمل اللي تحبه يا حبيبي
رجوع من الفلاش بااااااااك
برة قدام القصر خرجت هالة
هالة: صخر عمار قالي اخد منك حاجة
صخر: اتفضلي وادها صخر علبة قطيفة
فتحت هالة العلبة لقيته مفتاح عربية اودي احدث موديل من كيو 8 تمنها حوالي 5 مليون
هالة: نعم اسفة مش هأخد العلبة دي ولسه بتلف علشان تدخلي لقيتني وراها، عمار مش هأخد الهدية دي
انا: ولا اكني سامع حاجة خدي المفتاح وجربي عربيتك الجديدة يا هالة كل سنة وانت طيبة مش النهاردة عيدميلادك
هالة بفرحة: انت عرفت منين انه النهاردة، عمار بجد مينفعش دي غالية
انا: كل واحد وقيمته في الهدايا يا هالة وانا لاني العراف فالهدايا بتاعتي غالية وقيمة للناس القيمة عندي
وروحت نديت على لميس وماسأل
ماسأل: نعم يا حبيبي
لميس: نعم يا حبي انت
انا: اتفضلوا العلبتين دول انتوا كمان
ماسأل: فتحت لقيت مفتاح عربية بي ام دبليو اكس 7 احدث موديل ب8 مليون
لميس: فتحت لقيت مفتاح عربية بورش 911 اخر موديل ب6 مليون
ماسأل: انت بتهزر صح ليه كلفت نفسك جامد كده بحبك اوي
لميس: دي عربية احلامي يا عمار شكرا اوي يا حبيبي بجد
انا: مبروك عليكم شيل الكفرات من على العربيات يا صخر
وظهرت وقتها ال3 عربيات ومكتوب على كل عربية بستيكر مبروك عليكي تتهنئ بيها يا غالية
هالة بينها وبين نفسها فرحت اوي بكلمة غالية وحسيت ان عمار بدأ يحس بيها وكل افعال عمار بتدل وتبين انه مهتم بيها
أسيل والكل: سقفوا وصفروا وباركوا للبنات وكمان عيده على هالة لأنه عيدميلادها
انا: هديتك يا عروسة اتفضلي
فتحت سيلين العلبة وكان طقم الماظ كامل بكل حاجته
سيلين: احيه جميل اوي يا عمار بس ليه كلفت نفسك جامد كده
انا: مفيش حاجة تغلي عليكي يا قمر انت
أسيل بقمصة: انت ناسيني خالص بس ماشي ماشي
انا: مقدرش انساكي يا قلبي انت وادي هديتك وكانت هدية أسيل عقد الماظ رقيق بناتي
وكمان نهلة عديتها نفس أسيل بظبط وكمان نهال خاتم الماظ بناتي ده غير هدايا نهى وسوزان ونبيلة كان لكل واحدة فيهم اسورة الماظ وعمتي ايمان وباقي العيلة كانت الهدايا بتاعتهم مختلفة عن الباقي مش مهم نقولها
الكل في نفس واحد: يخليك لينا يا عراف
سلوي: انا مش عارف اشكرك ازاي انت بجد ونعمة الصديق والصاحب الجدع
انا: عيب كده احنا بقيتا أهل مش مجرد صحاب وبس، يلا بقي الكل ينام لان بكرة يوم طويل
يوم الفرح في قصر العراف الساعة 6 مساء
انا في مكتبي: بقولك يا عامر بلاش الفريق يجي لان وشوشهم هتتعرف
عامر: احنا خلاص داخلين عليك يا عمار انت بتهزر متقلقش
انا: ماشي يا عامر، بس عايزكم مفتحين عينكم كويس اوي
أسيل دخلت عليا: مش كفاية شغل بقي النهاردة الفرح يا باشا كلها ساعتين ويبدأ والمعازيم قربت تيجي هتجهز امتي
انا: تعالى يا لمضة انت، هطلع اجهز دلوقتي، صخر عامر داخل عليك اول ما يجي يستنوني في المكتب كلهم
صخر: اؤامرك
طلعت الاوضة عندي وكانت فاضية ماسأل ولميس بيعملوا شعرهم في اوضة تانية مع الكوافيرة والميك اب ارتيست
دخلت خدت شاور تمام وظبط دقني وشعري وخرجت لبست بدلتي وكالعادة مجسمة على جسمي وقميص أبيض ومن فوقه صديري والجرافتة ورشيت برفاني المعتاد وكل حاجة بقيت تمام وخدت سلاحي في جمبي
ولبست دبلة جوازي نفس لون الساعة
وخرجت من الاوضة لقيت أسيل في وشي
أسيل: واااااااااااو هو انت العريس ولا ايه
انا: مش للدرجادي يا حلوة انت، فستانك يجنن
أسيل: بجد عجبك الفستان
انا: عجبني اوي
أسيل: طب يلا تعالى خد مراتاتك الاتنين علشان تنزلوا الساعة بقيت 7 ونص والمعازيم اغلبها وصل
قربت من اوضة ماسأل ولميس وخبط عليهم
نهى: أصبر متدخلش
لميس: فتحت الباب وخرجت
انا: ايه الجمال ده فستانك حلو اوي ومحليكي بزيادة وبوستها من شفايفها
لميس: عمار كسفتني، انت اللي مُز اوي وكده هتخطف الانظار من رامي وانا بغير عليك ههههه
ماسأل خرجت بعدها: وزي مانتم عرفين ماسأل بشرتها افتح من لميس وحرفيا بيضاءها بينور وكان فستانها اسود مخليها فرسة قدام عيني
انا: تسمحيلي اجوزك يا استاذة
ماسأل: اسفة متجوزة ارجل راجل في حياتي كلها بحبك
انا: وانا كمان بحبك يا قمر انت وبوستها من شفايفها هي كمان
يلا بينا ونزلت بيهم لتحت ولقيت هالة وعامر والفريق والناس القريبة مني فقط اللي جوا القصر والباقي برة في القاعة
إيلا بينها وبين نفسها: يخربيت جمالك يا عمار نفسي فيك اوي، ولا مرتاتك بجد قمر خصوصا ام فستان اسود
هالة بينها وبين نفسها: قمر بجد يحميك ليا، بس كان نفسي اكون معاهم وانت نازل بيا بس هتحصل قريب انا حاسة بكده
انا: أهلا بيكم جميعا في بيت العراف النهاردة فرحة اختي سيلين الجميلة واستأذنكم أطلع اجيبها لعريسها
رامي: بسرعة يا عراف لاني مستعجل ههههههه
انا: هنفخك يا رامي ههههههه
طلعت لاوضة سيلين وكان نهى معاها هي ونهلة وأسيل وخبطت الباب عليها وخرجت حور العين من اوضتها وكانت قمر بجد
انا: يابخت رامي بيكي ميستاهلكيش يا قمر انت ههههه
سيلين بكسوف: انت اللي عيونك حلوين يا حبيبي
أسيل ونهلة: احنا هنا على فكرة
نهى كان فستانها خطير وحلو اوي عليها وعلى سنها بس معرفتش اعاكسها قدام البنات بس غمزت ليها وهي فهمت
خدت سيلين ونزلت عندهم تحت وقبل ما اسلمها لرامي
انا: قدام الكل يا رامي، انا العراف وقت الغضب هتزعل مني جامد انا بديك قطعة من قلبي وروحي لو في يوم زعلتها أعرف انك هتموت تمام يابن العطار
رامي بثقة: تمام يا عراف اوعدك مش هزعلها وهحافظ عليها جوا قلبي وعيني واستلم سيلين وخرجوا للقاعة وحوالينهم الاهل والحراسة
صخر: هتدخل دلوقتي يا باشا ولا شوية كده
انا: انت بتقول لمين ياباشا
صخر: ههههه قصدي هتدخل دلوقتي يا عمار ولا شوية كده
عامر: ركز يا صخر مادام معتبرك صاحبه يبقي تقوله يا عمار
انا: وانت مش ناوي تعترف للناس بالحقيقة يا بجح بقالك سلسلة كاملة ومش راضية تقولهم
عامر: هنعلنها في الفرح ههههههههه
إيلا: تعلنوا ايه بظبط انت وهو
مونيكا: اوعوا تكونوا شواذ ههههههههههه
لقيت هالة جمبنا وبتضحك: هههههههه اسفة بس رجعت اجيب حاجة سمعتكم بالغلط
عامر هياكلها بعينه: مش هتعرفنا ولا ايه يا عمار
انا: مش لازم تتعرف لانها خط أحمر واتعدل هههههههه
هالة بكسوف: زي ما عمار قالك كده انا خط احمر وعلى العموم انا هالة المحمدي
عامر: هما كل صحاب شركات التجميل والازياء حلوين كده
إيلا: شكلك ناوي تدفن هنا يا عامر مش قالك خط احمر يا ذكي هههههه
انا: سيبيه خليه براحته علشان لما اعاقبه ميعيطش هههههههه
عامر: مش هتعرف تعمل حاجة واركن شوية بقي ههههههه
إيلا وهالة استغربوا هو ليه عامر بيكلمني كده
انا: ماشي يا عامر، يلا يا صخر هتيجي يا هالة ولا هتكملي سماع الغزل
هالة: لا طبعا جاية معاك
الكل اجمع في المكان بتاعه وعلى كل طرابيزة اسم العيلة بتاعتها وكمان عيلة راشد الجبالي جت وكل عيلة ليها دور معنا جت الفرح
دخلت انا القاعة وكان التصميم ان في طربيزة بالعرض في اخر القاعة قدام كوشة العريس والعروسة وعندها حراسة وعلى الطرابيزة دي مراتاتي الاتنين وامي واخواتي البنات وقعدت معاهم هالة وانا في النص
صخر: الطاولة جاهزة يا باشا
دخلت القاعة وسط الحراسة واي حد عايز يسلم عليا الحراسة بتمنعه من انه يقرب حتى والمفروض حصل تأمين لاي معزوم دخل ولو كان معاه سلاح او حاجة اتأخدت منه
اول ما قعدت دخل عليا جمال قمحاوي وعيون خضراء واحدة تقول انها ملكة فعلا وهي فعلا الملكة فرح
الملكة فرح: مساء الخير يا عمار بيه بتعرفني ولا
انا: أهلا بيكي يا ملكة فرح نورتي الفرح
الملكة فرح: منور بيك يا عراف بنحكي في وقت تاني حبيت أسلم عليك فقط وابلغك سلام باقي الجماعة
بعدها بشوية دخل عليا فضل ومراته وبنته
فضل: مساء الخير يا عمار بيه
انا: نورت يا فضل انت وعيلتك
داليا: بنورك يا عمار بيه
ريم بانبهار: بنورك يا عمار بيه
بعدها دخل محسن وعيلته وحصل نفس الكلام زي اللي مع فضل
في طرابيزة الفريق
إيلا: غريبة الملكة فرح وجماعة هنري بتعمل ايه هنا
سارة: ما دي الجماعة اللي كانت عايزة عمار يروح لهم واحنا في انجلترا
مونيكا: اكيد ناس مهمة اوي وعايزين شغل مهم وخصوصا الملكة فرح
عامر: يمكن لسه هنشوف
إيلا: انت تسكت خالص، انت زودتها اوي مع عمار واحنا جوا وقالك هالة خط احمر وانت بتستفزه قدمها
عامر: إيلا انا كنت بهزر معاه وهو عارف كده وبصراحة هالة جامدة اوي
سارة: غريبة كمان ان عمار مقعدها معاهم مع ان دي طربيزة العرافين
بعد شوية دخل عليا نديم السيوفي
نديم: مساء الخير يا عراف شكرا لدعوتك
انا: اهلا يا نديم ولا تحب اقولك يا رئيس التفاحة الحمراء
نديم بقلق: اللي يعجبك يا عراف، اعرفك بنتي خديجة ومراتي داليا
خديجة وهي مندهشة: مكنتش متوقعة انك صغير فالسن كده
انا: ليه يا خديجة مع اني اعرف عنك كل حاجة وانت معرفتيش عني حاجة خالص
خديجة بخوف بس مبينتش: عادي اللي يتعرف غير اللي يتقال مبروك للعروسة
داليا: زي ما سمعت عنك بظبط كاريزما وهيبة يا عمار بيه
انا: نورتوا
بعدها دخل عليا الجبالي وابنه
راشد: مبروك يا عراف
انا: شكرا يا راشد نورتوا اتفضلوا
في مكان برة قاعة الفرح بس في العزبة
صوت: احنا جاهزين يا باشا ونقدر نضرب الهدف و واضح لينا
جنكيز (التنين): كويس اوي اجهزوا وبعد 10 دقائق من دلوقتي عايزكم تضربوا الهدف بوضوح وركزوا
صوت: اؤامرك يا باشا مع السلامة
عند جنكيز التنين بعد ما قفل المكالمة
اكتشا: خير ياباشا بكلم مين وبتقوله هدف وركز
كولكان: نسينا نقولك صحيح مش احنا النهاردة بعتنا ناس مسلحة لفرح اخت العراف
اكتشا بقلق: ومين الهدف اللي هيموت
التنين: هتعرفي مع باقي الناس انا طالع اوضتي
وقام كمان كولكان خرج استغلت اكتشا الفرصة وقامت تتصل على رقم مصري هي على تواصل بيه بعد ما التليفون رن كتير
اكتشا: مبتردش ليه في حاجة مهمة اوي حياتك في خطر
انا: ليه يا اكتشا في ايه بظبط
اكتشا: في حد هيتقتل من عندك والرجالة محاوطة المكان معرفش مين الهدف بس أعتقد الهدف مش انت الهدف حد تاني
انا: جهزي هدومك واهربي من عندك اول ما تعرفي معني انك متعرفيش بالاغتيال من بدري يبقي بيشك فيكي سلام يا اكتشا مستنيكي
انا نديت صخر: في عملية اغتيال لحد مننا ومعرفش مين الهدف
صخر: احنا مامنين الدنيا كويس
انا: في قناصة يا صخر مركز علينا دلوقتي من غير ما تلفت الانتباه حاول توصل للقناصة بأسرع وقت قدامك 10 دقائق
عامر قام وجالي: في حاجة ولا ايه
انا: إيلا معاهم الجهاز صح اندهالي بسرعة بس براحة
ماسأل: في ايه يا عمار في حاجة
انا: لا مفيش متقلقيش زي مانتوا قاعدين
هالة قامت وجاتلي هي كمان وكانت إيلا داخلة عليا
إيلا: في ايه قولي
انا: في اغتيال هيحصل لحد من عيلتي بعد 10 دقائق ولسه جايلي الخبر حالا والمرادي الهدف مش انا ده احتمال كبير عايزك تحاولي تعرفي اشارة سلاح القناص او اشارة موبايله على بُعد قد ايه من هنا بس بهدوء لاننا متراقبين أكيد
هالة: يا نهار اسود ما تدخل العيلة جوا طيب مستني ايه
انا: لو عملت كده هلفت النظر ووقتها الضرب هيشتغل ومش هعرف احميهم كلهم
صوت المسؤول عن القاعة: نحب نرحب بالعراف الكبير وييطلع لينا هنا على الستيدج ويرقص رقصة مع مراته والعريس والعروسة
انا في سري: مش وقتك خالص يخربيتك
روحت عند ماسأل ولميس وخدتهم هما الاتنين وطلعت بيهم على الستيدج وبدات ارقص مع لميس وبعدين ماسأل وبعدين لميس وهكذا والكل كان مبسوط
عامر: عرفتي حاجة يا إيلا
إيلا: عامر المرادي في جهاز تشويش جامد ومعرفتش اوصل ليه
صخر: معرفناش عنه حاجة بس كده لازم نتصرف
عامر: صخر أمن العيلة على الطرابيزة كويس اوي وابعت حراسة حوالين المسرح عند عمار ومراتاته
صخر: اسف يا عامر بس الاؤامر باخدها من العراف
عامر بغضب: انا اخو عمار يا صخر نفذ الأمر بقولك
إيلا: انت ايه انت بتكلم جد انت اخو عمار العراف
عامر: مش وقت اندهاش يخربيتكم
بس في اللحظة دي صوت القاعة اتفصل بسبب عطل وركزت مونيكا مع صوت الهدوء وسمعت صوت تعمير القناصة
مونيكا: كله يخرج سلاحه بسرعة القناص هيضرب يا إيلا صخر ابعت الحراسة حالا
بس الحلو مبيكملش ولسه الحراسة بتقرب مني وصلت ضربة القناص لعندي على المسرح
هالة: عمااااااااااااااااار الحق
ماسأل: عمار الحقني لميس فوقي يا لمييييسسسسسسس
انا: لميس ليه وقفتي قدامي ليه
لميس: نصيب يا حبيبي ومكتوب ولازم هنشوف المكتوب انا بحبك اوي وكانت اسعد سنتين في حياتي وانت جوزي حبيبي اوعي تنساني يا عمار
انا: اسعاف بسرعة يا صخر اسعاااااااااف
لميس: مفيش وقت يا حبيبي ركز معايا انا بموت خلاص خلى بالك من نفسك بحبك
انا: لميس فوقي يا لميس يا لميس متسبنيش انا بحبك ومقدرش من غيرك يا لميس
نبيلة: لميس يا حبيبتي لميسسسسسس واغمي عليها
عامر: احموا العراف فورا ودخلوا العيلة كلها القصر بسرعة
هالة وهي منهارة بتشد ماسأل: قومي يا ماسأل قومي يلا
صخر: عمار لازم تدخل فورا القصر منعرفش الهجوم وقف ولا لا
انا بعصبية: ابعد يا صخر احسلك ابعدوا كلكم وشيلت لميس على ايدي وخرجت بيها ودخلتها البيت
تليفوني بيرن ورديت
الصوت: هههههههههههه المرادي عرفت أقهرك كويس اوي كل مرة تفلت من الموت بس المرادي موتلك حد من حبابيك وده ثمن مارتن ونوح يا عراف
انا: مش هسيبك يا جنيكيز مش هسيبك وهتشوف
هالة: الحقوووووو عمار وقع عمااااااااااار
أسيل وماسأل: عمار فوق يا عمار اسعاف بسرعة يا صخر
النهاية