سيبال: انا شكلي هبسط معاكم اوي
أسيل: اه يا سيبال هنبسط اوي نورتي يا حبيبتي.
سيلين: نورتي يا سيبال ومبسوطين ان لينا اخت كبيرة عسل زيك.
ايفسون: كان في اخت ليكم رابعة بس اتوفت من كام شهر يا سيبال ومن حقك تعرفي كده.
صخر على اللاسكلي: عراف باشا رسلان وداهان باشا هنا.
انا: خليهم يدخلوا يا صخر.
سيبال: مين دول وايه الحراسات دي كلها انت تاجر مخدرات ولا ايه هههههههههههه.
انا: متخافيش بس ده الطبيعي لاننا أكبر عيلة في الشرق الاوسط والعالم كله بيحترمنا وبيقدرنا فلازم تكون حياة العراف متأمنة كويس اوي.
داهان ورسلان: معلش جينا فجأة يا عمار.
انا: بطل هبل انت وهو اعرفكم داهان ورسلان اخواتك يا سيبال، ودي سيبال اختكم.
سيبال: ده طلع في 3 عراف غيرك بقي.
ايفسون ونهى في نفس واحد: العراف واحد بس ولكن اخوات العراف هما اخواته وبس مش عرافين بنفس الصفة.
انا: واحدة واحدة يا ماما وهي مع الوقت هتفهم كل حاجة وهتعرف تفرق.
سيبال: اسفة لو قولت حاجة غلط، على العموم سعيدة اني اتعرفت عليك يا داهان انت ورسلان بس ماما محكتش عنكم ابداً.
زينب: لان محمد مجابليش اي سيرة عنهم برضو يا حبيبتي.
ايفسون ونهى: نورتي يا زينب واحنا بنحترمك ونقدرك وانت اختنا حتى لو كنتي زوجة محمد العراف قبل ما يموت.
زينب: شكراً يا نهى انت وايفسون بس انا مش هعرف ارتاح الا لو قاعدة براحتي فانا استأذنك يا عمار هقعد في فيلا من اللي حواليك ممكن.
انا: أكيد ممكن وزي ما تحبي هيحصل ولو سيبال حابة تقعد معاكي برضو مفيش مشكلة زي ما تحب.
سيبال: مش هخرج من حضنك واهدي كده بقي ههههههه.
ايفسون: احيه علينا يا نهى بقي عندنا اتنين أسيل، يكون في عونك يا عمار يابني ههههههههه.
سيبال: نعم قصدكم ايه يعني اني زنانة بقي وطفلة، اه زنانة وطفلة ومش هسيبه هههههههههههههه.
أسيل جت في حضني هي كمان: براحتنا فيك يا عمار صح ولا لا.
انا: صح يا حبيبة عمار.
داهان: يا جماعة احنا اخواتكم برضو هههههههه.
سيلين: بص يا داهان انت ورسلان اخواتنا مقولناش حاجة بس زي ما قولتلك قبل كده الدم ولما يحن يا اخويا احنا بنحبكم بس عمار حب مختلف وبشكل مختلف ومعزة مختلفة تماماً عنكم وده أظن ميزعلش حد فيكم.
رسلان: لا منزعلش طبعاً عمار كبيرنا والعراف وده شئ يسعدنا.
أسيل: بظبط كده وكمان احنا اول ما شوفنا وعرفنا كان عمار مش انتم وهو اللي عايشين معاه.
سيبال: احمممم تعرف الشغالة لما فتحت الباب دخلت قالتلي عليك ايه.
انا: قالتلك ايه.
سيبال: في شخص برة هيبة وشيك اوي طالبك بالاسم.
انا: وانت انبهرتي ولا لا.
سيبال: انا الصراحة كان عندي فضول اعرف مين الشخص اللي ليه هيبة وحراسة وشيك ده ههههههه.
انا: هنقعد ونكلم انا وانت كتير اوي متقلقيش.
انا: رسلان عايزك في المكتب شوية لوحدنا عن اذنكم.
دخلت انا ورسلان المكتب لوحدنا لاني عايزه في موضوع مهم (شاطر يا صديقي القارئ زي ما توقعت كده).
رسلان: أؤمر يا عراف.
انا: بص انا عارف ان الكلام اللي هقوله دلوقتي تقيل على قلبي وهيبقي تقيل عليك برضو بس لازم تعرف يا صديقي.
رسلان: في ايه قلقتني يا عمار.
انا: الموضوع بخصوص مريم خطيبتك يا رسلان.
رسلان: مالها مريم يا عراف قولي.
انا: مريم مش كويسة ومتنفعش تكون مراتك ولا بنت لعيلة العراف يا رسلان.
رسلان: ليه بتقول كده حصل ايه.
انا: مريم شمال يا رسلان ومفتوحة كمان ونامت من اكتر من واحد أكمل ولا كفاية.
رسلان بغضب: انت متأكد يا عمار الحاجات دي مفهاش هزار ولا رخامة.
انا: ومن امتي وانا بهزر يا رسلان في حاجة زي كده وانا عارف انك مش مكدبني لانك لو مكدبني يبقي تنسي انك من عيلة العرافين.
رسلان: أكيد مش مكدبك يا عمار بس مصدوم بجد مريم يطلع منها كل ده، بس انت ازاي عرفت.
انا: لان متنساش هي مديرة عيادة حماتي وقت ما اجوزت لميس وفي يوم روحت العيادة وبصراحة وهي معدية من جمبي ضربتها على طيزها واديتها بعبوص وهي معترضتش بالعكس ضحكت ولما دخلت هنا وشافتني خافت.
رسلان بصدمة: فهمتك يا عمار وشكراً على كلامك وصراحتك معايا.
انا: حصل خير المهم انك عرفتي بدري قبل فوات الآوان، نقدر بقي نركز في شغلنا ولا ايه.
رسلان: أكيد يا عراف.
انا: تمام جهز نفسك لانك مسافر لانجلترا هتابع الامور هناك مع ابراهيم وتبلغني باخر الاخبار.
رسلان: تمام مفيش مشكلة هسافر لوحدي ولا داهان هيجي معايا.
انا: لوحدك يا رسلان.
رسلان: مفيش مشكلة هجهز حاجتي فوراً وهحجز على أول طيارة.
انا: تمام يا بطل يلا بالتوفيق.
مشي رسلان وداهان والكل طلع اوضته ونام.
ماسأل: عارفة انك جبت اخرك ومش قادر تستني ايه رأيك تروح لايفسون او نهي.
انا: انا كويس مش محتاج حاجة يا حبيبتي.
ماسأل: انت بتكسف مني ليه يا حبيبي انا اللي بقولك قوم روح لواحدة فيهم يلا وريح جسمك و زبرك الحلو ده.
انا: تمام يا حبيبتي.
قمت فعلاً وروحت لاوضة نهى ولقيتها هي وايفسون بيكلموا مع بعض.
انا: ايه يا حلوين بتعملوا اي.
ايفسون: بنكلم يا حلو انت، مالك في حاجة محتاجنا في حاجة ههههههه.
انا: اه محتاجكم انتوا الاتنين وروحت قالع التيشرت والشورت وخرج زبري قدامهم.
نهى: اوووووف يجنن يا عمار كل شوية بيبقي احلي من الاول.
ايفسون: فعلاً حلو ويجنن.
وقربت من ايفسون ونهى وزبري مدلدل قدامهم، ومسكت ايفسون زبري ومصته ببوقها ولسانها بطريقة خلتني اسيح منها ونهى مسكت زبري منها وفضلت تمص وتلحس فيه بلسانها وهما الاتنين بيتبادلوا على زبري.
انا: تجنني يا نهى انت وايفسون اووووف عليكم.
نهى وهي بتمص زبري: انت اللي تجنن يا حبيبي وزبرك وحشنا اوي.
مسكت ايفسون قومتها عليا وروحت بايسها من شفايفها وكلت لسانها في البوسة وبوستها من كل حتة في وشها ورقبتها وهي سايحة مني اوي، ااااااااااااااااه يا عمااااااااااااار كفاية سيحتني اوي كسي خلاص جاهز لزبرك يا حبيبي….سيبتها ومسكت نهى بوستها هي كمان وكلت لسانها برضو اوي في البوسة وهي كمان ساحت اوي وبقوا الاتنين مولعين اوي.
انا: سيبوني براحتي امسك كل واحدة لوحدها الاول تمام.
الاتنين وهما سايحين: تمام.
مسكت نهى ونيمتها وقلعتها اللانجيري اللي هي لابساه ونزلت على رقبتها وصدرها بلساني السخن وبخرج نفسي السخن على حلمات بزازها الوردي وهي سايحة اوي ااااااااااااه يا عمااااااااااار بزازي يا حبيبي ارضعها يلا ارضع يا عمار ااااااااااااه مسكت بزتها اليمين وحطيتها في بوقي براحة اوي ورضعت منها بشوق واشتياق رهيب ورومانسية اوي، وايفسون قاعدة بتتفرج علينا وبتحسس على زبري وكسها.
نهى: ااااااه مش قادرة يا عمار مصك لبزازي حلو اوي يا حبيبي ارضع كمان ارضع من امك حبيبتك ارضع من لبوتك يا حبيبي.
انا: برضع منك يا لبوتي اهو برضع اوي من بزازك الحلوة دي الملبن الجميل ده وعضيتها من بزتها وشديت الحلمة لبرة وهي تصوت بس كاتمة صوتها وايفسون بدأت تحسس على كس نهى هي كمان وساحت اكتر وأكتر.
نزلت بلساني على جسمها كله وخصوصاً فخدها وجمب كسها وهي بتسيح اوي وبتصرخ اااااااااااه مش قادرة يا حبيبي كفاية بجد قوم دخله يا عمار علشان خاطري قوم دخله يلا.
انا: أدخل ايه يا روحي عايزة ايه قوليلي.
نهى: مش هكسف منك دخل زبرك في كس امك يلا اححححححح دخل زبرك في كسي المتناك من زبرك ده.
مقدرتش اقاوم نهى اكتر من كده وخصوصاً انها محتجاني اوي وفعلاً كانت ايفسون رضعت من زبري وواقف على اخره.
ايفسون: تعالى يا لبوة نامي على ضهرك وانا هدخل زبر سيدي في كسك يا شرموطة زبر ابنك.
نهى: اححححححح يا ايفسون ايوة حسسيني اني شرموطة اااااااااه انا شرموطة ولبوة.
مسكت ايفسون زبري بايدها وقربته من فتحة كس نهى امي حبيبتي ودخلته براحة اوي في البداية وخصوصا اني بقالي كتير منكتهاش.
نهى: ااااااااه يا عمار براحة انا كسي بقي ضيق اوي براحة يا حبيبي كس امك ضيق وسعه يلا وسعه بزبرك الكبير الضخم ده.
ايفسون: اهو يا لبوة بينيكك اهو استحملي علشان يوسع كسك من زبر دكرك.
وفضلت انيك نهى رايح جاي جوا كسها بس براحة وبهدوء علشان متتوجعش وتتعب مني ويحصل ليها حاجة.
نهى: ااااااه يا عمار هجيب هجيب يا حبيبي هجيب عسل كسي هجيب هنطر يا عمار هنطر اااااااااااااااااااااااااه مش قادرة.
وفعلاً نهى نطرت كل عسل كسها وانا نزلت وشربت عسل كسها ودوقته وكان وحشني وحلو اوي.
ايفسون: كل ده عسل يا لبوة انت تعبانة اوي كده.
نهى: اووووف تعبتني يا عمار سيبني ارتاح شوية وامسك اللبوة التانية دي يلا.
نهى خلاص مبقتش قادرة ونزلت ايفسون تمص زبري من عسل كس نهى وتأكل عسلها من على زبري ونامت على بطنها.
ايفسون: عمار اركبني عايزة احس اني مركوبة منك يا حبيبي وميهمكش وسع براحتك وميهمكش لو كسي ضيق براحتك برضو ماشي.
انا: يا حبيبتي اخاف اوجعك ولا تتعوري مني.
ايفسون: فداك كل حاجة فيا يا روح قلبي يلا اركبني اركب شرموطتك ايفسون اركب امك يلا.
مسكت ايفسون من شعرها ورجعتها لوراء ودخلت زبري في فتحة كسها واول ما دخل هي صوتت جامد اوي.
نهى: اهدي صوتك والعيال هتصحي اسكتي شوية.
ايفسون: ااااااااااااه مش قادرة يا نهى زبر عمار وحشني اوي، اه نكني يا عمار نيك امك حبيبتك نيك الكس اللي المفروض كنت تخرج منه نيك يا حبيبي.
وانا كل لما تقول الكلام ده بدخله اكتر لحد ما دخل كله واختفي زبري كله في كسها وفضلت رايح جاي وادخله واخرجه وانيك فيها بشكل بطئ وبعدين اسرع شوية وهي اااااااااه مش قادرة يا حبي نيك اوي سرع يا عمار خليني مفشوخة وانا اسرع وانيكها اقوي واكتر واسرع من الاول وهي قافشة على زبري بكسها ومش عايزاني اخرجه عايزاني ارزع فيها اكتر واكتر.
انا: كسك حلو اوي يا ايفسون يجنن يا متناكة انت خدي في كسك المتناك ده.
ايفسون: اااااااااه احححححححححح نار يا عمار زبرك نار هجيب يا عمار هجيب هجيب.
وفجأة ايفسون خرجت شلال من كسها لدرجة ان سرير نهى اتغرق كله من عسل كسها وفي نفس الوقت خليت نهى تناملي على بطنها وتطلع فوق ايفسون وفضلت انيك شوية في ايفسون وادخله في كس نهى وابدل بينهم وانيك فيهم لحد الفجر وكانت كل واحدة فيهم نزلت 5 مرات وانا نزلت مرتين، مرة في كس نهى ومرة في كس ايفسون.
ونمت على السرير وكل واحدة فيهم نايمة في حضني، نهى من ناحية ايدي اليمين وايفسون ناحية ايدي الشمال.
نهى: تعبت يا حبيبي مننا انا عارفة.
انا: لا يا روحي انا مبسوط لو انتوا مبسوطين ومرتاحين.
ايفسون: أحلى راحة يا حبيبي في الدنيا انك مهتمة بينا وبمشاعرنا وجسمنا كمان هنعوز ايه تاني يعني.
انا: تحت امركم يا روحي انت وهي.
نهى: حاسة انك مخبئ علينا حاجة.
انا: الصراحة في حاجة، انا اجوزت وانا في انجلترا.
ايفسون: وليه مقولتش وهي فين كل ده.
انا: هي موجودة في بيت المعادي بتاعي ومعاها حراسة وكل حاجة بس كنت مستني الوقت المناسب واننا نرجع علشان اقول لماسأل.
نهى: وماسأل عرفت ولا لسه.
انا: عرفت وموافقة ومعندهاش اعتراض ان هند تيجي تعيش هنا.
ايفسون بخباثة: هي اسمها هند.
انا وفهمت قصدها: اه هند يا حبي.
نهى: خلاص يا بني مادام انت مبسوط ومرتاح اتمني السعادة ليك معاها هتجيبها امتي.
انا: النهاردة هروح اجيبها.
ايفسون: قاعدة لوحدها ولا معاها حد.
انا: ديفين مراة داهان قاعدة معاها.
نهى: داهان امتي اجوز ولا هو مجوز من قبل ما تعرفه.
انا: اه مجوز من قبل ما اعرفه انا هقوم بقي وانتوا يلا ناموا هنا وبلاش حد فيكم يخرج دلوقتي.
نهى وايفسون: هتوحشنا هههههههه.
انا: مش هتأخر عليكم يا حلوة منك ليها بس عايزكم تهتموا بسيبال وتحسسوها ان هنا بيتها وانها مش غريبة انا عارف انكم هتعملوا كده بس قولت اقولكم برضو.
نهى: متقلقش يا حبيبي.
دخلت خدت شاور في حمام نهي، ولبست هدومي وخرجت وسيبتهم هما لوحدهم وكانوا ناموا من التعب.
روحت على اوضتي ولقيت ماسأل هي كمان نائمة وغرقانة نوم بسبب الحمل وانها خلاص كلها كام يوم وهتولد.
مسكت تليفوني واتصلت على صخر: صباح الفل.
صخر: صباح النور محتاج حاجة ولا هتخرج بدري كده.
انا: محتاج نتمرن يا صديقي اجهز وانا نازلك اهو.
قمت لبست طقم الرياضة ونزلت لقيت صخر لابس هو كمان ومستني.
صخر: ناوي تدرب حاجة معينة.
انا: بوكس وشيل حديد مع بعض يلا بينا.
وبدأت انا وصخر ندرب مع بعض وهو يتفادي الضرب وانا شوية اعكس واتفادي الضرب بتاعه وفضلنا اكتر من ساعة بندرب شيل حديد وبوكس.
سيبال صحيت وكانت واقفة في بلكونة اوضتها وبتبص عليا: صباح الخير يا جامد انت.
انا من تحت: صباح الفل يا حبيبتي صاحية بدري ليه.
سيبال: هنزلك ونكلم تكون خدت الشاور بتاعك.
طلعت خدت الشاور وكانت الساعة 7 الصبح لسه ولبست ونزلت لقيت سيبال مستنية في الصالون.
انا: ممكن اعاكس القمر اللي قاعدة دي.
سيبال: اخويا لو قفشك هينفخك انت متعرفش انا بنت مين ولا اخويا مين ههههههه.
انا: لا معرفش ومش مهم اعرف.
سيبال: يابني خاف على حياتك انا اخويا عمار العراف ههههههههه.
انا: اذا كان كده اسفين يا باشا ههههههههه.
سيبال: صاحي بدري ليه ممكن اعرف.
انا: اقولك سر بس متقوليش لحد.
سيبال: قول يا حبيبي وعايزك تثق فيا وجربني.
انا: واثق فيكي، انا منمتش من امبارح اصلاً.
سيبال: ليه يا حبيبي بتفكر في ايه.
انا: بصي يا سيبال انت مش صغيرة وانا عايزك تنزلي الشركة وتمسكي شغل معايا هناك انا عارف انك خريجة ادارة اعمال يعني شاطرة وهتعرفي تظبطي الامور.
سيبال: من عيوني لو محتجاني معاك انا مش هتأخر عنك.
انا: اه محتاجك تهتمي بالمجموعة لان انا بهتم بالشغل التاني.
سيبال: تجارة السلاح صح.
انا: صح عرفتي منين.
سيبال: ماما حكتلي امبارح كل حاجة عن عيلتي وانا خايفة عليك.
انا: متخافيش يا حبيبتي وارد في اي شغل يبقي لينا اعداء.
سيبال: وارد طبعاً بس مش كل العالم يبقي ليك فيه عدو يا عمار.
انا: متخافيش اللي حصل ده حصل بسبب اني كنت بعيد عنهم ولو مكنتش بعيد عنهم مكنش حد قدر يعمل الي عمله ده وحق اخواتك واهلنا هيرجع قريب اوي.
سيبال: وعرفت كمان انك معملتش العزاء لسه بسبب الانتقام.
انا: بظبط كده ولازم تتعودي على عيلتك الجديدة والوضع الجديد انت دلوقتي 100 الف باب يتفتح في وشك بمجرد ما تقولي اسمك بس.
سيبال: كفاية انك في ضهري مش محتاجة حاجة تانية.
أسيل: بتعلموا ايه من غيري.
انا: خضتيني يا شيخة تعالى لحضني.
أسيل جريت عليا على طول ودخلت في حضني وقعدت على رجلي.
انا: بصي يا سيبال دي بقي بنوتي القمر محدش يزعلها علشان مزعلش وهي حرة فيا.
سيبال: حسيت يا حبيبي من اول ما جيت انها بنوتك المدلعة هههههه.
أسيل: اه بنوته وحبيبته وكل حاجة في حياته صح يا عمار.
انا: صح يا حبيبتي.
اقعدوا بقي مع بعضكم علشان انا رايح الشركة يلا.
سيبتهم وخرجت وركبت عربيتي والحراسة كالعادة اتحركت معايا.
وصلت الشركة بعد نص ساعة وكان عندي اجتماع مع موظفيين كل ادارة بس قبل ما ادخل الاجتماع لقيت سيبال جت.
انا: جيتي ليه من النهاردة لسه براحتك خدي وقتك.
سيبال: مفيش الكلام ده الشغل شغل.
انا: طيب يلا علشان في اجتماع.
دخلت الاجتماع وكانوا كل الناس حاضرين وداهان ورسلان كمان.
انا: صباح الخير طبعاً المجموعة اخر فترة عملت شغل جبار في كل المجالات اللي عندنا بس انا عايز شغل اقوي من كده وكمان محتاجين نركز اوي الفترة الجاية على مجال الإنشاءات ونتوسع بشكل كبير.
موظف: حصل يا فندم وعملنا فعلاً خطة تسويق ودعاية قوية جداً لكده وهتبدأ من اول الشهر ده بعد تعليمات رسلان بيه.
انا: تمام مفيش مشكلة كويس جداً وعايز من كل قسم ولكل مجال تقارير تكون على مكتبي بعد 3 ايام.
وأحب أعلن عن النائب بتاعي لفترة غيابي او لو مكنتش موجود هو مكاني وكلمته هي كلمتي سواء في حضوري او غيابي هيكون دوره مهم معاكم وهو المسؤول عنكم في كل حاجة تخص الشغل.
أعلن الاستاذة سيبال العراف نائب رئيس مجلس ادارة الشركة، الاستاذة سيبال اختي التوأم تقدروا تتفضلوا.
كل الموظفين: رحبوا بسيبال وباركوا ليها كمان وخرجوا.
داهان ورسلان: توأمك ازاي.
سيبال: احنا اه شبه بعض بس انت ازاي توأمي.
انا: مضطر احكيكلم حاجة المفروض مكنتش احكيها، محمد العراف سايبلي مذكرات كان فيها كل حاجة عرفتها عن العيلة وعنكم كلكم ومن غير المذكرات دي مكنتش هعرف عنكم حاجة.
وكمان انا ابن ايفسون مش ابن نهى وايفسون كانت حامل فيا انا وسيبال مع بعض بس حصل مشاكل واضطره يخرجونا واحنا لسه جنين من بطنها وعلشان نقدر نعيش ونتولد اتنقلنا في بطن نهى وكنت انا واتنقلت سيبال في بطن زينب بطريقة طبية حديثة نادرة جداً ومش اي دكتور ولا شخص يقدر يعملها.
سيبال: غريبة يا عمار بجد دي ولا معجزة ازاي كل ده.
رسلان: علشان كده انتوا الاتنين فيكم شبه من بعض جامد.
انا: بظبط كده سيبال توأمي بس انا الأكبر منها ب5 دقائق هههههههههه.
سيبال: يا باشا انت كبيري حتى لو كنت انا الكبيرة.
انا: محدش فيكم يزعل ان سيبال هي النائبة بس رسلان مسافر لبنان و داهان مسافر انجلترا انتوا هتابعوا من هناك وهي هتكون معايا هنا وكمان سيلين وأسيل هينزلو المجموعة هنا.
رسلان: فاهمك يا عمار ومقدرش أزعل منك وبخصوص موضوع امبارح انتهي خلاص.
داهان: موضوع ايه ممكن اعرف انا اخوكم الكبير برضو ههههههههه.
انا: مفيش فركش مع خطيبته لاسباب خاصة بيهم.
رسلان بارتياح: بظبط كده.
رانيا خبطت على الباب: عمار بيه في واحدة بتقول عايزة تقابلك.
انا: اسمها ايه.
رانيا: هالة المحمدي.
انا: تمام انا جاي، عرف ديفين وهند اني هعدي عليهم علشان اخدهم النهاردة تمام.
داهان: تمام يا عراف.
خرجت انا وسيبال مع بعض ولقيت هالة في وشي.
هالة: اسفة جيت من غير معاد.
انا: عيب تقولي كده انت عارفة انا بعزك قد ايه يلا تعالى.
دخلت انا وهالة وسيبال الاوضة بتاعتي.
هالة: خلاص يا عمار اجيلك وقت تاني مادام عندك ضيوف.
انا: اعرفك سيبال العراف اختي التوأم.
هالة: بتكلم جد.
سيبال: اه يا حلوة انت، وانت مين يا مزة هههههه.
انا: هالة المحمدي صاحبتي العزيزة عليا.
هالة بحزن: صاحبتك بس.
انا: المهم محتجاني في ايه انا بقالي اكتر من شهر مشوفتكيش.
هالة: كنت جاية اقولك اني احتمال ارجع بلدي تاني واسيب كل حاجة هنا وارجع الفرع الرئيسي للشركة.
انا: وليه كل ده.
هالة: مليش حد هنا يا عمار وحياتي وصحابي كلهم هناك فخلاص هقعد هنا ليه.
انا: ليكي حقك اللي هيجيلك من اللي عمل فيكي المشكلة اللي حصلت.
هالة: ومين اللي هيجيب حقي انت اللي مش مصدقني وسيبتي ولفيت ضهرك عني.
سيبال: استأذن انا طيب لان الموضوع كده بقي شخصي.
انا: لا يا سيبال اقعدي انت مش غريبة وهالة مش غريبة برضو.
هالة وعينها دمعت: لا انت عاملتني كغريبة على العموم عن اذنك.
قامت هالة وخرجت من غير ما تستني حتى ولا تسمع كلامي وتقعد وندهت عليها وهي ولا هنا.
سيبال: انت مزعلها اوي كده ليه دي جميلة اوي.
انا: هي اللي زعلتني قبل ما انا ازعلها.
سيبال: ممكن أعرف حصل ايه.
انا: كنت بدأت احبها وقربت مني وجت المزرعة وحاجات تانية كتير وخانتني مع بنت زيها بظبط ليسبيان يعني.
سيبال: الجامدة دي طلعت ليسبيان احيه.
انا: لا هي بتحب النوعين عادي بس كانت متخدرة واللي عمل فيها كده ابن عمها الوسخ اتفق مع صاحبتها والسكرتيرة بتاعتها.
سيبال: وانت مش عارف تسامحها صح.
انا: صح بس بدأت احن ليها وهجبلها حقها.
سيبال: ممكن تقوم تروحلها طيب وتصالحها علشان ميحصلهاش حاجة وهي ماشية بالشكل ده.
انا: مسكت التليفون واتصلت على صخر.
صخر: كله تمام يا عراف مستنيك في مخزن السخنة.
فلاااااااااااااااااااااااش باااااااااااااااااااااااااااااك
وقت التدريب مع صخر النهاردة الصبح
انا: بص وركز معايا عايزك تجيبلي اللي عمل في هالة كده هو والبنت.
صخر: من عيني حاضر عايزهم فين.
انا: في مخزن السخنة وانا هجيلك.
صخر: اوامرك.
رجووووووووووع من الفلاااااااش باااااااااااااك
انا: سيبال انا همشي دلوقتي وهتلاقي ملفات على مكتبك اقرأيها وراجعيها وهنتقابل بليل في البيت.
سيبال: حاضر.
نزلت وركبت عربيتي والحراسة ورايا وطلعت على مبني شركة هالة المحمدي (حاطط وراها حراسة بتبلغني اول باول هي بتعمل ايه).
السكرتيرة: اتفضل حضرتك محتاج ايه.
انا: بلغي هالة المحمدي اني عايزها.
السكرتيرة: ومين حضرتك.
انا: العراف.
السكرتيرة: اسفة يا فندم ثانية واحدة.
دخلت السكرتيرة: استاذة هالة العراف برة.
هالة: دخليه فوراً.
انا: يلا بينا يا هالة انا جاي اخدك.
هالة: تأخدني على فين.
انا: مشوار صغير يلا قومي انت هتناقشيني هههههه.
هالة: حاضر.
خرجت انا وهالة من شركتها واتحركنا على طريق السخنة وهي كل شوية تسأل احنا رايحين فين.
انا: ياستي شوية وهتعرفي.
هالة: يوووووه بقي حاضر.
بعد ساعة وصلنا المخزن.
ودخلت هالة ولقيت (بظبط كده زي ما توقعت يا عزيزي القارئ).
محمود المحمدي و صاحبتها الواطية اللي غدرت بيها مربوطين هما الاتنين وعريانين ملط بس لابسين الداخلى بتاعهم من تحت.
صخر: نورت يا عراف.
هالة: انت رابطة ليه وجايبهم ليه.
انا: محمود الزبالة ده هو اللي عمل فيكي كده وكان متفق مع الوسخة دي.
هالة: يا ولاد الكلب يا واطين ليه تعملوا كده ليه.
صاحبتها: لاني بغير منك ومش عيزاكي تتجوزي العراف ليه انت تجوزيه وانا افضل مرمية في الفقر.
محمود: علشان انتقم منك ومتقدريش تتحمي تاني في العراف واعرف اخد ورث ابوكي منك.
انا: شششششششش مسمعش صوت حد فيكم صخر.
صخر: اوامرك.
انا: كل الحراسة اللي برة دي عايزهم يتبادلوا على السنيورة وعلى الخول ده وبعد ما يخلصوا لو فضلوا عايشين تجيب دكتور يقطع زبر الخول ده والتانية يقفلها كسها خالص ويتحرق.
هالة: اوووف عمار لا بلاش ونبي كده كتير عليهم هما اتعلموا الادب خلاص.
انا: اخرجي برة يا هالة يلا.
هالة: عمار عشان خاطري بلاش.
انا: اخرجي يا هالة.
خرجت هالة وانا اكلمت معاهم.
انا: عارف يا محمود لولا انك لعبت معايا كنت هسيبك بس اللعب معايا صعب يا بني ودي نتيجته وضربته بالرصاص في رأسه بس بمسدس مكتوم.
صاحبتها: ارجوك متموتيش انا اسفة.
انا: انت بقي يا حلوة الرجالة هتتمتع بيكي وبعدها بقي هتموتي انت كمان سلام.
خرجت لهالة ولقيتها قاعدة في العربية خايفة.
انا: مالك في ايه حقك ورجع خايفة ليه.
هالة: خايفة منك، هما وعملوا كده وانت عملت فيهم كده وانا مسمحتنيش امال هتعمل فيا ايه.
انا: مش هعملك حاجة يا حلوة انت، لان ملكيش ذنب غير قليل بس اياك تعمليها تاني.
هالة: مش هعمل حاجة تزعلك تاني.
انا: واثق من كده.
روحت هالة واتحركت على البيت اللي موجودة فيه هند
انا: جاهزة.
هند: جاهزة بس انت اتأخرت عليا.
انا: ظروف يلا بينا.
خدت هند واتحركنا على قصر العراف لحكاية جديدة ومغامرة قربت اوي !!!!!!!!!!!!!!