العراف – السلسلة الخامسة | الجزء السابع والأخير

صخر: متأكد من قفلة حلوة دي
انا: هنشوف يا عم صخر المهم جهز الحراسة وعايز استقبال محترم بنادين لانهم مهمة جداً وهتفيدنا كتير لو اللي في بالي طلع صح.
صخر: فهمتك خلاص هتحرك انا.
قمت انا كمان جهزت نفسي وغيرت هدومي وروحت القصر التاني اللي بقابل فيه الناس وبعمل فيه الاجتماعات وعدت الساعة وصخر بلغني في اللاسكلي انها وصلت وكالعادة العراف مبيخرجش يستقبل حد.
صخر: نورتي يا نادين هانم اتفضلي العراف في انتظارك.
نادين: بسمعه عنه انه مبيخرجش يستقبل حد وفعلاً طلع الكلام صح.
دخل صخر ودخل معاه الضيوف وكانوا كالآتي:
الملكة فرح و نادين العراب و رحمة الصمدي.
انا: نورتوا اهلاً وسهلاً.
الملكة فرح: مبسوطة انك بخير واني شوفتك بخير.
انا: وصلتك الطلبية اللي طلبتيها وكله تمام.
الملكة فرح: اه يسلمو كتير رجالتك قامت بالواجب وزيادة وخصوصاً اخوك داهان.
فلااااااااااااااااااااش باااااااااااااااااااااك علشان تفهم عزيزي القارئ
انا: بص يا داهان اول ما هتوصل انجلترا هتتواصل مع الملكة فرح وتقابلها.
داهان: حاضر تمام بس ليه.
انا: هفهمك ركز معايا.
اللي جاي ده هيتحكي على لسان داهان لما سافر انجلترا واتواصل مع الملكة فرح.
داهان في التليفون: مساء الخير ملكة فرح ايه الاخبار.
الملكة فرح: بخير مين معايا.
داهان: داهان العراف يا فندم بتواصل معاكي بأمر من العراف.
الملكة فرح: اهلاً وسهلا اتفضل.
داهان: لازم نتقابل ونتكلم تحبي نتقابل فين.
الملكة فرح: حدد المكان والزمان وهجيلك انا.
وفعلاً اتفق معاها داهان هتجيله زيارة في بيت الجبل علشان العيون والناس.
الملكة فرح: اتمني يكون العراف بخير وبعتلي اخبار كويسة.
داهان: بخير وبيسلم عليكي وبيقولك كل اللي طلبتيه جاهز تقدري تستلمي امتي.
الملكة فرح: كنت واثقة ان العراف مش هيخذلني ولا هينسي الاتفاق بينا.
داهان: الحاجة موجودة هنا في البيت لو حابة تبلغي رجالتك دلوقتي وانا هبعتهالك برجالتي بس لما الدنيا تهدي.
الملكة فرح: تمام اتفقنا هظبط واقولك شكراً يا داهان وبلغ سلامي للعراف.
داهان: تبلغيه بنفسك لما تسافري لمصر علشان تقابليه.
الملكة فرح: مش فاهمة.
داهان: العراف محتاجك هناك في مصر في موضوع هتعرفيه لوحدك مع الوقت.
الملكة فرح: تمام باي باي.
رجووووووووووووووووووع من الفلااااااااااااااااااااااااش
انا: عيب انا مبنساش اي طلب وخصوصاً من ناس حلوة زيك.
الملكة فرح: أشكرك.
نادين: بس ايه رأيك في المفاجأة بتاعتي.
انا: ومين قالك انها مفاجأة هههههههههه رحمة الصمدي دراعي اليمين في جهازك يا نادين.
نادين باندهاش: نعم، الكلام ده صح يا رحمة.
رحمة: صحيح يا نادين، انا تابعة للعراف.
انا: المهم دلوقتي في اللي جايين علشانوا، محتاج مساعدتك يا نادين انت وفرح.
فرح: وانا مستعدة للمساعدة مهما كانت.
نادين: اؤامرك محتاج ايه.
انا: الحااااااااااااااوي.
فرح: اخر معلومات عندي انه جاي مصر.
انا: معلومات قديمة يا فرح، الحاوي دخل مصر النهاردة الصبح معاكم في نفس الطيارة بس باسم شخص تاني.
نادين: بس ده على قائمة الانتربول ومطلوب.
انا: عادي ما بقولك دخل باسم شخص تاني، انت ناسية انه مش معروف شكلاً لحد دلوقتي
نادين: اقدر اساعدك ازاي.
انا: عايز دعم جهاز انجلترا كله يجيبلي كل تفصيلة في حياته.
نادين: اعتبره حصل بس عندي طلب.
انا: خليها معاكي.
نادين باندهاش: انت عرفت ازاي اني هطلب رحمة تفضل معايا.
انا: عيب تسألي السؤال ده للعراف.
رحمة: اللي حضرتك شايفه يا عراف معنديش اعتراض على حاجة.
فرح: محتاج مني ايه.
انا: عايز نبني انا وانت أكبر مجمع سياحي في العالم كله وتكوني شريكتي فيه ايه رأيك.
فرح بحماس: موافقة جداً طبعاً.
انا: خلاص اتفقنا بس هتعيشي هنا في مصر فترة ولو ارتحتي كملي تمام.
فرح: تمام بس ليه.
انا: عايزك هنا عايز اشوفك كل يوم فيها حاجة.
فرح بكسوف: مفيهاش حاجة.
انا: تمام هنتقابل تاني بس افوق من الحاوي نادين عايز كل البيانات تجيلي خلال 3 ساعات مفيش وقت خلاص اضيعه يأما انا اخلص عليه ياما هو هيخلص عليا وهو جيه أرضي وملعبي.
نادين: اعتبر كل المعلومات معاك وقبل كده كمان.

انتهي الاجتماع مع فرح ونادين ورجعت القصر ولقيت سيبال في وشي.
انا: مساء الخير.
سيبال: مساء النور.
انا: مش هنكلم وتقوليلي قرارك ايه.
سيبال: قراري انك اخويا ومقدرش ابعد عنك تاني.
انا: فرحتيني بكلامك وانا بحاول على قد ما بقدر اني مكنش اناني ولو انا حابب اني كل شوية اكون معاهم مكنتش بقيت اتعامل معاهم زي مانت بتشوفي انا كل فترة بس بيحصل اللي انت فاهمة قصدي عليه.
سيبال: لما هديت وقعدتي مع نفسي فهمتك وفهمت قصدك كويس والصراحة انا كمان زيهم.
انا: زيهم ازاي.
سيبال: يعني من عيلة العراف وليا احتياجات والتزامات عليك يا استاذ ههههههه.
انا: من عيوني اوعدك اول ما افوق من اللي ورايا ده عيوني ليكي.
سيبال: مستنياك.

بعد ساعتين كانت نادين بعتتلي كل المعلومات اللي طلبتها وكنت انا كمان اتجهت لمقر الفريق بتاعي في مصر.
انا: منورين يا شباب رجعنا بعد غيبة كبيرة.
إيلا: بنورك يا عراف.
مونيكا: بنورك يا عراف.
صخر: بنورك يا عراف.
سارة: وحشتنا ايام الاكشن.
رحمة: بنورك يا عراف.
انا: ركزوا بقي معايا كويس جداً دلوقتي المعلومات اللي جمعها فريق صخر وفريق الجحيم وانتم مهمة جداً واللي عرفناه منها ان الحاوي قاعد في فيلا في طريق اسكندرية الصحراوي وعليه حراسة مشددة ولا اكنه رئيس دولة بروح امه…..المرادي لازم ندخل ونخرج وهو الحاوي حي لاني عايزه حي مش هيموت.
صخر: غريبة اشمعنا.
انا: لازم يعيش في عذاب ولازم كل حاجة عنده تتنقل باسمي زي ما عملت مع الباقي.
إيلا: بس الفيلا عليه حراسة مشددة بشكل كبير وكمان كاميرات في كل حتة وكمان كلاب حراسة وغيره وغيره.
انا: وانت يعني روحتي فين ما انت قادرة على كاميرات الحراسة ولو على الكللابب سهلة كام لحمة يترموا فيهم منوم وخلاص.
مونيكا: والحراسة
انا: هتتقتل.
سارة: صورة الحاوي بقيت معنا طيب.
انا: اه اهي صورته وهو اللي موجود هنا هو ودراعه اليمين في مصر رفعت النازي.
صخر: رفعت النازي متوقعة الصراحة.
انا: بظبط لان رفعت النازي ديوث اصلاً وكل اهل بيته بيتناكوا من مصر كلها.
رحمة: احمممم نحن هنا يا باشا الالفاظ لو سمحت ههههههههه.
انا: معلش عندي دي ههههههههههه.
صخر: كل الرجالة اللي طلبتها جاهزة وقربت توصل.
انا: حلو اوي العملية النهاردة يا شباب.

مشيت من مقر الفريق بعد ما فهمتهم كل حاجة ووضحت معاهم خطة العملية والتنفيذ النهاردة الساعة 2 بليل طلعت بعربيتي والحراسة معايا على فيلا هالة.
انا: بلغي هالة هانم اني عايزاها.
الشغالة: اقولها مين يا فندم.
انا: العراف.
طلعت الشغالة بلغت هالة فعلاً اني تحت ونزلت على طول.
هالة: نورت يا عمار.
انا: جهزي هدومك وحاجتك علشان هأخدك معايا.
هالة: تأخدني على فين.
انا: للقصر عندي.
هالة: ليه
انا: علشان مش هطمن عليكي الا وانت في القصر وخصوصاً يا عالم ممكن ارجع تاني او مرجعش.
هالة بخوف: ترجع منين.
انا: مش وقته يا هالة.
هالة: لا وقته انت ناوي تنتقم صح.
انا: ومن امتي وانا مجبتش حقي وخصوصاً دلوقتي حق امك في رقبتي.
هالة: انا مسامحة في حقي ومتنتقمش من حد ارجوك كفاية خسرت امي مش عايزة اخسرك مش هقدر اعيش.
انا: اسفة يا هالة بس متعودتش اسيب حقي، وكمان لو انا متحركتش وهاجمت….كلها فترة والعالم كله هقف ضدي وهكون ملطشة هجوم لكل شخص شوية لحد ما عيلتي تنتهي كلها.
هالة: فكر في ولادك وفي ماسأل وفيا وفي اهلك.
انا: ما انا علشان كل دول لازم انتقم قومي يلا اجهزي.
هالة: بصفتي ايه يا عمار مش هينفع.
انا: بصفتك انك مراتي يا هالة قومي يلا.
هالة باندهاش: بصفة ايه انت بتقول ايه مراتك انت بتكلم جد.
انا: اه جد يا مجنونة لاني بحبك يلا اجهزي.
هالة: بحبك يا مجنون وجريت حضنتني.
طلعت هالة جهزت كل حاجة في شنطتها وخدتها وروحنا على القصر واه سامحتها وهتكون مراتي.

في قصر العراف القاهرة.
انا: مساء الخير يا جماعة.
الكل: مساء النور.
نهى: وحشتينا يا هالة ليه مش بتيجي.
هالة: اسفة يا طنط ظروف شغل وكذا حاجة.
ماسأل وهي بتغمزلي: متقلقيش يا ماما مش هتمشي من هنا تاني.
ايفسون: مش فاهمة.
ماسأل: هالة هتبقي مراة عمار صح ولا ايه يا عراف.
انا: صح يا قلب العراف.
الكل: مبروك يا هالة مبروك يا عمار.
هند قامت وهي مضايقة: عن اذنكم.
ماسأل: عمار ممكن اكلم معاك في المكتب.
خدت ماسأل ودخلنا اوضة المكتب.
ماسأل: هتسيب هند كده.
انا: عارف ان ده سؤالك بس انا كان لازم امشي الامور صح انت عارفة ان هالة كانت الثانية مش الثالثة.
ماسأل: عارفة ومقدرة اهتمامك بكل الامور بس هند قريبتي وكمان قريبة مني.
انا: حاضر هطلع ليها دلوقتي وهكلم معاها.
ماسأل: انا بحبك اوي بحبك لدرجة متتوصفش اياك تخوني عايز تجوز او تنام مع غيري ارجوك تعرفني وتقولي انت بتعمل ايه انا بحبك وبحترمك وانا عكس كل الستات ومفيش حد نفس تفكيري ده وانت عارف كده ومتنساش وعدك ليا ماسأل هي نمبر وان عندك وهي المميزة عندك.
انا: وانا كمان بحبك وانت اهم منهم واهم شخص في حياتي بجد وعندي منك اجمل ولدين في الدنيا.
ماسأل: يخليك ليا وترجعلي بالسلامة من المهمة.
انا: ماشي يا لمضة يالي بتقراي افكاري هههههه.
ماسأل: خلى بالك من نفسك.
سيبت ماسأل وطلعت لهند اوضتها وخبط عليها.
انا: ممكن أدخل.
هند بخنقة وعيونها مدمعة: اتفضل.
انا: مالك زعلانة من ايه.
هند: مفيش زعل ولا حاجة انا كويسة بس تعبت شوية.
انا: انت فكراني مش هجوزك يا هند انا اتفاق مع ابوكي كان جواز وانا عارف انك بتحبيني وعوزاني وانا كمان عايزك وبحبك بس كان لازم كل حاجة تمشي صح الأول مكنش ينفع اطنش هالة وهي اللي كانت تعرفني قبل ما اقابلك.
هند: انا وماسأل كنا بنراقبك وانت صغير وشوفناك بتكبر كل يوم قدمنا وكل يوم بتحلو عن اللي قبله واحنا الاتنين حبناك بس كان شرط من شروط اهلنا وعالمنا ان العهد الاول بيكون عن طريق عمي اوزيس والعهد التاني عن طريق والدي الملك الأحمر وماسأل هي اللي اجوزتك الاول وقت ما كنت مجوز لميس ودلوقتي هالة وبعدين انا…… ليه اكون الاخيرة.
انا: انت مش الاخيرة ولا حاجة بس انت الحاجة الحلوة اللي هقفل بيها باب الجواز نهائي، وكمان حد يشوف القمر ده واللحم الملبن ده وميعجبش بيه ولا يحب صاحبه يعني.
هند: اتلم واسكت هههههههه.
انا: متزعليش مني، انا دائماً بعرف ماسأل كل حاجة عني وانت هتكوني كده وكمان هالة بس عايزكم انتوا التلاتة حلوين مع بعض ومفيش اي غيرة او حقد بينكم ومتعرفيش حقيقة اي حاجة لحد ولا حتى هالة.
هند: من عيوني يا حبيبي.
انا: يلا تعالى ننزل سوا.
خدت هند ونزلنا لتحت وطبعاً هالة شافتني وانا حاضن هند ومقربها عليا اوي ففهمت لوحدها من غير ما انا اكلم معاها لان ماسأل قامت بالدور ده.
فلاااااااااااش باااااااااااااك
ماسأل: بصي بقي وركزي معايا، هند اللي طلعت دي هتكون مراة عمار برضو بس هو مرضيش يجوزها الا لما يجوزك انت علشان محترم مشاعرك وانك التانية في حياته.
هالة: كمان في واحدة تالتة هتشاركنا فيه وفي حبه.
ماسأل: متقلقيش يا حلوة عمار مهما ينيكك مش هتقدري عليه فالاحسن لينا اننا ثلاثة ههههههههه.
هالة: عيب كده يا ماسأل هههه.
ماسأل: لما نشوف العيب وهو بيفتحك ده مش بعيد ليلة دخلتك تكون مع هند ههههههههههه مش انت بتحبي السحاق برضو ههههههه.
هالة: اتلمي هههههههههه.
ماسأل: حاجة كمان لازم تعرفيها عمار بينام معنا كلنا وبيهتم بينا كلنا ماعدا سيلين وسيبال.
هالة: هو انا فهمتك صح ولا انا فاهمة غلط وضحيلي.
ماسأل: لا فهمتي صح عمار بينيك نهى وايفسون وكمان نام مع أسيل امبارح.
هالة: انا مصدومة بجد.
ماسأل: فكري وقرري عايزة ايه هتعرفي تتعايشي مع الوضع ده تمام مش هتعرفي عادي عمار مش هيزعل منك.
هالة: استحالة اوافق يا ماسأل انا اسفة بجد بس صعبة عليا من كل حاجة خلينا صحاب احسن، انا فاهمة ان دي عادات عيلته وتقاليد عنده وعندكم بس بجد صعبة لا.
ماسأل: تمام يا هالة لما عمار ينزل من فوق بلغيه بالكلام ده.
رجوووووووووع من الفلاااااااااااااااااااااش
هالة: عمار انا اسفة وخدت بعضها ومشيت وهي واخدة شنطة هدومها.
الكل: هو في ايه هي راحت فين.
ماسأل: سيبوها براحتها هي مختارتش ومش هتعرف تعيش حياتنا ولا عاداتنا يبقي بلاش تكون وسطنا.
أسيل: حياة ايه مش فاهمة حاجة.
ماسأل: حقيقة ان كلنا ماعدا سيلين وسيبال عمار لمس كسنا ومتعنا واهتم بينا بلاش نخبئ على بعض وكل واحد فينا عارف الحقيقة وساكت.
انا: مش وقته الكلام ده يا ماسأل.
ماسأل: اسفة يا عمار بس ده وقته، رأيك ايه يا هند هتعرفي تكوني زينا ومننا ولا صعبة عليكي زي هالة.
هند: لا طبعاً انا زيكم ومنكم ومعنديش مانع في اي حاجة من دي كفاية اني في حضنه.
ماسأل: وانا كمان معنديش مانع.
سيلين: وانا كنت فاهمة وحاسة بكده ومعنديش مانع مادام بحريتنا واختيارنا نعيش كده مع بعض وانا بكلم بصيغة الجمع لاني حابة اكون من الناس اللي بتهتم بيها يا عمار وانا عارفة انك فاهمني من اول ما اطلقت.
سيبال: وانا كمان معنديش مانع.
أسيل: وانا يا حبيبي اتحايلت عليك كتير لحد ما متعتني وريحتني ومش هكسف من اللي قاعدين انا بحبك يا جوزي.
انا: انت مجنونة هههههههههه وانا بحبك وبحبكم كلكم هسيبكم بقي لان عندي مشوار ضروري ومهم ولما ارجع هنكلم في كل حاجة وكده هالة اللي اخترت وهي حرة وبخصوص هند احنا اجوزنا في انجلترا بس لسه مش جواز كامل اكيد انتوا فاهمين.

في فيلا الحاوي مصر
رفعت: ايه الاخبار يا باشا هنبدأ الخطة امتي.
الحاوي: لسه راجعين النهاردة يعني نتقل شوية يكون خبر رجوعنا سمع حتى.
رفعت: تمام يا كبير انا كل حاجة جاهزة على إشارة منك.
الحاوي: تمام اكد على الحراسات بس كويس اوي.
رفعت: بقولك يا كبير انت ليه مطمن اوي كده للعراف مع انه قوي برضو وقادر يقلب الدنيا كلها
الحاوي: انا اعرف سر عن عيلة العرافين محدش يعرفه الا محمد وعزت العراف
عن شخص في نفس قوة العراف ولو الشخص ده اتجمع مع العراف كده اي عدو نقول عليه البقاء ***
رفعت: ما تحكيلي مين ده يا باشا طيب انا سرك يعني
الحاوي: عيلة العرافين مش كلهم قبلو المجد والفلوس والقوه اللي بياخدوها من تجارتهم
في واحد بس من عيلة العراف رفض الحاجات دي كلها والشخص ده يبقى عم العراف
اول ما عرف ان عيلتهم هي أكبر عيلة ف تجارة السلاح قرر انه يسيب العيلة ويغير اسمه بس كان اللي يعرف بكل ده وساعده محمد العراف وعزت كان فاكر ان احمد ابنه الصغير مات بس محمد العراف ساعده وسافر فنلندا
وهناك بدأ حياته من جديد من تحت الصفر لحد ما بني شركته بايده وهو كان شاطر وخريج كلية الهندسة وفتح شركة هندسية وسمها العارف (لان اسمه الجديد بقي رحيم العارف) اللي تعتبر دلوقتي من أكبر الشركات
أحمد وقتها كان يدوب لسه متجوز من كام سنة وعنده ابن وبنت توأم كان عندهم وقتها 3 سنين سمه الولد داود والبنت مريم وتمر الايام ورحيم قرر يرجع مصر تاني (بعد وفاة محمد العراف) واسس شركته ف مصر و داود كبر ومسك شركة ابوه معاه وكان واخد شوية صفات من عزت العراف شموخ العيلة والهيبة زي العراف دلوقتي كده بظبط.
في يوم داود رجع من شغله سمع ابوه وامه بيقولوا انهم مستحيل يخلو العيال تعرف حقيقتهم وعيلتهم وانه اصلا من عيلة العرافين، رحيم وقتها كان قلقان على نفسه وعلى عيلته بسبب الاعداء الي مش عايزة اسمه في السوق يكبر في مجال الإنشاءات خصوصاً ان رحيم مكنش بيحب الشمال ولا عايزه وهرب وساب عيلته علشان كده
داود لما سمع ده محطش في دماغه في الاول لكن اسم العراف فضل يرن ف دماغه كتير وكان عارف مين هو العراف ومين هي العيلة بحكم السوق واسمه واسم عمار العراف، ودور وقتها وفهم ان عيلة العراف أكبر عيلة في مصر والعالم ليها في تجارة السلاح، وكمان ليهم شغل المجموعة في مصر والشرق الاوسط وفهم وقتها ان كده عيلته كبيرة اوي وهو وارث منهم حاجات وفهم مين كبيرهم وكبيره دلوقتي بس هو فضل كاتم الموضوع ده جواه لمدة اسبوع ونظرته لأهله اختلفت تماما
وف مره وهو ف شغله ابوه رن عليه
داود: ايوه يا بابا في حاجة
رحيم: الحقني يابني إحنا بنموت
داود بصدمه: في ايه يا بابا
شخص: لو عايزهم عايشين قدامك ١٠ دقايق ولو اتاخرت قول عليهم يا رحمن يا رحيم
داود بغضب: اقسم ب**** لو لمست شعره منهم لامحيك من على وش الدنيا
الشخص: هنبقى نشوف الموضوع ده اما تيجي
وقفل الشخص ده السكه وداود طلع يجري زي المجنون وساق عربيته بسرعه جنونيه ولكنه مع الأسف وصل متأخر ولقي ابوه وامه مرميين ع الارض مضروبين طلقه ف الراس
داود لما شاف كده انهار ع الارض وصرخ بكل صوته وبعدها الغضب ملاه وقرر يدور وراء الموضوع لحد ما قدريصفي كل شخص مسؤول عن موت ابوه وامه وكانت مريم وقتها في امريكا بتتعلم وبتكمل دراستها هناك.
عدى على الموضوع ده سنه وداود بقى عنده دلوقتي ٢٩ سنه ومتجوز واحده اسمها ميرنا
وتتكرر الحادثه تاني وحد يقتل ميرنا بس المرادي قصاد عنين داود اللي من الصدمة اللي حصلت انفصل عن الواقع ودخل ف غيبوبة.
رفعت: معلش في سؤالي يا باشا بس انت عرفت كل ده منين.
الحاوي: لان مراة رحيم كانت اختي يا رفعت.

في مقر العراف بعد وصول الرجالة من الجحيم.
انا: بصوا يا رجالة الليلة دي اهم ليلة في كل الليالي اللي فاتت دي عدوي انا واللي مش حابب يكمل وينسحب يقدر يعمل كده ومش هيكون عليه اي عقاب نهائي.
الكل: معاك يا عراف احنا اتولدنا واتربينا علشانك.
انا: عارف انكم جيشي وضهري والنهاردة لازم حقنا يرجع من اللي موت عيلتي.
الكل: معاك يا عراف.
ركبت العربية واتحركت انا و10 عربيات ورايا ده غير العربية الكبيرة اللي موجود فيها كل الاجهزة والمعدات اللي محتاجها إيلا وكمان باقي الفريق.
صخر: ياريت متبعدش عني ارجوك.
انا: متقلقش انا لابس واقي الرصاص بتاعي.
صخر: قربنا نوصل.
وفعلاً قبل ما ينهى كلامه رجالتنا بدأت ضرب النار على الرجالة اللي على طريق الفيلا وبدأ ضرب النار من كل مكان
قائد1: كلير الجهة اللي عندي يا قائد صخر.
قائد2: كلير الجهة اللي عندي يا قائد صخر.
صخر: عاش يا رجالة ركزوا كويس لسه في حراسة جوا الفيلا قربنا خلاص.
وصلنا فعلاً الفيلا وكسرنا البوابة والرجالة كلها دخلت الاول في شكل مجموعات وكل مجموعة من جهة عكس التانية وبدأت إيلا في فصل الكاميرات من قبل ما نوصل اصلاً وسارة كمان ومونيكا استلموا القناصة وبقوا بيساعدونا من بعيد وانا وصخر ومجموعة من الرجالة مع بعضنا
انا ضربت واحد في راسه وصخر ضرب التاني في رجله وبعدين رأسه.
قائد3: كلير يا صخر الجهة بتاعتي.
قائد1: تقدروا تدخلوا يا عراف كلير كل حاجة.
جوا الفيلا عند الحاوي
رفعت: الرجالة كلها وقعت يا باشا لازم نهربك بسرعة.
الحاوي: صعبة يا رفعت أكيد حاوطه البيت كله انت مش سامع صوت الرشاشات والاسلحة وعدد الرجالة اللي جاي بيها.
لسه الحاوي بيكمل كلامه لقي باب الفيلا اكسر عليه وانا داخل في النص ومعايا الرجالة بتأمن دخولي ومستعدة تضرب اي حد لو مستخبئ.
رفعت: عراف باشا اهدي ارجوك وخلينا نكلم.
انا: الكلام مع اللي مشغلك يا خول وضربته رصاصة في رأسه.
الحاوي بخوف: اهدي يا عراف اهدي وخلينا نكلم طيب انا معملتش كده بمزاجي ده ده ده !!!
انا: هتفضل تقول ده كتير، بقولك يا حاوي اتشهاد على روحك بس قبل ما تتشاهد هتبيعلي كل حاجة تملكها بيع وشراء.
صخر: وقتها جاب الاوراق وجاب ايباد كانت جهزته إيلا بالتحويل.
الحاوي: وهتسيبني اعيش طيب.
انا: اه هسيبك تعيش.
فعلاً الحاوي مضي على الاوراق كلها وعمل تحويل بالفلوس كلها لحسابي اللي برة مصر.
وعلى طول خد رصاصة في رجله.
الحاوي: اااااااااااااه انت قولت هتسيبني اعيش اااااااااااه سيبني ارجوك لو موتني مش هتعرف السر اللي مخبيه عليك.
انا: سر ايه انطق.
الحاوي: انت ليك ابن عم عايش وعمك كمان كان عايش عمك أحمد ممتش كان هربان من العيلة ومن شغلها.
انا: تصدق يا حاوي انا كنت ناوي اسيبك تعيش واعذبك بس بعد كلامك ده احب اقولك باي باي يا عيل وضربت الحاوي في دماغه وفي كل حتة في جسمه علشان اطلع غيلي فيه.
صخر: عمار لازم نتحرك فوراً إيلا بلغتني ان الحكومة قربت تيجي وجالهم بلاغ يلا بسرعة.
اتحركنا من هناك بعد ما اخدت انتقامي وحقي من الحاوي واللي عمله.
بعد مرور سنتين من انتقامي للحاوي
بدأ المجمع السياحي يكبر ويكمل اكتر واكتر وكانت فرح فعلاً ونعمة الشريكة والجدعنة وقررت تعيش في مصر لان حصل بيني وبينها كذا مرة علاقة ونوم مع بعض في السرير وعليها كس يا صديقي مقولكش عليه لازم تجربه بنفسك انت فاهم بقي الجسم الجامد ده لازم يدلع ازاي، وداهان مكمل شغل في انجلترا وسافرت مراته ديفين هناك هي كمان، وانا بقيت مهتم بيعيلتي ومراتاتي كلهم….وبخصوص اللي قاله الحاوي مفيش اي ورقة رسمية تثبت ان عمي احمد عايش او عنده عيال اصلاً فا لو هو عايز يظهر ويعرفني بيه هيظهر فسيبت الموضوع للقدر والوقت.
وفي يوم وانا قاعد في الجنينة:
إياد: بابا بابا وجاي بيجري وهو لسه صغير ومكمل سنتين
اورهان: بابا بابا
وكل العيلة ومعاهم ماسأل وهند شايلة *** في حضنها.
انا: عيون بابا ايه يا بطل انت وهو.
ماسأل: اول ما صحيوا كل شوية بابا بابا قولت اجيبهم ليك.
انا: عادي براحتهم دول اللي مسموح ليهم بكل حاجة هههههه.
هند: وبخصوص لميس طيب مش مسموحلها بحاجة ولا ايه.
انا: بالعكس دي حبيبة ابوها دي.
(أيوة سميت اسم بنتي على اسم لميس علشان دائماً افتكر لميس حبي الاول).
ايفسون: يخليك ليهم ولينا يالي ممتعنا على طول.
نهى: وجودك حلو اوي يا حبيبي يالي هريتني هههههههه.
سيبال: الصراحة ممتعنا اوي كنت شقية اوي انت امبارح ههههههههههه.
أسيل: بس يابت متكسفنيش بقي.
سيبال: ما انا وانت وسيلين كنا مع بعض ليه الكسوف يا حلوة دي انت كنتي مولعة خالص.
سيلين: شششششششش قولنا اللي يحصل في اوضنا ميخرجش برة صح يا عمار.
انا: صح يا حبيبتي.
تليفوني رن وانا مع عيلتي الجميلة وكان رقم مجهول.
انا: الوووو مين.
الصوت متغير: جميلة عيلتك وانت قاعد حواليهم كده.
انا: مين معايا الووووو
الصوت: على حسب مزاجي يا تعرف يا متعرفش سلام يا عراف !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!​

 

وبهذا تكون قصة العراف قد انتهت

تعليقان اثنان على “العراف – السلسلة الخامسة | الجزء السابع والأخير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: Content is protected !!