المفاجأة السارة – الحلقة الأولى

أنا ناهد آخر العنقود عمري 18 سنة لسة زي ما يقولوا صغننة لأني فعلا صغيرة البيت لي ثلاث اخوات وأخ واحد ..

سالي أختي الكبيرة عمرها 35 سنة متجوزة وعندها بنت وولد ..

و صافي اللي بعدها عمرها 33 سنة مطلقة ومعندهاش عيال ..

و فريد اخويا رقم ثلاثة عمره 28 سنة مش متجوز على الرغم من أنه خطب مرتين ..

و دلال عمرها 25 سنة مكتوب كتابها وفاضل على فرحها هزة صغيرة ..

 

بابا مات من حوالي سنتين وماما لسة عايشة وعمرها 55 سنة بس ايه صاروخ !!محدش يقدر يقول أن عمرها 55 سنة يعني بالكثير هيدوها 35 سنة ولو شوفتها وشوفت سالي أختي هتبان ماما أصغر من سالي لانها بتعتني كثير بنفسها وبتلعب رياضة ..غير أنها أصلا من يوم ما وعيت وهي ممشوقة القوام بيضاء اللون والغريب انه جسمها متفصل تفصيل يعني بزازها كبيرة حبتين ومؤخرتها مدورة ونافرة شكلهم حاجة ماحصلتش .

 

كانت دائما بروح الجامعة بحكم اني الطالبة الوحيدة في البيت يعني سنة أولى ودوخة سنة اولى ..ولأني الدلوعة بتاعت البيت ..قرروا جميعا يدخلوني بكلية الهندسة على الرغم أن حلم حياتي ابقى مذيعة قد الدنيا بس اعمل ايه حظي كده..

في يوم روحت بدري حبتين من الجامعة وده على غير عادتي بسبب غياب الدكتور ..ووصلت البيت وأنا مش شايفة نفسي من التعب وزحمة الطريق ..فتحت باب البيت ودخلت ومقدرتش أصلا اوصل لأوضتي .. رحت رامية جثتي على الكنبة في الصالة وقلت أرتاح حبة وآخد نفسي وبعدها اروح الحمام بس وانا بكلم نفسي سمعت صوت صريخ غريب الصراحة رعبني ايه الصوت المخيف ده؟؟ !!

رحت قايمة على حيلي بالعافية لأحاول اعرف مصدر الصوت منين .. وسمعت مرة ثانية صوت صريخ بس المرة دي كان اوضح ..صوت اهات متكررة ..

قربت شوية من الاوض ..لاقيت الصوت جاي من اوضة امي .. وده صدمني!! أمي بتطلع الاهات دي ليه؟؟  قربت من الباب وحطيت ودني عشان اسمع وعشان مخشش الاوضة وتكون ماما بتتفرج على فيلم ولا نايمة والتلفزيون مفتوح ..ما هي متعودة تعملها !!و لو دخلت ممكن تحدفني بكباية ..وتقولي: خضتيني يابنت الكلب !!

قربت ودني على باب الاوضة سمعت صوت راجل !!

بس صوته مش غريب..

وهو بيقول: آه يا شرموطة بتحبي النيك اوي ومش بتشبعي يا لبوة إيه الشهوة بنت الكلب دي !!

اتصدمت من الكلام ده!!

يا لهوي كلام سكس في اوضة ماما !!

هي ماما بقت بتتفرج على افلام سكس !!

بس للأسف ظني ده مستمرش كثير ..لاني سمعت صوت أختي صافي وهي ..

بتقول: يا حبيبي دا انا بحب زبك أكثر ما باحب نفسي ..هو نيكك ليا دا حاجة عادية !!دا انا مطلقة من الخول عشان أبقا معاك براحتي ..

يادي المصيبة أختي صافي بتتناك من راجل وفي اوضة ماما !!

ساعتها جمدت قلبي وقلت أفتح الباب عشان أفضح الشرموطة وصاحبها ..

فتحت الباب بسرعة لاقيت مفاجئة منيلة إللي عمال يفشخ بأختي ومخليها تتمحن بالطريقة المنيلة دي اخر انسان كنت اتوقعه..!!

أخويا فريد عمال بيفشخ بأختي صافي !!

صدمني المشهد والصدمة الكبرى كانت لصافي وفريد !!

إللي أتمسمروا بمكانهم 

وصافي .. بتقولي: متفهميش غلط يا ناهد ..أنا هفهمك كل حاجة ..

و فريد بيبص لي وكأنه شاف عفريت ..

وبيتمتم ويقول: هو ده إللي كنت خايف منه !!

بصيت لصافي وصرخت عليها ..

قلت: تفهميني إيه يا صافي؟  ايه انه اخويا فريد بيفشخ فيكي !!و انتي عادي !!!لأ ..وبتقولي له: اطلقت عشان بتاعك ده ..ايه الشرمطة دي؟؟ أنا لازم أفضحكم ..انتوا لازم تنفضحوا عشان تتربوا ..

لفيت وقبل ما امشي خطوة لقيت ايد فريد مسكاني من ايدي ..

وقالي: اهدي حبة يا ناهد ..وافهمي الموضوع كويس ..

بصيت عليه بقرف ..

وقلتله: افهم ايه يا فريد؟؟ 

و انا بكلمه وقع نظري على زبه حاجة فظيعه !!يعني حجمه كبير حبتين ..يعني تقريبا طوله 18 سم وعرضه يمكن 5 سم!!

هو لاحظ اني ببص على زبه راح ساحب الملاية ومتغطي بيها ..وده رفع من غضبي ..

و قلت ليه: أنا هستنى ماما تيجي ..واقولها: على كل حاجة ..

و طلعت من الغرفة وقعدت على الكنبة ..

وشوية كده وسمعت صوت صريخ ثاني من نفس الاوضة ..!!رحت فاتحة الباب المرة دي مباشرة ..

لاقيت فريد بيضرب صافي ..

وبيقولها: شوفتي وصلتينا لإيه؟ هنتفضح بسبب شرمطتك ..

و كان بيضربها بشكل هستيري ..فخفت على صافي ورحت صارخة عليه .

وبقوله: بتعمل ايه يا مجنون؟ هتموت البنت ..

رد عليا: وأنتي مالك مش قلتي هتفضحينا ..أنا هموتها عشان اخلص ..

 

رحت ماسكه ايده ..

قلت: تموتها ايه يا خرا انت؟؟  ايه شايف نفسك سبع البرمبه؟؟ 

و صافي عمالة تعيط واستخبت ورا ظهري ..راح فريد مكلمني بعصبية ..

قال: لو هي عاشت هتبقى فضيحتنا بجلاجل !!

ساعتها فكرت ..قلت: فعلا ايه الفائدة اني افضحهم؟؟  رحت بصة لصافي ..

قلت: اسمعي يا لبوة انتي مش هكلم حد ..

و بصيت لفريد ..

وقلت: وانت يا خول إللي عامل فيها عنتيل .. دي اخر مرة في حياتك تعملها معاها ..وإلا المرة الجاية هطلع عنيكم وهفضحكم وأخلي إللي مايشتري يتفرج ..يلا منك ليها ..استروا نفسكم ..وكل واحد على اوضته..

وفضلت مقاطعاهم ييجي عشر أيام ..

 

و بعد العشر الايام في المساء قومت من سريري عايزة اشرب ميه فتحت الباب لاقيت صافي وماما عمالين يحكوا في موضوع فريد وصافي.

 

بتقول لماما: البت ناهد عرفت بعلاقتي بفريد ومن يومها وهي مقاطعاني وانا خايفة تفضحني ..

وماما صرخت عليها ..

قالت: ازاي عرفت يا حيوانة؟؟ مش انا قايلة ليكم متعملوش حاجة إلا في اوضتي ..

صافي بصتلها ..

وقالت: ما احنا كنا متنيلين في اوضتك ..

ماما اتنرفزت ..

و قالت: ناهد دي بنت غبية ولسانها متبري منها وممكن تطرطش بالكلام في أي حته وساعتها هتبقى فضيحتنا بجلاجل ..

الصدمة شلّتني !! ومقدرتش اتحرك من مكاني وانا بسمع الكلام ده 

ماما كانت عارفة بعلاقة فريد وصافي !!

و تمالكت نفسي بالعافية ورحت على سريري والكلام بتاع ماما وصافي لسة معلق معايا ..

نمت من كثر التفكير وصحيت الصبح لاقيت ماما بتحضر الفطار ..رحت على الحمام استحميت وطلعت ببص على المطبخ مالقيتش ماما هناك ..ببص على الصالون برضه مش هناك !!حتى طرابيزة الاكل مش عليها أكل !!قلت ادخل على الاوضة اغير هدومي واغور للكلية بدل ما آعد في البيت الوسخ ده ..

فتحت باب اوضتي لاقيت فريد على سريري وماما واقفه قدامه.. راحت ماما دخلتني ..

وقالت: في كلام لازم نقوله لبعض ..

راحت للباب وقفلته بالمفتاح وجت جنبي ..

وقالت: افطرتي يا حبيبة قلبي؟ ..

بصيت لها .

 

و قلت لها: مش عايزة اطفح حاجة انا عايزة البس هدومي وألحق جامعتي .

 

بصتي وابتسمت لي ابتسامة كلها استفزاز ..

 

قالت: كلية إيه يا ناهد المفتاح معايا ومش هتقدري تفتحي الباب ولا في حد في البيت يعني لو قلت ليكي مش هتروحي يعني مش هتروحي؟؟؟؟ 

قعدت على الكرسي ..

و قلت ليها: وادي قاعدة ..عايزة تقولي ايه يا ماما؟؟؟ 

قالت: من فترة انتي شوفتي اخوكي نايم مع اختك؟؟ 

ضحكت !!

قلت: مسمهاش نايم ياماما اسمها كان بينيك اختي ..

راحت ضاحكة ضحكة كلها محن !!!

قالت: مفرقتش يا ناهد ..نام معاها ناكها فشخها المهم انك شوفتيهم ..

قلت: آه شوفتهم الحيوانات ..

قالت: إللي انتي متعرفهوش اني كنت عارفة ده ..

ضحكت من كل قلبي .

 

قلت: يا ماما انا عارفة انك عارفة ..هو انتي فكراني عبيطة ولا عيلة ولا غبية زي ماقلتي لصافي امبارح ..انا مرقباكم كلكم .

قالت لي: بس متأكده انك متعرفيش ان فريد كمان بينام معايا ..

هنا صدمتني لدرجة الموت !!

معدتش عارفة انطق ولا حتى اتنفس ..

راحت ماما ماسكة فريد وبايساه من بقه بوسة كانت هتقطع شفايفه وبصت لي ..

وقالت: بدل ما تطلع أختك برا تدور على حد يطفي محنتها ..ولا انا اطلع برا وابحث عن متعتي وننفضح ..وتبقى سيرتنا على كل لسان ..فريد بيحقق لينا ده في البيت ..ومن غير ما ننفضح وأهو بيراعي مشاعرنا الجنسية وبيطفي لهيبنا وانتي متعرفيش حاجة عن المواضيع دي ..انتي لسة عيّلة .

صرخت بوشها …

قلت: عيلة إيه ياماما؟؟؟ أنا عندي 18 سنة ..يعني عارفة كل حاجة ..وكلنا عندنا شهوة جنسية ..بس مش لدرجة اخويا!! يعني انتي بتتناكي من ابنك؟؟ اية القرف ده؟؟؟ 

و راحت لطشاني بالقلم على وشي ..

وقالت لي: قرف!!! انتي تعرفي ايه ياعيلة؟؟؟ أنا عانيت الامرين مع ابوكي ..إللي كان مش بيعرف يقدر وضعي الجنسي وكان الموضوع بمزاجه بعيدا عن متعتي ..تفهمي ايه انتي؟ أنه لو مش فريد كانت فضحتي بجلاجل في الحارة كلها ..فريد راجل زيه زي أي راجل ..يعني ايه الفرق؟؟ أنه هو ولا واحد غريب ؟ بالعكس ده مميز هو لانه ابني هيبقى مراعي امه ومش هيعمل حاجة تضرني ولا تضر أخته صافي ..

أنا بقيت زي الحجر لا بنطق ولا بتحرك ..

و هي بتبص ليا من تحت لتحت وشافتني في التوهان راحت ..

قايلة لفريد: يلا يا قلب ماما أنا عايزة دلوقتي استمتع بيك ..

فريد بقا وشه اصفر من كلام ماما ..لأ … وانا بقا وشي كله الوان ..

وصرخت ..

قلت: انتي بتعملي ايه ياماما؟؟ 

بصت لي ..

وقالت: مش قلتي انك كبيرة لازم بقى تشوفي ازاي اخوكي ده اجدع من الف راجل ..

 

رحت بصة لفريد ..

و فريد راح قالع كل هدومه ..

و بقا بلبوص قدامي …..

 

انتظروني في الجزء الثاني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *