المراهقتان والباشا | الجزء الأول – الحلقة الرابعة

وصلت مايان إلى الغرفة التي تضمها هي وأختها في شقة الباشا فوجدت أختها جالسة على طرف السرير العريض تتحرق شوقا لعودتها كانت مايان تمشي كأنها حالمة تكاد أن تطير قدميها من فوق الارض أو كأنها تسير على الهواء ولم تكن على إستعداد لأن تضيع نشوتها بأي حوار مع أي من كان ليس فقط لوعدها للباشا […]

المراهقتان والباشا | الجزء الأول – الحلقة الثالثة

بعد ترك أمجد السرب النسائي صعد إلى شقته بالطابق الأخير و انطلق إلى حمام غرفة نومه واضعا نفسه تحت شلال الماء الدافئ وابتسم عندما تذكر كيف كانت الخالة تحاول أن تعرض له كسها كأنما تريده أن يرى كم هو لامع ونظيف أو كأنها تقول له هيا إقتحم كسي بزبرك يا باشا خرج بعدها منتعشا إلى […]

المراهقتان والباشا | الجزء الأول – الحلقة الثانية

في فجر اليوم التالي وصل الأب والأم والتوأمتين إلى المطار في سيارة الباشا أمجد الذي أصر على توصيل جيرانه للمطار وكان وداعا حارا بين الجميع وأوصى الأب والأم الباشا بخصوص البنتين واوصيا التوامتين بالانصياع للباشا وعدم إزعاجه إلا في الضروريات وألا يخرجا من منزلهم إلا بإذن أمجد وفي نهاية الوداع نظرت المراهقتين إلى بعضهما نظرة […]

المراهقتان والباشا | الجزء الأول – الحلقة الأولى

المهندس أمجد أو أمجد باشا كما يطلق عليه جيرانه مهندس متقاعد يعيش وحيدا في شقته بالطابق الأخير بتلك العمارة الفاخرة بالحي الهادئ الراقي بإحدى ضواحي القاهرة بعد أن سافرت زوجته لتكون برفقة وحيدهما الذي يعمل بإحدى الدول الأوروبية وهو كما يطلقون عليه كبير العمارة لهدوئه الشديد وقدرته على حل أي مشاكل تواجه العمارة أو حل […]

مذكرات راقصة – الحلقة السّادسة والأخيرة

مى: لا دماغها حلوة اوى خلصتها وقلتله اروح اغير بقى عشان نمرتى قربت قمت بدور عالباب   مى: هو الباب فين مش كان فى باب هنا انت غيرت مكانه   وجيه: مالك فصلتى ولا ايه الباب اهو من هنا   مى: اه اه طيب ماشى قمت ودخلت فى الباب   وجيه: بيضحك الباب مقفول افتحيه […]

مذكرات راقصة – الحلقة الخامسة

أسماء: ليه حضرتك بتشتغلي ايه؟   مى: رقاصه بصى انا حاحكيلك وحكيتلها كل حاجه بالتفصيل   أسماء: لا فعلا حكايه غريبه   مى: ايه رايك نفطر مع بعض   وفطرنا والعيال صحية قعدنا نلعب معاهم واخرجنا اتفسحنا واتغدينا بره ورجعت بالليل خدو شاور ونامو وقعد مع أسماء شويه رحت عالبار طلعت ازازه وقلت لأسماء يضايقك […]

مذكرات راقصة – الحلقة الرّابعة

طلعت لقيت عربيه كبيره مستنيانى لقيته عدنان بيه بيقولى اركبى   مى: هو انا أطول اركب مع الباشا روح انت يا ابراهيم و ركبت مع عدنان بيه اللى خدنى لفيلا كبيره نزلنا دخلنى لقيته عايش فى قصر طلعنا الدور التانى لقيت اوضه نوم كبيره وفيها بار قالى   عدنان: ده الحمام وده دولاب فى كل […]

مذكرات راقصة – الحلقة الثالثة

عصام: ليه هو انا مش حجى معاكى   مى: لا طبعا والبنات تقعد مع مين اديك شايف الجيران بتعاملنا ازاى خليك هنا لحد ما اشوف صرفه وبعدين احسن انت بتشوف الخمره بتتسعر وتبقى زى الاهبل وبعد كده اللى اقولك عليه يمشى وانا لما اجى حراضيك بقرشين   شويه والباب خبط لقيته إبراهيم فتحتله ودخلت لبست […]

مذكرات راقصة – الحلقة الثانية

مى: بس متقولش تانى تعالى اقعدى معانا فاهم   عصام: لا طبعا انتى خلاص بقيتى معانا على طول   مى: كده تصدق انت راجل معرص وديوث   عصام: رفع ايده وضربنى بالقلم على وشى   مى: طيب يا عصام ما دام انت كده انا حخلى كل واحد يتمتع بكل حته فى جسمى الا انت   […]

مذكرات راقصة – الحلقة الأولى

مع ضغوط الحياة يحدث أحداث كثيرة تتعجب حين تحدث كيف حدث هذا أين كان عقلى كيف قبلت بهذا لا اسلوبى ولا تربيتى تسمحلى بكده هل هو النصيب ام شيطانى صورلى هذا ام هى رغبه لتجربة شىء جديد انا مي عندى ٣٥ سنه متزوجه علي قدر من الجمال بشهادة زوجي بيضاء وجسمي متناسق ولى ابنتان فى […]

error: Content is protected !!