البيت الكبير | الجزء الأول – الحلقة الحادية عشرة

الحاجة أمينة استغلت وجود أحمد في العيادة وطلعت تدور على الكلوت بتاعها في شقة أحمد.  قلبت الدنيا على الكلوت بتاعها لغاية ما لقتة في وسط هدوم أحمد يمكن حست بالراحة شوية عن إن تكون فتحية هي اللي لقت الكلوت كان ساعتها يمكن تزلها   أمينة رجعت روقت الشقة اللي اتبهدلت بسببها علشان أحمد ميخدش باله، […]

البيت الكبير | الجزء الأول – الحلقة العاشرة

في الوقت اللي كان أحمد بينيك فيه فتحية والحاجة أمينة بتراقبهم فيه. كانت زينب مرات عصام هي كمان بتفكر في اللي شافتة في الزريبة بين أحمد ورشا قبل كده واليوم ده مش عايز يطلع من دماغ زينب ولا منظر زبه وهو واقف ورشا نازلة على ركبها وبتمصهوله وزب أحمد فضل متعلق في ذهن زينب ومش […]

البيت الكبير | الجزء الأول – الحلقة التاسعة

الأنوار اتعلقت على العيادة الجديدة وبحضور كل كبارات البلد والعمدة والنائب والمزمار البلدي  تم افتتاح العيادة بتاعة الدكتور أحمد وكانت ليلة البلد كلها تشهد ليها والكل عرف إن بقى فيه عيادة متخصصة في امراض النسا والولادة . وطبعا منطقيآ أهل البلد لسه متعصبين في الجزئية دي وكان الدكتور أحمد عارف إن البداية هتكون صعبة مرت […]

البيت الكبير | الجزء الأول – الحلقة الثامنة

بعد مرور يومين وكان خلاص مش فاضل غير يوم على افتتاح العيادة بتاعة أحمد   الساعة 8 الصبح الحاج نعمان قاعد بيفطر وأحمد نزل وكان لابس أحمد :: صباح الخير يا حاج نعمان الحاج نعمان :: صباح النور يا دكتور  ايه خلاص نازل تجيب صاحبك الدكتور وجدي أحمد :: ايوة يا حاج هروح اجيبه من […]

البيت الكبير | الجزء الأول – الحلقة السابعة

البيت كله كان في حالة فرح الهام ورشا مش مصدقين نفسهم انهم خلاص كلها تلات شهور وكل واحدة فيهم تكون في حضن جوزها والحاج نعمان خد مراته الحاجة أمينة ودخلوا اوضتهم الحاجة أمينة :: بقولك ايه يا حاج نعمان الحاج نعمان :: قولي يا حاجة الحاجة أمينة :: انا عايزة فرح البنات البلد كلها تحكي […]

البيت الكبير | الجزء الأول – الحلقة السادسة

زينب قاعدة جنب جوزها على السرير وعقلها عمال يودي ويجيب وعنيها على زبه وعايزة تجرب مص الزب زي ما رشا كانت بتمص زب أحمد  شفايفها بتتحرك لا اراديا وعيونها مش نازلة من على زب عصام اللي نايم ومش حاسس بالنار القايدة في جسم زينب مراته. زينب قربت من جوزها وحطت ايدها على زبه وبدأت تمشي […]

البيت الكبير | الجزء الأول – الحلقة الخامسة

بالليل بعد ما الحاج نعمان روح البيت وعصام وحسين وأحمد رجعوا البيت والحريم حطت العشا وكلهم اتلموا على طرابيزه السفره علشان يتعشوا الحاجة أمينة ميلت على الحاج نعمان وعرفته إن رشا موافقة انها تشتغل مع خطيبها ممرضة في العياده وقالت له إن اختها نعمة هي كمان عايزة تشتغل معاهم في العيادة الحاج نعمان ساب الأكل […]

البيت الكبير | الجزء الأول – الحلقة الرابعة

وفعلا فتحية خرجت من اوضتها متسحبة زي الحرامية وفضلت تمشي بالراحة وتبص شمال ويمين ووراها لغاية ما طلعت فوق قدام شقة أحمد، دخلت الشقة والأنوار كانت مطفية  وباب اوضة أحمد مفتوح وفيه نور ضعيف باين في الأوضة بالراحة اووي وعلى طراطيف صوابعها بقت ورا الباب وشافت حاجة عمرها ما سمعت بيها ولا كانت تتخيل إن […]

البيت الكبير | الجزء الأول – الحلقة الثالثة

بعد مرور عشر أيام أحمد وحسين نزلوا القاهرة اشتروا المعدات اللازمة للعيادة وشراء المكاتب وكل ما يخص العيادة ومستلزماتها ودفع المبالغ المطلوبة ومشيوا رجعوا البلد والمستلزمات هتتشحن بعد يومين، وفي اليوم الثالث هتكون وصلت البلد، وفيه ناس متخصصين هيركبوا غرفة العمليات وتجهيزها   الحاج نعمان :: حمدلله بالسلامة يا ولاد  ايه عملتوا ايه؟ أحمد :: […]

البيت الكبير | الجزء الأول – الحلقة الثانية

الليلة الكبيرة خلصت والناس اكلت وانبسطت، وبعد ما خلصت الليلة  كان أحمد خلاص مش قادر لانه مستريحش من ساعة من جه من السفر وما صدق الليلة تخلص واستأذن من الجميع وطلع على شقته، او بمعنى اصح الجناح المخصوص اللي كان عمه مجهزه له وما صدق غير هدومه ودخل الاوضة بتاعته واترمى على السرير.   تاني […]

error: Content is protected !!